eitaa logo
🕋 شرکت زیارتی سدرةالمنتهی 🕋
3.1هزار دنبال‌کننده
17.8هزار عکس
17.9هزار ویدیو
205 فایل
مجری سفرهای زیارتی: #عمره_عتبات_عالیات_عراق_سوریه #زیرنظرحج_و_زیارت کدشرکت ٥٧٥٣٠ ثبت ٥٥٤٦٦٨ تأسیس ١٣٩٨ 📳تلفن: ٠٩١٩٩١٨٩٤٧٢ ٠٢١٧٧١٥١٦٥٩ 🔴تهران پیروزی_ خ سی متری نیروی هوایی- خ مسیل منوچهری-خ۷/۲۵ روبروی بوستان پیروزی مسجد بقية الله الاعظم طبقه٤
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰معنی سلام در زیارت عاشورا «السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ»، 🔹اولین معنی سلام این است؛ یعنی آقا جان، من آمده‌ام دانش‌آموز مکتب شما و تسلیم شما باشم. 🔸قدم اول می‌فرمایند همه‌ی کارهایی که ناخوشایند ماست و وقتی به ما می‌رسد ناراحت می‌شویم را ترک کنید. سالک الی الله باید سائر باشد. تمام فکر، ذکر و تصمیم‌گیری‌های شما باید شما را حرکت بدهد. کسی شما را می‌بیند بفهمد که مسافر هستید. اگر می‌خواهی امام حسین علیه‌الصّلاةوالسّلام جواب سلامت را بدهند قدم اول تسلیم‌شدن است. یعنی آقا جان، از من ضرر و زیانی، عملی که قلب شما از من ناخرسند بشود سر نمی‌زند. این یکی از معانی سلام است. نه اینکه انسان یک سلامی بکند بعد دائم طرف را برنجاند! سلام یعنی تو در امان هستی و از جانب من اذیت و آزاری متوجهت نیست. 🔹معنی دوم سلام یعنی من تسلیم هستم که شما تربیت‌های الهی را در من پیاده کنید تا من سالم شوم. 🔰استاد حاج آقا زعفری‌زاده ↙️↙️↙️ ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─ 💔👉 🕋 @Sedrah🕋👈💔 ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
🔺حدیث روز امیرالمؤمنین عليه السلام: خردمند به عمل خود تكيه مى كند و نادان به آرزوهايش العاقِلُ يَعْتَمِدُ على عَملهِ، الجاهِلُ يَعْتَمِدُ على أمَلهِ ‌ ↙️↙️↙️ ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─ 💔👉 🕋 @Sedrah🕋👈💔 ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
✨﷽✨ 🌷راه علمی درمان کبر ✍حاج آقا مجتبی تهرانی: علمای اخلاق دو راه را برای معالجه کبر می گویند. راه اول، راه علمی است؛ یعنی راه تدبر و تفکر که آن هم در سه جهت خلاصه می شود: 1⃣ اگر این حالت خودبزرگ بینی در انسان پیدا شد، در این جهت تفکر، تامل و تدبر کند که خود را با سایر موجودات مقایسه کند. وقتی نسبت کل این کره خاکی در مقایسه با تمام کرات و منظومه ها کم تر از نسبت یک سلول به پیکره یک بدن است، نسبت تو به کل انسان ها، انسان ها به حیوانات، حیوانات به نباتات، نباتات به ماده که در عرض هم هستند، چیست؟! چه چیزی از آن باقی می ماند؟! تو، هیچ در هیچ در هیچ هستی؛ نمی دانم ضریبش چقدر می شود. 2⃣ راه دیگر، تفکر درباره پیامد زشتی که این بیماری در رابطه با درون انسان دارد. به سبب وجود کبر در انسان، نه تنها حق را نمی بیند، بلکه به جای حق باطل را می بیند. و تفکر درباره پیامد زشت کبر از نظر بیرونی و در سطح جامعه بشری است. پیامد زشتش از نظر بیرونی این است که دست غیبی هم توی سر او می زند و او را در سطح جامعه خوار می کند؛ خلاف آنچه که می خواست در رابطه با این بیماری برای خودش تحصیل کند. 3⃣ راه سوم، اینکه انسان از نظر روانی بنشیند و ریشه یابی کند. کبر در ارتباط با آن خواری و کمبودی است که در خود احساس می کند و از این طریق می خواهد جبران کند. به تعبیر دیگر انسان از نظر واقع به هر مقدار عظمت پیدا کند و سعه وجودی پیدا کند، فروتن می شود، درست عکس تکبر. 📚 تادیب غضب؛ جلد هفتم
▪️مجلس عزای سیدالشهدا(ع) با سخنرانی علیرضا پناهیان 🗓 جمعه، ۱۳ مرداد، حوالی ۹:۳۰ صبح 🚩 مؤسسه قرآن و عترت صابره 📍خ امام خمینی(ره)، خ شیخ هادی، خ هاتف، خ محمد بیک، پلاک ۶۴ (لینک نشان، گوگل مپ)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌آیا دین می‌خواهد فقط ما با اخلاق باشیم؟ 🔻چرا با اخلاق می‌توان مقابل دین ایستاد؟ 🔻ما برای سعی آفریده شده‌ایم نه صرفاً اخلاقی شدن! ↙️↙️↙️ ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─ 💔👉 🕋 @Sedrah🕋👈💔 ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌نسبت دین با اخلاق ➖ چرا ابوموسی اشعریِ با اخلاق، مورد لعنت امیرالمؤمنین(ع) قرار می گیرد؟! ➖ اخلاق، رشد حداقلی می‌دهد و دیگر هیچ! ➖ اگر اخلاق کافی بود، پیامبران ارسال نمی شدند ‌ ↙️↙️↙️ ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─ 💔👉 🕋 @Sedrah🕋👈💔 ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
۲-عاشورا به وقت شام.mp3
25.02M
🔴 عاشورا به وقت شام! جلسه دوم ۷مرداد۱۴۰۲ هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف حجت الاسلام قنبریان - احدوثه یا اولو بقیه؟! - بنی امیه بر چه حسابی امامت و ولایت را احدوثه خواند؟! - ساخت دوگانه جماعت-امامت! - قطار آقایان نصیحت! - زینب و ما ادراک ما زینب!
🔴 عاشورا به وقت شام! چکیده جلسه دوم سخنرانی حجت الاسلام قنبریان/ هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف/ ۷مرداد۱۴۰۲ احدوثه یا اولوا بقیه؟! • عبیدالله اولین اقدام زینب کبری(س) را در کوفه دید. به او تهاجم کرد که: "خدا شما را کشت و مفتضح تان کرد و اکذب احدوثتکم(افسانه تان را باطل کرد)!" منظورش ادعای امامت و ولایت از جانب خدا بود که ظاهرا در کربلا یاری (از خدا و مردم) نشد! • در قرآن این دوگانه مقابل هم هست: - احدوثه: "جعلناهم احادیث"(۴۴مومنون) که درباره تکذیب کنندگان الهی است. همان طواغیت و سلاطین جور. "آنها را احادیث قرار دادیم"؛ یعنی فقط خبری از آنها ماند، افسانه شدند و به تاریخ پیوستند! - اولوا بقیه: "...اولوا بقیه ینهون عن الفساد فی الارض"(۱۱۶ هود) در مقابل قرآن کسانی که نهی از فساد در زمین می کنند را "اولوا بقیه" یعنی صاحبان بقاء و نامیرا می خواند. آنها باقی اند "مابقی الدهر"! از آنها فقط جسمی می میرد که حضور دائمی شان را بیشتر می کند. ❗️زینب کبری(س) باید نشان دهد که حسین(ع) نامیرا است چون برای نهی از فساد در زمین برخاست! و یزید و دستگاه اموی، احدوثه است؛ جولانی است که زود تمام میشود! • این دریافت، یک مجاهد و کنشگر است. اگر حرکت خود را در مدار "اولوا بقیه" دید ، دیگر جایی برای نگرانی نیست . این شیکت های ظاهری و حتی کشته شدن و اسارت همه مقدمه پیروزی بزرگ و نامیرایی است. اگر جریان مقابل خود را هم "احدوثه" دید ، بالانشینی و سلطه و طمطراق او ناامیدش نمی کند و می داند او رو به افول و تمام شدن است. ⬅️ در همه آن مصائب و ناملایمات جاری این درک بزرگ به زینب کبری(س) و اسیران، امید داد. امیدی که طلیعه پیروزی شد. ❓ بنی امیه بر چه حسابی امامت و ولایت را احدوثه خواند؟! • دستگاه اموی تبلیغات و پروپاگاندای خود را بر یک نظریه مبنا استوار کرد. صرفاً افزایش بوق چی هایش نبود! • دیگر اینکه دو دستی کار می کرد: - در صحنه واقعیت، کاری می کرد و حادثه ای می ساخت - و در صحنه ذهنیت، با دستگاه تبلیغاتی خود آنرا دلخواه روایت می کرد و برساخت خود را در اذهان هک می کرد. ❗️ ساخت دوگانه جماعت-امامت! • از قضا تنها خلیفه ای که غیر از نص الهی، جماعت مردم با او بیعت همگانی، عمومی و علنی کردند، حضرت امیر(ع) بود! به تحقیق بیعت او جمع بین "عموم مردم مدینه"،"نمایندگان شهرهای بزرگ اسلام( کوفه، بصره، مصر) " و "اهل حِلّ و عقد" بود که چنین بیعت فراگیری برای احدی در حجاز بلکه در ایران و روم و یونان گزارش نشده است! لکن بنی امیه می خواست با چنین خلافتی، دوگانه امامت یا جماعت بسازد! این اوج توانایی تبلیغاتی و منقلب کردن واقع بود! • خود بر علی(ع) شوریدند( جنگ صفین) ، دیگر امتیاز خواهان را هم شوراندند( جنگ جمل)؛ بعد از این شورش های خود ساخته علیه امامت ، عکس هوایی گرفتند که: دوره علی(ع) دوره تفرقه و شکستن جماعت است! ⬅️ دستگاه تبلیغاتی آنها دوگانه جماعت-امامت را پروراند و جا انداخت که جماعت مسلمین ، با ادعای امامت نیست! و خود را جانب جماعت قرار دادند! ❗️در زمانه ما این ترفندی اموی با دوگانه جمهویت- ولایت بازتولید میشود ! عجبا که برخی طرفداران ولایت را هم قانع می کند ایندو مقابل هم اند! ادامه در بخش دوم
🔴 عاشورا به وقت شام! چکیده جلسه دوم سخنرانی حجت الاسلام قنبریان/ هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف/ ۷مرداد۱۴۰۲ ❗️ قطار آقایان نصیحت! • حال که آن دوگانه را در جامعه جا انداختند، اینبار نه فقط علیه "" خرجش می کنند ؛ بلکه علیه اعتراض و قیام و "" علیه خود هم بکارش می گیرند! • در آستانه قیام حسینی علیه سلطنت موروثی اموی و خلافت نامسلمانی مثل یزید آقازادگان و شخصیت هایی قطار می شوند با تکیه بر همین نظریه مبنا ، حسین(ع) را نهی و نصیحت کنند: - عبدالله بن عمر گفت: از خدا بترش و تفرقه در جماعت نساز! - نمایندگان عمروبن سعید بن عاص -حاکم مکه- وقت خروج امام از مکه گفتند: آیا از خدا نمی ترسی که از جماعت خارج و بین این امت تفرقه می افکنی؟! - عمره بنت عبدالرحمن نجاری -شاگرد عایشه- همین مضمون را با نامه به امام نوشت! - عمروبن حجاج -از دعوت کنندگان امام که حالا موکل فرات و مانع آب خوردن همراهان امام شده بود- می گفت: ما اطاعت امام(یزید!) را کنار نگذاشته و از جماعت کناره گیری نمی کنیم! - و... ❗️ زینب و ما ادراک ما زینب! • زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) و آن زن و بچه اسیر مقابل چنین دسیسه کامل و حساب شده و هژمونی تبلیغاتی، کارستان کردند. اعتماد آنها به خدا (وعده اولوا بقیه) و بود؛ مردمی که مفتونِ فتنه تبلیغات اموی شده بودند! • زینب اگر می توانست عواطف مردم را به حسین(ع) بازگرداند ، "ملامت" و بعد "تنفر" و بعد "انتقام" را به جماعت برمی گرداند! توطئه (با حضور همه قبایل کوفه در کربلا) را می شکست و زمینه خون خواهی ها و قیامها می شد! • و زینب(س) در ورودی کوفه، عالی از این مرحله برآمد. تماشاگران دیروز کربلا که امروز برگشته و می گریستند را ستایش نکرد بلکه ملامت را بر جان آنها نشاند و زمینه اتفاقات بعد شد. • ماجرا ادامه دارد... ‌ ↙️↙️↙️ ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─ 💔👉 🕋 @Sedrah🕋👈💔 ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
⭕️حرم نازدانه امام حسین علیه السلام، حضرت رقیه سلام الله علیها امروز ظهر کاروان زیارتی سدرةالمنتهی
🕋 شرکت زیارتی سدرةالمنتهی 🕋
"آنگاه هدایت شدم 📚قسمت دویست و چهل و ششم: پيامبر به عمر فرمود: چرا چنين كارى كردى؟ عمر گفت: آيا ت
"آنگاه هدایت شدم 📚قسمت دویست و چهل و هفتم: سپس خلافت عمر بن خطاب، نتيجۀ بى چون وچراى همان اجتهاد بود زيرا ابو بكر، اجتهاد به رأى كرد و شورائى را كه خود بر آن در مورد صحّت خلافتش، استدلال مى كرد، برانداخت، و عمر از او هم فراتر رفته، هنگامى كه امور مسلمين را به عهده گرفت، حرام خدا و رسولش را حلال [۱] و حلال خدا و رسولش را تحريم كرد [۲] . و هنگامى كه نوبت به عثمان رسيد، گام گسترده ترى را در اين اجتهاد برداشت و از پيشينيانش بقدرى جلوتر رفت كه در زندگى سياسى و دينى مردم بطور كلى تأثير گذاشت و در نتيجه انقلاب عليه او برپا شد و تاوان اجتهادش را با زندگى خود پرداخت. و آن هنگام كه امام على، حكومت اسلامى را بدست گرفت، مواجه با دشواريهاى زيادى براى بازگرداندن مردم به سنّت شريف پيامبر و دژ محكم قرآن شد و با تمام توان كوشيد كه بدعتهاى داخل شده در دين را بزدايد ولى برخى از آنان فرياد برآوردند: «واى كه سنّت عمر از بين رفت»! من تقريبا دارم يقين مى كنم كه آنها با امام على جنگيده و مخالفتش كردند، براى اين بود كه آن حضرت-كه درود خداوند بر او باد-آنان را وادار به پيمودن راه راست كرد و به نصوص درست بازگرداند و بدعتها و انحرافها و كژيها را-كه در طول ٢۵ سال به دين بسته بودند- بزدود درحالى كه مردم بدان خو گرفته بودند خصوصا اهل دنيا و هواپرستانى كه مال خدا را غنيمت دانسته و بندگان خدا را بردگان پنداشتند و طلا و نقره را انباشته و مستضعفين را از ساده ترين حقوقى كه اسلام به آنان ارزانى داشته محروم نمودند. ازاين روى مى بينيم كه مستكبرين در هر زمانى، ميل به سوى چنين نحوه اجتهادى دارند و براى آن كف مى زنند زيرا از هر راه ممكن، آنان را براى رسيدن به اهدافشان، يارى مى دهند، و اما احكام الهى، راه را بر آنان بسته و جلوى رسيدن به اهداف و اغراضشان را مى گيرد. و اين اجتهاد پيروانى در هر زمان و مكان-حتى از خود مستضعفين-پيدا كرد زيرا تعهّدى در آن نيست و عمل كردن به آن، آسان است. و امّا احكام نياز به تعهد دارد و چندان آزادى در آن نيست كه سياستمداران آن را حكومت «تئوكراسى» يعنى حكم خدا مى نامند و اجتهاد به رأى را كه داراى ويژگى آزادى در رأى است و هيچ تعهّدى در آن نيست، حكومت «دمكراسى» مى نامند يعنى حكم ملّت، پس آنان كه پس از رحلت پيامبر «ص» در سقيفه جمع شدند، حكومت «تئوكراسى» را كه پيامبر اسلام براساس آيات و احكام قرآن، تأسيس كرده بود، لغو كرده و بجاى آن، حكومت دموكراسى را جايگزين كردند كه در آن خود ملّت هركس را كه صلاحيت رهبرى داشت انتخاب مى كند، گو اينكه آن اصحاب معناى «دمكراسى» را نمى دانستند زيرا اين واژه اى عربى نيست ولى نظام شورائى را آموخته بودند. هرچند در حقيقت چنين انتخابى نيز حاصل نشد زيرا آنان كه انتخاب شدند به هيچ وجه، صلاحيّت نمايندگى امّت را نداشتند. و آنها كه در اين زمان، خلافت را قبول ندارند، طرفداران دموكراسى هستند كه به آن افتخار مى كنند و ادّعا دارند كه قبل از همه، اسلام اين نظام را براى خود برگزيد و همان‌ها پيروان اجتهاد و بدعت هستند و اينان امروز نزديك ترين افراد به رژيمهاى به سبك غربى هستند. ازاين رو است كه مى بينيم دولتهاى غربى از آنان ستايش كرده و مسلمانان پيشرفته و روشنفكرشان مى نامند. ---------- [۱]: مانند قضيۀ درست دانستن سه طلاق-صحيح مسلم-باب الطلاق الثلاث، سنن ابى داود- ج ١-ص ٣۴۴. [۲]: مانند تحريم متعۀ حج و متعۀ بانوان-صحيح مسلم-كتاب حج، صحيح بخارى-كتاب حج-باب تمتع. ↙️↙️↙️ ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─ 💔👉 🕋 @Sedrah🕋👈💔 ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
▪️کتیبه هایی از زبان حال حضرت رقیه خاتون سه ساله سلام الله علیها بر دیوار ورودی حرم ‌ ↙️↙️↙️ ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─ 💔👉 🕋 @Sedrah🕋👈💔 ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
روضه خانگی - حضرت حر(ع) - 229.mp3
13.75M
🎙کاش جانم بود قابل تا فدایت می‌شدم... 🔻روضه (ع) ⏱ | 13:15 👤حجت الاسلام سید
🕋 شرکت زیارتی سدرةالمنتهی 🕋
﷽ #چرا_حجاب🤔 #قسمت_هفتم📝 چرا استثنا⁉️ ✅چرا آيه ي مورد بحث در مورد زينت زنان استثنا قائل مي شود
﷽ 🤔 📝 این قسمت: زينت باطني يا پنهاني چيست⁉️ ✅نۅع دۅم از اقسام زينت، زينت پنهاني ۅ باطني است. زينت پنهاني همان زينت طبيعي زن است ۅ زن بـہ طۅر طبيعي از اين نۅع زينت برخۅردار مي باشد كـہ اين نۅع زينت در اندام زن نهفتـہ است چۅن ذراع، ساق پا، بازۅ، گردن، سر، سينـہ ۅ گۅش ۅ اطراف آن.  برخي ديگر از مفسّران گفتـہ اند:  زينت پنهاني همان زينت آݪات است چۅن گۅشۅاره، دستبند، بازۅبند ۅ گردن بند، زيرا آشكار كردن چنين زينتي مستݪزم آشكار شدن اندامي است كـہ زينت بر آن قرار دارد. در نيتجـہ پۅشاندن زينت پنهاني براي بانۅان ضرۅري ۅ ۅاجب است. 🌱•° ↙️↙️↙️ ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─ 💔👉 🕋 @Sedrah🕋👈💔 ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
مستجاب.mp3
6M
یا خادم الحسین و یا ناصرالحسین حی علی الحسین و سلام علی الحسین 🎙 🏴