eitaa logo
صدای دارابکلا
1.4هزار دنبال‌کننده
8هزار عکس
3هزار ویدیو
19 فایل
با سلام خدمت دوستان گرامی کانال صدای دارابکلا در ایتا را همانند تلگرام دنبال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
ادب فقط احترام گذاشتن به غریبه ها و مردم کوچه و بازار نیست؛ 💞مؤدب کسی است که به آدم های تکراری دور و برش لبخند بزنه و احترام بذاره...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 واکنش مردم به بدل رهبر انقلاب! اشک ماهم دراومد که... 🥺♥ سایتون مسدام ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔴 رسانه باشید ⇩⇩⇩ 🔴 eitaa.com/joinchat/3093102592Cc9d364a057
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 : 🔸امام حسن عسکری علیه السلام: خَصلَتانِ لَيسَ فَوقَهُما شَىءٌ : الإيمانُ بِاللّهِ ونَفعُ الإخوانِ؛ 🔹دو خصلت است كه وراى آن دو، چيزى نباشد: ايمان به خدا و سودرساندن به برادران.
سیره عملی امام حسن عسکری (ع)
از افراطیون پیروی نکن ... چون فسادگر و گناهکارند و اصلاح‌گر نیستند. 📖سوره شعرا آیات ۱۵۱-۱۵۲
+هوشمندی ، نسبت به دشمن ، در هشدار های پیامبر اسلام : +در رهنمودی از رسوخدا آمده است : المؤمن کیّس الفطن الحَذِر( .دعوات راوندی، ص .39) انسان مؤمن : عاقل ( هوشمند ) ، چیز فهم و محتاط است.نیز ،فرمود : المؤمن لا یلسع من حَجر مرتین/ - مؤمن از یک لانه دوبار ضربت نمی خورد.( من لا یحضره الفقیه، ج 4، ص .378) در متنی دیگر آمده است: لاَ يُلْسَعُ اَلْمُؤْمِنُ مِنْ جُحْرٍ مَرَّتَيْنِ . ( علل الشرایع , جلد 1 صفحه 49) نیز آمد « لا یلدغ المومن من جحر مرتین »( – بحار الانوار ج 20 ص 14 – 146)....«شاعر معروف اهل مکه ، « ابوعزه » ( در بر خی ازنسخه ها ابو عره جهحی – آمده است – سبحانی فروغ ابدیت ص 574 – چاپ بوستان کتاب ) که بعد از هجرت رسول خدا (ص) مرتب مشغول بد گوئی از پیامبر اسلام ( ص ) و تحریک مشرکان علیه پیامبر اسلام (ص) و یارانش بود، در سال دوم هجری در جنگ بدر اسیر شد. و در خدمت پیامبر اسلام (ص) به بیان مشکلات خود و خانواده‌اش پرداخت و با کلمات مظلومانه ، خود را مستحق عفو و مساعدت معرفی کرد تا جایی که پیامبر اسلام (ص) او را بدون « فدیه » ، آزاد کرد، مشروط براین که دیگر علیه اسلام ، پیامبر آن (ص) و یارانش هجو و بدگوئی نگوید. ولی او وقتی به مکه، رسید شدیدتر از گذشته شروع به بیان مطالب ناروا کرد. و علیه اسلام و امت و رسولش یاوه ها می گفت. سال بعد در جنگ اُحُد مجدداً اسیر شد و با همان زبان چربی که داشت، شروع به عذر خواهی نمودو اعلام ندامت و تقاضای عفو کرد. پیامبر (ص) فرمود: «لا يُلْدَغُ الْمُؤْمِنُ مِنْ جُحْرٍ وَاحِدٍ مَرَّتَيْنِ» (انسان مؤمن دو بار از یک سوراخ گزیده نخواهد شد ( فریب نخواهد خورد) و در حضور یارانش دستور داد، طبق مقررات با وی برخورد شود- و سر انجام اعدام شد .( -سیره ابن هشام ج 2 ص 104 – بحار الانوار ج 20 ص 14 – 146 ) ***++ دو خوشبینی ، به آمریکا ی خود سر بر ایران ، ضربتی زد ، حیرت آور مصدق ، « قرب »آمریکا طلب کرد از این در، قلب ایران شد مکدر خروش « گودتای »ِ دولت افکن چه خسران ها بر ایران شد مظفر فریدون ، « حَّب » آمریکا به دل داشت ز« برجام » ا ش شنو ، آوای ابتر همه تحریم ها شد جاودانه خسارت های ما بی حّد و بی َمر مکن ، بر غیر : اطمینان ، مسلمان دو چشم خویش ، بکشا ، ای بهاور چرا هشدار های ناب « رهبر » بجان نا دیده ا ی ، اَی تاج بر سر شفیعی : نای « لایُلدَغ » ، دمادم –زعقل و «َوحی » ، گوید :، حکم داور 13 – 7 – 1401 - شفیعی مازندرانی
سه رهنمود از امام عسکری ( ع ) 1 - راه خوشنودی امام ( ع ) امام حسن عسکری (علیه‌السلام) فرمود: آن گاه که يكى از شما در زندگی خود دين دارو پارسا و در سخن خود ، راستگو،و نیز امانتدار و با مردم خوش‌اخلاق باشد، گفته می شود اين شخص ، شيعه است این مساله مرا خوشحال می‌کند، پس از خدا پروا كنيد و مایه ی زينت ما باشيد،و موجب ننگ ما نباشيد.(إنَّ الرَّجُلَ مِنْكُمْ إِذَا وَرِعَ فِی دِينِهِ وَ صَدَقَ فِی حَدِيثِهِ وَ أَدَّى الأَمَانَةَ وَ حَسَّنَ خُلُقَهُ مَعَ النَّاسِ قِيلَ هَذَا شِيعِيٌّ فَيَسُرُّنِی‏ ذَلِكَ‏ اتَّقُوا اللَّهَ وَ كُونُوا زَيْناً وَ لاَ تَكُونُوا شَيْنا. - ًتحف العقول) 2 – نهی از سرک کشیدن بی منطق به زندگی دیگران در جهت عیب یابی نیز فرمود: کسی که در زندگی دیگران در پی جمع آوری عیوب او باشد خدا نیر درپی شناساندهن عیوب بر آمده حتی در دل خانه اش وی را دسوا سازد «مَنْ تَتَبَّعَ‏ عَوْرَاتِ الْمُؤْمِنِينَ تَتَبَّعَ اللَّهُ عَوْرَاتِهِ وَ مَنْ تَتَبَّعَ اللَّهُ عَوْرَاتِهِ فَضَحَهُ‏ فِي‏ جَوْفِ‏ بَيْتِهِ؛( همان ) 3 – نهی از بد گمانی بی مورد نسبت به دیگران آن حضرت می فرمود: «ضَعْ‏ أَمْرَ أَخِيكَ‏ عَلَى أَحْسَنِه‏»؛ هر كاری از هر كس ديدی آن را حتی المقدور بر بهترين وجهش حمل و توجیه کن. مگر آن یقین یا گمان عقلائی محکمه پسند برخلاف کاری او در اختیار باشد ( همان) نتیجه الف : باید از نباید ها گریزان بود و خود را به باید های اسلامی زینت بخشید و این مساله مایه خوشنودی امام از امت است ب : باید روحیه عیب جوئی بی منطق را از خود دور ساخت ج : کار این و آن را باید حتی الامکان با دید «حسن ظن » نگریست و توضیح داد – 13 – 7 – 1401 – شفیعی مازندرانی
به بهانه مرگ مشکوک «مهسا أمینی»!!! (3) باز خوانی قِصّه پردرد انحراف «خواص» در دوره پس از شهادت امام عسکری (ع) بنام پروردگار بصیر و دوستدار اهل بصیرت. سلام علیکم. ضمن عرض تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام عسکری (ع)؛ پیشاپیش آغاز امامت امام مهدی (ع) در سال جاری را نیز تبریک می گویم. همگان شاهد بودیم که مقام معظم رهبری در فرازی از سخنرانی حکیمانه خود در مراسم مشترک دانش آموختگی دانشجویان دانشگاههای افسری نیروهای مسلح در صبح روز دوشنبه 11 مهرماه 1441ش، از لغزش «خواص» در «قصه مِه آلود مهسا أمینی»، گله نمود؛ و در این راستا چنین فرمود: «در اول کار برخی خواص بدون تحقیق و احتمالاً ناشی از دلسوزی، اطلاعیه و بیانیه دادند و اظهار نظر کردند. برخی از آنها اتهام را به سمت سازمان انتظامی بردند و برخی هم مجموعه نظام را متهم کردند»؛ معظّم لَه، در ادامه به طرح انتظار منطقی و شرعی از آنان پرداخت؛ و اینگونه فرمود: «اکنون که دیدند قضیه چیست و نتیجه حرف‌های آنان با برنامه‌ریزی دشمن چه اتفاقاتی را در خیابانها رقم زده است، باید کار خود را جبران و صریحاً اعلام کنند : با آنچه اتفاق افتاده و با برنامه دشمن خارجی، مخالفند؛ وقتی عنصر سیاسی امریکایی این قضایا را به دیوار برلین تشبیه می کند باید بفهمید قضیه چیست؟ و اگر نفهمیدید حالا بفهمید و صریحاً موضع گیری کنید». وقتی بصورت موشکافانه و بادقتی مناسب، به مطالعه تاریخ انبیاء الهی و نیز تاریخ اسلام به پردازیم، به وضوح می یابیم که انحراف عامدانه و یا غیر عامدانه «خواص»، پدیده ای دامن دراز و پر سابقه می باشد؛ دوران پس از شهادت امام عسگری (ع)؛ ازجمله مقاطع تاریخ اسلام است که در آن شاهد انحراف «خواص» هستیم؛ زیرا در این مقطع، برخی از کسانیکه در زمان امامت امام هادی (ع) و نیز امام عسگری (علیه السلام)، به مقام «وکالت» و «نیابت» از آن بزرگواران دست یافته بودند؛ و از «خواص» در زمان این دو امام هُمام محسوب می شدند؛ در دوره غیبت صغری (۲۶۰-۳۲۹ق)، سخت دچار انحراف گردیده، و در قبال نواب خاص امام زمان (ع)، جبهه گیری نمودند؛ و نصایح نُوّاب درد آشنا و مذاکرات و پیامرسانی آنان در این اشخاص اثر نبخشید؛ و آنان همچنان بر طبل توخالی «انحراف» خویش کوبیدند؛ و سر انجام در اثر ادامه بخشی منش حق گریز خویش، مورد «لعن» و «طرد» امام مهدی (ع) قرار گرفتند؛ مهمترین چهره های «خواص» که در این مقطع از تاریخ اسلام، دچار انحراف گشته اند؛ عبارتند از: 1) ابومُحَمَّد حَسَن شَریعی یا سَریعی(نک: طبرسی، الاحتجاج، ج۲، ص۲۸۹؛ طوسی، الغیبه، ج۱، ص۳۹۷؛ بغدادی، الفرق بین الفرق و بیان فرقة الناجیة منهم، ص۲۳۹)؛ 2) محمد بن نُصَیر نُمَیری؛ یا ابن نُصَیر پایه‌گذار فرقه «نصیریه» (نک: خوئی، سید ابوالقاسم، معجم رجال الحدیث،: ۱۷/۳۳۶–۳۳۸)؛ 3) احمد بن هِلال عَبَرتائی بَغدادی (۱۸۰-۲۶۷ق) (نک: ابن غضائری، ص۱۱۲؛ نجاشی، رجال، ص۸۳.؛ امین، سید محسن، اعیان الشیعه، ج۳، ص۲۰۰)؛ 4) ابوطاهر محمّد بن علی بن بلال (نک: طبرسی، الاحتجاج، ح۲، ص۲۹۰؛ طوسی، کتاب الغیبة، ص۴۰۰، ح۳۷۴)؛ 5) ابو جعفر محمد بن علی شلمغانی (وفات در سال ۳۲۲ ه‍.ق/ ۹۳۳ م)؛ در بخشی از «توقیع» (نامه) شریف حضرت حجت (ع) آمده : «... محمد بن علی، معروف به شلمغانی، از کسانی است که خداوند کیفر او را تعجیل کند و مهلتی به او عطا نفرماید. او از اسلام منحرف شده و خود را از آن جدا ساخته است. وی از دین خدا مرتد شده و ادعاهایی می‌کند که دلالت بر انکار ذات خداوند متعال دارد....؛ به او (یعنی، شلمغانی) لعن می‌فرستیم، و لعنت دائم خداوند بر او باد، در آشکار و نهان، در هر زمان و مکان. و (لعنت خداوندی) بر موافقان و پیروان او باد، و نیز بر آنان که با شنیدن این اعلام پیوند خود را با او ادامه دهند؛ بنابراین به اطلاع آنان (وکلای امامیه) برسان که خود را از او حفاظت کرده و احتیاط می‌کنیم، آن‌چنان که در برابر پیشینیان او همچون شریعی، نمیری، هلالی، بلالی و دیگران چنین کردیم و دیدگاه مشابهی داشتیم. راضی به سنن الهی هستیم. خداوند ما را در تمام امور کفایت می‌کند و بهترین نگهبان است». (نک: طبرسی،الاحتجاج، ج ۲، ص۴۷۵ - ۴۷۴؛ طوسی، الغیبه، ص۴۱۰). دو نکته پایانی: الف) دعا کنیم که «خواص» زمانه، تا دیر نشده از اشتباهشان برگردند؛ وگرنه آه مظلومان موجب خواهد شد که در دنیا و آخرت، به عذابی سخت گرفتار شوند؛ ب) ما نیز مراقب باشیم که اسیر هوای نفس نشویم و در گردونه منحرفان زمانه وارد نشویم؛ و وِردِ زبانمان این باشد : «اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً: «خدایا آخر و عاقبت کارهای ما را ختم به خیر کن». (حوزه علمیه قم: سید حسین شفیعی دارابی/ چهارشنبه شب 13 مهرماه 1401ش= 8 ربیع الاول1444ق)
🔴استوری پویا بیاتی خواننده کشورمون که اینستاگرام آن را پاک کرد
یک فریم از زن زندگی زیبایی 😍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا