eitaa logo
پایگاه تحلیلی صراط
9.8هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
3.1هزار ویدیو
68 فایل
پایگاه خبری تحلیلی #صراط رسانه حوزه و روحانیت انقلابی www.seratzanjan.ir راه ارتباطی_ارسال سوژه: @masir1403 صفحه اینستاگرام: https://www.instagram.com/serat_ir1/
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️وحید یامین پور مورخین بنویسند زمانی تمام ناپاکان جهان، از وطن‌فروش و صهیونیست و تروریست و تجزیه‌طلب و همجنس‌باز و شیطان‌پرست و آل‌سعود و سرمایه‌داری زالوصفت بین‌المللی و..‌. علیه ایران و انقلاب اسلامی هم‌دست شدند... و ایران در بیعت قرآن و رسول‌خدا باقی ماند. فیه رجال یُحبّون ان یتطهّروا 🔻عضو شوید. @serat_zanjan
🔰این‌که افتخار نیست! 🔸️ این که طلبه‌ای عبایش را بکشد رو کولش، بگوید من کاری با نظام ندارم،[و برایم مهم نیست دشمن چه می‌گوید و چه خوابی برای کشور دیده است] این‌که افتخار نیست ننگ است! ♻️ حالا یک معمّمی یک گوشه ای بیاید خودش را از نظام کنار بگیرد، بهانه هم این است که ما فلان انتقاد را داریم.خیلی خب، صدتا انتقاد داشته باش، دویست تایش به خود ما عمامه ای ها وارد است. مگر به ما انتقاد وارد نیست؟ ❗[برخی هم در کمال وقاحت به وقت دفاع از نظام اسلامی به بهانه‌ی اینکه ما با سیاست کاری نداریم ساکتند ولی به وقت حمله به نظام اسلامی با دشمن همنوا شده و علیه نظام اسلامی صحبت کرده و بیانیه می‌دهند!] 🔘وجود انتقاد و عیب در یک مجموعه مگر موجب می شود که انسان این همه محسّنات و نقاط قوت آن مجموعه را نبیند و ملاحظه نکند؟ ◾در روحانیت هم همین جور است، عیوب الی ما شاءالله؛ بنده خودم آخوندم، طلبه هستم، از قبل از بلوغ طلبه بودم تا الان؛ بیایید برای شما همین جا یک فهرست از بر بنویسم. ▪️صد تا اشکال در ما هست؛ اما این صدتا اشکال موجب می شود ما از روحانیت اعراض کنیم؟! ⛔️ابداً، در مقابل این صدتا مشکل، هزارتا حسن وجود دارد[ولی چشم بینا میخواهد که از بغض حکومت اسلامی پر نشده باشد تا آن را ببیند]. در کسر و انکسار مصالح و مفاسد است که انسان می تواند خط مستقیم را پیدا کند. 🔷️ دیدار با روحانیون خراسان شمالی(۱۳۹۱/۰۷/۱۹) 🔻عضو شوید. @serat_zanjan
✍️استاد محمد شجاعی ‏فهم درست مسئله، اصلاً سخت نیست اگر خودمان را به خواب نزده باشیم! یک کاریکاتوریست برزیلی بهتر از بعضی دوستان انقلابی، اعلامِ موضع می‌کند! تاریخ اسلام پُر است از کج‌فهمی مسلمانان، و بصیرتِ غیر مسلمانان. 🔻عضو شوید. @serat_zanjan
19.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘شعرخوانی طوفانی حاج مهدی رسولی در مورد اغتشاشات اخیر/دانشگاه تهران آری حیات ما ممات ما حماسی است دشمن بداند اشک‌هامان هم سیاسی است ای دشمن حق، ما دلیر و حق‌پرستیم برگرد تا سربند نبستیم بیزار از مرگ به ناکامی است این جان قربان است این جان 🔻عضو شوید. @serat_zanjan
11.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥نمایی از مراسم باشکوه تشییع طلبه مردم قم برای این بسیجی مظلوم که توسط فتنه گران بشهادت رسید سنگ تمام گذاشتند 🔻عضو شوید. @serat_zanjan
7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥شخم زنی مقر تروریست‌های کومله با اجرای حاج مهدی رسولی 🔹حاج مهدی رسولی مداح اهل بیت (ع) در جمع رزمندگان یگان‌های عملیاتی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) حضور یافت و در عملیات موشکی ‌سپاه علیه تروریست‌های کومله شرکت کرد. 🔻عضو شوید. @serat_zanjan
🔰 ما همه به وضع موجود، انتقاد و اعتراض داریم. ما ناراضی هستیم. اگر کسی به این وضع رضایت دهد، به انقلاب اسلامی خیانت کرده. ❗اما این به معنای مخالفت با نظام جمهوری اسلامی نیست. جمهوریت و اسلامیت، تنها چتری است که می‌تواند از ما برای اصلاح و پیشرفت محافظت کند. ما راهی جز حرکت در چهارچوب جمهوری اسلامی نداریم. 🔹ثانیاً همه‌ی آن‌چه انتظار داریم، از میان ما برمی‌خیزد. هیچ کسی جز ما برای ما دل نخواهد سوزاند. 🔸ما نیازمند یک انقلاب حقیقی در زمین همین انقلابیم؛ . و مسئولیت این انقلاب را بیش از همه، دهه هفتادی‌ها و دهه هشتادی‌ها بر دوش دارند. باید شانه زیر بار مسئولیت نهاد. 🔹اگر به ناهنجاری‌ها معترضیم، با فروپاشی نظم و نظام و امنیت، فقط به عقب باز خواهیم گشت و هیچ اصلاحی نیز رقم نخواهد خورد، چراکه این معضلات از میان ما- مردم- برخاسته و نه از جای دیگر. اصلاح، از تک‌تکِ ما آغاز می‌شود. ✍️ علی احسان زاده 🔻عضو شوید. @serat_zanjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ظلم های جمهوری اسلامی به زنان در پنج دقیقه! 🔻عضو شوید. @serat_zanjan
19.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ضربه ای که خائنین داخلی بر پیکره یک ملت و کشور وارد میکنند دشمنان خارجی نمی توانند وارد کنند. 🔰شهید مطهری ره: حدیثی در نهج‌البلاغه است. امیرالمؤمنین در نامه‌ای که به محمد ابن أبی بکر وقتی او را والی مصر کرده بودند، نوشته‌اند می‌فرماید: من از پیغمبر اکرم این حدیث را شنیدم. پیغمبر نسبت به آینده امت اظهار نگرانی می‌کرد و می‌گفت: "من از منافقان نگرانم. " پیغمبر از آینده امت خودش اظهار نگرانی می‌کرد ولی نه از ناحیه کافران؛ از ناحیه کسانی که اسلام را به ظاهر قبول کرده‌اند و در باطن قبول نکرده‌اند. ⭕️ این حدیث چقدر برای این روزها آشناست. 🔻عضو شوید. @serat_zanjan
پایگاه تحلیلی صراط
🎥 ضربه ای که خائنین داخلی بر پیکره یک ملت و کشور وارد میکنند دشمنان خارجی نمی توانند وارد کنند. 🔰ش
🔥شورش «رَهْطی» نه جنبش «نَفْری» 🔥شورش «مافیایی» نه جنبش «اجتماعی» ✍️ علی اصغر اسلامی تنها 🔻 برای فهم جامعه شناختی نفاق، در بین کلمات قرآنی که برای توصیف و تبیین صور تجمع و جمع انسانی در جامعه دینی استفاده شده، توجه به واژه بسیار مهم «رهط» لازم است. در آیات قرآنی «رَهْط» بر خلاف «نَفْر» در سیاق منفی استفاده شد. 🔸«نَفْر» تجمع و کنش جمعی فی سبیل الله است، يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَا لَكُمْ إِذَا قِيلَ لَكُمُ انفِرُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ اثَّاقَلْتُمْ إِلَى الْأَرْضِ أَرَضِيتُم بِالْحَيَاةِ الدُّنْيَا مِنَ الْآخِرَةِ ۚ فَمَا مَتَاعُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا فِي الْآخِرَةِ إِلَّا قَلِيلٌ ﴿٣٨ التوبة﴾ وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنفِرُوا كَافَّةً ۚ فَلَوْلَا نَفَرَ مِن كُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَائِفَةٌ لِّيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ ﴿١٢٢ التوبة﴾ 🔹اما «رهط» تجمع و کنش جمعی فی سبیل الشیطان است. وَكَانَ فِي الْمَدِينَةِ تِسْعَةُ رَهْطٍ يُفْسِدُونَ فِي الْأَرْضِ وَلَا يُصْلِحُونَ ﴿٤٨ النمل﴾ 🔻رابطه رهط با نفاق را هم می توان با ملاحظه لغوی اینگونه توضیح داد. . 🔹مفسران نفاق را برگرفته از کلمه­ «نفق» به معنای «طریق نافذ» مي­دانند و بعضي ديگر آنرا مشتّق از کلمة «نافقاء» به معنای محلي از لانه موش صحرایی، معنا کرده­ اند. اين محل خاص، در حقیقت درب مخفی نجات لانه موش در وقت خطر است. 🔸توضيح اينکه موش براي ساختن لانه، زمين را سوراخ مي کند و به حدي پيش مي رود، که مجدداً به قشر زمين مي رسد و آن را نازک مي کند ولي از بين نمي برد، هر موقع خوف و ترس براي او در لانه رخ داد، فوراً پوسته را برانداخته و از آن درب فرار مي کند. در واقع اين حيوان در زمين دو سوراخ درست مي کند، يکي سوراخ آشکار که از آنجا داخل لانه مي شود. و عرب به آن «قاصعا» مي گويد و ديگري سوراخ پنهان که از آن خارج مي گردد و بدان «نافقا» مي گويند؛ قسمت«نافقاء» از لانه موش به ظاهر خاک است ولي درون، آن خالی و فرورفتگي است. 🔹اهل لغت با توجه به همين معنا، میگویند منافق از راهي وارد اسلام مي شود، و از راهی ديگر غير از آن، از اسلام خارج مي شود، همچون موش که از يک سوراخ وارد لانه اش مي شود و از سوراخ ديگر خارج مي گردد. همچنين منافق، مثل نافقا خلاف آنچه را که پنهان مي کند ظاهر مي سازد. ❗«نفاق» با «رهط» هم رابطه دارد توضیح آن، اینگونه است که به حجره ای که موش صحرایی بین القاصعاء والنافقاء می کَنَد و توله هایش را در آن پنهان می کند الراهِطاء (کنافِقاء) و الرُهَطة (كحُطَمة) گفته می شود. 🔻در نتیجه می توان گفت: «رهط بر خلاف «نفر» جماعتی پنهان و دارای نفاق است که افراد آن بر کنش جمعی تناکر( امر به منکر متقابل) تعاهد دارند و فساد در زمین می کنند و اصلاح نمی کنند. وَكَانَ فِي الْمَدِينَةِ تِسْعَةُ رَهْطٍ يُفْسِدُونَ فِي الْأَرْضِ وَلَا يُصْلِحُونَ ﴿٤٨ النمل﴾ 💢 بر این اساس و با توجه به شعارها، کیفیت خشونت و کنش جمعی اغتشاش و شورش اخیر می توان گفت؛ این شورش، شورش ارهاط افساد طلب است شورش بچه منافق های افساد طلبِ معطوف به تصویر(اهل تفرّج، تکشّف و تکشیف) است. بچه منافق های که توهّم براندازی و تبدیل حرم به بزرگترین استیج تفرّج و ساخت بزرگترین تکشّف گاه جهان را دارند. (زهی خیال باطل) این «شورش رهطی» است ، نه «نَفْر اجتماعی». این «شورش مافیایی» است نه «جنبش اجتماعی». کنش داعشی دارد نه اصلاحی @hamshenasi 🔻عضو شوید. @serat_zanjan
🔅خواص اگر نفهمیدند، بفهمند اگر فهمیدند، باید جبران کنند 🔻عضو شوید. @serat_zanjan
🔻آشوب خیابان سایه بود ✍️ علی مهدیان باور کنید هنوز هم خیلی از مسوولین نفهمیده اند که «آشوب های برآمده از شبکه مجازی» با «آشوبهای سنتی کف خیابان» فرق های جدی دارند. 🔺آشوبی که در فضای مجازی زیست میکند و بعد مثل فاضلابی داخل شهر میریزد، چه تفاوتهایی با آشوبهای سنتی دارد. ⚡️آشوب سنتی برای دیده شدن نیاز به جمعیت زیاد داشت. اما آشوب جدید با جمعیت کم هم کارش راه میافتد. کافی است یک رفتار ساختار شکن عجیب و غریب انجام دهیم. خونی بریزیم. چیزی را بشکنیم. فحش خیلی ناجور بدهیم. ⚡️ آشوب سنتی در هر نقطه ای انجام شود قابل پیگیری و پیشگیری از پیش است. اگر بخواهد جابجا شود نیروهای انتظامی میتوانند پیش گیری کنند. آشوب جدید هر جایی ممکن است اتفاق بیفتد. ⚡️آشوبهای سنتی را کسانی راه میاندازند که تحلیل سیاسی اجتماعی متفاوتی دارند. سابقه ای دارند. در سخن خود جدی اند ولو اشتباه کرده باشند. اما آشوبهای جدید را کسانی راه میاندازند که در کف شبکه های مجازی زیست میکنند و بدون عمق و مبنا. جماعت تحت تاثیر و منفعل. میانگین سنی پانزده سال با مشغولیت جدی زیست مجازی. آشوبهای سنتی ریشه دارد اندیشه دارد عمق دارد، باید درباره اش‌ عمیقتر اندیشید. آشوبهای جدید بی ریشه است. احساسی است. هیجانی است. لذا میتواند هر زمان دیگری هم شکل بگیرد. ⚡️آشوبهای سنتی را احزاب و گروهها و نخبگان رهبری و جهت دهی میکنند. اما آشوبهای جدید را سلبریتی ها و بازیکن ها و بازیگرها و اینفلوینسرها جهت میدهند. ⚡️آشوبهای سنتی درش راست و دروغ وقایع و اختلاط حق و باطل مهم است اما آشوبهای مجازی سر ریز شده در خیابان، کافی است با یک داستان ولو کلا دروغ اما هماهنگ با یک کلان روایت شکل میگیرد. همان روایت کلان که ذره ذره در ذهنتان میسازند. 🔺اگر صحنه مجازی ول و رها باشد و در اختیار دشمن باشد همیشه منتظر آشوبهایی از این دست باید بود. 🔺مراقبت از آشوب مجازی نیاز به قوه امنیتبخش دیگری دارد. نیاز به صیانت دیگری دارد. نیاز به حکمرانی دیگری دارد. نیاز به حضور مردمی دیگری دارد. نفی حضورهای خیابانی نمیکنم اما بدون توجه به مبدا و صحنه اصلی جوشش آشوب و ضابطه مند کردن آن، عملا کشور، خود را خلع سلاح میکند. @ali_mahdiyan 🔻عضو شوید. @serat_zanjan