eitaa logo
سن تکلیف و بیداری اسلامی (احکام)
50 دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
502 ویدیو
27 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️ یه سوالی ذهنم مشغول کرده بود اون هم این بود که چطور میشه آدم به اندازه یه بال مگس برا امام حسین علیه السلام اشک بریزه و بعد بهشتی بشه؟ ✍ بعد این که منبر حاج آقا تموم‌شد رفتم جلو این سوال از حاج آقا پرسیدم 💠 حاج آقا گفت یه مثال برات می زنم تا فهم این مطلب برات آسون باشه گفت یک ‌قاشق چقدر قیمتش هست؟ گفتم چند هزار تومان بیشتر نیست 💢 گفت حالا اگه بگن در این قاشق ناپلئون یا مثلا یکی از پادشاهان ایرانی غذا خورده قیمتش چقدر میشه؟؟ گفتم خب احتمالا میلیاردی 💧 گفت قاشق که فرق نکرد!! اما یک عنوانی پیدا کرد به عنوان قاشق ناپلئون 👌 حالا اشک هم زمانی که عنوان امام حسین علیه السلام روی اون بیاد ارزشمند میشه ❓ گفتم خب چرا خداوند چنین ارزشی را برای عزاداری و روضه و اشک امام حسین علیه السلام قرار داده؟؟ گفت اگه یکی دارو ندارش رو برای تو هزینه کنه تو در عوض براش چه کاری انجام میدی؟ گفتم منم دارو ندارم رو براش هزینه می کنم ✅ گفت احسنت چون که امام حسین علیه السلام دارو ندارش رو در راه خدا و برای خدا هزینه کرد لذا خداوند هم هر چیزی که برای امام حسین علیه السلام انجام بشه و نام و عنوان امام حسین علیه السلام برویش بیاد ارزشمند میکنه و بهش پاداش بالایی میده. پرسمان اعتقادی
چهارم محرم ۹۹_01.mp3
17.24M
🎙 سخنرانی 💢 موضوع: امتیاز امت آخرالزمان و نحوه حفظ اسلام تا زمان امام حسین علیه السلام ☑️ سخنران: حجت الاسلام و المسلمین استاد محمدی شاهرودی پرسمان اعتقادی
🌷بسم‌الله الرّحمن الرّحیم🌷 ❣ محرم ❣ 🏴 احکام عزاداری 🕯 🎶 موسیقی در عزاداری ⁉️5⃣. استفاده از طبل و سنج در مراسم عزاداری و غیر آن چه حکمی دارد؟ ✅ همه مراجع (به جز صافی و بهجت): اگر به نحو متعارف و غیر لهوی نواخته شود، اشکال ندارد.(1) ✅ آیات عظام بهجت و صافی: استفاده از آن اشکال دارد.(2) ❗️ تبصره: هر چند در کلام برخی از مراجع جواز استفاده از ابزارهای یاد شده مقید به «غیر لهوی» نشده، ولی تردیدی نیست که عبارت مطلق، منظورشان نیست و با استفاده از مسائل دیگر، قید به «غیر لهوی» به دست می‌آید. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📚: پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی، مطابق با نظر ده تن از‌ مراجع عظام؛ ، (جلد ۱۳)، ص ۳۲۹ و ۳۳۰. گروه مؤلفان. 📚:1- امام، استفتاءات، ج ۲، مکاسب محرمه، س ۲۷ و ۳۶؛ خامنه‌ای، اجوبة الاستفتاءات، س ۱۴۴۱؛ فاضل، جامع المسائل، ج ۱، س ۲۱۷۴؛ مکارم، استفتاءات، ج ۱، س ۵۱۶؛ نوری، استفتاءات، ج ۲، س ۶۰۴ و ۵۹۶ و ج ۱، س ۴۴۸؛ تبریزی، استفتاءات، س ۲۰۰۹ و صراط النجاة، ج ۶، س ۱۴۷۷. 📚:2- صافی، جامع الاحکام، ج ۱، س ۱۶۰۲ و توضیح المسائل، م ۲۸۳۳؛ دفتر: بهجت. @senne_taklif_va_bidari_islami http://sapp.ir/senne_taklif_va_bidari_islami https://telegram.me/joinchat/A7FI8z_-E416pH-ZAOZRag
┄┅─✵💝✵─┅┄ اِلهی یا حَمیدُ بِحَقِّ مُحَمَد یا عالی بِحَقِّ علی یا فاطِرُ بِحَقِّ فاطمه یا مُحْسِنُ بِحَقِّ الحسن یا قدیمَ الاِحسان بِحَقِّ الحُسَیْن عَجِّلْ لِوَلیِّکَ الْفَرَجَ صاحبَ العصرِ والزَّمان
‌‌‌‌‌‌‌┄✦۞✦‌‌✺‌﷽‌‌‌✺✦۞✦┄ ✨امام رضا علیه‌السلام فرمودند: اگر دوست داری در بهشت با پیامبر اکرم(ص) همراه باشی قاتلان امام حسین را لعنت کن. ✨
نود و چهارم پیامهای آیه فوق⇧‌⇩: 1- در دوزخ علاوه بر آتش، شكنجه‌هاى روحى و تحقير نيز هست. «يُنادَوْنَ لَمَقْتُ اللَّهِ أَكْبَرُ» 2- اگر امروز كفر ورزيم، فردا عليه خود غضب مى‌كنيم. «مَقْتِكُمْ أَنْفُسَكُمْ» 3- خداوند اتمام حجّت مى‌كند. «إِذْ تُدْعَوْنَ إِلَى الْإِيمانِ» 4- منشأ كيفر دوزخيان، كفر است. «فَتَكْفُرُونَ»
┄┅─✵💝✵─┅┄ اِلهی یا حَمیدُ بِحَقِّ مُحَمَد یا عالی بِحَقِّ علی یا فاطِرُ بِحَقِّ فاطمه یا مُحْسِنُ بِحَقِّ الحسن یا قدیمَ الاِحسان بِحَقِّ الحُسَیْن عَجِّلْ لِوَلیِّکَ الْفَرَجَ صاحبَ العصرِ والزَّمان
‌‌‌‌‌‌‌┄✦۞✦‌‌✺‌﷽‌‌‌✺✦۞✦┄ ✨امام رضا علیه‌السلام فرمودند: اگر خواهی ثواب شهیدان با امام حسین(ع) را دریابی هر وقت یاد آن حضرت افتادی بگو کاش با آنها بودم و به فوز عظیم می رسیدم. ✨
نود و پنجم پیامهای آیه فوق⇧‌⇩: 1- ياد گفتگوهاى دوزخيان، عامل هشيارى و بيدارى است. «إِذْ» 2- خصومت و محاجّه‌ى دوزخيان با يكديگر استمرار دارد. «يَتَحاجُّونَ» 3- آتش دوزخ با همه‌ى سنگينى و دردناكى، نيروى درك و فهم انسان را محو نمى‌كند. «يَتَحاجُّونَ» 4- دوزخيان با يكديگر احتجاجات و استمدادها دارند. «يَتَحاجُّونَ فِي النَّارِ» 5- مشكلات دنيوى مجوّز سرسپردگى به طاغوت نيست، بلكه اين سرسپردگى انسان را به دوزخ خواهد كشاند. فِي النَّارِ فَيَقُولُ الضُّعَفاءُ ... 6- در دوزخ مجرمان يكديگر را مى‌شناسند، دنيا را به ياد مى‌آورند و قدرت سخن گفتن دارند. «يَتَحاجُّونَ‌- فَيَقُولُ» 7- سرانجام تقليدها و تبعيت‌هاى نابجا دوزخ است. «إِنَّا كُنَّا لَكُمْ تَبَعاً» 8- خطر آن جا است كه انسان با تمام وجود پيرو باطل باشد. «تبع» (يعنى يك پارچه پيرو بوديم، بر خلاف «تابع») 9- پيروى از باطل مشكل آفرين است؛ توجّه كنيم به دنبال چه كسى حركت مى‌كنيم. «إِنَّا كُنَّا لَكُمْ تَبَعاً» 10- مجرم در قيامت از بى كسى، به مجرم ديگر پناه مى‌برد. «فَهَلْ أَنْتُمْ مُغْنُونَ عَنَّا» 11- مجرم از ناچارى به تخفيف بخشى از عذاب قانع است. «نَصِيباً مِنَ النَّارِ»
🌷بسم‌الله الرّحمن الرّحیم🌷 ❣ محرم ❣ 🏴 احکام عزاداری 🕯 🗡 قمه‌زنی ⁉️6⃣. آیا قمه‌زنی جایز است؟ ✅ آیات عظام امام، خامنه‌ای و فاضل: با توجه به اینکه قمه‌زدن در زمان حاضر، به علت عدم قابلیت پذیرش و نداشتن هیچ گونه توجیه قابل فهم، باعث وهن و بدنام شدن مذهب می‌شود، باید از آن خودداری گردد.(1) ✅ آیةالله تبریزی: عزاداری خامس آل عبا از مهم‌ترین شعائر دینی و رمز بقای تشیع می‌باشد؛ ولی بر عزاداران عزیز لازم است از کارهایی که موجب وهن مذهب و سوء استفاده دشمنان اسلام و اهل بیت علیهم‌السّلام می‌شود، اجتناب کنند.(2) ✅ آیةالله صافی: اگر ضرر قابل توجهی برای بدن نداشته باشد. در عزای سیدالشهداء علیه‌السّلام مانعی ندارد.(3) ✅ آیةالله مکارم: عزاداری خامس آل عبا از مهم‌ترین شعائر دینی و رمز بقای تشیع می‌باشد؛ ولی بر عزاداران عزیز لازم است از کارهایی که موجب وهن مذهب می‌گردد و یا آسیبی به بدن آنها وارد می‌کند، خودداری کنند.(4) ✅ آیةالله نوری: قمه‌زنی اشکال دارد.(5) ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📚: پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی، مطابق با نظر ده تن از‌ مراجع عظام؛ ، (جلد ۱۳)، ص ۳۳۰ و ۳۳۱. گروه مؤلفان. 📚:1- امام، استفتاءات، ج ۳، سؤالات متفرقه، س ۳۷؛ خامنه‌ای، اجوبة الاستفتاءات، س ۱۴۶۱؛ فاضل، جامع المسائل، ج ۱، س ۲۱۷۳. 📚:2- تبریزی، استفتاءات، س ۲۰۰۳ و ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴. 📚:3- دفتر: صافی. 📚:4- مکارم، makaremshirazi.org، قمه‌زنی. 📚:5- نوری، استفتاءات، ج ۲، س ۵۹۷. @senne_taklif_va_bidari_islami https://sapp.ir/senne_taklif_va_bidari_islami https://telegram.me/joinchat/A7FI8z_-E416pH-ZAOZRag
15.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اجرای صحنه روز عاشورا در کشور عراق 🔻 برای اولین بار صحنه واقعی روز عاشورا منطبق بر مقاتل به صورت کامل و اجرای هنرمندان عراقی در کربلا به تصویر کشیده شد! پرسمان اعتقادی
┄┅─✵💝✵─┅┄ اِلهی یا حَمیدُ بِحَقِّ مُحَمَد یا عالی بِحَقِّ علی یا فاطِرُ بِحَقِّ فاطمه یا مُحْسِنُ بِحَقِّ الحسن یا قدیمَ الاِحسان بِحَقِّ الحُسَیْن عَجِّلْ لِوَلیِّکَ الْفَرَجَ صاحبَ العصرِ والزَّمان