eitaa logo
ستاد مدارس مسجد محور کشور
7.3هزار دنبال‌کننده
872 عکس
550 ویدیو
14 فایل
سامانه ارتباط با ستاد مرکزی مدارس مسجدمحور کشور 📞 09192515423 🌐 setad.org
مشاهده در ایتا
دانلود
4.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕯 معلم واقعی 😍😍 🕯آقاجون! اون بیت اول رو ... 🪔 معلم واقعی، همیشه معلم است. حتی اگر هشتاد و پنج سالش باشد. 🪔 برای او همه جا مدرسه و کلاس درس است. هر لحظه‌ای زمان یاد دادن و تربیت کردن است. 🪔 اهل مسجد شده‌ام جام پیاپی بفروشم... ❇️ اینجا کانال رسمی ستاد مدارس مسجدمحور کشور است: https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
🔆 ساعت عملیات: روز اول 🔸 امروز تو ساعت عملیاتمون، کار واقعی بچه ها 🔹 ۱.ابتدا کولر رو کامل توضیح دادن با اجزائش 🔹 ۲.عوامل هدر رفتن آب رو در کولر های آبی گفتند 🔹 ۳.راههای جلوگیری رو گفتند در نهایت رسیدن به ساخت سایه بان 🔹 قدم به قدم با بچه ها واقعا فکر میکردیم و صحبت، حالا عملیات شروع شد، برا ساخت سایه بان کولرهای مسجد. 🔆 ساعت عملیات: روز دوم + خانواده 🔸 بچه ها بعد از مشورت با خانواده، طرح هاشون رو در گروه ها مطرح کردند تا برای سایه بان کولر آبی، به یک طرح خوب، مفید و به صرفه برسند. ♦️ نمونه‌ای از کار واقعی و تقویت تحلیل و تفکر در مدرسه مسجدمحور ادبستان آل طاها در پردیسان قم ❇️ اینجا کانال رسمی ستاد مدارس مسجدمحور کشور است: https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
6.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️ باید دید! باید آماده شد! 🗿 این یک ربات نظامی است.جلوه جدیدی از به کارگیری هوش مصنوعی در ابعاد مختلف زندگی بشر امروز 🗿 رباتی که کاملا طبق برنامه عمل می‌کند.اشتباه نمی‌کند و فقط به اهداف برنامه‌ریزی شده حمله می‌کند. به حرکات مختلفش توجه کنید.کاملا شبیه حرکات دست و پای یک انسان عمل می‌کند. ⛔️ اما آمادگی برای چه؟ صرفا یک ربات نظامی با قابلیت کشتار؟ ⛔️ خیر.مسئله بسیار فراتر است. هوش مصنوعی هر روز نقش بیشتری در مدیریت جهان به دست گرفته و هزاران سرباز پنهان و البته خطرناک‌تر در اطراف ما دارد. ⛔️ هوش مصنوعی به زودی دنیای ما را کاملا تغییر خواهد داد. مثلا با ورود اینترنت اشیا، تمام حالات ما تحت نظر بوده و هوش مصنوعی ما را از خودمان بهتر خواهد شناخت. هر کدام از ما پرونده‌ای الکترونیکی خواهیم داشت که تمام جزییات زندگی و حتی حالات روحی و عصبی ما هر لحظه در آن ثبت خواهد شد. ⛔️ صاحبان این فناوری‌‌ها سعی در مدیریت انسان و جهان دارند و برای ما و آینده ما خواب‌ها دیده‌اند. 🟡 با توجه به اقتضائات دوره جدید،حفظ هویت دینی و ملی و حتی خانوادگی و سبک زندگی بومی برای همه کشورها و ملت‌ها به ویژه کشور و ملت ما بسیار سخت‌تر خواهد شد. فرزندان و دانش آموزان امروز، با چنین فردایی مواجه خواهند بود. آیا برای آن دوره آماده شده‌ایم؟ آیا نظام آموزشی کشور، فرزندان ایران و اسلام را برای آن روز آماده خواهد کرد؟ ❇️ اینجا کانال رسمی ستاد مدارس مسجدمحور کشور است: https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
🇮🇷همایش کشوری به توان ما🇮🇷 💐گردهمایی🫂مراکز و تشکل های تحول دوست تعلیم و تربیت کشور 💐 ⏱ زمان: ۲۷ ، ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ 📍مکان: اصفهان _ سالن دانشگاه علوم پزشکی 📍 اسکان و پذیرایی 📍 ثبت نام تا فرداشب 📲 کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام از طریق پیوست زیر 👇 📍b2n.ir/conference1402📍 ‌.................................................. 🆔@conference1402 🌐 betavanemaisf.ir
24.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎁 وقتی دانش آموز بعد از سال‌ها به مدرسه برمی‌گردد. 🎁 کارآفرین نمونه در مدرسه سابقش: من چهار سال در این مدرسه فیزیک و شیمی و ریاضی و... خواندم اما آنچه که در زندگی به دردم خورد آن جمله‌ای بود که روی دیوار مدرسه نوشته شده بود. امروز ... 🎁 اما من به این آقا معلم بدهکار بودم و آن قدر گشتم تا پیدایش کردم. آن زمانی که من حتی پول نداشتم ... ❇️ اینجا کانال رسمی ستاد مدارس مسجدمحور کشور است: https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
حجت الاسلام و المسلمین دهقانی.pdf
حجم: 450.2K
♦️ تجربه نگاری مختصر مدرسه مسجدمحور کار و تولید قرآن و زندگی / بیرجند _ خراسان جنوبی ♦️ تجربه‌ای نو در نظام آموزشی کشور. مدرسه چگونه بین دروس معمولی، قرآنی و انواع مهارت‌ها و تولید جمع کرده است؟ ♦️ بچه‌ها چگونه هم کار و مهارت می‌آموزند و هم در تامین مخارج تحصیل خود مشارکت می‌کنند. تولید انواع محصولات طیور، کشاورزی، دامی، آبزیان و... توسط دانش آموزان ابتدایی و دبیرستان ♦️ قابل استفاده محققین و علاقمندان آشنایی با مدارس مسجدمحور ❇️ اینجا کانال رسمی ستاد مدارس مسجدمحور کشور است: https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
5.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 فاتحه‌ای بر نظام آموزشی کشور 🔴 این سخنان، وصیت نامه علمی دکتر گلشنی استاد ممتاز دانشگاه صنعتی شریف است: ♦️انیشتین می‌گوید لازم است دانشجو در کنار دانش تخصصی، شناخت از زیبایی‌ها و امور ارزشی داشته باشد و الا بیشتر شبیه یک سگ تربیت شده خواهد بود! ♦️ بعضی‌ها در این دانشگاه و بعد در آموزش و پرورش کارهای اساسی کردند و دنبال مقاله نوشتن نرفتند لذا (در ایران) ترفیع نگرفتند و بالا نرفتند اما دانشگاه پرینستون آمریکا آنها را قاپید و برد! ♦️ دانش آموخته برق شریف که بعد از لیسانس در دانشگاه‌های استنفورد و میشیگان آمریکا درس خوانده بود را اینجا استخدام نکردند و گفتند مقاله نداری! ♦️ انیشتین در لیسانس رد شد. چرا فقط لیسانس (مدرک) را ملاک قرار می‌دهید. ♦️ اگر احساس تکلیف و احساس وظیفه نسبت به برخی دانشجویان مومن و علاقمند نبود حتی یک دقیقه دیگر هم در این دانشگاه نمی‌ماندم. ♦️ طی هفت سال تعداد مقالات کشور پنج برابر شده است. آیا واردات ما یک پنجم کمتر شد؟ آیا صادرات ما یک پنجم بیشتر شد؟ این اضافه شدن مقالات چه تاثیری داشت؟ ما (دانشگاه‌ها) کجای نیازهای کشور را برطرف می‌کنیم؟! ⛔️ پانوشت: آنچه شنیدید وضعیت دانشگاه صنعتی شریف است! خودتان وضعیت سایر دانشگاه‌ها و نظام آموزشی را حدس بزنید❗️ ❇️ اینجا کانال رسمی ستاد مدارس مسجدمحور کشور است: https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
⛔️ از مدرسه تا مدرسه (۱) (قصه زندگی همه من و شما) ✍ زینب (آموزگار) ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ 🔺 سال تحصیلی ۸۹-۸۸ که من‌ کلاس پنجم‌ بودم، سال بدی بود! از آن سال به بعد، همیشه به امتحانات مدارس خاص نمونه و تیزهوشان فکر کرده‌ام و هیچ‌وقت نفهمیده‌ام که چرا این همه دانش‌آموز، باید به خاطر اینکه تعداد انگشت‌شماری نابغه می‌خواهند هر طور شده توی این جور مدرسه‌ها درس بخوانند، تحقیر شوند و هی معلم توی سرشان بزند که چرا شماها مثل آنها نیستید! 🔺 یک نفر هم پیدا نشد به معلم ما بگوید مگر همه باید مثل هم‌ باشند؟ مگر همه باید نابغه باشند؟‌ از اول هم فرو می‌کردند تو کله بچه بیچاره که برو تیزهوشان درس بخوان دکتر شو! رو چه حسابی به بچه کلاس پنجم می‌گفتند برود دکتر شود؟ کمِ کم هفت سال راه دارد این بچه تا بخواهد رنگ دانشگاه را ببیند. آن وقت از ده، یازده سالگی این طور برای زندگی‌اش تصمیم می‌گیرند. یکی نیست بگوید مگر هر نابغه‌ای باید دکتر شود؟ نابغه‌ها معلم و پرستار و مهندس و مکانیک و نقاش و نویسنده نمی‌شوند؟ هر کس دکتر نشد، یعنی که خِنگ است؟ اصلا نابغه هم‌ نه، از همان‌ اول به بچه‌ها می‌گویند شما همه‌تان باید دکتر شوید! راهَش هم فقط از میان مدرسه تیزهوشان می‌گذرد! 🔺 اصلا همه بچه‌های هم‌کلاسی من‌ نابغه و دکترهای بالقوه! من که نه نابغه بودم و نه می‌خواستم دکتر شوم چرا باید به خاطر آنها یک سال تمام توی سرم می‌زدند که چرا نمره امتحان ریاضی تیزهوشان تو مثل فلانی بیست نیست و پانزده است؟ اگر هم نمره بیست داشتم و مثلا مال امتحان جغرافیا بود، هیچ‌کس حتی یک آفرین خشک و خالی هم به من‌ نمی‌گفت و انگار باهوش کسی بود که تنها نمره‌های ریاضی‌اش بیست باشد. یکی از نوابغ از همان امتحان جغرافیا شانزده گرفت و من‌ از امتحان ریاضی شانزده می‌گرفتم. معلم به من می‌گفت تو چرا مثل فلانی بیست نمی‌گیری، ولی به فلانی نمی‌گفت نمره جغرافیای تو چرا مثل زینب بیست نیست. انصاف است این؟ 🔺 دوستی که نابغه بود و نمره‌های امتحان ریاضی و علومش همه بیست، جان به جانش می‌کردی نمی‌توانست توپ والیبال را با یک پنجه ساده از تور رد کند. من که از همان سال‌ها پنجه و ساعد می‌زدم و همه بچه‌ها برام کف می‌زدند، یک بار خانم معلم نگاهم نکرد که ببیند چه دانش‌آموز ورزشکاری دارد و اگر نابغه ریاضی نیست و نمره‌هاش شانزده و پانزده است، اقلا ورزشکار است و شاید به اندازه یک ارزن توی این کار نبوغی داشته باشد. 🔺 کلاس ما فقط چند دانش‌آموز داشت که به قول خانم معلم‌ خیلی نابغه بودند و همیشه هم ردیف اول می‌نشستند و سوگلی‌ بودند و انگار جز آنها کسی سر کلاس نبود.‌ بقیه هم‌ اگر نمره‌های دیگرشان بیست بود یا نقاشی‌ می‌کشیدند یا خط‌شان خوب بود یا مثل من ورزش می‌کردند، باهوش نبودند، چون‌ نمره‌های امتحان ریاضی و علوم و فارسی تیزهوشان‌شان بیست نبود. اگر همان امتحان ریاضی خودمان را می‌گرفتند که ما هجده و نوزده می‌شدیم. این چه اصراری بود که همه بچه‌ها سوال‌های ریاضی و علوم و فارسی امتحان تیزهوشان را جواب بدهند، حتی آنها که نمی‌خواهند توی این جور مدرسه‌ها درس بخوانند؟ فقط همان چند سوگلی نمره خوب می‌گرفتند و همان‌ها بودند که تیزهوش بودند و بقیه هم لابد کم‌هوش! ملاک سنجش هوش ما شده بود سوال‌های ریاضی امتحان تیزهوشان! 🔺 یکی از هم‌کلاسی‌هامان خیلی خوب می‌نوشت. یک بار انشایی نوشته بود درباره جوجه‌اش، که وقتی سر کلاس برامان خواند، ما همه روی میز و نیمکت ولو شده بودیم و غش‌غش می‌خندیدیم. همان‌ها که نابغه و باهوش بودند، یک جمله بی‌عیب و ایراد نمی‌توانستند بنویسند، چه برسد به انشایی که آن طور همه را بخنداند. آن وقت آن‌ها نابغه بودند، چون نمره امتحان ریاضی تیزهوشان‌شان بیست بود و بقیه بچه‌های کلاس که یکی‌شان نقاش بود و یکی خطاط و دیگری نویسنده و ورزشکار و یکی خوب قرآن می‌خواند و... هیچ‌کدام باهوش نبودند. 🔺 اصلا کاش کلمات باهوش و نابغه از دایره واژگان فارسی حذف شوند. خودشان و همه هم‌معنی‌ها و هم‌خانواده‌هاشان و هر چه بهشان ربط دارد. دلم می‌گیرد وقتی به آن سال فکر می‌کنم. چرا ما بچه‌های ده، یازده ساله با هم‌ مقایسه می‌شدیم، طوری که خودمان هم باورمان می‌شد بعضی‌ها واقعا نابغه هستند و ما علی‌رغم همه توانایی‌هایی که داشتیم، باهوش نیستیم. (ادامه در قسمت دوم) ❇️ اینجا کانال رسمی ستاد مدارس مسجدمحور کشور است: https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329