34.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پریسا امین زاده
استان اردبیل
32.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️به مناسبت ولادت حضرت مادر ❤️
#پویش_دست_بوسی_مادر
#استان_مرکزی_اراک
#ستاد_نهضت_پیشرفت_بانوان
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
هدایت شده از بدون سانسور🇮🇷
🔴چند نکته برای کاری فرهنگی👇
1. #برچسب_زدن در کار فرهنگی ممنوع!
یکی از مشکلات اساسی که در بین دوستان خودی متأسفانه زیاد مشاهده میکنیم، برچسب زدنهای متعدد و به سبکهای مختلف به طرف مقابل و بعضا به خودی هست!
قبلا به حزباللهیها میگفتن تندرو و امروز با تغییر کلمات میگن سوپرحزباللهی، قبلا به کسانی که بهشون میگفتن تفریطی، امروز میگن صورتی!
درواقع قانون پایستگی برچسب پایداره و فقط افراطی رو میگن سوپری و تفریطی رو میگن صورتی😄
آخرش هم ما میمونیم و یه جامعه پر از تنش و دوگانگی و تنفر و خشونت و ...
اگر هدف گسترش جبهه حق و جذب حداکثری هست، این راهش نیست عزیزان من
قرار نیست در این مسیر جذب شما از اصول و مبانیتون عقب نشینی کنید و مجبور بشیم از سر سفره شراب بلندتون کنیم😄(این مورد اتفاق افتاد جلوی خودم)
قرار هم نیست با لطائف الحیل دنبال جذب باشید
جذب اصول و مبانی خودش داره که باید بهشون پایبند باشیم، پایبند نباشیم خودمون بازی رو باختیم.
اما هیچ کاری نه با تندی درست شده و نه با کندی(به نفهوم کوتاهی کردن)
هرچیزی سرجای خودش باشه و با اصول خودش!
پس اولین نکته شد: #برچسب_نزنید
ادامه دارد...
✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید👇
http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
هدایت شده از جهاد تبیین
13.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مراحل امر به معروف و نهی از منکر از زبان شهید بهشتی
#لبیک_یا_خامنه_ای
#امام_زمان
https://eitaa.com/jahad_14
┄┅═🔹☫جهاد تبیین☫🔹═┅┄
دریافت گزارشات تصویری مردمی «کشف حجاب» و «توهین به آمران به معروف»
🇮🇷سامانه ناظر پلیس امنیت عمومی
آیدی: @s_nazer
کانال: @police_amniyat_omumi
هدایت شده از مطالعات اسلامی زنان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مثال جالب "حضرت زهرا سلامالله علیها" برای اینکه ارزش کار فرهنگی را بیشتر درک کنیم.
🎙 استاد رحیمپور ازغدی
Dr zahere Mirjafari:
@lslamic_women_studies
هدایت شده از مطالعات اسلامی زنان
10.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽| راهکار حاج قاسم برای مقابله با دشمن و حفظ جامعه ...
✍️ اگر قصد ما حفظ جامعه است باید مسجد محله را به چشم یک قرارگاه ببینیم.
📐با این نگاه، محدوده آن مسجد دیگر ۲۰۰ متر مربع نمی شود، بلکه ۱۰ کیلومتر و چه بسا بیشتر می شود.
🕛امام جماعت باید مسئولیت خود را یک کار تمام وقت ببیند ...
@women92
🌐شبکه رسانه ای مجمع هماهنگی جبهه انقلاب استان قم
11.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌فراخوان ثبت نام جشنواره چله انقلاب استان لرستان
#چله_انقلاب
#نهضت_تبلیغات_اسلامی
#نهضت_ادامه_دارد
#لرستان #جشنواره
💢 عضویت در کانال اطلاع رسانی جشنواره چله انقلاب
🆔 @lorestan40
کیفیتِ بسطِ اجتماعیِ خانه
ابوالفضل اقبالی
◀️ قبل از ورود به بحث باید تاکید کنم که نظریهی بسط اجتماعی خانه درصدد ارائه الگوی کنشگریِ اجتماعی برای «زنان خانهدار» است نه همه زنان. یکبار برای همیشه بیاید تکلیفمان را با تعریفِ زن خانهدار روشن کنیم. منظور از زن خانهدار در این نوشتار، زنِ متعهدِ به خانه و خانواده است. این تعریف نه تنها شامل بانوان متاهل(همسر و مادر) میشود، بلکه حتی بهزعم من آن دختری که به هردلیل، قِوام خانه پدری به حضور اوست در دایره تعریف زنِ خانهدار میگنجد.
◀️ لذا معلوم است که ما وقتی از زنِ خانهدار حرف میزنیم به دوگانهی زنِ خانهدار/زنِ شاغل نظر نداریم(اگرچه این دوگانه در جای خودش دارای کارکردهایی هست) بلکه آنچه مدنظر ماست، محوریتِ التزام به خانه و خانواده است. مثلا یک دخترِ دانشجوی مجرد که امور خانه معطل او نیست و او نیز تعهد نقشی به خانه ندارد، در دایره تعریف ما از زنِ خانهدار نمیگنجد. بنابراین قطعا الگوی کنشگری اجتماعی او با نظریه بسط اجتماعی خانه قابل توضیح نیست.
حال برویم سراغ بحث اصلی یعنی چگونگیِ بسط اجتماعی خانه. پاسخِ این سوال یک «الگو» دارد و صدها مصداق. الگو؛ یعنی بسط اجتماعی خانه روشمند است و ملاکها و شاخصهایی برای ارزیابی دارد، و تکثر مصادیق یعنی هر زنِ خانهداری بنا به شرایط حضورش در خانه و نیز ظرفیتهای فردی خود، امکان انطباق با این الگو را خواهد داشت. توجه من در این یادداشت معطوف به ملاکها و شاخصهای الگوی بسط اجتماعی خانه است نه مصادیقِ منطبق با این الگو.
◀️ در نوشتار قبل از «زن مسئول» حرف زدیم و گفتیم که تنها اوست که میتوان خانه را بسط دهد. یعنی دیوارهای خانهی زنِ مسئول، ژلهای است! او خانهاش را تا عمقِ سیاست امتداد میدهد. چگونه؟ با تبدیلِ خانه به پایگاه سیاسی. زنِ خانهدار مسئول، هم از سیاست سر در میآورد، هم نسبت به آن موضع دارد و هم در راستای موضع خودش کنش موثر صورت میدهد. کنشی که کیفیت آن با ظرفیتها و محذورات خانه تنظیم شده است. چنین خانهای هم در ناحیه کارکردها و هم در محصولات وضع متفاوتی دارد.
◀️ خانهی سیاسی محصولِ زن مسئول است. دقیقاً همان پدیدهای که یکی از ریشههای تحولات سیاسی معطوف به انقلاب اسلامی در ایران بود. ایجاد و تقویتِ انگیزههای سیاسی در همسر، تربیت سیاسی فرزندان، هدایت و تنظیمِ جهتگیریهای سیاسی در فامیل و اقوام، کنشِ سیاسی مستقیم در مقیاسِ محله و غیرمستقیم در ساحتِ رسانه و... شیوههای عمومیِ ساختنِ خانهی سیاسی توسط زن مسئول است.
◀️ خانهی زنِ مسئول میتواند رنگ و بوی فرهنگی-تربیتی به خود بگیرد و بهمثابه نهادی موثر در عِداد نهادهای فرهنگی و آموزشی جامعه ایفای نقش کند. مانند خانهی حضرت زهرا(س) و یا خانهی بانو امین در اصفهان. یا اینکه در نقش یک قرارگاه اقتصادی ظاهر شود و کشور را در بزنگاههای مهم یاری کند. همانطور که با تبدیل خانهها به واحدهای تولید لباس رزمندگان یا شستشوی جامههای آنها، و در زمانه خودمان با دوخت ماسک در بزنگاه کرونا به کشور یاری رساندند. چنین اتفاقاتی صرفا از زنِ مسئول برمیآید.
◀️ بسط اجتماعی خانه در بسیاری از عرصههای دیگر قابل تحقق است و ذکر همه آنها در این نوشتار ممکن نیست. و نیز به تعداد فرد فرد زنانِ خانهدار این الگو قابل تکرار با جزئیات بیشتر و مصادیق متکثرتر است. دامنه این تکثر از یادداشت نویسی در روزنامه تا نوشتن کتاب و رمان، از طراحی پوستر تا نگارش فیلمنامه، از جهاد تبیین در شبکههای اجتماعی تا مطالبهگری سیاسی با ظرفیت رسانه و بسیاری فعالیتهای دیگر در عرصههای مختلف، گسترده است. یادم هست یکبار در گفتگویی با جمعی از دانشجویان دختر، حدود 30 عرصهی فعالیتِ سازگار با ظرفیتها و محذوراتِ خانه ذکر کردم.
◀️ شاید برخی این سخن را مطرح کنند که اساسا خودِ مادری کردن یک فعالیت اجتماعی است و زنی که فرزند خوب تربیت میکند دارد به جامعه خدمت میرساند. این حرف غلطی نیست. اما تمام حرف انقلاب اسلامی درباره زن هم نیست. چرا که مادری، همسری، کدبانوگری، تنظیم سبدمصرف خانوار و... همگی در زمرهی شئونِ «خانه» هستند. زن هم میتواند تمام اینها را «مسئولانه» انجام دهد. اما انقلاب اسلامی از زن انتظاری فراتر از «خانه» هم دارد. و آن هم تزریقِ ظرفیتهای بیبدیل خود به جامعه است.
◀️ انقلاب اسلامی از زنِ مسئول انتظار دارد در کنار ایفایِ مسئولانهی نقشهای خانگی خود، «تاحد ممکن» و «تا جایی که به خانه لطمه نرسد» توان و ظرفیت خود را به سیاست، فرهنگ، علم، تربیت و... معطوف سازد. لذا انتظار انقلاب اسلامی از زنِ خانهدار مسئول، «بسطِ اجتماعی خانه» است...
@eqbali62
🧠 عــقلا چنین کاری نمیکنند!!!
🏢 فرض کنید با صرف هزینههای زیاد و ایجاد زیرساخت مناسب ، موسسهای تاسیس نمودهاید که هدف آن تبیین مبانی اسلام و انقلاب است. آیا اجازه میدهید افراد خداناباور و ضد انقلاب آزادانه در موسسهی شما رفت و آمد داشته باشند ، به تبلیغ جریان خود بپردازند ، ضد جریان شما فعالیت کنند و از موسسهی شما به عنوان یک پایگاه به سود خود بهره ببرند؟
❌ نه تنها شما ، بلکه عقلای عالم چنین اجازهای نمیدهند!
🤔 حالا باید دید که چه میشود مستکبرین جهان با صرف هزینههای سرسام آور و مهیا کردن زیرساخت عظیم ، تعدادی شبکهی اجتماعی تاسیس کردهاند و به ما اجازه میدهند در آن به تبلیغ اسلام و انقلاب بپردازیم!
✅ به نظر میآید از چند حالت خارج نباشد ؛
1⃣ ؛ یا اهل باطل عاجز هستند از اینکه با مخالفین خود برخورد کنند و جلوی فعالیت آنان را در بستری که خود ساختهاند ، بگیرند!
2⃣ ؛ یا مستکبرین عالم احمقند و از حداقلی های عقل مداری تهی هستند!
3⃣ ؛ یا فعالان فرهنگی در این شبکه های اجتماعی اثرگذار نیستند و اصلا ارزش توجه و عکس العمل نشان دادن توسط جریان باطل را ندارند!
4⃣ ؛ یا فعالان فرهنگی در عین حال که اثرگذاری نسبی دارند اما سودآوری آنها برای مستکبرین و شبکههای اجتماعیطان بیش از ضرر آنهاست ، لذا بودن و فعالیت آنها برای جریان باطل به صرفه تر است!
⁉️ به نظر شما کدامیک از گزینه یا گزینه ها صادق هستند؟
📍پ.ن : ما مخالف حضور فعالین فرهنگی در زمین دشمن نیستیم ، لکن کیفیت حضور را بسیار مهم میدانیم و موافق حضور #هوشمندانه در زمین دشمن هستیم.
✍ میلاد خورسندی
😏برخی از مسئولین هم هستند که هر از چندگاهی میکوشند با یک حرکت یا جملهی طعنهآمیز و تحریک کننده برای قشر مذهبی و انقلابی ، هم نام خود را به واسطهی جنجال آفرینیِ رسانهای بر روی زبانها بیاندازند و هم اعتماد قشر خاکستری جامعه را برای انتخابات های پیش رو به خود جلب کنند!!!
👌آقایان مردم از هر قشری که باشند خوب میفهمند!
✅خوب میفهمند همانگونه که شما برای دیده شدن به مبانی خود پشت پا زدید ممکن است پس از انتخاب شدنِ شما به پست های بزرگ تر ، به خود همین مردم هم پشت پا بزنید!!!
⚠️با رفتارهای عجیب و غریب خود ، هر روز در نگاه مردم غیر قابل اعتماد تر خواهید شد!
#انقلابی_های_نیمه_راه
✍ میلاد خورسندی