eitaa logo
نشرآثارسیدمختارموسوی
846 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
2.2هزار ویدیو
171 فایل
کانال نشر آثار #سیدمختارموسوی پژوهشگر ومولف در حوزه دین ؛ علوم قرآنی وحقوق اسلامی ــــــ تحلیل گر سیاسی. #کهنه_سربازولایت .‌ رکورددار بیشترین یادداشت ونحلیل کتبی در جبهه انقلاب
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 در محضر قرآن کریم/ ۱۱۲۸ ✅ ادْعُ إِلَى سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ جَادِلْهُم بِالَّتِى هِىَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبِيلِهِ وَ هُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ (نحل/۱۲۵) 🔹(اى پیامبر مردم را) با حكمت (و گفتار استوار و منطقى) و پند نیكو، به راه پروردگارت بخوان و (با مخالفان) به شیوه‌اى كه نیكوتر است جدال و گفتگو كن، همانا پروردگارت به كسى كه از راه او منحرف شده آگاه‌تر است و (همچنین) او هدایت یافتگان را بهتر مى‌شناسد. 🔸از این آیه تا آخر سورهٔ نحل، دَه دستور جالب اخلاقى براى برخورد مطرح شده است. این آیه براى همه مسئولین، مربیان، معلّمان، اساتید، علما، دانشجویان، طلاب حوزه، امام جماعت مساجد، نخبگان جامعه و ... دستور جامعى مى‌دهد كه باید آنان براى موفقیّت خود با شیوه‌هاى گوناگونى نسبت به مخاطبان گوناگون خود، مجهز باشند، چرا كه همه‌ى مردم را نمى‌توان با یک شیوه دعوت كرد، هر شخصى یک روح و ظرفیتى دارد كه باید با زبان خودش با او سخن گفت؛ خواص را با حكمت و استدلال، عوام را با موعظه نیكو و مخالفان را با جدال نیكوتر، ارشاد كنیم. موعظه نیكو آن است كه واعظ به آنچه مى‌گوید عمل كند و جدال نیكو آن است كه در آن توهین و تحریک غلط احساسات، نباشد. ❇️ از پيام‌های آیه ▫️اولین وظیفه انبیا، دعوت است. «اُدع» ▫️دعوت باید جهت الهى داشته باشد. «الى سبیل ربّک» ▫️دعوت، مراحل و مراتبى دارد. (حكمت، موعظه، جدال نیكو كه حكمت راه عقلى و موعظه راه عاطفى است.) ▫️موعظه باید حَسن باشد، ولى جدال باید اَحسن باشد. «الموعظة حسنة - بالتى هى اَحسن» (هم محتوا نیكو باشد و هم شیوه و بیان) ▫️بیان آثار و بركات خوبى‌ها و آفات و خطرات بدى‌ها از شیوهاى دعوت است. «بالحكمة» (حكمت یعنى آشنایى با مصالح و مفاسد امور از طریق علم و عقل) ▫️شما بیشتر ضامن وظیفه هستید تا ضامن نتیجه. «ان ربک هو اعلم بمن ضلّ عن سبیله و هو اعلم بالمهتدین» ▫️حكمت و برهان همیشه نیكو است، ولى موعظه و جدال ممكن است با شیوه خوب یا شیوه‌ى بد باشد. (كلمه حسن و احسن براى حكمت آورده نشد) ▫️اسلام به طرفداران خود هم غذاى فكرى مى‌دهد، «بالحكمة» هم غذاى روح «الموعظة الحسنة» و به مخالفان برخورد منطقى دارد. «جادلهم ...»
20.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ این کلمات حضرت آقا مطلقا سر منبرهای غدیر و محرم و رجب و فاطمیه نرفته و نمیره و نمیره و نمیره... ‼️ 🔸 مبلغ تراز انقلاب اسلامی باید درک کنه اسلام یک دستگاه واژگانی خاص انقلابی دارد... 📣 صوت کامل را اینجا بشنوید بسیج طلاب حوزه علمیه مشکوة علی بن موسی الرضا(ع) حجت‌الاسلام قنبریان ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ *☆با ما همراه باشید☆* https://chat.whatsapp.com/BsCFMLJ2jcOCM1C2bNeitb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃 🔸سوال ؛ میخواهم بدانم در باطن به چه صورتی هستم. آیا این امر ممکن است؟ 🔻پاسخ آیه الله حسن زاده آملی (ره) : بله. 🔹 هر انسانی میتواند باطن برزخی خویش را تشخیص دهد و بفهمد در باطن به چه صورتی میباشد. ◽️اگر آدمى میخورد و میخوابد و شهوت به كار میبرد و به اطراف کاری ندارد "بهيمه" (چهار پایان آرام و غیر درنده) است ◽️ و اگر علاوه بر اين سه امر، ضرر و آسيب و آزار به خلق خدا دارد "سبع" (حیوانات شرور و درنده ) است. ◽️و اگر میخورد و میخوابد و شهوت به كار میبرد و حيله و مكر و تزوير و خلاف و دروغ و از اين گونه امور با بندگان خدا دارد بطوریکه درباطن دشمن اما به ظاهر دوست است "شيطان" است. ◽️ و اگر صفات سبعى و شيطانى ندارد و خالصانه به عبادت پروردگار مشغول است و به مردم منفعت رسانده و خلق خدا از او آسوده‏ اند، "ملَك" (فرشته)است ◽️و اگر علاوه بر عبادات و مقامات ملَك، با ترک انواع معصیت، بسوى معارف الهی و درك حقايق و سيروسلوک الى اللّه ، حرکت دارد "انسان" است. 🔹خلاصه اینکه بشرخاکی به پنج گونه تقسیم میشود : بهيمه، سبع، شيطان، فرشته و انسان‏ . حال هر کسی با این علم میتواند بفهمد که در باطن به چه صورت است. نیازی نیست انسان نزد کسی برود که چشم برزخی دارد و از وی بخواهد باطن او را بگوید ...!
📙تا سیگار میکشم حرف بزن. ▪️چرچیل تنها در فاصله کشیدن یک سیگار در حیاط سفارت شوروی در تهران برای گرفتن عکس یادگاری، شاه را پذیرفت! این تنها فرصت برای دیدار با سران قوای متفقین در ایران بود که با وجود اشغال ایران، شاه را در مملکت خودش به حضور نمی‌پذیرفتند.
شرح ❣امیرالمومنین علیه‌السلام مى فرماید: ▫️إِذَا ازْدَحَمَ آلْجَوَابُ خَفِيَ الصَّوَابُ 💠هنگامى كه جواب‌ها زياد (و دَرهم) شوند حق مخفى مى‌گرد ✍بسيار ديده‌ايم كه سؤالى در مجلسى مطرح مى‌شود و هركس هرچيزى كه به ذهنش آمد به عنوان جواب ذكر مى‌كند و حتى احتمالات ضعيف و پاسخ‌هاى بى‌ پايه نيز عنوان مى‌شود، در چنين مجلس و چنان شرايطى روشن است كه حق براى بسيارى مخفى مى‌ماند، زيرا جدا كردن پاسخ حقيقى از آن همه احتمالات گوناگون كار آسانى نيست. اين سخن درسى براى محققان هم هست كه اصرار نداشته باشند مثلاً در تفسير يك آيه يا يك حديث يا پاسخ يك شبهه، احتمالات زياد و جواب‌هاى متعددى ذكر كنند. چه بهتر كه فشرده‌تر و سنجيده‌تر سخن گويند. به خصوص اين‌ كه بسيار ديده‌ايم هنگامى كه جواب‌هاى يك مسئله متعدد مى‌شود و يكى از آن‌ها آسيب‌پذير است، مخالفان، همان يكى را مورد نقد قرار داده و بعد مى‌ گويند: مشت، نمونه خروار است و پاسخ‌هاى متين را نيز از اين طريق زير سؤال مى‌برند. ✔️درواقع ازدحام در جواب، شاخه‌اى از شاخه‌هاى افراط‌گرى است كه در همه چيز مذموم است. ✅کانال نشر آثار سید مختارموسوی https://eitaa.com/seyedmokhtarmousav
: ای کاش کاندیداهای مدعی درسراسرکشور ، باهدف از اصول ومواضع خود عدول نکنند. وبا کسانی که ازنظرجامعه انقلابی ؛ هیچ نسبتی باانقلاب ندارند، ویا مواضع چند سال اخیرشان، در با و و بوده است، به فکر وگرفتن نباشند. ✅کانال نشر آثار https://eitaa.com/seyedmokhtarmousav/3879