eitaa logo
ستاد مدارس مسجد محور کشور
7.1هزار دنبال‌کننده
501 عکس
361 ویدیو
13 فایل
سامانه ارتباط با ستاد مرکزی مدارس مسجدمحور کشور 09192515423 به علت ضیق وقت لطفا از پیگیری پیامکی خودداری فرمایید
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ نزاعی بر سر انسانیت! 🔺 اینها تعدادی از پدران آمریکایی هستند که با معلمین فرزندان خود گلاویز شده‌اند. چون معلم‌ها در مدرسه مفاسد اخلاقی همچون همجنس‌بازی، تغییر جنسیت و... را به عنوان ارزش به دانش آموزان آموزش می‌دهند. 🔺 و این آینده قطعی جامعه‌ای است که در برابر هنجارشکنی بی‌تفاوت باشد و به صورت تدریجی از ارزش‌های خود عقب‌نشینی کند. 🔺 اصولاً جاده ابتذال و مفاسد اخلاقی نقطه پایان ندارد و بدحجابی فقط نقطه آغاز آن است. اگر عموم جامعه نسبت به بدحجابی واکنش مناسب نشان ندهند به کشف حجاب می‌انجامد و اگر جلوی کشف حجاب گرفته نشود قدم‌های بعدی برهنگی، مشروبات الکلی، بی‌بندوباری در روابط جنسی و افزایش بارداری‌های نامشروع و حرامزادگان، همجنس‌بازی و... خواهد بود. 🔺 اگر فکر می‌کنید کار به همین جا ختم خواهد شد سخت در اشتباهید. عادت مفسدان در طول تاریخ این بوده است که تا دیگران را نیز مثل خود فاسد نکنند آرام نخواهند گرفت. آنها فرزندان شما را مثل خود تربیت خواهند نمود. آن‌ وقت است که مثل این پدران آمریکایی باید بجنگید تا در مدرسه همجنس‌بازی را به فرزندان شما نیاموزند. 🔺 اما دیگر دیر شده است. چون وقتی خاکریزهای اعتقادی و اخلاقی سقوط کردند و جای معروف و منکر عوض شد پلیس و قانون و رسانه و... نیز سقوط خواهند کرد و شما تنها خواهید ماند. 🔺 امروز خیلی دیر است. جامعه آمریکایی مدت‌ها پیش باید تصمیم می‌گرفت و در مقابل مفاسد می‌ایستاد. اما جامعه ایرانی الان باید تصمیم بگیرد. شاید فردا خیلی دیر باشد... ❇️ اینجا کانال رسمی ستاد مدارس مسجدمحور کشور است: https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
6.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ چه شد که آموزش و پرورش موتور تولید بی‌عدالتی شد؟! ♨️ پرویز امینی: 📛 ما وارد یک صحنه عظیم از مسائل حکمرانی شده‌ایم، اما با خلاء تئوریک! سیاستگذاری در خلاء تئوریک به نتیجه نمی‌رسد! 🚫 مثلاً در سند تحول آموزش و پرورش، یک بند وجود دارد که ده کلمه بیشتر نیست ولی بسیار مسئله‌ای بنیادی است. آنجایی که گفته تقویت و گسترش مدارس غیر‌دولتی از طرق تغییر مقررات و قوانین. اینجا یک ماجرای هنگفتی است! 📛 هر نظریه‌ای درباره عدالت، حتی در جریانات لیبرال، این نقطه را جای درنگ بزرگی قرار می دهد. 🚫 پایه‌ای‌ترین و فراگیرترین نهاد در حل نابرابری‌های ساختاری، آپ است. اگر آپ عمومی و رایگان از دستور کار خارج شد «نابرابری‌های ساختاری» ایجاد می‌کند؛ نه نابرابری‌های موردی! این نابرابری که از طریق غیرمنصفانه کردن فرصت‌ها به وجود می‌آید؛ ساختاری است! 📛 سند همین میزان مدارسی که غیرانتفاعی و غیردولتی شده را کافی نمی‌داند! گفته مقررات را هم تغییر بدهید! این نقض فرصت‌های برابر است! 🚫 مسئله بعد، شکاف بین سیاست‌گذاری و اجرا است. کل سند که یکباره اجرا نمی‌شود! این قسمت بلافاصه و قسمت‌های دیگر هم فعلاً اجرا نمی‌شود. ❇️ اینجا کانال رسمی ستاد مدارس مسجدمحور کشور است: https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 مدارسی برای تربیت برده‌های رام! شاید برای ما هم اتفاق بیفتد! ♦️ اینجا یک کلاس درس در چین است و اینها هم تعدادی بچه. دقت کنید: فقط تعدادی بچه هستند که سر کلاس درس نشسته‌اند. ♦️ حالا به نوشته‌های بالای سرشان دقت کنید. دوربین‌ و در واقع هوش مصنوعی، لحظه به لحظه در حال رصد و تحلیل و لابد ثبت و ضبط حرکات بچه‌هاست. ♦️ علامت‌های صورتی نشان‌دهنده «سر به پایین»، نشانه‌های قرمز «سر بالا»، نشانه‌های نارنجی «سر برگردانده شده»، علائم سبز تیره «سر به سمت بالا با دست» هستند. همچنین هوش مصنوعی به طور مداوم یک دانش آموز را در انتهای کلاس با یک برچسب آبی که روی آن نوشته شده است "در حال مطالعه نیست" علامت گذاری می‌کند! (با دقت به حرکات بچه‌ها نیز متوجه تغییر رنگها و نوشته‌ها می‌شوید) ♦️ تمدن مدرن برای تولید انسان مدنظر خود و کنترل جوامع، ابتدا حق تربیت فرزندان را از خانواده‌ها سلب و آن را به سازمان‌های آموزشیِ صنعتی خود سپرد و اکنون سعی دارد با ابزار کنترلی نوپدید، تمام افعال، حالات و حتی افکار و احساسات او را کنترل کند. سازمان‌های آموزشی مدرن مشغول تربیت برده‌های رام برای دنیای مدرن و در مقابل تربیت توده‌های شورشی و عصیانگر برای ارزش‌های ملی و بومی کشورها هستند. ❇️ اینجا کانال رسمی ستاد مدارس مسجدمحور کشور است: https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
26.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔵 آی کیو در نسل جدید بالا رفته است. 🟣 دکتر عزیزی روانشناس: « آی کیو سه نشانه دارد که اکثر دهه نودی‌ها دارند.» 🔴 فرزندانمان را زیر پرچم امام حسین (ع) بزرگ می‌کنیم. ♦️ جشن پایان سال پیش‌دبستانی و مدرسه مسجدمحور شکوفه‌های قائم (عج) تهران، شهرک شهید محلاتی ❇️ اینجا کانال رسمی ستاد مدارس مسجدمحور کشور است: https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
🔴 وقتی آش آنقدر شور شده که صدای آشپزها هم درآمده است! 🔺 بطحایی وزیر سابق آموزش و پرورش: 🔺نشاط از مدارس ما رفته و بچه‌ها از مدرسه مي‌ترسند. اضطراب، لذت را از بچه‌ها ربوده و با دست خود كاري كرده‌ايم كه بچه‌ها احساس لذت و شادي نمي‌كنند. 🔺 اكنون بچه‌ها به سختي صبح‌ها به مدرسه مي‌روند و بعدازظهر با خوشحالي فضاي آموزشي را ترك مي‌كنند كه این نشانه ضعف آموزش و پرورش ماست. 🔺 مدرسه ما مدرسه‌ای است که وقتي دانش‌آموز متوجه مي‌شود به دليل آلودگي هوا تعطيل است جيغ خوشحالي مي‌كشد. بچه‌ای که در منزل خودش شاد است ما او را سر کلاس می‌آوریم و می‌گوییم که باید دست به سینه بایستی و اجازه بگیری! 🔺 رقابت‌های فردی جای کار گروهی را گرفته است. بچه‌ها را وادار کرده‌ایم چیزهایی یاد بگیرند که به کارشان نمی‌آید. نظام آموزشی ما آنانی را که یاد می‌گیرند چگونه صبور باشند، چگونه زندگی کنند، چگونه نشست و برخاست کنند، پس می‌زند و مدال گردنشان نمی‌اندازد بلکه مدال را بر گردن کسی می‌اندازد که رتبه برتر شده و نمراتش 20 شده است. 🔺 مقاومت در برابر تغییر در آموزش و پرورش بسیار زیاد است و شکستن آن از عهده یک وزیر و معاون و یک وزارتخانه برنمی‌آید. 🔺 تا زمانی که مدرسه مهم‌ترین رکن تصمیم‌گیری ما نباشد، تغییری اتفاق نمی‌افتد. نظام آموزشی ما یک عصا زیر بغل مدرسه گذاشته است که نمی‌گذارد روی پایش بایستد. 🔺 بعضی اوقات در یک سال هزار بخشنامه به مدرسه ابلاغ شده است! یعنی ما به مدرسه گفته‌ایم تو آدم کور و کری هستی که ما باید برای تو نسخه بپیچیم. ❇️ ستاد مدارس مسجدمحور کشور : https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
8.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 عضو کمیسیون آموزش مجلس: ایجاد مدارس مسجدمحور ضروری است 🔺احمدحسین فلاحی نماینده مردم همدان: 🔹 مرکز و مأوای مسجد بوده است. در تمدن ما مساجد مرکز آموزش بوده‌اند. ♦️ مساجد ما هم محل تربیت و معنویت بوده‌ است. هم محل آموزش بوده است. هم محل قضاوت بوده و هم محل تصمیم‌گیری‌های عمده سیاسی. ♦️ این فضا در اول انقلاب خیلی پررنگ بود. متاسفانه جلوتر که آمدیم مسجد از محوریت خارج شد. پایگاه‌ها را از مسجد خارج کردیم. ♦️ امروز الزام داریم به مدارس مسجدمحور و اینکه مساجد را محور مراکز تربیتی قرار دهیم. ♦️ هم باعث رونق مساجد می‌شود و هم از ظرفیت مساجد برای فضاهای آموزشی و تربیتی استفاده می‌کنیم. هم نیروهای مساجد به کمک آموزش و تربیت می‌آیند و هم افراد از فضای معنوی مسجد استفاده می‌کنند. (خبرگزاری شبستان) ❇️ اینجا کانال رسمی ستاد مدارس مسجدمحور کشور است: https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
♨️ ان‌شاءالله طی شب‌های آتی در چند قسمت نگاشته‌های استاد «اردوان مجیدی» در تبیین و تحلیل وضعیت نظام تعلیم و تربیت کشور خدمت شما ارائه خواهد شد. تحلیل‌های استاد مجیدی جزو علمی‌ترین و متقن‌ترین تحلیل‌ها در این موضوع هستند. ❇️ اینجا کانال رسمی ستاد مدارس مسجدمحور کشور است: https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
🛑 تحلیل نظام آموزشی کشور (۱) 🔰 بافت کنونی نظام تربیت؛ بخشهای سه گانه اصلی 🖋 استاد اردوان مجیدی 📌 بافت نظام تربیت شامل سه بخش اصلی می شود. بخش اول، ساختار موضوع اصلی کار تربیت یعنی برنامه درسی است. بخشی دوم، ساختار و ترکیب و رویه های سازمانی و اجرائی است. و بخش سوم هم افراد متصدی حوزه های میانی است. 📌 هر چند که الان تقریبا همه از معیوب بودن مدل برنامه درسی موجود اطلاع دارند، اما کسی امکان تکان دادن آن را ندارد. بخاطر اینکه الان این سه بخش با هم چفت و جورند. یعنی ساختار و رویه های سازمانی جوری به خوبی ایجاد شده که همان مدل برنامه درسی کلیشه -کنکوری را اجرا کند، کادر میانی هم به خوبی روی همان ساختار سوار شده و دارد همان برنامه درسی را اجرا می کند. 📌 وقتی می گویم برنامه درسی کلیشه-کنکوری، منظورم همین برنامه درسی است که از اول ابتدائی به صورت کتاب محور، کلاس محور، حفظ محور و مدرک محور، شاگردان را در یک فرایند کلیشه ای وارد می کند، و بدون توجه به ماموریت اصلی نظام تربیت (که قبلا در مورد آن بارها صحبت کرده ام)، این کلیشه را دنبال می کند. محوریت این کلیشه هم به کنکور ختم می شود. یعنی هر چند که در مقطع ابتدائی، صحبت از کنکور نیست، اما الگوی کتاب درسی و رویکرد حفظ محور و ... موجود، همه برای آماده کردن شاگردان برای همان کنکور است. 📌 شاید به صورت برعکس، اینطور هم بشود گفت که کنکور، بر اساس همان رویکرد کلیشه‌ای معنا پیدا می کند، و اگر آن رویکرد تغییر کند، اصلا کنکور معنا پیدا نمی کند. به هر حال در این متن فرض می کنم که دوستان، الگوی برنامه درسی کلیشه -کنکوری موجود را می شناسند، و می دانند که دو ماموریت اصلی نظم تربیت، یعنی آماده ساختن شاگردان برای ایفای نقش واقعی در جامعه، و نیز ساختن جامعه پیشرفته آینده، توسط این الگو انجام نمی شود. 📌 با این ساختار سه بخشی که گفتم، الان هر کسی وزیر باشد، اگر کاری به کار این سه بخش تو در تو نداشته باشد، با خیال راحت وزارتش را می کند. مثل آقای نجفی که سالها وزیر بود؛ برای اینکه تمام تمرکزش را گذاشت که منابع این سه بخش را تامین کند و بگذارد این سه بخش موجود با هم کار خودشان را بکنند، و سلانه سلانه حرکت کنند. ماشین خودش دارد راهش را می رود. 📌 در مثل مناقشه نیست و جسارت نباشد، در مناطق کوهستانی برخی کشاورزان الاغی دارند که سالها یک مسیر را از مزرعه تا ده رفته. سوار الاغش می شود و روی الاغ می خوابد، الاغ خودش به مقصد می رسد. الان مثال بافت این نظام این گونه است. خودش راه خودش را می رود؛ و اگر شما قصد تغییر مسیر و مقصد آن را ندارید، نمی خواهد خیلی نگران آن باشید. حتی اگر یک سوار که راه را بلد نیست سوار آن بشود، مسیر خودش را می رود و بر می گردد. فقط شما خوراکش را خوب تامین کنید. اما اگر بخواهید مسیر دیگری بروید، بیچاره‌تان می کند، حرکت نمی کند، فرمان نمی برد، و اگر اصرار کنید، زمینتان می زند، و چند لگد جانانه هم نثارتان می‌کند. 📌 نظام تربیت هم همین گونه است. اگر کاری به کار این سه بخش نداشته و بگذارید کارشان را طبق روال قبلی بکند، سالها بدون دغدغه صندلی مسئولیتش را تصدی کنید، و فقط تمام تلاش خود را بگذارید که منابع آن را به خوبی تامین کنید. همه کارکنان هم از شما تعریف می کنند. حتی اگر اطلاعات اولیه هم از مسائل تربیت و برنامه درسی نداشته باشید، با آن مشکلی نخواهید داشت. و دیدیم که همینطور بود و مشکلی هم ایجاد نشد. 📌 اما وای به حالتان اگر بخواهید در ترکیب این سه بخش تغییری ایجاد کنید. هر قسمتش را دست بزنید، دو بخش دیگر روی سرتان آوار می شوند. تقریبا به جرات و اطلاع می گویم، که عمر کوتاه همگی وزرای قبلی تا حد زیادی ناشی از همین تصمیم و اقدام بود. یکی مثل دکتر علی احمدی، خواست در بخش ترکیب ساختار وزارت برای تحول دستکاری کند، یکی مثل دکتر بطحائی خواست در الگوی برنامه درسی تغییر بدهد، و قس علی هذا. 📌 ادامه دارد... ❇️ اینجا کانال رسمی ستاد مدارس مسجدمحور کشور است: https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
🛑 تحلیل نظام آموزشی کشور (۲) 🖋 استاد اردوان مجیدی 📌 این را هم بگویم که سوء برداشت نشود. من افراد و مدیران میانی (بخش سوم) را افرادی با سوء نیت و حتی ناآگاه نمی دانم. با تک تک این عزیزان وقتی صحبت می کنید، افرادی با دغدغه و دلسوزند، که البته یاد گرفته اند در بافت دو بخش دیگر یعنی برنامه درسی کنونی، و ساختار نظام اجرائی، کارشان را درست انجام دهند. به همین دلیل است که اگر شما سالها این وزارت را به حال خودش رها کنید، کار خودش را می کند؛ به شوخی می گویم که اگر سالها هم وزیر هم نداشته باشد، مشکلی پیش نمی آید. 📌 اتفاقا این عزیزان مدیران میانی، افراد با هوشی هم هستند. وقتی با آنها صحبت می کنیم، و مثلا یک مدل برنامه درسی متحول شده را که نیازهای کشور را در شرایط تمدنی کنونی برآورده می کند، برای آنها توضیح می دهید، تقریبا به حد خوبی متوجه می شوند که مدل برنامه درسی شما چکار می کند و چه شرایطی دارد، می دانند واقعا برای تربیت نسل آینده مفید خواهد بود. 📌 اما کاملا هم متوجه می شوند که اجرای این مدل برنامه درسی، با کجای ساختار نظام اجرائی تربیت، و نیز بافت نیروی انسانی مدیریت میانی و معلمان، چگونه در تناقض است، و کجا دچار مشکل می شود. بارها در گفتگو با این عزیزان، در ضمن اشاراتی که می‌کنند، متوجه شدم که آنها دقیقا مسائل چالش زا در تعامل این بخش با دو بخش دیگر را به درستی متوجه شده اند. بعد آنها به گونه ای به شما چپ چپ نگاه می کنند، و با چشمان خود به شما اعلام می کنند که ”آیا آمده ای که نظام سه بخشی سنتی و جا افتاده ما را به هم بریزی؟!“ 📌 ادامه دارد... ❇️ اینجا کانال رسمی ستاد مدارس مسجدمحور کشور است: https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
33.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📕 مدرسه قرآن و زندگی در تهران 📕 پس از تجربه‌ای موفق در بیرجند، اکنون در تهران 📕 مدرسه علم، کار و مهارت، تولید، قرآن، هنر و زندگی 📕 تحت نظارت حضرت آیت الله صدیقی شعبه تهران خود را تاسیس نموده است. (دبیرستان اول پسرانه/ ازگُل) ✅ اینجا همه چیز متفاوت است. اینجا مدرسه ای برای زندگی است. 🌐 سایت مدارس قرآن و زندگی http://Kahfalhassein.com ✅ اینجا کانال رسمی ستاد مدارس مسجدمحور کشور است: https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
ستاد مدارس مسجد محور کشور
🛑 تحلیل نظام آموزشی کشور (۲) 🖋 استاد اردوان مجیدی 📌 این را هم بگویم که سوء برداشت نشود. من افراد و
🛑 تحلیل نظام آموزشی کشور (۳) 🖋 استاد اردوان مجیدی 🔰 بخش چهارم در نظام تعلیم و تربیت؛ هم‌سو با روند؛ اصالت منافع 📌 این نظام بخش چهارمی هم دارد، و آن موسسات کنکوری و تولید محتوای کنکوری و مدارس غیر دولتی کنکوری و نظایر آن است، که از اتصال سه بخش قبلی به خوبی ارتزاق می کند. 📌 و البته این بخش چهارم از نظر من خیلی مانع تحول سه بخش قبل نیست. برخی می گویند که مافیای تربیت است، و صحیح هم می گویند. اما بافت معیوب نظام کنونی آنها را به مافیا تبدیل کرده، وگرنه خودشان فی البداهه با قصد سوء وارد میدان نشده اند. 📌 در تعامل با برخی از این بخش چهارم هم آنها را افراد سوء و مغرضی نیافتم. به نظرم آنها فقط افراد باهوشی هستند، که دنبال منافع شخصی خودشان هستند، و می بینند که مدل سه بخشی که از آن صحبت کردم، الان می تواند به خوبی این فضا را ایجاد کند که آنها بهره برداری مالی خودشان را بکنند. شاید تا حدی هم در آن، یا جلوگیری از تغییر آن، اعمال نفوذ کنند، و تلاش کنند که وضع موجود را حفظ و بلکه به سمت قوی تر شدن بافت موجود، حرکت کنند. 📌 اما به نظرم اگر نظام تربیت به شکل مناسب در آن سه بخش مذکور تغییر کند، و اینها ببینند که می تواند کسب و کارشان را در الگویی ادامه دهند که به نفع مردم و نیازهای مردم است، قطعا با انگیزه های بهتری، همان کار را خواهند کرد، و از توان مالی و فکری شان برای بهبود نظام آموزشی هم استفاده خواهند کرد. 📌 یعنی اگر نظام تربیت، مسیر درستی را تعریف کرده باشد، بخش چهارم هم می تواند به سرعت خودش را با این مسیر درست تطبیق داده و در آن هم عمل کند؛ و به آن هم کمک کند. 📌 پس این بخش چهارم، تابع الگوی آن سه بخش اول است، و در معادلاتمان نیاز نیست خیلی نگران آنها باشیم. ما اگر ترکیب آن سه بخش اول را اصلاح کنیم، این بخش چهارم به صورت خودکار، تبعیت می کند و منافعش را در الگوی منطقی و مفید برای کشور جاری خواهد کرد. 📌 ادامه دارد... ❇️ اینجا کانال رسمی ستاد مدارس مسجدمحور کشور است: https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
21.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 دوچرخه‌ای با ماشین لباسشویی! (راز پیشرفت) 📍برشی از فیلم پرنده اسکاتلندی: 📍سوال حافظان وضع موجود: چرا می‌خواهی از نو یک دوچرخه بسازی؟ 📍 پاسخ کسی که میخواهد پیشرفت کند: یک فکری به سرم زده! باید تمام قوانین موجود را فراموش کنم و یک دوچرخه جدید بسازم. چون می‌خواهم رکورد جهانی را بشکنم! 📍 پاسخ معتادان به وضع موجود: تو با این خرج کم و امکانات محدود می‌خواهی کار بهتری ارائه دهی؟ امکان ندارد. 🚨 و همه تلاششان را می‌کنند تا فرد تحول‌خواه شکست بخورد! تمسخر، توهین، فشار و... 📍 در نهایت حتی اگر مجبور بشوند قوانین را تغییر می‌دهند تا تحولی رخ ندهد. تا هر تحولی غیرقانونی باشد. 📍 تا هیچ کس نتواند و جرات نکند به سمت تحول قدمی بردارد. 🚨 و چقدر این داستان شبیه نظام آموزشی و تحول خواهان تعلیم و تربیت است. و همین طور در بخش‌های اقتصاد، مسکن، طب و پزشکی و... ✅ اما تاریخ ثابت کرده است که ساختارها یا خودشان به سمت تحول خواهند رفت و یا در نهایت در برابر موج تغییر تسلیم خواهند شد. ❇️ اینجا کانال رسمی ستاد مدارس مسجدمحور کشور است: https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329