اعجاز لغت عرب
۱.عدل اگر با «الی» متعدی شود، به معنای میل است
فلان عدل الیه أی مال الیه
۲.اگر با «عن» متعدی شود به معنای اعراض است،
فلان عدل عنه، أی عرض عنه
۳.اگر با «فی» متعدی شود به معنای صرف است،
فلان عدل فیه، أی صرف فیه (روی گردان شد به سمت او)
۴.اگر با «من» متعدی شود،به معنای بعد (بضم الباء) است،
عدل الجمال من البعیر، أی بعد منه
۵.اگر با بین بیاید،به معنای تساوی است،
عدل أمیر بین کذا و کذا ، أی ساوی بینهما
اقتباس از عنایة النحو علی هدایة النحو،ص۳۳
@sarf_v_nahve
#لغت
@seddiqii
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔔 آغاز پذیرش حوزه های علمیه خواهران در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱
◻️ مدیرکل سنجش و پذیرش حوزههای علمیه خواهران از پذیرش سراسری حوزه های علمیه خواهران در کلیه مقاطع تحصیلی(سطح۲، سطح۳، سطح۴) برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، در تاریخ پانزدهم فروردین ماه سال ۱۴۰۱ خبر داد.
◀️ دفترچه های راهنمای پذیرش
◀️ فهرست مدارس علمیه دارای پذیرش
🌐 سایت پذیرش
@HawzahNews | خبرگزاریحوزه
✔️ تعدد حال و تعدد نعت
در دعای کمیل
👈 و قد اتیتک یا الهی بعد تقصیری و اسرافی علی نفسی ، معتذرا نادما منکسرا مستقیلا مستغفرا منیبا مقرا مذعنا معترفا
تعدد حال ، نه تا حال به صورت متوالی
ذو الحال فاعل اتیت
👈 و انا عبدک ، الضعیف الذلیل الحقیر المسکین المستکین
تعدد نعت ، پنج تا نعت به صورت متوالی
منعوت عبدک
#نحو_متوسطه_2 #نحو #نکته
@seddiqii
صوت دروس حوزوی
برادران و خواهران
دانلود از سایت
http://www.shiadars.ir
فهرست درسها در هشت صفحه
#معرفی_سایت
@seddiqii صدیقی
لیلابابائی خلاصه تمام جلسات حکمت متعالیه.pdf
5.03M