فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی شهید نواب از یک طلبه فلسطینی یاسر عرفات ساخت
سرنوشت زندگی پر ماجرای یاسر عرفات
#یادداشت_اول
🔻مسعود ده نمکی در وبلاگ خود در قسمت هایی از یادداشت خود با عنوان«شهید نواب از یک طلبه فلسطینی یاسر عرفات ساخت» نوشته است:
🔹اوایل انقلاب مرحوم خلخالی به اتفاق یکی از اعضای اصلی فدائیان اسلام به سوریه می روند. در طی دیداری با یاسر عرفات مرحوم خلخالی این عضو فدائیان اسلام را به یاسر عرفات معرفی کرده و می گوید ایشان جزو معدود بازماندگاه هسته اولیه دوازده نفره فدائیان اسلام و از یاران نزدیک شهید نواب صفوی می باشد.
🔹این فرد خودش برایم تعریف می کند که وقتی اسم نواب صفوی آمد اشک در چشمان یاسر عرفات حلقه زد و بلند شد و من را در آغوش کشید و گفت:
🔸من جوان که بودم در الازهر مصر مشغول به تحصیل بودم. شنیدم طلبه ای ایرانی به مصر آمده و در همایشی شرکت کرده است.(در این همایش معمولا آقای فلسفی شرکت می کرد که آن سال و بعد از اعدام کسروی مرحوم فلسفی خود از شهید نواب می خواهد تا به این همایش برود. یکی از مراجع هم هزینه این سفر را به مرحوم نواب می دهد)
🔸در این همایش معمولا هر سخنرانی ده دقیقه صحبت میکرد اما نواب چهل و پنج دقیقه چنان سخن گفت و همه را مجذوب خود کرد که کسی پلک نمی زد.
🔹بعد از همایش نواب را برای بازدید به کتابخانه بردند و من چنان شیفته او شده بودم که در کتابخانه نا غافل جلوی او رفتم و با او دیده بوسی کردم.
🔹نواب از من اسم و ملیت ام را پرسید. من هم گفتم فلسطینی هستم. تا شنید فلسطینی هستم برق از چشمانش پرید و گفت پس اینجا چه می کنی؟
ادامه مطلب
🔻#صراط را دنبال کنید.
┈┄┅═✾ serat ✾═┅┄┈
پایگاه تحلیلی صراط
وقتی شهید نواب از یک طلبه فلسطینی یاسر عرفات ساخت سرنوشت زندگی پر ماجرای یاسر عرفات #یادداشت_اول
وقتی شهید نواب از یک طلبه فلسطینی یاسر عرفات ساخت
(صفحه 2 از 2)
🔴 تا شنید فلسطینی هستم برق از چشمانش پرید و گفت پس اینجا چه می کنی؟ گفتم آمده ام درس طلبگی بخوانم.
🔸غیضی کرد و گفت خواهر و مادران شما را به تاراج می برند آن وقت تو آمده ای درس ضرب ضربا بخوانی.
🔸چنان این جمله را با تحکم گفت که مرا منقلب کرد. بعد از این دیدار مرا پلیس امنیت مصر شش ماه زندانی کرد تا ببیند من با اخوان المسلمین یا نواب چه ارتباطی دارم ولی وقتی آزاد شدم به جای مدرسه اسلحه در دست گرفتم و شدم یاسر عرفات.»
🔻#صراط را دنبال کنید.
┈┄┅═✾ serat ✾═┅┄┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 به غروب نزدیکتر
‼️ بعد از افتضاح شکست نظامی و امنیتی رژیمصهیونیستی در عملیات طوفانالاقصی اعتراف به فروپاشی اقتصادی این رژیم نیز قابل تأمل است!
♨️ روزنامه اقتصادی فایننشالتایمز در تحلیلی نوشت: اقتصاد اسرائیل به دلیل جنگ، با رکودی مواجه است که یادآور وضعیت همهگیری کرونا است!
⭕️ این روزنامه در تحلیلش چنین آورده که؛ صدها شرکت اسرائیلی در معرض ورشکستگی قرار دارند و دولت حمایتی را که وعده داده بود، ارائه نکرده است، انجمن تولیدکنندگان اسرائیل میگویند دولت مردمش را رها کرده است، شرکتهای تولیدی غرامت نگرفتهاند و با شوک مالی مواجه شدهاند.
🔴 فایننشالتایمز تصریح کرد؛ جنگ غزه شوک بزرگی به اقتصاد ۴۸۸ میلیارددلاری اسرائیل وارد کرده است.
🌐 #آنتی_سکولار را دنبال کنید👇🏻
🆔 @antisecular_ir
آیا مملکت مال حزباللهیهاست؟!
صدای حوزه نوشت:
🔹اگر منظور، تجویز «ویژهخواری» برای بخشی از مردم و اولویتدادن به آنان در استفاده از امکانات عمومی کشور است، حرف نادرستی است.
🔹همچنین اگر منظور، تجویز «انحصارگرایی» برای یک سلیقۀ سیاسی یا فرهنگی خاص و توجیه «تکصدایی» در فضای جامعه است، باز هم حرف نادرستی است.
🔻اما اگر منظور، این است که:
🔸مدیریت کلان کشور و مسئولیتهای حساس نظام، باید در اختیار نیروهای معتقد به انقلاب اسلامی قرار گیرد،
رمز بقای انقلاب و علاج مشکلات کشور، میداندادن به جوانان انقلابی است..
و در گذشتۀ انقلاب نیز اکثر موفقیتهای سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و نظامی کشور، مرهون تلاش عناصر مؤمن و حزباللهی بوده است،
حرف کاملا درستی است!
🔹 «مملکت مال حزباللهیهاست»، چون پایداری و پیشرفت یک نظام سیاسی، جز با حمایت متقابل آن نظام و هوادارانش از یکدیگر حاصل نخواهد شد؛ و دقیقا به همین خاطر است که در هیچکدام از نظامهای سیاسی دنیا، زمام امر کشور را در اختیار نیروهای غیرمعتقد به بنیانهای فکری و ارکان هویتی آن نظام قرار نمیدهند.
🔸 در شرائطی که بسیاری از مراکز حساس مدیریتی کشور در اختیار غیرانقلابیهاست و قشر متدین جامعه، حتی برای استفاده از امکانات عمومی کشور مثل: پاساژها، پارکها، رستورانها، سینماها، ورزشگاهها و … در مضیقه است، عدهای بهخاطر «جهالت» و عدهای هم از روی «خیانت»، روایتی غلط از جملۀ «مملکت مال حزباللهیهاست» را در فضای رسانهای کشور غلبه داده و بر پایۀ همان روایت غلط، به جنجالآفرینی روی آوردهاند.
📌متن کامل
🔻#صراط را دنبال کنید.
┈┄┅═✾ serat ✾═┅┄┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مبارزی که پس از ۴۰ سال، تصمیم به صلح گرفت!
◾آیا صلح میتواند پایانی بر این مناقشه باشد یا مقاومت باید ادامه پیدا کند؟
#یادداشت_دوم
👤امیرحسین کاربخش، کارگردان «وداع با اسلحه» درباره نقش یاسر عرفات در روایت این مستند می گوید:
🔻ما دست روی سوژه #صلح میان اسرائیل و فلسطین گذاشتیم اما این صلح را از زاویه نگاه رهبر ملت فلسطین در آن مقطع یعنی یاسر عرفات روایت کردهایم.
◾عرفات در مقطعی رهبر جنبش فتح بود و همواره شعار و آرمانش آزادی فلسطین بوده است. عرفات برای رسیدن به این هدف، به مدت ۴۰ سال مبارزه میکند اما از جایی به بعد گویی نظرش تغییر میکند و به جای مبارزه، سراغ مذاکره میرود.
◽زندگی رهبر یک ملت هیچگاه از سرنوشت آن ملت جدا نیست. به همین دلیل گویی با بالا و پایین رفتن زندگی عرفات، سرنوشت مردم کشور فلسطین هم تغییر میکند.
◽عرفات در زندگیاش تصمیمات مهمی گرفته که برخی از آن تصمیمات برای ما عجیب بوده است. اینکه او در مقطعی تصمیم میگیرد با دشمن خونیاش صلح کند، تصمیم عجیبی است که روایت آن برای مخاطب امروز میتواند جذاب (و عبرت آموز) باشد.
◾رهبر ملت فلسطین در مقطعی تصمیم میگیرد صلح را با اسرائیل تجربه کند.
عرفات مسیر سخت و پرفرازونشیبی را طی کرد تا به این تصمیم برسد. عرفات در آن مقطع به طرف مقابل خودش اعتماد و فکر میکرد اگر به طرف مقابل حسن نیست نشان دهد، طرف مقابل هم با حسننیت با او مواجه میشود.
🔴 بعد از صلح اما اتفاقات دیگری رخ میدهد..
[ادامه یادداشت]
🔻#صراط را دنبال کنید.
┈┄┅═✾ serat ✾═┅┄┈
پایگاه تحلیلی صراط
مبارزی که پس از ۴۰ سال، تصمیم به صلح گرفت! ◾آیا صلح میتواند پایانی بر این مناقشه باشد یا مقاومت بای
مبارزی که پس از ۴۰ سال، تصمیم به صلح گرفت!
(صفحه 2 از 2)
🔻بعد از صلح اما اتفاقاتی رخ میدهد که همه چیز برخلاف تعهدات طرف مقابل پیش میرود.
◾خود عرفات هم زمانی که نتایج این اقدامات را میبیند، پشیمان میشود و تصمیم میگیرد از مسیری که انتخاب کرده بازگردد و مجدد سلاح در دست بگیرد.
◽با در دست گرفتن سلاح است که کار نیمه تمام عرفات از سوی حماس به سرانجام میرسد و در سال ۲۰۰۶ منطقه غزه را آزاد کردند.
◽عرفات در اواخر زندگی خود به شعار «جهاد» باز میگردد و شاخه نظامی فتح را مجدد فعال میکند و همین تصمیمات نشان میدهد که از تصمیم قبلی خود برای صلح بازگشته است.
🔻این مستندساز درباره دیدگاه مردم فلسطین نسبت به عملکرد یاسر عرفات هم توضیح داد:
◾بخش عمدهای از مردم فلسطین با تصمیم یاسر عرفات برای صلح مخالف بودند اما طبیعتاً بخشهایی از مردم فلسطین بودهاند که از جنگ و درگیری خسته شده و فکر میکردند که با صلح میتوانند به آرامش در زندگی خود برسند. بخشی از نیروهای طرفدار عرفات هم طبیعتاً موافق این صلح بودند.
◽در آن مقطع هم در میان مردم فلسطین و هم در میان یهودیان مناطق اشغالی، این صلح موافقان و مخالفانی داشته است.
◾در اواخر عمر عرفات اما اکثر تجمعات فلسطینیان علیه عرفات است. در کشورهای دیگر هم تجمعاتی علیه سیاستهای اشتباه او در فرآیند مذاکرات شکل میگیرد. طرف اسرائیلی به ظاهر صلح کرده بود اما صلحی که خودش مدنظر داشت و مصداق همان دستکش مخملی بر روی پنجه فولادی بوده است.
┈┄┅══════┅┄┈
یادداشت اول: وقتی شهید نواب از یک طلبه فلسطینی یاسر عرفات ساخت
🔻#صراط را دنبال کنید.
┈┄┅═✾ serat ✾═┅┄┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺اگر اصلاح طلبان اراده کنند یک موضوع در رسانه ها بزرگ شود، می شود؛ نمونه اش همین خانم معصومی/ حزب اللهی ها بلد نیستند از خودشان دفاع کنند
روزنامه جوان:
▫️حالا همه ماجرای این را که ایران «برای حزباللهیهاست»، میدانند. همه میدانند که فلان فعال سیاسی در شبکه قرآن سیما چنین حرفی زده و به حضور اصلاحطلبان در صداوسیما اعتراض کرده است. همه نه فقط میدانند که موضعگیری هم کردهاند و گفتهاند که حرف نادرستی بیان شده است.
🔹چرا برای دو دقیقه صحبت یک فرد در شبکه قرآن چنین جنجالی راه میافتد؟ آیا همه دغدغه تبیین اشتباه بودن یک موضع از فردی نه چندان مطرح و بدون جایگاه مدیریتی در اداره کشور را دارند؟
▫️چون جریان سیاسی و رسانهای اصلاحطلبان اراده کرده که این موضعگیری دیده شود و اصلاحطلبان در فضاسازی رسانهای و عملیات روانی آن قدر مهارت دارند که وقتی اراده میکنند یک موضوع دیده شود، محکوم شود، گوینده تخریب شود و کل موضوع، تبدیل به موضوع اول کشور شود، میشود.
🔹چرا محسن رهامی و حرف نادرست و سطحیاش که تئوریزه کردن رسمی خشونت در کف خیابان بود، موضوع اول کشور نشد؟ چون او یک اصلاحطلب بود و اصلاحطلبان ارادهای بر دیده شدن خطای فاحش او نداشتند، اصولگرا و انقلابی و حزباللهی هم که چندان کار رسانهای و فضاسازی و عملیات روانی بلد نیست!
🔻#صراط را دنبال کنید.
┈┄┅═✾ serat ✾═┅┄┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مملکت یا کشور؟!
فعلا تیتر این باشه..
⭕ شبکه قرآن و اینهمه چالش؟
کسی نداند فکر می کند چه شده است.
🔻خانمی در یک برنامه معمولی در یک شبکه کممخاطب، سخنی را پرانده است و یک جماعت، چند روز است کار و بارشان را رها کرده اند تا او را ادب کنند.
کسی نمی داند چرا؟ خودشان می گویند: این یک فرد نیست؛ این هویت انقلابی نماهاست.
🔹حالا همین افراد بقول ایشان انقلابی نما به مراتب از این روشنفکرنما ها😉 بیشتر نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و برائت جستند اما تاثیری ندارد..
🔹می گویند آب ریخته، جمع نمیشود و تا میخوری میزنیم..یکی از ریشه لغوی مملکت و تفاوتش با جمهوریت سخن می راند و دیگری از ریشه تاریخی تفاوت کشور و مملکت پرده بر میدارد.
⭕ که چه؟! میخواهید بگویید که حزب اللهی دنبال سلطنت است و مردم سرش نمی شود؟!
🔸لفاظی بکنید و طعنه بزنید ولی بدانید جمهوریت با این کارها به عرصه حکمرانی کشانده نمی شود.
🔸کسی که چهل سال است با همین حزب اللهی هایش، مردمسالاری را آنقدر به بوق و کرنا کرده که شما بواسطه همان گفتمان، امروز جایگاه مردم را مطالبه کنید؛ هنوز هم نه فقط در حرف، بلکه در عمل پایبند به نقش مردم است و لو اینکه در پایتخت مملکتی هم مستقر باشد.
🔻#صراط را دنبال کنید.
┈┄┅═✾ serat ✾═┅┄┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بیژن عبدالکریمی: نگرش مردم ما تودهای و عوامانه است و گاهی مردم هذیان میگویند.
🗣 صراط:
فقط کافی بود کسی غیر از اصلاح طلبان، همچین نسبتی رو به مردم ایران می داد تا می دیدید چه قشقرقی به پا می شد ولی وقتی عبدالکریمی بگه، میشه روشنفکر و واقع گرا.
برا این بلوا حتما لازم نبود یک استاد مثل استاد ازغدی یا زرشناس این موضع رو بگیره..
حتی اگه یه آدم معمولی هم تو تلویزیون این حرف ها رو می گفت کار تموم بود.
🔻#صراط را دنبال کنید.
┈┄┅═✾ serat ✾═┅┄┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طوفان صدق و غبار کذب
✍️ علی مهدیان
🔺یکی از آثار طوفان الاقصی در بعد معرفت شناختی است. این واقعه مهم تاریخی نشان داد غرب چگونه به صورت سیستماتیک ذهن بشر را در اختیار خود گرفته بود و راه نفوذ به واقعیت را بسته بود.
🔺ساختارهای حقوقی و نظام تصمیم گیری در دنیا یک نوع مهندسی اجتماعی فرهنگی را رقم میزند و آنگاه این فرهنگ شکل یافته بر فرآیند فهم و معرفت بشر سایه میاندازد و به این ترتیب انسانها برای یافت حقیقت با یک پرده ضخیم به نام فرهنگ و تمدن غرب مواجه میشوند.
🔺بگذارید مثال بزنیم، گوترش رییس سازمان ملل در سالگرد بمباران اتمی هیروشیما، هیچ نامی از آمریکا نبرد، از این جالبتر آنکه سیاستمداران ژاپنی نیز نامی از آمریکا نبردند و بلکه فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن در عوض نام روسیه را برد. همین خط را در انیمیشن مهم و پر بیننده «مدفن کرمهای شب تاب»، جناب ایسائو تاکاهاتا ببینید. او کارگردان انیمیشن های مهمی چون آنشرلی، باخانمان، هایدی و امثالهم است. او یک انیمیشن فوق العاده جذاب درباره جنگ ژاپن میسازد و جالب است در این فیلم احساسی، هیچ اشاره ای به کسانی که مردم را کشتند نمیکند بلکه کسانی را محکوم میکند که ابلهانه با دشمن جنگیدند.
🔺در همین ماجرای طوفان الاقصی نگاه کنید به استدلال نماینده اسراییل در سازمان ملل در مقابل همان جناب گوترش که حالا توضیح باید داد چرا اینجا کمی زبان به انتقاد گشوده. نماینده اسراییل میگوید ما یک کشور رسمیت یافته ایم و اینکه رفتار ما را ملامت میکنید نه حماس را یعنی لیاقت این سمت را ندارید.
📌 متن کامل
🔻#صراط را دنبال کنید.
┈┄┅═✾ serat ✾═┅┄┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
36.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پایگاه تحلیلی صراط
🎥 بیژن عبدالکریمی: نگرش مردم ما تودهای و عوامانه است و گاهی مردم هذیان میگویند. 🗣 صراط: فقط کافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به بهانه سخنان اخیر بیژن عبدالکریمی
🎥 از روشنفکر ایرانی تا شبه روشنفکر امروز
✍️ محسن گودرزی
🔹سخنان بیژن عبدالکریمی در برنامه «به افق فلسطین» شبکه افق حرف و حدیثهای زیادی به راه انداخت. ایشان در این برنامه از یک طرف تودههای جامعه ایرانی را تبدار معرفی کرد که تحت فشارهای مختلف به هذیانگویی افتادهاند و از طرف دیگر بخش وسیعی از روشنفکران را به دلیل حمایت از اسرائیل مورد انتقاد قرار داد.
🔹عبدالکریمی نتوانست ناراحتی و عصبانیت خود از روشنفکران را پنهان کند، روشنفکرانی که دیگر باید بهعنوان یکی از اصلیترین مسائل معاصر جامعه ایرانی از آنها یاد کرد. اما این روشنفکران که عبدالکریمی به آنها انتقاد میکند، کیستند و چه مختصاتی دارند؟
⭕ روشنفکر امروز ایرانی قدرت تحلیل ندارد..
[ادامه مطلب]
🔻#صراط را دنبال کنید.
┈┄┅═✾ serat ✾═┅┄┈
پایگاه تحلیلی صراط
به بهانه سخنان اخیر بیژن عبدالکریمی 🎥 از روشنفکر ایرانی تا شبه روشنفکر امروز ✍️ محسن گودرزی 🔹سخن
از روشنفکر ایرانی تا شبه روشنفکر امروز
صفحه2 از 2
🔸روشنفکر امروز ایرانی قدرت تحلیل ندارد. عدهای از ایشان خستهاند؛ عدهای، حیا را خورده و آبرو را قی کرده و عدهای دیگر، عافیتطلب شدهاند.
اینان امروزه برجعاجنشین شدهاند و بریده از جامعه. بریده از درد ملت و منقطع از تاریخ.
🔸ایشان به هرچیز میمانند، مگر مردمانی آگاه و عالم. روشنفکر در جامعه ما رو به هر چیز نهاده، الا آبادانی و روشنایی. او نه میراثدار دردمندان تاریخ است و نه روشنیبخش و نویدبخش آزادگان و آیندگان. هیچ است؛ متوقف شده در انبوه اطلاعات، نظریهها و رویکردهای بیحاصل. هیچ است؛ فارغ از معرفت و عشق و مردانگی.
🔴 این کدامین رویکرد و فعل و انفعالات شیمیایی در ذهن است که روشنفکر ایرانی را به سکوت درباره جنایات غزه واداشته و این کدامین شرافت، مردانگی و تحلیل است که او را به حمایت از صهیونیستها روانه کرده است؟
🔸روشنفکر امروز ایرانی، نه جایی در تاریخ دارد و نه نشانی در سند مردانگی از خود برجای گذاشته است. همین روشنفکر است که به قول بیژن عبدالکریمی جامعه را تبدار کرده است. روشنفکری که باید در سمت درست تاریخ بایستد، ترجیح میدهد یا سکوت کند یا بیشرافتی و جهل را زمزمه کند. نقش چنین روشنفکرانی در تبداری جامعه، بیشتر از مشکلات اقتصادی و اجتماعی نباشد، کمتر نیست.
🔹خلاصه آنکه قاطبه روشنفکر امروز ایرانی دیگر روشنفکر نیستند؛ شبهروشنفکرانی، اختهاند! اینان نه راهی به رهایی میگشایند و نه فرازی به فردا دارند! اینان خستهتر و ناقصالخلقهتر از آنند که فکرش را میکردیم!/فرهیختگان
🔻#صراط را دنبال کنید.
┈┄┅═✾ serat ✾═┅┄┈