🔴 بلاگـرهای فضای مجازی
در حال حاضر و در اتمسفر فعلی، مطابق با نظـرِ امامجامعه، داستان کشف حجابها با هر گناه دیگری غیرقابل قیاس بوده و ماهیتاً متفاوت است.
موضوع حجاب در حال حاضر به موضوعی فراتر از یک بحث اعتقادی و فرهنگی تبدیل شده و بعنوان یک کلان موضوع و پروژه امنیتی، سیاسی باید مورد بررسی قرار گیرد.
لطفا از دادن و پیچیدن نسخههای صدمَن یکغاز، که ناشی از نشناختن این عرصه است خودداری کنید و مخاطبان خود را دچار سردرگمی نکنید...
اتحاد و جذب، برای کسانی کاربرد دارد که اصول ما را پذیرفته باشند ولاغیر.
لطفا قبل از پیچیدن نسخه عجیب و غریب، کمی و فقط کمی نظرات امام جامعه را بعنوان #راهبـر، مطالعه کنید تا کمی بتوانید نقش واقعی خود در این برهه حساس را ایفا کنید و از تشتّـت جامعه مخاطب، بخاطر جذب چند دنبال کننده کمتر یا بیشتر، جلوگیری نمایید.
✍ سیدفخرالدین موسوی
@seraj1397
.
🔴 بالاخره جذب حداکثری یا دفع حداکثری یا چـی؟!
جواب از سخنان رهبری؛👇👇
🔻مقدمـه اول:
"جبههی انقلاب را گسترش بدهید، یارگیری کنید؛ حذف نکنید؛ صِرف اختلاف سلیقه و اختلافنظر دربارهٔ فلان مسئله موجب طرد نشود. بعضی هستند که به اسلام و انقلاب و نظام اسلامی و به خیلی از خصوصیّاتی که شما به آن اهمّیّت میدهید معتقدند، در فلان مسئلهی خاص با شما موافق نیستند؛ این نباید موجب بشود که شما او را طرد کنید، از دایرهی انقلابیگری خارج بدانید.
هرچه میتوانید جبههی انقلاب را گسترش بدهید، جذب کنید؛ البتّه منظورم جذب #منافق نیست، جذب آدم #بیاعتقاد نیست؛ جذب آدم معتقدی است که با شما اختلاف سلیقه دارد."
🔻مقدمه دوم:
"نکتهی بعدی این است که در نقطه مقابل این حالت طرد و رد، یک حالت دیگری هست که آن هم غلط است: بعضیها هستند همهی سعیشان این است که در مبانی انقلاب ایجاد تردید کنند و نشانههای پیشرفت کشور را انکار کنند؛ با اینها با قـوّت و با صراحت حرف بزنید، یعنی #مـرزتان را با اینها مشخّص کنید.
من هیچ توصیه نمیکنم با کسی که #مبانی_انقلاب را قبول ندارد و ایجاد تردید در این مبانی میکند و دشمن را تزئین میکند و راه غلط را در مقابل پای ما میگذارد، با مماشات رفتار کنیم؛ نخیر، آنجا با صراحت رفتار کنید، با قوّت رفتار کنید...
اگر کسی هم در مجموعهی کشور، داخل کشور همین کار دشمن را انجام میدهد، طبعاً باید در مقابل او ایستاد. بالاخره کسانی به دشمن کمک میکنند؛ یعنی تزئین میکنند دشمن را"
🔻پینوشت:
با کسانی که به اصول و مبانی اسلام و انقلاب معتقد نيستند اتحادی نداریم.
تمـام
✍ سیدفخرالدین موسوی
@seraj1397
.
🔴 آیا دولت سیزدهم موفق بوده یا خیر؟!
🔻 قسمت اول؛
🔸یکی از راهکارهای ارزیابی میزان موفقیت پیشرفت و پسرفت افراد؛ نهادها و دولتها در کشور در نظر گرفتن شرایط مقدورات، فرصتها و تهدیدات آنها از قبل و در حین زمان ارزیابی است.
🔸با این وجود اگر بخواهیم با این روش عملکرد دولت سیزدهم را بررسی کنیم لازم است شرایط و وضعیت گذشته و حال کشور را بررسی نماییم.
🔸دولت سیزدهم در شرایطی مسئولیت دولت را برعهده گرفت که چهار سال دوم دولت تدبیر و امید با استقراض حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی و چاپ پول بدون پشتوانه اداره شده بود و میزان نقدینگی به ۴ میلیون میلیارد تومان و بودجه به ۴۸۰ هزار میلیارد و میزان بدهی به حدود ۶۸۰ هزار میلیارد تومان رسیده بود.
این میزان نقدینگی بسانِ سیلی است که میتوانست هر دولتی را به زمین بزند.
🔸در عین حال شروع دولت سیزدهم پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات سال ۱۴۰۰ با افزایش بدون پشتوانه مالی نقدینگی کشور و حتی عدم توان در پرداخت حقوق کارمندان دولت همراه بود که این مسئله به معنای عمیق تر کردن دره عمیق مالی برای اقتصاد کشور و دولت بعدی بود.
در عین حال در اواخر دولت قبل میزان کشتههای کرونا به ۷۰۰ نفر رسیده بود و عملاً دولت در اداره این بیماری به بحران رسیده بود و همچنین زیرساختهای اقتصادی به خصوص در زمینه هایی که نیازهای ضروری مردم تامین شود وجود نداشت.
🔸به دلیل نگاه صددرصدی در راه حل مشکلات کشور به دست بزرگترین دشمن کشور یعنی آمریکا و انصراف از راهکارهای داخلی و ظرفیت موجود، کشور دچار مشکلات اساسی شده بود به طوری که هر روز شاهد قطعی برق و گاز در کشور بودیم و کارشناسان و مسئولین معتقد بودند که این بحران شدید تر خواهد شد.
🔸در زمینه ذخیره اقلام ضروری، شرایط مردم به ۴ روز رسیده بود و بسیاری از مشکلات عدیده دیگری هم ایجاد شده و درحال گسترش بود.
🔸در واقع همه چیز برای سقوط اقتصادی کشور آماده بود و پیشبینی شده بود که به بنبست رسیدن دولت سیزدهم بصورت سریع بلکه فورا بعد از تحویل دولت اتفاق خواهد افتاد به طوری که آقای جهانگیری معاون اول دولت تدبیر و امید در جلسه دکتر رئیسی با وزرای دولت قبل با صراحت و جسارت خطاب به ایشان به طعنه گفتند ما حتی قادر نیستیم حقوق این ماه کارمندان دولت را پرداخت کنیم.
🔺حال پس از گذشت کمتر از دو سال از شروع دولت سیزدهم میبینیم اقدامات بسیار خوبی در جهت حل مشکلات مذکور انجام گرفته است که به مواردی از آن اشاره خواهد شد.
✍ دکتر سیدجلال حسینی
@seraj1397
.
🔴 آیا دولت سیزدهم موفق بوده یا خیر؟!
🔻قسمت دوم؛
1⃣- دولت سیزدهم برخلاف تمام دولتهای گذشته از ابتدا جلوی چاپ پولهای کاغذی و غیرکاغذی بدون پشتوانه از فلزات طلا و نقره و... را از بانک مرکزی گرفت.
متأسفانه در تمامی دولتها برای هزینه جاری خود از چاپ پولهای بدون پشتوانه و استقراض از بانک مرکزی تامین میکردند که نتیجه آن تحمیل تورم بیسابقه به اقتصاد کشور بود.
🔸دولت تدبیر و امید رکورد این استقراض را شکست به طوری که میزان استقراض در این دولت به ۹ برابر دولت قبلی رسید و در عین حال بدهی های دیگر مثل فروش اوراق بهادار و تحمیل پرداخت اصل سود آن به دولت قبل به اوج خود رسید و دولت سیزدهم برای اولین بار اقدام بسیار مهم و بسیار شجاعانه و غیر قابل باوری انجام داد و آن عدم چاپ پول بدون پشتوانه برای هزینههای جاری خود بود.
🔸در عین حال در حل مشکلات دیگر نیز اقدامات بسیار مهمی شکل گرفت که از ذکر آنها خودداری می کنیم که نتیجه آن اقدامات مهار کرونا در کشور، پایان قطع برق، گاز افزایش ذخایر راهبردی و اقلام ضروری به چهار ماه به جای چهار روز و اقدامات بزرگ دیگری مثل عضویت در پیمان شانگهای؛ ارتباط گسترده با چین، روسیه، کشورهای منطقهای و فرامنطقهای بود که آثار مثبت آن را به وضوح می توان در آینده مشاهده کرد.
در کشوری که متأثر از جنگ ارزی و هجوم برای خرید طلا و ارز و دامن زدن به افزایش روانی قیمت ارز و طلا و به تبع آن افزایش قیمت اقلام ضروری و... بود قصد دشمن از این جنگ ارزی و پروپاگاندای گسترده و جنگ تبلیغاتی افزایش قیمت دلار در انتهای سال ۱۴۰۱ به ۷۰۰ هزار ریال و بعد از آن به صد هزار ریال و در انتهای فصل بهار به صدوچهل هزار ریال بود علیرغم موفقیت نسبی این توطئه الحمدالله با شکست روبرو شد.
2⃣_ تحمیل یک شکست گسترده اقتصادی به کشور؛
همانطور که گفته شد با توجه به مقایسه شرایط گذشته و حال دولت سیزدهم را میتوان بسیار کارآمد ارزیابی کرد و چشمانداز اقدامات دولت در مهار نسبی تورم و رساندن اقدامات مثبت این دولت بر سر سفره مردم را میتوان مشاهده و سرعت مناسب کشور ارزیابی کرد.
🔸در پایان باید گفت با توجه به وعده الهی در آیات متعدد قرآن و به عنوان نمونه آیه ۹۶ سوره اعراف که در صورت رعایت ایمان به خدا و سنتها و رعایت دستورات خداوند و اعتبار به آنها و ایستادگی در مقابل دشمن، برکات آنها در زمین بر مومنین نازل خواهد شد.
🔸رجا واثق داریم که در سالهای آینده در کمتر از یک دهه شاهد پیشرفت چشمگیر و مناسب کشور و کم شدن فاصله طبقاتی و کاهش فشار اقتصادی بر مردم باشیم.
✍ سیدجلال حسینی
@seraj1397
.
🔴 اصلاحطلبان میدانند قهر با انتخابات به معنای واگذاری زمین بازی به رقیب است
🔻منصور حقیقتپور، مشاور لاریجانی در مجلس دهم:
🔸درباره رویکرد انتخاباتی اصلاحطلبان در انتخابات مجلس دوازدهم، تا اینجای کار نتوانستهاند به یک گفتمان درونی منسجم برسند اما برداشت شخصی من این است که آنها باتوجه به اینکه افراد پخته و کارآزمودهای میان خود دارند، با انتخابات قهر نمیکنند زیرا میدانند قهر با انتخابات به معنای واگذاری زمین بازی به رقیب تمامیتخواه است.
🔸به نظر من طیف وسیعی از اصلاحطلبان در انتخابات حاضر میشوند و مطالبات خود را از طریق انتخابات دنبال میکنند و امیدوارم رویکردی شبیه به سالهای ۹۸ و ۱۴۰۰ را در پیش نگیرند و بتوانند سرمایه اجتماعی خود را هم تجمیع کنند تا یک انتخابات پر شور را شاهد باشیم.
🔸احتمالا بار دیگر شاهد پیوند اصلاحطلبان و معتدلین خواهیم بود و یک همافزاییهایی ممکن است بشود تا جریان اصولگرایی بار دیگر قدرت را به دست نگیرد.
@seraj1397
.
🔴 شوراهای شهر و روستا، فرصت یا تهدید؟!
🔸با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی (ره)در ۹ اردیبهشت ۱۳۵۸ طی حکمی فرمان تشکیل شورای انقلاب و شوراهای اسلامی و تهیه آئیننامه اجرایی آن را صادر فرمودند.
🔸با حمله عراق به ایران در سال ۱۳۵۹، شرایط خاص آن دوران، محاصرۀ اقتصادی و مشکلات اجتماعی و سیاسی کشور و دولت تازه تاسیس، امکان تحقّق شوراهای اسلامی را به نحوی که در قانون اساسی پیشبینی شده بود فراهم نساخت و در این دورهی زمانی وزیر کشور به نیابت از شوراهای اسلامی شهر مسائل مربوط را پیگیری میکرد.
🔸اولین قانون شوراهای اسلامی کشور در سال ۱۳۶۱ و در نهایت نسخهِ آخر و اصلاحی آن در سال ۱۳۷۵ به تصویب مجلس رسید.
🔸در دولت هفتم به ریاست سیدمحمد خاتمی مقدمات انتخابات شورای شهر فراهم شد و در ۱۷ اسفند سال ۱۳۷۷ اولین دوره انتخابات سراسری شوراهای اسلامی شهر برگزار شد.
در روز نهم اردیبهشت ۱۳۷۸، 200هزارنفر از منتخبین مردم جهت اداره امور شهرها و روستاهای کشور در ۴٠هزار حوزه انتخاباتی به عنوان عضو شورای اسلامی شهر یا روستا برگزیده شدند.
🔸صلاحیت نامزدها برخلاف انتخابات مجلس و ریاستجمهوری از سوی شورای نگهبان بررسی نمیشود و برای نظارت بر روند انتخابات شورای اسلامی شهر، مجلس ۵ نفر از نمایندگان را به عنوان اعضای «هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها» انتخاب میکند و مجمع نمایندگان هر استان نیز ۳ نفر را برای هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا معرفی مینمایند.
وظایف اصلی این هیات نظارت بر نامنویسی، بررسی صلاحیت، تبلیغات و تائید درستی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها است.
🔸مهمترین وظیفه شوراها انتخاب شهردار به مدت ۴ سال و برنامهریزی برای شهر و روستاها است. بررسی و آگاهی از مشکلات و کمبودهای اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی و سایر امور رفاهی حوزۀ انتخابی و ارائهی طرحها و پیشنهادهای اصلاحی به مسئولین اجرایی منطقه از دیگر وظایف این اعضا است.
✅ بدون شک شوراهای شهر و روستا یک بازوی کارآمد و مردمی برای آبادانی کشور میباشد. اما بعضاً به علت عدم نظارت شورای نگهبان در روند انتخابات آن افرادی بدون دارابودن شرایط لازم و با استفاده از روابط جناحی و محلی به این عرصه ورود میکنند، و از سویی عدم نظارت دقیق بر عملکرد اعضای شورا و وجود منافع اقتصادی، موجبات انحراف شوراها از وظایف ذاتی خود و ایجاد بدبینی در میان مردم میشود. لذا با نظارت و دقت بیشتر در روند تایید صلاحیت، انتخاب و عملکرد اعضای شوراهای شهر و روستا میتوان روند پیشرفت و توسعهی کشور را تسریع و بر سرمایهی اعتماد عمومی نسبت به نظام افزود.
✍ مصطفی علیجانزاده
@seraj1397
.