💢مبادا بی طرف یا بی تفاوت
همه معروف و منکر واگذاری
میان کربلا باشی، ولیکن
امام خویش را تنها گذاری!
💢قیام نینوا گویند بوده است
برای نهیِ از منکر عزیزان
پیِ امر به معروف آن شهیدان
همه دادند بر معشوق خود جان
💢اگر هستی ولی یکدم مبادا
شوی غافل ز امر و نهی، ای دوست
چو غافل گردی از امر به معروف
کَنَد منکر ز مغزت عاقبت پوست
💢طریق عشق، بی رنج و بلا نیست
مخور غم عاقبت پیروز گردی
اگر چه شب، اگر چه تیرگی هست
یقین دان با ولایت، روز گردی
#ستاد_امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
#قیام_حسینی_مردم_مطالبه_گر_مسئولان_پاسخگو
#استان_کرمانشاه
#بی_تفاوت_نباشیم
#همه_مسئولیم
🍀
🌺🍀
💠💠💠💠
@setad_abm_kermanshah
☑️ از آنجایی كه امام حسین علیه السلام،
#دین_نبوی را #احیا نمود و با دادن جان، نگذاشت اسلام از مسیر اصلی خود خارج شود، معیار و #مناط_حق قرار داده شد؛ به نحوی كه مرز بین #حق و #باطل، امام حسین علیه السلام و #تفكر_حسینی است
لذا دشمنان حسین علیه السلام، باطل و دوستان او برحقّند.
امام حسین علیه السلام با نثار و ایثار جان و اولاد خود، ملاك حقّانیت سیاسیـ اجتماعی شد؛
چرا كه صلح و جنگ، از امور سیاسی یك جامعه محسوب میگردد.
✋إِنِّي سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُمْ وَ وَلِيٌّ لِمَنْ وَالاَكُمْ وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عَادَاكُمْ
🚩 [یا اباعبدالله] من در صلحم با هر كسی كه با شما در صلح باشد و در جنگم با هر كسی كه با شما در جنگ باشد و دوستدار كسی هستم كه دوستدار شما باشد و دشمنم با هر كسی كه با شما دشمن باشد».
▪️در این فراز از زیارت حضرت، مناسبتها و رابطههای یك #شیعه در چهار بخش مشخص میشود: #صلح، #جنگ، #دوستی و #دشمنی.
☑️ صلح و جنگ مربوط به نوع تناسبات اجتماعی و سیاسی است و دوستی و دشمنی مربوط به عقیده و باور انسان است.
⬅️ با این وجود پنج فرع از #فروع_دین اسلام، تكلیف و نوع #موضع_گیریاش مشخص میگردد؛
جهاد، امر به معروف، نهی از منكر، تولی و تبری.
✊با صلح و جنگ، دوستی و دشمنی كه همگی آنها معیار و ملاكشان صلح و جنگ، دوستی و دشمنی با امام حسین علیه السلام است؛
فروع دین دارای میزان میگردد
به نوعی #مرزبندی عقیدتی ـ سیاسی در زندگی #شیعه امام حسین علیه السلام، ترسیم میگردد.
#محرم
#نهضت_حسینی
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
#استان_کرمانشاه
#بی_تفاوت_نباشیم
#قیام_حسینی_مردم_مطالبه_گر_مسئولان_پاسخگو
#همه_مسئولیم
*منبع: تبیان
🍀
🌺🍀
💠💠💠💠
📲👇
@setad_abm_kermanshah