فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید| اشتباه یک فرد یا یک مسئول را به پای یک سیستم نگذاریم
🎙 #مریلا_زارعی، بازیگر نقش همسر #شهید_رضایی_نژاد در فیلم #هناس:
🔹برای این سرزمین انسانهایی ایستادگی کردند، خون دادند و خانوادههایی بیسرپرست شدند، برای اینکه ما بتوانیم در کنار هم باشیم.
🔸مسئولیت ما این است که چشممان را به روی حوادثی شبیه به ماجرای فیلم هناس نبندیم. منصف باشیم و اگر مسئولی در کشور در تدابیر خود دچار خلل میشود و اشتباه میکند به قیمت کل سیستم نگذاریم و یادمان نرود که آدمهایی به خاطر ما رفته اند و خون داده اند.
📎فیلم #هناس زندگی پر تلاطم داریوش رضایینژاد از #شهدای_هستهای کشور و التهابی که وارد خانواده او شده را روایت میکند.
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مجری برنامه زندگی پس از زندگی: #محسن_چاووشی هم تجربهگر مرگ بوده است!
✍️ ایجاد #هاله_حیرت دور چهره های معروف منجر به تثبیت بیشتر #باورهای_دینی می شود یا باعث تبدیل #تجارب_دینی به ابزار کار سلبریتی ها جهت #شهرت بیشتر؟!
هر چند در این مورد خود چاووشی چیزی نگفته اما ادامه این موج می تواند به #خودافشایی #سلبریتی های تشنه دیده شدن بیانجامد: me too!
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #یاغی، سریالی است که اخیرا وارد بازار تماشای شبکه خانگی شده و توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. این #سریال به کارگردانی محمد کارت وارد گود شده که در کارنامه خود، ساخت فیلم شنای پروانه برنده چندین سیمرغ بلورین #جشنواره_فجر ۹۸ را دارد.
🔻#آوانتاژ و بچه خور و خونمردگی و ذره بین هم از کارهای کوتاه و نیمه بلند و مستند این #کارگردان جوان بوده که جوایز متعددی را در جشنوارههای مختلف درو کرده و رزومه خوبی را برای این کارگردان ثبت نمودهاند.
🔺بدون اینکه روایت داستان را بازگو کنیم و همچنین به جهت مبتلا نگشتن به خطر #اسپویل (لو رفتن داستان) و صرفا جهت ارائه یک تحلیل فرهنگی،رسانه ای، نکاتی را تقدیم میکنم 👇
🆔 @sedayehowzeh
🎥 سریال یاغی، بحران هویت و ده نکته توصیفی_انتقادی
🔻#خط_روایی و موضوع اصلی غالب فیلمهای کارت، مردم پایین شهر و معضلاتی چون فقر و اعتیاد و کارتن خوابی بوده و در این سریال نیز سراغ همین سوژه #جنوب_شهر ولی با زاویه نگاهی متفاوت تر رفته است.
1️⃣ #دال_مرکزی داستان مساله هویت است که گریبان بچههای پایین شهر و خصوصا #قهرمان داستان به نام جاوید را گرفته که در به در به دلایلی که در سریال خواهید دید، دنبال شناسنامه میگردد که هم پله ای برای تحقق آرمانش باشد و هم او را از وضعیت اسفبار #کودکان_کار در آورد.
2️⃣برجسته کردن این نکته که فضای نابرابر، باعث رقم خوردن قماربازی، #شرط_بندی، #اعتیاد، #دزدی و سرانجام بیهویتی میشود را در تصویرسازی و انتخاب لوکیشن و نماهای بلند سریال شاهد هستیم.
3️⃣ علی شادمان در نقش جاوید، به دنبال کسب #هویت، متوجه میشود که شناسنامه برای این منظور کافی نیست و بایستی شخصیت داشته باشد تا به #عشق خود که دختری بنام “ابرا” است برسد...
4️⃣ در این سریال میان طبقه #فقیر و #غنی، قشر سومی (شارلاتانیزم) را به تصویر میکشد که با ابزار کودکان کار و بچههای بیپناه و گندهلات بازی و نوچه پروری، طبقه غنی را تَلکه کرده و به اصطلاح تیغ میزند.
5️⃣ در طول داستان، مفهوم #خانواده بشدت زخمی میشود. تمامی پدر و مادرها و حتی عمه و دایی های داستان بدلیل بداخلاقی، بی توجهی، فقدان، بی عاطفگی و حتی بیفرهنگی برچسب منفی میخورند و تصویر سیاهی از خانواده به مخاطب منتقل میشود.
6️⃣ تصویر مخدوش دیگر، قانون و #پلیس شهر است. پلیسی که یا در تعقیب متخلف، مستاصل میشود یا #فیک در میآید و یا اینکه توان اثبات جرم را نداشته و کمکی به حال شهروندان در احقاق حقوقشان نمیکند.
7️⃣ تصویر دیگری که منفی و مانع به نمایش در میآید، مقوله #دین و گزارهها و نشانههای #دینی است. شخصی که برای فوتشده ها تلقین و قرآن میخواند و یا عمه ای که اهل #نماز و مسجدی است ولی مانع رسیدن قهرمان داستان به منظورش میشود و بعد از اینکه مجبور به آزمایش DNA شد نیز مدعایش دروغ ازآب درآمده و اینطور برداشت میشود که یک شخصیت #نمازخوان و مسجدی مال یتیم خور بوده و ورثه را از ارثش محروم کرده بود.
8️⃣ محمد کارت در برخی از فیلم و سریال هایش شخصیت اول داستان را در لحظات متعددی به بهانه اصلاح سر یا کشتی گرفتن یا… بدون پیراهن و شلوار و #پوشش عرفی نشان میدهد که جواد عزتی با نقش حجت، در شنای پروانه و علی شادمان با نقش جاوید در این سریال، در تایید این مساله به چشم میخورند. استدلال کارگردان در بازی با برخی خطوط قرمز #عرفی و #شرعی، چه بسا باورپذیر نشان دادن کاراکتر اصلی و القای مفهوم صداقت و بیشیله پیله نشان دادن اوست که جای تامل دارد!
9️⃣ نگاه ترحم آلود مدیریت #کشتی با بازی پارسا پیروزفر به جاوید، پیامی جز تحقیر و نگاه از بالا به پایین ندارد. خریدهای #لاکچری طناز طباطبایی، همسر پارسا پیروزفر در سریال برای جاوید که به جهت تغییر شخصیت او و آماده شدنش برای ورود به دنیای جدید و حرفهای #کشتی صورت میگیرد، نسبت تحقیرآمیزی میان فقر و غنا ایجاد میکند. در واقع محبتی که توام با کرامت نیست و نگاه های عاقل اندر سفیهی که سر سفره به نحوه غذاخوردن جاوید دارند و نوع ادبیات تعاملیشان و چاکرم گفتن ها و سوتیهای متعدد زبانی جاوید، نشانههایی بر این مدعاست که نسبت فقیر و غنی #بالانس نبوده و شکاف فقر و غنا را علاوه بر بحث مالی، بعد شخصیتی میبخشد.
0️⃣1️⃣ #کودک_کاری که بعد بزرگسالی بعنوان مددجو تحت تربیت شارلاتانیزم قرار میگیرد و به نفع همان باند #شارلاتان و در محیطی مملو از اعتیاد، دست به دزدی از بیت المال هم میزند و بر روی تشک کشتی، سر برد و باختش #قمار و شرطبندی میشود تا نانی درآورد، تصویری از بحران هویت به نمایش می گذارد و فرار توام با عشق او با ابرا نیز، فرار به سمت تثبیت و تاسیس هویت جدید بوده که البته به مانع برخورد میکند.
🔺وقتی #لیوتار از ویژگی های عصر جدید، افول #ابرروایت های فراگیر همچون روشنگری و لیبرالیسم و مارکسسیم را بر میشمارد و سبقت گرفتن ارزشهای محلی و خرده روایتها را مطرح میکند، ناظر بر بحرانی است که شامل علم و دین و قانون و اخلاق و خانواده نیز میشود که در این سریال به وضوح شاهد این مختصات #پست_مدرن هستیم.
✍️ حجت الاسلام علیرضا محمدلو، #سردبیر #صدای_حوزه
مشروح یادداشت:
🌐 https://v-o-h.ir/?p=43848
🆔 @sedayehowzeh
🍮 منوی متفاوت کافی شاپی در قم
🍶 ممد حیات میل دارید یا مفرح ذات؟!
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گزارشی مختصر از ضربات مهلکی که صهونیست ها خوردند و در رسانه های خبری ضدانقلاب و حتی رسانه های وطنی چندان دیده نشدند!
🔹#انتقام_سخت تبدیل به انتقامی #مستمر و #جاری شده و آنان هر لحظه منتظر انتقامی نو هستند!
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 وقتی صحبت های امام (ره) درباره خودکفایی در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران غیرقابل پخش می شود!
🔸سیاست #دولت_یازدهم، واردات محصولات #کشاورزی بود چون تولید را به صرفه نمی دانستند.
🔹کاری کردند که با وجود خرید تضمینی #گندم آن هم زیر قیمت بازار، #کشاورز بعد از شش ماه التماس می کرد پولم را خرد خرد بدهید!
🔸مردم ما حق دارند بدانند چه کسانی باعث شدند امروز ما نگران #نان هم باشیم؟!
⁉️ الان که حدود هفت میلیون تن گندم کم داریم اگر امثال آرژانتین و ... گندم نفروشند از کجا نان مردم را باید تامین کنیم؟
🔻برخی پروفسورهای اقتصادی در این کشور بارها گفتند تولید در این کشور مقرون به صرفه نیست پس وارد کنید و #خودکفایی در محصولات غذایی حرف مفت است!
🔍 روایت جدید از مکتب #کپنهاک: غذاهای اصلی مردم حکمش حکم ارتش هست و نگاه اقتصادی به آن غلط است!
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید| جایزه تو یک قِران ارزش ندارد آن را به مردم آبادان تقدیم نکن
🎙مسعود #فراستی خطاب به سعید روستایی، کارگردان فیلم #برادران_لیلا برنده جایزه جشنواره کن:
🔹جایزه تو یک قران ارزش ندارد آن را به مردم #آبادان تقدیم نکن، چیز عزیزی به آنها بده اگر داری اگر نداری ساکت شو!
🔸روزی ۲ الی ۳ میلیون خرج مواد برخی #سلبریتیها است!
🔹اینکه دستمزد ٢٠٠ میلیونی یک نفر میشود ٢ میلیارد، به خاطر ورود پول کثیف به #سینما است.
🔸پیشنهاد میکنم سینماگران سراغ سلبریتیها نروند/ بشکنید دستمزد مزخرف اینها را
🔹از وقتی پول حرام خوردند روزی دو سه میلیون پول مواد مخدر اینها است.
🔸یکی از بازیگران ١۵٠ هزار دلار دستمزد میگیرد؛ این فاجعه است.
🔹فیلم «ما همه با هم هستیم» کمال تبریزی نقطه عطف #پول_های_کثیف سینما است.
🆔 @sedayehowzeh
#صفحه_نخست_روزنامه_ها
🔺گزارش وطن امروز از اقدامات بانک مرکزی برای کنترل #بازار_ارز:
آغاز عملیات ارزی
🔺گزارش کیهان از آمارهای گمرک و اظهارات سخنگوی دولت:
تراز تجاری کشور برای دومین ماه متوالی مثبت شد
🔻گزارش آفتاب یزد از تصویب لایجه اصلاح بکارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح:
تلاش برای تامین امنیت جان مامورین پلیس
🔻گزارش آرمان ملی از عملکرد یکساله مردان #دولت_سیزدهم:
ترمیم کابینه از شایعه تا واقعیت
🆔 @sedayehowzeh
📸ببینید| درباره فانتزیهای غیراخلاقی پسربچه اینستاگرامی و دو دختر
🔹اخیراً پستهای یک پسر خردسال در #اینستاگرام با بازخوردها و واکنشهای مختلفی مواجه شده است. در پستهای او دو دختر کم سن و سال بهعنوان «ملکههای زیبای او» نیز حضوری نا متعارف دارند و دیالوگهایی که میان آنها رد و بدل میشود نشان از این دارد که آنها صرفاً مجریان سناریوهای از پیش تعیین شدهای هستند که تیمی بزرگسال برای آنها نوشته است.
📎متن کامل یادداشت در پست بعدی👇👇👇👇
🆔 @sedayehowzeh
پایگاه خبری صدای حوزه
📸ببینید| درباره فانتزیهای غیراخلاقی پسربچه اینستاگرامی و دو دختر 🔹اخیراً پستهای یک پسر خردسال در
✍️درباره فانتزیهای غیراخلاقی پسربچه اینستاگرامی و دو دختر
🔹فعالیت روزانه و سطح فیلمهای تولید شده در صفحه منتسب به این پسربچه، سؤالات و ابهامات متعدد و جدی را ایجاد کرده بود تا اینکه درز برخی اطلاعات و تصاویر از «پشت صحنه» 📸 ضبط و تولید محتوای خاص این صفحه، به روشنی بر گمانه فوق تأکید گذاشت که یک تیم حرفهای با #برنامهریزی قبلی برای تولید این پستهای خاص با هزینهکردهای سنگین مالی در عقبه این صفحه حضور دارد و این کودکان تنها مجریان دیدگاههای آنها هستند.
🔸اینکه ایجاد چنین صفحاتی با چه هدفی انجام میشود و عقبه تولید محتوای آنها چه کسانی هستند، از سؤالات مهمی است که این روزها، #افکار_عمومی دوست دارد پاسخ روشنی برای آنها داشته باشد.
⁉️ آیا حضور چند نفر عکاس و فیلمبردار با #تجهیزات_حرفهای در صفحات متعلق به این افراد که تجهیزات همراه آنها قیمت زیادی دارد، صرفاً با هدف ضبط فیلم و تولید پستهای اینستاگرامی از "فانتزیهای غیراخلاقی یک پسر خردسال" معقول به نظر میرسد؟
⁉️یا اینکه تصور کنیم در اختیار گذاشتن یک اسب با نژادی با قیمتی بین یک تا ۲ میلیارد تومان در اختیار یک پسر خردسال صرفاً برای تولید پستهایی برای #خودنمایی در شبکههای اجتماعی، انجام میشود و اهداف پسپردهای برای تولید چنین محتواهایی با هزینهکردهای سنگین وجود ندارد؟
🔹به نظر میرسد حداقلیترین پاسخ برای این دست اقدامات، می تواند تلاش برای #تبلیغ و ترویج یک صفحه با رویکردی خاص با هدف شکار فالوور و کسب درآمد از صفحات پر مخاطبشده از این طریق باشد.
🔸اقدامی که در پس آن نگاهی سرمایهدارانه قرار دارد و این بار هم جنس دیگری از کودکان برای کسب #سرمایه و ثروت در خدمت جریانی خاص به کار گرفته شدهاند و تنها تفاوت آن با واقعه تلخ کودکان کار و زبالهگردی که در سطح شهرها دیده میشوند تنها همین نمایش های رنگ و لعابدار و بزک شده از ایشان است./تسنیم
🆔 @sedayehowzeh