eitaa logo
کانال اجرایی مدارس کشور
16.6هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
1.1هزار ویدیو
658 فایل
+ جهت انتقاد و پیشنهاد و تبلیغات @ahmadgerey
مشاهده در ایتا
دانلود
✍ *اطلاعیه شماره 5 دبیرخانه ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم*                🔸برنامه شناسایی معلمان نمونه از روز شنبه مورخ 1403/10/01 در بستر «پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش» به آدرس اینترنتی «my.medu.ir» در حال اجرا می باشد و در تاریخ 1403/10/22 فرایند شناسایی معلمان نمونه در مرحله مدرسه ای به پایان می رسد. به منظور تمهید مقدمات مشارکت حداکثری در برنامه، اهم اقدامات اجرایی آن به شرح زیر می باشد: 1- مدیران محترم مدارس در ابتدا با ورود به سامانه مذکور نسبت به تعریف مشمولیت معلمان و تعریف کمیته ارزیابی مدرسه اقدام لازم را به عمل می آورند. 2- مدیران، اعضای کمیته ارزیابی و سایر معلمان ارجمند از طریق بخش سها وارد سامانه "شناسایی معلمان نمونه" گردیده و فرایند ارزیابی معلمان معزز را بعمل می‌آورند. 3- با توجه به اینکه عملکرد معلمان بر فرایند آموزش، تربیت و پرورش دانش‌آموزان تاثیرگذار است بنابراین نظر دانش‌آموزان به عنوان یکی از ملاک‌های شناسایی معلمان نمونه مدنظر است مدیر مدرسه می‌بایست ضمن اطلاع‌رسانی، ترغیب، تشویق و توجیه تمامی دانش آموزان و اولیای آنان برای تکمیل نمون برگ نظرسنجی، زمینه‌ی مشارکت را در بستر سامانه یادشده فراهم نمایند. 4- به منظور حفظ شان و کرامت معلمان ارجمند، ترغیب و توجیه دانش‌آموزان به شرکت در فرایند نظرسنجی صرفا برعهده مدیر و کادر اجرایی مدرسه می‌باشد. 5- دانش آموزان پس از ورود از طریق my.medu.ir در بخش "خدمات سکوی ادیب" با انتخاب گزینه "نظرسنجی معلمان" در شناسایی معلمان نمونه مشارکت می کنند. ✅ @SchoolBank
🔅 شروع ثبت نام یازدهمین جشنواره نوجوان خوارزمی 📣 رؤسای ادارات آموزش دوره اول متوسطه، ادارات تکنولوژی، گروه های آموزشی و تولید محتوا، مدارس و دانش آموزان دوره اول متوسطه ◀️ به اطلاع می‌رساند‌‌؛ ثبت نام یازدهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی از طریق سامانه my.medu.ir آغاز شد. 🔹 لینک فیلم‌های راهنمایی ثبت نام دانش‌آموزان در سامانه جشنواره: 1⃣ راهنمای ورود به سامانه https://kandoo.medu.ir/v/NUm5atczan4y3 2⃣ راهنمای ثبت محور https://kandoo.medu.ir/v/NUm5atjj316g8 3⃣ راهنمای ثبت هم‌گروهی https://kandoo.medu.ir/v/NUm5atvnb15kf 4⃣ راهنمای ثبت اثر https://kandoo.medu.ir/v/NUm5au1lyc7kq 🗓 زمان‌بندی یازدهمین دوره جشنواره: 1⃣ ثبت نام و بارگذاری اثر تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۳ 2⃣ مرحله‌ مدرسه‌ای تا ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۳ 3⃣ مرحله منطقه‌ای تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۴ 4⃣ مرحله استانی تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ 5⃣ رویدادهای مرحله کشوری از تیر ماه ۱۴۰۴ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌐 @SchoolBank
💎 شما برای سرمایه‌گذاری طلا به میلی دعوت شده‌اید! همین حالا با کد دعوت milli-2qauf ثبت‌نام کنید و 5 میلی هدیه بگیرید! https://milli.gold/app/sign-up?referralCode=milli-2qauf
🔴کد اطلاعیه : 1440 تاریخ ثبت اطلاعیه : 1403/10/09 بسمه تعالی 👌در ذیل پیام همكاران محترم وزارت در خصوص دوره‌های برون سازمانی جهت اطلاع همكاران گرامی عینا نقل می‌گردد. 🔹همكاران محترم ضمن عرض خدا قوت به اطلاع می رساند باتوجه به ضرورت بازنگری و اصلاح دستورالعمل 43263 مورخ 1395/03/22 سیاست ها، ضوابط و ملاحظات اجرایی آموزش های كوتاه مدت با قوانین و مقررات جاری وزارت آموزش وپرورش درراستای كیفیت بخشی دوره های آموزشی و ارتقاء شایستگی های عمومی و تخصصی و حرفه ای معلمان و ایجاد ساز و كارهای اثربخش در آموزش های معلمان براساس سندتحول بنیادین اعم از درون سازمانی و برون سازمانی و انسجام بیشتر، درحال حاضر فعالیت موسسات برون سازمانی در سامانه LTMS غیرفعال گردیده است، لطفا به همكاران حوزه كاری خود به نوعی اطلاع رسانی نمائید تا اطلاع ثانوی در سایت ها و موسسات درون استان و برون استان خود از ثبت نام خودداری نمایند و درسامانه ثبت نمی گردد و درصورت مراجعه مسئولیت به عهده ذینفع می باشد . 🌐 @SchoolBank
🔹 | اطلاعیه رسمی مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در خصوص ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره برای کنکور ۱۴۰۴ ✅ @SchoolBank
📌قابل توجه کاربران محترم ذیربط حوزه بندی المپیاد در استان ها و مناطق ✅ حوزه بندی المپیاد در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ فعال شد. 🛑نکات مهم: 1️⃣ درصورت نیاز به قطب بندی و پس از اطمینان از پایان قطب بندی در استان به منطقه اعلام گردد تا تعریف حوزه و تخصیص دانش آموزان به حوزه را انجام دهند.(در صورت تعریف حوزه در منطقه امکان تغییر قطب بندی در استان وجود نخواهد داشت) 2️⃣ فرایند حوزه بندی و تخصیص دانش آموز به حوزه برای المپیاد در مناطق همانند سایر آزمون ها می باشد و هیچ تغییری ندارد. 3️⃣ بعد از اتمام حوزه بندی و قبل از زدن تایید نهایی اطمینان حاصل شود تا تعداد دانش آموزان در قسمت جامانده ها صفر باشد.(بعد از تائید نهایی امکان برگشت وجود ندارد) 4️⃣ بعد از اطمینان از تایید نهایی گزینه صدور کارت زده شود تا برای دانش آموز شماره صندلی تخصیص داده شود . مرکز توسعه آموزش مجازی، فناوری و امنیت اطلاعات 💠 @SchoolBank
📌قابل توجه کاربران محترم ذیربط حوزه بندی المپیاد در استان ها و مناطق 💠 حوزه بندی المپیاد در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ فعال شد. 🔸️🔹️🔸️🔹️نکات مهم: 1️⃣ درصورت نیاز به قطب بندی و پس از اطمینان از پایان قطب بندی در استان به منطقه اعلام گردد تا تعریف حوزه و تخصیص دانش آموزان به حوزه را انجام دهند.(در صورت تعریف حوزه در منطقه امکان تغییر قطب بندی در استان وجود نخواهد داشت) 2️⃣ فرایند حوزه بندی و تخصیص دانش آموز به حوزه برای المپیاد در مناطق همانند سایر آزمون ها می باشد و هیچ تغییری ندارد. 3️⃣ بعد از اتمام حوزه بندی و قبل از زدن تایید نهایی اطمینان حاصل شود تا تعداد دانش آموزان در قسمت جامانده ها صفر باشد.(بعد از تائید نهایی امکان برگشت وجود ندارد) 4️⃣ بعد از اطمینان از تایید نهایی گزینه صدور کارت زده شود تا برای دانش آموز شماره صندلی تخصیص داده شود . @SchoolBank
🆔 https://eitaa.com/joinchat/4162912713C93ea7f1a70 گروه فرهنگیان کل کشور☝️🏻 همکاران حتما عضو این گروه بشین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘✨سـ🍁ــلام 🕊✨روزتـــون 🔘✨پر از خیر و برڪت 🕊✨امروز چهارشنبہ     ↶ ✧      12   دی      1403 ه.ش ❖      30    جماد الثانے   1446  ه.ق ✧      1    ژانويہ     2024  میلادی .┄┄┄┅┅❅✾❅┅┅┄┄┄ 🔘✨↯ ذڪر روز ؛ 🕊✨《 یا حَیُّ یا قَیّوم 》 🍃🌸خورشیدی‌ و 🍃🌸ما چو ذره نا پیداییم 🍃🌸سر، بر درِ 🍃🌸آستان تو می‌ ساییم 🍃🌸صبح دگری 🍃🌸دمید، بر می‌خیزیم 🍃🌸تا دفتر دل 🍃🌸به نام تو بگشاییم 🍃🌸خدایا! 🍃🌸باتوکل به‌اسم اعظمت که روشنگر 🍃🌸جانست روز را آغاز می‌ کنیم 🍃🌸بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ 🍃🌸الــهــی بـــه امــیـــد تــــو 2️⃣0️⃣2️⃣5️⃣ 0️⃣1️⃣ 0️⃣1️⃣
👍 دلایل کسب نتایج ضعیف دانش آموزان ایرانی در آزمون "تیمز ۲۰۲۳" 👤حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش: ▫️برای تحلیل دقیق‌تر نتایج آزمون "تیمز ۲۰۲۳ باید به ورودی‌ها و عوامل مؤثر توجه کرد. عواملی مانند تعداد دانش‌آموزان در کلاس، سرانه دانش‌آموزی، حقوق معلمان، و امکانات مدارس تأثیر بسزایی بر عملکرد نظام آموزشی دارند. ▫️برای نمونه، معلمی که در کلاسی با 45 دانش‌آموز و با پایین‌ترین حقوق در میان کارکنان دولت فعالیت می‌کند، نمی‌تواند شرایط مناسبی برای آموزش فراهم کند. علاوه بر این، تعطیلی مکرر مدارس به دلایلی مانند برودت هوا، فشار مضاعفی بر نظام آموزشی وارد می‌کند. ▫️یکی از موضوعات کلیدی در بحث کیفیت آموزش، زمان واقعی آموزش است. در ایران، اگرچه زمان اسمی آموزش ممکن است زیاد به نظر برسد، اما تعطیلی‌های مکرر این زمان را کاهش داده است. این در حالی است که در بسیاری از کشورهایی که در آزمون تیمز نتایج خوبی کسب کرده‌اند، حتی در مناطق سردسیر، مدارس به‌ندرت تعطیل می‌شوند. ▫️تحلیل سؤالات آزمون‌های تیمز و پرلز نشان می‌دهد که این آزمون‌ها بر درک، فهم، و تحلیل تأکید دارند. اما روش‌های آموزشی فعلی در مدارس ایران، چنین رویکردی را دنبال نمی‌کنند. ازاین‌رو، نیاز به تغییرات اساسی در برنامه‌های درسی و روش‌های آموزشی وجود دارد. ▫️افزون بر این، بهبود کیفیت یادگیری مستلزم کاهش تراکم دانش‌آموزان در کلاس‌ها، افزایش سرانه دانش‌آموزی، و ارتقای شرایط آموزش در مدارس است. ▫️تحقیقات نشان می‌دهد کشورهایی که از جداسازی دانش‌آموزان خودداری کرده و تلاش دارند شرایط آموزشی را برای تمامی دانش‌آموزان بهبود دهند، در آزمون‌های بین‌المللی موفق‌تر هستند. ▫️جداسازی دانش‌آموزان، محروم‌سازی دانش‌آموزان ضعیف از ثبت‌نام در مدارس دولتی عادی، و به‌کارگیری معلمان فاقد مهارت کافی یا بازنشسته برای دوره ابتدایی، همگی عواملی هستند که به افت عملکرد منجر می‌شوند. ▫️شایان ذکر است آزمون بین‌المللی تیمز (TIMSS)، که هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود، عملکرد دانش‌آموزان پایه‌های چهارم و هشتم را در دروس ریاضی و علوم بررسی می‌کند. ✅ @SchoolBank