.
🔴 در هفته دولت، از حسینعلی بنار مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر به عنوان مدیر نمونه این شهرستان تقدیر شد.
🔸حسینعلی بنار مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر به عنوان مدیر نمونه شهرستان اسلامشهر انتخاب شد.
🔸به گزارش دفتر اطلاعرسانی و روابطعمومی آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر، بمناسبت هفته دولت در مراسم بسیج کارمندان و یادواره شهدای کارمند، که با حضور محسنی بندپی استاندار تهران و جمعی از مسئولین شهرستان در فرمانداری اسلامشهر برگزار شد، حسینعلی بنار به عنوان مدیر نمونه شهرستان اسلامشهر انتخاب و مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفت.
@seraj1397
.
.
🔴 کسب افتخار بچههای مسجد و بسیج، برای شهرستان اسلامشهر
🔸پایگاه بسیج حمزه سیدالشهداء(ع) اسلامشهر موفق به کسب لوح افتخار سازمانی در جشنواره مالکاشتر، بعنوان موفقترین پایگاه مقاومت در سطح سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران شد.
🔸این پایگاه مقاومت بسیج فعالیتهای بزرگ و موثری را در زمینههای مختلف قرآنی، فرهنگی، علمی، ورزشی، جذب و پرورش نیروهای جوان و مستعد داشته و همچنین در دوران دفاعمقدس نیز شهدای گرانقدری را تقدیم انقلاب نموده است.
🔸یادآور میشود «شهید محمودرضا بیضایی» از شهدای مدافع حرم نیز از بسیجیان این پایگاه بوده است.
✍ "کانال سراج" نیز این موفقیت را به بسیجیان عزیز آن پایگاه تبریک عرض مینماید.
#پایگاه_مسجد_محور
#بسیج_خدمت_به_مردم
@seraj1397
.
.
🏴 لبیک یا حسین(ع) 🏴
#اطلاعیه
هیئت عزاداری سیدالشهداء(ع) سپاه اسلامشهر طبق روال هرسال اقامهٔ عزا مینماید؛
📣 باحضور:
▫️پاسداران و بسیجیان
▫️خانواده شهدا و ایثارگران
▫️مسئولین ادارات شهرستان
▫️عموم مردم (خواهران و برادران)
📣 مداحان:
▫️حاج اصغر پیراحمدی
▫️حاج جواد سیف
▫️کربلایی احمد صفری
📣 سخنرانان:
▫️حجةالاسلام طاهری
▫️حجةالاسلام حمزه محمدی
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🔸از اول محرّم (یکشنبه ۱۰ شهریور)
بمدت ده روز/ ساعت۷:۳۰ تا ۹:۰۰صبح
🔸حسینیه ناحیه مقاومت بسیج سپاه سیدالشهداء(ع) اسلامشهر
@seraj1397
.
#اطلاعیه؛
🔴 نمایشگاه شمیم کربلا
روایتی از غدیر تا عصرظهور
🔸زمان بازدید:
از شنبه 9 شهریور تا شبعاشورا
ساعت ۱۸:۰۰ الی ۲۴:۰۰
🔸محل نمایشگاه:
واوان، جوار آستان مقدس امامزاده عیسی(ع)
نمایشگاه شمیم کربلا روایتگر "غدیرخم" تا "عصرظهور" خواهد بود.
این نمایشگاه با محوریت آشنایی بیشتر مردم با سیره اهلبیت علیهمالسّلام و با بهرهگیری از مبلغین دینی و جهت مقابله با آسیبهای اجتماعی طراحی و اجرا گردیده است.
همچنین این نمایشگاه با مشارکت معاونت فرهنگی دفتر امامجمعه واوان، شهرداری اسلامشهر، اداره اوقاف و امور خیریه، جبهه فرهنگی حضرتزهرا(س) و حوزه مقاومت بسیج واوان برگزار میگردد.
@seraj1397
.
چرا گام دوم؟
۱-موسس ومدیردبستان تجربه۲دهه معلمی مدارس،استادی دانشگاه وپژوهش های اجتماعی وتربیتی رادارد
۲-برنامه وطرحواره مدرسه ازچهارسال قبل تدوین، تکمیل ودرانتظار تأسیس بوده است
۳-گزینش متفاوت معلمانی توانمند،دلسوز،متعهد،کادری دغدغه مندکه روحیه جهادی وقابلیت الگوشدن برای بچه های مارادارند
۴-اولین مدرسه بارویکردتأکیدبر #تقویت_بنیان_خانواده و #ترویج_سبک_زندگی ایرانی_اسلامی وهمچنین دانش آموزمحوری(بابرنامه های دقیق ومدون)است
۵-فضایی مأنوس وحقیقتاً مانندخانه دوم بچه هاکه بجای دافعه،جاذبه دارد
۶-انجام هدفمند اردوهای دانش آموزی وجهش تربیتی درپایان دوره
۷-تحولی بزرگ درمشاوره به خانواده هادرجهت تربیت و آموزش بهتردانش آموزان
۸-استعدادیابی متفاوت ومداوم باهدف تشخیص وتقویت توانایی های دانش آموزان
۹-ارتباط وتعامل بانهادهای فرهنگی وجهادی جهت رفع دغدغه خانواده ها وهم افزایی اجتماعی
۱۰-استفاده ازابزارهاوتکنولوژی روزبامحتواهای مناسب تدریس جهت روزآمدی درروش تدریس وبیان بهتردرس
۱۱-کمترین شهریه نسبت به سایرمدارس غیردولتی
۱۲-جمعیت دانش آموزی متناسب بااهداف تربیتی وفضای کلاس)۱۰تا۲۰نفر)
@seraj1397
.
#جریان_شناسی
🔴 محمدخاتمی چگونه رئیسجمهور شد؟
🔸شاید بسیاری از ما روند انتخابات سال۱۳۷۶ و نحوه به ریاستجمهوری رسیدن محمد خاتمی را به یاد نداشته باشیم، و بسیاری هم در آن بازهٔ زمانی فاقد شرایط سنی قانونی برای رأی بودند.
🔸انتخابات سال ۷۶، ۸۴، ۸۸، ۹۲ و ۹۶ هرکدام از نظر موضعگیری نامزدها و شعارهای انتخاباتی و تبلیغات صورت گرفته منحصر به فرد بوده و بررسی دقیق نحوه به قدرت رسیدن نامزدها، به خوبی میتواند اطلاعات مفیدی به رأی دهندگان ارائه کند تا وارد "جنگ روانیِ" دوگانهسازی و فریب احزاب و جریانهای سیاسی نگردند.
🔸در انتخابات خردادماه سال ۷۶، رقابت اصلی بین آقایان ناطقنوری و محمد خاتمی صورت پذیرفت. محمد خاتمی با سابقه وزارت ارشاد و استعفاء قبل از استیضاح!
استیضاحی که اگر صورت میپذیرفت پایانی بر حیات سیاسی خاتمی میبود و هیچگاه صندلی خیابان پاستور را برای نشستن تجربه نمیکرد. اما محمد خاتمی از نظر سابقه اجرایی و شهرت سیاسی قابل مقایسه با جناب ناطق نبود!
اما به راستی چه اتفاقی صورت گرفت تا خروجی صندوقهای آرا برخلاف پیشبینی نظرسنجیها، محمد خاتمی باشد؟ به گونهای که حتی شخص محمد خاتمی به پیروزی خود اطمینان و باور نداشت!
🔸فشار اقتصادیِ ناشی از برنامههای توسعه اقتصادی و اشرافیگری که از اوخر دهه شصت و اوایل دهه هشتاد توسط کارگزاران سازندگی (مجموعه مدیران لیبرالی پشتیبان هاشمی رفسنجانی) در سطح مدیران و مسئولین به طور خزنده در حال پیشرفت بود، به شدت مردمی را که هشت سال جنگ و سختی را تحمل کرده بودند آزار میداد.
جریان سیاسی خاصی در کشور که به هیچ عنوان نه به انقلاب و آرمانهای آن و نه به اسلام و قوانین حکومتی اسلام اعتقادی نداشت اما به ظاهر از احزاب سیاسی بشدت اسلامی بودند و اصلاحطلبان فعلی خروجی همان تفکر تندروی دهه شصت میباشند، شروع به ایجاد تشکیک در انتخابات و مشخص بودن رئیسجمهور بعدی از پیش و عدم تاثیر رأی مردم در انتخابات کردند!! به این ترتیب جنگ روانی سنگینی را بر علیه آقای ناطقنوری به راه انداختند و در افکار عمومی اینگونه القاء کردند که ناطقنوری رئیسجمهور آینده بوده و انتخابات نمایشی بیش نیست!
🔸فضای سیاسی و فرهنگی که همان تندروهای دهه شصت باعث و بانی آن بودند، با شعار جامعه مدنی، آزادی و.... که از سوی خاتمی مطرح میشد ، به همراه دروغ انتخابِ از پیشِ ناطقنوری به عنوان رئیسجمهور باعث شد کسانی که پای صندوقهای رأی میروند تحت تاثیر این طراحیِ عملیات روانی و شعارهای محمد خاتمی، رأی خود را فاقد ارزش بدانند و در تقابل با نظرِ حاکمیت که «طبق شایعاتِ طراحی شده، ناطق رئیس جمهور آینده است!»، رأی خود را به نام خاتمی بنویسند.
در دوم خرداد سال ۷۶ محمد خاتمی به عنوان رئیسجمهور انتخاب شد و آن شد که همگان به خوبی از آن آگاهیم!
🔸اعتراف به اشتباه بودن تسخیر لانه جاسوسی در اولین مصاحبه تلویزیونی توسط خاتمی!
هشتسال بازی با این شعار که "توسعه سیاسی" مقدم است یا توسعه اقتصادی و....!
و هشتسالی که باید با سرعت عقب ماندگیهای جنگ و دوران طاغوت جبران میشد، صرف گفتگوی تمدنها و مباحث بیارزش سیاسی و فتنه ریزی شد!
#ادامه_دارد...
«إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ؛ در حقيقت خدا حال قومى را تغيير نمىدهد تا آنان حال خود را تغيير دهند»
(آیه ۱۱ سوره رعد)
فَإِنَّ حِزْبَاللَّهِ هُمُ الْغالِبُونَ
کانال خبری تحلیلی«سراج»:
@seraj1397
.
.
🗓 سالروز دستور امام رضا(ع) به ریانبنشبیب محدث، بر اقامه عزای حسینی
💠رهبرمعظم انقلاب:
‼️قیام حسینبنعلی برای این بود که، بینی حکّام ضد اسلام و انسان را بخاک بمالد. مجالس حسینی هم باید، مجالس ضدیزیدهای زمان باشد. ۶۸/۱۰/۱۹
‼️بالاترین نشر معارف در جلسات هیئات، تبیین ماهیت نظام جمهوری اسلامی است، که غفلت از آن خیانت به اسلام است. ۷۴/۳/۳
‼️هیئت نماد تجمّع فکری و عاطفی بر محور سیدالشهداست، بارها گفتهام که با شور حسینی موافقم اما جهتدار، اگر شورحسینی جهتدار نباشد اثر نمیگذارد، الآن در هیئت برای امام حسین خون گریه میکنیم اما یک لحظه بعد درست ضد اهداف اسلامی که حضرت برایش این همه سختی کشید حرکت کرده و به یزید زمان کمک میکنیم، وقتی پشت سر شور حسینی فکر نباشد این از آب درمیاید. ۸۴/۶/۳
‼️چرا امام رضا(ع) به ریانبنشبیب دستور میدهد مصیبت اباعبدالله را در میانتان بخوانید؟ آنوقت که بنیامیه تارومار شده بود. این کار برای این است که راه حسینبنعلی عَلَم حرکت عظیم امت اسلام بسوی اهداف اسلامی است؛
این عَلَم تا امروز سرپا و امت اسلام هدایت کرده است از پس هم باید سرپا بماند. ۸۳/۴/۱۶
منبع:@Jahade_tabeini
@seraj1397
.
.
🗓سالروزمغفول فوتمحمدحنفیه
💠رهبر معظم انقلاب:
‼️با دریافت نامه کوفیان توسط سیدالشهدا، حضرت هم راه میفتد به سمت کوفه اما تمام کسانیکه در مکه و مدینه افراد نامداری بودند و حقیقت قضیه را نمیفهمیدند با اینکارِ حضرت مخالفت میکردند، کسانی مثل محمدحنفیه و عبدالله بنجعفر و عبدالله بنعباس مخالف بودند، چون محاسبه میکردند که حضرت که به حکومت نمیرسد پس به شهادت میرسد، لذا خودشان که نمیرفتند در قیام حضرت هم اشکال میتراشیدند اما سیدالشهدا علیرغم همه این نصیحتهای بظاهر عاقلانه قیام کردند. ۶۱/۸/۴
‼️قیام عظیم حسینی هم علیه حاکمیت طاغوتی بود و هم علیه روحیه راحت طلبى فسادپذیر؛ این کار مهم حضرت است، اگر امامحسین قیام نمیکرد، آیا روحیه تنبلی و گریز از مسؤولیت تبدیل به روحیه ظلم ستیزی و مسؤولیت پذیری میشد؟! چراکه وقتی امامحسین، از مدینه که مرکز بزرگان اسلام بود، به مکه رفت.
فرزند عباس، فرزند زبیر، فرزند عمر، همه اینها در مدینه جمع بودند و هیچکس حاضر نشد در آن قیام تاریخی، به حضرت کمک کند. ۷۱/۱۱/۶
⚠️توجه؛
🏳علت اشتهار محمدحنفیه به حنفیه این است که مادرش خوله از قبیله بنیحنفیه بود.
منبع:@Jahade_tabeini
@seraj1397
.
.
🗓 سالروز فاجعه پرعبرت حَرِّه
💠رهبر معظم انقلاب:
‼️فاجعه حرّه مقطع بسیار مهمی در تاریخ اسلام است. ۶۱/۴/۶
‼️یزید برای اینکه مانع قیام احتمالی امامسجاد شود، مردم مدینه را در فاجعه حرّه ارعاب کرد، در فاجعه حرّه نوزادان شیرخوار را زنده بر نیزه کردند و جلوی مادرشان به دیوار کوبیدند و مغزش متلاشی شد؛ بعداز فاجعه حرّه تا سالها هرکه دخترش را شوهر میداد میگفت من ضامن بکارتش نیستم! ۵۱/۱۱/۲۲
‼️حسینبنعلی، کاری کرد که در همه دورانهای حکومت طواغیت، کسانی پیدا شدند و با اینکه از دوران صدراسلام دورتر بودند، ارادهشان از دوران امام حسن مجتبی برای مبارزه با دستگاه ظلم و فساد بیشتر بود. همه هم سرکوب شدند!
از قضیه قیام مردم مدینه که به «حَرّه» معروف است، شروع کنید تا قضایای بعدی و قضایای توّابین و مختار، تا دوران بنیامیه و بنیعباس، مرتّب در داخل ملتها قیام بوجود آمد. این قیامها را چه کسی بوجود آورد؟ حسینبنعلی! ۷۱/۱۱/۶
منبع:@Jahade_tabeini
@seraj1397
.
.
🗓 سالروز انقراض سلسه اموی، در پی هلاکت مروان بنحَکم
💠رهبر معظم انقلاب:
‼️در تفسیر سورهی قدر از ائمّه نقل شده است که در حکومت بنیامیّه، مردم لیلةالقدر نداشتند، چون ۱۰۰۰ ماه حکومت بنیامیّه بود و مردم محروم بودند از درک لیلةالقدر چون ذیل حکومت طاغوت بودند! ۹۴/۱۰/۱۴
‼️انحراف حکومت اسلامی کارسختی نیست، کافی است حکامی همچو یزید و متوکّل بر سرکار بیایند تا نظامی را که پیامبر با آن مشقت پایه ریزی کرده بود را براحتی نابود کنند، اگر این ملت هم مسئولانی فاسد و غافل از خدا و دل داده به دنیا، مثل خلفای بنیامیّه و بنیعبّاس داشته باشد، پایه نظام اسلامی را سست خواهند کرد! ۷۳/۶/۲۹
‼️اگر همین ملت هم رهبرانی فاسد و غافل از خدا و دل داده به دنیا، مثل خلفای بنیامیّه و بنیعبّاس داشته باشد، پایه را سست خواهند کرد، بنای چند صد سالهای را که پیغمبر در طول ده سال گذاشت را کافی است کسی مثل یزید با آن همه فساد، خراب کند. ۷۳/۶/۲۹
منبع:@Jahade_tabeini
@seraj1397
.
.
🗓سالروز هلاکت مقدسنمای ملعون، تحمیلگر حکمیت بر امیرالمومنین، خواصِبیخواص «ابوموسیاشعری»
💠امامخمینی(ره):
‼️در قضیه حکمیت، حضرت امیر در عین حالی که در فشار ابوموسی را تعیین کرد البته ایشان میخواست کس دیگر را تعیین کند. لکن فشار آوردند دوستان خودش، همان دوستانی که باید حضرت امیر از آنها فریاد کند، فشار آوردند که نه، ابوموسی برای این کار خوب است.
حضرت، ابوموسی را تعیین کرد، بعد که ابوموسی آن حکمیت را کرد، همین دوستها میخواستند نقض کنند! حضرت امیر مقاومت کرد و فرمود حالا که حَکَم حکم کرده ما باید به احترام قائل بشویم. در صورتی که بر ضد او بود! ۶۰/۳/۲۵
‼️اگر آن حیلهای که معاویه و عمروعاص در صفین کردند و آن به اصطلاح مقدسین مانع نمیشدند از اینکه حضرت امیر آن حیله را بشکند، سرنوشت اسلام غیر از این بود و قضایای امام حسن و قضیۀ کربلا هرگز پیش نمیامد، گناه همۀ این امور به گردن آن مقدسین است، لعنت خدا تا ابد بر آنها باشد! ۶۳/۲/۹
منبع:@Jahade_tabeini
@seraj1397
.
.
🗓 سالروز هلاکت فاحشهزناکار، مادر شجرهٔ خبیثهٔ بنیامیه و تروریستهای خونخوار، قاتل حمزه سیدالشهداء، آکلة ألاکباد، «هند جگرخوار»
💠رهبر معظم انقلاب:
‼️این گروههای فاسدِ مفسدی که در کشورهای اسلامی دارند فساد میکنند، اسلام را بدنام میکنند، بهنام اسلام جگر انسانها را از سینهشان میکشند بیرون و با دندان، جلوی چشم مردم و جلوی دوربینها قطعه قطعه میکنند؛ به نام اسلام انسانها را زنده زنده در مقابل دوربین و در مقابل چند میلیارد انسان میسوزانند؛
آنوقت اینها مورد حمایت و مورد توجّه و تأیید و پشتیبانیِ قدرتهای مرموزِ غربی قرار میگیرند! ۹۵/۲/۱۶
منبع:@Jahade_tabeini
@seraj1397
.
#پاسخ_به_شبهه؛
⁉️فلسفه سیاهپوشی برای امامحسین (ع) به ویژه در دهه نخست یعنی قبل از رسیدن سالروز شهادت چیست؟
✅ پاسخ 👇👇
رنگ مشکی در اسلام کراهت دارد و پوشیدن آن مکروه است و مومن باید لباس هایی با رنگ روشن و شاد بپوشد، اما استثناء دارد اگر برای احیای شعائر دینی و عزای اهل بیت (ع) به ویژه امام حسین (ع) باشد مستحب و مورد تاکید است.
این شبههای که درباره سیاهپوشی محرّم مطرح میکنند به حقیقت پیام عاشورا باز میگردد، باید توجه داشت که انقلاب امام حسین(ع) آبروی بنیامیه را برد، آنها با هر کاری که تفکر امام را بیدار کرده و اذهان را متوجه قیام ایشان کند و به اذهان تلنگره زده که به قیام ایشان بنگرند و تفکر کنند، مخالفند.
پوشیدن لباس مشکلی نیز از جمله مواردی است که سوال ایجاد میکند و وقتی در پاسخ به آن واقعیت بازگو شود مسبّبان آن واقعه و جنایت تاریخی مورد لعن قرار میگیرند، از این رو با هر وجههای که یادآور واقعیت کربلاست مخالفت میکنند.
حرف سر رنگ نیست، حرف سر فکر است، آنها با هر نماد و مظهری از عاشورا و هرکاری که یادآور عشورا و برائت مومنین از قاتلان حقیقی امام حسین (ع) است، مشکل دارند.
کانال خبری تحلیلی«سراج»:
@seraj1397
.
#پاسخ_به_شبهه؛
⁉️سوال:👇👇
🔴 روایاتی که ثواب عزاداری و گریه بر امامحسین(ع) را بسیار زیاد و بیحد و مرز دانسته، چگونه قابل توجیه است؟
✅ پاسخ: 👇👇
🔻این مسئله از چند جهت قابل بررسی است، اما پیش از بررسی دو نکته را یادآور میشویم:
1⃣ـ اگر چه برخی از روایات، از جهت سند، ضعیف است و قابل استناد نیست، اما روایات ذکر شده در این موضوع، بسیار است و میان آنها روایات صحیح نیز وجود دارد؛ بنابراین نمیتوان تمام آن روایات را انکار کرد و مردود شمرد.
2⃣ـ این گونه روایات، غیر از موضوع عزاداری و ثواب و پاداش آن، در موضوعات بسیار دیگر نیز آمده است، مانند ثواب ذکرهایی چون «لا اله إلاّ الله»، «سبحانالله» که پاداش آنها بسیار دانسته شده، یا ثواب روزه در روزهای خاصی از سال مانند نیمه شعبان.
بنابراین ثواب و پاداش بسیار تنها برای عزاداری امامحسین(ع) نیامده، در بسیاری از اعمال خیر چنین تعبیراتی در روایات آمده است؛ پس در پاسخ، هم جنبه کلی چنین موضوعی باید لحاظ شود و هم خصوص مورد عزاداری باید مورد توجه باشد.
🔻حال پاسخ به سؤال در چند محور قابل بررسی است:
۱ـ این اعمال از یک طرف وابسته به ما است، که بسیار ناچیز و اندک مینماید، به خصوص آن که توفیق انجام هر عمل خیری از طرف خداوند است، اما طرف دیگر که ثواب و پاداش باشد، وابسته به خداوند و فضل و رحمت بیانتها و خوان گسترده او است. پس برای هر گونه داوری در این موضوع باید جنبه رحمت گسترده الهی مدنظر قرار گیرد.
۲ـ اگر چه عزاداری و گریه بر سالار شهیدان و اعمال نیک دیگر توسط انسان، از جنبه ظاهر و دنیوی، بسیار ناچیز مینماید، اما صورت باطن این اعمال میتواند بسیار بزرگ و برجسته باشد، حتى به شرح و زبان و قلم در نیاید و چنانچه از ثواب آنها ذکری به میان میآید، از باب نمونه باشد.
در روایتی که در کتابهای فقهی و رسالههای عملیه مورد استناد قرار میگیرد، آمده است: اگر شمار افراد در نماز جماعت از ده تن بگذرد، چنانچه درختان عالم، قلم و دریاها، مرکّب و تمام فرشتگان الهی نویسنده شوند، نمیتوانند ثواب یک رکعت از آن را بنویسند.(۱)
بنابراین چنانچه در پاداش عزاداری سالار شهیدان و سوگواری بر حضرت، حتى بهشت جاودان وعده داده شود، جای تعجب ندارد. اصولاً ترسیم حقایق اُخروی و پاداش آن به امور دنیوی و باطن ارزشمند اعمال دنیوی جز بر این قیاس نمیتواند باشد.(۲)
۳ـ عزاداری برای پیشوای مظلومان و هر عمل نیک دیگر، اگر چه ذاتاً اقتضای پاداش بسیار دارند (و در اصطلاح از حُسن فعلی برخوردار هستند) اما علاوه بر آن باید شرایط دیگر برای تأثیر و علیت را برخورد باشند؛ یعنی علاوه بر حُسن فعلی باید از حُسن فاعلی، انگیزه صحیح فاعل، پاک و خالص بودن عمل و... برخوردار باشد.
اگرچه عزاداری، سوگواری و گریه، علت مقتضی برای پاداش بیکران الهی است، اما علّت تامه نیست و در کنار دیگر شرایط لازم، علّیت آن تامه میشود، اگرچه گریه و سوگواری به تنهایی ارزش خود را دارد و ثواب و پاداش آن درهر حال باقی است، اما برای رسیدن به آن ثوابهای بیکران و ثبت جاودان، باید علیت آن تامه باشد.
۴ـ در کنار وجود شرایط برای تأثیر، باید موانع را نیز بر طرف کرد. چه بسا علیت یک عمل نیک تمام است و ثواب و پاداش وعده داده شده نیز نصیب شخص خواهد شد، اما در همان زمان یا پس از مدتی، انسان عملی را مرتکب میشود که عمل گذشته خود را باطل میکند و از بین میبرد.
در همین باره روایت معروفی وارد شده است که پیامبر میان جمعی حضور داشتند و حضرت در بیان پاداش ذکر «لا إله إلاّ الله» فرمود: «به تعداد هر ذکر، خداوند برای گوینده، در بهشت درختی قرار خواهد داد» یکی از یاران گفت: بنابراین درختان ما در بهشت بسیار است. حضرت در پاسخ فرمود: آری، اما مبادا آتشی بفرستید تا درختان را بسوزاند و نابود کند.(۳)
در خصوص گریه بر امام حسین(ع) میگوییم: گریه، متفاوت از هر عملی دیگر، ناشی از احساس پاک و شدید انسانی و برخاسته از رقت قلب و خضوع دل است؛ نیز از ریا و مانند آن پاک است، چنان که تولّی و تبرّی (که از فروع مذهب شیعه است) در آن وجود دارد. هم نشان محبت است و هم بیزاری درونی از قاتلان و دشمنان آن حضرت؛ بنابراین، ذاتاً عمل، یا رفتار ارزشمند و مقدس است.
حال اگر این امر ارزشمند در کنار پاکی و صداقت درون باشد، اگر گریه و عزاداری، موجب پیوند روح و جان با سالار شهیدان شده، به ما عزت نفس بخشیده، ما را از گناه و معصیت الهی دور نماید و با هدف عالی او پیوند برقرار کنیم، پاداشهای وعده داده شده محقق خواهد بود و جای شگفتی ندارد.
📚پینوشتها:
۱ـ محمدکاظم طباطبایی، عروة الوثقى، ج۳، ص۱۱۲.
۲ـ جوادیآملی، تحریر تمهیدالقواعد، ص۵۲۱.
۳ـ امالیصدوق، ص ۷۰۵؛
کانال خبری تحلیلی«سراج»:
@seraj1397
.
#پاسخ_به_شبهه؛
🔴 چرا عزاداري براي امام حسين(ع) و ياران با وفايشان از اول محرّم آغاز میشود، با اين كه ايشان در دهم محرم به شهادت رسيدند؟
✅ با آغاز ماه محرّم مصائب امام حسين(ع) و يارانش تداعي ميشود و سيره ائمه عليهمالسلام نيز احياي دهه محرّم بود همان طوري كه امام رضا(ع) ميفرمايند:
كان أبي إذا دخل شهر المحرم لا يري ضاحكا و كانت الكآبة تغلب عليه حتي يمضي منه عشرة أيام فإذا كان يوم العاشر كان ذلك اليوم يوم مصيبته وحزنه وبكائه ويقول: هو اليوم الذي قتل فيه الحسين صلي الله عليه.
يعني: وقتي ماه محرم فرا میرسيد در پدرم امام كاظم عليهالسلام آثار شادي ديده نميشد و همواره غمگين بودند، روز دهم ، روز مصيبت و اندوه و گريها بود و ميفرمود : در اين روز بود كه حسين عليهالسلام را به شهادت رساندند.
📚امالي صدوق، ص 78 و بحار الانوار، ج 44 ص 284.
✅ در عرف رسم بر اين است كه تجليل از خاطره خوب و يا تلخ به صورت دهه برگزار ميشود مانند دههفجر و دهه ولادت رسولاكرم(ص) و دهه فاطميه و غيره.
✅ به خاطر اين كه در طول ده روز فرصت مناسي باشد براي تبين اهداف عالي حضرت سيدالشهداء عليهالسلام و فلسفه سوگواري براي آن حضرت مانند:
حيات مجدد اسلام واحياي سنت.
حفظ مكتب و شريعت بود.
تحكيم باورهاي ديني مردم با آشنا شدن توده هابا معارف ديني.
پيوند عميق عاطفي ميان امت والگوهاي راستين.
اعلام وفاداري نسبت به مظلوم و مخالفت با ظالم.
کانال خبری تحلیلی«سراج»:
@seraj1397
.
🏴شرکت زنان در مراسم عزاداری و زیارت عاشورا در زمان عادت ماهیانه
🔷 سوال: حکم شرکت زنان در مراسم عزاداری و سینه زنی و یا خواندن دعاها و زیارت عاشورا در زمان عادت ماهیانه چیست؟
✅ جواب: اشکال ندارد، ولی اگر مراسم در مسجد برگزار می شود توقف در مسجد جایز نیست و موقع خواندن دعا از تماس دست و بدن با اسماء متبرکه خودداری کنند.
📕منبع: leader.ir
@seraj1397
.