eitaa logo
مدرسه‌تـ؋ــکرونوآوری‌ نگاه
4.2هزار دنبال‌کننده
807 عکس
237 ویدیو
3 فایل
مدرسه تفکر و نوآوری نگاه؛ «آگاهی» برای سامانی دیگر سایت مدرسه: www.negahschool.ir ارتباط با ادمین: @sch_negah_admin ارتباط با مسئول سایت: @sch_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
⬅️ درسگفتار: مدرس: استاد 🔻 بیماری‌های جامعه مسلمین شفاعت مفهومی صرفا اخروی نیست و تاثیرات زیادی در امور زندگی جاری ما دارد و اساسا تبیین های ما از مفاهیم دینی باید به سمت توضیح کابردی و تبیین اثر آن در زندگی برود. تقلید از غرب به معنای ذبح شدن است زیرا این عدم شخصیت و عدم استقلال علت پیشرفت نکردن یک ملت است،لذا تلاش های مصلحان اجتماعی ما در ایجاد این خودباوری و شخصیت بوده است. بیماری دیگر جامعه یاس از سعادت است و این یاس مانند غرور باعث رکود و سکون جامعه میشود که این مسئله نیز معلول نداشتن هویت و خودباوری است. سومین بیماری افتراق مسلمین است که برخواسته از روابط غلط با اجانب است. روحیه فردگرایی از ابتدا در تعلیم تربیت ما وارد شده است به طوری که حتی اجتماعات ما نیز رنگ و بوی فردگرایی پیدا کرده است و این انفراد ناشی از خودشیفتگی و تعالیم غلط است. آخرین بیماری جامعه نداشتن بیت‌المال و بی‌سامان بودن خمس و زکات است که به نحو درست توزیع و استفاده نمیشود.در نهایت علت العلل این امراض جهل به مرام و مسلک اسلام است به این معنا که در پاره‌ای از اوقات مسلک اسلام را نمیشناسیم و در قسمتی دیگر اهمیتی به این روش و سلوک اسلامی نمی‌دهیم. 🕟 دوشنبه ها ساعت ۱۶ الی ۱۷:۱۵ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر 🌐 http://schoolnegah.ir 🆔 @sch_negah
🔻چنانچه در معرفی پرونده تاریخ اجتماعی زنان گفته شد، مدرسه تفکر و نوآوری نگاه، فصلی را در باب مساله تبیین نظم جنسیتی گشوده است تا با برگزاری گفتگو، نشست، مصاحبه‌های تخصصی و درسگفتار فضا را برای پرورش ایده‌های بدیل باز کند. 🔶 در گفتگوی اول جناب آقای مهدی تکلو به تبیین منطق گفتمان انقلاب اسلامی به عنوان الگوی سوم تحلیلی می‌پردازد: بنابر عقیده‌ی ایشان وقتی از جنسیت صحبت می‌کنیم، کانون توجه مساله زن است و انقلاب اسلامی نوع نگاه به موضوع زن را در سه محور «نگاه»، «نقش» و «روابط» بیان می‌کند. 🔹در نوع «نگاه» به زن، انقلاب اسلامی چه به لحاظ هنجاری و چه به لحاظ توصیفی درنهایت هویت زن را مبتنی بر دو مولفه «استقلال هویتی» و «قدرت جنسیتی» مطرح می‌کند. مبتنی بر این نوع نگاه به زن، جایگاه و نقش زن عبارت است از «تنظیم گری عواطف، اراده‌ها ، افق‌ها، جهت‌گیری‌ها و... و یا به طور کلی نفوذ در ناحیه قلب، اراده‌ها و انگیزه‌ها و ایمان‌ها». لذا در بحث رابطه زن با بقیه ارکان جامعه، باید وی را پیشران و پیشگام حرکت کلی جامعه دانست. ادامه🔻 آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر 🌐 http://schoolnegah.ir 🆔 @sch_negah
مدرسه‌تـ؋ــکرونوآوری‌ نگاه
🔻چنانچه در معرفی پرونده تاریخ اجتماعی زنان گفته شد، مدرسه تفکر و نوآوری نگاه، فصلی را در باب مساله ت
🔺به نظر آقای تکلو این ایده زن انقلاب اسلامی را هر چند که می‌توانیم به صورت فردی و در زندگی فردی افراد در دل تاریخ پیگیری کنیم اما در ساحت گفتمان و ذهنیت عمومی جامعه، نوع نگاه گفتمان شرقی همیشه غالب بوده است. لذا ظهور زن انقلاب اسلامی هر چند متأثر از خاطرات تاریخی ماست و ریشه‌های تاریخی آن را هم می‌توان به دست‌ آورد؛ اما این زن در دل تاریخ و با یک شیب ملایم و کم‌کم شروع به ظهور و بروز کرده است تا در نهایت نقطه اصلی و کانون ظهور چنین زنی با انقلاب اسلامی رقم خورده است. 🔰گزارش تفصیلی‌تر از این جلسه به زودی در سایت مدرسه نگاه ارائه می‌شود. آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر 🌐 http://schoolnegah.ir 🆔 @sch_negah
⬅️ درسگفتار: مدرس: استاد 🔻 شرط تحقق مرام اسلام، استحکام روابط مذهبی است نتیجه امراض مذکور( غرور،یاس،افتراق مسلمین،نداشتن بیت‌المال) تعطیلی قوای عامله مسلمین و محرومیت از سعادت است.همانطور که گفته شد علت‌العلل این امراض جهل به مرام اسلام است،از منظر آیت‌الله شاه‌آبادی مرام اسلام طبق حدیث ثقلین عبارت‌است ازحکومت‌مطلقه قرآن و ولایت مطلقه حضرت حجت، به این معنا که"تفکر‌قرآنی" به منزله برنامه و "حکومت‌نورانی" به معنای مدیر، مسلک و مرام‌اسلام است. و شرط تحقق مرام اسلام استحکام روابط مذهبی است که در دو بعد انجام‌ می‌پذیرد،خیط ولایت و خیط اخوت.برپایی این دو خیط مشروط به راهبری کسی است که هم از آن امراض مذکوره عاری باشد و هم دارای اخلاص و فداکاری باشد.نتیجه این اخوت و ولایت داخل شدن در وادی تقوا و جندالله شدن است. 🕟 دوشنبه ها ساعت ۱۶ الی ۱۷:۱۵ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر 🌐 http://schoolnegah.ir 🆔 @sch_negah
راننده‌بودن یک شغل است اما رانندگے‌‌ یک مهارت. چنانچه نویسنده‌بودن یک شغل است اما نویسندگے‌‌ یک مهارت. بسیاری از ما مشغول با حرفۀ رانندگے‌‌ نیستیم اما عمیقا علاقه داریم یک راننده حرفه‌اے‌‌ باشیم. موضوع در نویسندگے‌‌از این هم حساس‌تر می‌شود. یعنی بسیارے‌‌ از ما نویسنده حرفه‌اے‌‌ نیستیم اما فراتر از علاقه، گاهے‌‌ نیاز داریم به‌صورت حرفه‌‌اے‌‌بنویسیم. گاهے‌‌ لازم است فراتر از نوشتن یک نامۀ ادارے‌‌ به یک مقام عالے‌‌، یا نوشتن سطورے‌‌ برای ابراز ارادت و محبتی، دست بر قلم ببریم و برای ارتقای سطح آگاهے‌‌ و فرهنگ عمومے‌‌، «ایده و اندیشه‌اے‌‌ و یا افکار متفکرے‌‌» را به زبانے‌‌ ساده و روان وارد حوزه عمومے‌‌ کنیم. اینجاست که درست و عامه‌فهم نوشتن و انتخاب کلمات و چینش آن‌ها اهمیت وافرے‌‌ پیدا می‌کند. ما در مدرسه تفکر و نوآورے‌‌ نگاه دور هم جمع شده‌ایم تا صحیح و مؤثر نوشتن را در حوزه‌ مباحث عمیق و اندیشه‌اے‌‌ مشق کنیم و در این راه استاد حاتم ابتسام یاری‌گر ماست. 🔹اطلاعات تکمیلی دوره را در پوستر بالا مطالعه کنید. : 💻 سایت/ لینک👇 https://www.schoolnegah.ir/zhornalism آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر 🆔️ @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◀️ درسگفتار : محمدرضا قائمی نیک 🔷 جامعه شناسی مدرن، جانشین الهیات در غرب برای فهم پیدایش و تکوین جامعه‌شناسی در قرن نوزدهم باید به ریشه‌های تاریخی آن در رنسانس و تحولات پس از آن رجوع کنیم؛ جایی که گویی انسان جدیدی متولد شده، فهم تازه‌ای پدید آمده و ارتباط بشر غربی با تاریخ پیش از خود (قرون وسطی) گسسته شده است. این فهم جدید و این بینش تازه در حوزه‌های مختلف علوم بشری، از سیاست گرفته تا اقتصاد و علوم طبیعی در آثار اندیشمندانی چون ماکیاولی، هابز، لاک، نیوتن و دیگرانی که افکار و آثارشان هر کدام به نوعی نوید ظهور انسانی جدید را می‌دهد؛ انعکاس یافته است. ادامه🔻
🔺در این مرحله از جلسات پیدایش و تکوین علوم اجتماعی مدرن، دکتر قائمی نیک ریشه‌های شکل‌گیری جامعه‌شناسی کلاسیک را در «حوزه الهیاتی» دنبال می‌کند. بدین منظور وی تغییر و تحولات حوزه الهیات و سیر تاریخی آن را تا رسیدن به علم اجتماعی مدرن پی می‌گیرد. جایی که در نهایت این تغییر اساسی در فهم الهیاتی انسان، خودش را در «جامعه شناسی» ظهور و بروز می‌دهد و «جامعه شناسی مدرن»، جایگزین الهیات می‌شود. 🔹در این درسگفتار تحولات الهیات در غرب تا شکل‌گیری علوم اجتماعی جدید در سیر تاریخی ذیل روایت می‌شود: «نسبت دین و تفکر یونانی»، «پروبلماتیک شدن الهیات با ظهور مسیحیت»، «تلاش آکوئیناس برای سازگار کردن فلسفه ارسطویی با الهیات مسیحی»، «منازعه دین و فلسفه و توسعه مکتب ابن رشد»، «شروع ریاضیات جدید از الهیات»، «ترکیب ریاضیات با مشاهده و حس و تجربه»، «شکل گیری علوم جدید متاثر از درک الهیاتی جدید»، «کانت و تلاش برای حل منازعه عقل و تجربه»، «علوم طبیعی و کارکرد الهیاتی»، «کنت و جامعه شناسی به مثابه علم وحدت بخش». آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر 🆔@sch_negah 🌐http://schoolnegah.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺معرفی پرونده هویت ایران امروز آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر 🔰 @sch_negah 🌐http://schoolnegah.ir
مدرسه‌تـ؋ــکرونوآوری‌ نگاه
#کارگاه_آموزشی #ژورنالیسم_اندیشه راننده‌بودن یک شغل است اما رانندگے‌‌ یک مهارت. چنانچه نویسنده‌بودن
ان شالله کلاس فردا ساعت ۱۴ تشکیل خواهد شد. برخی دوستان اطلاعاتی در مورد استاد دوره خواستند. ایشان کارشناسی تاریخ فرهنگ و تمدن و ارشد ادبیات نمایشی دارند. مدرس ویرایش و نگارش، ویراستار داستانی، دبیر محتوایی نشر و منتقد ادبی هستند. سرفصل‌های دوره: ¶سوژه‌یابی ¶مسئله‌پردازی ¶پاراگراف‌نویسی ظرفیت محدودی برای شرکت در دوره باقی است. دوستانی که تمایل دارند تا پایان شب فرصت دارند در دوره ثبت‌نام کنند.🌹 : https://www.schoolnegah.ir/zhornalism
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◀️ درسگفتار : محسن صبوریان 🔷علوم اجتماعی مولود تمدن سرمایه‌دارانه غربی است. دکتر محسن صبوریان معتقدند ما دانش اجتماعی یا علمی که متکفل حیات اجتماعی افراد باشد را همیشه در طول تاریخ داشته ایم که ترکیبی بوده از دیانت و سنت. منتهی در دوره اخیر این علم باید متکفل بحران هایی می شد که تمدن سرمایه دارانه پدید آورده بود. لذا علوم اجتماعی به معنایی که امروزه استفاده می کنیم مولود تمدن سرمایه‌دارانه غربی است. در روایت هایی که از این پدیده(علوم اجتماعی) ارائه شده عمدتا به تحولات، روحی، ذهنی و یا اندیشه‌ای اشاره می شود که در جلسات پیش هم به آن ها اشاره شده منتهی روایت دیگری می توان از شکل گیری این پدیده داشت که توجه به تحولات مادی و عینی را محور روایت خود قرار می دهد. لذا ایشان تلاش می کنند تا توضیحی از تکوین اروپای مدرن ارائه دهند. در رابطه با تکوین اروپای مدرن دو نظریه اصلی وجود دارد. نظریه اول، که نظریه رایج و مورد قبول سنت نوسازی و مدرنیزاسیون هم هست از تجربه خاص اروپایی صحبت می کند و بر ویژگی های خاص اروپایی تأکید دارند(نگاه های یوروسنتزیستی) و اینکه چگونه غرب پیش رفت و شرق درجا زد. 🔻ادامه
🔺در مقابل این نگاه، دیگاه بدیلی است که تجربه اروپایی را تجربه ویژه ای نمی داند و معتقد است یکسری علل و عواملی دست به دست هم دادند که خیلی هم قصد اروپایی ها نبود ولی نتیجه ناخواسته این تحولات این شد که اروپا در ادامه جدال بین تمدن های قبلی از آن ها پیش بیفتد. این روایت خیلی متأثر از روایت خانم پاترشیا کرون؛ مورخ غربی است. این روایت درواقع تجربه اروپایی را تجربه ویژه ای نمی داند و درواقع از اشکال دیگر تمدنی اعاده حیثیت می کند و برای ما روشن می کند که بقیه تمدن ها هم ظرفیت خوبی برای پویایی داشتند. 🕟 دوشنبه ها ساعت ۱۵ الی ۱۷ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر 🌐 http://schoolnegah.ir 🆔 @sch_negah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا