📜 از امام، غير از امام، چيزى نخواهيم!
#علی_صفایی_حائری
▪️آنچه ما در برابر امام داريم هنوز تا اين عشق فاصله دارد!
▪️ما از امام نه خودش و نه خودمان، كه خانه و زندگى را مىخواهيم و از او به جاى مغازه و بيل و كلنگ استفاده مىكنيم.
▪️ما بيشترها را فداى كمترها كردهايم. و اين است كه عشق نيست، بازى است. مثل بازى بچههايى است كه متكاها را زير پايشان مىگذارند، تا به عروسكهايشان برسند و همين كه رسيدند، فرار مىكنند.
▪️سوداگرى است، مثل سوداگرىِ آن رند كه مىگفت حيف است كه انسان از غير امام چيزى بخواهد؛ در حالى كه حيف است از امام، غير از امام، چيزى بخواهيم.
▪️ ما از امام، امامت را مىخواهيم و اين عشق ماست و از او وسيلۀ راه يافتن و جهت گرفتن مىسازيم و اين توسل ماست. جز اين عشق و توسل، ظلم است، جفاست.
▪️امام وسيله است، براى چه؟ براى نان و آب و زن و فرزند؟!
▪️اينها كه وسيلههايى ديگر دارند. او وسيلۀ رسيدن است، جهت يافتن است، حركت كردن است.
▪️ پس توسل به او، به كار گرفتن او در جايى است كه جايگاه اوست و در خور اوست. از او بايد حركت، جهت و هدايت گرفت. او را براى اين كارها گذاشتهاند.
▪️توسل به امام اين نيست كه از او به جاى دست و پا و بيل و كلنگ كار بكشيم و او را وسيلۀ هوسها و پل توقعها بسازيم!
📚 کتاب «تو می آیی» | ص ۸۶
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
🌐 www.serajnet.org
🆔 @serajnet
💠 زیارت آل یاسین
بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِیمِ
سَلامٌ عَلَىٰ آلِ يس، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا داعِيَ اللّٰهِ وَرَبَّانِيَّ آياتِهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا بابَ اللّٰهِ وَدَيَّانَ دِينِهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللّٰهِ وَناصِرَ حَقِّهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللّٰهِ وَدَلِيلَ إِرادَتِهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا تالِيَ كِتابِ اللّٰهِ وَتَرْجُمانَهُ، السَّلامُ عَلَيْكَ فِي آناءِ لَيْلِكَ وَأَطْرافِ نَهارِكَ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللّٰهِ فِي أَرْضِهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مِيثاقَ اللّٰهِ الَّذِي أَخَذَهُ وَوَكَّدَهُ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَعْدَ اللّٰهِ الَّذِي ضَمِنَهُ، السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ، وَالْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ، والْغَوْثُ وَالرَّحْمَةُ الْواسِعَةُ وَعْداً غَيْرَ مَكْذُوبٍ،
السَّلامُ عَلَيكَ حِينَ تَقُومُ، السَّلامُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْعُدُ، السَّلامُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْرَأُ وَتُبَيِّنُ، السَّلامُ عَلَيْكَ حِينَ تُصَلِّي وَتَقْنُتُ، السَّلامُ عَلَيْكَ حِينَ تَرْكَعُ وَتَسْجُدُ، السَّلامُ عَلَيْكَ حِينَ تُهَلِّلُ وَتُكَبِّرُ، السَّلامُ عَلَيْكَ حِين تَحْمَدُ وَتَسْتَغْفِرُ؛ السَّلامُ عَلَيْكَ حِينَ تُصْبِحُ وَتُمْسِي، السَّلامُ عَلَيْكَ فِي اللَّيْلِ إِذا يَغْشىٰ وَالنَّهارِ إِذا تَجَلَّىٰ، السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْإِمامُ الْمَأْمُونُ، السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ، السَّلامُ عَلَيْكَ بِجَوامِعِ السَّلامِ،
أُشْهِدُكَ يَا مَوْلايَ أَنِّي أَشْهَدُ أَنْ لَاإِلٰهَ إِلّا اللّٰهُ وَحْدَهُ لَاشَرِيكَ لَهُ، وَأَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ لَاحَبِيبَ إِلّا هُوَ وَأَهْلُهُ، وَأُشْهِدُكَ يَا مَوْلايَ أَنَّ عَلِيّاً أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ حُجَّتُهُ، وَالْحَسَنَ حُجَّتُهُ، وَالْحُسَيْنَ حُجَّتُهُ، وَعَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ حُجَّتُهُ، وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَجَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ، وَمُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ، وَعَلِيَّ بْنَ مُوسىٰ حُجَّتُهُ، وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَعَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ، وَالْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،
وَأَشْهَدُ أَنَّكَ حُجَّةُ اللّٰهِ، أَنْتُمُ الْأَوَّلُ وَالْآخِرُ؛ وَأَنَّ رَجْعَتَكُمْ حَقٌّ لَارَيْبَ فِيها يَوْمَ ﴿لَايَنْفَعُ نَفْساً إِيمانُها لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمانِها خَيْراً﴾، وَأَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ، وَأَنَّ ناكِراً وَنَكِيراً حَقٌّ، وَأَشْهَدُ أَنَّ النَّشْرَ حَقٌّ، وَالْبَعْثَ حَقٌّ، وَأَنَّ الصِّراطَ حَقٌّ، وَالْمِرْصادَ حَقٌّ، وَالْمِيزانَ حَقٌّ، وَالْحَشْرَ حَقٌّ، وَالْحِسابَ حَقٌّ، وَالْجَنَّةَ وَالنَّارَ حَقٌّ، وَالْوَعْدَ وَالْوَعِيدَ بِهِما حَقٌّ .
يَا مَوْلايَ شَقِيَ مَنْ خالَفَكُمْ، وَسَعِدَ مَنْ أَطَاعَكُمْ، فَاشْهَدْ عَلَىٰ مَا أَشْهَدْتُكَ عَلَيْهِ وَأَنَا وَلِيٌّ لَكَ بَرِيءٌ مِنْ عَدُوِّكَ، فَالْحَقُّ مَا رَضِيتُمُوهُ، وَالْباطِلُ مَا سَخِطْتُمُوهُ [اَسْخَطْتُموُهُ]، وَالْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ، وَالْمُنْكَرُ مَا نَهَيْتُمْ عَنْهُ، فَنَفْسِي مُؤْمِنَةٌ بِاللّٰهِ وَحْدَهُ لَاشَرِيكَ لَهُ وَبِرَسُولِهِ وَبِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَبِكُمْ يَا مَوْلايَ أَوَّلِكُمْ وَآخِرِكُمْ، وَنُصْرَتِي مُعَدَّةٌ لَكُمْ، وَمَوَدَّتِي خَالِصَةٌ لَكُمْ، آمِينَ آمِينَ.
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
🌐 www.serajnet.org
🆔 @serajnet
1.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌺 فرارسیدن سالروز آغاز امامت حضرت مهدی موعود(عج) مبارک
أَيْنَ وَجْهُ اللّٰهِ الَّذِي إِلَيْهِ يَتَوَجَّهُ الْأَوْلِياءُ؟
کجاست آن جلوه خدا که دوستان به سویش روی آورند؟
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
🌐 www.serajnet.org
🆔 @serajnet
🔰 نظر مراجع تقلید درباره توهین به مقدسات اهل سنت
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
🌐 www.serajnet.org
🆔 @serajnet
4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ویژگی های نفاق و منافقین
✅ جلسه 19 (بخش بیستم)
🎙آیت الله مجتبی تهرانی(ره)
📖 خصوصیّات منافقین: اصرار بیش از حد برای خواسته هایشان
✍️ نهجالبلاغه خطبۀ صد و نود و چهار: «إِنْ سَأَلُوا أَلْحَفُوا». وقتی از کسی چیزی میخواهند بگیرند، چنان اصرار میورزند و کاری میکنند که طرف ناچار بشود. بیچارهاش میکنند تا قبول کند. یکی از خصوصیّات آنها نسبت به درخواستهایشان از دیگران این است، «وَ إِنْ عَذَلُوا كَشَفُوا»؛ اگر در نکوهش نسبت به دیگران وارد شوند، چنان پردهدری میکنند که هیچ مرز ندارد؛ یعنی آبرویش را تا انتها میبرند که هیچ چیزی در انتهایش نماند. سرّش این است که دریده هستند؛ چون آنچه را در فطرت انسانی خدا نهفته و عبارت از حیاست، ندارند و مسخ شدهاند و در آنها از بین رفته است. وقتی وارد میشوند و میخواهند دیگران را نکوهش بکنند، «وَ إِنْ عَذَلُوا»؛ «عذل» به معنای نکوهش است، «كَشَفُوا».
رابطۀ بین این دو جمله -چه بسا- این باشد که حضرت میخواهد بفرماید که آنها در باب خواستههای فردی و اجتماعیشان اصرار میکنند و دستبردار هم نیستند، «إِنْ سَأَلُوا أَلْحَفُوا»؛ و الحاف و اصرار در سؤال دارند. اگر از طرف خواستهشان را گرفتند، که گرفتند، اگر نگرفتند، وارد مرحلۀ دوّم میشوند که آبرویش را میبرند؛ یعنی باید به خواستهاش برسد. این دو جمله را به نظر من امامعلی(ع) به همین دلیل و معنا کنار هم بیان کرده است.
#مجموعه_اخلاق_ربانی
#ویژگی_های_نفاق_و_منافقین
#آیت_الله_مجتبی_تهرانی
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
🌐 www.serajnet.org
🆔 @serajnet
🔸#آیت_الله_مصباح_یزدی (ره):
🔆شهیدان گرانقدرى كه در راه به ثمر رسیدن انقلاب اسلامى به شهادت رسیدند براى خدا جهاد كردند و به آرزوى خود و ثواب آخرت رسیدند ولى در صورتى این خونها براى جامعه و آیندگان سودمند خواهد بود كه اسلام به معناى صحیح و دقیق آن حفظ شود.
❗️این كارى است كه فقط از عهده روحانیت بر مى آید و از دانشگاه ساخته نیست.
📍مباحثی درباره حوزه، صفحه42
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
🌐 www.serajnet.org
🆔 @serajnet
📚 نماز خواندن روی فرش نجس
❓سوال: آیا نماز خواندن روی فرش نجس صحیح است؟
✅ جواب:محل سجده نمازگزار باید پاک باشد ولی اگر مکان نمازگزار به غیر از جایی که پیشانی را بر آن می گذارد، نجس باشد، چنانچه نجاست آن به بدن یا لباس سرایت نکند، اشکال ندارد و نماز صحیح است.
.............................
📌 اعضای محترم کانال و مقلدین امام خامنهای می توانند در صورت داشتن سوال شرعی، از طریق کاربری زیر👇سوالات خود مطرح نموده و پاسخ آن را دریافت نمایند:
@pasookhgoo_serajnet
#پاسخ_به_سوالات_شرعی
#آموزش_احکام
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
🌐 www.serajnet.org
🆔 @serajnet
🌹صادق آهنگران تو یه تیکه از شعرش میخونه:
"شمعِ شبهای دوعیجی میشدیم"
میدونید این مصرع یعنی چی؟!
عراق تو منطقه دوعیجی بمبِ فسفری مینداخت.
فسفر وقتی با اکسیژن هوا ترکیب بشه
شعلهور میشه، رزمنده ها که زیر این بمب
ها گیر میکردن، فسفر به تنشون میچسبید،
و با هیچ وسیله ای دیگه خاموش نمیشد و اونا
میسوختن و میسوختن و میسوختن...
و صبح، باد خاکستر هاشون رو میبرد...
به خدا قسم که ما خیلی مدیونیم!
چه خون هایی ریخته شد تا ماها شاید
بیدار بشیم، تا شاید بیایم پایِ کار..
#شهدا
#دفاع_مقدس
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
🌐 www.serajnet.org
🆔 @serajnet
حجـاب و پوشـش در احادیث و روایت از ائمه اطهار.pdf
حجم:
11.64M
📗 دریافت PDF کتابچه « #حجـاب و پوشـش در احادیث و روایت از ائمه اطهار »
#کتابخانه_همراه
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
🌐 www.serajnet.org
🆔 @serajnet
شرح نامه31_جلسه61.mp3
زمان:
حجم:
2.66M
🎧 شرح نامه 31 نهج البلاغه | جلسه 61
🎙استاد محمدعلی انصاری
#شرح_نامه_31
#نهج_البلاغه
#استاد_انصاری
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
🌐 www.serajnet.org
🆔 @serajnet