eitaa logo
سـِـد علی آقامیــــری
85 دنبال‌کننده
82 عکس
14 ویدیو
0 فایل
روزمرگی های من با بچه های بهشت ⬅️ ارتباط با خودم : @sedali69
مشاهده در ایتا
دانلود
کلا از یه جایی به بعد بیشتر این دغدغه مطرحه که دقیقا داریم چیکار میکنیم؟! تربیت؟ خب اول در مورد تربیت حرف بزنیم؟ اصلا یعنی چی تربیت؟ خیلی نظریه ها وجود داره که تربیت یعنی چی ولی به طور کلی نمیشه تعریف ثابتی براش تعیین کرد چون بخش عمده ای از شرایط تربیت نسبی هست! ینی چی؟ یعنی اینکه معمولا تربیت ها هدف دارند مثلا تمامی نهاد های آموزشی و پرورشی دولتی در تمام دنیا اهداف حکومت رو پیگیری میکنند و این یک امر کاملا منطقی هست که اینطور باشند ولی در خانواده چی؟ یا به طور کلی بدون هدف میشه تربیت داشت؟ البته که تعاریف نسبی دیگه ای هم این وسط داریم مثل اینکه: تمامی خوبی ها مشخص اند، تقید به این خوبی ها رو اسمشو میذارن تربیت! البته که با این تعریف شاید اوامر یک حکومت صالح هم محقق بشود! ---------- عضویت در کانالم 👇 https://eitaa.com/joinchat/3671785527C67f89a886a
✅ اهمیت تربیت نیرو برای عجل الله تعالی فرجه 🔹 از سردار شهید همدانی پرسیدند: بعد از بازگشت از سوریه برنامتون چیه؟ 🔹گفت: تصمیمی گرفتم که مطمئنم از ۴٠سال مجاهدت بالاتره! 👌اینکه بروم یک گوشه‌ای از این مملکت تو یک مسجدی، تو یک پایگاه بسیجی برای بچه‌های نوجوان و جوان کار فرهنگی انجام بدم. 🌤برای ‌ عجل الله تعالی فرجه آدم تربیت کنم، سرباز تربیت کنم، کاری که تا حدودی کوتاهی کردیم و آن دنیا باید جواب بدیم! ---------- عضویت در کانالم 👇 https://eitaa.com/joinchat/3671785527C67f89a886a
هوشیاری یا اطلاعات اضافی؟ یه وقتا فکر میکنیم اطلاعات زیاد باعث رشد فکری یک فرد میشه یا مثلا شاید قوه تحلیلش رو بالا ببره! ولی دقیقا همون یه وقتا باعث میشیم فکر فرد فاسد بشه... برای حل بهتر موضوع غذا خورد رو مثال میزنیم! هرچیزی رو میخوریم؟ نه قاعدتا چون خطر هست، مسمومیت، تغییر تعادل فیزیکی و.. ولی در مورد دانش، اطلاعات این رعایت این بررسی تقریبا وجود نداره بله باید همه چیز رو فهمید ولی الزامی در دانستن همه چیز نیست نیاز نیست کارآگاه باشیم و تا ته دیگ چیزی رو در نیاوردیم رها کنیم! حالااین چه ربطی به تربیت داشت؟ یکی ازین بچه هه که پنجشنبه ها میبینمشون سوالاتی در مورد عالم ماورا، اجنه، متافیزیک و.. داشت بماند که یکم بحث کردیم ولی تبلور ترس در وجود این عزیز به واسطه این اطلاعات کاملا مشخص بود و البته هست سوال؟ واقعا نیاز بچه ها همه چیز رو بدونند؟ ---------- عضویت در کانالم 👇 https://eitaa.com/joinchat/3671785527C67f89a886a
یک جمله بی نظیری مرحوم آیت الله حائری شیرازی دارند که من این جمله رو به شخص سر لوحه کار تربیتی میدونم! با هم بخونیم 👇👇 «استعمار یعنی تعطیلی فکر نه به آن معنا که اجازه ندهند شما فکر کنید، بلکه به آن معنا که فرصت ندهند شما فکر کنید... استعمار نو استعمار رسیدن به جواب قبل از رسیدن به سؤال است». اگر بناست کار تربیتی کنیم باید کار فکری کنیم دنیای امروز دنیای تعطیلی فکر هاست... کار تربیتی مساوی دنیای فعال سازی تفکره ---------- عضویت در کانالم 👇 https://eitaa.com/joinchat/3671785527C67f89a886a
امیدواری خوبه ولی طول امل سفارش نشده... و اینجا مواجهیم با سیر رویایی که هر چیزی، هر حسی، هر آهنگی، هر تصویری، هر بویی که میتونه نوجوان مارو ساعت ها در خودش غرق کنه بدون اینکه بدونه کجاست؟ چه میکنه؟ تشدید کننده های این حالتند که سر منشا خیلی از اتفاقات بد و خوب بعد از اینند.. سیر در موفقیت، انگیزه، تحصیل، کار... سیر در احساسات و تالم روحی که شاید مشخص نباشد از کجاست! ولی حسش هست مواظب تحریک کننده های احساساتمون باشیم.. مواظب تحریک کننده های احساساتشون باشیم! ---------- عضویت در کانالم 👇 https://eitaa.com/joinchat/3671785527C67f89a886a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دارم به یه چیزی فکر میکنم شاید شدنی باشه ولی خب فعلا در حد فکره بیان ایده خام چقدر خوبه یا بده نمیدونم🤷‍♂️ ولی اول بگم مشکل خیلی از اتفاقات فرهنگی و تربیتی اینه که شاید کار در عمل محدود نباشه ولی یک ذهنیت محدودی داره اون کار رو کنترل میکنه یعنی چی؟ دقیقا مثل کلیپ بالا🙄 مادر این بچه در واقعیت شاید نتونه در آهنی سنگین اون چاهو برداره ولی برای نجات بچه اش یه جوری اونو پرتاب میکنه انگار سالیان ساله قهرمان پرتاب دیسکه! اون لحظه چیزی به اسم محدودیت ذهنی در فکر اون مادر برای منع اون کار نیست و همین عامل موفقیت... ✏️به این فکر میکردم که چرا خیلی از ابزار های دنیا برای کار تربیتی رو کنار گذاشتیم،یا برای همدیگه متوقفش کردیم یا اصلا بهش فکر نمیکنیم! ---------- عضویت در کانالم 👇 https://eitaa.com/joinchat/3671785527C67f89a886a
اینکه شما از بود و نبود یک متربی خسته نشی جای شکرش باقیه و صد البته موهبت🥴 ولی اینکه انقدر متربی بیمعرفت داشته باشیم ماحصل چیه؟ تربیت غلط؟ یا اینکه: "قدر استاد نکو دانستن حیف استاد به من یاد نداد؟ " نظر شخصیه من اینه تو خیلی از حوزه های تربیتی ورود نکردیم و عدم ورودمون هم هیچ توجیهی نداره، یکیش روحیه قدرشناسیه 🙄 که رسما نیست! مربی نیاز نداره، اشتباه نشه ولی متربی باید بلد باشه به سبب دوری از خود ستایی این ها مواردی که هیچ وقت به متربی یاد داده نمیشه البته که برخی تربیت خانوادگی قویشون باعث میشه قدرشناس باشند! ---------- عضویت در کانالم 👇 https://eitaa.com/joinchat/3671785527C67f89a886a
خیلی نشستم فکر کردم منطقیه ترین حالت برای تربیت نوجوان سه چیزه که تو این سه تا سومی واقعا مهمه و در حال حاضر ظاهرا برای هیچکس مهم نیست رفاقت یه حالته یه اصله شاید یه حس تابوی اینکه یکی باشه هم سن و سال و همجنس خودمون رو وقتی باید شکست که خدا میگه: یا رفیق من لا رفیق له پس خدا رفیقه ولی به شرط اینکه ماهم رفیق باشیم حالا علی ایحال رفاقت انیس و مونس آدمه حالا هرچیزی میتونه رفیق ما باشه شاید همین گوشی که دست منه انیس و مونس من باشه و طبیعی که ازش یاد بگیرم یا درش فرصتها رو بسوزونم خلاصه باید رو رفاقت کار کرد باید فهموند کیی رفیقه کیی نیست باید حساس بود ولی خدایی رفیق بیمعرفت پیدا نکنید😢 دل ادمو میشکنه شما به کیی میگید رفیق؟ اصلا رفیق دارید؟ ---------- عضویت در کانالم 👇 https://eitaa.com/joinchat/3671785527C67f89a886a
شاید اگر از من بپرسن سختیه کار تربیتی چیه بگم زنجیره وار بودنش از علم و مبانیش گرفته تا اجراش و حتی حواشیش یعنی هرچیزی هر شیئی دخیل و نقش داره و خب ازین حرف میشه نتیحه گرفت برای تعیین هدف یا تربیت صحیح باید تمامی گزینه هارو در نظر گرفت مثلا اینکه یه مادر و پدر دغدغه کجا مدرسه رفتن بچشون رو داشته باشند یه پازل مهمه ولی اینکه باید در اون انتخاب به چه چیزهایی توجه کنند خودش یه زنجیره جداست و جالب که نتایج بد، عدم توجه به یه حلقه ای در اون زنجیره تربیته که یا یادشون رفته یا ندیدن یا نمیدونستن یا قبول نداشتن یا اصلا اهمیتش رو یا بهش قائل نبودن یا کم قائل بودن پس تمامی تاثیر گذاران فرهنگی رو باید در نظر گرفت یادمه یه بزرگواری اومد یه شب مسجد بچه هاشو اورده بود، بعد سوال و پرسش فهمیدم ایشون استاد دانشگاهه و آدم مهم و سرشناسی بود ازش پرسیدم شما کجا؟ اینجا کجا؟(چون ما بچه پایینیم) نکته عجیب و مهمی گفت: گفت در بالاشهر بچه من تجمل یاد میگیره و مطالب ضد فرهنگی، و در فلان محله مذهبی ممکنه انجمنی بشه🙄 واقعا لذت بردم! تمامی کنش گران بچه اش رو در نظر گرفته بود حتی محل زندگی... ---------- عضویت در کانالم 👇 https://eitaa.com/joinchat/3671785527C67f89a886a
عُجب یا خود بزرگ بینی آفت خیلی از آدمهای جامعه در هر بُعدیه اینکه حس عدم نیاز به آموزش در یک شخص وجود داشته باشه، بدترین حال ممکنه است و خب مانع رشد و پیشرفت این حس بعیدِ به خودی خود به وجود بیاد ولی اینو مطمئنیم خانواده میتونند ایجادش کنند حالا یا خودآگاه یا ناخودآگاه یه مثال مذهبی بزنیم شما هیئت میرید واقعا پای سخنرانی میشینید؟ یا مثلا به بچتون امر میکنید بشینه و گوش بده حاج آقا چی میگه؟ در خیلی موارد جواب سوالهای بالا نه! و این آفته اولا حس عدم نیاز دوما عادت کردن به بطالت گذراندن وقت شاید یه وقتا هر دو حالتش به شکل حقیقی باشه ولی نباید به این روند عادت کرد سخت گرفتن به خودمون باعث میشه بچه ها هم یاد بگیرند که نیازمندن با بزرگواری در ارتباط هستیم از طفولیت در سن ۸٠ سالگی یه وقتی فرمودند این مقدار از یک مبحث فقهی تمام شد، عرض کردم: تمومی داره؟ با یه لبخند گفتند اولشه 🙂 ایشون به نقل از خودشون ۷٠ ساله طلبه اند تازه ولی اشتیاق نیاز به یادگیری در وجودشون نهادینه شده.. ما کجاییم؟ الله اعلم! ---------- عضویت در کانالم 👇 https://eitaa.com/joinchat/3671785527C67f89a886a