همیشه در فضای مجازی در مواجهه با هر پیامی(حتی همین پیام و دیگر پیامهای همین کانال)، به این چند سوال (که از ارکان "سواد رسانه ای" است) توجه کنیم:
1️⃣ سازنده و منبع پیام کیست؟
2️⃣ برای جلب توجه مخاطب، از چه فنونی استفاده شده؟
3️⃣ چه برداشتهای متفاوتی از این پیام میتوان داشت؟
4️⃣ از پیام چه ارزشها و واقیتهایی حذف یا اضافه شدند؟
(حضور حرفه ای و خردورزانه در فضای مجازی را تمرین کنیم)
👉 @seyednaghimousavi
]
⁉️⁉️ متن ⁉️⁉️
ایران ما جائيست که اگرزن به شوهرش خیانت کند، سنگسار میشود واگر مردخیانت کندبه زنش میگویند به شوهرت بیشتر برس... (شیرین عبادی)
💬💬پاسخ:💬💬
🖊سیدنقی موسوی
👉 @seyednaghimousavi
این متن حاوی دو جمله است و مغالطات حقوقی ایندو(که منسوب به یک به اصطلاح حقوقدان است) در ادامه بررسی میشود:
💡بررسی اول: 💡
جمله اول شرطی است و میگوید «اگر زن خیانت کند، سنگسار میشود»
✏️الف) به لحاظ حقوقی و فقهی زنای محصنه (زنای زن شوهردار با مرد زندار) شرایطی دارد؛
✏️ب) تنها در شرایطِ خاص، این تخلف، زنای محصنه، خوانده میشود و زن مجازات میشود (مثلا اگر با اجبار مرد باشد (تجاوز به عنف)، زن سنگسار نمیشود)؛
✏️ج) این حکم مخصوص زن (که در علم حقوق، محصنه خوانده میشود) نیست و مرد را نیز شامل میشود؛
✏️د) پس برخلاف القای متن، این حکم مخصوص زنان نیست تا ظلم و بیعدالتی به زنان باشد و جوازی برای آزادی و هوسرانی برای مردان.
💡💡بررسی دوم: 💡💡
جمله دوم میگوید: "واگرمردخیانت کندبه زنش میگویند به شوهرت بیشتر برس". (این جمله از یک به ظاهر حقوقدان بعید است!)
✏️الف. اگر خیانت مرد (یعنی زناکاری) اثبات شود، بسته به اینکه مرتکب چه زنایی شده باشد، مجازاتهای سنگینی دارد
✏️ب. در دادگاهها توصیههای اخلاقی برای گذشته نمیشود و هوچیگری متن برای القای هدف خود، از همینجا آشکار میشود.
✏️ج) احتمالا منظور، جواز چندهمسری و جواز عقد موقت است که با شرطِ این جمله (اگر مرد خیانت کند)؛ زیرا در نظام حقوقی ایران، چندهمسری و عقد موقت برای مردان، خیانت و جرم محسوب نمیشود؛
✏️د) حال اینکه چرا چندهمسری و عقد موقت در نظام حقوقی اسلام جایز است، بحث مفصلی است و باید در جایی دیگر مطالعه نمود (http://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa915) اما تناقض و پارادوکسی برای یک نظام حقوقی شمرده نمیشود؛
✏️ه) همیشه عدالت در حقوق زن و مرد، به معنای تساوی نیست و نباید باشد؛ زیرا خود، ضدعدالت است
💡💡💡بررسی آخر:
خلاصه کنم. واژه خیانت در جمله اول، به معنای حقوقی آن آمده است و در جمله دوم به معنای عامهپسند و معنای لغوی آن!. این، یعنی "مغالطه مشترک لفظی". مانند به کار رفتن واژه "باز" در این دو جمله: «در باز است، باز پرنده است. پس در پرنده است». این نتیجهگیری، اشتباه و مغالطه است، زیرا واژه "باز" به دو معنا به کار رفته است.
التماس تفکر و مطالعه
👉 @seyednaghimousavi
⁉️⁉️ متن ⁉️⁉️
من زنم و به همان اندازه از هوا سهم میبرم که ریه های مرد.
درد آور است که من آزاد نباشم تا او به گناه نیوفتد!
فرم بدنم بیشتر از افکارم به چشمهایش می آیند..
تأسف بار است که باید لباسهایم را به میزان ایمان او تنظیم کنم
💬💬 پاسخ 💬💬
👉 @seyednaghimousavi
🔸من زنم و به همان اندازه از زندگی و عدالت حق میبرم که مردها!
🔸دردآور است که تو اداره و کارخانه و دانشگاه باید طبق میلِ مردان، چسبان و برهنه لباس بپوشم!
🔸فرم بدنم بیشتر از افکارم به چشمهایشان میآیند!
🔸تاسف بار است که باید کوتاهی و برهنگی لباسهایم را به میزانِ تمایلاتِ اربابان مد و رسانه و کارتلهای پوشاک و لوازم آرایش تنظیم کنم؛ نه خواسته خودم و طراوت و پاکی گوهر درونم
👉 @seyednaghimousavi
بانوی سرزمین من ...🌹
قایمباشکبازیهای امواج دریا🌊 را ببین!
کنار ساحل قدم بزن و بگذار باد صورتت را نوازش کند
و آفتاب🌝 صورتت را لمس کند
بگذار موجهای دریا، تو را به فکر خروش اندازد
💦💦 دریای ذهن و قلبت را مواج کند
تا افکار مردانه را زیر سوال ببری!
افکاری که تو را برهنه میخواهد!
نوشتههایی که برهنگی جسمت را میخواهند نه پرواز روحت و اندیشهات را.
شعرهایی که گوهر درونت، عطر وجودت، طراوت هستیات را ارزان میخواهد.
خفاشانی که در «پُستهای تلگرامی» تمام ارزشها و زیباییهای جسم و جانت را، تنها و تنها به جلوهگری و بدننمایی و برهنگی منحصر میکنند.
جملاتِ به ظاهر زیبایی که گلبرگهای گل وجودت را و پاکیات را، عفافات را مُفت میخواهد.
آری! بگذار ماسهها زیرپایت برقصند
و صدفهای ساحل، برایت طنازی کنند
🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی
👉 @seyednaghimousavi
]
⁉️⁉️ متن ⁉️⁉️
کانال زنده باد اصلاحات نوشت:
کاش به جای حجاب
حیا اجباری بود
شرف اجباری بود
راستی_درستی اجباری بود
کاش داشتن
معرفت_وجدان اجباری بود
بسوی_اصلاحات
💡💡 بررسی و پاسخ:
✍️ سیدنقی موسوی
✅یک. تمام پیام این متن اینه که حیا، شرف، راستی، معرفت و وجدان باید در جامعه جایگزین حجاب بشه.
✅دو. نویسنده تلاش کرده میانِ ظاهر و باطن، تقابل و ضدیت ایجاد کنه! یعنی انسانها در جامعه میان دو راه قرار دارن یا باید ظاهر رو اصلاح کنن یا باطن را. خب یک سوال ساده از نویسنده روشنفکر! «اگه حبه قند توی خاک افتاده باشه، بازهم میگی که ظاهر مهم نیست و باید باطن و ذات حبه قند، سفید باشه؟» در زندگی روزمره شما برای خرید یک خودرو هم به ظاهر و رنگش توجه میکنی و هم به موتور و اینکه از نظر فنی سالم باشه!
✅سه. در اسلام، آموزه حجاب همیشه همراه با حیاء و عفت و پاکدامنی و پاکدستی مطرح شده و متنهای اینچنینی تلاش میکنن میان ظاهرگرایی و باطنگرایی تقابل و تضاد ایجاد کنن! و ظاهر را در پای باطن و به بهانه باطنگرایی سرببرن!
✅چهار. اصلن یک سوال دیگه! اگه حیا باید جایگزین حجاب بشه، خب مردم چرا برهنه و بی حجاب و بر اساس آن الگوهایی که شما از غرب کپی کردین، بیان تو جامعه؟ نمیشه هم باحیا بود و هم باحجاب؟ چرا این تفکر شما همیشه توی فیلمای سینماییتون زنان چادری رو بیحیا و خلافکار و کثیف و ... نشون میدین و اینگونه به مخاطب تلقین میکنین؟! (دم خروس رو باور کنیم یا قسم تون رو)
✅چهار. تحول بنیادی انسانها باید از درون بجوشد و ظاهرسازی و ریاکاری و نفاق در اسلام حرام است. (مثل همین ظاهرسازی و مغالطهای که امثال این متنها انجام میدن!)
✅پنج. اصلن بنابر پیشنهاد این نظریه پرداز، آدمای باحیا، از این به بعد، بی حجاب و برهنه بیان تو جامعه! آدمای با معرفت و با وجدان، مثل لاتها و گردنکشا و راهزنا بیان تو جامعه!
✏️✏️پ ن:
رفت ابرو رو اصلاح کنه، زد چشمو کور کرد!
👉 @seyednaghimousavi
📡میگن اگه بذارین زنها برهنه بگردن، مثِ اروپا و آمریکا برا جونا عادی میشه و همه مُشکلا حل میشه ...
💡میگم پس چرا اونجا میخوان یه کالا رو به خورد مشتری بدن، عکس برهنه یه زن رو هم کنارش سنجاق میکنن؟!
👉 @seyednaghimousavi
یادش بخیر صادق هدایت رماننویس محبوب من ... به پوچی رسید و خودکشی کرد.
👉 @seyednaghimousavi
یه جا خوندنم تعداد صفحات پورن (عکسای کاملا خاک برسری) که از آمریکا آپلود شده روی اینترنت، چهارصدو خوردهای میلیون صفحه است در صورتی که جمعیت مردم آمریکا حدود سیصد و سی میلیونه....
💡وا !! مگه داریم؟ مگه میشه؟ مگر چشم و دل¬سیر نبودن!!
👉 @seyednaghimousavi
💡میگم: ارزش شیشه عطر به سرپوش اونه. اگه یکساعت، فقط یکساعت، سرپوش شیشه عطر رو شُل کنی، همه عطرای داخل شیشه، تبخیر میشن و اونوقت، شیشه خالی، هیچ ارزشی نداره.
همین
👉 @seyednaghimousavi
📡میگن: آدما رو از هرچی منع کنی بیشتر به اون علاقهمند میشن. حجاب و پوشش زنها هم اینجوریه!
💡میگم: پس اگه تو برف زمستون، آدما رو از لباس گرم منع کنی، لباس گرم نمیپوشن؟! و یا تو هوای شیمیایی بگی آدماماسک بزنن، آدما ماسک نمیزنن؟!
👉 @seyednaghimousavi
انتشار برخط مقاله
در سایت دوفصلنامه مطالعات فقه تربیتی، شماره 20، زمستان 1402
http://mft.journals.miu.ac.ir/article_9144.html
عنوان مقاله بررسی همنشینی و جانشینی مردم و حاکمیت در تربیت
نویسنده: سید نقی موسوی
گروه آموزشی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان
10.22034/mft.2024.17676.1321
چکیده
قدرت سیاسیِ حاکمیتها در گسترشِ «اقتدار تربیتی» خود و یا سهمخواهی خانوادهها در تَکروی تربیتی و یا جانشینی دولت بجای خانواده و یا جانشینی خانواده بجای دولت و یا دیگر صُوَر، انحصارخواهی در تربیت و «جانشینی در تربیت» را دامن میزند و در مقابل، ایدهِ «همنشینی در تربیت»، درتلاش است تا تربیت را امری مشارکتی و یا شراکتی تعبیر نماید. نوشتار حاضر با توجه به لزوم توسعه ادبیات تربیت اسلامی و به خصوص ادبیات حدیثپژوهی در تربیت درتلاش است همنشینی مردم (اعم از خانواده، نخبگان و مردم) و حاکمیت و یا جانشینی را با مطالعه حدیث «رساله حقوق» مورد بررسی قرار دهد. روش پژوهش توصیفی استنباطی است. مولف در ابتدا این حدیث را اعتبارسنجی نموده است و در ادامه با نمایهزنی و کدگذاری و سپس طبقهبندی مفاهیم و مدالیل، مجموعه دلالتهای رساله را گردآوری و حقوق و تکالیف تربیتی حاکمیت، خانواده، مردم و نخبگان را در چهار محور تبیین و در ادامه ضمن تایید همنشینی میان مکلفان تربیت، تبیینی از نوع همنشینی کرده است.
کلیدواژهها
#حق_بر_تربیت
#ولایت_تربیتی
#حکمرانی_تربیتی
#تربیت_مردمی
#مقاله
🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی
👉 @seyednaghimousavi
👉http://seyednaghimousavi.ir/
انتشار برخط مقاله
در سایت دوفصلنامه مطالعات فقه تربیتی، شماره 20، زمستان 1402
http://mft.journals.miu.ac.ir/article_9148.html
عنوان مقاله: قاعده فقهی اکرام از منظر فقهی
نویسندگان:جواد ابراهیمی، سید نقی موسوی، جواد مهدوی یگانه
10.22034/mft.2024.17856.1330
چکیده
کرامت انسان در عصر حاضر و در اعلامیه حقوق بشر مورد توجه قرار گرفته است؛ اما کرامت ذاتی و اکتسابی انسان از دیرباز در ادیان آسمانی مطرح بوده است. کرامت می تواند یکی از مبانی انسان شناختی تربیت باشد و إکرام بعنوان یک اصل بر تمام اقدامات تربیتی حاکم گردد. فقه تربیتی به مثابه دانشی نو در تربیت پژوهی درحال رشد است و صورت بندی قواعد در آن اهمیت مضاعف دارد. مساله نوشتار حاضر امکانسنجی ملاحظه «إکرام» به عنوان یک قاعده در فقه تربیتی است که با روش اجتهادی برای اثبات مفاد این قاعده، مستندات قاعده را میکاود. نتایج تحقیق نشان می دهد اکرام به لحاظ مفهومی به هر اقدامی اشاره دارد که شخص نسبت به دیگری انجام می دهد تا شرافت او حفظ شود یا هر اقدامی است که شرافت فرد را حفظ میکند. بر اساس دلیل قرآنی آیه هفتادم سوره اسراء، «اصل قاعده اکرام»، قابل اثبات است و بر اساس ادله عقلی و نقلی نظیر دلالت روایت «اکرموا اولادکم» و دلالت بسیاری از روایات «سیره و گفتار معصومین»، إکرام کودکان «مستحب» است و حکم رعایت کرامت متربیان در تربیت، «مستحب» است. معتبرترین دلیل بر این امر، آیه هفتاد سوره اسراء، و تضافر روایاتی است که در خصوص «تکریم کودکان» وارد شده است. این تحقیق نشان داده که إکرام در جایجای تربیت مصداق دارد و در ابواب مختلف فقه تربیتی تطبیق می شود و استحباب إکرام به شایستگی می تواند در قامت یک قاعده فقهی در تحقیقات فقه تربیتی بکار رود.
کلیدواژهها
#کرامت
#فقه_تربیتی
#تربیت_اسلامی
#حقوق_کودک
#توهین
#تحقیر
#مقاله
🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی
👉 @seyednaghimousavi
👉http://seyednaghimousavi.ir/
✍️ سیدنقی موسوی
خبر مسمومیت 29 پزشک متخصص در پارتی با مشروب و فوت یک نفر و کمای شخصی دیگر و دستگیری فروشنده
بازهم برخورداری پزشکان از رانت در جامعه اسلامی را تداعی کرد!!!!!
چرا شاربان خمر طبق قوانین، مجازات نمیشوند؟؟
دانشی که التزام به آموزه های بهداشتی و سلامتی خود را هم تضمین نمیکند!!
"طرح نور" باید سلبربتی ها، الیت ها، نخبگان، پزشکان و برخوردارن راهم شامل شود، نه فقط دخترکانی که در سودای زندگی لاکچری آنان هستند.
پ ن :
بی جهت یاد یکی از قاتلان شهید عجمیان افتادم و مدافعان وی
#اجرا_حد_شارب_خمر
#طرح_نور
#علم_سکولار
#زنبور_بیعسل
🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی
👉 @seyednaghimousavi
👉http://seyednaghimousavi.ir/
لیبرالیزم آموزشی 030210.mp3
9.29M
جلسه گردهم آیی اساتید دانشگاه فرهنگیان قم
10 اردیبهشت 1403 (پردیس حضرت معصومه س)
🎙سخنران: سیدنقی موسوی
(به مناسبت خیزش دانشگاه های اروپا و امریکا در دفاع از کودکان غزه و سرکوب خشن پلیس )
عنوان: لیبرالیسم از نهاد علم و آموزش رسمی چه می خواهد؟
✅ لیبرالیسم معرفتی (مبانی معرفت/علم شناختی لیبرالیزم)
نسبیت در معرفت و حقیقت و دلسردی از معرفت و حقیقت تا تنزل معیار حقیقت به عمل و فایده و غلبه نگاه های پراگماتیستی
شی وارگی علم و حامل و بایع شدن عالِم
سود محوری مبتنی بر قبلیه گرایی
✅ لیبرالیسم فرهنگی:
افسانه پلوارلیزم فرهنگی و برابری همه خرده فرهنگها و حقانیت ادیان
چاقوی «تفکر انتقادی» (و جریانات فبک و فابک وارداتی) برای ذبح حقیقت و حقانیت و فروکردن تیغ نسبیت فرهنگی
افسانه دانش فراغت دانش از ارزش افسانه سکولاریزم سیاسی و علمی و تربیتی
✅ لیبرالیسم اقتصادی
شی انگاری علم
تجاری سازی دانش
پولی سازی آموزش
معلم فروشنده بجای معلم پژوهنده
✅ لیبرالیسم سیاسی:
توتالیریانیزم سیاسی و علمی و دانشگاهی
مقاومت ستیزی و مقاومت کشی
ملعبه ای بنام «آزادی آکادمیک»، شوخی ای بنام «استقلال دانشگاه»
ردای سکولاریزم بر دوش لیبرالیسم (تربیت مدرن در لباس تربیت سکولار)
هدف تربیت اجتماعی: تربیت شهروند رام
سوژگی مدرن و سوژه مقاوم؟ سوژه مقاوم در ادبیات پست مدرن و مارکسیستی
✅ ✅ گفتمان انقلاب اسلامی بدیل گفتمان لیبرالیسم و نئولیبرالیسم در تربیت
🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی
👉 @seyednaghimousavi
👉http://seyednaghimousavi.ir/
هدایت شده از اخباردانشگاه فرهنگیان استان قم
#اطلاعیه
📌سی و چهارمین پیش نشست همایش بینالمللی ۷۵سال اشغالگری درفلسطین توسط دانشگاه فرهنگیان با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان قم برگزار می گردد.
✅ موضوع : تحلیل گفتمان تربیت مقاومت محور
✅ارائه دهنده: حجت الاسلام دکتر سید نقی موسوی، هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان
⭕️ زمان: دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۰
⭕️ مکان: سالن اجتماعات پردیس آیت الله طالقانی دانشگاه فرهنگیان
🌐کانال اطلاع رسانی اخبار دانشگاه فرهنگیان استان قم
@cfufarhangianqom
ساقی به نور باده برافروز جام ما
مطرب بگو که کار جهان شد به کام ما
ما در پیاله عکس رخ یار دیدهایم
ای بیخبر ز لذت شرب مدام ما
هرگز نمیرد آن که دلش زنده شد به عشق
ثبت است بر جریده عالم دوام ما
حافظ
🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی
👉 @seyednaghimousavi
پذیرش و انتشار برخط مقاله در نشریه علمی رتبه الف: علوم تربیتی از دیدگاه اسلام
ادرس:
https://esi.isu.ac.ir/article_77234.html
عنوان: تاملاتی در مفهومشناسی و مرزشناسی «تربیت انقلابی»
نویسنده: سید نقی موسوی
10.30497/ESI.2024.245953.1751
چکیده
در میان جمعیتهای وفادار به انقلاب اسلامی ایران سبکهای تربیتی متعددی دیده میشود که وجه اشتراک آنها در الگویی از تربیت مبتنی بر انقلاب اسلامی است که به «تربیت انقلابی» موسوم است. نوشتار حاضر درصدد است با روش تحلیل مفهومی به مفهومشناسی و مرزشناسی «تربیت انقلابی»، بپردازد. برای این منظور در ابتدا گونهها و معانی تربیت انقلابی صورتبندی شد و در ادامه با هدف ارائه تعریفی هنجاری از «تربیت انقلابی» و «انسان انقلابی» ، عناصر معنایی «انقلابیگری» تحلیل مفهومی شد. و در ادامه مرز مفهومی «تربیت انقلابی» با مفاهیم مشابه در گفتمان خودی یعنی تربیت مهدوی، تربیت جهادی، تربیت بسیجی، و نیز گفتمانهای رقیب مرزشناسی شد. بعد از بررسیها و تحلیل معانی و اقسام «تربیت انقلابی» و نیز بررسی عناصر معنایی آن در گفتمان انقلاب اسلامی، در تعریف «تربیت انقلابی»، بر فرایند یاریرسانی به متربی برای مبارزه عدالتخواهانه و عقلانی با حاکمیت غیرالهی، و پذیرش و التزام به ربوبیت تشریعی الهی؛ همراه با تایید، مشارکت، نظارت و انتقاد در حکومت اسلامی تاکید شد. همچنین مفهوم «تربیت انقلابی» در گفتمانهای دیگر (پست مدرن، نومارکسیستی و رویکردهای انتقادی) با این مفهوم در گفتمان انقلاب اسلامی، بلحاظ زیربنایی و روبنایی تمایز دارد.
کلیدواژهها
#تربیت_اسلامی
#تربیت_مهدوی
#تربیت_سیاسی
#تربیت_جهادی
#تربیت_بسیجی
#تربیت_انقلابی
#مقاله
🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی
👉 @seyednaghimousavi
👉http://seyednaghimousavi.ir/
تربیت دینی ج هشتم 030216.mp3
34.05M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403
16 اردییهشت 1403 - جلسه بیست و هشتم
🔸درس «تربیت دینی کودک و نوجوان "
ادامه تدریس فصل 5 و اتمام آن
- روشهای پرورش احساس دینی (تبدیل ایمان عقلی به ایمان دینی)
- روشهای جاری سازی ایمان در ساحات زندگی
- روشهای شکل دهی به ویژگیهای مثبت عاطفی، اخلاقی و زیبایی شناختی
🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی
👉 @seyednaghimousavi
👉http://seyednaghimousavi.ir/
فقه حکمرانی تربیتی ج بیست و هشتم 030216.mp3
26.36M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403
16 اردیبهشت 1403
🔸درس فقه حکمرانی تربیتی - جلسه بیست و هشتم
ادامه (مساله اول: حقوق و تکالیف تربیتی خانواده)
- دلیل سوم: روایات وجوب تربیتی عبادی
- مرور اهم روایات
- توشه هایی برای استنباط الگوی حکمرانی تریبتی
🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی
👉 @seyednaghimousavi
👉http://seyednaghimousavi.ir/
💢 به نیّت سلامتی رییس جمهور خدمتگزار و همراهانش بخوانیم:
«اللَّهُمَّ اجْعَلْهم فِی دِرْعِکَ الْحَصِینَةِ الَّتِی تَجْعَلُ فِیهَا مَنْ تُرِیدُ»
🌹
فقه حکمرانی تربیتی ج بیست و نهم 030223.mp3
16.46M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403
23 اردیبهشت 1403
🔸درس فقه حکمرانی تربیتی - جلسه بیست و نهم
ادامه (مساله اول: حقوق و تکالیف تربیتی خانواده)
- دلیل چهارم: روایات تربیت اعتقادی
- مرور اهم روایات
- توشه هایی برای استنباط الگوی حکمرانی تریبتی
🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی
👉 @seyednaghimousavi
👉http://seyednaghimousavi.ir/
فقه حکمرانی تربیتی ج سی ام 030223.mp3
17.41M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403
23 اردیبهشت 1403
🔸درس فقه حکمرانی تربیتی - جلسه سی ام
- ادامه اهم روایات تربیت اعتقادی
- توشه هایی برای استنباط الگوی حکمرانی تریبتی
🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی
👉 @seyednaghimousavi
👉http://seyednaghimousavi.ir/
فقه حکمرانی تربیتی ج سی و یکم 030230.mp3
17.99M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403
30 اردیبهشت 1403
🔸درس فقه حکمرانی تربیتی - جلسه سی و یکم
ادامه (مساله اول: حقوق و تکالیف تربیتی خانواده)
طرح یک بحث کبروی
نسبت و نقش الگوی رشدی (نظریه رشد اسلامی) در استنباط الگوی حکمرانی تربیتی از منظر فقه تربیتی
مقدمه 1
مقدمه 2
مقدمه 3
مقدمه 4
🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی
👉 @seyednaghimousavi
👉http://seyednaghimousavi.ir/
فقه حکمرانی تربیتی ج سی و دوم 030230.mp3
14.31M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403
30 اردیبهشت 1403
🔸درس فقه حکمرانی تربیتی - جلسه سی و دوم
ادامه طرح یک بحث کبروی (نسبت و نقش الگوی رشدی (نظریه رشد اسلامی) در استنباط الگوی حکمرانی تربیتی از منظر فقه تربیتی)
مقدمه 5:
روش شناسی مطالعه نقلی رشدی....
🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی
👉 @seyednaghimousavi
👉http://seyednaghimousavi.ir/