eitaa logo
کانال حفظ و نشر آثار سیدمختارموسوی
812 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
2.7هزار ویدیو
184 فایل
کانال حفظ ونشر آثار سید مختارموسوی پژوهشگر ومولف در حوزه دین ؛ علوم قرآنی وحقوق اسلامی ــــــ. #تحلیلگرسیاسی دارای تالیفات متعدد. 💠 کانال نشر آثار چندرسانه‌ای (صوت، فیلم، پادکست، سخن‌نگاشت) (خوش به حال (حق)که همیشه با علی است)
مشاهده در ایتا
دانلود
با دستور وزیر بهداشت چنین فرد هتاکی به قرآن، اسلام و پیامبران مکرم و حاج قاسم سلیمانی به دانشگاه بازگشت!
🔰سید حسن نصرالله فردا سخنرانی می‌کند 🔸سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان عصر فردا پنجشنبه ساعت ۵ عصر به وقت محلی درباره آخرین تحولات سخنرانی خواهد کرد.
4.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آقای پزشکیان ! شرط پذیرش پیشنهاد برادری شما از طرف آمریکا؛ اعلام شده است . آقای پزشکیان ! سیاست؛ آداب وادب و روش ومنش خاصی دارد . با ادبیات چاله میدونی و فردین بازی نمی شود کشور را اداره کرد. @seyedmokhtarmousav
وقتی پزشکیان آمریکا را برادر خواندیاداین شعر دیوان شمس از مولانا افتادم ای اشک، آهسته بریز که غم زیاد است ای شمع ، آهسته بسوز که شب دراز است امروز کسی محرم اسرار کسی نیست ما تجربه کردیم، کسی یار کسی نیست . هر مرد شتر دار اویس قرنی نیست هر شیشه ی گلرنگ عقیق یمنی نیست هر سنگ و گلی گوهر نایاب نگردد هر احمد و محمود رسول مدنی نیست بر مرده دلان پند مده خویش نیازار زیرا که ابوجهل مسلمان شدنی نیست با مرد خدا پنجه میفکن چو نمرود این جسم خلیل است که آتش زدنی نیست خشنود نشو دشمن اگر کرد محبت خندیدن جلاد ز شیرین سخنی نیست جایی که برادر به برادر نکند رحم بیگانه برای تو برادر شدنی نیست صد بار اگر دایه به طفل تو دهد شیر غافل مشو ای دوست که مادر شدنی نیست
2.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❗️دکتر پزشکیان راست (نه درست) می گوید! "ما" [دولتهای ج.ا ، بلکه برخی دیگر از مقامات لشکری و کشوری] دنبال صدور انقلاب نبوده و نیستند! اصلا "صدور انقلاب" در مقطع کنونی، تحصیل حاصل است. انقلاب در دهه اول خود صادر شد؛ در منطقه اسلامی و در چهره جبهه فراگیر مقاومت شاهد آن هستیم. بلکه جسورانه باید بگویم برای بخش بزرگی از مدیران و مقامات نیازمند "واردکردن انقلاب" هستیم! صدور انقلاب، بین خبرگان قانون اساسی در همان سال۵۸ هم کشور گشایی و مداخله در امور داخلی کشورها و عدم لحاظ منافع ملی نبوده است! (نگاهی گذرا به مشروح مذاکرات قانون اساسی ذیل بند۱۶ اصل۳ این را عیان می کند) اما دیگر کف انقلابی و ایرانی بودن (نه صدور انقلاب) ، حفظ عزت و شرف خود و اعاده حیثیت خود با خونخواهی مهمان خویش که هست! اگر نگاهی به ذهنیت مردم منطقه پس از ترور شهید هنیه بیاندازید، جای صدور انقلاب، نگران دیپلماسی عمومی و قدرت نرم ج.ا میشوید! دنبال این که هستید! جمله دیگر رئیس جمهور بیشتر نگران کننده است که: "اسرائیل با ترور شهید هنیه می‌خواست ما را به جنگ منطقه‌ای بکشاند اما ما تا حالا خویشتن‌داری کرده‌ایم"! دوگانه خویشتن داری/ جنگ منطقه ای، نادرست است؛ گزینه درست " طراحی و اجرای خونخواهی و بدون تاخیر" بود؛ که هیچیک از آندو نیست! انقلابی عمل کردن، عقلانیتی هوشمند است و دقیقا همان، مانع تجاوز دائمی اسرائیل بلکه جنگ فراگیر است؛ که ظاهرا باید از یمن و لبنان وارد کنیم، چون از بچه های انقلابی پذیرفته نمیشود و مهر تندروی و بی کله گی می خورد! 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۶/۲۸ ☑️ @m_ghanbarian
بسم الله الرحمن الرحیم ▪️تبلیغ از نگاه امامین انقلاب اسلامی : مقدمه : قرآن کریم که کتاب تبلیغ وتبیین است وباید درامر تبلیغ تخصصی درمکتب اسلام ، به عنوان الگو ومانیفست مورد توجه عام وخاص قرار بگیرد ، درآغاز سوره مبارکه بقره می فرماید : « ذَلِكَ الْكِتَابُ لَا رَيْبَ فِيهِ هُدًى لِلْمُتَّقِينَ » یعنی در اسلام که این کتاب آسمانی قانون اساسی وبزرگترین دستورالعمل حکمرانی آن در حوزه های مختلف است ، به لحاظ روشنگری های انجام شده درامر معرفت بخشی ، هدایت گری وتربیت وپرورش ، جای هیچ شک وتردیدی برای اهل تقوا وپرهیزگاران باقی نمانده است . خداوند حکیم دراین آیه شریفه سراسرحکمت ، حکیمانه به مخاطبان خود فرموده : من که اولین مبلغ ، اولین واعظ و اولین معلم وصاحب ومالک مطلق دین ودنیا وآخرت هستم ، دراین کتاب تبلیغ ، هدایت وروشنگری دین وآئین ومکتب خودراطوری تبلیغ وتبیین نمودم ومخاطبین خودرا موعظه وتحت تعلیم وتربیت وپرورش معنوی قرار داده ام، که برای مخاطبان خاص خود یعنی متقین جای هیچ ریب وتردید وتشکیکی باقی نگذاشته ام. «لَا رَيْبَ فِيهِ هُدًى لِلْمُتَّقِينَ » اولین درس تبلیغ دراین شریفه نورانی ، این است که مُبَلِّغ باید از طایفه متقین واهل یقین باشد . وبه لحاظ اعتقادی وباور مندی نیز لاریب فیه باشد . مبلّغ که قرار است لاریب فیه القرآن وفی الاسلام وفی الانقلاب اسلامی وجمهوری اسلامی را تبیلغ کند ، عقاید وباورمندی خودش نیزباید لاریب فیه باشد . یعنی مبلغ در هر حوزه ای باید در موضوع مورد تبلیغ خود کامل، عارف وعامل باشد. ومعرفت وعلم ودانش او نیز جامع ومانع باشد.یا به تعبیری مبلغ در تراز اسلام ناب باید مسلمان ، مومن ، متقی وموقن باشد ، تا بتواند تبلیغی در حد انتظارالله جل جلاله داشته باشد. ودر حوزه نظر وعمل به مخاطبین اطمینان قلبی ببخشد وتلاش کند که آنها را در موضوع مورد تبلیغ تا مرحله لاریب فیه ارتقا دهد . مقام معظم رهبری حفظه الله نیز براین مهم تأکید دارند وفرموده اند : « همه‌ی ما باید «لاریب فیه» باشیم؛ عقاید ما باید «لاریب فیه» و قرص و محکم و استوار باشد و آن را با زبان مناسب بیان کنیم. » صادق آل محمد علیه السلام درهمین رابطه بامعرفی ویژگی های مبلغ در تراز اسلام ناب، در باب امر به معروف ونهی از منکر می فرماید : « إِنَّمَا يَأْمُرُ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ مَنْ كَانَتْ فِيهِ ثَلَاثُ خِصَالٍ عَامِلٌ بِمَا يَأْمُرُ بِهِ وَ تَارِكُ لِمَا يَنْهَى عَنْهُ عَادِلٌ فِيمَا يَأْمُرُ عَادِلٌ فِيمَا يَنْهَى رَفِيقٌ فِيمَا يَأْمُرُ وَ رَفِيقٌ فِيمَا يَنْهَى. » « همانا كسى مى‌تواند امر به معروف و نهى از منكر كند كه در او سه خصلت باشد: به آنچه امر مى‌كند خودش عمل كند و از آنچه نهى مى‌كند خودش دورى جويد،در آنچه امر يا نهى مى‌كند اعتدال را رعايت نمايد،در آنچه امر يا نهى مى‌كند نرمى نشان دهد.» نگارنده معتقد است همان طوری که به تعبیر امیرالمومنین علیه السلام، قرآن کریم دارای ظاهر زيبا، و باطن عميق و ناپيداست «ظاهِرُهُ اَنیقٌ وَ باطِنُهُ عَمیق ‌« شریعت اسلام ناب نیز از همین خصیصه برخوردار است. ولی متاسفانه امروزدر فرآیند ومکانیسم تبلیغ در حوزه، فقط به ظاهروپوسته بیرونی وامور فردی وعبادی اسلام پرداخته شده .وبه بطن ومتن اصلی وماهیت عمیق اسلام کمتر التفات می شود . تبلیغ از منظر مقام معظم رهبری حفظه الله : • «تبلیغ، ریشه‌ی قرآنی دارد؛ کاری نیست که ما آن را اختراع کرده باشیم یا از کسی در دنیا آن را یاد گرفته باشیم. خداوند متعال در سوره‌ی مبارکه‌ی احزاب میفرماید: ( اَلَّذینَ یُبَلِّغُونَ رِسالتِ اللهِ وَیَخشَونَهُ وَ لا یَخشَونَ اَحَدًا اِلَّا اللَهَ وَ کَفَى بِاللهِ حَسیبًا ) و در سوره‌ی مبارکه‌ی مائده می فرماید: (یاَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغ ما اُنزِلَ اِلَیکَ مِن رَبِّک ) پروردگار عالم دستور تبلیغ را به پیغمبر خودش عنایت میکند و در آیات کریمه‌ی قرآن از قول پیغمبران، مکرّر در مکرّر مسئله‌ی تبلیغ ذکر شده: ( اُبَلِّغُکُم رِسَالتِ رَبّی وَ اَنصَحُ لَکُم. ) تبلیغ یعنی چه؟ یعنی رساندن. رساندن چه؟ رساندن یک پیام، یک سخن درست؛ این معنای تبلیغ اسلامی است؛ منتها شرط این تبلیغ این است که صادقانه باشد، صمیمانه باشد، امانت‌دارانه باشد، مسئولانه باشد؛ این معنای تبلیغ است؛ درواقع کار باعظمتی که شما انجام میدهید، این است. » • تبلیغ اینجا اهمیت مضاعف پیدا می کند: « این قدر ظرفیت تبلیغ در این کشور انبوه و متراکم و گسترده است که ما اگر چندین برابر آن مقداری که کار می کنیم هم کار کنیم، به نظرم این ظرفیت پر نمی شود.» « اگر در حوزه از اهمیت تبلیغ غفلت شود دچار استحاله فرهنگی می‌شویم.» «تبلیغ در نگاه حوزه علمیه باید در مرتبه اول باشد.» «هم به تبلیغ احتیاج داریم، هم به موعظه احتیاج داریم، هم به تحقیق احتیاج داریم.» ادامه دارد...
صفحه ۲: امروز نگاه رایج در حوزه‌های علمیه این است که تبلیغ در مرتبه‌ی دوم قرار دارد، مرتبه‌ی اول چیزهای دیگر است مقامات علمی و امثال اینها؛ مرتبه‌ی دوم تبلیغ است و ما از این نگاه باید عبور کنیم؛ تبلیغ مرتبه‌ی اول است. تبلیغ در دوره‌ی ما بالخصوص اهمیت مضاعف دارد. برای اینکه در دوره‌ی ما یک اتفاقی افتاده است که در طول هزار سال بیش از هزار سال از صدر اسلام چنین اتفاقی نیفتاده بود، و آن حاکمیت اسلام بود. تشکیل سازمان سیاسی مدیریت کشور در شکل محتوای اسلامی این سابقه ندارد. وقتی که یک چنین وضعی هست، طبعاً دشمنی‌های با اسلام شدّت پیدا میکند. پس تبلیغ در دوره‌ی ما اهمیت مضاعف پیدا می‌کند. هم از جهت اینکه در نظام اسلامی پایه‌ی قوام نظام مردم‌اند، ایمان مردم است. اگر چنانچه ایمان مردم نباشد نظام نخواهد بود. ثانیاً از این جهت که دوره دوره‌ی تطور علمی است انواع و اقسام شیوه‌های پراکندن پیام امروز وجود دارد که در گذشته حتی فکرش را هم نمی کردند. از تلویزیون و ماهواره بگیرید تا اینترنت و تا پسا اینترنت، این چیزهای جدیدی که پیش آمده، هوش مصنوعی و امثال اینها. خب با یک چنین شرایطی با یک چنین وضعیتی که دست دشمن شمشیرهای آخته‌ی برّان خونریزی وجود دارد، ما چه کار می خواهیم بکنیم، تبلیغ اینجا اهمیت مضاعف پیدا می کند. » • پیشبرد اهداف الهی با تبلیغ و تبیین است: دین اسلام، دین تبلیغ‌است. درست است که ما در دین مقدّس اسلام، برای پیشبرد هدفهای الهی و اسلامی، جهاد و شمشیر را داریم، اما اصل بر تبلیغ و تبیین است؛ یعنی اساس اسلام این است. جهاد، یک فلسفه‌ی دیگر دارد. جهاد برای مقابله با قلدران و ستمگران و موانع تبلیغ و موانع گسترش نور اسلام است؛ اما آن‌جا که چنین مانعی وجود ندارد، یا حتی در آن‌جا که این مانع هم هست و جهاد امکان‌پذیر نیست، راه اساسی اسلام، دعوت و تبلیغ است. یعنی همین آیه‌ی شریفه‌ی معروفی که همه بر زبان جاری می‌کنیم که می‌فرماید: «ادْعُ إِلَی سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ » پایه‌ی پیشرفت دعوت، اینهاست: اوّلاً، حکمت؛ یعنی کلامی که گفته می‌شود، باید حکیمانه باشد. پیغمبران حکمایند، علما حکمایند، مسلمین هم باید هر کدام از حکما باشند. پس، مبلّغ اسلام، باید بیان حکمت کند؛ یعنی کلام حکیمانه بگوید .» • اهمیت تکنولوژی تبلیغ از نظر امام خمینی در سال 1343: « قوانین اسلام را در هر رشته‌ای که هست بنویسند، منتشر کنند، اگر موفق بشوند «دستگاه فرستنده» پیدا بکنند که به دنیا ابلاغ بکنند، اسلام را آن طوری که هست معرفی کنند به دنیا، بفهمد دنیا که ما چه داریم. (به تاریخ این سخن، بیشتر دقت کنید! » • ضرورت عارف وعامل بودن مبلغ از دیدگاه امام خمینی (ره) : « اگر خدای نخواسته در منبر، شما چیزی بگویید که خودتان عاملش نیستید و در مسجد چیزی بگویید که خودتان بر خلاف او عمل می‌کنید، مردم دل‌هاشان از شما منصرف می‌شود و این کم کم موجب شکست اسلام می‌شود و این به عهده همه ماست. » • جامعه‌شناسی و تبلیغ از منظرامام خمینی (ره) « حوزه‌های علمیه سراسر کشور، خصوصاً حوزه علمیه قم، حوزه مشهد، حوزه اصفهان، باید کوشش کند امروز که می‌توانند مبلّغ بفرستند به آن نحوی که بشناسد جامعه را و بفهمد که مشکلات چه است و باید چه بکند و چه بگوید، تربیت کنند و قاضی تربیت کنند و مخصوصاً مبلّغین را زیاد احتیاج به آن است .» نتیجه گیری : با التفات به مراتبی که درمقدمه این وجیزه آمده است وبا امعان نظر به منویات امامین انقلاب ، آنچه به نظر می رسد واین حقیر از فحوای کلام نورانی امامین انقلاب اسلامی استنباط نموده ام ، فاصله معنایی ومفهومی عمیقی در حوزه نظر وعمل در امر تبلیغ ، بین آنچه امروز در حوزه های علمیه شاهد هستیم با تبلیغ در ترازانقلاب اسلامی ومعیار های امامین انقلاب از جمله مقام معظم رهبری وجوددارد . واین نگرانی جدی وجود دارد که اگر اهتمام انقلابی وجهادی برای رفع این نقیصه بزرگ وجود نداشته باشد ، باید در انتظار آشکارا شدن چتر سکولاریسم که سالها است بصورت پنهانی بر حوزه ها گسترانیده شده بود . والسلام الاحقر سید مختار موسوی ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ خوزستان . بهبهان پاورقی ها ومنابع : بیانات در دیدار مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی درتاریه 5/12/1370 الخصال، ج‏۱، ص: ۱۰۹؛ مشكاة الأنوار في غرر الأخبار، ص: ۴۸؛ وسائل الشيعة، ج‏۱۶، ص: ۱۳۰؛ خطبه 18 نهبج البلاغه سوره مبارکه الأحزاب آیه ۳۹ سوره مبارکه المائدة آیه ۶۷ سوره مبارکه الأعراف آیه ۶۲
بیانات در دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی درتاریخ 6/10/1396 https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=3842#68690 بیانات در دیدار مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشوردرتاریه 21/4/1402 https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=3842#121396 نمل /125 بیانات در دیدار مسؤولان سازمان تبلیغات اسلامى سراسر کشوردرتاریخ 6/2/1372 https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=3842#103287 صحیفه نور، ج۱، ص۱۲۳، ۲۳/۷/۱۳۴۳. صحیفه نور، ج۱۸، ص۱۹، ۲۱/۳/۱۳۶۲. صحیفه نور، ج۱۵، ص۲۴۸، ۱۸/۹/۱۳۶۰ ✅ کانال نشر آثار @seyedmokhtarmousav
أمیرالمؤمنین علی علیه‌السلام: ✨قَد جَهِلَ مَن استَنصَحَ أعداءَهُ 🌱كسى كه از دشمنانش انتظار خيرخواهى داشته باشد، است. 📚غررالحكم، ۶۶۶۳
یادداشت تحلیلی وتفصیلی ▪️دمکراسی دینی یا مردم سالاری دینی در جامعه اسلامی : : قبل از ورود به ماهیت بحث ذکر این نکته بسیار حائز اهمیت است ، مبنی بر اینکه دمکراسی دینی یا مردم سالاری دینی که در جامعه اسلامی ما به تبعیت از خواستگاه دینی و پایگاه مردمی آن استقرار یافته و با گذشت 46 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ، مرحله ثبوت و اثبات خود را نیزپشت سر گذرانده است ، با دمکراسی آزاد و نظام های سوسیال دمکراسی و یا لیبرال دمکراسی و سکولاری و سرمایه داری که در غرب و دیگر نقاط دنیا حاکمیت دارد ، بسیار متفاوت بوده و این تفاوتها اعم از تفاوتهای ماهوی و شکلی است . مزید بصیرت و تشحیذ ذهن هموطنان عزیز و به منظور تنویر موضوع و تسریع وتسهیل در تحصیل پیام این یادداشت و تصریح مطالب ، بدواً لازم است که از دمکراسی دینی تعریفی ارائه گردد و سپس در حد گنجایش این وجیزه ، به تبیین وجه افتراق آن با سایر دمکراسی های رایج در دنیا پرداخته شود . دمکراسی دینی یعنی چه : برای شناخت دمکراسی دینی و ارائة یک تعریف نسبتاً جامع و مانع مقدمه ای لازم است . اولاً : باید نوع نگاه و قراعتی که به دمکراسی دینی معطوف می شود ، زیبنده و شایسته شأن والا و جایگاه قدسی آن دینی باشد که ، دمکراسی منطبق بر احکام وسیاستهای آن دین تحقق یافته وقابلیت اجرایی پیدا می کند . ثانیاً : با توجه به اینکه مطابق اصل دوازدهم قانون اساسی ، دین رسمی کشور ایران اسلام و مذهب شیعه اثنی عشری اعلام گردیده و این اصل الی الابد غیرقابل تغییر می باشد و با التفات به اینکه ملت شریف و مسلمان ایران در همه پرسی 12/1/58 آگاهانه و مقتدرانه با رأی 2/98 درصدی خود ، جمهوری اسلامی را به عنوان نوع حکومت در ایران انتخاب نمودند که این اراده مذهبی ملت که بنا به مشیت الهی تحقق یافته ، در اصل یکم قانون اساسی متجلی و جمهوری اسلامی به عنوان نوع حکومت در ایران معرفی گردیده است ، که به طور متقن این اصل نیز به تبع اصل دوازدهم و قاعده ثبوت دین و متحول بودن دنیا ، الی الا ابد ثابت و تغییرناپذیر خواهد بود . بنابراین نوع دمکراسی در ایران ، متأثر از اصول اول و دوم و سوم وچهارم و دوازدهم قانون اساسی باید یک دمکراسی دینی یا مردم سالاری دینی باشد ، بدین معنا که مردم بر اساس توصیه های دینی و منشورات عالیه بزرگان دین اسلام و درایت و فقاهت فقهای شیعی ، که منطبق با احکام الهی اسلام ناب محمدی است در سرنوشت خود دخالت کنند . علیهذا با عنایت به اینکه ، دمکراسی دینی استقرار یافته در کشور عزیز و اسلامی ایران، بر مبنای منشورات انسان ساز دین اسلام ناب محمدی پایه گذاری شده ، ضروری است که تمامی باید ها ونبایدهای اسلام ناب محمدی در این زمینه رعایت گردد . ثالثاً : بنابر آنچه گفته شد ضرورت دارد که آحاد ملت به این مهم توجه وافری داشته باشند مبنی بر اینکه ، هر وقت ادعا می شود که جمهوری اسلامی ایران یک کشور دمکراتیک است ، و دمکراسی در این کشور به بهترین شکل آن وجود دارد ، نباید دمکراسی آزاد یا دیگر دمکراسی های رایج در غرب و شرق در اذهان متبادر گردد ، برای اینکه مقصود و منظور مدعی در طرح چنین ادعایی، دمکراسی دینی است که در حال حاضر این نوع دمکراسی منحصر به فرد بوده و در انحصار جمهوری اسلامی ایران است . رابعاً : نمی توان و نمی شود ، با همان نگاه و قراعتی که دمکراسی غربی یا دمکراتیک رایج در آمریکا مورد بررسی و مطالعه قرار می گیرد ، دمکراسی دینی را نیز مورد تفحّص و کنکاش قرار داد . بنابراین وقتی می خواهیم دمکراسی دینی را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم، باید با نگاهی متفاوت و قراعتی منحصر به فرد و راه و روش خاص و غیر متداول در اروپا به سراغ دمکراسی دینی رفت ، یعنی هم نگاه باید دینی و اسلامی باشد و هم قراعت باید دینی و اسلامی باشد و مضافاً باید به معانی و مفاهیم دمکراسی و اسلام نیز معرفت کافی و تسلط لازم داشته باشیم . خامساً : باید اذعان نمود و باور داشت که ، دمکراسی دینی غیر از دمکراسی مدرن و آزاد است . لذا برای تعریف دمکراسی دینی باید مفاهیم دینی را بر مفاهیم سیاسی و فلسفی رایج آن ترجیح داد و لب مطلب اینکه ، نقش مردم در تعیین سرنوشت خویش باید مطابق با آموزه های دینی مورد بررسی قرار گیرد. در نتیجه با توجه به مطالبی که گفته شد ، می توان دمکراسی دینی را اینگونه تعریف کرد :
صفحه ۲: « با توجه به طبع مدنی و فطرت خداخواهی ودین طلبی انسان، و اینکه انسان حّی متأله، به عنوان یک موجود اجتماعی ناطق و صاحب شعور ، نمی تواند به دور از همنوعان و بدون دین و بدون جاده ای که با خط کش دین ترسیم و مهندسی شده باشد پلکان پیشرفت و کمال را طی نماید ، لذا دمکراسی دینی که امورات سیاسی و اجتماعی انسان ها را بر اساس نیازمندیهای آنها و جامعه متبوعشان با معیار و میزانهای دینی مهندسی می نماید ، حق یا عطیه ای است که از سوی دولتمردان و حاکمان جامعه دینی به مردم متدین و دین مدار اعطاء می شود تا مردم با استفاده مطلوب و بهینه از این حق بتوانند ، آزادانه و آگاهانه در سرنوشت سیاسی و اجتماعی و دینی و دیگر امورات دنیوی خود و چگونگی برقراری و تنظیم روابط خود با حاکمان دینی دولت متبوع و سایر دولت ها و ملت ها ی دنیا دخالت و ایفای نقش نمایند این بود تعریف دمکراسی دینی . » بنابراین در کشورعزیزمان ایران اسلامی ؛ باستناد اصول ذکر شده از قانون اساسی و بنا به خواستة اکثریت مطلق مردم ، جمهوری اسلامی با محوریت ولایت مطلقه فقیه و اسلام ناب محمدی (ص) به عنوان نوع حکومت ثابت و تغییرناپذیر بوده و خواهد بود . یعنی در جمهوری اسلامی ایران ، اصل اسلام است . و مطابق با قاعده و اصل (ثابت بودن دین و متحول بودن دنیا ) دین اسلام ثابت است و باید سایر مسائل حکومتی و کشورداری بدون استثناء در هر زمینه ای که باشد باید به رنگ دین در بیاید و خود را با دین تطبیق نماید . لذا انتخاباتی که در جمهوری اسلامی ایران با محوریت دمکراسی دینی برگزار می شود باید همه چیز و همه کس و همة مسائل مربوط به انتخابات اعم از نطق های انتخاباتی کاندیداها و شعارهای تبلیغاتی هواداران آنها و برنامه و راهکارهای کاندیداها همه و همه باید رنگ دینی و خدایی و منطبق با اسلام سیاسی آن هم از نوع ناب محمدی باشد . در دمکراسی دینی هرگز انتخابات برای تغییر و تحول در ماهیت و هویت و اساس نظام مردم سالاری که همانا دین مبین اسلام و اسلامیت نظام است برگزار نمی شود. و نخواهد شد بلکه انتخابات در دمکراسی دینی برای این است که مردم آزادانه در بین داوطلبانی که از هر نظر ایمان و اعتقاد به این ماهیت و هویت و اساس نظام مردم سالاری دینی (دمکراسی دینی) که اسلام ناب محمدی است ایمان و اعتقاد راسخ دارند و هدف از داوطلب شدن آنها چیزی غیر از خدمت به دین خدا و دینداران و دین مداران نیست ، یکی را برای خدمتگذاری خود انتخاب نمایند . بنابراین انتخابات در جمهوری اسلامی ایران ، با توجه به ثابت بودن و لامتغیر بودن اسلامیت نظام ، فقط برای انتخاب مصادیق خدمتگزاران اصلح است ، لذا شایسته نیست افراد نااهل و غیرصالح که اعتقادی به اصل اصیل اسلامیت نظام و ثابت بودن این اصل ندارند جهت انتخاب به مردم شریف و مؤمن ایران اسلامی معرفی شوند . متأسفانه آن طوری که انتظار بوده وهست و می بایست این مهم ، بصورت یک اصل غیر قابل اغماض ، وحقیقت غیر قابل کتمان موردتوجه همگان از جمله شورای محترم نگهبان قرار بگیرد، نه تنها مورد توجه عوام قرار نگرفته، بلکه خواص و جامعة روشنفکران که وظیفه روشنگری و هدایت افکار عمومی رانیز به عهده دارند ، در نهایت بی تفاوتی وبی توجهی از کنار این مهم گذشته ومی گذرند . شوربختانه ودر کمال ناباوری بعضاً با نگاهی اسلامی و غیر مسئولانه به این حقیقت غیرقابل انکار می نگرند وغالبا! دررسانه ها و مطبوعات و تریبونهایی که در دسترس آنها قرار می گیرد طوری عمل می کنند و راجع به آزادیها و مطالبات نامشروع ونامعقول وتمایلات نفسانی مردم اظهار نظر می نمایند ، و شعار تغییرات را سر می دهند که گویی در لندن یا پاریس یا واشنگتن زندگی می کنند وچیزی بنام خط قرمز وحق الناس وحق الله وجود ندارد ، ومطلقاً آزاد هستند. طوریکه گاهاً انسان احساس می کند به جای انتخابات قرار است کودتای سیاسی ویا انقلابی رخ دهد . تأسف بارتر اینکه، چنین رفتارهای نامتناسب که بیشتر مواقع با قانون اساسی و یا دیگر قوانین موضوعه وگاهاً با موازین شرعی وقواعد فقهی منافات ومغایرت پیدا می کند و درشکل اظهارنظرهای متفاوت و ضد و نقیض با ماهیت دینی و نظام مردم سالاری دینی و درتقابل با اصل اصیل اسلامیت نظام که اساس وهویت انقلاب را تشکیل می دهد ، خود را نشان می دهند ، در زمان برگزاری انتخابات ؛ خصوصاً انتخابات ریاست جمهوری ، با شدت و وحدت بیشتری نمایان می شود ، که متأسفانه نتیجه ای جز ایجاد تشویش اذهان عمومی و سرگردان نمودن مردم و مشتبه ساختن حقیقت و نقض غرض ، چیزی در بر نخواهد داشت . مع الاسف همان طوریکه بارها معظم رهبری فرموده اند ، برخی مواقع توسط بعضی از کاندیداها ویا هواداران آنها، چنان نقدهای غیر منصفانه وگزراشهای خلاف واقع وسیاه نمایی هایی علیه نظام ویا دولت مستقرانجام می شود ، که انسان نمی تواند باور کند که دادن این همه نسبت خلاف ، از روی صدق وصفا مطرح شده باشد.