بسم الله الرحمن الرحیم
موضوع:تأملی در دعای ماه رجب(يَا مَنْ أَرْجُوهُ لِكُلِّ خَيْرٍ،،، )
✍مقدمه:
در این دعا 4مرتبه(یا من)پنج مرتبه کلمه إعطاء، و4مرتبه واژه سئوال با مشتقات آن آمده است
🌹يَا مَنْ أَرْجُوهُ لِكُلِّ خَيْرٍ،
ای آنکه هر خیری را از او امید دارم
1⃣ باید به کسی امیدوار بود که هم بداند و هم بتواند هر خیر و هر حاجتی را بدهد
2⃣ اگر برخی حاجتها گرفته نمیشود چون اکنون خیر نیست
🌺وَ آمَنُ سَخَطَهُ عِنْدَ كُلِّ شَرٍّ،
و از خشمش در هر شرّی ایمنی جویم،
1⃣ هر کسی غیر از خدا قدرتش محدود است لذا توانائی دفع و رفع شرّ را ندارد
2⃣ هر شرّی ممکن است تجلّی خشم خدا باشد و فقط قدرت خداست که می توان از هر شرّی إیمن بود
🌻يَا مَنْ يُعْطِى الْكَثِيرَ بِالْقَلِيلِ،
ای آنکه در برابر عبادت اندک مُزد بسیار عطا میکند،
1⃣ بنده حتی اگر عبادت کند حقّی پیدا نمی کند آنچه خدا می دهد إعطاء و فضل است
2⃣خداعلیم وکریم است که عمل قلیل ما را می بینید و مضاعف می بخشد
🌸 يَا مَنْ يُعْطِى مَنْ سَأَلَهُ،
ای آنکه به هرکه از او بخواهد میبخشد،
1⃣ طلب حاجت فقط از خدا، نشان از معرفت شخص دارد
2⃣ اگر کسی طلب هم نکند خدا عطا می کند پس اگر طلب و دعائی باشد به طریق اولی و با فضل و عنایت بیشتری می بخشد
🌼 يَا مَنْ يُعْطِى مَنْ لَمْ يَسْأَلْهُ وَمَنْ لَمْ يَعْرِفْهُ تَحَنُّناً مِنْهُ وَرَحْمَةً،
ای آنکه به هرکه از او بخواهد میبخشد، ای آنکه به هرکه از او نخواهد و او را نشناسد نیز میبخشد، عطایش از روی مهربانی و رحمت است،
1⃣ انسان ها چند دسته اند
الف_اهل دعا نیستند
ب_اهل معرفت نیستند
ج_ نه اهل دعا و نه اهل معرفت
د_اهل دعا بدون معرفت
ه_اهل دعا با معرفت
خدای کریم و رحیم به همه اعطاء می کند اما به کسی که گروه آخر (اهل دعا و با معرفت) بهتر و بیشتر می بخشد
2⃣ تحنُّن و رحمة یعنی بنده هیچ استحقاقی ندارد هر چه هست فضل و محبت خداست
🌷 أَعْطِنِى بِمَسْأَلَتِى إِيَّاكَ جَمِيعَ خَيْرِ الدُّنْيا وَجَمِيعَ خَيْرِ الْآخِرَةِ،
با درخواستم از تو، همهی خیر دنیا و خیر آخرت را به من عطا کن
1⃣ در درخواست یاد بگیریم همه خیر دنیا و همه خیر آخرت را بخواهیم از کریم کم نخواهیم
2⃣ دنیا بد نیست اگر خیر و برکت باشد و تو را آماده آخرت کند
🌹وَاصْرِفْ عَنِّى بِمَسْأَلَتِى إِيَّاكَ جَمِيعَ شَرِّ الدُّنْيا وَشَرِّ الْآخِرَةِ،
و با درخواستم از تو همه شر دنیا و شر آخرت را بازگردان،
1⃣علت آنکه بر سر شرّ آخرت جمیع نیامده
الف_به قرینه جمیع قبلی، حذف شده
ب_ممکن است همه چیز دنیا برای کسی شرّ باشد اما همه چیزآخرت،ماهیت آن شرّ نیست
2⃣ جلب نعمت و در خواست خیر، از خدا کافی نیست باید دفع شرً را هم بخواهیم چون خیری که با شرّ همراه باشد خیر نیست
🌻فَإِنَّهُ غَيْرُمَنْقُوصٍ مَا أَعْطَيْتَ
وَزِدْنِى مِنْ فَضْلِكَ يَا كَرِيمُ.
زیرا آنچه را تو عطا کردی کاستی ندارد و از احسانت بر من بیفزای ای کریم
1⃣ هر چه خدا داده کامل است نگاه و خیال غلط ماست که از خدا طلبکاریم و شکایت داریم، گمان کم بودن ونقص نعمتها را داریم
2⃣ زدنی یعنی خدایا اول خودم را زیاد کن به من ظرفیت بده تا بتوانم قدر و شکر آن را انجام بدهم
🌷يَا ذَا الْجَلالِ وَالْإِكْرامِ، يَا ذَا النَّعْماءِ وَالْجُودِ، يَا ذَا الْمَنِّ وَالطَّوْلِ، حَرِّمْ شَيْبَتِي عَلَى النَّارِ.ای دارای بزرگی و رأفت و محبت، ای دارای بخشش و جود، ای دارای عطا و کرم، محاسنم را بر آتش دوزخ حرام کن.
1⃣ برای درخواست از خدا و دعا، ابتدا باید مدح و حمد خدا کنیم
2⃣ مهم ترین درخواست از خدا نجات از جهنم است، ریش یعنی خدایا آبرویم را نبر و بدنم را عذاب نکن
اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجّل فرجهم
#شرح_دعای_ماه_رجب
کانال مطالب تولیدشده
توسط حمید اکبری
پاسخگوی حرم رضوی
https://eitaa.com/serathamed
قم مقدسه 1401/11/2
بسم الله الرحمن الرحیم
موضوع :
تأملی در دعای ماه رجب
✍مقدمه :
دعایی که امام صادق (علیهالسلام) در هر روز ماه رجب میخواند در سه قالب (3قسمت)بیان شده است
✅ قسمت اوّل:
دعا در قالب استثناء و با واژه غیر یا إلّا بیان شده
1⃣خابَ الْوافِدُونَ عَلَىٰ غَیْرِكَ،
آنان که بر غیر تو وارد شده اند ناامید گشتند
2⃣وَخَسِرَ الْمُتَعَرِّضُونَ إِلّا لَكَ،
و آنان که به کاری جز توجه به تو پرداختند زیانکار شدند
3⃣ وَضاعَ الْمُلِمُّونَ إِلّا بِكَ،
و آنان که به درگاه غیر تو وارد شدند به تباهی رسیدند
4⃣وَأَجْدَبَ الْمُنْتَجِعُونَ إِلّا مَنِ انْتَجَعَ فَضْلَكَ،
و سودجویان دچار قحطی شدند، مگر آنان که از فضل تو سود جستند،
🌹نکته:
در فراز اول👆تعلیم و تذکر این مطلب که تکیه وتوجه به غیر خدا، خسارت و ضلالت است
✅ قسمت دوم:
دعا در قالب مناجات و بیان اوصاف و مدح خداست
1⃣ بَابُكَ مَفْتُوحٌ لِلرَّاغِبِینَ،
درِ رحمتت به روی مشتاقان باز است،
2⃣ وَخَیْرُكَ مَبْذُولٌ لِلطَّالِبِینَ،
خیرت به خواهندگان عطا شده،
3⃣ وَفَضْلُكَ مُباحٌ لِلسَّائِلِینَ،
احسانت برای نیازمندان گوارا است
4⃣ وَنَیْلُكَ مُتَاحٌ لِلْآمِلِینَ،
و عطایت برای آرزومندان آماده است
5⃣ وَرِزْقُكَ مَبْسُوطٌ لِمَنْ عَصَاكَ،
و روزیات حتی برای گناهکاران(روگردانان از فرمانت) گسترده است
6⃣ وَحِلْمُكَ مُعْتَرِضٌ لِمَنْ نَاوَاكَ،
و بردباریات کسانی را که به دشمنیات برخاستهاند نیز شامل است،
7⃣عَادَتُكَ الْإِحْسانُ إِلَى الْمُسِیئِینَ
شیوهات به بدکاران احسان
8⃣وَسَبِیلُكَ الْإِبْقاءُعَلَى الْمُعْتَدِینَ
و روشت زندگی بخشیدن به متجاوزان است،
🌺نکته:
فراز دوم🖕تعلیم توحید و تذکر به اوصاف خداست
✅ قسمت سوم:
قالب فراز سوم، درخواست و طلب و دعاست
1⃣اللّٰهُمَّ فَاهْدِنِى هُدَى الْمُهْتَدِینَ،
خدایا مرا به راه رهیافتگان هدایت کن
2⃣وَارْزُقْنِى اجْتِهادَ الْمُجْتَهِدِینَ،
و تلاش تلاشگران را روزیام کن
3⃣ وَلَا تَجْعَلْنِى مِنَ الْغَافِلِینَ الْمُبْعَدِینَ،
و مرا از بیخبران دورشده قرار مده
4⃣وَاغْفِرْ لِى یَوْمَ الدِّینِ
و روز جزا آمرزشت را نصیبم کن.
🌷نکته:
1_طلب هدایت،2_توفیق تلاش،3_ غفلت نداشتن و4_ غفران الهی، باید مهم ترین در خواست دنیوی و أُخروی ما باشد
اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
#شرح_دعای_ماه_رجب
کانال مطالب تولیدشده
توسط حمید اکبری
پاسخگوی حرم رضوی
https://eitaa.com/serathamed
قم مقدسه 1401/11/5
بسم الله الرحمن الرحیم
موضوع : آیین نامه بحث
✍مقدمه :
بحث و مناظره بین طرفین در هر موضوعی نتیجه نمی دهد مگر با وجود چهار تا عنوان با حرف میم، باید هر یک ملتزم به آن چهار میم باشند تا بحث نتیجه دهد
1⃣ منطقی و مستند
و به زبان عوامانه، از مُخ حرف بزنیم نه از معده!
همین طور به صرف شنیده ها بدون تحقیق، آن را نقل یا نقد نکنیم
2⃣ مُنصف باشیم نه مُتعصب و معاند و لجباز!
اگر متوجه شدیم طرف مقابل حق می گوید بپذیریم
3⃣مراء و جدال نکنیم
یعنی نخواهیم به هر نحوی حرف خود را إثبات کنیم حتی اگر حق بگوئیم
4⃣ مشترک در مسأله
اگر از یک نقطه ای که مورد قبول هست بحث ادامه یابد مخالف را می شود إقناع کرد، پس اگر هر کسی از چیزهایی که فقط خودش قبول دارد یا مسأله ای را مطرح می کند که اصلا ربطی به موضوع بحث ندارد هیچ وقت به نتیجه لازم نمی رسد
✍دین به ما می گوید
1_تحمیل دربحث ممنوع
2_توهین در بحث ممنوع
فقط مأمور به تبلیغ صحیح معارف دین هستیم
مخاطبان دو نوع اند:
1_عده ای ابولهبی اند
حق را نمی پذیرند
2_عده ای هم ابوذری اند
حق را می پذیرند
در مقام بحث، فردی، یا حزبی، یا نظام اسلامی را
1_نه تخریب کنیم
2_نه توجیه کنیم
بلکه فقط وظیفه، تبيين موضوع و مسأله هست
اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
#معیار_بحث
کانال مطالب تولیدشده
توسط حمید اکبری
پاسخگوی حرم رضوی
https://eitaa.com/serathamed
1402/10/21 قم مقدسه
بسم الله الرحمن الرحیم
موضوع :
نماز اول هر ماه قمری
🌹در روز اوّل دو ركعت نماز بجا آورد، در ركعت اول پس از سوره حمد سی مرتبه سوره توحيد، و در ركعت دوم بعد از سوره حمد سى مرتبه سوره قدر بخواند و پس از نماز صدقه بدهد،
🌷 اگر چنين كند، سلامتی اش را در آن ماه از خدا به دست آورده است.
🌻پس از نماز بخواند:بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ وَ مَا مِنْ دَابَّةٍ فِي الْأَرْضِ إِلا عَلَى اللَّهِ رِزْقُهَا وَ يَعْلَمُ مُسْتَقَرَّهَا وَ مُسْتَوْدَعَهَا كُلٌّ فِي كِتَابٍ مُبِينٍ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ وَ إِنْ يَمْسَسْكَ اللَّهُ بِضُرٍّ فَلا كَاشِفَ لَهُ إِلا هُوَ وَ إِنْ يُرِدْكَ بِخَيْرٍ فَلا رَادَّ لِفَضْلِهِ يُصِيبُ بِهِ مَنْ يَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ وَ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ سَيَجْعَلُ اللَّهُ بَعْدَ عُسْرٍ يُسْرا مَا شَاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلا بِاللَّهِ حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبَادِ لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ رَبِّ إِنِّي لِمَا أَنْزَلْتَ إِلَيَّ مِنْ خَيْرٍ فَقِيرٌ رَبِّ لا تَذَرْنِي فَرْدا وَ أَنْتَ خَيْرُ الْوَارِثِينَ.
اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
#نماز_اول_ماه_قمری
کانال مطالب تولیدشده
توسط حمید اکبری
پاسخگوی حرم رضوی
https://eitaa.com/serathamed
بسم الله الرحمن الرحیم
موضوع :
کُد گذاری حروف رجب
✍ راء یعنی :
1⃣ رحمت إلهی
2⃣ رنگ إلهی گرفتن
3⃣ رُشد یافتن
4⃣ رودخانه بهشتی
5⃣ رستگار شدن
6⃣ رجاء و امید به عفو
7⃣ رابطه جدّی با خدا
✍ جیم یعنی :
1⃣ جنگ با شیطان
2⃣ جُند الهی شدن
3⃣ جلال و جمال الهی
4⃣ جایزه ویژه خدا
5⃣ جدا شدن از گناه
6⃣ جلا دادن جان و روح
7⃣ جدّی شدن در دعا
✍ باء یعنی:
1⃣ بندگی و بت شکنی
2⃣ بیداری
3⃣ بخشش الهی
4⃣ بهشتی شدن
5⃣ باغ و بهار دعا و ذکر
6⃣ باد و نسیم رحمانی
7⃣ بانگ دعوت الهی
اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
#رجب
کانال مطالب تولیدشده
توسط حمید اکبری
پاسخگوی حرم رضوی
https://eitaa.com/serathamed
قم مقدسه 1402/10/23
بسم الله الرحمن الرحیم
با تأمّلی در أذکار و أدعیه ماه رجب می توان گفت ماه رجب ماه چهار عنوان با حرف تاء است
1⃣ توحید
2⃣ توبه
3⃣ توجّه و تمنّا
4⃣ توسل به اهلبیت
کانال مطالب تولیدشده
توسط حمید اکبری
پاسخگوی حرم رضوی
https://eitaa.com/serathamed
بسم الله الرحمن الرحیم
موضوع : تأمُّلی در کلام امام باقر علیه السلام
ما عَرَفَ اَللهَ مَن عَصاهُ.
خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
1⃣ برای ترک گناه، باید معرفت به خدا پیدا کرد
2⃣ علم و شناختی که انسان را با تقوا نکند و باعث ترک گناه نشود، شناخت خدا نیست حتی اگر علم عقاید و کلام را هم تدریس کند
3⃣ کسی که اهل تقوا و ترک گناه باشد اهل شناخت واقعی خداست حتی اگر به ظاهر تحصیلات حوزوی و دانشگاهی نداشته باشد
4⃣ فلسفه قرآن و عترت اینکه، معرفتی پیدا کنیم تا خدا را نافرمانی نکنیم
5⃣ شناخت یعنی به این عقیده برسیم که او قدیر است، نباید با صاحب قدرت در أفتاد،او ساتر است که آبرویت را نمی برد، اگر رحمان است، قهار و اهل عقوبت و عذاب نیز هست
6⃣ میزان و معیار شناخت، تقوای الهی است هر چقدر معرفت بیشتر، تقوا و ترک گناه بیشتر و بالعکس هر چقدر تقوا کمتر، شناخت انسان کمتر خواهد بود
7⃣ معیار شناخت مطلوب،علم و فهم اصطلاحات علمی نیست بلکه معرفتی که سبب اطاعت انسان از خدا بشود حتی اگر یک آگاهی معمولی از یک پیرزن بی سواد باشد
8⃣ محور، معصیت و نافرمانی نکردن خدای متعال است، زیرکی و زرنگی در جلب رضایت مردم و یا هم حزبی ها نیست بايد فهمید رضایت خدا در چیست
9⃣ اوامر و نواهی الهی را باید شناخت چرا که ندانستن آنها سبب می شود انسان مبتلا به ترک معروف و انجام منکر و حرام بشود
🔟 معرفت به هر کسی و هر چیزی ،سبب محبت و علاقه به آن می گردد و محبت، باعث تبعیت از او می گردد
✍ نتیجه( 3 تا عین)
عرفان⬅️عشق⬅️عمل
قال امیرالمؤمنین علیه السلام: «النَّاسُ أَعْدَاءُ مَا جَهِلُوا» – «مردم دشمنند نسبت به چیزی که به آن جاهل و یا بی عقل هستند»
(نهج البلاغه، حکمت ۱۷۲)
اللّٰهُمَّ صَلِّ علی محمد و آل محمد و عجّل فرجهم
#امام_باقر_معرفت_گناه
کانال مطالب تولیدشده
توسط حمید اکبری
پاسخگوی حرم رضوی
https://eitaa.com/serathamed
1402/4/5روستای کمرود
بسم الله الرحمن الرحیم
موضوع : شُبهه أوّل از
ده شبهه راجع به انتخابات
👈مقدمه :
رهبر حکیم انقلاب درتاریخ
1402/10/2در جمع مردم کرمان و خوزستان فرمودند:همه کسانی که مخاطبانی دارند وظیفه دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند، لذا ده پرسش مهم و رائج، راجع به انتخابات در ده مقاله، همراه با پاسخ های متعدد، إرائه می شود تا انشاءالله سبب مشارکت حدأکثری مردم شود تا همه سهمی در پیمودن راه شهدا و تقویت پرچم شیعه داشته باشیم به فضل الهی
🔥شبهه أوّل:
از قبل نتایج آراء مشخص است و انتخابات صوری و تشریفاتی است و در آن تقلب صورت می گیرد، پس چرا رأی بدهم؟
✍ جواب :
1⃣ آیا اگر نامزد یا حزب مورد نظر شما رأی بیاورد همین حرف(تقلّب) را می زنید؟!
2⃣ بارها شده حزبی که قدرت را در دست داشت نامزدی مخالف آن حزب رأی آورد و پیروز شد، اگر تقلّب می شد چنین نمی شد مانند پیروزی دور أوّل احمدی نژاد(اصول گرا) که برگزاری انتخابات به دست دولت خاتمی(إصلاح طلب) بود
3⃣ دلائل إدّعای تقلّب چیست؟ مصادیق آن را بگوئید؟ کما اینکه رهبری به میر حسین موسوی فرمود ده درصد هر جائی که شما بگوئید را بازشماری کنید، او قبول نکرد این یعنی لجبازی و حرف غیر منطقی بدون توانایی إثبات آن
4⃣ هر صندوقی علاوه بر ناظر شورای نگهبان، نماینندگان نامزدها و حراست از سوی وزارت کشور بر سر صندوق ها حضور دارند، چگونه إدّعای تقلب را إثبات می کنید؟
5⃣ قطعا ممکن است تقلّب به صورت معدود و جزئی صورت بگیرد امّا در شمارش آراء تأثیری در اصل سلامت انتخابات وارد نمی کند و آنکه پیروز می شود منتخب أکثریت مردم است
6⃣حتی اگر کسی اعتقادی به اسلام و انقلاب نداشته باشد، أصل رأی دادن، کار عقلی است یعنی حمایت از آب و خاک کشور ایران، پس بر فرض تقلب(به إدعای شما) شرکت در انتخابات یعنی قوی شدن کشور به دلیل حمایت أکثریت از کشور، و همین باعث می شود دشمن طمع نکند و کمتر زورگوئی کند اما اگر ببیند حاکمیت پشتوانه مردمی ندارد بیشتر فشار می آورد و خود مردم ضرر خواهند کرد
7⃣ حاکمیت را ما مردم انتخاب کرده ایم پس اگر می خواهیم تقلّب نشود به عدالت رفتار شود، اوّل آنکه با حضور حدّأکثری، أصلح را انتخاب کنیم و سپس قانونی و مستمر و حدّأکثری، مطالبه گر باشیم و فقط پیش خود و تو دورهمی نقد نکنیم بلکه جدّی همه إعتراض کنیم نه إغتشاش
اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
#شُبهه_رأی_إنتخابات1⃣
کانال مطالب تولیدشده
توسط حمید اکبری
پاسخگوی حرم رضوی
https://eitaa.com/serathamed
1402/1/23 قم مقدسه
بسم الله الرحمن الرحیم
موضوع : شُبهه دوم از
ده شبهه راجع به انتخابات
👈مقدمه :
رهبر حکیم انقلاب درتاریخ
1402/10/2در جمع مردم کرمان و خوزستان فرمودند:همه کسانی که مخاطبانی دارند وظیفه دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند، لذا ده پرسش مهم و رائج، راجع به انتخابات در ده مقاله إرائه می شود تا انشاءالله سبب مشارکت حدأکثری مردم شود تا همه سهمی در پیمودن راه شهدا و تقویت پرچم شیعه داشته باشیم به فضل الهی
🔥 شُبهه دوّم:
تجربه نشان داده، همه یا أکثر کسانی که به آنان رأی داده ایم کاری نکرده اند، وعده دروغ داده اند و بعد معلوم شد که آدم خوبی نبوده اند مثل هاشمی، خاتمی، روحانی، و،،، پس چرا رأی بدهیم وقتی همه بد در آمده اند؟
✍ جواب
1⃣ ملاک حال فعلی أفراد هست،آیا نباید زبیر زمان پیامبر اکرم با زبیر زمان جنگ جمل را که در مقابل اميرالمؤمنين علیه السلام إیستاد فرق گذاشت؟! فلان نامزد در زمان انتخاب نصاب و صلاحیت لازم را داشت بعد از مُدّتی تغییر جهت داده اند
2⃣ مردم باید فرد أصلح را در هر زمان انتخاب کنند پس اگر رأی مردم إشتباه بوده، ربطی ندارد که بگوئیم همه نامزدها در هر زمانی بد در می آیند پس رأی ندهیم
3⃣ ما نامزد معصوم إنتخاب نمی کنیم بلکه باید با تحقیق، تلاش کنیم بهترین از افراد نامزدها و أصلح را انتخاب کنیم که هیچ کدام عصمت ندارند و احتمال خطا در هر یک وجود دارد
4⃣ آیا اگر رأی ندهیم وضع از این بهتر می شود؟ یقینا خیر، چرا که تسلط إسنکبار از یک سو، و روی کار آمدن عدّه ای بدتر بر سرنوشت کشور،
پس عقل حکم می کند بر فرض بد بودن همه نامزدها، به بد رأی دهیم که نامزد بدتر قدرت نیابد و مسئولیتی نگیرد
5⃣ تا زمانی که نیروی انسانی کافی و إیده آل نداریم چاره ای نداریم که به همین نامزدها اعتماد کنیم چرا که یا ما افراد معصوم نداریم یا کسانی که عالی بوده اند به صحنه رقابت نیامده و قبول مسئولیت نمی کنند
6⃣ اگر بنا باشد حدّ نصاب إحراز صلاحيت نامزدها بالا گرفته شود بسیاری ردّ صلاحیت می شوند و همین جاست که عدِه ای از مردم شرکت در انتخابات نمی کنند چون می گویند رقابت و نامزد مورد نظر ما نیست(همه جامعه که در سطح فکری، فرهنگی و مذهبی بالا نیستند باید برای همه أقشار جامعه نامزد و نماینده باشد) پس نباید از همه مسئولان منتخب، إنتظار عدالت و تقوا ی إیده آل داشت مسئولان از جنس خود همین مردم اند
مردم اگر رشد و تغییر داشته باشند می توان انتظار تشکیل حکمرانی قویّ داشت
7⃣ در زمان حکومت امام معصوم اميرالمؤمنين علیه السلام هم برخی از مسئولان بد و فاسد بودند، آیا باید
گفت حالا که افراد بد هستند پس اصل حکومت تشکیل نشود یا از حکومت اسلامی حمایت نشود؟!
اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
شُبهه_رأی_إنتخابات2⃣
کانال مطالب تولیدشده
توسط حمید اکبری
پاسخگوی حرم رضوی
https://eitaa.com/serathamed
1402/1/24 قم مقدسه
بسم الله الرحمن الرحیم
موضوع : شُبهه سوّم از
ده شبهه راجع به انتخابات
👈مقدمه :
رهبر حکیم انقلاب درتاریخ
1402/10/2در جمع مردم کرمان و خوزستان فرمودند:همه کسانی که مخاطبانی دارند وظیفه دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند، لذا ده پرسش مهم و رائج، راجع به انتخابات در ده مقاله إرائه می شود تا انشاءالله سبب مشارکت حدأکثری مردم شود تا همه سهمی در پیمودن راه شهدا و تقویت پرچم شیعه داشته باشیم به فضل الهی
🔥 شُبهه سوّم :
رأی ندادن یک یا چند نفر، چه ضرری به حال مردم و نظام اسلامی دارد؟ پس چه إصراری است که همه رأی بدهیم؟
✍جواب:
1⃣ اگر هر کسی اینگونه فکر و ترک رأی کند، درصد مشارکت بسیار پائین می آید چون هیچ کس دیگری خبر ندارد
2⃣ هر کسی نسبت به إصلاح جامعه وظیفه دارد، کسی که رأی نمی دهد حق اعتراض و مطالبه هم ندارد
3⃣ این حرف که رأی ندادن من چه ضرری دارد به این معناست که برای خود شخصیت و هویّت قائل نیست
4⃣ همه افراد جامعه هر یک نقش یک قطعه از پازل را دارند و یا یک قطعه از مجموعه سیستم موتور ماشین که اگر آن قطعه نباشد ممکن است مشکل جدّی و اساسی برای کُل پیش بیاید
5⃣ بله یک یا چند نفر به تنهایی عدد قابل توجهی نیست اما قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود
6⃣ حفظ نظام جمهوری اسلامی واجب است کوتاهی هر کس در حفظ آن و ترک رأی موجب تضعیف نظام و حرام است بنابراین هر کس وظیفه دارد واجب را انجام دهد، پس نگوید یک نفر فایده ندارد
7⃣ اگر در طول تاریخ مردم اینگونه فکر نمی کردند امامان معصوم علیه السلام موفق به تشکیل حکومت می شدند پس نباید هر کس بگوید رأی یک نفر چه فایده دارد، مردم اگر طبق روایت امام صادق علیه السلام از بنی امیه و بنی عباس حمایت نمی کردند اهل بیت علیهم السلام در حاشیه قرار نمی گرفتند پس تک تک مردم در بالا بردن إقتدار پرچم شیعه و انقلاب اسلامی و حفظ خون شهدا مسئول هستند
اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
شُبهه_رأی_إنتخابات3⃣
کانال مطالب تولیدشده
توسط حمید اکبری
پاسخگوی حرم رضوی
https://eitaa.com/serathamed
1402/1/24 قم مقدسه
بسم الله الرحمن الرحیم
موضوع : شُبهه چهارم از
ده شبهه راجع به انتخابات
👈مقدمه :
رهبر حکیم انقلاب درتاریخ
1402/10/2در جمع مردم کرمان و خوزستان فرمودند:همه کسانی که مخاطبانی دارند وظیفه دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند، لذا ده پرسش مهم و رائج، راجع به انتخابات در ده مقاله إرائه می شود تا انشاءالله سبب مشارکت حدأکثری مردم شود تا همه سهمی در پیمودن راه شهدا و تقویت پرچم شیعه داشته باشیم به فضل الهی
🔥 شُبهه چهارم :
با رأی ندادن می خواهیم مسئولان را أدب کنیم، یعنی در واقع رأی ندادن به نوعی رأی است به اینکه من به وضع موجود اعتراض دارم؟ پس رأی نمی دهم
✍ جواب :
1⃣ قطعا باید مطالبه گر بود و نسبت به مسئولان انتقاد و اعتراض داشت اما رأی ندادن، یک شیوه اشتباه و خودزنی است چرا که تضعیف نظام و تسلط إستکبار وضع را برای همه بدتر خواهد کرد
2⃣ رأی ندادن بله نوعی رأی و إعتراض به وضع موجود هست اما قانونی و حقوقی نیست چرا که هر کسی که رأی بیاورد نماینده قانونی همه است حتی اگر اصلح نباشد چون رأی اکثریت را آورده ولو به انداره (1+50)پس رأی به أصلح بدهیم و از این راه قانونی، به مطالبه خود برسیم
3⃣ عاقل برای درمان وجراحی عضوی از بدن، نسبت به همه بدن بی تفاوت نمی شود، اگر شاخه خشک را می خواهیم از درخت جدا کنیم درخت را از ریشه نمی کنیم، نباید به خاطر چند مسئول فاسد،به اصل نظام با رأی ندادن آسیب بزنیم
4⃣ این نوع نطق(رأی ندادن نوعی رأی دادن است) از أمثال حسن روحانی إلقاء و صادر شده، چرا که در ذهن مردم جایگاه خود را از دست داده اند و چون خود مُنزوی شده اند می خواهند به نظام لگد و ضربه بزنند، مواظب باشیم در پازل دشمن بازی نکنیم و فریب نخوریم
5⃣ اگر بخواهیم أبرو را إصلاح کنیم چشم را کور نکنیم، آیا رأی ندادن به عنوان إعلان إعتراض وضع را بهتر می کند یا بدتر؟! قطعا بدتر خواهد شد چرا که ضربه به همه است نه فقط به مسئولان بد
6⃣ لوازم رأی ندادن سه إتفاق ناگوار است که هر سه وضع موجود را بدتر می کند و مردم باید به آن توجه و فکر کنند
1_کشور بدون حکومت
هیچ عاقلی قبول نمی کند چون هرج و مرج می شود
2_حاکمیت أفراد اجنبی
یعنی افراد خارجی بیایند مسئولان مردم ایران بشوند، خب خیلی احمقانه است وقتی برخی هم وطنان به کشور خیانت می کند چه توقعی است که غریبه و غربی برای ما دلسوز باشد
3_افراد داخلی غیر أصلح در رقابت به خاطر رائ ندادن ما، مسئولیت را به عهده بگیرند
7⃣ رأی ندادن به عنوان اعلان اعتراض، کار غیر منطقی است چرا که هیچ اعتنائی به آن نمی شود، بلکه به ضرر دنیوی و أخروی است، باید اعتراض با شیوه صحیح و قانونی باشد تا نتیجه بخش باشد
اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
#شُبهه_رأی_إنتخابات4⃣
کانال مطالب تولیدشده
توسط حمید اکبری
پاسخگوی حرم رضوی
https://eitaa.com/serathamed
1402/1/24 قم مقدسه
بسم الله الرحمن الرحیم
موضوع : شُبهه پنجم از
ده شبهه راجع به انتخابات
👈مقدمه :
رهبر حکیم انقلاب درتاریخ
1402/10/2در جمع مردم کرمان و خوزستان فرمودند:همه کسانی که مخاطبانی دارند وظیفه دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند، لذا ده پرسش مهم و رائج، راجع به انتخابات در ده مقاله إرائه می شود تا انشاءالله سبب مشارکت حدأکثری مردم شود تا همه سهمی در پیمودن راه شهدا و تقویت پرچم شیعه داشته باشیم به فضل الهی
🔥شُبهه پنجم :
رای حقّ من است و من دارای اختیار هستم دوست ندارم از حق خود استفاده کنم؟ پس مجبور نیستم که حتما رای بدهم
✍ جواب:
1⃣ رأی حقّ هر کسی است امّا اوّلا حقّ تکلیف آور است و نمی توان تکلیف واجب و وظیفه را ترک کرد
ثانیا حقّ رأی یک حقّ اجتماعی و سیاسی است نمی توان با لجاجت و خودخواهی به حقوق جامعه ضربه بزند
2⃣ آیا کسی که داخل قایق نشسته می تواند بگوید من حقّ دارم محل نشستن خود در قائق را سوراخ کنم؟! إحقاق حقّی که باعث ایجاد ضرر و خطر برای اجتماع باشد منطقی و مصلحت نیست
3⃣ عقل می گوید حقّ و مصلحت جمعی، مُقدّم است بر حقّ و مصلحت فردی، پس گذشتن از حقّ رأی دادن، خلاف عقل و منطق است
4⃣ کسی که این چنین حرف می زند که من حق دارم که از حق خود استفاده نکنم پس لوازم این حرف را بپذیرد به اینکه نه حق خدمات از سوی حاکمیت دارد و نه حق انتقاد و إعتراض به عملکرد مسئولان منتخب، چرا که مشارکتی در رأی و انتخابات نداشته است
اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
#شُبهه_رأی_إنتخابات5⃣
کانال مطالب تولیدشده
توسط حمید اکبری
پاسخگوی حرم رضوی
https://eitaa.com/serathamed
1402/1/24 قم مقدسه