eitaa logo
سیدنقی موسوی
833 دنبال‌کننده
101 عکس
28 ویدیو
48 فایل
فقه و فلسفه تربیتی (آثار، دروس، سخنرانی) سیدنقی موسوی تیله بُنی استادیار دانشگاه فرهنگیان
مشاهده در ایتا
دانلود
تلقین و تربیت دینی 020803.mp3
36.46M
ارائه: تلقین در تربیت دینی؛ سیدنقی موسوی 3 ابان 1402- پژوهشگاه فقه نظام 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
ارائه: تلقین در تربیت دینی؛ سیدنقی موسوی 3 ابان 1402- پژوهشگاه فقه نظام - معنای چالش در عبارت «چالشهای تربیت اسلامی در دنیای معاصر» - وجوه چالش برانگیزی تلقین برای تربیت دینی در ادبیات فلسفه تربیتی معاصر - تقریرهای مختلف از إشکال تلقین در تربیت - دسته بندی دیدگاه مخالفان تلقین در تربیت - صورتبندی دیدگاه مخالفان تربیت دینی (1.امتناع فلسفی/منطفی 2. امتناع وفوعی ) و دیدگاه های موافقان تربیت دینی (1.دینی 2. سکولار) - نسبت تضاد و تناقض میان تربیت و تلقین (دسته بندی دیدگاه ها) -تصویر نزاع لفظیه یا شبهه موضوعیه در بحث حاضر ♦- پاسخ به إشکال تلقین در تربیت: اولاً تلقین معانی و صوری دارد که احکام متعدد دارد و همه معانی و صورش، عقلاً غیرمجاز نیست؛ ثانیاً تلقین در فلسفه تربیت اسلامی، در مواردی غیرجایز و درمواردی جایز است (که مواردش تفصیلا روشن شده)؛ ثالثاً در غیرتربیت دینی (مثل تربیت سیاسی، تربیت علمی، تربیت اخلاقی) هم تلقین (به معنای مذموم) جاری است و اگر آنجا جایز است چرا در تربیت دینی جایز نیست (این پاسخ نقضی است و پاسخ 1و2 حَلّی) نکات : - از میان قول به منع و به جوار، قول به تفصیل را برگزیدیم. - بحث حاضر در مستوی فلسفه تحلیلی تربیت (صرفا) بوده - در تحقیقات فیلسوفان تربیت در بحث تلقین، اولا و بالذات، "شبهه مفهومیه" وجود دارد و ثانیا و بالعرض "شبهه حُکمیّه"! - در بحث تلقین در تربیت، ادبیات فیلسوفان تربیت معاصر، موضوع بحث یا مشخص نیست یا اختصاص به تربیت مدرسه ای دارد و سور قضایای آنان و اطلاق کلامشان و مقطع تحصیلی، محل اشکال است و باید محل نزاع تدقیق شود. - زوایای معرفت شناسانه بحث: اعتبار معرفت تلقینی، معرفت تقلیدی و ... . - اهمیت پیگیری و تاسیس "الهیات تربیت" - شبهه تلقین در حلقه های کندوکاو فبک (فلسفه برای کودکان) (آموزش فکر یا آموزش شیوه تفکر) 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
فقه المدرسه-ج اول-020804.mp3
15.44M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403 4 ابان 1402 🔸درس فقه المدرسه - جلسه اول مقدمه 1: معنا و تاریخچه مدرسه به مثابه پدیده مدرن مقدمه 2: فقه تربیتی بعنوان بابی جدید در فقه. فقه المدرسه به مثابه شاخه ای از فقه التربیه. 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
مقاله دلالتهای تربیتی زیارت عاشورا.pdf
339.2K
تبیینی از دلالت‌های تربیتی «زیارت عاشورا» نوع مقاله : مقاله پژوهشی سیدنقی موسوی تربیت سکولار به اقتضای پشتوانه‌های تئوریک خود درصدد عقب راندن حضور دین در مدارس است و مبتنی بر همین ایده، حضور «فرهنگ عاشورا» در سالهای اخیر در تربیت رسمی ایران مورد انتقاداتی قرار گرفته است. نوشتار حاضر تلاش خواهد کرد «فرهنگ عاشورا» را به مثابه یک کلان‌نظریه و زیارت عاشورا را به عنوان یک «برنامه درسی» تلقی نموده و از منظر «فلسفه تربیت» دلالتهای تربیتی این زیارت‌نامه را تبیین نماید. روش پژوهش توصیفی استنباطی است. مولف در ابتدا به اعتبار سندی زیارت عاشورا و قدیمی‌ترین نقل‌های آن اشاره نمود و سپس با نمایه‌زنی و کدگذاری و سپس طبقه‌‌بندی مفاهیم و مدالیل، مجموعه دلالت-های زیارت عاشورا را گردآوری نمود و سپس آنها را در چهار ساحتِ «تربیت اعتقادی و عبادی»، «تربیت اخلاقی و عاطفی»، «تربیت اجتماعی و خانوادگی» و «تربیت سیاسی» دسته‌بندی کرد و در واپسین گام تلاش شد دلالت‌های تربیتی ناظر به هر ساحت تربیتی با استناد به فرازهای این زیارت‌نامه تشریح و تبیین شود. کلیدواژه‌ها کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
فقه المدرسه ج دوم 020811.mp3
26.07M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403 11 ابان 1402 🔸درس فقه المدرسه - جلسه دوم مطالعات تربیت اسلامی و آسیب شناسی آن و ضرورت تفقه تربیتی 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
مقاله فقه و اخلاق معلمی همنشینی.pdf
1.15M
مقاله : فقه و اخلاق معلمی: هم‌نشینی یا جانشینی سیدنقی موسوی چکیده ادبیات اخلاق حرفه‎ای در حال رشد است و به مرزهای آموزش و تربیت رسیده و مقولاتی چون اخلاق حرفه‎ای معلم را به بار نشانده است که لازم است برای بومی‎سازی آن تلاش نمود. همچنین فقه تربیتی به‌عنوان عرصه‌ای جدید در تربیت−پژوهی در حال تکوین است و می‌توان از قلمروی بنام فقه معلمی سخن گفت. نسبت‎سنجی اخلاق معلمی و فقه معلمی در دو مقام پژوهش (تولید علم) و آموزش (برنامه آموزشی و درسی) ضرورت دارد و مسأله این مقاله است. نوشتار حاضر با روش توصیفی و تحلیلی ضمن تبیین چیستی فقه معلمی و اخلاق معلمی آن دو را نسبت‎سنجی نموده و به این نتیجه رسیده که این دو حوزه مطالعاتی ضمن تمایز، ترابط زیادی با یکدیگر دارند و در مقام پژوهش، اخلاق معلمی (اسلامی) می‎تواند به فقه معلمی تکیه کند و تَن به روش‎شناسی اجتهادی وی دهد تا نظام جامعی از احکام، آداب و اخلاق معلمی به صورت روشمند استنباط شود. در پایان سرفصل درس اخلاق معلمی در برنامه درسی تربیت معلم، مورد ارزیابی قرار گرفته و پیشنهاداتی ارائه شده است. کلیدواژه‌ها 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
تبیین وجه تمدنی نظام تربیت رسمی020821.mp3
5.96M
باسمه تعالی عنوان سخنرانی :تبیین وجوه تمدنی نطام تربیت رسمی و ضرورت اتخاد رویکرد تمدنی سیدنقی موسوی افتتاحیه دوره: عصر جدید عالم ویژه دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان قم با همکاری فرهنگستان علوم اسلامی یکشنبه 21 آبان 1402 پردیس آیت الله طالقانی دانشگاه فرهنگیان مباحث : 1. آیا تعلیم و تربیت (پداگوژی مدرن) وجه تمدنی دارد؟ تقلیل تربیت رسمی به ترتیب شهروندی و تربیت شغلی اهمیت حکمرانی تربیتی و سیاستگذاری آموزشی ضرورت تربیت پژوهی تمدنی 2. عبور از تربیت مدرن با عصای شکسته تربیت پست مدرن و رویکردهای انتقادی و نیومارکسیستی و تمایزش با تربیت اسلامی و ضرورت توجه به نگاه تمدنی و کلان اندیشه تربیتی امام خمینی ره 3. مقاومت ستیزی در تربیت سیاسی مدرن. رسوایی صاحبان علوم انسانی/تربیتی مدرن در قضیه نسل کشی غزه و در مقابل نگاه مقاومت محور نظریه تربیت انقلابی امام خمینی ره 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
قضیه فلسطین و نگرش‌های به تربیت 020827.mp3
8.51M
باسمه تعالی عنوان سخنرانی: قضیه فلسطین و نگرش‌هایی به تربیت سیدنقی موسوی افتتاحیه دوره توانمندسازی معاونین آموزشی دانشگاه فرهنگیان کشور 020827. قم. خانه معلم نکته 1-سکوت علوم انسانی مدرن. شکست شعارهای آزادی، کرامت، انسانیت، کودک، زن، محیط زیست، -تمدن اغواگر آپارتایدی، خاطرات نسل کشی سیاهان و سرخ پوستان، فرعونهای موسی ستیز قرن 21 -رفوزگی همه اندیشه های مدرن و پست مدرن... الهیات بردگی آن وی سکه اومانیسم است -الهیات رنج و نگاه های اگزیستانسی نکته 2- توجه به مقاومت، تربیت نسلی، تکنولوژی های نرم مردم غزه، حفظ هویت فلسطینی، صبر و تحمل، خداباوری، امید،... (ملت سازی شان آپ مدرن است و ملت کشی شان صهیونیست!) نکته 3 -ملاحظات و نکات درباب تربیت :ساحت‌های موردتوجه در قضیه غزه:تربیت جسمانی، عاطفی، اخلاقی، اعتقادی، سیاسی، -نسبت تربیت و طبیعت؟ نسبت تربیت و محدودیت؟ - آزمون فطرت حق طلبی و ظلم ستیزی (فطرت مردم جهان بیدار شده)، رسانه های امپراتوری مدرن مغلوب شدند نکته 4- نظام آموزشی صهیونیستی هم قابل مطالعه است!! نکته 5- گفتمان مقاومت (مقاومت علیه لیبرالیسم...) و نسبتش با دیگر گفتمانهای پست مدرن و نومارکسیستی و رویکردهای انتقادی 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
⬅️پیش نشست "تربیت دینی و حکمرانی سرزمینی" زمان: دوشنبه ۲۹ آبان ماه ساعت ۱۳ حضوری👇 مکان: سالن کنفرانس پردیس شهید چمران مجازی 👇 لینک شرکت: https://tehranvc1.cfu.ac.ir/tarbiatdini/ امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان تهران با همکاری دانشگاه تهران
نشست تخصصی کمیسیون تعلیم و تربیت اسلامی هفتمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی، سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ از ساعت ۸ تا ۱۷ در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار خواهد شد. دریافت کنداکتور برنامه: https://icih.ir/?page_id=9523 پخش آنلاین: https://meet.atu.ac.ir/join/cpk9t مجمع عالی علوم انسانی اسلامی www.scih.ir @icihch
فقه المدرسه ج سوم 020818.mp3
28.8M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403 18 ابان 1402 🔸درس فقه المدرسه - جلسه سوم پیشینه فقه المدرسه :بررسی مسائل مربوط به مدرسه و معلم و عناصر آن در فقه شیعه و اهل سنت 1. مسائل مطروحه در فقه مربوط به محتوای آموزشی و برنامه درسی 2. مسائل مطروحه در فقه مربوط به اجرت معلم 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
تربیت حماسی کودکان غزه 020828.mp3
9.16M
باسمه تعالی افتتاحیه دوره عصر جدید عالم ویژه دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان استان قم (ویژه خواهران) 020828 مکان :پردیس حضرت معصومه س دانشگاه فرهنگیان قم عنوان سخنرانی : تربیت حماسی کودکان غزه 🎙️سیدنقی موسوی نکته 1: رفوزگی همه مفاهیم شیک علوم انسانی مدرن در زیر پای بت تروریسم دولتی صهیونیستی! نکته 2: لزوم توجه به وجوه تمدنی تربیت رسمی عمومی (و این دوره آنرا تامین می کند) نکته 3: نسبت تربیت، طبیعت (آزادی)، محدویت محدویت واقعی و ساختگی طبیعت گرایی ریشه در اومانیزم به انانیت و تفرد منجر می‌شود اما در پارادایم تربیت اسلامی، محدودیت (فلسفه بلاها و رنج ها) با شروطی به رشد پختگی (بلوغ اشد در مقابل محجوریت، حجر الصبی) رشد عقلانی و عاطفی، اجتماعی (با آموزه هایی چون توکل، صبر، تحلم، امید، خوف و رجا و....) منجر می‌شود ققنوس امید در کودکان فلسطینی از دل خاکستر ددمنشی صهنونیزم برمی‌خیزد جواز ایجاد موقعیتهای تربیتی محدود؟ نکته 4: نسبت تربیت و جنگ و حملات نظامی روانشناسی جنگ روانشناسی کودکان جنگ تئوری‌های رشد اخلاقی اجتماعی و... نکته 5. اسلام آوردن مسیحیان بخاطر صبر و توکل فلسطینیان .... -ظهور پاداریم تربیت اسلامی مقاومت محور در تقابل با تربیت لیبرال مقاومت کش - لزوم تاملات تئوریک، خودباور، تجربه نگاری، بسط و آزمون انگاره های علم دینی و... 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
ارائه مقاله همنشینی مردم و حاکمیت در تربیت 020830.mp3
10.6M
ارائه مقاله در کنگره هفتم علوم انسانی اسلامی، کمیسیون تعلیم و تربیت 30 آبان 1402 مکان: دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه عنوان: همنشینی مردم و حاکمیت در تربیت (الگویی برای حکمرانی تربیتی) 🎙سیدنقی موسوی چکیده: قدرت سیاسیِ حاکمیت¬ها در گسترشِ «اقتدار تربیتی» خود و یا سهم¬خواهی خانواده¬ها در تَک¬روی تربیتی و یا جانشینی دولت بجای خانواده و یا جانشینی خانواده بجای دولت و یا دیگر صُوَر، انحصار¬خواهی در تربیت و «جانشینی در تربیت» را دامن می¬زند و در مقابل، ایدهِ «همنشینی در تربیت»، درتلاش است تا تربیت را امری مشارکتی و یا شراکتی تعبیر نماید. نوشتار حاضر با توجه به لزوم توسعه ادبیات تربیت اسلامی و به خصوص ادبیات حدیث-پژوهی در تربیت درتلاش است همنشینی مردم (اعم از خانواده، نخبگان و مردم) و حاکمیت و یا جانشینی را با مطالعه حدیث «رساله الحقوق» مورد بررسی قرار دهد. روش پژوهش توصیفی استنباطی است. مولف در ابتدا سند این حدیث را از نظر سندی اعتبارسنجی نموده است و در ادامه با نمایه¬زنی و کدگذاری و سپس طبقه¬¬بندی مفاهیم و مدالیل، مجموعه دلالت¬های رساله الحقوق را گردآوری و حقوق و تکالیف تربیتی حاکمیت، خانواده، مردم و نخبگان را در چهار محور تبیین و در ادامه ضمن تایید همنشینی میان مکلفان تربیت، تبیینی از نوع همنشینی و الگوی آن ارائه کرده است. 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
✅ از سلسله نشست‌های علمی همایش بین المللی خانواده مقاوم: چالش‌های اخلاقی در جهان متحول پانزدهمین پیش نشست همایش بین المللی 🔷 ماهیت و وظایف خانواده مقاوم در قبال تعلیم و تربیت رسمی 🔻 سخنرانان: 1️⃣ حجت الاسلام دکتر رضا ملایی کاشناس دفتر تالیف کتابهای درسی 2️⃣ دکتر محمد فتحعلی خانی عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه 3⃣ حجت الاسلام دکتر سیدنقی موسوی هیئت علمی و ریاست دانشگاه فرهنگیان استان قم 🔻 دبیر علمی: حجت الاسلام دکتر حسین سوزنچی عضو هیئت علمی دانشگاه باقر العلوم ع ⏳ زمان: دوشنبه 20 آذر ساعت 9.30 الی 12 📍قم، دانشگاه فرهنگیان، پردیس آیت الله طالقانی، سالن اجتماعات 🔹 پخش به صورت مجازی از طریق لینک 📎live.wfrc.ac.ir 🔷 کانال همایش در ایتا 🌐https://eitaa.com/familyconference 🌐کانال اطلاع رسانی اخبار دانشگاه فرهنگیان استان قم @cfufarhangianqom 🧷کانال سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi
فقه المدرسه ج چهارم 020902.mp3
27.41M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403 2 آذر 1402 🔸درس فقه المدرسه - جلسه چهارم ادامه پیشینه فقه المدرسه : 3. ضمان معلم 4. روش تدریس تحلیل و جمع بندی پیشینه شناسی 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
🚦هجدهمین تخصصی دومین همایش ملی «انقلاب اسلامی و افق تمدنی آینده» 🟥محور:الگوهای حکمرانی مردم پایه در آموزش و پرورش ⭕️موضوع: تبیینی از حکمرانی تربیتی مردم محور؛ مطالعه موردی حدیث رساله الحقوق 🎙ارائه:حجت الاسلام دکتر سیدنقی موسوی؛ مدیر پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان قم 🗓 زمان: سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت 14 📍لینک نشست: https://www.skyroom.online/ch/sadr/irhfc 📍سایت و کانال همایش👈 http://irhfc.ihu.ac.ir/fa/ https://eitaa.com/irhfcconf کانال سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi
تبیینی از حکمرانی تربیتی مردم محور 020907.mp3
22.92M
ارائه در پیش نشست: دومین همایش ملی «انقلاب اسلامی و افق تمدنی آینده» تبیینی از حکمرانی تربیتی مردم محور؛ مطالعه موردی حدیث رساله الحقوق 🎙ارائه: سیدنقی موسوی 🗓 زمان: سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت 14 محورها: 1. ارائه و توضیح فرازهای مرتبط به بحث 2. تبیینی از حکمرانی تربیتی براساس مفهوم مشارکت جویی و مشارکت پذیری 3. اشاراتی به شبهه مفهومیه و مصداقیه در اسناد بالادستی و تجارب حکمرانی تربیتی ج اا در بحث حاضر (الگوی مشارکت پذیری حاکمیت در تربیت رسمی) 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
-علمی ترویجی 🔰 موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) با همکاری مدرسه مجازی فقه تربیتی موسسه فرهنگی اشراق و عرفان برگزار می کند: 🌀 كرسي علمی ترويجي:« بررسی برگزاری نماز جماعت در مدارس از منظر فقه تربیتی» 🎙ارائه کننده: حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید نقی موسوی( مدیر پردیس های دانشگاه فرهنگیان قم) 🎙ناقد: حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد شهامت (مدیر گروه فقه تربیتی موسسه اشراق و عرفان) 🎙دبیر علمی: حجت الاسلام مهدی عزیزی (معاونت پژوهش موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام) ⏰ زمان: شنبه 11 آذرماه 1402 ساعت 15:30 🔳 نحوه اجرای برنامه: : قم، میدان سعیدی، خیابان هفت تیر، کوچه ۱۲، تقاطع اول، موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام https://nshn.ir/7bs446NxQtj9 : 🔗 پخش زنده از: http://aparat.com/emamreza_ac/live 💠 مؤسسۀ آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) 🆔 @irsichannel
فقه المدرسه. ج پنجم 020909.mp3
25.09M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403 9 آذر 1402 🔸درس فقه المدرسه - جلسه پنجم دورنمای مباحث / طراحی مسائل فقه المدسه - تقسیم مسائل 1. از حیث شاخه های علوم تربیتی 2. از حیث عناصر مدرسه 3. از حیث درون و برون سازمانی 4. از حیث ابتلاء - معیار تربیتی/مدرسه ای بودن مسائل 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
هدایت شده از خانواده مقاوم
شانزدهمین پیش نشست همایش بین المللی ماهیت خانواده مقاوم و وظایف آن در قبال نظام تعلیم و تربیت رسمی14020916-Segment 1.mp3
31.41M
🎧بشنوید : شانزدهمین پیش نشست همایش بین المللی: ماهیت خانواده مقاوم و وظایف آن در قبال نظام تعلیم و تربیت رسمی 🔻 کارشناسان: 1️⃣ حجت الاسلام دکتر رضا ملایی "کارشناس دفتر تالیف کتاب های درسی" 2️⃣ دکتر محمد فتحعلی خانی "عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه" 3️⃣ حجت الاسلام دکتر سیدنقی موسوی "عضو هیئت علمی و ریاست دانشگاه فرهنگیان استان قم" 🔻 دبیر علمی نشست: حجت الاسلام دکتر حسین سوزنچی"عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(علیه السلام)" 📅 تاریخ برگزاری: دوشنبه 20 آذر 📍مکان برگزاری: قم، دانشگاه فرهنگیان 📌 سایت همایش 🌐https://familyconference.wfrc.ac.ir 📌 کانال همایش در ایتا 🌐https://eitaa.com/familyconference 📌 کانال پژوهشکده در ایتا 🌐 https://eitaa.com/wfrcacir 📌 پایگاه اطلاع رسانی پژوهشکده 🌐 https://wfrc.ac.ir/fa
پیش نشست خانواده مقاوم 020920.mp3
13.7M
شانزدهمین پیش نشست همایش بین المللی: ماهیت خانواده مقاوم و وظایف در قبال تعلیم و تربیت رسمی سخنرانی : سیدنقی موسوی 📅 تاریخ برگزاری: دوشنبه 20 آذر 📍مکان برگزاری: قم، دانشگاه فرهنگیان 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در لیبرالیزم، مقاومت جز حقوق بشر نیست 020927.mp3
4.55M
باسمه تعالی يادواره شهدای دانشجو دانشگاه فرهنگیان قم و سالگرد تدفین شهید گمنام 27 آذر 402 مکان :پردیس آیت الله طالقانی عنوان سخنرانی: در لیبرالیزم، مقاومت جزو حقوق بشر نیست! 🎙️سیدنقی موسوی محورها: -لیبرالیزم بر ازادی ها و حقوق فردی تاکید می کند. -چرا چیزی بنام حق مقاومت کردن در لیست حقوق بشر نیست؟ -مقاومت ستیزی در علوم انسانی مدرن و نئولیبرالیزم ایرانی -تخطئه فرهنگ مقاومت و شهادت با برچسب تعصب و جزم اندیشی 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
فقه المدرسه ج ششم 020930.mp3
19.15M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403 29 آذر 1402 🔸درس فقه المدرسه - جلسه ششم وارد صلب موضوع می شویم: المساله الاولی: ایقاظ المتعلم للصلاه - ابعاد مساله و تشقیق شقوق (مساله ای مبتلابه، مهم، دارای شان سیاست گذاری تربیتی) - پیشینه و اقوال موجود: در وسائل الشیعه و بحار -اقوال فقهیان متن مرحوم کاشف الغطاء: المقصد الثامن عشر في أنّه يستحبّ التظاهر في العبادات الواجبات و المندوبات لمن كان قدوة للناس يقتدون به؛لرئاسة في الدين أو الدنيا، ليكون باعثاً على عملهم، فإنّ الداعي إلى الخير قولًا أو فعلًا كفاعله.و لمن أراد أن يجبّ الغيبة عن نفسه فلا يُرمى بالتهاون و التكاسل في العبادة، و ربّما وجب لذلك، و لمن أراد ترغيب الناس إلى الطاعات، و إيقاعهم في الغيرة ليرغبوا في العبادات، و لمن أراد تنبيه الغافلين، و إيقاظ النائمين. 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
فقه المدرسه ج هفتم 020930.mp3
50.08M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403 29 آذر 1402 🔸درس فقه المدرسه - جلسه هفتم ادامه بحث ایقاظ المتعلم للصلاه ادامه شرح و بسط متن مرحوم کاشف الغطاء : المقام الثالث: في مشتركات العبادات البدنيّة‌ و هي أُمور:منها: أنّه كما يُؤمر المكلّف بفعل الواجبات من الصوم و الصلاة و الطهارة و غيرها و تُرك المعاصي، و تُراد منه، كذلك يُراد منه أن يحمل عياله و أهل بيته على فعلها و تركها‌ بخطابٍ ليّن، ثمّ خشن في غير الوالدين، ثمّ هجر و إعراض بوجهه كذلك، ثمّ في المنام لطالبه، ثمّ ضربٍ من دون استئذان من حاكم الشرع، من غير فرق بين عبده و زوجته و غيرهما. و كلّ من كان عاصياً مهملًا قريباً أو بعيداً مع العلم و ظنّ التأثر، و عدم ترتّب الفساد أو الازدياد منه أو من غيره؛ مع احتمال المعاودة «1» إلا أن تسبق منه التوبة، و تثبت عند الأمر و الناهي يجب حمله على ذلك، و يجري الحكم في جميع الواجبات و المحظورات، و يستحبّ ذلك في المستحبّات و المكروهات على وجه الإيجاب أو الندب. و قد ابتُلي الناس بترك الأمر بالمعروف و النهي عن المنكر.... 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/