🔻از سناریوهای انتخاباتی اصلاحطلبان و پایان ماراتن شانگهای تا هواداری سرکاری و غزه جدید
🆔 @sedayehowzeh
گزارش فرهیختگان از عملکرد فرهنگی سه ساله مجلسی ها؛
🔻در دنیای کمیسیون فرهنگی مجلس چه خبر است؟!
▫️چند روز پیش، اظهارنظر یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی جنجال تازهای به پا کرد تا به این بهانه نام این کمیسیون یکبار دیگر هم بر سر زبانها بیفتد. احمد راستینههفشجانی، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: «با پیشنهاد کمیسیون فرهنگی مجلس «معاونت جوانان» در زیرمجموعه وزارتخانه ورزش و جوانان با معاونت امور زنان و خانواده ادغام میشود و وزارت خانواده، زنان و جوانان تشکیل میشود.» او در تکمیل صحبتهایش گفته است: «درحال حاضر وزارتخانه ورزش و جوانان به دلیل گستردگی نمیتواند به امور جوانان بهصورت جدی رسیدگی کند به همین دلیل این وزارتخانه به وزارت ورزش و تفریحات تبدیل میشود.» همین اظهارنظر ظاهرا ساده از سوی این نماینده مجلس محل بحث و جدل در فضای رسانه شد...
متن کامل را اینجا بخوانید:
🌐 farhikhtegandaily.com/page/239137/
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجت الاسلام والمسلمین میرهاشم حسینی، استاد درس خارج و تولیت مدرسه آیت الله مجتهدی و فیلسوف الدوله تهران در گفتگو با #صدای_حوزه مطرح کرد؛
📽 مسیر درست تربیت طلبه فاضل و اخلاقی
🔺مدل جدید و جالب استاد حق شناس (ره) در تدریس دروس حوزه
🔹دیدن رفتار و سکنات حاج آقا مجتهدی(ره) و استاد حق شناس(ره)، خیلی اثرگذار بود و سبک اینها در مباحث اخلاقی این نبود که از یک جایی شروع کنند و در فلان جا تمام شود و حتی منبرشان هم کشکولی بود...
⬅️ گفتگو با حجت الاسلام والمسلمین میرهاشم حسینی: رسالت دفاع ترکیبی از دین! (لینک)
✔️ پایگاه خبری، تحلیلی #صدای_حوزه؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه
🌐 Voice Of Howzeh
🆔 @sedayehowzeh
29.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چند دقیقهای از مستند "قضیه شکل اول...شکل دوم"؛
📽 پاسخ چهره های شناخته شده به یک چالش اخلاقی در اوایل انقلاب اسلامی؛ اتحاد یا قانون؟!
▫️ عباس کیارستمی، 43 سال پیش و در بحبوحهی تشکیل نظام اسلامی، فیلمبرداری مستندی را شروع میکند که طی آن از سیاستمداران و اهالی فرهنگ برای قضاوت درباره چالشی اخلاقی دعوت میشوند. تنوع افراد مصاحبهشونده قابل توجه است و در این میان چهرههایی همچون ابراهیم یزدی، صادق خلخالی، صادق قطبزاده، نورالدین کیانوری، نادر ابراهیمی، مسعود کیمیایی و عزتالله انتظامی دیده میشوند.
🔹در ابتدا قطعه فیلمی به افراد نشان داده میشود که به طور خلاصه چنین داستانی دارد: «معلم در حال تدریس است که یکی از دانشآموزان روی میز ضرب میگیرد. معلم متوجه نمیشود که چه کسی است؛ رو به کلاس برمیگردد و دو ردیف آخر را تهدید میکند که یا شخص خاطی را معرفی میکنند و یا یک هفته از کلاس بیرون میمانند. دانشآموزان بالاتفاق از کلاس بیرون میروند، اما پس از سه روز، یکی از آنها دیگری را لو میدهد و سر کلاس مینشیند.» از مصاحبهشوندگان خواسته میشود که به این سوال پاسخ دهند که آیا کار این دانش آموز درست بود یا خیر؟
▫️نکته جالب، یکدستی پاسخهای داده شده در دفاع از دانشآموزان در راستای لو ندادن رفیقشان است؛ در حالی که اقدام آنان بر خلاف قانون بوده است؛ صادق قطبزاده از معدود کسانی است که از معلم در برابر دانش آموزان دفاع میکند و عمل لو دادن دانشآموز را تشویق میکند.
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
🔸 جشن غدیر شاهنشاهی با حضور سلبریتی های هنری!
#صدای_تاریخ
🆔 @sedayehowzeh
در اقدامی قابل تحسین و ترویج در استان یزد مطرح شد؛
🔺درخواست پلیس برای شرکت در درس های اخلاق حوزه
رئیس حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی شهرستان یزد:
▫️نیروهای این مجموعه خواستار شرکت در دروس اخلاق اساتید حوزه علمیه یزد ترجیحا همراه و در کنار طلاب دیگر میباشند تا از فضای معنوی حوزه علمیه بهره کافی را ببرند.
حجت الاسلام محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد:
🔹استفاده از دروس اخلاق حوزه علمیه به دو شکل قابل انجام است که در شکل اول زمانی که برای طلاب برگزار میشود نیروهای حفاظت هم شرکت کرده و از استاد درخواست شود از موضاعاتی استفاده کنند که برای هر دو گروه قابل استفاده باشد.
🔹شکل دوم به صورت مجزا درس اخلاقی ویژه پرسنل حفاظت اطلاعات باشد که میشود هرهفته در یکی از مدارس علمیه یا به طور مشخص در یک مدرسه علمیه به طور مداوم برگزار شود.
🔸در پایان این نشست مقرر شد تا پرسنل حفاظت اطلاعات فرماندهی انتظامی شهرستان یزد در درس اخلاق مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در کنار طلاب و روحانیون شرکت کنند./حوزه نیوز
⬅️ معاون تهذیب حوزه های علمیه: باید درهای مدارس علمیه را به روی مردم گشود! (لینک):
🌐 https://eitaa.com/sedayehowzeh/38012
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ثروت های پربرکت / قسمت هشتم؛
🔺دور زدن تحریم ها و نجات نظام پولی به روش امام باقر (ع)!
🎙حجت الاسلام محسن قنبریان
قسمت های قبلی را از اینجا تماشا کنید:
📽 ذهن تاجر موفق چطور کار می کند؟!
📽 عالمان ثروتمند!
🌐 eitaa.com/sedayehowzeh/37705
#اقتصاد_اسلامی
🎙 شما هم صدای حوزه باشید!
💯 @sedayehowzeh
بحثی کوتاه در تفاوت های مکاسب، بیزینس، اکونومی و اقتصاد؛
🔻از «مکاسب شیخ انصاری» تا «اقتصاد اسلامی»
▫️یکی از آقایان محترم در نقد «اقتصاد اسلامی» گفتهاند:
"پسوند اسلامی برای اقتصاد غلط است. آنچه که در فقه داریم، حقوق بازرگانی است نه اقتصاد. مکاسب شیخ انصاری حقوق بیزنس است که غیر از اکونومی است. اکونومی یعنی چه فرمولی تورم را پایین میآورد و این در فقه ما وجود ندارد. اینها فکر میکنند مکاسب شیخ انصاری اقتصاد است، درحالی که مکاسب شیخ، حقوق بازرگانی است."
🔹این استاد عزیز گمان کردهاند که مدعیان #اقتصاد_اسلامی، آن را معادل مباحث فقهی ناظر به بیع و شراء موجود در مکاسب شیخ انصاری میدانند!
به تعبیر دیگر، ابتدا اقتصاد اسلامی را معادل فقه اقتصادی پنداشته و سپس به نقد آن رفته است!
به اختصار عرض میکنم که «هیچکدام» از مدافعان اقتصاد اسلامی، تأکید میکنم «هیچکدام»، چنین پنداری از اقتصاد اسلامی نداشته و ندارند! ای کاش این استاد محترم یکی از چنین پندارگران را نام ببرند.
▫️از ابتداییترین آگاهیهای فقهی و اقتصادی است که مکاسب #شیخ_انصاری(ره) نهایتاً ناظر به «احکام و هنجارهای افعال اقتصادی مکلفین» است؛ یعنی نه تنها شامل احکام هنجاری «پدیدهها و ساختارهای اقتصادی» نیست (یعنی در همان بخش فقه اقتصادی نیز ناقص و ناتمام است) که اساساً هیچ نظری به «ابعاد توصیفی دانش اقتصاد» ندارد.
🔹به تعبیر دیگر، دانش #فقه متکفل ارزشگذاری کنشهای مکلفین است و اختصاص به اقتصاد هم ندارد، یک فقه پویا باید بتواند احکام و هنجارهای اسلامی ناظر به همه کنشهای فردی و اجتماعی و تمدنی انسان و بلکه همه پدیدهها و ساختارهای انسانی را به صورتی ضابطهمند از منابع و متون دینی استنباط کند. اما «اقتصاد اسلامی» بالکل ایدهای دیگر و خیلی متفاوت با «فقه اسلامی» است!
▫️«فقه اسلامی»، صرفاً پاسخگوی «بخش هنجاری» ایده اقتصاد اسلامی است. در حالی که بخش اصلی و عمده دانش اقتصاد اسلامی ناظر به «ابعاد توصیفی» کنشها و پدیدههای اقتصادی است: یعنی ناظر به «توصیف»، «تفسیر»، «تبیین»، «پیشبینی» و «کنترل» کنشها و پدیدههای اقتصادی است.
🔹اسلامیت علوم انسانی در هر کدام از بخشهای توصیفی و توصیهای علوم انسانی متفاوت است. و این چیزی است که متأسفانه تاکنون از سوی مخالفان ایده علوم انسانی اسلامی به درستی فهم نشده است.
✍ حجت الاسلام احمدحسین شریفی
✔️ پایگاه خبری، تحلیلی #صدای_حوزه؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه
🌐 Voice Of Howzeh
🆔 @sedayehowzeh
گفتگویی اصیل یا برجسته سازی سکولاریسم حوزوی؛
🔺واکنشی انتقادی به دیدار پیام فضلی نژاد با استاد علوی بروجردی
▫️پیام فضلی نژاد نویسنده پرماجرای کیهان و سردبیر برنامه گفتگو محور شوکران و همچنین مدیرمسئول نشریه نقد اندیشه اخیرا از دیدار خود با تولیت مسجد اعظم خبر داد و از قول وی اینگونه نوشت(لینک):
🔹در بحث مرتد و ارتداد در فقه نظر خاص داریم. این نیست که اگر هر کسی، هر چیزی را منکر شد، مرتد است و سرش را ببریم و بگوییم نجس است؛ اینطور نیست. معنای ارتداد این است که اگر کسی عقیدهای را از روی استدلال صحیح پذیرفته باشد و واقعاً معتقد شده باشد، اما بعداً از روی لجاجت و عناد منکر آن عقیده شود، این شخص مرتد است و اگر کسی عقیده اسلامی را به درستی یاد نگرفت و مسیحی شد، به نظر ما مرتد نیست.
🔸 فرهنگسازی، اصلیترین راه برای رسیدن به رنسانس فکری است و این تنها راه نجات مذهب و عقیده و ایدئولوژی است. کار نشریات و مخصوصاً نشریات آزاد این فرهنگسازی است و ایران به نشریات آزاد نیاز دارد تا به یک رنسانس فکری دست پیدا کنیم. ما الان از نشریات کمبهره هستیم و فضای مجازی تنها راه تنفس شده است. کار شما کار مهمی است و انسان امثال شما را که میبیند، دلخوش میشود که هنوز تفکر در مملکت نمرده است.
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
غفلتی که باید جبران شود؛
📸 توئیت و ریتوئیت هایی مسأله دار از برنده جایزه شایسته تقدیر در بخش ناداستانِ نهمین جشنواره هنر آسمانی
#صدای_حوزه:
✍ با توجه به شناختی از روحیه انقلابی مدیران و ارکان اصلی معاونت تبلیغ حوزه و همچنین تیم اجرایی جشنواره داریم چنین موردی صرفا میتواند نتیجه سستی بخش های نظارتی یا غفلت بخش های اجرایی باشد.
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh