eitaa logo
نشرآثارسیدمختارموسوی
839 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.9هزار ویدیو
157 فایل
کانال نشر آثار #سیدمختارموسوی پژوهشگر ومولف در حوزه دین ؛ علوم قرآنی وحقوق اسلامی ــــــ تحلیل گر سیاسی. #کهنه_سربازولایت .‌
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5811947395600094967.mp3
16.52M
🎧 بشنوید | صوت کامل روضه‌خوانی آقای حاج میثم مطیعی در مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی (علیه‌السلام) در حسینیه امام خمینی. ۱۴۰۳/۴/۲۵ 🏴 🔹️صفحه ویژه حسینیه امام خمینی(ره) 💻 khl.ink/hoseineiemamkhomeini
37.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | فیلم کامل سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی (علیه‌السلام) در حسینیه امام خمینی. ۱۴۰۳/۴/۲۵ 🏴 🔹️صفحه ویژهحسینیه امام خمینی(ره) 💻 khl.ink/hoseineiemamkhomeini
40.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | فیلم کامل روضه‌خوانی آقای حاج میثم مطیعی در مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی (علیه‌السلام) در حسینیه امام خمینی. ۱۴۰۳/۴/۲۵ 🏴 🔹️صفحه ویژهحسینیه امام خمینی(ره) 💻 khl.ink/hoseineiemamkhomeini
▪️دعای صبح عاشورای امام حسین علیه‌السلام؛ 🏴 خدایا! تو مایه اطمینان دل منی... 📝 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: در صبح عاشورا امام حسین علیه‌السلام یک دعایى دارد، چند جمله از آن دعا را مى‌خوانم... این دعا را امام حسین علیه‌السلام بر زبان جارى کردند: «اللّهم أنت ثقتى فى کلّ کرب و رجائى فى کلّ شدّة و أنت لى فى کل أمرنزل بى ثقة وعدة». یعنى خدایا تو مایه‌ى اطمینان و آسایش دل من و خاطر منى در همه‌ى احوال. یعنى هجوم دشمن، وقتى من به تو متکى هستم پروردگارا من را تکان نمى‌دهد. ۱۳۶۴/۰۷/۰۵ 🏴 🔹️صفحه ویژه حسینیه امام خمینی(ره) 💻 khl.ink/hoseineiemamkhomeini
🏴 - تحلیل رهبر معظم انقلاب درباره عبرت‌های عاشورا 🔃 بازخوانی بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌‌های نمازجمعه در روز ۱۸ اردیبهشت ۱۳۷۷ - ١١ محرم ١٤١٩ ه.ق👇 ✏️ همه شما عزیزان، برادران و خواهران نمازگزار را به تقوای الهی دعوت و توصیه میکنم. اوّل و آخر، تقواست و توصیه اصلی به توشه‌گیری از تقواست. اگر بحثی هم میکنیم، برای این است که بتوانیم مایه تقوا را در خودمان، در مردم و مستمعان نمازجمعه، ان‌شاءاللَّه به مدد الهی تقویت کنیم. ✏️ امروز در خطبه اوّل، بحثی درباره ماجرای عاشورا عرض میکنم. اگرچه در این زمینه، بسیار سخن گفته شده است و ما هم عرایضی کرده‌ایم؛ اما هرچه اطراف و جوانب این حادثه عظیم و مؤثّر و جاودانه بررسی میشود، ابعاد تازه‌تر و روشنگریهای بیشتری از آن حادثه آشکار میشود و نوری بر زندگی ما میتاباند. در مباحث مربوط به عاشورا، سه بحثِ عمده وجود دارد: ✏️ یکی بحث علل و انگیزه‌های قیام امام حسین علیه‌السّلام است، که چرا امام حسین قیام کرد؛ یعنی تحلیل دینی و علمی و سیاسی این قیام. در این زمینه، ما قبلاً تفصیلاً عرایضی عرض کرده‌ایم؛ فضلا و بزرگان هم بحثهای خوبی کرده‌اند. امروز وارد آن بحث نمیشویم. ✏️ بحث دوم، بحث درسهای عاشوراست که یک بحث زنده و جاودانه و همیشگی است و مخصوص زمان معیّنی نیست. درس عاشورا، درس فداکاری و دینداری و شجاعت و مواسات و درس قیام للَّه و درس محبّت و عشق است. یکی از درسهای عاشورا، همین انقلاب عظیم و کبیری است که شما ملت ایران پشت سر حسین زمان و فرزند ابی‌عبداللَّه الحسین علیه‌السّلام انجام دادید. خود این، یکی از درسهای عاشورا بود. در این زمینه هم من امروز هیچ بحثی نمیکنم. ✏️ بحث سوم، درباره‌ی عبرتهای عاشوراست که چند سال قبل از این، ما این مسأله را مطرح کردیم که عاشورا غیر از درسها، عبرتهایی هم دارد. بحث عبرتهای عاشورا مخصوص زمانی است که اسلام حاکمیت داشته باشد. حداقل این است که بگوییم عمده این بحث، مخصوص به این زمان است؛ یعنی زمان ما و کشور ما، که عبرت بگیریم... 🖼 متن کامل را از اینجا بخوانید👇 khl.ink/f/2886
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شکست پنهان، پیروزی آشکار!! 🖌عبدالله گنجی:👇 بالاخره اصلاح‌طلبان بدون، چون و چرا و با همه وجود وارد صحنه انتخابات شدند و در یک رقابت واقعی وزن اجتماعی‌شان روشن شد. اصولگرایان در سال‌های ۷۶، ۸۰، ۹۲ و ۹۶ طعم شکست را چشیدند و هیچ ادعایی ندارند و هیچ تصویری «فرامن» از خود ارائه نمی‌کنند. چون خود را بخشی از نظام می‌دانند و در غم و شادی و تلخ و شیرینی حوادث کشور، خود را سهیم می‌دانند و ادای اپوزیسیون‌نمایی در نمی‌آورند.اما مدیریت حکیمانه نظام این دوره اصلاح‌طلبان را به درون کشاند و بسیاری از مدعیات آنان باطل شد. درست است که آنان از لحاظ حقوقی با ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار رأی پیروز انتخابات هستند، اما این پیروزی از جهت ثبت تاریخی برای آنان از شکست سنگین‌تر است. آنان هوشمندانه رصد می‌کردند تا هیچ‌گاه از مردم شکست نخورند و علت مشارکت پایین در سال ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ را نه فقط به عملکرد دولت منتسب به خود ارجاع نمی‌دادند بلکه علت مشارکت پایین را عدم حضور کاندیدا‌های اختصاصی خود در صحنه می‌دانستند و در سال ۱۴۰۲ برای فرار از شکست به کاندیدا‌های سراسر کشور زنگ می‌زدند که به نام اصلاحات کاندیدا نشوید. آنان باوری تولید کرده بودند که ملت با ماست. با ما شرکت می‌کند و با ما شرکت نمی‌کند. خاتمی می‌گوید در ۱۴۰۲ در کنار ۶۰ درصد ایستاده است. حال معلوم شد آن ۶۰ درصد اصلاً کنار خاتمی نایستاده‌اند. اصلاح‌طلبان دولت تشکیل می‌دهند، اما آن هیمنه پنبه‌ای فرو ریخت. خاتمی، ظریف، روحانی، آذری جهرمی، نهضت آزادی، علیرضا رجایی، زیدآبادی، صمیمی، خانواده تاج‌زاده، محقق داماد و همه و همه آمدند تا پایین‌ترین درصد رأی یک رئیس‌جمهور در تاریخ ۴۵ ساله جمهوری اسلامی را به آقای پزشکیان بدهند. اگرچه معتقدم آنان هیچ تأثیری نداشتند و این رأی هم مدیون مرام خود پزشکیان است. اکنون اصلاح‌طلبان صاحب پایین‌ترین رأی یک رئیس‌جمهور در کشورند. حتی نتوانستند رأی رئیس‌جمهور عاریتی خود یعنی روحانی را احیا کنند و مسن‌ترین کاندیدای تاریخ انقلاب نیز از آنان است. اکنون ۷۴ درصد ملت به آنان «نه» گفته‌اند و این وزن واقعی فقط در چنین شرایطی شفاف می‌شد. اپوزیسیون‌نما‌ها دیگر نمی‌توانند بگویند آن ۵۰ درصد که مشارکت نکردند با ما هستند، زیرا شما التماس کرده‌اید، وحشت آفرینی کرده‌اید، با شعار «برای ایران» از جمهوری اسلامی برائت جسته‌اید، اما وقعی به شما گذاشته نشد. بعد از شکست سنگین اجتماعی، شکست گفتمانی نیز رقم خورد. آیا کسانی که دنبال رأی برای پزشکیان بودند همان‌هایی هستند که در جمع ۴۰ نفر در سال ۱۴۰۰ تاج‌زاده را نفر سوم انتخاب و پزشکیان را ندیدند؟ تئوریسین‌های ضد اسلام سیاسی، مفسران یکه سالاری از ولایت فقیه، مبلغان انتخابات آزاد و رفراندوم و مرزسازان با نظام دینی، یک مرتبه همه مدعیات سه دهه خود را به رودخانه ریختند و تصاحب قدرت، دروغین بودن همه آن باور‌ها را اثبات نمود. خاتمی یا ظریف واقعاً فکر می‌کردند ملت ایران قامت آنان را با همه وجود نظاره‌گر است حال معلوم شد این‌ها اگر سهمی هم داشته‌اند زیر سقف ۲۶ درصد واجدین شرایط است. اکنون سکولار‌های ضد ایدئولوژی باید نهج البلاغه بخوانند. مفسران یکه سالاری از ولایت فقیه باید به دستور پزشکیان سیاست‌های کلی نظام را دنبال نمایند. مدعیان «مردم همیشه با ما هستند» باید برای رضایت ۵۰ درصد مردم تلاش کنند و این تلاش اکنون در درون قدرت است و نمی‌توانند بر عشوه «اصلاحات جامعه‌محور» اپوزیسیون نمایی را بفروشند. تله وزن کشی اصلاحات به بهترین شیوه کار کرد و البته مگر این جماعت غریبه‌ی نظام، از رو می‌روند؟ در این انتخابات نه آنان از تقلب سخن گفتند و نه ما طراحان انقلاب رنگی را دیدیم، همه چیز بر وفق مرادشان بود تا نظام جمهوری اسلامی آنان را به تله خودشناسی بکشاند و اسطوره‌های اجتماعی‌شان جای خود را مجدداً بشناسند. البته، چون ما مانند آنان روشنفکر اپوزیسیون‌نما نیستیم، نمی‌توانیم مشی آنان با رئیسی را دنبال کنیم. ما هرگز پزشکیان را «رئیس‌جمهور پایین‌ترین اقلیت تاریخ جمهوری اسلامی» خطاب نخواهیم کرد. هشتگ دولت علیل و دولت انتصابی نخواهیم زد. ما حتماً به او کمک خواهیم کرد. عمل مثبت او را در سبد نظام می‌دانیم. آنچه وظیفه ماست نور تابانی بر دخمه سکولار‌های خودشیفته است که ما آنان را مصادیق نااهلان و نامحرمان انقلاب اسلامی می‌دانیم و آرشیو‌های آنان را به میدان روشنایی منتقل خواهیم کرد. تردیدی نیست که آنان از پزشکیان عبور خواهند کرد و آن روز فرا خواهد رسید، زیرا روشنفکر سکولار نمی‌تواند هم درون قدرت، کلاه جمهوری اسلامی سرش باشد هم بگوید، برای «ایران انتزاعی» هستیم و همچنان فکر کند که می‌شود سر مردم کلاه گذاشت. از عوامل اصلی مشارکت پایین، فرچه‌های سیاه نمای این جماعت است. حال می‌خواستند خود را سفید نشان دهند و در قبال تابلو نظام که سیاه کرده اند سکوت کنند.
قاتلان کربلا، کم‌خطرترین دشمنان امام حسین علیه‌السلام ✍ امام موسی صدر، کتاب سفر شهادت حسین علیه‌السلام سه گروه دشمن دارد: 1️⃣ دسته اول آنان که او را کشتند. این دسته کم‌خطرترین دشمنان هستند، چون تنها امام را که محدود بود، کشتند. 2️⃣ دسته دوم آنان که تلاش کردند آثار امام را محو کنند؛ امام را ویران کردند و از آمدن زائران جلوگیری کردند و کسانی که در اطراف قبر آن حضرت زندگی می‌کنند را مورد آزار و اذیت قرار دادند. خطر این دسته بیشتر از دسته اول است، ولی نتوانستند کاری از پیش ببرند. 3️⃣ ولی دسته سوم که خطرناک‌ترین دشمنان آن حضرت هستند، آنانند که کوشیدند امام حسین (ع) و ابعاد انقلاب حسینی را کنند و آن را کسب و درآمد قرار دهند و بهره‌برداری‌های بی‌ارزش از آن کنند و یا آن را مورد سوء استفاده برای قرار دهند. اینان تلاش کردند بالاترین بُعد حسینی یعنی هدف نهضت حسینی را از بین ببرند. ❓من از خودم و شما سؤال می‌کنم ما از روز عاشورا چه بهره‌ای برده‌ایم؟ ❓چه سودی به دست آورده‌ایم؟ چه استفاده‌ای در عرصه عمومی و چه استفاده‌ای در زمینه فردی برده‌ایم؟ اگر استفاده نبرده باشیم و تنها گریه کرده باشیم، من به شما خبر می‌دهم که این کار سودی ندارد؛ ما از کدام دسته هستیم؟ از کسانی که می‌کنند و حسین را می‌کشند؟ 🔍روشن است که امام حسین (ع) الان نیست تا کسی او را بکشد، ولی چیزی گران‌بهاتر و مهم‌تر از خود امام حسین (ع) در دستان ماست: امت حسین، مقدسات حسین. اگر ما گریه کنیم ولی در عین حال برای اهداف امام حسین (ع) تلاش کنیم؛ اگر گریه کنیم و در صف باطل باشیم؛ اگر گریه کنیم ولی گواهی دروغ بدهیم؛ اگر گریه کنیم ولی به دشمنان کمک کنیم و به اختلاف و تفرقه در جامعه خود دامن بزنیم؛ اگر گریه کنیم ولی گناهان‌مان بیشتر شود، در این صورت ما گریه می‌کنیم ولی در عین حال حسین را نیز می‌کشیم، زیرا تلاش می‌کنیم هدف حسین را از بین ببریم که گرانبهاتر از خود اوست. ان‌شاءالله که ما از این دسته نیستیم و نباشیم.👌
🕋 مردی که شانزده بار پای پیاده به حج رفت ، امام حسین (ع) را کشت . 💠یکی از افراد مقابل ابا عبدالله الحسین علیه السلام، شمر بن ذی الجوشن است. از فرماندهان سپاه امام علی در جنگ صفین و جانباز امیر المومنین کسی که در میدان جنگ تا شهادت پیش رفت. این چنین کسی حالا در کربلا شمر می شود. با ورودش به کربلا همه چیز عوض می شود. شمر آدم کوچکی نیست اگر نیایش های شمر را برای شما بخوانند و به شما نگویند که این ها مال شمر است شما با آن ها گریه می کردید. حال می کردید، هیچ گاه گفته نمی شود که وقتی شمر دستش را به حلقه خانه خدا می زد چگونه با خدا زمزمه می کرد! این آقایی که ما صحبتش را می کنیم (شمر) شانزده بار با پای پیاده به سفر حج رفته است. فکر نکنید شمر اهل نماز و روزه نبوده و یا از آن دسته آدم هایی بوده که عرق می خوردند، عربده می کشیدند؛ شمر و بسیاری دیگر که آن طرف ایستاده اند، آدم هایی هستند که پیشانی پینه بسته داشتند. بسیاری از آن ها اهل تهجد بودند. ... در کربلا هر روز بيست هزار نفر در فرات غسل می کردند. غسل قربة الی الله که حسین را بکشند و می گفتند: غسل می کنیم تا ثوابش بیشتر باشد. در ظهر عاشورا وقتی ابا عبدالله علیه السلام برای نماز خواندن، اذان می گفتند فکر نکنید در آن طرف کسی نماز نمی خواند. آن ها هم نماز می خواندند! برخی از این افراد به ابا عبدالله علیه السلام می گویند که نماز شما قبول نیست! و حبیب به آن ها می گوید: « نماز شما قبول است؟! » درگیری می شود .حبیب به شهادت می رسد. حضرت حبیب پیش از نماز ظهر ابا عبدالله به شهادت رسیدند. .... ما در کربلا به کلاس شمر شناسی نیاز داریم. یک کلاس به عنوان تحلیل شخصیت شمر . شمری که شانزده بار به مکه رفته ، جانباز امیر المومنین بود ، کسی که در کنار مولا زخمی شده بود، چه شد که فرمانده جنگ حضرت علی علیه السلام به این جا رسید؟ این هشدار و اندرزی است برای امروز و فردای ما ...!!! 👇👇👇👇👇👇 اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً 📌خدایا آخر و عاقبت ما را ختم به خیر کن ✍ پی نوشت ؛ هر کس از ولایت فاصله بگیرد به مرور زمان بصورت نامحسوس فاصله اش از اهل بیت علیهم السلام زیاد میشود و به سر منزل مقصود نخواهد رسید . @abuhossein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هرکس ادعا دارد ولایتمدار و پیرو رهبری است واجب شرعی است ،این سخنان بسیار ارزشمند رهبری را نشردهد اگر انجام ندهید مدیون شهدا هستید چرا این سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در صدا وسیما و فضای مجازی باز نشر نمی شود دوستانی که در گروه ها و در سکوهای فضای مجازی عضو هستند قربة الي الله اين كليپ را باز نشر کنند تا بر مسئولین واداده و منفعل اتمام حجت شود. @abuhossein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تقدیمی از سوی رزمندگان شجاع اسلام دابودشت آمل. التماس دعا @abuhossein
📰 دکه روزنامه| چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ @Farsna
▪️السلام علیک یا زینب الکبری(س) در شام سیاه می درخشد چون ماه گویی که علی(ع) آمده در میدان گاه از فضل پدر چه بوده او پر حاصل! با خطبه ی او امتی شد آگاه دشمن به دلش مانْد ببیند یکبار در بین بلایا بکشد او یک آه! بر گوش زمانه «ما رأیتُ» خوانده اینگونه جدا شد رهِ حق از بیراه با غرش«اُسْکُتوا» رجز می خواند: «لا حول و لا قوة الا بالله» با انکه زن ست،الگوی مردان ست او پای امام خویش بوده هرگاه در فضل عقیلة العرب معترف ست هم دوست و هم بی طرف و هم بدخواه با یاد مدافعان او می خوانیم: «یا زینبُ(س) إشفعی لَنا عندالله» ✍🏻
🔴 هشدار به انقلاب ونظام اسلامی: ✍ : عده ای که آبرو ونام ونان خود را از انقلاب اسلامی واسلامیت نظام دارند، با و آیات وروایات و چوب و و ؛ اصول ومبانی انقلاب واسلامیت نظام را . و درلفافه برای کردن انتخابات ودولتهانسخه می نویسند. ✅ کانال نشر آثار پژوهشگر ومولف درحوزه دین ، علوم قرانی وحقوق اسلامی 👇 @seyedmokhtarmousav
هدایت شده از 
✅ حکومت ولایی ، جامعه مکتبی و ، بایدانتخابات مکتبی وایدئوژیکی داشته باشد. : ونظام جمهوری اسلامی یک انقلاب ونظام مبتتی بر واندیشه های بنیادی اسلام ناب است. وجودمقدس در راس انقلاب وحکومت درحقیقت وعلمداراین ایدئولوژی اسلامی است . بالطبع چنین نظامی دشمنان،مخالفان،بدخواهان ورقبای ایدئولوژیکی دارد. . بنابراین براساس قانون اساسی ومتظومه فکری امامین انقلاب چیز ماباید داشته باشد مع الاسف بعد از انتخابات اخیر ؛ عده ای که نتوانستند اکثریت جامعه جبهه انقلاب وتوده مردم انقلابی را درحمایت از کاندیدای مورد نظر خود همراه کنند ، به عوض تجدید نظر واصلاح رویکرد خود، درصدد اصول ومبانی انقلاب اسلامی برآمده و صراحتا میگویند: که انقلاب ودوره انقلابی گری تمام شده است . این افراد که انگشت شمار ولی پر سر وصدا وتریبون دار هستند به بهانه پرهیز از ایجاد ایدئولوژیکی درانتخابات می گویند : انتخابات ریاست جمهوری نباید ایدئولوژیکی باشد . جبهه انقلاب و مردم انقلابی نباید در انتخابات با ایدئوژیکی ومکتبی ورود کنند . ازاین بزرگواران سوال می کنیم: 1⃣آیا انتخابات و غیرمکتبی، چیزی به غیرازیک است ؟ 2⃣ خب ، وقتی رقیب با رویکرد مخالفت ومقابله با ایدئولوژیکی وجهان بینی حاکم بر اصل انقلاب ونظام اسلامی ورود می کند ، وهدف غایی او اگر بتواند ، حذف این ایدئولوژی ودرکل جدایی دین ومکتب از سیاست وحکومت و سکولاریزه کردن جامعه وحکومت است ، چگونه می توان رقابتی غیر ایدئولوژیکی با این رقیب ایدئولوژیکی داشت ؟! 3⃣ وانگهی یک رئیس جمهورغیرمکتبی و می تواند براساس قانون اساسی ایذولوژیکی جمهوری اسلامی ایران ، سوگند ایدئولوژیکی یادکند؟! 4⃣ یک رئیس جمهوری که با فرآیند ورویکرد غیر مکتبی وغیرایدئولوژیکی انتخاب می شود ، چگونه می تواند پاسداری از مکتب واندیشه های بینادی انقلاب اسلامی وجمهوری اسلامی ایران را برتن کند وبه ان جامعه عمل بپوشاند؟ 5⃣ این نقائض وضدائد را چگونه باهم جمع می کنید ؟! به این سخن رهبرکبیر انقلاب اسلامی وبنیانگذارجمهوری اسلامی را درباره اهمیت (ایدئولوژی)یاد آور می کنیم که فرموده : (( بزرگترین چیزی است که برای ما مطرح است. نباید راجع به مکتب یک کلمه‌ای کسی بگوید. اشتباه می‌کنند اگر می‌گویند. مکتب چطور. تمام ما، ماست . و مسلمانهای ما برای مکتب ماست که اینطور قدرت دارند. و اینطور در مقابل دیگران می‌ایستند. اگر چنانچه سایر ممالک اسلامی هم مکتب خودشان را حفظ کنند. (صحیفه امام جلد ۱۳ ص ۷۶) بنا بر مطالب پیش گفته ، ما تعریف و برای به غیر از سراغ نداریم .لذاتا بن دندان معتقد وباورمند هستیم که باید مکتبی و داشته باشد .‌ تا یک مکتبی برای پاسداری از مکتب وایدئولوژی اسلامی و انتخاب کنند. چرا که امامین انقلاب و پیام صریح حضرت حفظه الله دربیانیه انقلاب هم چیزی به غیر از بودن و از این مکتب ناب محمدی (ص)را از ما نخواسته اند. ✅ کانال نشر آثار پژوهشگر ومولف درحوزه دین ، علوم قرانی وحقوق اسلامی 👇 @seyedmokhtarmousav