eitaa logo
" سراج "
2.7هزار دنبال‌کننده
16.1هزار عکس
3.9هزار ویدیو
551 فایل
@seraj1397 کانال خبری- تحلیلی روز ایران و جهان، و گزیده مهمترین اخبار شهرستان اسلامشهر ارتباط با ادمین: @admin_seraj
مشاهده در ایتا
دانلود
. 🔴 استارت یک راهبرد تازه در زمینه تئاتر اسلامشهر/ مربیان پرورشی مدارس شهرمان دوره آموزش تئاتر می‌بینند 🔸معیار سنجش رشد فرهنگی در یک جامعه، گسترش تئاتر در آن است و جامعه بدون تئاتر، رسانه‌ای بزرگ را از دست داده است. 🔸حال با توجه به گزاره بالا، یک خبر خوب‌ در راستای اهمیت تئاتر در آموزش و پرورش داده شده است. برگزاری دوره‌های آموزش تئاتر و گونه‌های مختلف نمایش ویژه مربیان پرورشی مدارس، اتفاق خوبیست که آموزش و پرورش اسلامشهر استارت آن را زده است. 🔸استاد حبیب‌الله دانش هم از اساتید و مدرسان صاحب‌نام در حوزه تئاتر به عنوان مدرس متد‌های جدید در زمینه به روی صحنه بردن یک آثار نمایشی را به مربیان و معلمان اسلامشهری انتقال خواهد داد تا گشایش تازه‌ در حوزه فراگیری تئاتر در اسلامشهر را شاهد باشیم. 🔸به کلیه شرکت کنندگان در این کارگاه‌های آموزش گواهی حضور در کلاس‌ها و گواهینامه معتبر انجمن هنرهای نمایشی زیرنظر اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران اهدا می‌شود. @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🔴 مصاحبه شبکه امید با جوان‌ترین داور استان تهران/ "دانیال جلالیان" داور جوان اسلامشهری @seraj1397 .
. 🔴 کم‌فروشی و کوچک بودن چانه، بیشترین تخلف نانوایان اسلامشهر! 🔸طارانی رئیس اتاق اصناف اسلامشهر گفت: طبق آمار و آخرین بررسی‌های انجام شده از نظر تخلفات صنفی مطرح در تعزیرات، بعد از صنف صنایع چوب و مبل بیشترین تخلفات در صنف نانوایان مطرح است که کم‌فروشی و کوچک بودن چونه‌ها در صدر تخلف این صنف قرار دارد. 🔸رئیس اتاق اصناف شهرستان اسلامشهر یکی از مهّم‌ترین مشکلات نانوایان را عدم ارائه آرد با کیفیت از سوی شرکت‌های تولیدی آرد برشمرد و ادامه داد: عمده کیفیت نان به نانوایان بر نمی‌گردد بلکه به کیفیت آرد مصرفی بستگی دارد که با توجه به اینکه پروسه خرید آرد از طریق سامانه انجام می‌شود و ما به صورت لحظه‌ای این سامانه را رصد می‌کنیم متأسفانه از زمان خرید تا تحویل آرد یک بازه زمانی ۱۰ تا ۱۵ روز سپری و علاوه بر آن در اغلب موارد آرد بی‌کیفیت به نانوایان ارائه می‌شود. @seraj1397 .
. 🔴 رئیس شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه خبر داد: ناچار به تغییر برخی ائمه جمعه هستیم/ بخشی به اقتضای سن خود باید جای خود را به "جوانان" بدهند 🔸محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، مسئول شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه در جمع نخبگان فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت که بدلیل عدم تناسب بعضی‌ها با جایگاه امامت جمعه ناچار به تغییر هستیم. 🔸به گفته او "رهبری معتقدند که نمازجمعه می‌تواند جای احزاب را پر کند" و افزود: «معظم‌له فرمودند کدام حزب در دنیا میتینگ هفتگی برپا می‌کند؟» 🔸مسئول شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه از تغییرات در ساختار ائمه‌جمعه خبر داد و گفت: «نمازجمعه پدیده‌ای منحصر به‌فرد است که ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای دارد و به همین خاطر ناچار به تغییرات هستیم. بخشی به اقتضای سن خود و به دلیل مأموریت‌های جدیدی که داریم باید جای خود را به جوانان بدهند و بعضی‌ها هم تناسبی با جایگاه امامت جمعه ندارند که ناچار به تغییر هستیم.» @seraj1397 .
. 🔴 مسافران سه ساعت قبل از پرواز در فرودگاه امام حضور یابند 🔸به دلیل افزایش بارش‌ها در مسیرهای منتهی به شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) که از غروب امروز ٢٨ دی‌ماه تا صبح فردا ادامه دارد، فرودگاه امام از مسافران خواست ٣ ساعت قبل از پرواز در ترمینال‌های فرودگاه حضور یابند. @seraj1397 .
. 🔴 روز گذشته/ مراسم یادبود سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، توسط کلاس اولی‌های مدرسه آوای نیک در چهاردانگه برگزار شد. @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 از خودمون.... 📽 مستند ۱۰۰ ثانیه‌ای از بچه‌های مسجد امام علی‌النقی(ع) اسلامشهر/ الگوی تحقق محله اسلامی مسجد محور 🚩 موضوع فیلم: چگونگی تحقق محله اسلامی با محوریت مسجد ▫️شورای فرهنگی مسجد امام علی‌النقی علیه‌السلام اسلامشهر ▫️گروه هنری آروَند @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
؛ 🔴 هموطنان عزیزمان در استان سیستان و بلوچستان، چشم به راه کمک‌های انسان دوستانه شما هستند 👈 شماره حساب بسیج سازندگی سپاه ناحیه اسلامشهر جهت دریافت کمک‌های نقدی (نزد بانک انصار): 1826-37-11502222-2 👈 شماره کارت : 6273 8111 3491 8934 👈 شماره شبا : IR440630182603711502222002 @seraj1397 .
؛ 🔴 مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای سانحه هوایی 🔻سخنرانان: 🔹سردار اهوازیان (همرزم شهید حاج‌قاسم سلیمانی) 🔹دکتر رسول جریده (کارشناس حقوق بین الملل) 🔹مداحان: حاج احمدصفری و حاج مصطفی برماسی 🔸چهارشنبه ۲ بهمن، همزمان با نماز مغرب وعشاء 🔸اسلامشهر، شهرک قدس رضوی (خیابان مخابرات)، مسجد امام خمینی(ره)، هیئت محبان‌الحسن(ع) @seraj1397 .
؛ 💠همایش‌ماهانه منتظران‌موعود(عج) 🔻با سخنرانی : سردار طهمــاسبی 🔸چهــارشنبه ٢ بهمن، ساعت ۱٨:٣۰ 🔸اسلامشهر، ابتدای شهرک امام‌حسین (میان‌آباد)، پایگاه شهید سلیمانزاده @seraj1397 .
؛ 🔴 محفل تفسیر قرآن کریم 🔹 محضر استاد ادبی 🔸پنجشنبه ۳ بهمن‌ماه، همزمان با نماز مغرب وعشاء 🔸اسلامشهر، خ.امام موسی‌کاظم(ع)، میدان آبادان، مسجد حضرت قائم(عج) @seraj1397 .
؛ 🔴 مدارس ابتدایی و پیش‌دبستانی اسلامشهر و چهاردانگه فردا دوشنبه در تعطیل شد. 🔸هنوز از تعطیلی مدارس برای نوبت از سوی آموزش و پرورش خبری نیست/ هر چند بعید بنظر می‌رسد برای نوبت عصر تعطیلی در کار باشد. @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 🗓 سالروز انحلال ساواک منحوس 💠امام‌خمینی(ره): ‼️کراراً گفته‌ام که روحانی‌نمای غیر مهذّب و در غیرخط اسلام از ساواکی برای اسلام و جمهوری اسلامی خطرناک‌تر است! ۶۱/۸/۲۳ ‼️آنقدر صدمه‌ای که اسلام از یک آخوند فاسد میخورد، از محمدرضا شاه نمیخورد! در روایات هست که آخوند فاسد در جهنم، از بوی تعفنش اهل جهنم در عذاب هستند. در این دنیا هم از بوی تعفن بعض از آخوندهای فاسد، دنیا در عذاب است. ما طرفداری از عمامه نمیکنیم؛ ما طرفداری از اسلام میکنیم. عمل نکردن به اسلام و خیانت کردن به اسلام بد است اما از معمم باشد بدتر است برای اینکه ضررش به اسلام بیشتر از دیگران است. خدای متعال میداند که من نسبت به آخوندهای فاسد آنقدر شدید هستم که نسبت به سایر مردم نیستم. ساواکی پیش من محترم‌تر است از آخوند فاسد! ۵۸/۷/۲۰ 💠رهبر معظم انقلاب: ‼️برای جوانان تبیین کنید که در دوران مبارزات بر ملت ایران چه‌ها گذشت، ساواک را چه کسی به وجود آورد، روشهای شکنجه را چه کسی به ساواک یاد داد، اینها را جوانهای ما بایستی بدانند. ۹۴/۸/۱۲ منبع: @Jahade_tabeini ⬇️ نسخهpdf👇👇 @seraj1397 .
. 🗓 سالروز شهادت طلبه انقلابی شهید سیدمجتبی نواب‌صفوی 💠رهبر معظم انقلاب: ‼️محافل روشنفكرى آن روز نشان داد كه هيچ مرحوم نواب را قبول ندارند. وضع تبليغات عليه نواب را جورى حاد كرده بودند كه افراد مؤمن هم خيلى دوست نمیداشتند كه منتسب بشوند به جريان نواب؛ بخاطر اينكه گفته میشد آنها تروريستند لذاست كه من تصورم اينستكه كار مرحوم نواب از نظر روشنفكرهاى آن روز كار مطلوب و خوبى به حساب نيامد ۶۰/۱۲/۶ ‼️کاری که نواب در مقابل کسروی انجام داد فقط یک کار فرهنگی نبود، یک کار نظامی، سیاسی و فرهنگی بود. نظامی بود، برای اینکه خب کسروی را مضروب کرد، یکبار هم توسط سیدحسین امامی، که با اسلحه زد و کسروی را عملاً نابود کرد. کار سیاسی هم بود چرا که اصلا ماهیت حرکت ضد دینی که کسروی هم یکی از تئوریسینهایش بود یک ماهیت سیاسی بود، هیچکس نمیتواند بگوید کسروی یک عنصر غیر سیاسی بوده، اصلا حرکتش از آغاز، در مشروطیت و بعد از مشروطیت، تا آن روزی که کشته شد یک حرکت سیاسی بود و یکی از چهره‌های سیاسی ایران بود. پس مبارزه‌ی با کسروی فقط مبارزه با افکار ضد مذهبی و فرهنگی او نبود با افکار سیاسی وی هم بود. ۶۳/۱۰/۲۲ منبع: @Jahade_tabeini @seraj1397 .
. 🗓 سالروز درگذشت محدث کبیر ثقةالمحدثین، شیخ‌عباس‌قمی 💠امام‌خمینی(ره): ‼️عرفانِ اسلام فرق دارد با عرفان هند و جاهای دیگر. این دعاهاست که به تعبیر شیخ ما (آیةالله شاه‌آبادی) «کلام الله، قرآن نازل است و این ادعیه ائمه، قرآن صاعد است.» معنویات در این ادعیه است، آنی که انسان را میخواهد آدم کند، این ادعیه است که دست انسان را میگیرد و میبردش به بالا، آن بالایی که من و شما نمیتوانیم بفهمیم، الا کسانیکه اهلش هستند اما نا اهلش نمیفهمند یکدفعه آدم میبیند که شخصی همچون کسروی که کتب عرفانی را سوزاند مفاتیح الجنان را هم جزو کتبی بود که سوزاند البته کسروی نویسندۀ زبردستی بود ولی آخری دیوانه شده بود و ادعای پیغمبری میکرد چون نمیتوانست به آن بالا برسد آنجا را میآورد پایین. این آدمی که کتاب مفاتیح‌الجنان را سوزانده این نمیدانست کتاب مفاتیح الجنان چی تویش است، گول بعض از نویسنده‌ها و امثال کسروی را نخورید؛ این تضعیف، تضعیف اسلام است، نمی‌فهمند اینها، بیچاره‌اند. نمیدانند در این کتاب چه چیزها هست. ۵۹/۴/۲۱ منبع: @Jahade_tabeini @seraj1397 .
. 🗓 سالروز تحریم انقلاب سفید توسط امام و بعضی از علما، که منجر شد به تقابل علنی امام با شخص محمدرضا و آغاز حوادث مهم نهضت 💠امام‌خمینی(ره): ‼️در این چند سال اینها به اسم «انقلاب سفید» مملکت ما را به عقب راندند، فرهنگ ما را هم به عقب راندند؛ زراعت ما را هم خراب کردند؛ کشاورزی ما را هم به عقب راندند. باید همه با هم، دست به دست هم یکصدا، این خرابه را آباد کنیم. اگر چنانچه سستی کنیم ممکن است که به حال اول، به مسائل و مصایب سابق مبتلا بشویم. ۵۷/۱۲/۲۴ منبع: @Jahade_tabeini @seraj1397 .
. 🗓 سالروز فوت مهدی بازرگان، موسس نهضت آزادی ایران و نخست‌وزیر دولت موقت 💠امام‌خمینی(ره): ‼️نهضت به اصطلاح آزادی، طرفدار جدی وابستگی ایران به آمریکاست و در راه از هیچ کوششی فروگذار نکرده که اگر خدای متعال عنایت نفرموده بود و مدتی در حکومت موقت باقی مانده بودند ملتهای مظلوم بویژه ملت عزیز ما اکنون در زیر چنگال امریکا دست و پا میزدند و اسلام عزیز چنان سیلی از این ستمکاران میخورد که قرنها سر بلند نمیکرد، نهضت به اصطلاح آزادی صلاحیت برای هیچ امری از امور دولتی یا قانونگذاری یا قضایی را ندارند و ضرر آنها، به اعتبار آنکه متظاهر به اسلام هستند و با این حربه جوانان عزیز ما را منحرف خواهند کرد و نیز با دخالت بیمورد در تفسیر قرآن کریم و احادیث شریفه و تأویلهای جاهلانه موجب فساد عظیم ممکن است بشوند، از ضرر گروهکهای دیگر حتی منافقین، این فرزندان عزیز مهندس بازرگان، بیشتر و بالاتر است، نهضت به اصطلاح آزادی و افراد آن چون موجب گمراهی بسیاری از کسانی که بی‌اطلاع از مقاصد شوم آنان هستند می‌گردند، باید با آنها برخورد قاطعانه شود و نباید رسمیت داشته باشند. ۶۶/۱۱/۳۰ منبع: @Jahade_tabeini @seraj1397 .
. 🗓 سالروز اعدام لویی شانزدهم 💠رهبر معظم انقلاب: ‼️از حرفهایی که امروز محور جنگ روانی دشمن است، این است که میگویند نسل سوم انقلاب از آرمانهای انقلاب جدا شده است، بعد به دنبالش یک فلسفه قلاّبی و دروغین و جعلی که فقط برای توجیه یک حرف دروغ و غلط درست میکنند تا کسی جرأت نکند بگوید این حرف غلط است، میگویند همواره در همه‌ی انقلابها، نسل سوم از آن انقلاب رو برگردانده‌اند! این یک حرف چرند است! بله، در انقلاب ۱۷۸۹ فرانسه نه نسل سوم، نه نسل دوم، بلکه همان نسل اول هم از انقلاب برگشتند! وقتی انقلاب فرانسه به سال ۱۸۰۲ که رسید و لویی شانزدهم زیر گیوتین گذاشته شد، بعد از ۱۲سال چنان ماهیت انقلاب دگرگون شد که ناپلئون بناپارت آمد و تاج شاهی را بر سرش گذاشت و خودش را امپراتور نامید و سالها هم در آن کشور حکومت کرد، آن انقلاب به نسل اول هم نرسید چون پایه‌های انقلاب، پایه‌های سستی بود! ۷۸/۱۲/۹ منبع @Jahade_tabeini @seraj1397 .
. 🗓 سالروز هلاکت «لیندون جانسون» قاتل مردم ویتنام، حامی پهلوی، سی‌ و ششمین‌ رئیس‌‌جمهور آمریکا 💠رهبر معظم انقلاب: ‼️تاریخ دوره‌ی استعمار را بخوانید تا ببینید غربیها علی‌رغم ظاهر نونوارِ اتوکشیده‌ی ادکلن‌زده‌ی منظم و مرتب و داعیه‌های حقوق بشرشان، چه وحشیگری‌های عظیمی کردند. ۹۰/۵/۱۹ ‼️همه رجزخوانی‌های آمریکا از سرِ قدرت نیست. البته آنها تجهیزات نظامیشان پیشرفته است، پول بسیاری دارند؛ اما این موارد دلیل قدرتمندىِ واقعی در میدان عمل نیست. همین آمریکا با این همه قدرت، بعد از ده سال جنگ، از چریکهای ویتنام شکست خورد. ویتنام، یک کشور ضعیف بود. در آن زمان آمریکا با تجهیزات فراوان، هواپیما، بمب، موشک و همه امکانات ارتباطاتی با مردمی جنگید که هیچ امکاناتی نداشتند. اکثر آنها حتّی سلاح گرم نیز نداشتند اما آمریکا از آن مردم شکست خورد و سرافکنده و زبون از ویتنام خارج شد. ۸۲/۱/۱ ⚠️توجه؛ 🏴محمدرضا پهلوی علاوه بر جنایت بر ملت مظلوم کشور خود، با حمایت از جانسون بر کشور مظلوم ویتنام هم ظلم بسیار کرد! منبع: @Jahade_tabeini @seraj1397 .
. 🗓 سالروز قمری شهادت نابغه نادر، مرجع‌ مجاهد، متفکر بزرگ‌اسلامی، فیلسوف نظام ساز، اسوه طلاب، شهید علامه‌ «سیدمحمدباقر صدر»، تحت‌ شکنجه‌ٔ جنایتکار لعین، صدام 💠امام خمینی(ره): ‼️من از خدای تبارک وتعالی خواستارم که ملت‌های مسلمان را بیدار کند تا از قید و بند این قدرتهای بزرگ رها شوند، این جرثومه‌های فسادی که به اسم اسلام مسلمین را قتل عام میکنند و به اسم اسلام احکام اسلام را زیر پا میگذارند و با اسم اسلام علمای اسلام را شهید میکنند، آن هم مثل سیدمحمد باقر صدر که مغز متفکر اسلامی بود و امید این بود که اسلام از او بهره‌ برداری‌های زیادتری بکند و من امیدوارم که کتابهای این مرد بزرگ مورد مطالعه مسلمین قرار بگیرد و ان‌شاءاللّه‌ خداوند تعالی او را با اجداد بزرگش محشور فرماید و خواهر بزرگوار مظلومۀ او را هم با جده‌اش محشور کند. ۶۰/۱/۲۰ ⚠️توجه؛ 🏴امام‌خمینی درپی شهادت مظلومانه ایشان، ۳روز عزای عمومی اعلام کردند. منبع: @Jahade_tabeini @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 #عبدالکریم_سروش