فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دوره از دست رفته برای اقتصاد ایران
🔻دکتر خاندوزی، وزیر اقتصاد در جلسه هیات دولت در پاسخ به انتقادات مسئولین دولت روحانی از وضعیت اقتصادی:
از نگاه بانک جهانی، دهه 90 برای اقتصاد ایران یک دوره از دست رفته است.
📌حاشیه صراط:
جالب اینجاست که همین تیم پرافتخار حسن روحانی برای تَکرار آن دهه سیاه برای #انتخابات_مجلس در قدم اول و انتخابات ریاست جمهوری در قدم بعدی دندان تیز کرده اند.
🔻#صراط را دنبال کنید.
@serat_ir1
فردا شاید نوبت آذربایجان باشد
توئیت خبرنگار آذربایجانی:
ایران دیشب پایگاهی را در اربیل با موشک زد، امروز پایگاهی را در پاکستان..فردا شاید نوبت آذربایجان باشد.
🔻#صراط را دنبال کنید.
@serat_ir1
12.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مگه زمان شاه تورم داشیم؟
🔹اگه حقیقت رو تبیین نکنیم و نشر ندیم برامون حقیقتی جعلی میسازن و نشر میدن!
🔸#حافظه_تاریخی کلید فهم پیشرفت ها و فتح قله هاست.
📌این کلیپ رو برای روشن شدن افکار عمومی نشر بدید✌️
🔻#صراط را دنبال کنید...
@serat_ir1i
🔴رئیسی: از اقدامات سپاه پاسداران در منطقه برای ارتقای آرامش و امنیت قدردانی میکنیم.
پ ن پ: قبلا هم رئیس جمهوری داشیم که هر کاری نظامیا میکردن بهش برمیخورد!
🔻#صراط را دنبال کنید.
@serat_ir1
مردم را دریابید
🔻به گزارش صراط
دیدار اخیر رهبر انقلاب با ائمه جمعه حاوی نکات پر اهمیتی بود. یکی از آن نکات توجه به نیاز سنجی و مخاطب شناسی بود. به این معنا که امام جمعه باید بداند برای چه کسی و در پاسخ به چه نیازی عمل میکند و سخن میگوید.
رهبری برای درک مخاطب و شناخت نیازهای او، یک راهکار اساسی ارائه کردند و آن مردمی بودن است.
اگر امام جمعه به معنای واقعی کلمه در بین مردم باشد و در مناطق مختلف حوزه کاری خود بین مردم حضور یابد در این صورت:
🔹اولا رابطه ای دلی و قلبی بین او و مردم شهر و استان ایجاد میشود و مردم حقیقتا او را همراه خود میبینند.
🔸ثانیا چون امام جمعه در اجتماعات و امورات مردم حضور فعال داشته است در خطبه های نماز جمعه سخنان کاربردیتری بیان خواهد کرد که در راستای بیان و حل مسائل مردم خواهد بود
▪️ثالثا مردم نیز چون او را نماینده مشکلات و نیازهای خود میدانند با شوق بیشتری در نماز جمعه شرکت خواهند کرد.
🔴مجموع این مسائل تریبون نماز جمعه را تبدیل به مأمن و پناهگاه مردم خواهد کرد.
🔻البته مردمی بودن صرفا به معنای حضور مداوم در رسانه و جلسه نیست.بلکه معنای اولی و متبادر در ذهن همان حضور در میان آحاد مردم است. یعنی مردم امام جمعه را در بین خود ببینند و احساس کنند و برای ملاقات با او درگیر سازوکارهای متداول اداری نباشند.
✔️بنابراین باید مردمی بودن را یک شاخص مهم در بررسی عملکرد یک امام جمعه از دیدگاه رهبری قلمداد کرد.
👈قاعدتا شورای سیاست گذاری ائمه جمعه باید این مساله را در صدر شاخص های ازیابی کارآمدی ائمه جمعه لحاظ کند.
🔻#صراط را دنبال کنید.
@serat_ir1
پروندۀ دزدی فرشهای سعدآباد به دادگاه ویژۀ روحانیت ارسال شد
🔹رئیس شورای اطلاعرسانی دولت: پروندۀ سرقت از کاخ سعدآباد که بیش از ۴۸ تخته فرش که بعضاً مربوط به دورۀ قاجار است و قابل قیمتگذاری نیست در دولت گذشته اتفاق افتاد. سرنوشت این فرشها معلوم نیست.
🔹این موضوع در معاونت حقوقی دولت سیزدهم پیگیری شد که در جمعبندی نهایی به ۱۰ نفر مظنون از مقامات دولت قبل رسیدند. پروندهای تشکیل شد و باتوجه به اینکه مظنون اصلی شرایط خاصی داشت، پرونده پارسال به دادگاه ویژۀ روحانیت ارسال شد. این پرونده در حال بررسی است و منتظر نتیجه آن هستیم.
حاشیه صراط:
بهتر است جناب #حسن_روحانی که همیشه دم از «دانستن حق مردم است» میزند تشریف بیارند و توضیح بدهند فرشها رو چه کردند؟
🔻#صراط را دنبال کنید.
@serat_ir1
هدایت شده از طنز سیاسی آنتن
21.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎤دکتر بوقانی:
فرق ما با این دولت یک چیز بیشتر نبود
حمایت مردم😂
.
.
.
گل منو اذیت نکنید
🔻آنتن را دنبال کنید
@anten_ir
چه جریان هایی شخصیت امثال نواب را برنمی تابند؟
#یادداشت_روز
🔻بعد از انقلاب مشروطه و روی کار آمدن رضاخان، علما و طلاب حوزههای علمیه از عرصه سیاست فاصله گرفتند. در این شرایط شاید بتوان نواب صفوی را اولین کسی دانست که موفق شد، با شعار اسلامگرایی یک جریان سیاسی و انقلابی به وجود آورد و جوانان زیادی را با خود همراه کند.
🔹برخلاف تفکری که فدائیان را فقط به ترور کردن میشناساند، این گروه نگاه گستردهتری به دنیای سیاست داشته و خواستار اصلاح وضعیت موجود و تشکیل حکومت جدید بودند.
🔹نواب به این نتیجه رسیده بود که باید براى حکومت اسلامى برنامهریزى کرد و بدون برنامه نمىشود حکومت تشکیل داد. حداقل باید برای اینکار یک مانیفست حکومت اسلامى ارائه داد، تا از آن طریق مردم آگاه بشوند.
🔹این منش سیاسی نواب به مذاق برخی جریان ها خوش نیامده و عملا با فعالیت های وی مخالفت می نمودند.
📌 ادامه یادداشت
🔻#صراط را دنبال کنید.
@serat_ir1
پایگاه تحلیلی صراط
چه جریان هایی شخصیت امثال نواب را برنمی تابند؟
[ صفحه2 از 2 ]
🔸نام نواب صفوی و فدائیان اسلام در جریان مخالفت با احمد کسروی بر سر زبانها افتاد. کسروی بعد از تالیف کتاب "شیعهگری" از طرف بسیاری از علما مرتد اعلام شد. نواب صفوی تنها کسی بود که وظیفه مقابله با تفکر انحرافی کسروی را برعهده گرفت.
🔹️جریان های مختلفی اعم از روشنفکران لائیک، تکنوکراتها و غربگرایان داخلی و همچنین برخی علما و روحانیت محافظه کار در حوزه به مخالفت جدی با این گروه پرداخته و منش سیاسی فدائیان اسلام را غیرایدئولوژیک و غیردیپلماتیک و به دور از مصالح کلان حوزه های علمیه تلقی می نمودند.
🔸این اتهامات هنوز هم از جانب برخی روشنفکران و محافظه کاران حوزوی مطرح می شود.
اما نظر رهبرانقلاب که به فرموده خودشان اولین جرقه های جوشش انقلابی در وجود ایشان از شخصیت انقلابی نواب رقم خورده است متفاوت تر است:
1️⃣ «کار مرحوم نواب به اعتقاد من کار مذهبی فقط نبود، کار مذهبی، سیاسی بود و به همین شکل هم منعکس شد. البته در اینکه تأثیرش در روشنفکر های آن روز چگونه بود...آن طور که من بعدها فهمیدم دستگاه هم تبلیغات زیادی کرده بود.
2️⃣ روشنفکرهای آن روز هم با دین و مسائل دینی و هر جلوهی دینی به شدت بد بودند، آن روز هنوز در کشور ما تفکر قرن نوزدهمی اروپا رایج بود، تفکر ضد دینی رایج بود. لذا هر چیزی که رنگ و بوی دین داشت، از نظر روشنفکرهای آن روز بدون هیچ استدلالی مطرود بود و نواب کسی بود که حرکتش صددرصد نشان داده میشد که صبغه و انگیزهی دینی دارد. لذا بود که آنها قاعدتاً آن را نمی پسندیدند.
3️⃣ در نوشتهجاتی هم که آن وقت روز، بعضی از روزنامهها و همچنین محافل روشنفکری آن روز برخوردی که با این قضیه کردند نشان داد که هیچ قبول ندارند مرحوم نواب را، تا مدتها کار را به جایی رسانده بودند و وضع تبلیغات علیه نواب را جوری حاد کرده بودند حتی گروههای سیاسی غیرمذهبی،
4️⃣ [همینطور] افراد مؤمن هم خیلی دوست نمی داشتند که منتسب بشوند به جریان نواب، برای خاطر اینکه گفته میشد آنها تروریستند و تروریسم غیر از یک حرکت سیاسی سازمان یافته است و یک حالت پرهیز، پرهیز طبیعی را به زیان نواب و جریان فدائیان اسلام در خیلی ها بوجود آورده بودند تا سالها بعد.
🔴 لذاست که من تصورم این است که کار مرحوم نواب از نظر روشنفکرهای آن روز کار مطلوب و خوبی به حساب نیامد و تفسیر خوبی رویش گذاشته نشد.»۱۳۶۸/۱۰/۲۲
📌بخوانید؛ مبارزات نواب مذهبی - سیاسی بود
(گزیدهای از مصاحبه ۲۲ دی ماه ۶۳ رهبری)
🔻#صراط را دنبال کنید.
@serat_ir1