eitaa logo
«صراط حق»
1هزار دنبال‌کننده
888 عکس
890 ویدیو
639 فایل
🌿𑁍› ‹#لبیــک_یامهــﷻــدے...!𑁍› بالاے سـࢪم نـام تو ࢪا نقش نمودم یعنے ڪہ سࢪ من بہ فداے قدم تو ‹ مجـمو؏ـه صــࢪاط ح‌ــق › @serat12k ‹ #شناسـنام‌ـہ‌ 📎⇣⇣› @seratehagh111 ارتباط: @Vahid_kashani ▫️▫️▫️▫️
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
═༅𖣔 ⃘⃔⃟ٜٖٜٖ🦋༺ ꞌꞋ✎هزارشُکرکـه‌بُردیم‌نـامِ‌هادی‌را ꞌꞋ✎هزارشُکر‌که‌داریم‌امامِ‌هادی‌را امـام‌هـادی‌علیـه‌السلام‌درزیـارت‌جامعـه کبیره،خطاب‌به‌معصومین‌علیهم‌السلام: «و مَنْ قَصَدَهُ تَوَجَّهَ بِكُمْ». «و هر که قصد خدا کند، به شما توجه می‌نماید». - من لا يحضره‌الفقيه، ج۲، ص۶۱۵. 📥پ.ن: این مقام، بالاترین مقام‌هایی است که خــدا به حجج الهی علیهم‌السلام عنایـت فرمـوده و جهتش، آنچنانکه از عبارات این زیارت بـه دست می‌آید، آن اسـت که نحـوه عمـل اهـل‌ بیـت علیهم‌السلام، نشـانـگـر رضــای خــدا و تجسـم عملـی دیـن خداست. بنابرایـن، کسی که دعوت آن‌ها را نپذیرد و ایشان را رد کند، در حقیقـت خـدا را رد کرده و آن که آن‌ها را بپذیرد، درواقع خدا را قصـد کرده و دعـوت خـدا به ایمـان و دینـداری را پذیرفتـه اسـت. 『•𝐉𝐎𝐈𝐍⇣•』 @serat12k ┄┄•●❅✾❅●•┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌿 ꞌꞋ ـبِسْمِـ‌الْلّٰھِ‌الْرَحْمٰنِـ‌الْرَحْیْمِـ ꞌꞋ ╭─────────┈┈┈┈ ꞌꞋ❅دکتروحیدباقرپور‌کاشانی ꞌꞋ❅استادمحمـدحسـن‌وکیـلی ꞌꞋ❅جلسـ سوم ــه ٫ پائیز۱۳۹۷ ┈┈┈┈──────────╯ تتمهٔ‌اصالت‌وجودووحدت‌شخصیهٔ‌وجود • دکتر باقرپور کاشانی: به نام خدا. عرض سلام و احترام دارم خدمت استاد بزرگوار، جناب آقای وکیلی و تمام اساتید و بزرگوارانی که در گروه تشریف دارند. در دو جلسه گذشته، پیرامون مبحث اصالت وجود وقت گذاشته شد و مناسب می‌بینم که چون مناظره ادامه پیدا کرد و بنا شد در خصوص وحدت شخصیه وجود در خدمت استاد بزرگوار باشیم، ابتدا ارتباط اصالت وجود با وحدت وجود را در این خصوص نکاتی را عرض کنم. از فروعات اصالت وجود که مربوط به الاهیات بمعنی الاعم یا امور عامه می‌شود، مباحثی چون صرافت وجود، بساطت وجود، اطلاق وجود، وحدت وجود و مثالی که استاد بزرگوار در درسنامه خودشان مطرح کردند، مبحث «النفس فی وحدتها کل القوی»، که عبارتی را از مرحوم علامه طهرانی ذکر کردند که به‌عنوان بهترین مثال برای نسبت خالق و مخلوق است؛ و این از فروعات اصالت وجود است. از دیگر فروعات، اتحاد نفس و بدن، وحدت غیب و شهود‌ و فروعات بسیاری در ارتباط با اصالت وجود هست. اما به نظر بنده یک بحث باقی مانده که اگر استاد بزرگوار صلاح بدانند، من مایلم که ابتدا تکلیف این مطلب روشن شود‌‌. به‌خاطر اینکه اگر ما در این موضوع به نتیجه‌ای نرسیم، در مباحث مختلفی که ما را می‌خواهد از اصالت وجود به وحدت وجود برساند، حتی مبحث صرافت وجود، ما به مشکل برمی‌خوریم و آن هم بحث اعتباریت ماهیت هست. ببینید ما در ارتباط با اصالت وجود می‌گوییم که ملازم با صرافت وجود است. می‌گوییم اگر چنانچه وجود، صرف و بحت نباشد، این قطعاً باید مخلوط شده باشد با شیء دیگری. حالا این با چه مخلوط شده؟! گفتند یا با وجود است یا با عدم است یا با ماهیت. می‌گویند اگر این ترکیب با وجود باشد، می‌شود ترکیب شیء عن نفسه، که این محال است. اگر با عدم باشد، اجتماع نقیضین پیش می‌آید، اختلاط وجود با لاوجود محال است. اما تمام بحث این‌جا این است که اگر چنانچه این ترکیب و اختلاط با ماهیت باشد، این‌جا تکلیفش چه می‌شود؟! این‌جا باید ابتدا مراد ما از اعتباریت ماهیت روشن شده باشد. ❏ادامه دارد.... ╭──────┈┈┈┈ ꞌꞋ❅پارت اول ꞌꞋ❅@serat12k ┈┈┈┈───────╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❲﷽❳ ◈ ━━ 𝐕𝐈𝐃𝐄𝐎 𝐏𝐎𝐒𝐓 ━━ ◈ ≻ خوبی‌ها در توجه به امام هادی علیه‌السلام. ❲☜ سایت❳ ❲☜ آپارات❳  ❲☜ یوتیوب❳ ❲☜ اینستاگرام❳ "🖇"𝐉𝐎𝐈𝐍↴ " @serat12k
خوبی‌درتوجه‌به‌امام‌هادی.mp3
6.02M
𖥸·⊑.•🎙🌿• ⊒ㅤ - خوبی‌ها در توجه به - امام هادی علیه‌السلام. ˚₊· ͟͟͞͞➳❥ @serat12k
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◟𖥻🦋៹ صُبحےڪہ‌دَرآن‌ذِڪرلَبم‌نام‌حُسین‌است        اِےجان‌دلم‌صُبح‌من‌آن‌روزبِخیراست!
🌿 ꞌꞋ ـبِسْمِـ‌الْلّٰھِ‌الْرَحْمٰنِـ‌الْرَحْیْمِـ ꞌꞋ ╭─────────┈┈┈┈ ꞌꞋ❅دکتروحیدباقرپور‌کاشانی ꞌꞋ❅استادمحمـدحسـن‌وکیـلی ꞌꞋ❅جلسـ سوم ــه ٫ پائیز۱۳۹۷ ┈┈┈┈──────────╯ تتمهٔ‌اصالت‌وجودووحدت‌شخصیهٔ‌وجود - دکتر باقرپور کاشانی: همین‌طور که خدمت جناب استاد بزرگوار عرض کردم، ما دو اعتبار در نظر می‌گیریم در خصوص ماهیت. وقتی می‌گوییم ماهیت اعتباری هست: یا ماهیت به تبع وجود در خارج تحقق دارد، یا مراد ما از اعتباریت ماهیت، یعنی می‌گوییم ماهیت به عرض وجود، بالعرض و المجاز، تنها در ارتباط با ذهن هست. جناب استاد فرمودند همین‌طور که جناب فیاضی، تبع و عرض را یکی گرفتند، جناب ملاصدرا هم این استعمال را داشته، اما ما نمی‌خواهیم درگیر واژه‌ها بشویم. می‌خواهیم ببینیم بالاخره مطلب به چه نحوی هست. شما می‌بینید که نقدهایی که در ارتباط با اصالت وجودِ جناب فیاضی مطرح شده در همین مجمع حکمت توسط جناب عبودیت، یک مطلبی که مطرح می‌شود همین است که آیا آن چیزی که ملاصدرا به‌عنوان بالعرض می‌داند، یعنی اینکه اولاً بالذات در خارج، وجود اصالت دارد، بعد ثانیاً به تبع، ماهیت در خارج تحقق دارد. می‌بینیم که ایشان در این خصوص موضع می‌گیرند و باید بالاخره تکلیف ماهیت روشن بشود. از نگاه جناب استاد فیاضی که مستندات فراوانی ارائه دادند که مرحوم آخوند ملاصدرا هم حرف ایشان را می‌زند، ایشان می‌فرماید که هم وجود هم ماهیت، هر دو در خارج هست؛ یعنی هر دو خارجیت دارند، منتها ماهیت به تبع وجود هست. اما اگر یک نفر چنین نگاهی را داشته باشد که ماهیت تنها موطنش در ذهن هست، و حتی در ذهن هم ماهیت تحقق ندارد، نوعی وجود ذهنی هست؛ و شاید به‌خاطر همین ملاحظات بوده که جناب استاد فیاضی با فرض اصالت وجود، وحدت وجود را نپذیرفتند و موضع شدیدی گرفتند. شما در مناظره ایشان با جناب استاد حسن رمضانی می‌بینید که رد پای مخالفت ایشان با وحدت وجود، به همین تبیین و تقریرهایی هست که ایشان نسبت به اعتباریت ماهیت دارد. بنابراین به نظر بنده ابتدا اینکه تا روشن نشود که بالاخره این ماهیت، خارجیت دارد یا خارجیت ندارد؟ این‌جا بعداً ما در مباحث دیگر به مشکل می‌خوریم. مثلاً در ارتباط با صرافت وجود، به مشکل می‌خوریم؛ در ارتباط با خود وحدت شخصیه وجود، به مشکل می‌خوریم. ❏ادامه دارد.... ╭──────┈┈┈┈ ꞌꞋ❅پارت دوم ꞌꞋ❅پارت قبل ꞌꞋ❅@serat12k ┈┈┈┈───────╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
26.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
「﷽」 ❏کلیپ‌‌شماره☜⸼⊑ ۴۲۰ ⊒⸼ ❏تدریس خدا‌شناسی در خطابه غدیر. ❏قسمت دهم. ╭──────────────── ꧷ 🎥 دکتر وحید باقرپور کاشانی ╰๛--- ‑ ‑  -   ✎فراز هشتم: «حَمیداً لَمْ یَزَلْ، مَحْموداً لایَزالُ وَ مَجیداً لایَزولُ». ✎ذات ربوبیّت، حمید و ستوده است‌، و این امر همیشگی‌ست. ✎داستانی از حضرت عیسی علیه‌السلام درباره‌ درخواست ایشان از خدا برای دیدن خاص‌ترین بنده‌‌اش. ✎زائل نشدنِ بزرگواری پروردگار. ✎عدم توانایی انسان در کامل به جا آوردنِ حمد خداوند.‌ ❲☜ تلگرام❳ ❲☜ ایتا❳ ❲☜ ناخدا❳  ❲☜ سایت❳ ❲☜ آپارات❳ ❲☜ روبیکا❳  ❲☜ یوتیـوب❳  ❲☜ اینستاگـرام❳ ┏━━━━━━        @serat12k   ┗━᭄✿.@𝒔𝒆𝒓𝒂𝒕𝟣𝟤𝒌࿐━┛
ڂـدادرڂـطابه‌غـدیـر-۱۰.ogg
2.37M
 .     ───• · · · ⌞🎙⌝ · · · •─── ❏.خدا‌شناسی در خطابه غدیر. ❏.دکتر‌ باقر‌پور کاشانی. ❏. قسمت دهم.   · ───   @serat12k ┗━᭄✿
خدا‌شناسی‌در‌خطابه‌غدیر-۱۰.pdf
1.77M
 .     ───• · · · ⌞📚⌝ · · · •─── ❏.تدریس خدا‌شناسی در خطابه غدیر. ❏.دکتر‌ باقر‌پور کاشانی. ❏. قسمت دهم.   · ───   @serat12k ┗━᭄✿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
➖﷽➖ به بهانه سالگرد رحلت استاد عزیزم «مرحوم آیت‌الله سیدمحمد موسوی‌نژاد» در سحرگاه پنجم ماه رجب
- پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله: 
«أجوَدُکُم‌مِن‌بَعدِی‌رَجُلٌ‌عَلِمَ‌عِلما‌فنَشَرَعِلمَه»
بخشنده‌ترین شمـا پس از من، کسی است
کـه دانشی بیامـوزد، آنگـاه دانـش خود را
بپـراکنــد.
- میزان‌الحکمه، ح ۱۳۸۲۵.
••••• بر خود وظیفـه می‌دانم به رسـم ادب در سالگرد گرامیداشت این استاد گرامی که روزگاری در کسـوت شـاگـردی نزد ایشان تعلـم دیـدم، یادی کرده باشـم که هرآنچه از علـم صـرف و اخلاق می‌دانم، در ابتدا مـرهــون تعـالیــم ایشــان هستـــم. یادشان به‌خیر و گرامی. وحید باقرپـور کاشـانی. 🍀 @serat12k ➖➖➖➖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ᘜ⋆⃟݊•🏴🕊❅⊰━━━•─ ❅به بهانه ۵ رجبسالروز شهادت جناب ابن‌سکّیت سؤالات ابن‌سکیت از امام هادی علیه‌السلام و پاسخ‌های آن حضرت
جناب ابن سکیت، ادیب شهیر و از بزرگان
علم لغت قرن سوم هجری، معلم فرزنـدان متوکل که به‌خاطر تشیع به شهادت رسید.
- ابوعبداللَّه زیادی می‌گوید: ...روزی متوکل به ابن سکیت گفت: در جلوی من سؤال‌های مشکلی از حضرت هادی - عليه‌السلام - بکن. - ابن سکیت پرسید: چرا خداوند موسی - عليه‌السلام - را با عصا و عیسی - عليه‌السلام - را با شفا دادن کر و پیس و زنده کردن مرده و حضرت محمد - صلى‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم - را با قرآن و شمشیر فرستاد؟ - حضرت فرمودند: خداوند موسی عليه‌السلام را با عصا و ید بیضا مدد کرد، در زمانی که علم رایج آن زمان سحر بود، پس به او قدرتی داد که سحر ایشان را مغلوب نماید و حجت بر آن‌ها تمام شود. عیسی عليه‌السلام را با شفای کور و پیس و زنده کردن مرده تأیید کرد، در زمانی که علم پزشکی و طب در آن زمان رونق داشت، پس با شفای کران و کسانی که پیس بودند و زنده کردن مرده ها به اجازه خدا، آن‌ها را مغلوب کرد. پیامبر اکرم صلى‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم را نیز با قرآن و شمشیر فرستاد، چون در زمان آن جناب شعر و شمشیر رونق داشت، پس حضرت به وسیله قرآن نوربخش و شمشیر بُران، ایشان را مغلوب نمود و بر شعر و شمشیر آن‌ها پیروز گردید و حجت بر آن‌ها تمام شد. - ابن سکّیت گفت: اکنون چه چیزی حجت بر مردم است؟ - فرمودند: عقل که به وسیله آن دروغگو بر خدا را می‌توان تشخیص داد و تکذیب کرد... 📝المناقب ابن شهرآشوب، ج۴، صص۴۰۶-۴۰۲. 『•𝐉𝐎𝐈𝐍⇣•』 『@serat12k
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
「﷽」 ❏کلیپ‌‌شماره☜⸼⊑ ۴۲۱ ⊒⸼ ❏تشتت آرا در مورد جمع‌آوری قرآن در منابع عامه ╭──────────────── ꧷ 🎥 دکتر باقرپور کاشانی ╰๛--- ‑ ‑  -   - ❲☜ تلگرام❳ ❲☜ سایت❳ ❲☜ یوتیـوب❳ ❲☜ روبیکا❳ ❲☜ آپارات❳ ❲☜ اینستاگـرام❳   ┏━━━━━━        @serat12k   ┗━᭄✿.@𝒔𝒆𝒓𝒂𝒕𝟣𝟤𝒌࿐━┛
جمع‌آوری‌قرآن‌درمنابع‌عامه.ogg
870.7K
◁ㅤ❚❚ㅤ▷ 🎙ⱽᵒⁱᶜᵉ⸼⊑ ۴۲۱ ⊒⸼
تشتت آرا در مورد جمع‌آوری قرآن در منابع عامه
‌ 𖧌🎙"𝐉𝐎𝐈𝐍↴ ➤@serat12k
جمع‌آوری‌قرآن‌در‌منابع‌عامه.pdf
514.9K
𖥸· ─ 🔖· ᴘᴅꜰ⸼⊑ ۴۲۱ ⊒⸼ㅤ
تشتت آرا در مورد جمع‌آوری قرآن در منابع عامه
𖧌🔖"𝐉𝐎𝐈𝐍↴ ➤@serat12k
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌿 تویی بهانهٔ خورشیــد برای تابیدن تویی بهانهٔ بــاران برای باریدن... بیا که عدالت مطلق مسیر می‌خواهد سپاه منتظرانت امیــر می‌خواهد..‌. به سرم رحمت بی واسعه یعنی مهدی بهترین حادثه و واقعه یعنی مهدی اخم چشمش علی و خنده‌ زهرا به لبش جمع این جاذبه و دافعه یعنی مهدی السلام‌علیک‌یا‌ابا‌صالح‌المهدی ≽ ✦السّلامُ عَلَیْڪَ یا صاحِبَ الزَّمانِ ✦اَلسَّلامُ عَلَیْڪَ یا خَلیفَةَ الرَّحْمانِ ، ✦اَلسَّلامُ عَلَیْڪَ یا شَریڪَ الْقُرْآنِ ، ✦اَلسَّلامُ عَلَیْڪَ یا إِمامَ الْإِنْسِ وَالْجانِّ 𖧌🔖"𝐉𝐎𝐈𝐍↴ ➤@serat12k
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌿 ꞌꞋ ـبِسْمِـ‌الْلّٰھِ‌الْرَحْمٰنِـ‌الْرَحْیْمِـ ꞌꞋ ╭─────────┈┈┈┈ ꞌꞋ❅دکتروحیدباقرپور‌کاشانی ꞌꞋ❅استادمحمـدحسـن‌وکیـلی ꞌꞋ❅جلسـ سوم ــه ٫ پائیز۱۳۹۷ ┈┈┈┈──────────╯ تتمهٔ‌اصالت‌وجودووحدت‌شخصیهٔ‌وجود - دکتر باقرپور کاشانی: نکته دیگر که من خدمت جناب استاد وکیلی می‌خواهم عرض بکنم، در مباحث فلسفی، ما باید مراد خودمان را از واژه‌هایی که به کار می‌بریم روشن کنیم. یعنی این را بخواهیم حواله به عرف بدهیم و بازی‌های زبانی را وارد مباحث فلسفی کنیم، به مشکل می‌خوریم. ما می‌بینیم که هر علمی برای خودش یک اصطلاحات تخصصی دارد که برای مفاهمهٔ بهتر، کسانی که آن علم را می‌خواهند یاد بگیرند و انتقال مطالب جدیدتر، می‌تواند کمک کند که وقتی به عرف رجوع می‌کنیم، می‌بینیم که فهم دیگری نسبت به این اصطلاحات دارد. مثل این می‌ماند که من زبان انگلیسی بخواهم یاد بگیرم، آیا بنده زبان انگلیسی یاد گرفتم، مستغنی از این هستم که زبان تخصصی را نخوانم؟ خیر! اگر چنانچه زبان تخصصی خوانده نشود، فلسفه‌ای که به زبان انگلیسی نوشته بشود تبیین بشود، مشخص نمی‌شود. جناب استاد اصرار داشتند که عرف می‌گوید وجود، واقعیت، هویت، این‌ها همه به یک معنا است. من رجوعی داشتم به کتب لغت در ارتباط با فهم مطالب فلسفی که حالا استاد هم نگاهی داشته باشند. به دو کتاب؛ یکی کتاب کشّاف اصطلاحاتِ الفنونِ تهانوی، در جلد دوم صفحه ۱۷۴۵ و ۱۷۴۶، در تعریفی که از هویت و واقعیت می‌خواهد بکند، می‌گوید: «مشهور بین فلاسفه و متکلمین، این تشخص است. منتها گاهی این واژه در ارتباط با وجود خارجی هم به کار رفته». یا وقتی به کتاب تعلیقات جناب آیت‌الله مصباح یزدی بر نهایه را که نگاه می‌کنیم، معانی وجودی که مطرح می‌کنند، می‌بینیم معانی تا چه اندازه با هم متفاوت هست و صرفاً اصطلاحاتی که در عرف مطرح هست را اگر ما به یک معنا بگیریم، یعنی یک فهمی که عرف دارد را ورود به مسائل فلسفی بکنیم، دچار چه اشتباهاتی می‌توانیم بشویم! ایشان مطرح کردند می‌گویند: «گاهی مقصود از وجود، معنای حرفی رابط بین قضایاست؛ این‌جا می‌شود مترادف با اصل در فارسی. گاهی معنای وجود را معنای مصدری گرفتند که متضمن نسبت وجود با فاعل است، این‌جا فرمودند که مترادف می‌شود در فارسی با واژه بودن. گاهی معنای اسم مصدری که فاقد نسبت وجود با فاعل است، این‌جا مترادف می‌شود با هست». معانی مختلفی می‌آورند، می‌گویند گاهی خود حقیقت عینی است. یعنی آنچه که در ارتباط با حقیقت عینی هست، ما وجود اطلاق می‌کنیم. ❏ادامه دارد.... ╭──────┈┈┈┈ ꞌꞋ❅پارت سوم ꞌꞋ❅پارت قبل ꞌꞋ❅@serat12k ┈┈┈┈───────╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄┄✧❁✉️❁✧┄┄ ❔صـــوفیــــه از دیدگاه ائمه اطهار علیهـم‌الســلام چـگــونــه‌انـد؟چرا امام هادی علیه‌السلام، صوفیه را برابر با بنی‌امیه دانسته‌اند!؟ چـرا امام هـادی علیه‌السلام نفوذ صوفیه در جامعه را، نفوذِ مسیحیت و زرتشتی‌گری دانستند؟ علامـه شیـخ حر عـاملی، از محـدثـان و فقیهـان شهیر شیعـه در قـرن دوازدهـم، کتابی با عنـوان «اثنا عشریه» در ابطـال فرقـه ضـالـه صوفیـه تألیف نموده، و در آن، روایــت امـــام هـــادی علیـه‌الســلام دربـاره صوفیـه را اینگونه نقـل می‌کنـد: «...هـركس بـه‌ زيـارت زنـده و يـا مــرده صــوفی بــرود، مـاننـد کسی است كه به زيارت شيـطان و بت‌پرستان رفته باشد؛ و هركس ياری صوفیـه كند، گويا يزيد و معاويه و ابوسفيان را ياری كرده است». يكی از اصحـاب آن حضـرت سؤال كـرد: اگر آن صوفی به حقانیـت شما اهل بیت باور داشتــه باشـد هم اینـگونـه اسـت؟! - امـام هــادی علیه‌السلام فـرمـودنـد: «هركس حق ما را بشناسد، مخالفت امر ما نمی‌كند... صوفیه، نصاری و مجـوس، ايـن امـت هستنـد و سعـی در خـامـوش‌ كردن نور خدا - محو اسلام - دارند، امـا خداوند، نور خود را تمام می‌كند، اگرچه كــافــران خــوش نـدارنـد. 📝الإثناعشریه، ص۴۳. ᓚ₇ @serat12k ┈┉┈┉•▴••▴•┉┈┉┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
「﷽」 ❏کلیپ‌‌شماره☜⸼⊑ ۴۲۲ ⊒⸼ ❏تناقضات میگساری در کتاب مقدس ╭──────────────── ꧷ 🎥 دکتر باقرپور کاشانی ╰๛--- ‑ ‑  -   - ❲☜ تلگرام❳ ❲☜ سایت❳ ❲☜ یوتیـوب❳ ❲☜ روبیکا❳ ❲☜ آپارات❳ ❲☜ اینستاگـرام❳   ┏━━━━━━        @serat12k   ┗━᭄✿.@𝒔𝒆𝒓𝒂𝒕𝟣𝟤𝒌࿐━┛