غدیر؛ مدرسهای برای تربیت تمدنی
📖 در آیه «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ...»، خداوند به پیامبر فرمانی میدهد که از جنس تربیت است، نه فقط تبلیغ.
❗ غدیر فقط اعلام ولایت نیست، بیانیهی آموزشی اسلام ناب برای تداوم هدایت جامعه است.
📌 حضرت محمد (ص) در غدیر، ولایت را بهعنوان «اصل محوری تربیت امت» معرفی کرد.
اگر دین، برنامهی زندگی است، امام، معلم زندگی است.
اگر تربیت، هدایت نسلهاست، ولایت، قطبنمای این هدایت است.
🌱 ما در مدارس مسجد محور، تلاش میکنیم که غدیر را نه فقط جشن بگیریم، بلکه به سبک آن تربیت کنیم:
با معلمانی ولایی
با محتوای در پیوند با ولایت
با مدرسهای در امتداد راه غدیر
📚 غدیر، نه آغاز سیاست بود و نه پایان تاریخ؛ غدیر، آغاز تربیت تمدنساز است.
✨ غدیر، نقشهی راه تربیت ولایی است؛ مدارس مسجد محور یعنی حرکت در این مسیر.
❇ اینجا کانال رسمی ستاد مدارس مسجد محور کشور است:
https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
🧠 یادگیری مهارتها مهمتر است یا نمره؟
🌟 ۱. مهارتها دروازهی ورود به دنیای واقعیان
نمره فقط یک عدده. کسی که فن بیان داره، حتی با نمره متوسط، میتونه تأثیرگذار باشه.
✅ مهارتها درهایی رو باز میکنن که نمره نمیتونه.
🎯 ۲. مهارتها اعتماد به نفس میآفرینن
مثلاً دانشآموزی که مدیریت زمان بلده، سر امتحان بدون استرس عمل میکنه.
✅ با مهارت، احساس توانمندی و کنترل روی زندگی داری.
🚀 ۳. مهارتها در بازار کار حرف اول رو میزنن
کارفرما دنبال کسیه که بلد باشه کار عملی انجام بده، نه فقط نمره بالا.
✅ مهارتهای کاربردی، مسیر شغل دلخواهتو باز میکنن.
💡 ۴. مهارتها باعث یادگیری عمیق میشن
نمره گرفتن با حفظ کردن موقته، ولی مهارت مثل یادگیری زبان جدیده.
✅ مهارتها ریشهی یادگیری پایدار و خلاقیت هستن.
🎓 ۵. نمره فقط یه مرحلهست، مهارتها مسیر زندگی
نمره شاید به دانشگاه کمک کنه، اما این مهارته که تو رو در زندگی جلو میبره.
✅ بهجای تمرکز صرف روی نمره، مهارت یاد بگیر.
✨ نتیجهگیری:
نمره یه عدد گذراست، اما مهارتها سرمایهی دائمیان.
اگه دنبال موفقیت پایدار و زندگی پرمعنا هستی، یادگیری مهارتها رو در اولویت بذار و نمره رو فقط یکی از قدمها بدون.
تو کدوم رو انتخاب میکنی؟ 🎯
#مدرسه_مسجد_محور #مدرسه_مسجدمحور #یادگیری
❇ اینجا کانال رسمی ستاد مدارس مسجد محور کشور است:
https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
چه کنیم تا فرزندمان "ولایتپذیر" بار بیاید؟
👨👩👧 ولایتپذیری، یک صفت نیست؛ یک تربیت است.
فرزند ما "ولایی" زاده نمیشود، اما میتواند "ولایتپذیر" تربیت شود، اگر ما از غدیر فقط خاطره نسازیم، بلکه آن را به الگوی تربیت در خانه و مدرسه تبدیل کنیم.
📌 غدیر، نه فقط اعلان امامت، بلکه شروع تربیت بر مدار ولایت بود.
📚 پیامبر (ص) در غدیر فرمود:
«ألَستُ أولى بِکم من أنفسِکم؟»
ولایت، یعنی کسی را بر خود ترجیح دادن؛
و این دقیقاً نقطهی شروع تربیت ولایی است:
یاد دادن به کودک که حقمحوری مهمتر از خودمحوری است.
🧭 برای اینکه فرزندمان ولایتپذیر بار بیاید:
تربیتش کنیم به اطاعت از حق، نه اطاعت از ما
⬅️ یعنی یادش بدهیم «چرا» باید بپذیرد، نه فقط «چه» را.
با سیره امیرالمؤمنین (ع) آشنا شود، نه فقط نامش
⬅️ قصههای واقعی از زندگی امام علی (ع)، پرورشدهنده روح ولایی است.
احساس کند که در خانوادهاش، امیرالمؤمنین (ع) معیار است
⬅️ هر وقت فرزند ببیند تصمیمگیریهای ما هم ولاییاند، او هم ولایی میشود.
🔰 فرزند ما، اگر امام خود را نشناسد، اسیر مدهای پوچ خواهد شد.
مدرسه مسجد محور، وظیفه دارد نسل آینده را نه فقط درسخوان، بلکه امامشناس و اماممحور تربیت کند.
✨ ولایتپذیری، محصول تربیت بر محور حق است؛ آغازش از غدیر، ادامهاش در خانه و مدرسه.
❇ اینجا کانال رسمی ستاد مدارس مسجد محور کشور است:
https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
💊 وزارت بهداشت شود سبب خیر ...
🌡 وزارت بهداشت اطلاعیه داده و با نام بردن از تعدادی از اساتید و فعالین طب سنتی و ایرانی-اسلامی، گفته اینا مورد تایید ما نیستن
🌡 طفلکیا گمان کردن که اگه تا حالا مردم به این اساتید مراجعه میکردن به خاطر تایید وزارت بهداشت بوده و با این بیانیه دیگه کار فعالین این عرصه تمومه
🌡 اما نمیدونن که در واقع مردم از شما و داروها و درمانها و بیمارستانهاتون فرار کردن و پیش این آقایون میرن. الان که شما گفتید اینا از ما نیستن تازه خیال مردم راحتتر شد. الان دیگه با خاطر آسودهتر به طب ایرانی-اسلامی مراجعه میکنن 😄
🌡 اینجاست که میگن عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.
❇️ اینجا کانال رسمی ستاد مدارس مسجدمحور کشور است:
https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
🎧 چرا باید به خطاهای دانشآموز گوش بدهیم؟
🔍 ۱. خطاها بهترین معلمهای زندگیاند
وقتی دانشآموز اشتباه میکنه، یعنی در مسیر یادگیریه. مثل دوچرخهسواری که با زمین خوردن تعادل رو یاد میگیری.
✅ تحلیل خطاها مسیر یادگیری رو بهتر میکنه.
💬 ۲. گوش دادن به خطاها ارتباط رو قویتر میکنه
وقتی دانشآموز درباره اشتباهش حرف میزنه، حس شنیدهشدن داره؛ مثل وقتی دوستی بهت گوش میده.
✅ این باعث اعتماد و بیان راحتتر مشکلات میشه.
🛠️ ۳. خطاها فرصت اصلاح مهارتها هستن
مثلاً در اشتباهات نوشتاری، با بررسی میشه ضعفها رو شناخت و بهتر تمرین کرد.
✅ توجه به خطاها روش آموزش رو بهینه میکنه.
💡 ۴. خطاها جرقهی خلاقیت و یادگیری عمیقان
گاهی اشتباه، باعث کشف راههای جدیده؛ مثل دانشمندهایی که از شکست به کشف رسیدن.
✅ پذیرش خطا، فضا رو برای نوآوری امن میکنه.
🤝 ۵. گوش دادن به خطاها رابطه معلم و شاگرد رو قویتر میکنه
دانشآموز وقتی میبینه معلم اشتباهاتش رو میپذیره و حمایت میکنه، انگیزه بیشتری میگیره.
✅ این رابطه، پایه موفقیت در آموزش رو میسازه.
✨ نتیجهگیری:
خطاها دشمن نیستن؛ فرصت یادگیریان.
با شنیدن اشتباهات، آموزش مؤثرتر و انگیزه بیشتر میشه.
تو چقدر به اشتباهات اطرافیانت گوش میدی؟ 👂
#مدرسه_مسجد_محور #مدرسه_مسجدمحور #یادگیری
❇ اینجا کانال رسمی ستاد مدارس مسجد محور کشور است:
https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
غدیر؛ مدرسهای برای تربیت تمدنی
📖 در آیه «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ...»، خداوند به پیامبر (ص) فرمانی میدهد که از جنس تربیت است، نه فقط تبلیغ.
❗ غدیر فقط اعلام ولایت نیست، بیانیهی آموزشی اسلام ناب برای تداوم هدایت جامعه است.
📌 حضرت محمد (ص) در غدیر، ولایت را بهعنوان «اصل محوری تربیت امت» معرفی کرد.
اگر دین، برنامهی زندگی است، امام، معلم زندگی است.
اگر تربیت، هدایت نسلهاست، ولایت، قطبنمای این هدایت است.
🌱 در مدارس مسجد محور، تلاش میکنیم که غدیر را نه فقط جشن بگیریم، بلکه به سبک آن تربیت کنیم:
با معلمانی ولایی
با محتوای در پیوند با ولایت
با مدرسهای در امتداد راه غدیر
📚 غدیر، نه آغاز سیاست بود و نه پایان تاریخ؛ غدیر، آغاز تربیت تمدنساز است.
✨ غدیر، نقشهی راه تربیت ولایی است؛ مدارس مسجد محور یعنی حرکت در این مسیر.
❇ اینجا کانال رسمی ستاد مدارس مسجد محور کشور است:
https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
🧩 اهمیت مشارکت دانش آموز در تدریس
🎤 وقتی دانشآموز در تدریس مشارکت میکنه، ذهنش فعال میشه و یادگیری عمیقتر میشه. مثل وقتی خودش سوال میپرسه یا مطلبی رو توضیح میده.
💡 در فضای مشارکتی، استعدادها شکوفا میشن؛ مثلاً دانشآموزی که خوب داستان تعریف میکنه، موقع ارائه درس میدرخشه.
🎯 مشارکت حس مسئولیت ایجاد میکنه. وقتی نقش میگیره، بیشتر تلاش میکنه دقیق یاد بگیره و یاد بده.
🤝 ارتباط انسانیتر میشه؛ وقتی نظرش شنیده میشه، اعتمادش به معلم بیشتر میشه.
🚀 مشارکت یعنی تمرین کار تیمی، رهبری و حل مسئله؛ مهارتهایی برای آینده.
✨ نتیجهگیری:
مشارکت دانشآموز، کلاس رو پویا و یادگیری رو اثرگذارتر میکنه. بچههایی که در تدریس شریک میشن، بیشتر رشد میکنن.
#مدرسه_مسجد_محور #مدرسه_مسجدمحور #یادگیری
❇ اینجا کانال رسمی ستاد مدارس مسجد محور کشور است:
https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329