eitaa logo
سن تکلیف و بیداری اسلامی (احکام)
49 دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
502 ویدیو
27 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
شصت و دوم پیامهای آیه فوق ⇧⇩: 1- از مراحل نهايى نهى از منكر، قطع رابطه است. 2- يكى از اصول اساسى مكتب‌هاى الهى، برائت از كفّار است. 3- برائت، قبل از ولايت است. ابتدا بايد از شرك و طاغوت و فساد جدا شويم، بعد به حقّ وصل شويم. 4- اگر بخواهيم دعاى ما دعاى ابراهيمى شود، بايد از افراد و مراكز آلوده دورى كنيم. 5- كلمه‌ى «رب» در دعا نقش مهمى دارد. 6- مؤمن ميان خوف و رجا است. عَسى‌ ... اگر خوف در انسان غالب شود، او را به يأس مى‌كشاند و اگر اميد بر او غالب شود، او را تن‌پرور مى‌كند، بنابراين بايد انسان بين خوف و رجا و بيم و اميد باشد. 7- استجابت دعا تفضّل الهى است. 8- حتّى انبيا براى آينده‌ى خود به خداوند اميدوارند. ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
1_970741427.mp3
2.6M
♨️ نتیجه زیارت امام رضا(علیه‌السلام) در قیامت 👌 بسیار شنیدنی 🎤حجت الاسلام 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
‌‌‌‌‌‌‌┄✦۞✦‌‌✺‌﷽‌‌‌✺✦۞✦┄ ✨حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم فرمودند: من براى كسى كه بگومگو را رها كند، هر چند حق با او باشد و براى كسى كه دروغ گفتن را اگر چه به شوخى باشد، ترك گويد و براى كسى كه اخلاقش را نيكو گرداند، خانه اى در حومه بهشت و خانه اى در مركز بهشت و خانه اى در بالاى بهشت ضمانت مى كنم.✨ 💫🌹اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُمْ🌹💫 ‌‌‌‌‌‌‌┄✦۞✦✺💠✺✦۞✦┄
063.mp3
3.04M
حزب شصت و سوم ( ۱ الی ۸۲ طه) 👤 با صدای استاد پرهیزگار ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
شصت و سوم پیامهای آیه فوق ⇧⇩: 1- همان گونه كه طفل، در مهد و گهواره براى زندگىِ خارج از آن رشد مى‌يابد، انسان نيز بايد در مهد زمين براى زندگى بيرون از زمين يعنى جهان آخرت رشد كند. 2- زمين، آسايشگاه انسان است، همه نيازهاى او را تأمين مى‌كند، مرده و زنده‌ى او را حمل كرده و به امر الهى مسخّر اوست. 3- آفرينش وشرايط زمين هدفدار و براى انسان است. 4- نظام آفرينش بر اساس اصل عليت و سبب و مسبب است. 5- توجّه به قانون زوجيّت در گياهان، از معجزات علمى قرآن است. ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
مداحی آنلاین - وفا کردیم - استاد عالی.mp3
1.71M
♨️ وفا کردیم؟ 👌 بسیار شنیدنی 🎤حجت الاسلام 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
⚠ورع دوستان امام عصر علیه‌السّلام⚠ قسمت 1 1⃣ رعایت سنن ائمه علیهم السّلام در زمان غیبت 🔰 کسی که خود را در حضور امام زمانش ببیند، به اندازهٔ معرفتی که نسبت به ایشان دارد، سعی می‌کند از آنچه مورد پسند ایشان است تخطّی نکند و به آنچه باعث ناخشنودی ایشان می‌گردد، دست نزند. و این یکی از نشانه‌های بارز اهل معرفت در زمان غیبت امام علیه‌السّلام است. ‼ امیرالمؤمنین علیه‌السّلام می‌فرمایند: ✅« خداوندا ، تو قطعاً حجّتهایی در زمین داری که یکی بعد از دیگری بر آفریدگانت حجّت هستند؛ آنها را به سوی دین تو هدایت می‌کنند و علم تو را به ایشان تعلیم می‌دهند تا آنکه پیروان اولیای تو پراکنده نگردند. حجّتهای تو برخی آشکار هستند ولی مورد اطاعت (مردم) قرار نمی‌گیرند، برخی هم پنهانِ در حالِ ترس و در انتظار. اگر شخصِ ایشان به هنگام آرامش و صلح در حکومت باطل، از مردم غایب گردد، ولی علمِ پخش شدهٔ آنها از مردم پنهان نمی‌شود و سنّتهای ایشان در دلهای مؤمنان جای گرفته است و به آن عمل می‌کنند.»1 ☝دو چیز در این حدیث شریف بسیار با اهمّیت تلقّی شده است؛ یکی رجوع به علوم و معارف ائمه علیهم‌السّلام و دیگری عمل به سنّت و سیرهٔ ایشان در همهٔ مسائل. هر دو کار در زمان غیبت امام علیه‌السّلام امکان‌پذیر است امّا هیچ‌کدام به سادگیِ زمانِ حضورِ ایشان نیست. بنابراین نباید به خاطر عدم دسترسیِ عادی به امام علیه‌السّلام این دو وظیفه زیر پا گذاشته شود. (ادامه دارد) ... ➖〰➖〰➖〰➖ 📗: غیبت نعمانی، باب 8، ح 2 ✅سن تکلیف و بیداری اسلامی✅ @senne_taklif_va_bidari_islami https://telegram.me/joinchat/A7FI8z_-E416pH-ZAOZRag https://sapp.ir/senne_taklif_va_bidari_islami https://eitaa.com/senne_taklif_va_bidari_islami
⚠ورع دوستان امام عصر علیه‌السّلام⚠ قسمت 2 ادامه1⃣ رعایت سنن ائمه علیهم السّلام در زمان غیبت ✅ صفات و عادات و سنّتهایی که از امامان علیهم السّلام رسیده، باید به اینها عمل کنیم، نه اینکه صرفاً به آنها معتقد باشیم. اعتقاد به آنها و پذیرفتنِ قلبی آنها یک مرحله است و مرحلهٔ دوم ضرورتِ عمل به آنهاست ... . 🔶 در زمان حضرت باقرالعلوم علیه‌السّلام یک فرد نابینا خدمت ایشان می‌رسد و عرض می‌کند: ای پسر رسول خدا، آیا شما محبّت و دلباختگی و ولایتِ مرا نسبت به خودتان می‌دانید؟ فرمودند: بله. عرض می‌کند: من پرسشی دارم و با توجّه به اینکه نابینا هستم و کمتر راه می‌روم و نمی‌توانم همیشه خدمتِ شما برسم، از شما پاسخ آن را می‌خواهم (یعنی پاسخ کاملی می‌خواهم که تکلیف مرا روشن کند.) حضرت فرمودند: درخواستِ خود را بگو. گفت: دینی را که شما و اهل بیت شما، خدا را به آن بندگی می‌کنید، به من بفرمایید تا من هم خدای عزّوجل را به همان دین، بندگی کنم. فرمودند: ✅« سخن کوتاه نمودی ولی پرسشِ بزرگی مطرح کردی. قسم به خدا دین خود و دین پدرانم را که خدای عزّوجل را به آن بندگی می‌کنیم برایت می‌گویم: شهادت به وحدانیّت خدا و رسالت پیامبر اسلام (ص)، و پذیرفتنِ آنچه او از جانب خدا آورده است، و دوستی با دوستِ ما، و بیزاری از دشمنِ ما، و تسلیم نسبت به امر ما، و انتظار کشیدن نسبت به قائم ما، و تلاش و جدّیت (در رعایت واجبات و پرهیز از محرّمات) و ورع.» (ادامه دارد) ... ➖〰➖〰➖〰➖ 📙: اصول کافی، ج 2، ص 22، کتاب الایمان و الکفر، باب دعائم الاسلام، ح 10 @senne_taklif_va_bidari_islami https://telegram.me/joinchat/A7FI8z_-E416pH-ZAOZRag https://sapp.ir/senne_taklif_va_bidari_islami https://eitaa.com/senne_taklif_va_bidari_islami
⚠ورع دوستان امام عصر علیه‌السّلام⚠ قسمت 3 ادامه1⃣ رعایت سنن ائمه علیهم السّلام در زمان غیبت ‼ پذیرفتن آنچه پیامبر اکرم (ص) از جانبِ خدا آورده و تسلیم نسبت به آن، یک امر صرفاً قلبی است و بیش از هر چیز شامل اعتقاد به امامت و ولایتِ ائمّه علیهم السّلام می‌شود. اجتهاد و ورع نیز ریشهٔ قلبی دارند، امّا لوازم و آثار خارجیِ آنها هم بسیار مهم است‌. اجتهاد از کلمهٔ «جهد» به معنای تلاش و کوشش گرفته شده و منظور از آن جدّیت داشتن در رعایتِ حرام و حلالِ شریعت است و سهل‌انگاری نکردن در عمل به احکام شرعی. لااُبالی‌گری در مورد عمل به احکام شرعی، با تعبّد و تقیّد که لازمهٔ تسلیم و پذیرشِ ولایت خدا و پیامبر (ص) و امام علیه‌السّلام است، سازگار نیست. بنابراین هر قدر مؤمن تقیّدش در عمل به وظایف شرعی و رعایتِ حدودِ آن بیشتر و کاملتر باشد، سهم بیشتری از تقیّد و تسلیم نسبت به خدا و اهل بیت علیهم السّلام برده و لذا دیندارتر است. و هر چقدر اهل دل مسامحه و سهل‌انگاری در این امور باشد، به همان اندازه کمتر اهل تسلیم است. @senne_taklif_va_bidari_islami https://telegram.me/joinchat/A7FI8z_-E416pH-ZAOZRag https://sapp.ir/senne_taklif_va_bidari_islami https://eitaa.com/senne_taklif_va_bidari_islami