شهادت دو مدافع امنیت در بوکان
🔹یک منبع آگاه در گفتوگو با خبرنگار فارس از شهادت دونیروی حافظ امنیت در بوکان خبر داد. این نیروها در درگیری با اغتشاشگران مسلح در اغتشاشات امشب بوکان به شهادت رسیدند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 پاسخ حجت الاسلام طائب رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه به یک سوال ؛ مماشات تا کی؟
چه کسی به این دو سؤال پاسخ میدهد
🔹مدیر مسئول روزنامه کیهان: حمله تروریستی به مردم در شهرستانهای ایذه و اصفهان اگرچه نشانه ناامیدی دشمنان بیرونی از آشوبها و اغتشاشاتی است که طی پنجاه و چند روز اخیر در کشور به راه انداخته بودند، اما این اقدامات تروریستی برای چندمین بار از ضرورت برخورد قاطع و پشیمانکننده نظام با اراذل اجارهای و داعشیهای داخلی حکایت میکند.
🔹نیروهای حافظ امنیت بدون استفاده از سلاح، نه فقط در ایفای نقش خود برای مقابله با تروریستها و دفاع از جان و مال و ناموس مردم با مشکلات جدی روبرو هستند، بلکه همانگونه که شاهد بودهایم در برخی از موارد قربانی عملیات تروریستی نیز میشوند!
🔹کاش مسئولان و سیاستگذاران نظامی و امنیتی کشورمان به این دو سوال پاسخ میدادند؛ اول آنکه در مقابله با آشوبها از کدام الگو و مدل رایج در جهان پیروی میکنند و اگر الگوی خاص خود را دارند، این الگوی خاص از کدام باور دینی و داشتههای ملی و تجربی استخراج شده است؟
کودک ۱۰ ساله ایذهای را چه کسی شهید کرد؟
🔹بعد از ترور وحشیانه «کیان پیرفلک» کودک ۱۰ ساله ایذهای توسط تروریستها در شب گذشته، بار دیگر دستگاه ترور رسانهای آشوبگران دست به کار شد؛ ادعا تکراری بود: کار خودشونه!
🔹اما تروریستها غافل از این بودند که غیر از شاهدان عینی و فیلمها، سرنخ مهمی را هم این بار در فضای مجازی به جا گذاشتهاند؛ گافی که پاک نمیشود.
🔹در یک استوری که در صفحه مهدی عرفاتی منتشر شده آمده است: «دیروز خوزستان بودم؛ از عصر که فراخوان آشوب دادن در ایذه، صفحه قیام ایذه را دنبال میکردم که ببینم چه میکنن. از استوریها هم فیلم و اسکرینشات گرفتم. قبل از اعلام خبر حمله تروریستی، یه استوری گذاشت و با هیجان گفت که دو تا موتورسوار محل حضور ماموران رو به رگبار بستن...
🔹بعد که مشخص شد در این حمله اون بچه بیگناه شهید شده، ماموران رو متهم کرد به بچهکشی...
🔹بعد از اینکه رسانهها، اون استوری رو برجسته کردن، و این گافشون عیان شد، صفحه قیام ایذه با حدود ۱۳۰ هزار فالور از دسترس خارج شد!
🔹حدس میزدم بعد از این گاف یا استوری رو حذف کن یا صفحه رو از دسترس خارج کنن، بخاطر همین فیلم گرفتم از همش...»
🔴 آقایان مسئول در امنیت کشور! از شما دلخوریم!
🔹 شرایط طوری شده که دیگر نیاز به مقدمه و یا پیش گفتار برای ورود به بحث اصلی نیست!
#آشوبهای روزانه، . توقف در روند زندگی روزانه مردم، تعرض به اعتقادات، غارت و ات زدن اموال عمومی و خصوصی ، از همه مهمتر، شهادت روزانه تعدادی از مدافعان امنیت و تضعیف و تحقیر و برهنه کردن آنان، شکنجه جوانان غزیزی ماند: #روح_عجمیان #آرمان_ علی_وردی، عملیات تروریستی در #شاهچراغ، #ایذه، #اصفهان، #مشهد و ....
دل همه مردم باشرف ایران را به درد و آزرده کرده است!
🔹 در این سه روز آبان اوج شقاوت و بی شرفی را اوباش به نمایش گذاشتند.... و از همه این خون دل خوردن ها در این چند روز که بخواهیم رد شویم از سکوت مسئولان تصمیم گیر در دولت و شورای عالی امنیت ملی نمی توان دیگر ردشدو یا توجیه کرد!
🔹بله ملت ایران شهیدپرور است و اوایل دهه ۶۰ که اوج فعالیت تروریستها بود را پشت سر گذاشته است؛ اما عزیزان مسئول، مگر ایران امروز همان شرایط دهه ۶۰ را از لحاظ توانمندی اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی دارد؟
🔹 امروز یا خبر شهادت هر مامور مظلوم انتظامی و بسیجی و امنیتی دلمان از این همه مماشات بیشتر از می سوزد! از سکوت خواص در دفاع از انقلاب و رهبری بیشتر خشمگین میشود! از مماشات با یک عده #سلبریتی نمک نشناس که آزادانه نظام را تهدید و با دروغ هایشان در فضای مجازی آتش بیار معرکه شدند و با اینهمه جسارت ، انگار جراتی نیست تا بت آنها بذخورد کند! باز این همه مماشات یشتر دندانهایم بر روی هم فشارده می شود!
🔹 از وعده های بی عمل جمع کردن اوباش و #برخورد_قاطع با بانیان اصلی فتنه، توسط مسئولان ریز و درشت خسته شدیم؛ دلمان برای آن سردار دلها چقدر تنگ می شود. چقدر جایش خالی است تا وعده ای دهد که تخلفی در آن نباشد!
🔹 امروزبهتر درک می کنم که چرا حضرت آقا برای حاج قاسم هنوز غمگین است
🔹 دلمان برای انقلابمان ، دلمان برای وصایای شهدا، دلمان برای آقا ورهبرمان می سوزد.
🔹آقای مسئول در شورای عالی امنیت ملی و امنیت کشور! مردم چندین به بار برای حمایت از انقلاب و دفع فتنه اخیر به میدان آمدند؛ که نمونه بارز آن را در روز ۱۳ آبان می توان مثال زد! دیگر مطالبه ما از شماست و سکوتتان برایمان قایل قبول نیست، در سه روز اخیر(۲۴ - ۲۵- ۲۶) آبان قریب ۱۵ شهید! دادیم! آیا هنوز مماشات توجیه دارد؟ بس نیست؟!
#پایان_مماشات
✍️ #علی_صالحی_زاده
سید علیرضا آل داود:
سومین هشدار به متولیان فرهنگی کشور
بسم الله الرحمن الرحیم
«إِنّما وَلیُّکُمُ اللهُ و رَسولُهُ والَّذینَ ءَامَنوا الَّذینَ یُقِیمُونَ الصَّلوةَ و یُؤتُونَ الزَّکوة و هُم راکِعونَ»
این کمترین در دو هشدار پیشین به متولیان فرهنگی و فضای مجازی نشان داد که وضعیت کشور چیست و دشمن به دنبال چه هدفی است. اینک در سومین هشدار، قصد آن است که با تبیین فرایند حکمرانی در غرب و بدیل آن در حکمت اسلامی به ضرورت حکمرانی ولایی اشاره شود.
غرب پنج مرحله حکمرانی را طی کرد:
اول: حکمرانی هرمی با رویکردی مستبدانه و ارباب و رعیتی و اقتدار مطلق و بی قید و شرط که منجر به توزیع ظلم و جور در مردم شد.
دوم: حکمرانی بازاری از طریق تفکیک قوا؛ گرچه تقسیم قدرت با این الگوی حکمرانی شکل گرفت؛ اما اختاپوس قدرتها، جایگزین حکمرانی هرمی شد و در واقع اقتدار ظلم و جور توزیع گردید.
سوم: حکمرانی حزبی؛ این الگو توانست احزاب متعدد و شفاف را با اساس نامه و مرام نامه و برنامه ریزی های تعریف شده در جامعه تشکیل دهد و مردم با تفکر و اراده به انتخاب حزب محبوب خود اقدام کنند؛ لکن قدرت اقتصادی در مدیریت احزاب، دوباره توزیع ظلم و جور را به شکل دیگری رهبری کرد.
چهارم: حکمرانی با رویکرد جامعه مدنی؛ در این الگو، علاوه بر احزاب، تشکل های دیگر و مستقل از دولت مانند ngo ها و سندیکاها شکل گرفت و توزیع قدرت های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و مشارکت مردمی توسعه یافت؛ لکن نقش اختاپوس اقتصادی و سیاسی و فرهنگی در مدیریت تشکلهای مستقل از دولت، نقش مشارکت واقعی مردم را کاهش داد.
پنجم: حکمرانی فضای مجازی و رسانه ای؛ این الگو به نوعی بازگشت به حکمرانی هرمی اقتدارگرای ظالمانه است؛ اما با ابزار رسانه و فضای مجازی و هوش مصنوعی که می تواند هم نیازسنجی کند و هم نیازسازی انسانها را به دست گیرد و با مدد هوش مصنوعی به مدیریت هوش طبیعی انسانها بپردازد و آدمیان را چون خیمه شب بازی، مختال فخور سازد و جبر اجتماعی رسانه ای پدید آورد. مردم در این الگو مشارکت دارند و حتا مشارکت حداکثری، اما با میل خود، ظلم و جور و فساد و اسارت را پذیرا می شوند. فرهنگ برهنگی و برده داری مدرن را با تخیل و نسبی گرایی و تناسخ هویتی می پذیرند.
بشر امروز گرفتار چنین حکمرانی گردید. این حکمرانی، مسلمان و غیرمسلمان و انقلابی و غیرانقلابی و اصول گرا و اصلاح طلب و رزمنده و شرمنده نمی شناسد و همه را اسیر حکمرانی رسانه ای می کند.
حکمرانی مطلوب در اسلام، حکمرانی ولایی است. ولایت یعنی پیوند ناگسستنی ولی با مردم (مولی علیهم) و مردم با یکدیگر و مردم با ولی که از طریق بینش توحیدی، محبت اخوتی، تدبیر تعاونی و تلاش جهادی ممکن خواهد بود. این الگوی حکمرانی، چتر محبت و اخوت و تعاون را بر سر همگان حتا غیر مسلمان می گستراند و مقاصد اصلی خود را عقلانیت و معنویت و عدالت در راستای حیات طیبه می داند.
حکمرانی ولایی در حکومت نبوی و علوی و قیام حسنی و حسینی علیهم السلام نمایان و درس آموز است.
حکمرانی ولایی در زمانه ما باید با ابزار هوش حکیمانه(نه هوش مصنوعی) و رسانه و فضای مجازی (از زیرساختها و سخت افزار تا مدیریت و برنامه ریزی) همراه باشد.
به همین دلیل است که گفته میشود اولویت اول در نظام اسلامی، حکمرانی فضای مجازی و رسانه ای است که البته با حکمرانی رسانه تفاوت دارد. حکمرانی رسانه ای یک رویکرد حاکم بر حکمرانی سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و صنعتی و کشاورزی و غیره است.
تحقق این ایده نشاید مگر با بر کنار شدن متولیان فرهنگی بی تدبیر و خسته و فرسوده از صدر تا ذیل و جایگزینی مدیران فکور و عالم و معتقد به حکمرانی ولایی و نیز بکارگیری منظومه فکری امامین انقلاب در الگوی حکمرانی ولایی با هوش حکیمانه.
امیدوارم حکمرانان و متولیان فرهنگی و فضای مجازی کشور، این هشدار و راهکار را جدی بگیرند و از خواب تخیلی بیدار گردند و شبکه مردمی را در ذیل حکمرانی ولایی تشکیل دهند و مشارکت حداکثری نخبگانی و مردمی را در سیاستگذاری و تنظیم گری و خدمات عمومی و منطقه ای و بین المللی جاری سازند.
بی شک، مسئولیت حوزه های علمیه از بقیه سازمانهای فرهنگی در تحقق این رسالت بیشتر خواهد بود.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
عبدالحسین خسروپناه دزفولی
طلبه حوزه علمیه قم
۲۴ آبان ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅این ۳۰ ثانیه را باید بارها شنید ...
#استاد_رحیم_پور
👈 یک طیفی هستند که در مورد هیچ چیز ریسک نمیکنند ...
مادر کیان میگوید فرزندم را ماموران کشتهاند
🔹در حوادث تلخ سه روز گذشته حدود ۲۲ نفر از مردم و نیروهای حافظ امنیت توسط تروریستها و اغتشاشگران کشته و شهید شدند. یکی از تلخترین حادثهها مربوط به کیان پیرفلک کودک ۹ ساله است.
🔹شواهدی از قبیل اظهارات افراد حاضر در میدان، تلاش موتورسواران مسلح برای از کار انداختن دوربینهای مداربسته دقایقی قبل از حادثه و اطلاعات اولیه از بازداشت شدههایی که گفته شده در حین فرار از مرز دستگیر شدهاند بر تروریستی بودن عملیات گواهی میدهد.
🔹اما خانم مولایی، مادر کیان معتقد است فرزندش را ماموران کشتهاند. او میگوید ماموران برای امنیتشان به آنها توصیه کردهاند که به سمت اغتشاشگران نروند و هنگامی که دور زدند همانها به ماشینشان تیراندازی کردهاند.
🔹 پلیس بارها اعلام کرده در اغتشاشات از سلاح جنگی استفاده نمیکند. از ادعای خانم مولایی نیز هیچ سندی منتشر نشده است درحالی که چنین اتفاقاتی منطقا نمیتواند توسط دوربین موبایلهای چند صد نفر از حاضرین که در میدان بودهاند ثبت نشده باشد.
🔹برخی در فضای مجازی اظهارات خانم مولایی را ناشی از القای ضدانقلاب در لحظات اولیه این واقعه دانستند و آن را با اظهارات خلاف واقع پدر مهسا امینی که گفته بود دخترش هیچ سابقه بیماری نداشته مقایسه کردند و برخی دیگر نیز با اشاره به مطالب صفحه خانم مولایی ادعای وی را متاثر از صفحات ضدایرانی مثل صفحه رژیم صهیونیستی که توسط وی فالو شده بود، ارزیابی کردند.
🔹رسانههای ضدانقلاب از دقایق اول این حادثه آن را به مانند عملیات تروریستی شاهچراغ به جمهوری اسلامی نسبت دادند اما چند ساعت بعد داعش با انتشار اسنادی این دروغ ضدانقلاب را بی اثر کرد.
🔹به گفته پلیس تا کنون ۱۱ نفر در ارتباط با حادثه تروریستی ایذه دستگیر شده اند و بزودی حقیقت این ماجرا نیز روشن خواهد شد.