🔴 در پی مواضع مشکوک ضرغامی طرح سوال احمدی سنگری از وزیر میراث فرهنگی کلید خورد
♦️متن طرح سوال محمد رضا احمدی سنگری (نماینده مردم رشت و خمام در مجلس) از عزت الله ضرغامی (وزیر میراث فرهنگی و گردشگری ایران) به شرح ذیل است:
♦️مدتی است در مواضع خود در سخنرانی ها، مصاحبه ها و توییت ها مطالبی را بیان می کنید که برازنده مسئولین در تراز انقلاب اسلامی نیست.
آقای ضرغامی در خصوص مسائلی از جمله: امر به معروف و نهی از منکر، در خصوص برگزاری کنسرت، شورای عالی انقلاب فرهنگی، دین و… از زبان مردم مطالبی گفته اید که جای بسیار بحث و بررسی جدی قرار دارد.
⁉️چرا در مواضع خود نه تنها از اصول و مبانی انقلاب محکم دفاع نمی کنید بلکه گاهاً اصول و مبانی انقلاب را مورد سوال قرار می دهید؟
چرا با مواضع خود موجب شبهه در بین مردم و جوانان شدهاید؟!
♦️کانال رسمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اردستان
https://eitaa.com/setad_ard
🔴زنان بهایی پیشگامان کشف حجاب در ایران
🔖باید گفت اولین کسانی که توطئه انگلیس علیه حجاب درایران را به شدت پیگیری واجرا کرده اند تشکیلات بهائیت بوده است تا جاییکه اولین کشف حجاب هم متعلق به زرین تاج قزوینی ازحلقه های اصلی و اولیه بهائیت در ایران است. همچنین جلیل اقبال درخاطراتش آورده «درهمان موقع،عدهای ازنسوان بهائی در کوی گازرگاه دریزد،باکلاه بدون چادرو.. پیاده به طرف مرکز شهرو خیابان پهلوی حرکت کرده،مجدداً به همان ترتیب به محل اولیه مراجعت نمودند. این عمل شجاعانه و بینظیر بانوان بهائی باعث شد که خانمهای مسلمان به تدریج جرئت یافته و تأسی به همنوعان به اصطلاح کافر خود نمایند و حجاب را کنار گذارند.» (۱)
علیاصغر حکمت در گفتگو با یکی از دوستان بهائیاش، به نقش مدارس بهائیت در ترویج بیحجابی در جامعه اشاره میکند: «چندی است به موجب امری که از طرف مقامات فوق به بهائیها رسیده است، بهائیهای طهران گفتگو میکنند که این پرده را بردارند، ولیکن جمعی از ایشان هنوز صلاح نمیدانند و وقت را مناسب نمیشمارند. عاقبت قرار بر این دادهاند که دخترهای کوچک خود را که به مدرسه تربیت البنات میفرستند،از کوچکی به بیحجابی عادت دهند.» (۲)
منبع :
۱_جلیل اقبال، فراز و نشیب خاطرات حیات نظری به موقعیت بهائیان ایران قبل و بعد از انقلاب، سوئد، باران، ۲۰۱۵ م، ص ۲۳۳
۲_علیاصغر حکمت شیرازی، رهآموز حکمت، یادداشتهای روزانه سفر طهران علیاصغر حکمت شیرازی، بخش نخست، قزوین، ۱۳۸۲ ش، ص ۱۹۲.
تاکید بر تدوین قانون جامع در موضوع عفاف و حجاب
🔹نشست سران سه قوه امروز به میزبانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
🔹سران قوای سهگانه بر لزوم تدوین قانونی جامع در موضوع عفاف و حجاب در سریعترین زمان ممکن، تاکید کردند.
📸 گزارش تصویری تسنیم را اینجا https://tn.ai/2919226 ببینید
♦️کانال رسمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اردستان
https://eitaa.com/setad_ard
هدایت شده از خبرگزاری بسیج شهرستان اردستان
✅بانوی رستگار
🔷اولین یادواره بانوان شهیده
در شهر زواره با حضور خانم دکتر منصوره کرمی همسر شهید هسته ای مسعود علی محمدی
⏰چهارشنبه 14تیرماه ساعت17:00
🔷مکان:سالن گلزار شهدای زواره
🔸اطلاعات تکمیلی داخل بنر
🔺کمیته بانوان وخانواده کنگره شهدای شهرستان اردستان
#ناحیه_مقاومت_بسیج_سپاه_اردستان
#حوزه_مقاومت_بسیج_حضرت_زهراس
🌏༻ܟܿܢ̣ܝܭَܝ̇ߊܝܨ ܢ̣ܢܚࡅ࡙ܥܼܢ ܢܚ݅ܣܝܢܚࡅ߳ߊࡍ߭ ߊܝܥܢܚࡅ߳ߊࡅ߭༻🇮🇷
🔉@Basijnews_bsj
- ۱۳ فروردین ۱۳۱۴
شیراز میزبان جشنی با حضور علیاصغر حکمت، وزیر معارف، بود. همه چیز مانند جشنهای گذشته پیش میرفت؛ ناگهان، عدهای از دختران بر روی صحنه رفتند، نقاب برداشتند و با آهنگ ارکستر با تمام توان به رقص و پایکوبی پرداختند!
عدهای از مردم شیراز در اعتراض به واقعهی رخ داده جشن را ترک کردند و فردای آن روز، در مسجد وکیل جمع شدند.
سید حسام الدین فالی از علما و فقهای شیراز، در طی سخنرانی اتفاق روز گذشته را محکوم کرد و آن را عملی قبیح اعلام کرد.
از آنجایی که یکی از ارکان حکومت رضا خان
آزادی بیان بود،
پس از سخنرانی، سید حسام الدین فالی بلافاصله
دستگیر و به زندان منتقل شد!
کمی بعدتر، دستور تغییر لباس و «کلاه پهلوی» به کلاه «بینالمللی» یا «شاپوری» به فتح الله پاکروان، استاندار خراسان ابلاغ شد..!
او کمترین تاملی برای اجرای دستورات به خرج نداد!
شرایط آشفته شد!
علمای مشهد درگیر گرفتن جلساتی درباره بخشنامه جدید و مسئلهی تغییر حجاب شدند. در یکی از جلسات، تصمیم بر آن شد که آیت الله سید حسین قمی به تهران برود و در رابطه با بخشنامه جدید با رضا خان وارد مذاکره شود..
هشتم یا نهم تیر بود که سید حسین وارد باغ سراج الملک شد. بلافاصله بعد از ورود ایشان باغ توسط ماموران محاصره، و آیت الله نیز ممنوع الملاقات شدند..!
روحانیون مشهد در اطلاعیههایی از مردم خواستند که با اعتراض به سیاست مذهبی و اجتماعی رضاخان و محدودیتی که برای آیت الله قمی بهوجود آورده، دست به اعتصاب و تحصن بزنند و در مسجد گوهرشاد گرد هم آیند.
قرار بر این بود که خودشان نیز به مسجد گوهرشاد بروند و هر روز یکی از آنها سخنرانی کند!
مردم مشهد خواستار آزادی آیت الله قمی بودند و همچنین روحانیون نامهای به همین مضمون نوشتند!
اما نتیجه این شد که تمام ۱۵۰ نفری که نامه را امضا کرده بودند یا دستگیر شدند و یا مجبور به ترک مشهد شدند..
ذره ذره اوضاع مشهد رو به وخامت میرفت..!
بر اساس گزارش نظمیه مشهد، تعداد مردم گردآمده در مسجد گوهرشاد هر لحظه در حال افزایش بود و شنبه کسبه را وادار به تعطیلی مغازههایشان کردند. شنبه، عدهای نیز از روستاهای اطراف به مردم متحصن پیوستند و مسجد گوهرشاد و صحنها مملو از جمعیت شد و سخنرانان در موضوعات مختلف به ویژه در مورد آیت الله قمی، تغییر لباس و رفع حجاب برای مردم صحبت میکردند.
از آن طرف، قشون شرق به فرماندهی سرلشکر ایرج مطبوعی، شهربانی و آگاهی نیروهای خود را برای سرکوب مردم هماهنگ میکردند!
شوشتری به نقل از اسدی و پاکروان میگوید: «اعلیحضرت فرموده بود: اگر بیش از این مسامحه کنید و تعلل ورزید، نه کلاه بر سر شما و نه تاج بر سر من باقی خواهند گذارد، امر میکنم و فرمان میدهم امشب [نیمه شب شنبه] باید غائله بدون خونریزی خاتمه یابد. هر قدر قشون لازم است، باید آنها را محاصره کرده، محرکین را دستگیر، مردم متفرقه را آزاد سازید.»
و اما دستور نهایی به این مضمون بود:
«نیمه شب زمانی که جمعیت کاهش یافته، تمام افراد حاضر را آنا دستگیر و بدون درنگ، از مسجد یا صحن خارج و به سرعت به سمت طرق و هرچه دورتر بهتر، تحت الحفظ اعزام و همچنین هر کس را که در خارج آستانه و مسجد تا به حال تشخیص دادهاید، در این امر مداخله دارد، آنها را هم دستگیر و همین عمل را درباره آنها اجرا دارید. باید عملیات شما تا قبل از اجرا، فوق العاده در پرده و مستور بوده که متحصنین آگاهی حاصل نکنند.»
این دستور را در حالی صادر کردند که گمان میکردند بیشتر محصنین مانند روز قبل، شب هنگام مسجد را ترک میکنند. اما اوضاع کاملا خلاف تصورشان پیش رفت!
لحظه به لحظه به جمعیت افزورده میشد تا جایی که بین ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر در مسجد گوهرشاد گرد آمدند..!
زمانی که نیمه شب فرا رسید و جمعیت کاهش نیافت، مزدوران رضاخان اقدام به جنایتی کم نظیر کردند!
تمام درها و راههای ورود و خروح مسجد بسته شد، در این حال مردم با کلنگ شروع به شکستن درها و اقدام به خروج از آن کردند.
در این لحظه بود که دستور شلیک و کشتار مردم صادر شد و مردم بیدفاع و بدون سلاح، در درون و بیرون مسجد، مورد اصابت گلوله نظامیان قرار گرفتند.
- واویلا..
در عرض چند ساعت درون و بیرون مسجد به خون متحصنان سرخ شد. اجساد تکه پاره شده، نتیجهی کشتار بیرحمانهی مزدوران رضا خان بود. قبل از دمیدن سپیده روز یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۱۴، مقاومت متحصنین و معترضین شکسته شد و قیام مسجد گوهرشاد سرکوب گردید. بسیاری از کشته شدگان و حتی برخی مجروحین را در گودالی که به همین منظور کنده بودند، انداختند.
چندین منبع اعم از عباس نام، شوفر شاهزاده ساعد میگویند تعداد کشته شدگان هزار و ششصد و هفتاد نفر بوده است..!