eitaa logo
صراط ولایت
1.5هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
3.1هزار ویدیو
30 فایل
خوشابحال کسانی که در شطّ خونین بلا، غرقه در خون سرخ عاشقی شدند و در شعاع انوار آل محمد(ص)، از آفاق مُعلّای ملکوت برای جهانیان جلوه گری میکنند. شعار اهل ولاء تا صبح آدینه ی فرج:یالثارات الحسین(ع)
مشاهده در ایتا
دانلود
🕯روضه طفل رضیع 💔شه و شهزاده و شش ماهه و شش گوشه‌ و آب 💔روزه‌ ی روز ششم، روضه ی اصغر؛ طفل رباب 🥀امام علی اصغرش را در آغوش گرفت و به سوی قوم رفت، خطاب به قوم فرمودند: «یا قوم ان لم ترحمونی فارحموا هذا الطفل امّا ترونه کیف یتلظی عطشا» ای قوم اگر به من رحم نمی‏کنید پس به این کودک رحم کنید، آیا او را نمی‏بینید که چگونه از شدت و حرارت تشنگی، دهان را باز و بسته می‏کند؟ 🥀هنوز سخن امام تمام نشده بود‌که به اشاره عمربن سعد، حرمله بن کاهل اسدی گلوی نازک او را هدف تیر سه شعبه‏ اش قرار داد که تیر به گلو اصابت کرد و علی اصغر از گوش تا گوش روی دستان امام ذبح گردید. «ثمَّ تَلْقَّی الْدَّمَ بِکَفَّیْهِ فَلَمّا امْتَلأتا؛ رَمی بِالدَّمِ نَحْوَ السَّماءِ ثُمَّ قالَ: هَوْنٌ عَلَیَّ ما نَزَلَ بی أَنَّهُ بِعَیْنِ اللهِ» امام کف هر دو دست مبارکشان را به زیر خونی که از گلوی کودک می آمد بردند و چون کف دستانشان پر از خون شد، خون را به سوی آسمان پرتاب نمودند و فرمودند: آنچه مصیبت وارده را بر من آسان می‌کند، این است که خداوند می بیند. سپس امام فرمود: اين مصيبتی که بر من وارد شد برایم آسان است، چرا كه در برابر دیده ی خداست. 🥀امام باقر(عليه السلام) درباره آن لحظه سوزناک فرمودند: «فَلَمْ يَسْقُطْ مِنْ ذلِكَ الدَّمِ قَطْرَةٌ إِلَى الاَْرْضِ» از خون گلوى على اصغر كه امام آنها را به آسمان پاشيد، قطره اى به زمين برنگشت! 🌍@seratevilayat 📡برای رضای الهی☝️آنرا نشر دهید. ☫کانال صراط ولایت
🏴مقتل حضرت علی اکبر(ع) بر اساس نقل شیخ مفید ◾️ولَم يَزَل يَتَقَدَّمُ رَجُلٌ رَجُلٌ مِن أصحابِهِ فَيُقتَلُ، حَتّى لَم يَبقَ مَعَ الحُسَينِ عليه السلام إلّا أهلُ بَيتِهِ خاصَّةً. فَتَقَدَّمَ ابنُهُ عَلِيُّ بنُ الحُسَينِ عليه السلام ـ واُمُّهُ لَيلى بِنتُ أبي مُرَّةَ بنِ عُروَةَ بنِ مَسعودٍ الثَّقَفِيِّ ـ وكانَ مِن أصبَحِ النّاسِ وَجهاً، ولَهُ يَومَئِذٍ بِضعَ عَشرَةَ سَنَةً، فَشَدَّ عَلَى النّاسِ، وهُوَ يَقولُ:  أنَا عَلِيُّ بنُ الحُسَينِ بنِ عَلِيّ نَحنُ وبَيتِ اللّه ِ أولى بِالنَّبِيّ  تَاللّه ِ لا يَحكُمُ فينَا ابنُ الدَّعِيّ أضرِبُ بِالسَّيفِ اُحامي عَن أبي  ضَربَ غُلامٍ هاشِمِيٍّ قُرَشِيّ ◾️فَفَعَلَ ذلِكَ مِراراً وأهلُ الكوفَةِ يَتَّقونَ قَتلَهُ، فَبَصُرَ بِهِ مُرَّةُ بنُ مُنقِذٍ العَبدِيُّ، فَقالَ: عَلَيَّ آثامُ العَرَبِ ، إن مَرَّ بي يَفعَلُ مِثلَ ذلِكَ إن لَم اُثكِلهُ أباهُ، فَمَرَّ يَشتَدُّ عَلَى النّاسِ كَما مَرَّ فِي الأَوَّلِ، فَاعتَرَضَهُ مُرَّةُ بنُ مُنقِذٍ، فَطَعَنَهُ فَصُرِعَ، وَاحتَواهُ القَومُ فَقَطَّعوهُ بِأَسيافِهِم. فَجاءَ الحُسَينُ عليه السلام حَتّى وَقَفَ عَلَيهِ، فَقالَ: قَتَلَ اللّه ُ قَوماً قَتَلوكَ يا بُنَيَّ ، ما أجرَأَهُم عَلَى الرَّحمنِ وعَلَى انتِهاكِ حُرمَةِ الرَّسولِ! وَانهَمَلَت عَيناهُ بِالدُّموعِ، ثُمَّ قالَ: عَلَى الدُّنيا بَعدَكَ العَفاءُ. وخَرَجَت زَينَبُ اُختُ الحُسَينِ مُسرِعَةً تُنادي: يا اُخَيّاه وَابنَ اُخَيّاه، وجاءَت حَتّى أكَبَّت عَلَيهِ، فَأَخَذَ الحُسَينُ عليه السلام بِرَأسِها فَرَدَّها إلَى الفُسطاطِ، وأمَرَ فِتيانَهُ فَقالَ: اِحمِلوا أخاكُم، فَحَمَلوهُ حَتّى وَضَعوهُ بَينَ يَدَيِ الفُسطاطِ الَّذي كانوا يُقاتِلونَ أمامَهُ. 🕯ياران امام حسين عليه السلام يكى يكى پيش مى‌آمدند و مى جنگيدند و كُشته مى‌شدند تا آن كه جز خانواده اش كسى با حسين عليه السلام نماند. آن گاه پسرش على اكبر عليه السلام ـ كه مادرش ليلا، دختر ابى مُرّة بن عُروة بن مسعود ثقفى بود ـ قدم به ميدان نهاد. او از زيباروى ترينِ مردمان و آن هنگام هجده ـ نوزده ساله بود. او به دشمن حمله بُرد و چنين خواند: من على پسر حسين بن على ام به خانه خدا سوگند كه ما به پيامبر صلى الله عليه و آله نزديك تريم. و به خدا سوگند كه پسر بى نَسَب (ابن زياد) نمى‌تواند بر ما حكم براند. 🕯با شمشير مى‌زنم و از پدرم حمايت مى كنم؛ شمشير زدنِ جوان هاشمىِ قُرَشى. او اين كار را بارها به انجام رساند و كوفيان از قتال با او پروا مى‌كردند كه مُرّة بن مُنقِذ عبدى او را ديد و گفت: گناهان عرب بر دوش من باشد اگر بر من بگذرد و چنين كند و من پدرش را به عزايش ننشانم! على اكبر عليه السلام مانند بار اوّل، بر دشمن حمله بُرد كه مُرّة بن مُنقِذ راه را بر او گرفت و نيزه اى به او زد و بر زمينش انداخت. 🕯سپاهيان، گِردش را گرفتند و او را با شمشيرهايشان تكّه تكّه كردند. امام حسين عليه السلام به بالاى سر او آمد و ايستاد و فرمود: «خداوند بكُشد كسانى را كه تو را كُشتند اى پسر عزيزم ! چه گستاخ کرد آنها را در برابر خداى رحمان و بر هتك حرمت پيامبر!» در حالی که اشك از چشمانش روان میشد، سپس فرمود: «بر این دنيای(این حرامیان) پس از تو ويرانی باد !» 🕯زينب عليهاالسلام خواهر امام حسين عليه السلام به شتاب بيرون دويد و ندا داد: اى برادرم و فرزند برادرم! آن گاه آمد تا خود را بر روى [پيكر] على اكبر عليه السلام انداخت. امام حسين عليه السلام سر او را گرفت و [ او را بلند كرد و ] به خيمه اش باز گرداند و به جوانان خود فرمان داد و فرمود: «برادرتان را ببريد!» . آنان او را بُردند و در خيمه اى گذاشتند كه جلوى آن مى جنگيدند. 📖الإرشاد شيخ مفيد، ج ٢ ص ١٠٦ 🌍@seratevilayat 📡برای رضای الهی☝️آنرا نشر دهید. ☫کانال صراط ولایت
🔰فضایل کمتر شنیده شده از قمر منیر بنی هاشم 1⃣ امام صادق(ع) در توصیف منزلت ولایی حضرت عباس(ع) فرمودند:  🔶كانَ عَمُّنَا العَبّاسُ بنُ عَلِيٍّ نافِذَ البَصيرَةِ صُلبَ الإيمانِ جاهَدَ مَعَ أبي عَبدِاللَّهِ و أبلي بَلاءً حَسَناً و مَضي شَهيدَاً «عموي ما؛ عبّاس بن علی، داراي بصیرتی نافذ و ايماني راسخ بود همراه با اباعبدالله جهاد كرد و نيك آزمايش داد و به شهادت رسيد.» 📖عمدة الطّالب ص ۳۵۶ 2⃣ در معالی السّبطین آمده است که امام علی(ع) در بستر شهادت به حضرت عباس فرمودند: 🔶وَلَدی وَ سَتَقرّ عینی ُبک فی یوم القیامة  «فرزندم؛ بزودی چشمم در قیامت به وسیله ی تو روشن خواهد شد.» 👌صد البته که فضیلت حضرت اباالفضل نه به قامت رعنایش بود و نه جمال دلربایش، بلکه ایشان را ادب و معرفت و ایمان استوار و اطاعت محض از اوامر الهی، به این مقام عظمی رساند. لذا آنچه که از حضرت عباس برای اهل البیت مایه ی زینت و مباهات؛ و برای امیرالمومنین موجب روشنی چشم شد، قامت نیکو و چهره ی زیبای قمر بنی هاشم نبود بلکه سنگینی ایمان و وزانت تقوایی ایشان بود. ❤️در همین ارتباط، اميرالمؤمنين(ع) میفرمایند: 🔰وَ اللَّهِ مَا سَأَلْتُ رَبِّي وَلَداً نَضِيرَ الْوَجْهِ وَ لَا سَأَلْتُهُ وَلَداً حَسَنَ الْقَامَةِ وَ لَكِنْ سَأَلْتُ رَبِّي وُلْداً مُطِيعِينَ‏ لِلَّهِ‏ خَائِفِينَ وَجِلِينَ مِنْهُ حَتَّى إِذَا نَظَرْتُ إِلَيْهِ وَ هُوَ مُطِيعٌ لِلَّهِ قَرَّتْ بِهِ عَيْنِي «به خدا قسم، من از پرودگارم نه فرزند زيبا رو خواسته ام و نه فرزندی نيكو قامت، بلکه از خدايم فرزندانی خواستم که مطيع فرمان خداوند باشند، خداترس باشند، تا هروقت ديدگانم به آنها افتاد که در حال اطاعت خداوند هستند، چشمم روشن شود.» 📖بحار، ج ۴۳، ص۲۷۹ ✅پس مداحان مستحضر باشند که قسم جلاله امامشان این بوده که هرگز برای جمال زیبای فرزندان خود دغدغه و مسالت نداشته اند(هر چند جمال نیکو یک فضیلت و نعمت خدادادی است که کسی حتی امام نمیخواهد از آن برای فرزندانش بی بهره باشد لکن منظور این است که برای امام آن چیزی که دغدغه و تمنای اصلی او از رب العالمین است؛ داشتن فرزند صالح میباشد) لذا شایسته نیست در مقام مدح اباالفضل العباس؛ بیشتر شعر و مناقب خوانی در مرثیه یا مولودی را به قامت زیبا و جمال نیکوی ایشان معطوف کنند و از آن شاکله ی ایمانی و تقوایی ایشان خود و دیگران را مغفول نمایند. 3⃣ روایت شده که وقتی روز قیامت بر پا می شود، پیامبر(صلوات الله علیه و آله) به مولا علی می فرمایند که به زهرا بگو برای شفاعت و نجات امت چه داری؟ ایشان در پاسخ می فرمایند: 🔰یا امیر المؤمنین ! کفانا لاجل ِ هذا المقام ِ الیدان ِ المَقطوعتان ِ مـِـن ابنی العباس “ «یا امیر المؤمنین ! در این جایگاه شفاعت، دو دست بریده پسرم عباس برایمان کفایت میکند.»  📖معالی السبطین ج۱ ص۴۵۲ 4⃣ امام سجاد(ع) عموی خود عباس را چنین توصیف می‌فرماید: 🔶رَحِمَ اللَّهُ عَمِیَّ الْعَبَّاسَ فَلَقَدْ آثَرَ وأَبْلی وفَدی أَخاهُ بِنَفْسِهِ حَتَّی قُطِعَتْ یَداهُ فَأَبْدَلَهُ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ مِنْهُما جِناحَیْن یَطیرُ بِهِما مَعَ الْمَلائِکَةِ فی‌ الْجَنَّةِ کَما جُعِلَ لِجَعْفَرِ بْنِ أَبی‌ طالِبْ علیه السلام؛ وَإنَّ لِلْعَبّاسِ عِنْدَ اللَّهِ تَبارَکَ وَتَعالی مَنْزِلَةٌ یَغبِطَهُ بِها جَمیعَ الشُّهدَاءِ یَوْمَ القِیامَة. «خدا عمویم عباس را رحمت کند که ایثار کرد و خود را به سختی افکند و در راه برادرش جانبازی کرد، تا آن‌که دست‌هایش از پیکر جدا گردید. آن‌گاه خداوند به جای آن‌ها دو بال به وی عنایت فرمود که در بهشت همراه فرشتگان پرواز کند؛ همان‌سان که برای جعفر طیار قرار داد.(کنایه از عروج گرفتن ایشان در فضای بیکران عالم قدس و وادی قرب است)عباس نزد خداوند مقامی دارد که همه شهدا در قیامت بدان غبطه می‌خورند.» 📖بحار الانوار ج۴۴ص۲۹۸ 5⃣ همچنین در فرازی از زیارت نامه ایشان از لسان مبارک امام صادق چنین آمده است: «گواهی می‌دهم که تو در خیر خواهی امّت، نهایت سعی و تلاش را کردی و تا آخرین توان خود برای پیروزی دین اهتمام ورزیدی تا اینکه خداوند تو را در مقام رفیع شهیدان برانگیخت و روح تو را با ارواح سعادتمندان پیشگاه خدا محشور کرد و خداوند از بهشتش عالی‌ترین وشکوه‌مندترین جایگاهش را به تو عنایت فرمود و نام تو را در بلندترین و باشکوه ترین جایگاه‌های عالم بلند کرد و تو را با پیامبران، صادقان و صالحان که برترین رفیقان هستند، محشور فرمود.» 📖بطل العلقمی، ج ٢، ص ٣١١ 🌍@seratevilayat 📡برای رضای الهی☝️آنرا نشر دهید. ☫کانال صراط ولایت
🔴 ♦️مسعودى ، مورخ بزرگ اهل سنت در کتاب «مروج الذهب» مينويسد، «كم كم بعد از كشتن حسين(علیه السلام)، حكومت بنی امیه به قدرى علنى فساد ميكرد و گناه به قدرى رائج شد كه حتى در مكه و مدينه ، شرابخوارى علنى شد و مجالس رقاصى و فحشا در مكه و مدينه علناً برگزار مي شد». ♦️مدينه، شهر پيغمبر(ص) طورى شد كه مجالس علنى مختلط از زن و مرد كه با هم ميرقصيدند و شراب ميخوردند، برگزار ميشد. «ابوالفرج اصفهانى» در «اغانى» نوشته است: «زن آوازه خوان رقاصى بود به نام جميله كه مشهور به فحشا هم بود. اين زن تصميم گرفت كه به سفر حج مشرف بشود!!... طورى شده بود كه وقتى اين خانم مدينه را به قصد حج ترك ميكرد، در مسير راه از مدينه تا مكه، چنان استقبالى از اين رقاصه فاحشه شد، كه از هيچ عالم و فقيهى چنين استقبالى نميشد و همراه اين خانم، كاروانى از خوانندگان مرد و زن راه افتاد و پنجاه خواننده و مطرب زن و مرد با جميله همراه شدند براى حج!! این كاروان كه نزديك مكه رسيد، اشراف و بزرگان مكه به استقبال اينها آمدند. بعد از عرفات هم كه به مكه برگشتند، شهر به حالت نيمه تعطيل درآمد و مردم در كوچه ها و پشت بامها به استقبال اين خواننده ها و رقاصه ها آمدند». ♦️اين وضعيت جامعه اسلامى است، بعد از كشته شدن حسين(ع)، عالم نمایان فاسدى هم بودند كه همه چيز را توجيه ميكردند... اين، مدينه النبى است كه نيم قرن بعد از پيغمبر(ص) به اين روز افتاد!... 👆امروز هم اگر خواص و مومنین نسبت به حاکم شدن مفاسد و ترویج بی بندوباری و موسیقی و فساد و الگو شدن برخی هنرپیشه ها و فوتبالیستها و سلبریتی ها و...در جامعه، حساسیت لازم را از خود نشان ندهند و بدون توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، خود را ملزم به حضور در صحنه و روشنگری ندانند و علماء نیز سکوت کرده و برخی مسئولان نیز برای اهداف انتخاباتی و مقامات دنیوی خود، به جولان عناصر بی بند و بار و مطالبات آنان گردن نهند، خدای ناکرده وضعیت جامعه مشابه وضعیت مدینه النبی(ص) در دوران اموی خواهد شد. لذا بزرگترین امری که باید در ایام عزاداری احیاء شود مساله امر به معروف و نهی از منکر است و هر کسی به این دو رکن قرآنی اهتمام نداشته باشد از ولایت معصومین خارج شده و هیچ چیزی حتی اشک و اندوه در محافل حسینی او را نمیتواند نجات دهد چرا که شرط وصال به این مقامات عظمی صرفا برای کسانی میسر است که از دایره ولایت معصومین خارج نشده باشند.که شرط اساسی برای دخول در وادی امن و امان یا همان حصن الهی؛ اهتمام به شعائر دینی و متابعت از اوامر اولیای دین است که آدمی را از مهالک نجات میدهد. 🌍@seratevilayat 📡برای رضای الهی☝️آنرا نشر دهید. ☫کانال صراط ولایت
💠خطبه ای زیبا از حضرت ابوالفضل العباس(ع) در هشتم ذیحجه سال 60 هجری قمری، بر بام كعبه 🔰بسم الله الرّحمن الرّحیم اَلحَمدُ لِلّهِ الَّذی شَرَّفَ هذا (بیت الله‌الحَرام) بِقُدُومِ اَبیهِ، مَن كانَ بِالاَمسِ بیتاً اَصبَح قِبلَةً. أَیهَا الكَفَرةُ الفَجَرة اَتَصُدُّونَ طَریقَ البَیتِ لِاِمامِ البَرَرَة؟ مَن هُوَ اَحَقُّ بِه مِن سائِرِ البَریه؟ وَ مَن هُوَ اَدنی بِه؟ وَ لَولا حِكم اللهِ الجَلیه وَ اَسرارُهُ العِلّیه وَاختِبارُهُ البَریه لَطارِ البَیتِ اِلیه قَبلَ اَن یمشی لَدَیه قَدِ استَلَمَ النّاسُ الحَجَر وَ الحَجَرُ یستَلِمُ یدَیه وَ لَو لَم تَكُن مَشیةُ مَولای مَجبُولَةً مِن مَشیهِ الرَّحمن، لَوَقَعتُ عَلَیكُم كَالسَّقرِ الغَضبانِ عَلی عَصافِیرِ الطَّیران. اَتُخَوِِّنَ قَوماً یلعَبُ بِالمَوتِ فِی الطُّفُولیة فَكَیفَ كانَ فِی الرُّجُولیهِ؟ وَلَفَدَیتُ بِالحامّاتِ لِسَید البَریاتِ دونَ الحَیوانات. هَیهات فَانظُرُوا ثُمَّ انظُرُوا مِمَّن شارِبُ الخَمر وَ مِمَّن صاحِبُ الحَوضِ وَ الكَوثَر وَ مِمَّن فی بَیتِهِ الوَحی وَ القُرآن وَ مِمَّن فی بَیتِه اللَّهَواتِ وَالدَّنَساتُ وَ مِمَّن فی بَیتِهِ التَّطهیرُ وَ الآیات. وَ أَنتُم وَقَعتُم فِی الغَلطَةِ الَّتی قَد وَقَعَت فیهَا القُرَیشُ لِأنَّهُمُ اردُوا قَتلَ رَسولِ الله صلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِه وَ أنتُم تُریدُونَ قَتلَ ابنِ بِنتِ نَبیكُم وَ لا یمكِن لَهُم مادامَ اَمیرُالمُؤمِنینَ (ع) حَیاً وَ كَیفَ یمكِنُ لَكُم قَتلَ اَبی عَبدِاللِه الحُسَین (علیه السلام) مادُمتُ حَیاً سَلیلاً؟ تَعالوا اُخبِرُكُم بِسَبیلِه بادِروُا قَتلی وَاضرِبُوا عُنُقی لِیحصُلَ مُرادُكُم لابَلَغَ الله مِدارَكُم وَ بَدَّدَ اعمارَكُم وَ اَولادَكُم وَ لَعَنَ الله عَلَیكُم وَ عَلی اَجدادكُم. 🔶بنام خداوند بخشنده مهربان سپاس خدای را كه بیت الله را با قدوم پدرش(منظور امام حسین (ع) است) شرافت داد؛ كه دیروز بیت بود، و امروزقبله گردید. ای ناسپاسان گناهكار! آیا راه بیت را بر امام نیكوكاران می بندید؟ چه كسی سزاوارتر به این بیت است از دیگر موجودات؟ و چه كسی نزدیكترین به این خانه است؟ و اگر حكمت های آشکار خداوند و اسرار بلند الهی و امتحانات موجودات نبود، همانا بیت به سوی ایشان [ امام حسین (ع)] پرواز می كرد؛ قبل از اینكه مردم حجرالاسود را برای تبرّک لمس كنند، حجر الاسود دستانش [امام حسین (ع)] را برای تبرّک لمس میکند و میبوسد. و اگر خواست مولای من، سرشته شده از خواست خداوند رحمن نبود هر آینه بر سر شما مانند فرود آمدن بازِ شكاری خشمگین بر گنجشگان پروازی، فرود می آمدم. آیا قومی را كه مرگ را در كودكی به بازی می گرفتند می ترسانید. پس چگونه میخواهید اکنون که در بزرگسالی هستند از مرگ بترسانید. همه اهل و عیال و قبیله ام قربانی آقا و مولای همه موجودات بدون اینکه قربانی ام بخواهد از جنس بهائم باشد. این ترس و ذلت از ما دور است؛ پس بنگرید از چه كسی پیروی می كنید، از كسی كه شراب می نوشد [مراد یزید ملعون است] یا كسی كه صاحب حوض و كوثر است؛  كسی كه خانه اش مهبط وحی و نزول قرآن است [مراد امام حسین(ع)است] یا كسی كه در بیتش اسباب لهو و نجاست است [مراد یزید ملعون است]؛ و یا كسی كه در خانه اش آیات قرآن و آیه تطهیر نازل شده است. شما در غلطی واقع شدید كه قریش واقع شدند. چرا كه اراده قتل پیامبر(ص) را كردند و شما اراده قتل پسر دختر پیامبرتان را و این حیله برای ایشان تا وقتی امیرالمؤمنین(ع) زنده بود ممكن نشد. پس چگونه ممكن است شما بتوانید ابا عبدالله الحسین را به قتل برسانید؛ تا وقتی كه من زنده ام؟ بیایید تا به راهش [راه قتل امام حسین(ع)] آگاهتان كنم؛ پس مبادرت به كشتن من كنید، و گردنم را بزنید تا به مقصودتان برسید. خدا شما را به مقصودتان نرساند و عمرتان را نابود و فرزندانتان را پراکنده کند و لعنت خدا بر شما و پدرانتان باد.[ چرا كه قصد كشتن پیامبر (ص)را داشتند و بر این بدعتها و انحرافات زندگی کردند و شما نسل همان ظالمین هستید.] 📖مناقب سادة‎ الكرام، تألیف سید عین العارفین 🌍@seratevilayat 📡برای رضای الهی☝️آنرا نشر دهید. ☫کانال صراط ولایت
💠 بررسی بنیان‌های فکری شیعه باتدبر در زیارت عاشورا 1⃣ زیارت عاشورا به دو قسمت تولی(سلام بر افراد جبهه ی حق) و تبری (لعن بر افراد جبهه ی باطل) تقسیم می شود.   2⃣در زیارت عاشورا می آموزیم عبادتی که با اطاعت نباشد فریبی بیش نیست زیرا انسان به وسیله عبادت توام با اطاعت است که می‌تواند به درجه عبد(بندگی)برسد. و این عبودیت بالاترین قله ی کمال آدمی است. 3⃣در زیارت عاشورا یزید و شمر متهمان ردیف اول نیستند بلکه لعن اول متوجه پایه گذاران ظلم می باشد. پس یاد بگیریم که هر کار ساده یا مهمی که می خواستیم انجام دهیم آینده آن را تصور کنیم و بدون بصیرت هیچ اقدامی نکنیم. زیرا که می تواند موجب لعن پایدار خداوند بر ما شود. 4⃣در زیارت عاشورا آخرین لعن بر «تابعین»است، یعنی کسانی که همان مرام و مسلک اول ظالمین را دارند. پس مواظب تایید کردن ها و رد کردن های زبانی و عملی و حتی قلبی خود باشیم. بدانیم که هر رای و نظر ما در نهایت یا به یاری ولی خدا می انجامد یا به کشته شدن ولی الهی.(در انتخابات به کسانی که نااهل و نامحرم نسبت به اسلام ناب محمدی(ص) میباشند رای ندهیم و دیگران را نیز از رای دادن به ایشان برحذر داریم) 5⃣در زیارت عاشورا کسانی که برای جبهه ی باطل اسب آماده کردند لعنت شده اند. پس مواظب کمک های مادی و معنوی خود به این و آن باشیم؛ زیرا این کمک ها یا به تقویت جبهه حق می انجامد یا به تقویت جبهه باطل. 7⃣در زیارت عاشورا می آموزیم برای فدا شدن در راه خدا تنها بر محور ولی الله میتوان فدا شویم. و گرنه حتی جهاد ما صبغه ی طاغوت پیدا میکند (حَلَّت بِفَنَائِک) 8⃣در زیارت عاشورا می خوانیم که باید خود را آل رسول الله کنیم که اگر نکردیم جزء آل امیه وآل مروان و آل زیاد خواهیم شد. 9⃣در زیارت عاشورا هیچ سخنی از گروه سومی نیست (یا حق؛ یا باطل) پس ما هر چه زودتر خط خود را مشخص کنیم(حسینی_مهدوی یا یزیدی _دجّالی)؟ 🔟از زیارت عاشورا می آموزیم که باید سه توانایی خود را ارزیابی کنیم: • توانایی در تشخیص دوست و دشمن (جبهه ی حق و باطل) • توانایی در یاری کردن دوستان خدا (تولی به جبهه ی حق) • توانایی در مبارزه کردن با دشمنان خدا (تبری از جبهه ی باطل) 1⃣1⃣در زیارت عاشوراء میخوانیم (اَللَّهُمَّ خُصَّ اَنْتَ اَوَّلَ ظالِمٍ بِاللَّعْنِ مِنّى وَابْدَأْ بِهِ اَوَّلاً ثُمَّ الثَّانِىَ وَالثَّالِثَ والرَّابِعَ اَللَّهُمِّ الْعَنْ یَزیدَ خامِساً) ✅لذا درمیابیم درست است که برخی افراد و تمامی جریانات باطل لعن شده اند ولی بخاطر مصلحت الهی؛ تا قبل از ظهور نمیشود اسامی باعث و بانیان اصلی این ظلم مستمر به خاندان وحی را بر زبان آورد. همان کسانی که موجبات غصب حکومت بودند و بنی امیه را مکنت و قدرت دادند. لذا شیعیان هم باید این ظرافت در لعن کردن را دریابند و موجبات رضایت الهی را فراهم نمایند. 2⃣1⃣در زیارت عاشورا از خداوند درخواست وصال به مقام خونخواهی امام حسین(ع) را، در معیت امام زمان ارواحنا فداه داریم. (اَنْ يَرْزُقَنى طَلَبَ ثارِكَ مَعَ اِمامٍ مَنْصُورٍ مِنْ اَهْلِ بَيْتِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ و َآلِهِ...) ✅آری خونخواه حقیقی ابی عبدالله، امام زمان ارواحنافداه است و این خونخواهی از آرمانهای اصلی ظهورشان میباشد و در حقیقت زیارت عاشورا ما را به صلح جهانی مهدی آل محمد(ص) رهنمون میکند. و بدون شک این صلح، جز با قتال با دشمنان اسلام و جنگ با منحرف کنندگان فطرتهای توحیدی، به منصه ظهور نمیرسد. 🌍@seratevilayat 📡برای رضای الهی☝️آنرا نشر دهید. ☫کانال صراط ولایت
🏴أَلسَّلامُ عَلَى الشَّیْبِ الْخَضیبِ 💔سلام بر آن محاسن بخون آغشته شده 💔سلام بر آن لبان عطشانی که زمزم و کوثر بر او ندبه و گریه کردند 💔سلام بر آن قرآنی که بر بالای نی تلاوت شد 💔سلام بر آن دل شکسته ای که مصیبتش بر آسمانها و عرشیان و فرشیان سنگینی می کند. 💔سلام بر او روزی که متولد شد و روزی که در مسلخ عشق، غرقه در خون شد و سلام بر او روزی که در محشر کبرای الهی، با صورت خونین برانگیخته میشود. 💔 و سلام بر دل شکسته صاحب الزمان که ندبه او در هر صبح و شام بر جدّ غریبش، شراره ای است بر دل قدسیان عالم. 🏴در روز عاشورا با یاد امام زمان(عج)، یکدیگر را برای این مصیبت عظمی تسکین دهیم... 🌷امام باقر (ع) می‌فرمايند:يكديگر را در روز عاشورا اين گونه تعزيت(تسلیت) دهيد: ▪️«اعظم الله اجورنا بمصابنا بالحسين و جعلنا و اياكم من الطالبين بثاره مع وليه الامام المهدي من آل محمد(ص). ▪️خداوند اجر ما را در مصيبت حسين (علیه‌السلام) بزرگ گرداند و ما و شما را از كسانى قرار دهد كه به همراه ولی اش، امام مهدی از آل محمد(ص)، به خون خواهی او برخيزيم». 📚 بحارالأنوار، ج۹۸، ص۲۹۰ 🌍@seratevilayat 📡برای رضای الهی☝️آنرا نشر دهید. ☫کانال صراط ولایت
حسینی در صفحه‌اش نوشت👇 عکس بالا، صحنه به دار کشیدن در شهر تبریز بدست لشگر قزاق روس در سال ۱۲۹۰ روز عاشوراست. 🚫هنگامی که روس‌ها در حال به دار کشیدن آزادیخواهان و دلاوران تبریز در روز عاشورای سال ۱۲۹۰ بودند، صدای طبل و سنج از کوچه پس کوچه های تبریز شنیده می‌شد 👈 و مردم تبریز در حال عزاداری برای امام حسین علیه‌السلام بودند. 🚫فرمانده فوج قزاق روس اینگونه تعریف می‌کند👇 "خیلی می‌ترسیدیم که آن جمعیت عظیم عزادار حسینی، به آزادیخواهان مبارز تبریزی بپیوندند، در آن صورت چه بر سر ما می‌آمد !!" ‼️ اما جمعیت ، فقط عزاداری و گریه کردند و علم بر دوش کشیدند!! و تعزیه‌خوانی راه انداختند و به اعدام ۹ دلاور آزادیخواه خود هیچ توجهی نکردند!! 🔴 می‌دانید چرا⁉️ 👈چون سیاست را از دین جدا می‌دانستند👉 و در حالی که ۹ دلاور تبریزی بر سر دار بودند، غذاهای نذری خود را گرفتند و به خانه‌هایشان رفتند!! ⁉️آیا هدف قیام امام حسین، فقط این بود که مردم گریه کنند یا اینکه درس عبرت هم بگیرند و هشیار باشند که قرار نگیرند!! برای ۱۴۰۰سال پیش نیست. 👈عاشورا همین امروز است. و پیدا کردن مسیر و تکلیف در غیاب امام معصوم سخت و سخت‌تر!! 🌍@seratevilayat 📡برای رضای الهی☝️آنرا نشر دهید. ☫کانال صراط ولایت
🕊ياد امام حسين در نخستين كلام حضرت مهدی در حین قیام جهانی 🛑در کتاب «إلزام الناصب فی إثبات الحجة الغائب(عج)، روایتی را از کتابی با نام «الموائد» این‌گونه نقل می‌کند: 🔻زماني كه قائم آل محمد ظهور كند، ما بين ركن و مقام مي ايستد و پنج ندا مي دهد: 💔«اَلا یا اَهلَ العالَم اَنَا الاِمام القائِم ; آگاه باشيد اي جهانيان كه منم امام قائم» 💔«اَلا یا اَهلَ العالَم اَنَا الصَّمصامُ المُنتَقِم; آگاه باشيد اي اهل عالم كه منم شمشير انتقام گيرنده» 💔«اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِی الحُسَین قَتَلُوهُ عَطشاناً; بيدار باشيد اي اهل عالم، همانا جد من حسين را تشنه كام كشتند» 💔«الا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِی الحُسَین طَرَحُوهُ عُریاناً; بيدار باشيد اي اهل عالم که جد من حسين را برهنه روي خاك افكندند» 💔«اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِی الحُسَین سَحَقُوهُ عُدواناً; آگاه باشيد اي جهانيان كه جدّ من حسين را از روي دشمنی به خاک و خون کشاندند.» ✅آري اولين كلام حضرت مهدي(عج)، ذکر از سید و سالار شهیدان(ع) است كه همواره ياد او، در دل هر انسان آزاد مرد و طالب حقي زنده است و اين مصيبت عظمي که بر اهل اسلام و همه ی آسمانها سنگینی میکند، با ظهور فرزندش و انتقام خون مطهرش از دشمنان، قدری تسلي مي يابد. هرچند حرارت و سوزش مصیبت عاشورای حسینی تا قیام‌ قیامت پابرجاست. و از طرفی این فرازهای روشن میکند که استقرار صلح جهانی و حاکمیت عدل در گستره جهان بشریت، از وادی سرخ عاشورای حسینی و معارف معلّای آن می گذرد. 📖إلزام الناصب فی إثبات الحجه الغائب، ج‏۲، ص۲۳۳ 🤲اللّٰهُمَّ عَجِّلْ لِوَليّٖكَ الْفَرَج
🕯صلی الله علیک یا زین العابدین 🏴شهادت روح و ریحان مناجات که از تصنیف دعایش، دل و جان مهبط فیض الهی میشود و از آه و دم او، محافل اشک و عزای حسینی از کرانه ی مُلک تا بیکران ملکوت برپاست، تسلیت و تعزیت باد. 🌷امام سجّاد عليه السلام میفرمایند: «الرِّضا بِمَکْرُوهِ الْقَضاءِ أَرْفَعُ دَرَجاتِ الْیَقینِ/تحف العقول، ص ۲۷۸» 💠خشنودى از پیشامدهاى ناخوشایند، بلند‌ترین درجه یقین است. 🌷در حدیثی دیگر میفرمایند: «المُؤمِنُ مِن دُعائِهِ عَلى ثَلاثٍ: إمّا أن يُدَّخَرَ لَهُ و إمّا أن يُعَجَّلَ لَهُ و إمّا أن يُدفَعَ عَنهُ بَلاءٌ يُريدُ أن يُصيبَهُ/تحف العقول، ص ۲۸۰» 💠مؤمن از دعاى خود يكى از سه نتيجه را مى گيرد: ✔️يا دعایش براي او ذخيره مى شود، ✔️و يا برایش در اجابت دعا تعجیل مى شود ✔️و يا بلايى كه مى خواست به او برسد از او برگردانده مى شود. 👌این حدیث شریف گویای این حقیقت است که هر مومن واقعی مستجاب الدعوه است. 🌍@seratevilayat
🌹 چرا خود را به گریه‌زدن (تباکی) هم برای امام حسین(علیه السلام) ثواب دارد؟ 🌱◾️عزاداری امام حسین(علیه السلام) که به حق درباره‌اش گفته شده: «مَنْ بَکی‏ اوْ ابْکی‏ اوْ تَباکی وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ» که حتی برای تباکی (خود را شبیه گریه‌کن ساختن) هم ارزش فراوان قائل شده، در اصل، فلسفه‌اش تهییج احساسات علیه یزیدها و ابن‌زیادها و به سود حسین‏‌ها و حسینی‏‌ها بوده. در شرایطی که حسین به صورت یک مکتب در یک زمان حضور دارد و سمبل راه و روش اجتماعی معین و نفی‌کننده راه و روش موجود معین دیگری است، یک قطره اشک برایش ریختن واقعاً نوعی سربازی است. 🌱◾️ در شرایط خشن یزیدی، در حزب حسینی‏‌ها شرکت کردن و تظاهر به گریه کردن بر شهدا نوعی اعلام وابسته بودن به گروه اهل حق و اعلان جنگ با گروه اهل باطل و در حقیقت نوعی از خود گذشتگی است. اینجاست که عزاداری حسین بن علی(ع) یک حرکت است، یک موج است، یک مبارزه اجتماعی است. 🌱◾️ اما تدریجاً روح و فلسفه این دستور فراموش می‌شود و مسئله‌ شکل یک عادت به خود می‌گیرد که مردمی دور هم جمع بشوند و به مراسم عزاداری مشغول شوند، بدون اینکه نمایانگر یک جهت‌گیری خاص اجتماعی باشد و بدون آنکه از نظر اجتماعی عمل معنی‏‌داری به شمار رود، فقط برای کسب ثواب (که البته دیگر ثوابی هم در کار نخواهد بود) مراسمی را مجرّد از وظایف اجتماعی و بی‌رابطه با حسین‏‌های زمان و بی‌رابطه با یزیدها و عبیدالله‌های زمان به پا دارند. 🌱◾️ در چنین مراسمی است که اگر شخص یزید بن معاویه هم از گور به در آید حاضر است که شرکت کند، بلکه بزرگترین مراسم را به پا دارد. در چنین مراسم است که نه تنها «تباکی» اثر ندارد، اگر یک من اشک هم نثار کنیم به جایی برنمی‌خورد. 📚استاد مطهری، بررسی اجمالی نهضت‌های اسلامی در صدساله اخیر، ص۸۳ 🌍@seratevilayat
🔻یک زن اهل سنت موصل در شبکه های اجتماعی عراق نوشت: 📍وقتی می دیدم شیعیان در مراسم هروله ظهر عاشورا لبیک یاحسین میگفتند با تمسخر به شوهرم میگفتم وقتی حسین کشته شداینها کجا بودند ؟ اما وقتی داعش موصل را اشغال کرد و حشدالشعبی ها، هروله کنان از بخش الایسر موصل به الایمن و از کوچه پس کوچه ها می دویدند و مناطق را یکی پس از دیگری آزاد میکردند و شعارشان فقط : «لبیک یاحسین» بود، تازه فهمیدم که این شعار یک حقیقت است و من تا ابد مدیون عذرخواهی از حسین(ع) و یاران باوفایش در هر عصر و زمانی هستم . یا حسین الحسین یجمعنا 🌍@seratevilayat