حجت الاسلام مهدوی ارفعحجت الاسلام مهدوی ارفع-شبدوم محرم1402-هیئت یادگاران امام اصفهان.mp3
زمان:
حجم:
44.02M
🎙#سخنرانی
📒با موضوع: سبک زندگی امام حسین علیه السلام
📆شب دوم محرم ۱۴۴۵ - ۱۴۰۲
🎤 با سخنرانی:
#حجت_الاسلام_مهدوی_ارفع
📌 هیأت یادگاران امام اصفهان
#محرم
#امام_حسین
#سخنرانی_زیبا
🥀
#سدرةالمنتهی ↙️↙️↙️
─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
💔👉 🕋 @Sedrah🕋👈💔
─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
8.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خداوند کرم ابریشم را به پروانه،
دانه ی شن را به مروارید،
تکه زغالی را به الماس تغییر می دهد..
اگر زمان به سختی گذشت
و تحت فشار بودی؛
او بر روی تو نیز کار می کند ...
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@Elteja | کانال اِلتجا4_6023612098435615792.mp3
زمان:
حجم:
11.05M
🍂برخاک عزیزیست ودر راه عزیزی...
▪️بشنویم مصیبتی را که او هر صبح و شام میبیند و خون میگرید!
🎵روایت اول:
فردای روز واقعه...
#صباحا_و_مساء
💠امام صادق علیه السلام فرمودند:
پس از شهادت #امام_حسین علیه السلام، ملائکه ناله کرده و گفتند:
«پروردگارا! با حسین علیه السلام ، برگزیده ات و پسر پیامبرت این گونه رفتار نمودند!»
خداوند نور قائم عجل الله تعالی فرجه الشریف را به آنها ظاهر کرد و فرمود:
«به وسیله (قائم)، انتقام خون او(حسین) را از ظالمان می گیرم.»
📚 امالی شیخ طوسی، ص۴۱۸
#بدمالمظلومعجللولیکالفرج
#سدرةالمنتهی ↙️↙️↙️
─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
💔👉 🕋 @Sedrah🕋👈💔
─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
14.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌿امام حسین علیه السلام جور دیگه ای بشناس...
🎤سخنان زیبای دکتر الهی قمشه ای..
#سدرةالمنتهی ↙️↙️↙️
─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
💔👉 🕋 @Sedrah🕋👈💔
─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
سرفصلهای #مقام_محمود۲
۱• چگونگی فهم یک مقام
۲• چگونگی کسب یک مقام
۳• چگونگی طیّ مسیر فهم یک مقام تا کسب یک مقام
🏴
#سدرةالمنتهی ↙️↙️↙️
─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
💔👉 🕋 @Sedrah🕋👈💔
─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─ک
@ostad_shojaeمقام محمود 2.mp3
زمان:
حجم:
11.98M
#مقام_محمود ۲
※ و أسئلهُ أن یُبَلّغنی المقامَ المَحمود لکم عندالله.
#آیتالله_فاطمینیا
#استاد_شجاعی
اینکه بوسیلهی دعاهای مختلف، یادمان دادند چه مقاماتی را آرزو کنیم، یکطرف!
اینکه چگونه میشود به این آرزوهای دور و بلند رسید، یکطرف!
✘ شما هم بر این عقیدهاید که این مقامات بلند، مخصوص عرفا و آدمهای خاص است؟
🏴
#سدرةالمنتهی ↙️↙️↙️
─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
💔👉 🕋 @Sedrah🕋👈💔
─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
🇮🇷 سدرةالمنتهی 🏴
🌹ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز. سهم روز دویست و بیست و هشتم ┄═❁❀••••❈◦🦋◦❈••••❀❁═┄ 📜 #خطبه74 : ( در ذ
🌹ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز. سهم روز دویست و بیست و نهم
❈════ ೋ🌿🌹🌿ೋ════❈
📜 #خطبه71 : (در سال ۳۷ هجری و پس از فریب خوردن کوفیان از مکر و حیله عمروعاص و معاویه، هشدار گونه فرمود:)
🔹 علل نكوهش اهل عراق
♦️پس از ستايش پروردگار، ای مردم عراق! همانا شما به زن بارداری می مانيد که در آخرين روزهای بارداری، جنين خود را سقط کند و سرپرستش بميرد و زمانی طولانی بی شوهر ماند و ميراث او را خويشاوندان دور غارت کنند. به خدا سوگند، من با اختيار خود به سوی شما نيامدم بلکه به طرف ديار شما کشانده شدم، به من خبر دادند که می گوييد علی دروغ می گويد، خدا شما را بکشد، بر چه کسی دروغ روا داشته ام؟ آيا به خدا دروغ روا داشتم؟ در حالیکه من نخستين کسی هستم که به خدا ايمان آوردم. يا بر پيامبرش؟ در حالیکه من اوّل کسی بودم که او را تصديق کردم! نه، به خدا هرگز، آنچه گفتم واقعيّتی است که شما از دانستن آن دوريد و شايستگی درک آن را نداريد، مادرتان در سوگ شما زاری کند. وای، وای، سردهد. پيمانه علم را به شما به رايگان بخشيدم اگر ظرفيّت داشته باشيد، «و به زودی خبر آن را خواهيد فهميد.»
❈════ ೋ🌿🌹🌿ೋ════❈
📜 #خطبه70 : ( در سال ۴۰ هجری سحرگاه نوزدهم ماه رمضان که ضربت خورد ، فرمود:)
🔹شكوه ها با پيامبر (صلی الله علیه وآله وسلم)
♦️همانگونه که نشسته بودم، خواب چشمانم را ربود، رسول خدا(صلی الله علیه و آله)را ديدم، پس گفتم ای رسول خدا! از امّت تو چه تلخی ها ديدم و از لجبازی و دشمنی آنها چه کشيدم، پيامبر(صلی الله علیه و آله)فرمود: نفرينشان کن. گفتم: خدا بهتر از آنان را به من بدهد و به جای من شخص بدی را بر آنها مسلّط گرداند. (کلمه «أود» يعنی کجی و انحراف و «لدد» يعنی دشمنی و خصومت، و اين از فصيح ترين کلمات است.)
❈════ ೋ🌿🌹🌿ೋ════❈
📜 #خطبه69 : ( در سال ۳۹ هجری پس از شنیدن غارتگریهای فرماندهان معاویه در { عین التمر} در نکوهش کوفیان فرمود:)
🔹علل نكوهش كوفيان
♦️چه مقدار با شما کوفيان مدارا کنم؟ چونان مدارا کردن باشتران نو باری که از سنگينی بار، پُشتشان زخم شده است و مانند وصله زدن جامه فرسوده ای که هر گاه از جانبی آن را بدوزند، از سوی ديگر پاره می گردد. هر گاه دسته ای از مهاجمان شام به شما يورش آورند، هر کدام از شما به خانه رفته، درب خانه را می بنديد و چون سوسمار در سوراخ خود می خزيد و چون کفتار در لانه می آرميد. سوگند به خدا، ذليل است آن کس که شما ياری دهندگان او باشيد، کسی که با شما تيراندازی کند، گويا تيری بدون پيکان رها ساخته است. به خدا سوگند، شما در خانه ها فراوان و زير پرچم های ميدان نبرد اندکيد و من می دانم که چگونه بايد شما را اصلاح و کجی های شما را راست کرد؛ امّا اصلاح شما را با فاسد کردن روح خويش جايز نمی دانم. خدا بر پيشانی شما داغ ذلّت بگذارد و بهره شما را اندک شمارد. شما آنگونه که باطل را می شناسيد از حق آگاهی نداريد و در نابودی باطل تلاش نمی کنيد، آن گونه که در نابودی حق کوشش داريد.
#امیرالمؤمنین_حیدر
#امیرالمؤمنین_علی_علیه_السلام
#نهج_البلاغه
#سدرةالمنتهی ↙️↙️↙️
─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
💔👉 🕋 @Sedrah🕋👈💔
─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
سهم روز 229 از خطبه 71 تا 69ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 229.mp3
زمان:
حجم:
6.39M
🔊 ختم گویای نهج البلاغه در ۲۷۰ روز
🌺 سهم روز دویست و بیست و نهم خطبه 71 تا 69
#امیرالمؤمنین_علی_علیه_السلام
#نهج_البلاغه
#سدرةالمنتهی ↙️↙️↙️
─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
💔👉 🕋 @Sedrah🕋👈💔
─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
#شناخت_امام_زمان
✍پیامبر اڪرم صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم:
مڹ مات و لم یعرف امام زمانہ مات ميتة جاهلية(۱)
👈هر ڪس بمیرد در حالی ڪہ امام زمان خویش را نشناخته باشد، بہ مرگ جاهلیت از دنیا رفتہ است.
☑ مرگ جاهلیت یعني :
مُردن بدون شناخت خدا و رسوڸ خدا صلي اللہ علیہ وآلہ وسلّم است.
💥ڪسي ڪہ بہ معرفت امام زماڹ خود نائڸ نشده، در واقع از گمراهۍ زماڹ جاهلیت خارج نگشتہ است،
بنابرایڹ اگر معرفت خدا و رسوڸ خدا صلیعلیہ وآلہ وسلم، بہ معرفت امام زماڹ عجڸ اللہ تعالی فرجہ الشريف، منتہی نشود، بہ حاڸ انساڹ فایده اے نخواهد داشت و او را دیندار نميگرداند...
📝 درباره حدیث فوق؛
شخصي از امام صادق علیہ السلام سؤاڸ ميڪند:
آیا منظور از جاهلیت، جہڸ مطلق و نسبت بہ همہ چیز است یا فقط نشناختڹ امام؟
✅ حضرت در پاسخ فرمودند :
جاهلية ڪفر و نفاق و ضلاڸ(۲)
👈جاهلیت ڪفر و نفاق و گمراهی است.
✍پس با توجہ بہ احادیث بالا باید نسبت بہ امام زماڹ عجڸ اللہ تعالی فرجہ الشريف شناخت و معرفت پیدا ڪنیم.
📗منــابـع
۱)اصولڪافي(ترجمہ مصطفوے) ج1ص131
بحار الأنوار ج 23 ص 77
صحیح بخارے: ج 5 ص 13
صحیح مسلم ج 6 ص 21.22
ینابیع المودة :باب 29 ص 137
۲)اصوڸ ڪافی ج 2 ص 208 ح 3
#اللهم_عجل_لوليڪ_الفرج🌤
12.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روضه امام حسین علیه السلام
🎙 باصدای حاج منصور ارضی.
#صلیاللهعلیکیااباعبدالله
#سدرةالمنتهی ↙️↙️↙️
─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
💔👉 🕋 @Sedrah🕋👈💔
─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─