eitaa logo
نشرآثارسیدمختارموسوی
843 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
2.2هزار ویدیو
171 فایل
کانال نشر آثار #سیدمختارموسوی پژوهشگر ومولف در حوزه دین ؛ علوم قرآنی وحقوق اسلامی ــــــ تحلیل گر سیاسی. #کهنه_سربازولایت .‌ رکورددار بیشترین یادداشت ونحلیل کتبی در جبهه انقلاب
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️جنگ ۴۶ ساله افراطی ترین حکومت های دینی دنیا ؛ برای سکولاریزه کردن جمهوری اسلامی ایران . : شاید باور نکنید اگر گفته شود : دینی ترین حکومت های دنیا در عصر حاضر که دارای افراطی ترین ایدئولوژی می باشند؛ حکومت ها ودولت های حاکم بر ایالت متحده آمریکا ورژیم صهیونیستی هستند . بدون تردید سیاست ورزی و سیاستگذاری این حکومت ها درحوزه های مختلف ؛ عین دیانتشان وباورهای مذهبی وایدولوژی دلخواه انهاست ، ودیانت ودینداری شان نیز عین سیاست هایشان است . آری همین حکومت هایی که علمدار و رهبری مبارزه با حکومت دینی در دنیا را به عهده دارند ؛ و در ظاهر پایه گذار حکومت های سکولاریسمی هستند ؛ در باطن افراطی ترین حکومت دینی و ایدئولوژی ترین حاکمیت را دارند . همین حکومت های دینی افراطی ، چون بیشتر وبهتر از هرکسی بر پوچ وبی ارزش بودن وباطل بودن ایدوئولوژی های خودساخته و جعلی بودن دینشان مذعن هستند ، و از طرفی به همان اندازه که به باطل بودن عقاید دینی خود واقف هستند به حقانیت یگانه حکومت دینی واقعی در جهان ؛ یعنی جمهوری اسلامی ایران که مبتنی بر دین مبین اسلام ناب محمدی است اقرار دارند ؛ لذا از بدو تاسیس حکومت جمهوری اسلامی ایران ؛ بنای دشمنی با آن را گذاشته و ۴۶ ساله که دنبال براندازی و سقوط آن هستند . از جمله اهداف این حکومت های دینی افراطی در مبارزه با نظام جمهوری اسلامی ایران ؛ تلاش برای کردن آن است . امروز بیش از۴۶ سال است که یک و ایدولوژیکی ومذهبی ، توسط سران کافر وبی دین وخداستیز رژیم صهیونیستی و حکام ظالم امریکا؛ بر حکومت دینی جمهوری اسلامی ایران واسلام سیاسی تحمیل شده است . ولی به فضل الهی و همت بلند ملت مسلمان ایران و و پایداری و مقاومت آنها ؛ امروز درسال ۱۴۰۳ خورشیدی و۲۰۲۵ میلادی ، صدای شکستن استخوانهای جمجمه نظام کفرآلود لیبرال دمکراسی غربی، فطرتهای انسانهای آزاده ای که سالها بالالایی اومانیسم در خواب غفلت بوده را بیدار کرده است. به حول قوه الهی عنقریب طوفان بیداری فطرتها درغرب طومار پلید اصحاب زر و زور و تزویر را درهم پیچانده، وجهان شاهد نظم جدیدی بر محوریت توحید خواهد بود . و ان شاء الله این دشمن زبون دین ستیز نیز آرزوی براندازی وسکولاریزه شدن حکومت جمهوری اسلامی ایران را به گور خواهند برد . ✅ به کانال نشر آثار سید مختارموسوی پژوهشگر ونویسنده درحوزه دین وعلوم قرآنی وتحلیلگر سیاسی وکهنه سرباز ولایت بپیوندید @seyedmokhtarmousav
چرا و چگونه پوتین ، آمریکا و اروپا را تسلیم کرد و ترامپ را مجبور به تغییر رویکرد نمود آن هم پس از کمک ۲۵۰ میلیارد دلاری آمریکا به اکراین: ۱ ـ لیبرال‌های دو تابعیتی و غرب‌گرایان را که نقش ستون پنجم دشمنان را بازی می‌کنند خانه نشین کرد. ۲ ـ میدان و دیپلماسی را مقابل هم قرار نداد و دیپلماسی را در خدمت میدان قرار داد. ۳ ـ به هیچ وجه پالس ضعف نفرستاد و التماس مذاکره نکرد و به وعده ها و تهدیدهای مهاجمان توجهی نکرد. ۴ ـ به اقتدار و ظرفیت ملت خود تکیه کرد و از آنچه داشت به خوبی و به موقع استفاده نمود و از تداوم و تقویت روابط روسیه با کشورهای غیر متخاصم غفلت نکرد . ۵ ـ مقابله به مثل نمود و ستاد فرماندهی نیروهای ناتو را در اوکراین زیر آتش گرفت. ۶ ـ به اقتصاد و رسانه‌ها و مدیریت‌ها و فضای مجازی آرایش نظامی داد.و فریب شعارهای تو خالی غربی ها را نخورد . ۷ ـ از خزانه و انبارهای خالی سخنی به میان نیاورد.و خبر از دکمه ای در کاخ سفید نداد که اگر آن را بفشارند سیستم دفاعی روسیه نابود می شود . ۸ ـ پوتین به ترامپ فهماند که اگر ۲۵۰ میلیارد دلار دیگر به اکراین بدهد نمی تواند به اهداف خود برسد لذا به دریافت منابع معدنی ۵۰۰ میلیاردی اکراین قناعت کند و اروپا و زلنسکی دلقک را مانند دهها کدخداپرست نگون‌بخت خائن به باد حوادث بسپارد . نکته قابل تامل آن است که : چرا ترامپ و امثالش در منطقه ما با وجود شکست های مکرر در افغانستان و عراق و یمن و .... و هزینه گزاف ۷ تریلیون دلاری به این فهم نمی رسد و از ادامه سلطه طلبی و قلدری مایوس نمی شود ؟!! کدام تفکر و چه کسانی با چه مدیریتی آنها را امیدوار و گستاخ کرده تا برای ما آنچنان یادداشت اجرایی امضاء کند ولی به روسیه پوتین آنچنان حال دهد ؟؟!! بله درروسیه حیوانات خبیثی مثل ظریف واصلاحطلبان وجود ندارد،
▪️خانم هایی که از ظاهر زیبا برخوردارند یا با ظاهری زیبا (و آرایش وکم حجاب) به خیابان می آیند , این داستان عجیب را حتماً بخوانند. 🔴 هنوز جای تاوَلها روی مچ دستم باقیست!!! 📗كتاب سه دقيقه در قيامت،* چاپ و با ياري خدا، با اقبال مردم روبرو شد. استقبال مردم از اين كتاب خيلي خوب بود و افراد بسياري خبر ميدادند كه اين كتاب تأثير فراواني روي آنها داشته. ✍️ *اصل داستان*👇🏻 يك روزصبح،طبق روال هميشه از مسير بزرگراه به سوي محل كار ميرفتم. *يك خانم خيلي بدحجاب* کنار بزرگراه ايستاده و منتظر تاكسي بود. از دور او را ديدم كه دست تكان ميداد، بزرگراه خلوت و هوا مساعد نبود، براي همين توقف كردم و اين خانم سوار شد. ✴️بي مقدمه سلام كرد و گفت: ميخواهم بروم بيمارستان ... من پزشك بيمارستان هستم. امروز صبح ماشينم روشن نشد. شما مسيرتان كجاست؟ گفتم: محل كار من نزديك همان بيمارستان است. شما را ميرسانم. آن روز تعدادي كتاب سه دقيقه در قيامت روي صندلي عقب بود. اين خانم يكي از كتابها را برداشت و مشغول خواندن شد. بعد گفت: ببخشيد اجازه نگرفتم، ميتونم اين كتاب را بخوانم؟ گفتم: كتاب را برداريد. هديه براي شماست. به شرطي كه بخوانيد. تشكر كرد و دقايقي بعد، در مقابل درب بيمارستان توقف كردم . خيلي تشكر كرد و پياده شد . ✴️من هم همينطور مراقب اطراف بودم كه همكاران من، مرا در اين وضعيت نبينند! كافي بود اين خانم را با اين تيپ و قيافه در ماشين من ببينند و ... چند ماه گذشت و من هم اين ماجرا را فراموش كردم. تا اينكه يك روز عصر، وقتي ساعت كاري تمام شد، طبق روال هميشه، سوار ماشين شدم و از درب اصلي اداره بيرون آمدم . ✳️همين كه خواستم وارد خيابان اصلي شوم، ديدم *يك خانم چادري* از پياده رو وارد خيابان شد و دست تكان داد! توقف كردم. ايشان را نشناختم، ولي ظاهرًا او خوب مرا ميشناخت! شيشه را پايين كشيدم. جلوتر آمد و سلام كرد وگفت: مرا شناختيد؟ خانم جواني بود. سرم را پايين گرفتم وگفتم: شرمنده، خير. گفت: خانم دكتري هستم كه چند ماه پيش، يك روز صبح لطف كرديد و مرا به بيمارستان رسانديد. چند دقيقه اي با شما كار دارم. گفتم: بله، حال شما خوبه؟ رسم ادب نبود، از طرفي شايد خيلي هم خوب نبودكه يك خانم غريبه، آن هم در جلوي اداره وارد ماشين شود . ✴️ماشين را پارك كردم و پياده شدم و در كنار پياده رو، در حالي كه سرم پايين بود به سخنانش گوش كردم. گفت: اول از همه بايد سؤال كنم كه شما راوي كتاب سه دقيقه هستيد؟ همان كتابي كه آن روز به من هديه داديد؟ درسته؟ ميخواستم جواب ندهم ولي خيلي اصرار كرد . گفتم: بله بفرماييد، در خدمتم. ✳️گفت: خداراشكر، خيلي جستجو كردم. از مطالب كتاب و از مسيري كه آن روز آمديد، حدس زدم كه شما اينجا كار ميكنيد. از همکارانتان پيگيري کردم، الآن هم يكي دو ساعته توي خيابان ايستاده و منتظر شما هستم. گفتم: با من چه كار داريد؟ گفت: اين كتاب، روال زندگي ام را به هم ريخت. خيلي مرا در موضوع معاد به فكر فرو برد. اينكه يك روزي اين دوران جواني من هم تمام خواهد شد و من هم پير ميشوم و خواهم رفت، *جواب خداوند را چه بدهم؟!* درسته که مسائل ديني را رعايت نميكردم، اما در يك خانواده معتقد بزرگ شده ام . يك هفته بعد از خواندن اين كتاب، خيلي *در تنهايي خودم فكر كردم!* تصميم جدي گرفتم كه *توبه كامل كنم...* ❇️من نميتوانم گناهانم را بگويم، اما واقعاً تصميم گرفتم كه تمام كارهاي گذشتهام را ترك كنم. درست همان روز كه تصميم گرفتم ،تصادف وحشتناكي صورت گرفت و من مرگ را به چشم خود ديدم!!! من كاملاً مشاهده كردم كه روح از بدنم خارج شد، اما مثل شما ،ملك الموت مهربان و بهشت و زيبائيها را نديدم! ✴️دو ملك مرا گرفتند تا به سوي عذاب ببرند، هيچكس با من مهربان نبود. من آتش را ديدم! حتي دستبندي به من زدند كه شعله ور بود. اما يكباره داد زدم: *من كه امروز توبه كردم،* من واقعاً نيت كردم كه كارهاي گذشته را تكرار نكنم. ✴️يكي از دو مأموري كه در كنارم بود گفت: بله، از شما قبول ميكنيم، شما واقعاً توبه كردي و خدا توبه پذير است. تمام كارهاي زشت شما پاك شده، *اما《حق الناس》را چه ميكني؟* گفتم: من با تمام بديها خيلي مراقب بودم كه حق كسي را در زندگي ام وارد نكنم . حتي در محل كار، بيشتر ميماندم تا مشكلي نباشد. تمام بيماران از من راضي هستند و... ❇️آن فرشته گفت: بله، درست ميگويي، اما هزار و صد نفر از مردان هستند كه به آنها در زمينه حق الناس بدهكار هستي! 🩸وقتي تعجب مرا ديد، ادامه داد: *خداوند به شما قد و قامت و چهره اي زيباعطا كرد،اما در مدت زندگي، شما چه كردي!!؟*
ادامه داستان خانم بد حجاب : با لباسهاي تنگ و نامناسب! آرايش و موهاي رنگ شده! و بدون حجاب! صبح از خانه بيرون مي آمدي، اين تعداد از مردان، با ديدن شما دچار مشكلات مختلف شدند...! بسياري از آنها همسرانشان به زيبايي شما نبودند و *زمينه اختلاف* بين زن و شوهرها شدي! برخي از مردان جوان كه همكار يا بيمار شما بودند، *با ديدن زيبايي شما به گناه افتادند و...* گفتم: خُب آنها چشمانشان را حفظ ميكردند و نگاه نميكردند. به من جواب داد: *شما اگر پوشش، حريمها و حجاب* را رعايت ميكردي و آنها به شما نگاه ميكردند، ديگر گناهي براي شما نبود. چون خداوند به هر دو گروه زن و مرد در قرآن دستور داده كه: *چشمانتان را حفظ كنيد.* اما اكنون به دليل عدم رعايت *دستور خداوند* در زمينه حجاب، در گناه آنها شريك هستي . ❇️تو باعث اين مشكلات شدي و اين کار، از بين بردن حق مردم در داشتن زندگي آرام است. تو آرامش زندگي آنها را گرفتي و اين *《حق الناس》* است. پس به واسطه حق الناس اين هزار و صد نفر، در گرفتاري و عذاب خواهي بود تا تك تك آنها به برزخ بيايند و بتواني از آنها رضايت بگيري. اين خانم ادامه داد: *هيچ دفاعي نميتوانستم از خودم انجام دهم!* هرچه گفتند قبول كردم. 🛑بعد مرا به سمت محل عذاب بردند. من آنچه كه از آتش و عذاب جهنم توصيف شده را كامل مشاهده كردم . ✴️درست در زماني كه قرار بود وارد آتش شوم، يكباره ياد كتاب شما و *توسل به حضرت زهرا(سلام الله علیها)* افتادم . ✳️همانجا فرياد زدم و گفتم: *خدايا به حق مادرم حضرت زهرا (سلام الله علیها) به من فرصت جبران بده. خدا...* *🌺تا اين جمله را گفتم، گويي به داخل بدنم پرتاب شدم!* با بازگشت علائم حياتي، مرا به بيمارستان منتقل كردند و اكنون بعد از چند ماه بهبودي كامل پيدا كردم... ✴️اما فقط يك نشانه از آن چند لحظه بر روي بدنم باقي مانده. *دستبندي از آتش*؛ بر دستان من زده بودند، وقتي من به هوش آمدم، *مچ دستانم ميسوخت!* هنوز اين مشكل من برطرف نشده! ❇️دستان من با حلقه اي از آتش سوخته و هنوز جاي تاولهاي آن روي مچ من باقي است! فكر ميكنم خدا ميخواست كه من آن لحظات را فراموش نكنم. *✳️من به توبه ام وفادار ماندم.* *گناهان گذشته ام را ترك كردم.* *نمازها را شروع كردم و حتي نمازهاي قضا را ميخوانم،،،* ✴️ولي آنچه مرا در به در به دنبال شما كشانده، اين است كه مرا ياري كنيد. من *چطور اين هزار و صد نفر راپيدا كنم؟* *چطور از آنها حلاليت بطلبم؟* اين خانم حرفهاي آخرش را با بغض و گريه تكرار كرد . من هم هيچ راه حلي به ذهنم نرسيد، جز اينكه يكي از علماي رباني را به ايشان معرفي كنم.‌.. *👈نشر این پیام صدقه جاریه هست...* لطفاً شما هم نشر دهید در ثوابش سهیم شوید... *اللهم عجل لولیک الفرج*
▪️قابل توجه دستگاه های امنیتی و قضایی انقلاب اسلامی ! روند دربند کردن سنگ ها و آزاد سازی سگها شتاب و شدت پیدا کرده است . : پدیده در بند کردن سنگها و آزاد سازی سگها ؛ یکی از تاکتیک های تهدیدات نرم افزاری دشمن است که توسط عناصر نفوذی و پیاده نظام های داخلی ؛ با هدف ترور شخصیتی چهره های تاثیر گذار انقلابی و رزمندگان جهاد تبیین و مدافعان راستین انقلاب اسلامی و فعالان رسانه ای جبهه انقلاب ؛ به منظور استحاله انقلاب اسلامی و کودتای فرهنگی و مخملی انجام می شود . متاسفانه درسالهای اخیر نشانه هایی از رشد روز افزون وشتاب این پدیده شوم که بعد از فتنه ۸۸ حرکت حلزونی خودرا آغاز کرده در جامعه ما مشهود است . این پروژه زمانی اجرایی شد که شهید علی خلیلی در ام القرای اسلام ناب و پایتخت ایالات متحده مقاومت صرفا بخاطر امر به معروف و نهی از منکر شهید شد . شتاب و حرکت فزاینده روبه رشد و نگران کننده این پروژه زمانی بود که خلیلی های زنده توسط نهادهای انتظامی و قضایی بخاطر امر به معروف و نهی از منکر دستگیر و تحت تعقیب قرار می گرفتند وبعضا هم در مراحل بدوی رای محکومیت می گرفتند . شوربختانه این حرکت با عدم ابلاغ قانون عفاف وحجاب و تعطیل شدن امر به معروف و نهی از منکر به و آزادی بی حجابی درکشوربه اوج خود رسید . کار به اینجا ختم نشده است . سران و اصحاب این کودتای فرهنگی که نتیجه اعمال خودرا در مقوله فرهنگی وعفاف وحجاب دیده اند؛ حالا وارد فاز سیاسی و روشنگری و جهاد تبیین شده اند . البته این فاز ازفتنه استحاله کردن انقلاب؛ فعلا بصورت نرم و خاموش در حال اجراست وحرکت حلزونی خودرا آغاز کرده است . بدین ترتیب که فعالان رسانه ای و رزمندگان جهاد تبیین را به بهانه های واهی و من غیرحق متهم به یکسری عناوین مجرمانه می کنند ؛ و سپس ه کمک نفوذی که در برخی از نهادها و تشکیلات دارند ؛ موجبات اذیت وآزار و محکومیت آنها را فراهم می نمایند تا باعث دلسردی دیگر نیروهای انقلابی فعال دراین حوزه ها شوند . این جماعت فعلا دچار اشتباه محاسباتی شده و متوهمانه به زعم خیال باطل خودشان؛ چنین تصور می کنند که با این نوع از اقدامات ؛ انقلاب اسلامی و ولایت فقیه وگفتمان عاشورایی انقلاب را در حوزه رسانه وجنگ نرم و تهدیدات نرم افزاری خلع سلاح و بدون دفاع می کنند. البته اگر عزیزان دستگاه امنیتی و قضایی وابسته به انقلاب اسلامی ؛ این موضوع را جدی نگیرند ؛ مثل ماجرای حجاب روزی می رسد که بصورت علنی در روزنامه ها و فضای مجازی ودرکتابها و ... به مقدسات و اصول و ارزش‌های اسلامی وانقلابی اهانت می کنند و قبح انقلاب ستیزی علنی هم شکسته می شود وان موقع است که دیگر خیلی دیر شده ... در چنین شرایطی دیگر : 🔹 نصیحه الائمه المسلمین خریداری ندارد و ناصحین نکوهش و تحقیر می گردند . 🔹راه نصحیت و پند و اندرز صعب العبور خواهد شد. 🔹فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر جرم انگاری و تعطیل می شود . 🔹فضای دفاع از انقلاب و کنش ومنش انقلابی گری نا امن وصعب العبور وسر انجام بسته می شود . 🔹فضای نقد یخبندان می شود و قلم منتقدان شکسته وبر گردنشان آویخته و زبانشان بریده گردد. مع الاسف در چنین حالتی : 🔹 دزدان عزیز ومالباختگان ذلیل . 🔹مفسدان شریف ومصلحان حقیر. 🔹عالمان ؛ حکیمان؛نخبگان و عقلا کهتر و فرودست و ازحریت ساقط . 🔹بیسوادان ؛ بی خردان و چاپلوسان وسفهیان مهتر و بالانشین و آزاد . 🔹علم و دانش نافع ممنوع جهل و علم غیر نافع آزاد . 🔹آدم شدن چه مشکل و پست گرفتن و مسئولیت گرفتن شدن چه آسان . آری ! این عواقب و نتیجه دربند کردن سنگها و آزاد گذاشتن سگها است . اگر هوشیار و هوشمند نباشیم ؛ چنین روزی هر جامعه انسانی را تهدید می کند . پس باید از آن ترسید و علاج واقعه را قبل از وقوع کرد . علاج واقعه یعنی : برخورد قاطع و پشیمان کننده و بازدارنده با ناقضان امنیت و قانون و شناسایی نیروهای نفوذی وتردشان از مجموعه نهادهای انقلابی و رسمی . یعنی : تکریم و ترویج آزادی بیان مشروع و معقول . یعنی : آزاد گذاشتن فضای نقد و نقادی و احترام به منتقدین دلسوز و ملتزم منتقدین به رعایت قانون وخطوط قرمز نظام . یعنی : عمل به فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر . و تشویق و تقدیر مادی و معنوی از نیروهای فعال دراین حوزه . یعنی : عزیز شمردن علم و اهل علم و تشویق و ترغیب آنها برای تولید علم نافع . یعنی : تکریم و تجلیل از سربازان گمنام جهاد تبیین و جنگ نرم . «اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا » پژوهشگر ومولف درحوزه دین ؛ علوم قرآنی و حقوق اسلامی و بیشترین یادداشت های سیاسی ومتون تبیبنی؛ دفاعی و تحلیلی در جبهه انقلاب 👇   @seyedmokhtarmousav
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر رحیم پورازغدی... تفکرهای لجن را در جمهوری اسلامی بشناسید...
49.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران همایش بین‌المللی تفسیر تسنیم. ۱۴۰۳/۱۲/۴ 💻 Farsi.khamenei.ir
▪️بزرگترین آفت جبهه انقلاب ؛ نگاه کاسبانه به انقلاب است . ✍ : انقلاب اسلامی فرصت نیست . انقلاب اسلامی نردبان نیست . انقلاب اسلامی یک شرکت یا موسسه و یا شغل و حرفه نیست . انقلاب اسلامی کالای فروشی یا متاعی قابل معامله و معاوضه نیست . انقلاب اسلامی گندم ری ؛ پست ومقام ؛ درجه وعنوانی نیست که وجه المصالحه قرار بگیرد . انقلاب اسلامی دکان نیست و انقلابی گری هم دکانداری نیست . انقلاب اسلامی یک مکتب است . انقلاب اسلامی مدرسه توحید وکلاس بندگی است . انقلاب اسلامی بعثت ثانی در تاریخ اسلام است . انقلاب اسلامی یک ایدئولوژی است . انقلاب اسلامی یک گفتمان است . انقلاب اسلامی دارای اصول ومبانی و منظومه فکری و دستورالعملهای استراتژیکی و تاکتیکی است . صراط انقلاب اسلامی همان صراط المستقیمی است که درقران معرفی شده است . قانون اساسی انقلاب اسلامی قرآن کریم است ومانیفست آن سنن وسیره اهل بیت علیهم السلام ومنظومه فکری امامین انقلاب است . بنابراین انقلابی گری آداب و آیین وراه رسم مشخصی دارد . انقلابی گری یعنی مشق بندگی در صراط المستقیم و سیر وسلوک ومشی سیاسی در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت سلام الله علیهما اجمعین . مع الوصف یک فرد مدعی انقلابی هرگز وهرگز نمی تواند بر اساس حب و بغض شخصی و هواهای نفسانی و وساوس دنیوی ومطامع سیاسی اش عملکردی تاجر مآبانه و کاسبانه داشته باشد . و اسم آن را انقلابی گری بگذارد . مهمترین اصل حاکم بر خلق و خوی انقلابی گری که به عنوان معیار وخط کش برای سنجش عیار انقلابی گری تعیین کننده است ؛ اصل تولا و تبرای انقلابی است . یعنی دوستی با دوستان ومتحدان وحامیان انقلاب اسلامی که همان دوستان خدا هستند . و دشمنی با دشمنان وبدخواهان و براندازان ومخالفان انقلاب اسلامی که همانا دشمنان خدا می باشند . اصل تعیین کننده دیگری که در آداب وآیین انقلابی گری میزان ومعیار است ؛ اصل حق محوری وحق گرایی است . که البته رعایت این اصل متوقف بر حق شناسی است . براساس این اصل ؛ یک فرد انقلابی همواره حول محور حق می چرخد . لذا اکثریت و اقلیت در آیین ومشی انقلابی گری جایگاهی ندارد . بدینسان با التفات به مطالب پیش گفته می توان با ضرس قاطع بیان کرد که ؛ در آیین انقلابی گری راه واحد است . صراط المستقیم . اهداف نیز روشن و مشخص است . شناخت حق ؛ احیاء و احقاق حق ؛ دفاع از حق و رسیدن به حق . مقصد هم معلوم است .قله کمال مطلوب؛ که همان طلوع خورشید ظهور یگانه منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله العظم است . بنابراین نمی توان بدون احراز این صفات و ویژگی ها کسی را انقلابی دانست . مثلا یک فرد مدعی انقلابی نمی تواند با مقاصد شوم سیاسی و با نگاهی کاسبانه بیاید واز حسن روحانی یا جواد ظریف وامثالهم بعنوان یک کارگزار انقلابی ویا خدمتگذار انقلابی و یا فردی که دلسوز نظام وانقلاب است دفاع کند . و از جامعه انقلابی بخواهد از چنین افرادی حمایت ویا از خطاهای آنها چشم پوشی کند . به قول معروف ؛ مشک آن است که خود ببوید . نه آنکه عطار گوید . کلام آخر اینکه هیج فرد مدعی انقلابی نمی تواند در راستای منافع فردی خویش دکانی باز کند و در هر مناسبت و بزنگاهی کالایی را بخرد ویا بفروشد . یکبار در جایگاه خریدار به مناسبتی بگوید چون فلانی شانس رای آوری بیشتری دارد . یک بار بگوید چون بهمانی جوان تر است و سالم تر است . یک جایی هم بخاطر تثبیت موقعیت شغلی خود به دیگری متمایل شود . و اسم آن را انقلابی گری و مصلحت اندیشی بگذارد . و بخواهد این افراد را به جامعه انقلابی تحمیل کند . یا روزی دیگر در جایگاه فروشنده بنام مصلحت اندیشی و تقیه ؛ حجاب بفروشد و از عدم اجرای قانون عفاف وحجاب دفاع کند . یا روزی سازش وتسلیم را بر مقاومت ترجیح دهد و مقاومت را بفروشد . یا روزی به بهانه نان وآب ومردم از دشمنان گدایی مذاکره کند . یا روزی اصیل ترین وپاک ترین نیروهای انقلابی را بفروشد وبه آنها برحسب تندرو بودن بزند . یا روزی بخواهد بخاطر چند صباحی در مسند قدرت بودن علی فروشی کند . در آیین تجارت انقلابیون وبازار انقلابی گری کسی فروشنده نیست . همه خریدار هستند . تنها مطاع وکالایی که دربازار انقلابیون خریدار دارد ؛ حق است ولاغیر . ✅ لینک دعوت به کانال نشر آثار رکورددار بیشترین یادداشت های سیاسی و متون تبیینی وتحلیلی در جبهه انقلاب 👇 @seyedmokhtarmousav
▪️بزرگترین آفت جبهه انقلاب ؛ نگاه کاسبانه به انقلاب است . ✍ : انقلاب اسلامی فرصت نیست . انقلاب اسلامی نردبان نیست . انقلاب اسلامی یک شرکت یا موسسه و یا شغل و حرفه نیست . انقلاب اسلامی کالای فروشی یا متاعی قابل معامله و معاوضه نیست . انقلاب اسلامی گندم ری ؛ پست ومقام ؛ درجه وعنوانی نیست که وجه المصالحه قرار بگیرد . انقلاب اسلامی دکان نیست و انقلابی گری هم دکانداری نیست . انقلاب اسلامی یک مکتب است . انقلاب اسلامی مدرسه توحید وکلاس بندگی است . انقلاب اسلامی بعثت ثانی در تاریخ اسلام است . انقلاب اسلامی یک ایدئولوژی است . انقلاب اسلامی یک گفتمان است . انقلاب اسلامی دارای اصول ومبانی و منظومه فکری و دستورالعملهای استراتژیکی و تاکتیکی است . صراط انقلاب اسلامی همان صراط المستقیمی است که درقران معرفی شده است . قانون اساسی انقلاب اسلامی قرآن کریم است ومانیفست آن سنن وسیره اهل بیت علیهم السلام ومنظومه فکری امامین انقلاب است . بنابراین انقلابی گری آداب و آیین وراه رسم مشخصی دارد . انقلابی گری یعنی مشق بندگی در صراط المستقیم و سیر وسلوک ومشی سیاسی در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت سلام الله علیهما اجمعین . مع الوصف یک فرد مدعی انقلابی هرگز وهرگز نمی تواند بر اساس حب و بغض شخصی و هواهای نفسانی و وساوس دنیوی ومطامع سیاسی اش عملکردی تاجر مآبانه و کاسبانه داشته باشد . و اسم آن را انقلابی گری بگذارد . مهمترین اصل حاکم بر خلق و خوی انقلابی گری که به عنوان معیار وخط کش برای سنجش عیار انقلابی گری تعیین کننده است ؛ اصل تولا و تبرای انقلابی است . یعنی دوستی با دوستان ومتحدان وحامیان انقلاب اسلامی که همان دوستان خدا هستند . و دشمنی با دشمنان وبدخواهان و براندازان ومخالفان انقلاب اسلامی که همانا دشمنان خدا می باشند . اصل تعیین کننده دیگری که در آداب وآیین انقلابی گری میزان ومعیار است ؛ اصل حق محوری وحق گرایی است . که البته رعایت این اصل متوقف بر حق شناسی است . براساس این اصل ؛ یک فرد انقلابی همواره حول محور حق می چرخد . لذا اکثریت و اقلیت در آیین ومشی انقلابی گری جایگاهی ندارد . بدینسان با التفات به مطالب پیش گفته می توان با ضرس قاطع بیان کرد که ؛ در آیین انقلابی گری راه واحد است . صراط المستقیم . اهداف نیز روشن و مشخص است . شناخت حق ؛ احیاء و احقاق حق ؛ دفاع از حق و رسیدن به حق . مقصد هم معلوم است .قله کمال مطلوب؛ که همان طلوع خورشید ظهور یگانه منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله العظم است . بنابراین نمی توان بدون احراز این صفات و ویژگی ها کسی را انقلابی دانست . مثلا یک فرد مدعی انقلابی نمی تواند با مقاصد شوم سیاسی و با نگاهی کاسبانه بیاید واز حسن روحانی یا جواد ظریف وامثالهم بعنوان یک کارگزار انقلابی ویا خدمتگذار انقلابی و یا فردی که دلسوز نظام وانقلاب است دفاع کند . و از جامعه انقلابی بخواهد از چنین افرادی حمایت ویا از خطاهای آنها چشم پوشی کند . به قول معروف ؛ مشک آن است که خود ببوید . نه آنکه عطار گوید . کلام آخر اینکه هیج فرد مدعی انقلابی نمی تواند در راستای منافع فردی خویش دکانی باز کند و در هر مناسبت و بزنگاهی کالایی را بخرد ویا بفروشد . یکبار در جایگاه خریدار به مناسبتی بگوید چون فلانی شانس رای آوری بیشتری دارد . یک بار بگوید چون بهمانی جوان تر است و سالم تر است . یک جایی هم بخاطر تثبیت موقعیت شغلی خود به دیگری متمایل شود . و اسم آن را انقلابی گری و مصلحت اندیشی بگذارد . و بخواهد این افراد را به جامعه انقلابی تحمیل کند . یا روزی دیگر در جایگاه فروشنده بنام مصلحت اندیشی و تقیه ؛ حجاب بفروشد و از عدم اجرای قانون عفاف وحجاب دفاع کند . یا روزی سازش وتسلیم را بر مقاومت ترجیح دهد و مقاومت را بفروشد . یا روزی به بهانه نان وآب ومردم از دشمنان گدایی مذاکره کند . یا روزی اصیل ترین وپاک ترین نیروهای انقلابی را بفروشد وبه آنها برحسب تندرو بودن بزند . یا روزی بخواهد بخاطر چند صباحی در مسند قدرت بودن علی فروشی کند . در آیین تجارت انقلابیون وبازار انقلابی گری کسی فروشنده نیست . همه خریدار هستند . تنها مطاع وکالایی که دربازار انقلابیون خریدار دارد ؛ حق است ولاغیر . ✅ لینک دعوت به کانال نشر آثار رکورددار بیشترین یادداشت های سیاسی و متون تبیینی وتحلیلی در جبهه انقلاب 👇 @seyedmokhtarmousav
18.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 فرمان رهبر انقلاب به صاحبان فکر و دانش و هنر و رسانه و جوانان و مسئولان | موشن‌گرافیک جدید KHAMENEI.IR ✏️صاحبان‌ اندیشه تولید فکر و اندیشه کنند و با این کار خودشان در مقابل دشمن بِایستند؛ امروز این [کار] از دفاع سخت‌افزاری مهم‌تر است. ۱۴۰۳/۱۱/۲۹ 📥 مطلب مرتبط: کلیپ صوتی 💻 Farsi.Khamenei.ir
▪️قوه قضائیه از وضعیت موجود تا وضعیت مطلوب . (بخش اول) ✍️ : قبل از ورود به ماهیت بحث لازم است به این مهم اشاره شود که دستگاه قضایی ما امروز، قضات دانشمند ، شرافتمند و انقلابی مثل شهیدان والا مقام رازینی ومغیثی کم ندارد ؛ لیکن وقتی قرار است با نگاهی آسیب شناسانه ورئالیسمی وضعیت موجود دستگاه قضایی را به لحاظ کیفی با وضعیت مطلوب ونقطه کمالی که شایسته آن است ، مورد نقد وبررسی قرار بگیرد ، بدیهی است که باید تعارفات وملاحظه کاریها را کنار گذاشت وحق مطلب را ادا نمود . لذا عنوان مبحث را در قالب سوالی اینگونه مطرح می کنیم : برای اینکه وضعیت موجود دستگاه قضایی را به وضعیت مطلوب و آن جایگاه رفیعی که مطمح نظر امامین انقلاب و فراخور شأن ملت مسلمان ایران اسلامی باشد برسانیم چه باید کرد ؟ وقتی بدانیم دستگاه قضایی و قاضی درکلام امام خمینی (ره) به معنی مکتب ، وجهه اسلام ، جمهوری اسلامی و حقوق مردم است ، به اهمیت فوق العاده جایگاه قضاء و قاضی در محاکم اسلامی پی می بریم . و می توان در پرتو این کلام نورانی؛ افق آینده و وضعیت مطلوب ونقطه کمالی که زیبندهقوه قضائیه در تراز انقلاب اسلامی ومطلوب جمهوری اسلامی است را ترسیم ؛ وبرای نیل به آن سیاست ورزی و قانون گذاری و ارئه طریق نمود . حضرت امام (ره) در باره اهمیت وحساسیت فوق العاده جایگاه قاضی و دستگاه قضایی فرموده اند : « اگر دادگاههای ما برخلاف موازین اسلامی، بر خلاف عدالت، رفتار کنند،‏‎ ‎‏مکتب ما خدشه دار می شود.1 » « می دانید که الآن اشخاص مختلف با اغراض شیطانی در صدد این‏‎ ‎‏هستند که این چهرۀ اسلامی جمهوری را مُشوَّه کنند. یکی از راههای‏‎ ‎‏مشوَّه شدن، همین دادگاههاست که اگر خدای نخواسته در دادگاهها یک‏‎ ‎‏امر خلافی واقع بشود، این فقط به دادگاه صدمه نمی زند، به جمهوری‏‎ ‎‏فقط صدمه نمی زند، به اسلام ضربه می زند؛صدمه،صدمه به اسلام است .2» ‏همچنین فرموده اند : « می دانید که جمهوری ما اسلامی است . و اگر قضاوتش که در رأس آن‏‎ ‎‏تقریباً واقع است اسلامی نباشد، ما نمی توانیم به جمهوری مان،‏‎ ‎‏جمهوری اسلامی بگوییم، و این باز جمهوری غیر اسلامی می شود .‏‎ ‎‏جمهوری اسلامی باید همۀ نهادهایی که دارد اسلامی باشد . و از همه‏‎ ‎‏مهمتر قضا و قضاوت است، که باید روی موازین اسلام باشد. امیدوارم‏‎ ‎‏آقایان با کمک همۀ اقشاری که در این امر اطلاع دارند، مشغول کار شوند‏ ‎‏و این کاررا بکنند.» ‏‏ « شاید در اسلام کمتر چیزی موردتوجه بوده است مثل قوّۀ قضاییه.‏‎ ‎‏نکته اش هم معلوم است؛ برای اینکه دردست قوّۀ قضاییه، همه چیز ملت‏‎ ‎‏است؛ جان مردم است، مال مردم است، نوامیس مردم است، همه در‏ ‎‏تحت سیطرۀ قوّۀ قضاییه است... قوّۀ قضاییه هم معلوم است که یک نفراز‏ ‎‏آن اشخاصی که طاغوتی باشنددراینها نیست و همه اهل علمی هستند‏‎ ‎‏که بازندگی طلبگی امرارمعاش کرده اندودرمتن جامعه بوده اندو از‏‎‏گرفتاریهای جامعه اطلاع دارند و گرفتار بوده اند خودشان هم. اینها‏ ‎‏میتوانندکه به دردمستضعفین برسند. 4» حضرت امام (ره)درفرازهای چهارگانه فوق ؛ به تخصص؛ سواد فقهی و حقوقی ودرجه علمی قضات اشاره نکرده اند. برای اینکه امام یک فیلسوف حکیم و فقیه متأله بود. ولذا چون اینها از بدیهیات ومقدمات وبایدهای یک قاضی است؛ ازآن عبورکردندو به مقوله تعهد و تقوا؛ اخلاق؛ مکتب گرایی؛ روحیه وخلق و خوی انقلابی گری وزی طلبگی قضات پرداختند و برآن تاکیدفرمودند . بنابراین آن عواملی که وضعیت امروز قضات ودستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران رابه وضعیت مطلوب و سپس به قله کمال مطلوب ارتقا می دهد؛ اخلاق ؛ تقوا و معرفت انقلابی و روحیه انقلابی است که مولد عنصر تعهداسلامی وانقلابی است . آری رهپویان راه قضاء وقضاوت در محاکم اسلامی علاوه بر تخصص های علمی لازم ، باید عارف به معرفت الله ، مؤدب به آداب الله، ومتخلق به اخلاق الله ، عالم و عامل به کتاب الله وسنت رسول الله(ص) و سیره اولیاء الله علیهم السلام ومتشرع به شریعت اسلام ناب محمدی(ص) ومسلح به سلاح ایمان وتقوا و استیلاء بر تمایلات نفسانی وغلبه بر وساوس وامیال شیطانی بود .که ازملزومات وضروریات ورود به وادی قضاوت در نظام قضایی اسلام است. چرا که علم وتخصص هرچقدر بالاتر وبیشترباشد؛ قادربه تهذیب وتزکیه نفس وکنترل ومهار مرکب چموش نفس اماره و وسرکوب امیال نفسانی و وساوس شیطانی نخواهد بود .وانچه سلامت قضات عملکرد دستگاه قضایی را تهدید می کند فساد و اقدامات فراقانونی وبرخی برخوردهای ناموجه است . ...ادامه در بخش دوم ✅ لینک دعوت به کانال نشر آثار رکورددار بیشترین یادداشت های سیاسی و متون تبیینی وتحلیلی در جبهه انقلاب 👇 @seyedmokhtarmousav