19.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
..﷽..
❏کلیپشماره☜⸼⊑ ۱۶۲ ⊒⸼
❏بیوگرافی و معرفی آثار سهروردی (شیخ اشراق).
╭──────────────────
꧷ 🎥 دکتر وحید باقرپور کاشانی
╰๛--- ‑ ‑ - -
اینستاگرام› آپارات› تلگرام› سایت› یوتیوب
┏━━━━━━
@serat12k
┗━᭄✿.@𝒔𝒆𝒓𝒂𝒕𝟣𝟤𝒌࿐━┛
⌜ ๛🌿⃟🌸⌟
بِسْمِ رَبِّ نـٰآمَتـ ڪِھ اِعجٰاز مےڪُنَد ؛
یـٰابقیَةاللّٰه..؛🌿ˇˇ!
ــــــ ــ اَللّهُمَّصَلِّعَلۍمُحَمَّدِوَآلِمُحَمَّد
وَعَجِّلفَرَجَهُم
.
ꞋꞌꞋ➖⃟📖•نقد پلورالیسم دینی
𝑪𝒓𝒊𝒕𝒊𝒄𝒊𝒔𝒎 𝒐𝒇 𝒓𝒆𝒍𝒊𝒈𝒊𝒐𝒖𝒔 𝒑𝒍𝒖𝒓𝒂𝒍𝒊𝒔𝒎
ꞋꞌꞋ➖⃟🎙•𝑫𝒓. 𝒃𝒂𝒈𝒉𝒆𝒓𝒑𝒐𝒖𝒓 𝑲𝒂𝒔𝒉𝒂𝒏𝒊
http://news.bagherpoor-kashani.com/?p=13637
―――――――――――
⌯تدریس و نقد کتاب صراطهای مستقیم.
⌯اثر دکتر عبدالکریم سروش.
⌯مدرس: دکتر باقرپور کاشانی.
⌯جلسهی سوم.
"🖇"𝐉𝐎𝐈𝐍↴
eitaa.com/serat12k ↵
نقـدپلورالیسـمدینـی - ۳ .ogg
17.85M
.
ꞋꞌꞋ➖⃟📖•نقد پلورالیسم دینی
𝑪𝒓𝒊𝒕𝒊𝒄𝒊𝒔𝒎 𝒐𝒇 𝒓𝒆𝒍𝒊𝒈𝒊𝒐𝒖𝒔 𝒑𝒍𝒖𝒓𝒂𝒍𝒊𝒔𝒎
ꞋꞌꞋ➖⃟🎙•𝑫𝒓. 𝒃𝒂𝒈𝒉𝒆𝒓𝒑𝒐𝒖𝒓 𝑲𝒂𝒔𝒉𝒂𝒏𝒊
⌯تدریس و نقد کتاب صراطهای مستقیم.
⌯اثر دکتر عبدالکریم سروش.
⌯مدرس: دکتر باقرپور کاشانی.
⌯جلسهی سوم.
▷ ◉────────62:50
"🖇"𝐉𝐎𝐈𝐍↴
eitaa.com/serat12k ↵
❀﷽❀
📚 سـتارگـان هـدایـت
«مناظرهای پیرامون ضرورت حجت الهی»
┓ 🖌┏نگارنده:
┛┗؛ دڪتر باقرپور ڪاشانی
───────────
|#پارتبیستونهم
⇩▭⇩▬⇩▭⇩
عبادت صحیح و کامل تنها به واسطهٔ نمایندگان الهی
🔹باقرپورکاشانی:
عبادت صحیح و کامل هنگامی صورت میگیرد که نمایندگان الهی تمام معارف و تکالیف را برای ما بیان کرده باشند و ما نیز به آن ها عمل کنیم. عبادت درجاتی دارد که هر کس در سطحی مـیتـواند آن را انـجـام دهـد. منظور از گام نهادن در مسیر هدف خلقت، تنها به وسیلهٔ عقل، عمل به تکالیفی است که عقل به تنهایی میتواند آن ها را بیابد و پیداست که این، اطاعت و عبادتی ناقص است. [1]
🔸دکتر سيدهادی موسوی:
پس انسان با کمک حسن و قبح عقلی، تنها می تواند بخشی از انتظارات خدا را از خود بیابد.
انکار حسن و قبح عقلی توسط اشاعره و گروهی از فلاسفه
🔹باقرپورکاشانی:
البته این برای کسانی است که مانند «اَشاعِره»[2] امر ضروری حـسن و قبـح عقلی را منکر نشوند[3]و یا مانند برخی فلاسفه آن را اعتباری ندانند[4]چه اینکه اشاعره قاعده لطف را چون مبتنی بر حسن و قبح عقلی است از اساس نپذیرفتند.[5]
═══════┅┄
|#پاورقیپارتبیستونهم
⇩▭⇩▬⇩▭⇩
[1]. «عَنْ أَبِي حَمْزَةَ الثُّمَالِيِّ قَالَ: قَالَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ: إِنَّ دِينَ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ لَا يُصَابُ بِالْعُقُولِ النَّاقِصَةِ وَ الْآرَاءِ الْبَاطِلَةِ وَ الْمَقَايِيسِ الْفَاسِدَةِ وَ لَا يُصَابُ إِلَّا بِالتَّسْلِيمِ، فَمَنْ سَلَّمَ لَنَا سَلِمَ وَ مَنِ اقْتَدَی بِنَا هُدِيَ...؛ به راستى که دين خداوند عزّوجلّ، با عقل هاى نارسا و اندیشه های نادرست و قياس هاى ناشایست به دست نمیآيد و دستیابی [صحیح و کامل] به آن (دین) تنها از راه تسليم است. پس هر كه تسليم ما شد سالم می ماند و هر كه به ما پیوست هدايت میيابد» (محمدبن علی بن بابویه (شيخ صدوق)، كمال الدين و تمام النعمه، ص۳۲۴؛ محمدباقر مجلسی، بحار الأنوار، ج۲، ص۳۰۳).
[2].اشاعره پیروان مکتب کلامی ابوالحسن علی بن اسماعیل اشعری [۳۲۴ق] هستند. اشعری در حدود چهل سالگى در مسجد جامع بصره بر فراز منبر رفت و با صداى رسا گفت: من علی بن اسماعیل، قائل بودم كه قرآن مخلوق است و خدا با چشم سر ديده نمیشود و كارهاى بد را من خود به جاى مىآورم؛ اما اکنون از همهٔ اين عقائد باز مىگردم و بر معتزله مىتازم. او از معتزله بريد و حنابله نيز دست رد بر سينهٔ او زدند. وی با مذهب شيعه نيز رابطه و پيوندى نداشت و شاگردان مهمى پرورش نداد. مسلك اشعرى تا اواخر قرن ششم مسلك تودهٔ مسلمانان نبود؛ اما از قرن هفتم به بعد رو به گسترش نهاد و اكثريت اهل سنت را متوجه خود كرد.
برخی از عقائد اشاعره: ظاهرگرايى [که اساس مذهب آنان را تشكيل مىدهد]؛ انكار حُسن و قبح عقلى [که از زيربناهاى كلامی اشاعره است]؛ جبرگرایی [یعنی: آفرينندهٔ افعال انسان خودِ خداست و قدرت بشر در آن كوچك ترين تأثيرى ندارد]؛ تكليفِ خارج از قدرت و توان جايز است؛ رؤيت خداوند با چشم سر در روز قیامت (نکـ : جعفر سبحانى، فرهنگ عقائد و مذاهب اسلامى، ج۲، صص۲۵۰-۱۱).
[3].«قُلْنَا: الْأَمْرُ وَ النَّهْيُ عِنْدَنَا مِنْ مُوجِبَاتِ الْحُسْنِ وَ الْقُبْحِ، بِمَعْنَی أَنَّ الْفِعْلَ أُمِرَ بِهِ فَحُسِّنَ وَ نُهِیَ عَنْهُ فَقُبِّحَ؛ گفتیم که امر و نهی (الهی) از دیدگاه ما موجب حُسن و قبح است؛ یعنی اگر [در شرع] به کاری امر شده باشد، آن کار نیکوست و اگر از کاری نهی شده باشد، آن کار زشت است» (مسعودبن عمر تفتازانى، شرح المقاصد، ج۴، ص۲۸۳).
«آنان (اشاعره) به پيروى از اهل حديث و حنابله، خِرد را كوچكتر از آن میدانند كه حسن و قبح اشياء را درك كند و يا اصلح را از غير اصلح جدا سازد؛ بلكه میگويند:خوب و بد آن است كه خدا آن را خوب و بد بشمارد، و هرگاه خدا كافرى را به بهشت و مؤمنى را به دوزخ روانه كرد، خوب خواهد بود و اگر كودك معصومى را وارد آتش ساخت، كار خوبى به حساب خواهد آمد» (جعفر سبحانى، فرهنگ عقائد و مذاهب اسلامى، ج۲، ص۲۲۹).
┄┄┅━❅❀❀❀❅━┅┄┄
📚@serat12k
┄┄┅━❅❀❀❀❅━┅┄┄
⌜ ๛🌿⃟🌸⌟
آقایکریمِبیحرم، دردلهـاحرمدارد.
ــــــ ــ
#امامحسنجان
السلامعلیکیااِمـامحَسنالْمُجتَبىٰعلیهالسلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
..﷽..
❏.کلیپشماره☜⸼⊑ ۱۶۳ ⊒⸼
❏.آیا تمام آیات قرآن قابل فهم است؟!
╭──────────────────
꧷ 🎥 دکتر وحید باقرپور کاشانی
╰๛--- ‑ ‑ - -
اینستاگرام› آپارات› تلگرام› سایت› یوتیوب
┏━━━━━━
@serat12k
┗━᭄✿.@𝒔𝒆𝒓𝒂𝒕𝟣𝟤𝒌࿐━┛
ᯓ ﷽
ᯓ ٺـدریـس ادبـیـاٺ عــࢪب
⤣🍃مبتدیتاپیشرفته-صرفِمقدماتی.
⤣🍃جلسـه اول: فعل ماضـی معلـوم.
⤣🍃مـدرس: دکتـر باقـرپـور کاشـانی.
⤣🍃بارگذاری در کانال صــراط حــق.
⤣🍃پیـوســت بـه صــــوت تدریــس:
ᯓhttps://eitaa.com/serat12k/2421
‿︵‿︵‿︵‿︵‿
ᯓ @seratehagh1
جلسهاول - ماضیمعلوم. .mp3
18.76M
ᯓ ﷽
ᯓ ٺـدریـس ادبـیـاٺ عــࢪب
⤣🍃صــــرفِ مقـدمــاتی.
⤣🍃جلسهاول:فعلِماضیمعلوم.
⤣🍃مدرس:دکترباقرپورکاشانی.
‿︵‿︵‿︵‿︵‿
ᯓ @seratehagh1
⌜ ๛🌿⃟🌸⌟
يَااللَّهُيَارَحْمَانُ،يَارَحِيمُيَامُقَلِّبَالْقُلُوبِ
ثَبِّتْقَلْبِيعَلَىدِينِکَ..؛🌿ˇˇ!
ــــــ ــ السَّلامُعليكَياصَاحبْالزْمان
៹ ،📙🖇، ›
المستعان بڪ یابن الحسن...!
اما ڪودڪ هیچ گناهے ندارد!
┈┈┈┈┈ ┈┈┈┈┈
- امامرضاعلیهالسلام:
«يُطَهِّرُ اللَّهُ بِهِ الْأَرْضَ مِنْ کُلِّ جَوْرٍ وَ يُقَدِّسُهَا مِنْ کُلِّ ظُلْمٍ... فَإِذَا خَرَجَ أَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِهِ وَ وَضَعَ مِيزَانَ الْعَدْلِ بَيْنَ النَّاسِ فَلَا يَظْلِمُ أَحَدٌ أَحَداً».
- العروسی الحويزی، تفسير نورالثقلين، ج۴، ص۴۷.
«خداوند بهوسیلهی او - حضرت قائم عجلاللهفرجه - زمین را از هر ستمی میپیراید و از هر ظلمی پاک میگرداند... چون او ظهور کند، زمین به نور او روشن شود و در میان مردم ترازوی عدل و داد را مینهد، پس هیچکس به دیگری ظلمی روا نمیدارد».
┈┈┈┈┈ ┈┈┈┈┈
- اَلسَـّـلاٰمُعَلىَالْقٰائمُالْمُنتَظَر🌿
- اللَّهُمَّالْعَنْأَعْدَاءَهُمْمِنَالْأَوَّلِينَوَالْآخِرِينَ
↱𝐣𝐨𝐢𝐧↲🖇
‹ @serat12k ›
«💛🕊»
بسمربالرضا|❁
.
گرگفتمکهخوشبختمدرعالم،علتیدارد
کهدلباحُـبّآقـایخـراسانقیمتیدارد!
أَلسَّلامُعَلَیکَیاعَلۍاِبنِموسَۍأَلࢪّضآ
..﷽..
⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴
┈┈┈┈┈┈┈
╎₪ تدریس و نقد تخصصی کتاب:
╎₪ عقائدالاسلام احمدالحسن.
╎₪ مدرس: دکتر باقرپور کاشانی.
╎₪ جلسهی بیست و سوم.
┈┈┈┈┈┈┈
⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴
↫عناوین فرعی:⇩⇩
↫تدریس از صفحهی ۳۶ تا ۳۷ (ترجمهی متن عربی از صفحهی ۴۸ تا ۵۰).
↫اصل دوم: خلیفه.
↫بررسی زمان فَترت (زمانی که حجت هست اما مأمور به تبلیغ نیست).
↫وحدت دین و تغییر شرایع.
↫فترت بهخاطر عدم وجود قابل در هدایت.
↫علت همیشگی و تخلفناپذیر ارسال رسول، اقامهی حجت است.
↫عرض خلقت و اجرای ارادهی مالڪ حقیقی در ملکش به حجت الهی محقق میشود.
↫وجود حجت الهی برای ایمانآورندگان نیز اقامهی حجت است.
↫وضعیت مستضعفین و کسانی که اتمام حجت نشدهاند در آیات ۹۷ تا ۹۹ سورهی نساء.
↫فرایند مستضعفین، اطفال و مجانین در قیامت.
↫تکلیف برای مستضعفین دینی در قیامت.
↫نظر شیخ صدوق و علامه مجلسی در خصوص روایات مستضعفین.
https://news.bagherpoor-kashani.com/?p=20416
ꞋꞌꞋ🎙صوتجلسهدرسایت
https://eitaa.com/serat12k/2429
ꞋꞌꞋ🎙صوتجلسهدرایتا
˼اللھمعجللولیڪالفࢪج˹
|#عقائدالاسلام
⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴
@serat12k
┗━᭄✿
نقدِکتابعقائدالاسلام_۲۳.ogg
24.45M
⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴
┈┈┈┈┈┈┈
╎تدریس و نقد تخصصی کتاب:
╎عقائدالاسلام احمدالحسن.
╎مدرس: دکتر باقرپور کاشانی.
╎جلسهی بیست و سوم.
┈┈┈┈┈┈┈
⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴
@serat12k
┗━᭄✿
○●○●
بیانیه مهم جمعی از علمای اعلام مشهد در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی
﷽اللهم انا نشكو الیك فقد نبینا و غیبة ولينا و کثرة عدونا فاعنا علی ذلك بفتح منك تعجله
بار دیگر ظلم و ستم صهیونیست جنایتکار قلب مسلمانان و هر انسان آزاده ای را جریحه دار کرد؛ صحنه هایی که این روزها در فلسطین توسط رژیم غاصب صهیونیستی به وقوع می پیوندد که با بمباران وحشیانه بر سر زنان و کودکان مظلوم و بی دفاع غزه در بیمارستان المعمدانی و منازلشان، باعث تأثر و ناراحتی عمیق احرار عالم شدهلزوم ایستادگی در مقابل این جنایات را ضرورت می بخشد.
ضمن محکوم ساختن این حوادث مولمه و آرزوی رفع مشکلات و مصائب موجود جهان اسلام با ظهور حضرت بقیة الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف از عموم مؤمنين و مؤمنات تقاضا داریم با تضرع و دعا در پیشگاه خداوند، با حمایت از جبهه حق موجبات گره گشایی از همه مستضعفین و محرومین را فراهم سازند تا همه شاهد تحقق وعده حتمی الهی و تجلی و نُریدُ أن نَّمُنَّ عَلَی الّذِین اسْتُضعِفُوا فی الأرضِ وَ نَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَ نَجعَلَهم الوَارثینَ باشیم.
و السلام علیکم و رحمهالله و برکاته
٢٦ مهر ماه ١٤٠٢
☁️⃟🪴
.• #سلامآقایبیسر
بأبيأَنتَوَاُمّيوَنَفسي
ـــــــــــــــــــــــــــــــ ـ ـ ـ ـ ـ ــ
اِنَّالحُسینمِصباحُالهُدیوَسَفینَهُالنِّجاة
18.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
..﷽..
❏.کلیپشماره☜⸼⊑ ۱۶۴ ⊒⸼
❏.ضرورت اجتهاد و به روز فکر فلسفه.
╭──────────────────
꧷ 🎥 دکتر وحید باقرپور کاشانی
╰๛--- ‑ ‑ - -
اینستاگرام› آپارات› تلگرام› سایت› یوتیوب
┏━━━━━━
@serat12k
┗━᭄✿.@𝒔𝒆𝒓𝒂𝒕𝟣𝟤𝒌࿐━┛