eitaa logo
سِرِّثاری
1.7هزار دنبال‌کننده
632 عکس
447 ویدیو
6 فایل
• بنیاد سِرِّثاری • بازتاب اندیشه‌های " استاد احمد فرحانی " • مدیر مدرسه فقهی امیرالمومنین علیه السلام 📕 سرّثاری در اینستاگرام: Instagram.com/serrethari 📘 سرّثاری در تلگرام: t.me/serrethari 🗄 کانال آرشیو: @serrethari_archive 💬 ادمین: @pasokhgo_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
5.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| روضه خوان سیدالشهدا ✥ وقتی شروع به سلوک کردم، دغدغه‌ی توحید داشتم لذا وقتی از دنیا رفتم، ازم پرسیدن: مَن رَبُّک، گفتم: رَبُّنا الله - بعد وقتی ازم پرسیدن: مَن نبیُّک، نتوستم جواب بدم. نرسیده بود دیگه! بعد داشتن بهم غضب میکردن، براشون دو بیت خوندم: از آب هم مضايقـه کردنـد کوفيان خوش داشتند حرمت مهمان کربلا - بعد ... 🔺استاد احمد فرحانی 🔻گروه/کانال سِرِّثاری: 🌐 https://eitaa.com/joinchat/2551972113C49630cd22f 🆔 @serrethari
هیهات منّا الذلّه، یک باید سیاسی .. - یک اندیشه‌ی هستانی به نام توحید در فقه اکبر و فلسفه، خودش را تا مرز یک باید بین المللی و علوم سیاسی و ما می‌کشاند، و نشان می‌دهد که سیدالشهدا، یک بایدی محصول اندیشه توحیدی است. - مقام معظم رهبری چقدر زیبا در کتاب «روح توحید نفی عبودیت غیر خدا» نشان می‌دهد، - این توئمانی بین گزاره‌های اسلامی، محصول عصر امامت و امت و منظومه‌ای نگاه کردن به علوم اسلامی است. ● احمد فرحانی | نهایه الحکمه ۱۴۰۰ ، ج ۱ 🏴 @serrethari | فلسفه خون خواهی
6.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| تنها مسیر تربیت ✥ یک بار ما می‌رسیم به تعلیم و تربیت اسلامی ان‌شاالله، اما قبل از اینکه برسیم، مسیر چیست؟ 🔺استاد احمد فرحانی | 🔻گروه/کانال سِرِّثاری: 🌐 https://eitaa.com/joinchat/2551972113C49630cd22f 🆔 @serrethari
‌• تقدّم علمیت بر معنویت .. - من تنها مرجعی که دیدم علمیت را بر معنویت مقدم کرد، حضرت آقا در بیانیه گام‌ دوم بود. - ایشان صریح فرمودند علمیت بر معنویت مقدم است، چرا؟ - چون معنویت قبل از علمیت، است اما معنویت بعد از علمیت و بعد از شناخت انسان و هستی و ساحت‌های اجتماعی اسلام، و عرفان حماسی است. - یک‌دفعه می‌بینید را می‌کند بیست و چهار ميليون، چرا؟ چون دیگر عارفاً بحقّه می‌خواهیم برویم، برای تمدن سازی می‌خواهیم برویم. ● احمد فرحانی | نهایه ۱۴۰۰ ، ج ۳۸ 🏴 @serrethari | فلسفه خون خواهی
9.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| چای امام حسین ✥ مگه من چای غیر امام حسین رو هم میخوردم؟ من چای نخورده نبودم، میومدم چای رو بخورم! 🔺استاد احمد فرحانی | 🔻گروه/کانال سِرِّثاری: 🌐 https://eitaa.com/joinchat/2551972113C49630cd22f 🆔 @serrethari
سخاوت وجودی سیدالشهدا - serrethari.mp3
1.61M
📻 پادکست | تواتر معنوی شفاعت 🔸 لَوْ كَانَ السَّخَاءُ رَجُلًا لَكَانَ الْحُسَيْنَ؛ - اینقدر سخاوت وجودی و اینقدر تعیّن ارحم الراحمین سیدالشهدا زیاد هست که تواتر معنوی وجود دارد نسبت به افرادی که مورد و توجه سیدالشهدا قرار گرفتند. - البته این شفاعت بنابر مبنای علامه طباطبایی شفاعت تکوینی است نه تشریعی؛ یعنی اشک بر اباعبدالله شرایطی رو رقم می‌زند که در همین دنیا جبران می‌کنی .. 🔺«استاد احمد فرحانی» 🔻گروه/کانال سِرِّثاری: 🌐 https://eitaa.com/joinchat/2551972113C49630cd22f 🆔 @serrethari
کشتی نجات - serrethari.mp3
1.25M
📻 پادکست | کشتی نجات 🔸من پیش خودم رو اینجوری میبینم: اون کشتی بزرگ سر جاشه اما هرکی داره غرق میشه، یه کشتی‌های کوچولو میفرستن براشون تا از جایی که دارن غرق میشن نجاتشون بدن! یعنی حتی نیازی نیست به سمت کشتی حرکت کنی، اون میاد سراغت! کشتی نجات یعنی هرجا داری غرق میشی فقط کافیه دستت رو بلند کنی. 🔺«استاد احمد فرحانی» 🔻گروه/کانال سِرِّثاری: 🌐 https://eitaa.com/joinchat/2551972113C49630cd22f 🆔 @serrethari
هدایت شده از آرشیو سِرِّثاری
اربعین ۱۴۴۶ - serrethari.mp3
13.68M
🔻تبیین: «زین اب/زینت پدر (علی ع)؛ زینب» - حضرت زینب کبری سـلام‌الله‌علیها ⏰ زمان: ۳۱:۵۵ 📅 شام اربعین ۱۴۴۶ 🎙استاد احمد فرحانی 🆔 @serrethari_archive
‌ • شاگرد: - استاد جسارتاً شما که فرمودید: در هرجا به نقطه‌های توحیدی هم می‌شود نگاه کرد، الان ما در کربلا اگر امام حسین نبود یا اگر حضرت زینب نبود، نمیشد نقاط توحیدی را در بیاریم. الان ما به کجای باید نگاه کنیم تا نقاط توحیدیشان را در بیاریم؟ • استاد: - امکان ندارد اتفاق مثبت توحیدی در جایی رقم بخورد بدون دست‌ اندرکاری ولی‌الله و حجت الله. اما نکته این است که اصالت الماهیتی نشویم، محدودیت‌های مکانی نباید باعث شود دید ما خراب شود. یعنی مثلا شما فکر می‌کنید چون که سیدالشهدا در ارض کربلا بود توحیدی شد؛ بعد مثلاً چون که حضرت حجت(عج) در خاورمیانه است، در اروپا اتفاق توحیدی نمی‌افتد؟ ببینید حجت الله فی الأرض به اندازه‌ای که امام ماست، .. خلیفه خدا و سبب متصل بين ارض و سماء به یک اندازه همه مأموم ایشان هستند، حالا خود آن مأمومین قبولش داشته باشند یا نداشته باشند، خودشان را شیعه‌ یا مُحبّش بدانند یا ندانند. دقت کنید چه عرض میکنم! ● احمد فرحانی | نهایه ۱۴۰۰ ، ج ۳۸ 🏴 @serrethari | فلسفه خون خواهی
هدایت شده از سِرِّثاری
پاسخ سوالات دوستان توسط استاد در گروه گذاشته شد ... دوستان می‌تونند از طریق گروه سوالاتشون رو برای ما بفرستند: 🔺«استاد احمد فرحانی» 🔻گروه سِرِّثاری: 🌐 https://eitaa.com/joinchat/2551972113C49630cd22f 🆔 @serrethari
‌ ۞ شبهه: - اصل دله! دلت پاک باشه .. - دل آدم باید پاک باشه، ظاهر مهم نیست! ۞ پاسخ حکمی: - ظاهر به باطن نسبت مباین به مباین نیست، بلکه نسبت کمال و نقص و وحدت در کثرت و کثرت در وحدت است. - اخلاق نفسانیه، ظهور حقایق و سرایر باطنیه روحیه است؛ چنانچه اعمال ظاهریه، ظهور ملکات و اخلاق نفسانیه است، و از شدّت اتصال و وحدت مقامات نفسانیه، تمام احکام باطن به ظاهر و ظاهر به باطن سرایت کند. - از این جهت، در شریعت مطهَّره به حفظ ظاهر و صورت خیلی اهمیت داده شده است، حتی در کیفیت نشستن و برخاستن و راه رفتن و گفتگو کردن دستوراتی داده شده؛ زیرا از تمام اعمال ظاهریه، در نفس و روح ودیعه‌هایی گذاشته می‌شود که روح به واسطه آنها تغییرات کلی حاصل می‌کند. - اگر انسان در راه رفتن شتاب زدگی کند در روح او نیز تولید شتاب زدگی شود؛ چنانچه روح شتاب زده نیز ظاهر را شتاب زده کند. و همین طور انسان اگر در اعمال ظاهریه وقار و سکینه و طمأنینه را اعمال کند - گرچه با تکلّف و به‌خودبندی - کم کم در باطن روح، این ملکه شریفه طمأنینه و تثبّت حاصل شود. ● امام خمینی | جنود عقل و جهل ، ص ۳۷۲ 🏴 @serrethari | فلسفه خون خواهی
‌ ۞ اهل معرفت گویند: دعا بر سه گونه است: - یکی، دعای از روی استعجال، و آن دعای عامه است. اینان چون اسیر مقاصد نفسانیه هستند، در دعا نیز شتاب‌زده هستند که مبادا مقاصد دنیاوی یا حیوانی از آنها فوت شود. - دیگر، دعای از روی احتمال، و این دعای ارباب حکمت است. اینان نیز پابند مقاصد خویشند و احتمال می‌دهند دعا در جریان امور قضایی دخالت داشته باشد و قضای حق تعالی مقیّد به دعا باشد؛ از این جهت دعا کنند. - سوم، دعای از روی امتثال است، و این دعای اصحاب معارف است. آنان از اسارت نفس بیرون آمدند و برای آمال نفسانیه و لذات خویشتن لَب به دعا نگشایند. اینان دعا را برای امتثال امر خدا می‌کنند. چون دعا خلوت با حق و مخاطبه با محبوب مطلق است، قیام به آن کنند. اولیاء خدا نظرشان به دعا انقطاع به حق تعالی است، و او و مذاکره و خلوت با او را وسیله خودپرستی و خودخواهی نمی‌کنند؛ بلکه هر چه بخواهند برای آن است که باب مراوده با دوست را مفتوح کنند. ما اسیران نفس و شهوت، خدا را برای خرما می‌خواهیم، و دوست مطلق را فدای لذات نفسانیه می‌کنیم، و این از بزرگترین خطاها است.امام خمينی | جنود عقل و جهل‌ ، ص ۲۷۷ 🏴 @serrethari | فلسفه خون خواهی