آخرین خبر از مذاکرات در ژنو
مذاکرات چهار جانبه همچنان تعلیق است
▪️ یک منبع آگاه به تسنیم گفت: مذاکرات ایران و آمریکا در قالب چهارجانبه، حدود ساعت ۱۵ شروع شد و بعد از حدود یکساعت و نیم، برای یک وقفه نیم ساعته جهت مشورت میان هیاتها تعلیق شد.
▪️ اما به دلیل اظهارات تهدید آمیز و موهن ترامپ، هیات ایرانی حاضر به بازگشت به مذاکرات در قالب چهارجانبه نشد.
▪️ با وجود این، تلاش قطر و پاکستان ادامه یافت و تبادل پیام از طریق میانجیها انجام شد.
▪️ تلاش میانجی ها همچنان ادامه دارد اما تا این لحظه به نتیجه نهایی نرسیده است. در جریان نشست چهارجانبه، هیات ایرانی صریحاً نسبت به نقض تعهدات خصوصا بند یک یادداشت تفاهم اعتراض کرد.
▪️ هیات ایرانی همچنین خواستار تسریع در ایفای تعهدات آمریکا در رابطه با آزادسازی داراییهای بلوکه شده ایران و صدور اسقاطیههای صدور نفت ایران شد.
▪️ در رابطه با موضوع هستهای، هیات ایرانی تاکید کرد که شروع مذاکرات درباره هستهای منوط به اجرای تعهدات آمریکا طبق بندهای ۱، ۴، ۱۰ و ۱۱ است.
#ایران #رسانه_جنگ
🔻 @setadresane 🔻
8.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻این حرف که دولت ها در جمهوری اسلامی کارهای نیستند مهمل و غیر دقیق بود/ از سوی دیگر اگر کسی ارادهای دارد باید آن را از مسیر صندوق رای پیگیری کند
احسان صالحی تحلیلگر سیاسی در «فرهیختگان گپ»:
🔻 ادبیاتی در این مدت مطرح شد که رئیس جمهور در کشور کارهای نیست و در جای دیگری تصمیمسازی می شود؛ با پیام رهبری معلوم شد چنین چیزی نیست. البته اختیار، ملازم با پاسخ گویی است اما این حرف که دولت ها در جمهوری اسلامی کارهای نیستند مهمل و غیر دقیق بود.
🔻 از سوی دیگر باید توجه کنیم؛ پس صندوق رأی مهم است و اگر کسی ارادهای دارد باید آن را از مسیر صندوق رای پیگیری کند حتی برای جریانی که مخالف روند فعلی هستند [این نکته قابل توجه] و مهم است که جوری تصویرسازی داشته باشند که جامعه به آنها اقبال کنند. پس باید یک آسیب شناسی کنند که چطور شده پس از حضورهای مکرر جامعه آنها را پس می زند؛ پس یک بازسازی و نوسازی لازم است. چند سال قبل رهبر شهید هم خطاب به یکی از دانشجویان همین نکته را گفتند که برای تحقق مطالبات خود جوری گفتمان سازی کنید تا دولتی که می تواند آنها را محقق کند بر سر کار بیاید وگرنه عجز و لابه کردن خیلی منطق ندارد.
#ایران #رسانه_جنگ
🔻 @setadresane 🔻🎥
🔺محسن رضایی: ایالات متحده بر اساس تفاهم با جمهوری اسلامی ایران، مسئول تجاوزات و اقدامات تنشزای رژیم صهیونیستی در لبنان است و باید پاسخگو باشد. در صورت تهدید علیه ایران، آمریکاییها را پاسخگو میکنیم
#ایران #رسانه_جنگ
🔻 @setadresane 🔻
احمد الشرع رئیس دولت موقت سوریه: جنگ با ایران بی فایده بوده و به اهداف خود نرسیده است
مصاحبه:
خبرنگار: آیا ترامپ قدرت ایران را اشتباه محاسبه کرده است؟
احمد الشرع: نمیدانم. تصمیمات جنگی قطعا در یک تیم بزرگ گرفته میشود و رئیس جمهور آمریکا با آن تصمیم هدایت میشود.
من معتقدم که روند این جنگ و نتیجهای که به همراه داشت، ما را به این نتیجه میرساند که بیفایده بوده و به نتایج و اهداف مورد نظر خود نرسیده است.
من بسیار خوشحالم که اکنون متوقف شده است و خدا را شکر میکنم که متوقف شده است.
من معتقدم که ادامه این جنگ به نفع ایران یا ایالات متحده نیست.
خبرنگار: در مورد اسرائیل چطور؟
الشرع: اسرائیل بخشی از تصمیم آمریکا است.
#ایران #رسانه_جنگ
🔻 @setadresane 🔻
📸ترامپ جنایتکار نیویورک تایمز رسانه منتقد دولتش را فاسد و شکست خورده خواند!
🔸"چه چیزی بعد از تقریبا 4 ماه جنگ تغییر کرد؟ تحلیلگران میگویند چیز زیادی نیست." واقعا؟
🔸ارتش آنها تمام شده است، نیروی دریایی آنها از بین رفته است، نیروی هوایی آنها از بین رفته است، سکوهای پرتاب، موشک ها، هواپیماهای بدون سرنشین و ساخت آنها تقریباً از بین رفته است، دو مجموعه برتر رهبران آنها از بین رفته اند، تورم آنها 250٪ است، اقتصاد آنها شکسته شده است، سربازان آنها حقوق دریافت نمی کنند. GUSING، و بازار سهام و مشاغل ایالات متحده در بالاترین حد خود قرار دارند.
🔸این چیزی است که تغییر کرده است، شما ترسوهای فاسد و غیراخلاقی، و بیشتر!!!
#ایران #رسانه_جنگ
🔻 @setadresane 🔻