eitaa logo
برگزیده های ایتایی محسن بهرامی
48 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.1هزار ویدیو
39 فایل
بهترین پیامها از گوشه و کنار ایتا
مشاهده در ایتا
دانلود
ایرانی با همت... دوستان عزیزم! چرا جهت معالجات امراض از گیاهان دارویی ایران استفاده نکنیم؟ چرا طب سنتی و شیوه گیاه درمانی و طریقه استفاده از ادویه جات مورد استفاده ما ایرانی ها قرار نگرفته؟ چرا وزارت بهداري و دست اندرکاران تا به حال در گسترش و احیاي طب سنتی و گیاه درمانی قدمی برنداشته اند؟ چرا ما ایرانی ها با داشتن گنجینه هاي طبی همیشه باید در چنگال داروهاي خارجی اسیر و عاجز باشیم؟ چرا بعضی از داروهاي فرنگی در ایران بازار سیاه پیدا کرده و تا چند صد برابر قیمت اصلی به فروش می رسد؟ آیا خودمان مقصر هستیم که زیر بار داروهاي گیاهی نرفته ایم و یا داروهاي فرنگی در علاج امراض معجزه گر بوده اند؟! آیا تبلیغات و زرق و برق داروهاي فرنگی ما را به طرف خود کشیده و یا داروهاي گیاهی را مصرف نموده ایم و نتیجه نگرفته ایم؟... بله.... این چراها وقتی جوابش داده خواهد شد که انشاالله در رأس این امر، یک ایرانی با همت و معتقد قرار گیرد. بخشی از سخنرانی مرحوم شهید بهشتی در دانشکده پزشکی دانشگاه تهران، 1/7/1359 نگارخانه طلبگی تا اجتهاد @tt_ej_poster
یک تابلو است... منحصر کردن مباحث طب اسلامی در تغذیه و روش های درمانی به هیچ عنوان به نفع جریان طب اسلامی نیست. در واقع طب اسلامی یک تابلو است که راه رسیدن به تمدن اسلامی را نشان می دهد و مبلّغی است که از معارف و مفاهیم ناب اسلامی تبلیغ می کند. طب اسلامی فقط نیامده است که بگوید برای درمان فلان بیماری انجیر بخورید!؛ آمده است بگوید راه حقیقی رشد و کمال بشر در هر زمینه ای بازگشت به آموزه های الهی است و برای رسیدن به علومی که نافع حقیقی بشر است راهی جز دین وجود ندارد. طب اسلامی می خواهد بگوید که برای شناخت انسان که موضوع علم طب است هیچ راهی جز سؤال از خدایی که خالق انسان است وجود ندارد و راه های دیگر بیراهه هایی هستند که دشمنان حقیقت و ائمه ضلالت برای انحراف انسان از صراط مستقیم ساخته و پرداخته اند. طب اسلامی عرصۀ مبارزه ایست برای احیاء هویت گمشدۀ انسانی در پس حیوان انگاری های شیطانی مدرنیسم. (سخنرانی در دیدار مدیران روابط عمومی دانشگاه های کشور، اسفند 1386) نگارخانه ی طلبگی تا اجتهاد @tt_ej_poster
هدایت شده از محسن بهرامی و بانو
بسم الله الرحمن الرحیم امام بزرگوار خیلی هوشمند بودند یعنی از زیرک ترین های روزگار بودند.... در فضای سیاست مهمترین نکته در مورد هوش ایشون اینه که مکرر دو قطبی کاذب جلوی پای امام می گذاشتند ولی ایشون هیچ وقت گرفتار نشد... قبل از انقلاب بحث شمس آبادی و شهید جاوید و شریعتی و ... رو بارها مطرح کردند ولی حتی وقتی صریحا هم از ایشون سوال می پرسیدند ایشون می فرمودند هیچ وقت در این موارد اظهار نظر نمی کنم و بعد از انقلاب هم همان اوایل انقلاب یه عده میان خدمت ایشون که بحث طب اسلامی و طب غربی رو مطرح کنند و ایشون رو گرفتار مسائل فرعی و دو قطبی های کاذب کنند تا تو بحبوحه ی تثبیت نظام در اوایل انقلاب، ایشون رو دچار مسائل فرعی و حاشیه سازی کنند... احتمال زیادی می دم که با مطالعه کشف الاسرار این دوگانه رو انتخاب کرده بودند چون توی کشف الاسرار ایشون چند جا نشون میده که به طب غربی نظر مثبتی نداره و طب سنتی رو ترجیح میده ... اما ایشون خیلی زیرکانه از این تله خودشون و نظام نوپای اسلامی رو نجات دادن ... در ادامه سخنان ایشون در این جلسه تقدیم دوستان میشه.... دوقطبی طب غربی و طب اسلامی دو قطبی دشمن سازه وگرنه خرد حکم میکنه که همه به وحی و تجربه و عقل احترام بذارن و هر مطلب طبی که با وحی و عقل و تجربه سازگاره پذیرفته بشه...الان دشمن می خواد با ایجاد درگیری بین طرفداران طب غربی و سنتی مسئولین و مردم رو از مبارزه با کرونا که احتمالا سرباز بیولوژیک دشمنه منصرف کنه تا این ویروس منحوس کشته های بیشتری از کشور عزیزمون بگیره...
هدایت شده از محسن بهرامی و بانو
سخنرانى [در جمع دانشجويان شيراز و پزشكان (تدوين قانون اساسى)] زمان: 17 تير 1358/ 13 شعبان 1399 مكان: قم‏ موضوع: ضرورت تدوين قانون اساسى- انتخاب رئيس جمهور حضار: دانشجويان، كاركنان دانشگاه شيراز و پزشكان طب سنّتى‏ بسم اللَّه الرحمن الرحيم‏ تلاش همگانى در حلّ مشكلات اساسى كشور يك مسائل اساسى داريم كه بايد فكر آن مسائل اساسى باشيم. در يك همچو موقعى كه اين مسائل اساسى مطرح هست، طرح مسائل ديگر اشتباه است. من كراراً گفته‏ام كه اگر چنانچه يك زلزله‏اى بيايد و يك خانه‏هايى را خراب كند و يك مردمى زير آوار باشند، هيچ شما به خودتان اجازه مى‏دهيد كه بنشينيد راجع به مسائل طب صحبت كنيد، يا مسائل رياضى، يا مسائل ديگر مطالعه كنيد؟ يا همه بايد هجوم بياوريد و اين زلزله زده‏ها را بيرون بياوريد؟ ما الآن يك مملكتى داريم كه يك خرابى‏هايى دارد اساسى، و يك مسائلى ما الآن داريم كه اين مسائل، اساس مملكت ماست. مسائل اساسى را ما الآن بايد طرح كنيم و همه با هم دنبال اين مسائل اساسى باشيم، بعد كه اين مسائل اساسى را درست كرديم و اساس مملكتمان را مستقر كرديم، آن وقت شما برويد سراغ طب سنتى؛ آنها هم بروند سراغ طب وارداتى. امروز روزى نيست كه شما صرف كنيد همه قوايتان را در اينكه آيا طب اسلامى، به اصطلاح شما، يا طب سنّتى ابو على «1» و رازى «2» بايد عمل بشود، يا طب‏هاى ديگر، اين الآن نبايد مطرح بشود. الآن شما در يك وضعى واقع هستيد كه بين وجود و عدم كشورتان، بين وجود و عدم مذهب و اسلامتان‏ صحيفه امام، ج‏9، ص: 7 واقع شده‏ايد، سر دو راهى الآن واقع شده‏ايد. گمان نكنيد كه حالا كه رژيم سابق را عقب زديد ديگر مسائل تمام است. الآن شما ملاحظه مى‏كنيد كه در اين مملكت ريشه‏هايى از همان رژيم سابق هست كه مشغول فعاليت‏اند. يك اشخاصى از خارج آمده‏اند، با اسمهاى مختلف، آنها هم مشغول فعاليت‏اند. مى‏خواهند نگذارند كه اين مملكت رژيمش مستقر بشود. سابق با رفراندم مخالفت مى‏كردند، بعد با طرح قانون اساسى مخالفت مى‏كنند، بعد هم هر قضيه‏اى را كه پيش بياوريد. يك قشرى هستند كه از عمّال خارجى‏ها هستند و مخالفت مى‏كنند، در يك روزى كه راجع به اساس مذهب، راجع به اساس كشور، ما مواجه با مخالفين هستيم، همه ما بايد توجه به همين معنا بكنيم. چه طور آن روز كه مى‏خواستيد اين رژيم را خارج كنيد هيچ طرح نمى‏كرديد مسائل خودتان را، گرفتاريهاى خودتان را با اينكه آن وقت هم گرفتارى داشتيد، لكن مى‏ديديد كه الآن وقت طرح اين نيست، الآن هم همان طور است. الآن وقت طرح اينكه دانشگاه وضعش چه طور است، طب سنتى يا طب جديد وضعش چه جور است؟ يا ساير چيزهايى كه ما احتياج داريم و همه خرابيهايى كه الآن گذاشتند و رفتند، الآن وقت طرح اينها نيست، اينها يك وقتى دارد. الآن ما يك دولت متزلزل انتقالى داريم، استقرار پيدا نكرده است الآن رژيم ما، استقرار پيدا نكرده حكومت ما. ما قانون اساسى مى‏خواهيم كه اساس يك مملكتى بر قانونش هست، بعد از آن، رئيس جمهور مى‏خواهيم كه الآن نيست، بعد از آن، مجلس شوراى ملى مى‏خواهيم كه با رأى مردم تحقق پيدا كند. بعد كه مجلس تحقق پيدا كرد و رئيس جمهورى تحقق پيدا كرد و دولتى تحقق پيدا كرد، يك دولت مستقرى، و دست اينها و طمع اينها از اين مملكت بريد، آن وقت، وقت اين است كه من مشكلاتى كه دارم بگويم، شما مشكلاتى كه داريد، آقايان هم مشكلاتى كه دارند. نه اينكه ما نمى‏دانيم كه مشكلات زياد است. رهايى از سلطه فرهنگى غرب‏ و نه اينكه ما نمى‏دانيم كه علومى كه در شرق بود، دسيسه‏ها اسباب اين شد كه عقب بزنند آنها را، و به جاى او علوم غرب را بياورند- دانشهايى كه در شرق بود و اروپا از صحيفه امام، ج‏9، ص: 8
هدایت شده از محسن بهرامی و بانو
آن تقليد مى‏كرد، دستهايى آمد و آنها را عقب زد و محتوا را از ما گرفت، الآن وضع ما وضعى شده است كه خيال مى‏كنيم كه هر چه هست، در غرب است و ما هيچ چيز نداريم. محتواى خودمان را گرفتند. يعنى مغزهاى ما را شستشو كردند؛ جايش يك مغز ديگرى گذاشتند كه از همان غرب ارتزاق مى‏كند. و اين يك مطلب مهمى است كه بايد بتدريج اين مملكت از زير آن بار بيرون برود. يكى هم از مسائل، همان مسئله طب قديم است. آنها همه اين دردهايى كه الآن هست با همين دواهاى علفى معالجه مى‏كردند و معالجه‏شان يك معالجات اساسى بود و اروپا از طب بو على تا همين آخر استفاده مى‏كردند. كتاب «1» بو على تا همين آخر، شايد حالا هم مورد نظر آنها باشد، بروزش نمى‏دهند. من نه اين است كه ندانم اينها را، مى‏دانم اشكالات زياد است، لكن همه چيز اين طور است، همه مسائل اين طور است كه به ما اين طور فهماندند كه خودتان هيچ چيز نيستيد، و همه چيز آنها هستند و اينها مى‏خواستند همچو ما را از صحنه انسانيت بيرون بكنند، بگويند ما اصلًا هيچ چيز نداريم. الآن هم شما مى‏بينيد كه ما طبيب داريم، معالج داريم، لكن تا يك كسى يك مرضى پيدا مى‏كند، مى‏رود به انگلستان، مى‏رود به امريكا، همين جا مى‏تواند معالجه كنند؛ لكن اينها مى‏روند به آنجا، بعد از مدتى كه ديدند آنجا هم معالجه‏شان نكرده‏اند، گاهى هم معالجه كردند. اين از باب اين است كه ما را جورى الآن بار آوردند كه خيال مى‏كنيم كه غير از آنجا چيزى نيست در كار، و حال آنكه نه، هست. اينجا هم هست در كار در هر صورت، ما همه اشكالات را مى‏دانيم؛ لكن وقت دارد اينها. الآن شما بايد تمام همّتان را صرف اين معنا بكنيد كه اين مراحلى كه ما داريم، و دارند با آن مخالفت مى‏كنند، اين مراحل را ما طى بكنيم. تشكيل مجلس خبرگان‏ الآن ما احتياج داريم كه قانون اساسى‏مان را بررسى بكنند و تصويب بكنند يك عدّه آدم مطّلع، خبير، مجلس خُبرگان پيدا بشود. بايد همه افكار را متوجه اين بكنيد كه يك‏ صحيفه امام، ج‏9، ص: 9 اشخاص صحيحى، يك اشخاص مسلمانى، يك اشخاص متعهد به اسلام، يك اشخاص معتقد به اينكه اين مكتب است كه مى‏تواند ما را مستقل قرار بدهد، يك همچو اشخاصى را تعيين بكنيد. تا بروند به مجلس و ان شاء اللَّه قانون اساسى را آنها چه بكنند و بعد هم رفراندم گذاشته بشود و اين مرحله را ما طى بكنيم. در همين مرحله‏اى كه ما هستيم الآن ما مخالف داريم. الآن همين حرفهايى كه شما مى‏زنيد من احتمال مى‏دهم كه يك كسى بيخ گوشتان [گفته‏] خودتان هم متوجه نيستيد. گفتيد كه ببين طب ما از بين رفته؛ بياييد برويم آنجا طرحش بكنيم، وقت طرح نيست الآن، الآن وقت اين نيست كه ما بنشينيم بگوييم طب ما چه جور است؛ دانشگاه ما چه جور است. همه اينها اشكال دارد. دادگسترى ما چه جور است. همه اينها بايد متحول بشود، اما موقعش وقتى است كه ما يك حكومت صحيح پيدا بكنيم؛ ما بتوانيم در دنيا بگوييم كه اين مملكت ما، اين رژيم ما، اين قانون ما، اين رئيس جمهور ما، اين مجلس ما، كه مردم، كه دنيا ما را بپذيرد به اينكه ما يك رژيم تام العيارى هستيم. بعد از اينكه اين طور شد، آن وقت بياييم سراغ اين خرده‏ريزهايى كه چه شده است. چه عقب افتادگيهايى داريم، چه گرفتاريهايى براى ما اين رژيم منحوس سابق درست كرده است؛ همه چيزها را به هم ريختند و رفتند. ان شاء اللَّه خداوند همه‏تان را تأييد بكند و به وظيفه فعلى‏تان توجه پيدا كنيد. و شماى دانشگاهى و آن طب سنتى و ديگران، همه اين خواهرهاى محترم، و شما برادرها و همه ايران، همه با هم الآن بايد توجه به همين مسيرى داشته باشيم كه نهضتمان در راه هست. اين نهضت را بايد همه زنده نگه داريد تا اين مسائل بگذرد. اگر يك سستى بكنيد و برويد سراغ كارهاى ديگر، آن بگويد من خانه ندارم و آن بگويد طب من چه طور است و آن بگويد دانشگاه من چه طور، در بين راه، ما مى‏ترسيم كه يك وقتى يك حايلى پيدا بشود، يك مانعى پيدا بشود، و همه اين حرفهاى شما بشود ديگر هيچ! و تمام بشود و تا آخر ديگر باز ما زير بار همان مسائل باشيم. خدا همه‏تان را ان شاء اللَّه حفظ كند.
هدایت شده از خانه طلاب جوان
🌀 فرمانده کل سپاه: آماده کمک به ملت آمریکا هستیم. 🆔 @khaneTolab
🔹🔷 در خیابان های در حال مبارزه موکب های سلامت جهت آموزش مردم، ضد عفونی و توزیع اقلام بهداشتی مشغول فعالیت در سطح شهر قم هستند. هیات های مذهبی قم با همکاری قرارگاه مردمی کریمه اهل بیت اقدام به برپایی موکب های سلامت در بیش از ۲۰ نقطه شهر قم کرده و در تلاش برای مبارزه با کرونا و کمک به مردم هستند. از جمله فعالیت های هدفمند این موکب ضدعفونی کردن بدنه و درون خودرو ها و وسایل نقلیه شهری، ضدعفونی معابر، تب سنجی، پخش برشور آموزشی و ... است بچه های جهادی با طراحی ضد عفونی مکانیزه بدنه خودروها یک کار بزرگ را این روزها در شهر قم رقم زده است. 🔰قرارگاه مردمی کریمه اهل بیت(علیهم السلام) @karimehahlebait 🔺ایتا https://eitaa.com/joinchat/1177419811Cdc608e03a3 🔺اینستاگرام https://instagram.com/karimehahlebait?igshid=1125fbhhek8k7
💎 اینگونه بخوانید... 🔆 آقا از روش مناسب تلاوت قرآن می‌گویند.
هدایت شده از اسماعیل فخریان
چاره‌ای جز خواندن نداریم بسم الله الرّحمن الرّحیم الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین. وَ بِالاِسنادِ قالَ: حَدَّثَنَا الحُسَینُ بنُ اَحمَدَ بنِ اِدریسَ قالَ: حَدَّثَنا اَبی قالَ: حَدَّثَنِی مُحَمَّدُ بنُ عَلیٍّ، عَن مُحَمَّدِ بنِ الحُسَینِ بنِ اَبِی الخَطّابِ، عَن اَبی داوُدَ المُستَرِقِّ وَ اسمُهُ سُلَیمَانُ بنُ سُفیانَ، قالَ: قالَ الصّادِقُ جَعفَرُ بنُ مُحَمَّدٍ "عَلَیهِمَا السَّلامُ": یَقومُ‌ النّاسُ‌ عَن‌ فُرُشِهِم‌ عَلى‌ ثَلاثَةِ اَصنَافٍ: فَصِنفٌ لَهُ وَ لَا عَلَیهِ، وَ صِنفٌ عَلَیهِ وَ لا لَهُ، وَ صِنفٌ لا لَهُ وَ لا عَلَیهِ؛ فَاَمَّا الصِّنفُ الّذی لَهُ وَ لا عَلَیهِ فَهُوَ الَّذی‌ یَقومُ مِن مَنامِهِ وَ یَتَوَضَّأُ وَ یُصَلّی وَ یَذکُرُ اللهَ "عَزَّ وَ جَلَّ"، وَ الصِّنفُ الَّذی عَلَیهِ وَ لا لَهُ فَهُوَ الَّذی لَم یَزَل فی مَعصیَةِ اللهِ حَتّى قامَ فَذلِکَ الَّذی عَلَیهِ وَ لا لَهُ، وَ الصِّنفُ الَّذی لا لَهُ وَ لا عَلَیهِ فَهُوَ الَّذی لا یَزالُ نائِماً حَتّى یُصبِحَ فَذلِکَ الَّذی لا لَهُ وَ لا عَلَیه.   عَن اَبی داوُدَ المُستَرِقِ قالَ: قالَ الصّادِقُ جَعفَرُ بنُ مُحَمَّدٍ "عَلَیهِمَا السَّلامُ": یَقومُ‌ النّاسُ‌ عَن‌ فُرُشِهِم‌ عَلى‌ ثَلاثَةِ اَصنَافٍ: فَصِنفٌ لَهُ وَ لَا عَلَیهِ، وَ صِنفٌ عَلَیهِ وَ لا لَهُ، وَ صِنفٌ لا لَهُ وَ لا عَلَیه شما که صبح از خواب بیدار می‌شوید و از بستر خود بیرون می‌آیید، سه جور هستید؛ [یعنی] مردم دنیا که صبح از خواب برمی‌خیزند بر سه نوعند: یک دسته هستند که این بیدار شدن از خواب و بیرون آمدن از بستر برای آنها خیر است و شرّی ندارد؛ به «لَهِ» آنها است و «عَلیهِ» آنها نیست؛ این، یک صنف. یک دسته‌ی دیگر هستند که بیرون آمدنشان از بستر، عَلیهِ آنها است و به نفعشان نیست؛ «لَهِ» آنها نیست. یک دسته‌ی دیگری هم هستند که [وقتی] از خواب بلند می‌شوند و از رختخواب بیرون می‌آیند، این بیرون آمدن، نه «لَهِ» آنها است، نه «عَلیهِ» آنها است. پس [مردم] سه جور هستند. فَاَمَّا الصِّنفُ الّذی لَهُ وَ لا عَلَیهِ فَهُوَ الَّذی‌ یَقومُ مِن مَنامِهِ وَ یَتَوَضَّأُ وَ یُصَلّی وَ یَذکُرُ اللهَ (عَزَّ وَ جَلّ) ظاهراً از ادامه‌ی حدیث این جور فهمیده می‌شود که مراد از «یُصَلّی»، صلاة صبح نیست؛ چون آن صنف سوّم را هم در آنجا ذکر می‌کند که خب نماز صبح باید بخواند، اگر نخواند که [کلّاً] علیه است؛ پس بنابراین، اینجا مراد از نمازی که خوانده می‌شود، نماز صبح نیست، نماز یا نافله‌ی صبح است یا نافله‌ی شب است که این بیدار شدن، به نفع او است، به ضرر او نیست. [این] خیلی مهم است. نقل کردند از قول مرحوم آقای طباطبائی "رضوان‌ الله ‌علیه" که ایشان اوایلی که وارد نجف شده بودند، با مرحوم حاج میرزا علی ‌آقای قاضی تازه آشنا شده بودند؛ یک روز ایشان را در کوچه می‌بیند و حاج میرزا علی آقای قاضی -آن عارفِ بزرگِ نامدار(رضوان‌ الله ‌تعالی‌علیه)- به او می‌گوید که پسرم! اگر دنیا می‌خواهی، نماز شب بخوان؛ اگر آخرت می‌خواهی، نماز شب بخوان! نماز شب و تهجّد این جوری است. برای امثال ماها که روز مشغولیم و گرفتاریم و مشکلات داریم و سر و کلّه به این بزن، کار با آن بکن، در بین این همه گرفتاری‌ها، در محیط زندگی سخت است اگر بخواهیم یک رابطه‌ی خوبی، یک استغاثه‌ای، یک تضرّعی داشته باشیم؛ چاره‌ منحصر است در همین که انسان سحر بلند شود؛ این [عبارت] ظاهراً آن سحر را بیان می‌کند. این، یک صنف. وَ الصِّنفُ الَّذی عَلَیهِ وَ لا لَهُ فَهُوَ الَّذی لَم یَزَل فی مَعصیَةِ اللهِ حَتّى قامَ فَذلِکَ الَّذی عَلَیهِ وَ لا لَه [دسته‌ی بعدی] در خواب و در بستر خواب هم با معصیت الهی -حالا معصیت‌های قلبی، جوارحی، جوانحی- مشغول است تا بلند میشود که این بیدار شدن، به ضرر او است؛ چون بیدار هم که بشود، آن معصیت را ادامه می‌دهد. وَ الصِّنفُ الَّذی لا لَهُ وَ لا عَلَیهِ فَهُوَ الَّذی لا یَزالُ نائِماً حَتّى یُصبِحَ فَذلِکَ الَّذی لا لَهُ وَ لا عَلَیه [دسته‌ی سوّم] که این بیدار شدن نه به نفعش است، نه به ضررش است، میخوابد تا صبح -حالا علی‌الظّاهر مراد از صبح، اوّلِ اذان است، اوّلِ فجر است؛ اما حالا یک خُرده دستِ‌کم بگیریم، بگوییم که مثلاً [اینجا] صبح یعنی همین بین‌الطّلوعَین از خواب پا می‌شود- [بعد] نماز صبحش را میخواند، امّا «لا لَهُ وَ لا عَلَیه»؛ یک فریضه‌ای است که بر عهده‌ی او است، واجب است، باید به ‌جا بیاورد، آن را به ‌جا می‌آورد، [امّا] دیگر خیری از این بلند شدن نمی‌بیند.  ۹۸/۱۱/۱۴ رهبر انقلاب اسلامی @ostad_fakhrian
آدم‌هایی که ایمان ندارند، باوری ندارند، فقط چون دیگران رفتند، اینها هم احتیاطاً می‌روند، اینها در حوزه قلمرویِ فکر اسلامی داخل نیستند. @ketabetarhekoli @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
هیچ کاری در دنیا بدون تشکیلات پیش نمی‌رود. انقلاب اسلامی ایران هم بدون تشکیلات پیش نرفت و پیروز نشد. ۱۳۶۰/۱۰/۲۷ @ketabetashkilat @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
خدای متعال ایمان ناآگاهانه را قبول ندارد و ارج و ارزشی برایش قائل نیست و این چنین ایمان‌هایی را به شدت توبیخ می‌کند. @ketabetarhekoli @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
غرب با این همه فسادهایی که دارد، باید اصلا مضمحل می‌شد و مثل دود به هوا می‌رفت. اما علت این‌که دود نشد و به هوا نرفت چند عنصر حسابی بوده. نظم، خستگی ناپذیری وپرکاری از عناصر مثبت و مطلوب فرنگ غرب است. این‌ها را البته باید یاد گرفت و استفاده‌ کرد. @daghdaghehayefarhangi @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
اساس کار تشکیلات است. بدون سازماندهی و بدون تشکیلات، مدیریت امکان ندارد، کارهم پیش نمی‌رود. ۱۳۸۹/۴/۲۰ @ketabetashkilat @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
هر ایدئولوژیِ زندگی ساز، نقطه اساسی‌اش این است که من اینجا برای کاری هستم، اگر معتقد به خداست، می‌گوید مرا برای کاری آوردند. @ketabetarhekoli @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
🇮🇷امام خامنه ای: ♦️ «جمهوری اسلامی، از لحاظ معنای تحت اللفظی بر دو پایه استوار است: یکی جمهور مردم؛ یعنی آحاد مردم و جمعیت کشور، این ها هستند که امر اداره کشور و تشکیلات دولتی و مدیریت کشور را تعیین می کنند، و دیگری اسلامی؛ یعنی این حرکت مردم، بر پایه تفکر اسلام و شریعت اسلامی است. این یک امر طبیعی است. در کشوری که اکثریت قریب به تمام آن مسلمان هستند، آن هم مسلمان مؤمن و معتقد و عامل، که در طول زمان، ایمان عمیق خودشان را به اسلام ثابت کرده اند و نشان داده اند، در چنین کشوری، اگر حکومتی مردمی است، پس اسلامی هم هست.» ♦️«مردم اسلام را می خواهند. این از روز اوّل گفته شد و در طول سال های متمادی نیز تجربه گردید. امروز هم واضح ترین حقیقت در نظام ما این است که آحاد و توده مردم از نظام حاکم بر کشور می خواهند که مسلمان باشد... و اسلام را در جامعه تحقق ببخشد. این حکومت و این نظام، با این نام در دنیا اعلام شد و تشکیل گردید. مردم هم رأی دادند، و نام جمهوری اسلامی را حاکی از اسلام دانستند لذا آرایشان را به نام جمهوری اسلامی در صندوق ریختند. 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
🇮🇷چرا امام خمینی(ره) مخالفِ افزودن لفظ دموکراتیک در عنوان نظام سیاسی کشور بود؟ 🔴پرسش و پاسخ تاریخی از رهبرمعظم انقلاب ♦️اوّلِ انقلاب، کلمات دمکراسی و دمکراتیک و امثال آن، در زبان همه خیلی تکرار می‌شد. حاج احمدآقا پیغام آورد که امام می‌گویند این کلمات را . ♦️ قبل از آمدن امام گاهی گفته شده بود «جمهوری دمکراتیک اسلامی»؛ اما امام روی همان «جمهوری اسلامی» تأکید داشتند. شاید بعضیها تعجّب می‌کردند که کلمه دمکراتیک این‌قدر حسّاسیت ندارد. ♦️ولی این حسّاسیت، درست و بجا بود؛ به خاطر این‌که نفس کلمه با خودش یک ‌بار فرهنگی می‌آورد؛ نشان‌دهنده یک احساس است و آن احساس در انسان بتدریج تقویت می‌شود.۱۳۷۸/۱۱/۰۴ 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
🌹 اسلام و آقازادگی ♦️از امام سجاد(ع)پرسیدند:«چرا هنگامی که به می روید، خودتان را به دیگران نمی کنید؟ شما نوه ی رسول الله هستید» ♦️امام فرمودند: «دوست ندارم از# وابستگی به رسول خدا استفاده کنم تا به من کنند.» 📚بحارالانوار ، جلد ۴۶، صفحه ۹۳ 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
سیزده بدر واقعی ما ، این است که از خانه‌های تنگ و تاریک افکار خرافی خودمان به صحرای دانش و بینش خارج شویم.. استاد شهید مطهری #کتاب یادداشت‌ها ج۶ ص ۱۳۱
مهدیار 3 ادامه‌ی ماجراجویی‌های مهدیار اینبار در یک اردوی ورزشی پر از اتفاقات هیجان انگیز و حتی خطرناک! به مهدیار در پشت سر گذاشتن چالش‌ها و معما‌های جدید کمک کنید. تازه باید حواستون به وسایلی که در محیط قرار داره هم باشه که شاید در ادامه‌ی مسیرتون به اون‌ها نیاز پیدا کنید! https://cafebazaar.ir/app/ir.mahdiyarStudio.mahdiyar3 @ttej_bazi
مسیر یابی سینا جستجو در این بازی جذاب شما باید سعی کنید سیناجستجو را برای رسیدن به پدرش در جنگل زیبا و سرسبز کمک کنید تا در مسیر درست حرکت کند. در مسیر با گرفتن جوایز مختلف، امتیاز و زمان اضافه دریافت کنید. https://cafebazaar.ir/app/com.ashabresanehpuya.MasirYabSina @ttej_bazi
💢 بازی موبایلی ایرانی «پیربابا» رونمایی شد ✅ با موضوع پذیرایی از عزاداران سید الشهدا(علیه السلام) "ویژگی‌های بازی" -طراحی گرافیکی خوب و خوش رنگ و لعاب قرار دادن بازیکن در حال و هوای با پخش صوت آشنا، -ترویج کار خوب پذیرایی از عزاداران و زائران اباعبدالله الحسین (علیه السلام)، -بومی کردن و ایرانی کردن سبک تکراری آشپزی با کمی چاشنی خلاقیت 📌تولید شده به همت دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج در فارس https://cafebazaar.ir/app/ir.Marst.Pirbaba @ttej_bazi
💠بازی زیبای "کودکان اربعین" 🔸با این بازی حال و هوای اربعین را برای کودکانمان زنده کنید ☀️با هر بهانه ای نورانیت و معنویت اربعین را در خانواده خودمان حفظ کنیم 🔹تولیدی :مهاد - استودیو بازی و سرگرمی های ایرانی اسلامی ( سوشیانت شیراز) https://cafebazaar.ir/app/com.mehadgamesstudio.arbaeen_kids3 @ttej_bazi
الف بارون الف بارون محصولی است متفاوت که در قالب بازی، کودکان را با شکل نوشتاری و دیداری حروف الفبای فارسی آشنا می‌کند. در تولید این برنامه سعی شده که آموزش از حالت خشک و رسمی آن خارج شده و با بازی و هیجان آمیخته شود تا فرایند یادگیری را برای کودکان لذت بخش کند. با انتخاب هر حرف کلماتی که با آن حرف شروع می‌شوند به صورت جورچینی از حروف به نمایش درمی‌آیند. هر حرف با صدای خودش اسمش را می‌گوید و کودک می‌تواند صدا و شکل نوشتاری هر حرف را با هم تطبیق دهد و به طور ناخودآگاه به ذهن بسپارد. پس از درست کردن جورچین و کامل شدن کلمه، کلمه هم خوانده می‌شود . در مرحلۀ بعد، با کلمۀ ساخته‌شده یک جمله ساخته می‌شود و کودک باید جای درست کلمۀ مورد نظر را در جمله بیابد. ترتیب آموزش حروف الفبای در این برنامه به همان ترتیب آموزش در نظام آموزش و پرورش است. https://cafebazaar.ir/app/ir.jqk.alefbarun @ttej_bazi
کلید بهشت مجموعه دو بازی زیبای کلید بهشت با هدف آموزش احکام نماز و وضو در قالب سرگرمی و بازی کودکانه طراحی و تولید شده است. کاری از جامعه القرآن الکریمhttps://cafebazaar.ir/app/com.jqkpub.ParadisesKey @ttej_bazi