eitaa logo
سیدنقی موسوی
842 دنبال‌کننده
103 عکس
28 ویدیو
51 فایل
فقه و فلسفه تربیتی (آثار، دروس، سخنرانی) سیدنقی موسوی تیله بُنی استادیار دانشگاه فرهنگیان
مشاهده در ایتا
دانلود
به نام خدا آینده شناسی تربیتی و مدرسه عاشورا 🖊️سیدنقی موسوی 1. تمدن لیبرال به سوی آینده ای در حرکت است که نشانه هایی دارد چون ظلم های سیستماتیک جهانی با ابزار سازمان‌های بین‌المللی و تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاعاتی، بردگی مدرن با کمک هوش مصنوعی، تنهایی انسان در سیاه چال فردیت و امر جنسی، تسخیر جریان اطلاعات و فرهنگ از جهت داری علم تا اغواگری فرهنگ تا ابزارگونگی تربیت و تبلیغات و... 2. این تمدن، زوال کودکی را به دنبال داشته و مسیر تندتری در پیش دارد. برغم آنکه توسعه مطالعات کودکی در دو قرن اخیر نوید توجه به حقوق کودک می داده اما همچنان در بر پاشنه بزرگ انگاری کودک می چرخد و با محوریت امیال سکولاریستی، اومانیستی و لیبرالیستی بزرگسالان. 3. آینده تربیت رسمی، به تبع تحولات در رویکردهای مدیریت/ سیاست تربیتی و الگوهای حکمرانی تربیتی، هوشمندانه تر، با اتوریته بیشتر و "قفسهای آهنین" نامرئی تر خواهد شد، هرچند بنام اتونومی، خودمختاری، استقلال کودک، تسهیم اقتدار تربیتی با دیگر بازیگران تربیتی و ... 4. فرهنگ عاشورا، در تجلی خود در انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی مقتدر و مظلوم، نیز آینده هایی از سنخ طلب ثار و ایجاد نظمی نوین و توحیدی با جبهه ستمدیدگان و شبکه استکبارستیزان خواهد داشت. 5. تربیت حسینی، بر شکوفایی فطرت، کمال خواهی متعالی، عدالت جویی صحیح، خداخواهی ناب کودکانه تاکید دارد. 6. کودک در مدرسه عاشورا، آماده مسوولیت‌های بزرگ نسبت به خود، خانواده، جامعه محلی، مذهبی، ديني (امت اسلام) و جامعه جهانی می شود. 7. آینده تربیت رسمی و غیررسمی با الگوی "مع امام منصور" در آینه زیارت عاشورا، رنگ زندگی، سازندگی و کنشگری فعال بخود می‌گیرد و الگوی مندرس دهکده جهانی، شکل دیگری از جهانی شدن (با رنگ مهدوی) خواهد گرفت. 9 محرم 1445 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
هدایت شده از آنتی نفوذ @Mohsen5541
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅آی بزرگترها! آی پدر مادرها! نوحه تربیتی 🎥 با صدای امیر کرمانشاهی 😞باید برای مساجد و حسینیه‌هایی که صدای بچه‌ها داخلشون نمی‌پیچه، افسوس خورد. ✅شیر مادرش حلالش دمش گرم ثابت کرد بدون نماهنگ هم میشه برای نوجوان و کودک کار تربیتی کرد واااقعا عالی بود متن شعرش و چبدمان و همه چیش یه پک کامل بود اجرش با امام حسین.. 📡 / عضویت👇 https://eitaa.com/antinofooz
باسمه تعالی فقه تربیتی و مسائل ایرانی آموزش و پرورش 🖊️سیدنقی موسوی ♦طرح مساله: 1. فقر تئوریک و بومی نبودن علوم تربیتی یکی از مهمترین چالشهای جریان تربیت (رسمی و غیررسمی) در ایران و جهان اسلام است. 2. جریان خودباور تولید «دانش تربیت اسلامی»، درحال رشد و توسعه است و لازم است همزمان علم و عملِ تربیت اسلامی در دامنِ انقلاب اسلامی ایران رشد یابد. 3. اسلامی¬سازی تربیت مانند دیگر عرصه¬های اسلامی¬سازی علوم انسانی بدون توجه به فقه و فلسفه اسلامی ناکارآمد است. تئوری¬پردازی بومی در تربیت با هدف حاشیه¬نگاری بر نظریات غربی و یافتن شواهد از آیات و روایات برای توجیه و اسلامی¬سازی، تجربه ناموفقی در سه دهه اخیر برجای گذاشته است. ♦وضعیت فعلی: 4. جریان تولید فقه تربیتی با محوریت آیت¬الله اعرافی در حوزه علمیه قم با هدف "تفقه در تربیت" و حل مسائل تئوریک تربیت با کمک انضباط روشگانی در "اجتهاد تربیتی" در دودهه درحال رشد و نمو است. موسوعه فقه تربیتی تمام استدلالی سی جلدی، کتب نیمه استدلالی آموزشی، راه¬اندازی دکتری و ارشد فقه تربیتی از 1392 در جامعه المصطفی، پشتیبانی و راه¬اندازی فصلنامه فقه تربیتی (با رتبه ب وزارت علوم)، جانمایی رشته سطح 4 فقه تربیتی در درختواره رشته¬های حوزه های علمیه، اجرای رشته فقه تربیتی در بدنه حوزه¬های علمیه، تربیت فارغ التحصیلان و محققان (حدود 50 محقق و استاد) بخشی از وضعیت موجودِ جریان فقه تربیتی است. 5. فقه تربیتی همدوش خود موجب بسط و تولید عرصه/رشته هایی چون تفسیر تربیتی، حدیث تربیتی، سیره تربیتی، قواعد فقهیه تربیت، آیات الاحکام تربیتی، اصول فقه تربیتی در ادبیات حوزوی و تربیت اسلامی، شده است. ♦آینده: 6. فقه تربیتی در آینده خود نیازمند اتخاذ رویکردهایی است: مساله¬مندی بجای موضوع¬محوری در تربیت¬پژوهی، لزوم حل مسائل واقعی (صفی و ستادی- مسائل ایرانی) ، لزوم تاسیس "فقه حکمرانی تربیتی" و "فقه مدرسه" ، لزوم توجه به بسط و تولید "حقوق تربیتی" و پشتیبانی "تقنین تربیتی"، لزوم توجه فقه تربیتی به طراحی/پشتیبانی/اجرای "الگوی مدرسه/تربیتی"، کاهش فاصله تفقه تربیتی با رویدادهای تربیتی، اشراب نگاه تقریبی و بین المللی با هدف ارتباط با زیست¬بوم تربیتی جهان اسلام و رفع نیازهای معرفتی مسلمان معاصر، تاسیس انجمن علمی و ایجاد شبکه محققان و اساتید. 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
مقاله دشمن شناسی.pdf
1.05M
دشمن ‎شناسی در تربیت سیاسی از منظر فقه تربیتی نوع مقاله : پژوهشی نویسنده: سید نقی موسوی چکیده در سپهر سیاست و در مطالعات سیاسی بحث از دشمن و دشمنی و نفی و اثبات آن مباحث دنباله‎داری را درپی‎ دارد. در برخی دیدگاه‎ها از تطهیر دشمن و تئوریزه کردن تسلیم و نفی مقاومت در مقابل دشمن سخن گفته ‎می‎شود و تلاش می‎شود برنامه درسی در تربیت سیاسی حاوی معرفی دشمن و دشمنی وی نباشد. نوشتار حاضر از افق فلسفه برنامه درسی و براساس روش‎ تحقیق اجتهادی درصدد است به این سؤال پاسخ دهد که «حکم دشمن‎شناسی در تربیت (آموزش دشمن) و میزان مطلوبیت درج دشمن‎شناسی در برنامه درسی از منظر فقه تربیتی چیست؟» برای این منظور، هشت دلیل قرآنی و حدیثی اقامه شد و به صورت اجتهادی مورد بررسی قرار گرفت و این نتیجه حاصل شد که دشمن‌شناسی در تربیت (آموزش دشمن) از باب وقایه، امربه‌معروف، دعوت و نیز از باب وظایف حکومت اسلامی و نیز از باب إعداد قوا و آمادگی برای جهاد و دفاع و تحریض بر آن واجب است. 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️راهپیمایی اربعین یک ذخیره استراتژیک ماست 🔰بیانات دکتر سید نقی موسوی، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قم در راستای لزوم سفر اربعین و ارتباط آن با تعلیم و تربیت @barpa_qom
مقاله نماز جماعت در مدارس.pdf
530.4K
برگزاری نماز جماعت در مدارس از منظر فقه تریبتی سیدنقی موسوی* چکیده: هدف: بررسی اجتهادی «برگزاری نماز جماعت در مدارس» و استنباط حکم آن و نیز احکام روشهای تربیتی در این زمینه و روشهای آسیب­زا، هدف این پژوهش بود. روش: این پژوهش برای حل مساله خود از روش اجتهادی مبتنی بر روش­شناسی دانش فقه (و فقه تربیتی) بهره گرفته و میزان مطلوبیت نماز جماعت و روشهای مفید و نامفید آنرا با مراجعه به قرآن و سنت و عقل و قواعد فقهی استنباط نموده است. یافته­ ها: بررسی­ها نشان می­دهد که اقامه نماز جماعت، بر کارگزاران تربیتی مدرسه از باب وظایف عام هدایتی هر مسلمان، متسحب است و بعنوان کارگزار حکومت اسلامی و یا نائب/وکیل/اجر خانواده مسلمان واجب است. همچنین در جمهوری اسلامی ایران، تکلیفی قانونی است. روشهای برگزاری نماز خود، محکوم به احکام و ضوابطی هستند و از مهمترین ضوابط شرط احتمال تاثیر و حرمت إضرار و إضلال در انتخاب سبک­ها و روشهای تربیتی است. همچنین بهره­گیری از إجبار شدید (واداشتن متربی با سلب اختیار) و إکراه شدید (واداشتن متربی با تهدید جان و آبرو) و إکراه متوسط (واداشتن متربی با تهدید به سلب حقوق الزامی) در اقامه نماز جایز نیست. همچنین درصورتی که اقامه نماز جماعت موجب تنفر از نماز و یا تثبیت نفاق و دورویی (در بلندمدت) شود، حرام و واجب است کارگزاران مدرسه، روش­های مفیدتر و مبتنی بر کارشناسی دقیق، را جایگزین نمایند..... 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
افتتاحیه دوره نظام مباحث خواهران 020620.mp3
16.85M
سخنرانی سیدنقی موسوی در افتتاحیه دوره نظام مباحث توحیدی بسیج دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مکان :خانه معلم قم 020620 عنوان : دلالت‌های تربیتی زیارت اربعین 1. مقدمه : زیارت بمثابه فناوری تربیتی و فناوری نرم شیعه و اشارتی به روایات زیارت امام حسین ع 2. متن زیارت اربعین و دلالت‌های تربیتی آن -سلام در تربیت -نسبت تربیت و ولایت در فلسفه تربیت و ابعاد مفهومی تربیت ولایی -عرضه اعمال و عقاید به امام به مثابه تکنيکی آموزشی و تربیتی (تکرار و تمرین و بازخوردگیری و سنجش آغازين) -نُصح و نصیحت در تربیت اسلامی -استنقاذ از جهالت و حیرت ضلالت بمثابه فلسفه قیام (کلان رویکرد تربیتی قیام) -تفاوت نادانی و نادانی عمیق (جهالت و ضلالت) -مدیریت عواطف و احساسات در تربیت -رجعت و انتطار در تربیت سیاسی اسلامی -نسبت مفهومی تربیت و آینده 3.موخره : چرایی سکوت و گنگی علوم انسانی مدرن و علوم تربیتی معاصر در تبیین و تحلیل پدیده انسانی راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
افتتاحیه دوره نظام مباحث پسران 020620.mp3
12.1M
سخنرانی سیدنقی موسوی در افتتاحیه دوره نظام مباحث پسران (بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان) 20 شهریور 1402. خانه معلم قم عنوان :لکنت زبان علوم انسانی مدرن در قبال پدیده میلیونی راهپیمایی اربعین 1. اصطلاح علوم انسانی و علوم اجتماعی در معنای مدرن و نوین خود از قرن 19 میلادی در زمان آگوست کنت و آثار دیلتای مطرح شد. 2. علوم انسانی، هم زاده تمدن مدرن است و هم موتور محرکه. قرار است بی طرفانه انسان موجود و مطلوب و راه گذار را توصیف و تجویز کند. 3. علوم انسانی و علوم تربیتی مدرن بر مبانی انسان شناسانه اومانیستی استوار است و تجربه گرایی افراطی مبنای معرفت شناسانه اش است و در بُعد هستی شناسانه ماتریالیستی و سکولاریستی است 4. مجموعه مطالعات رشدی (رشد شناختی، عاطفی، اخلاقی، دینی و ...) درتلاش است انسان موجود و جامعه موجود را شناسایی کند. 5. اما می بینیم مانند ژونالیست ها، پدیده ای میلیونی و تکرارشونده بنام راهپیمایی اربعین حسینی را سانسور، تکذیب و تحریف می کنند. 7. حرکت توحیدی و خیزش انسانی همراه با تحولات درونی انسانها در اربعین را انکار می کنند؟ 8. أساسا مبانی و ابزارهای روش شناختی علوم انسانی مدرن قادر به توصیف این پدیده ها نیست. 9. پدیده میلیونی اربعین توحید اجتماعی و سوگ فعال را به نمایش گذاشته 10. اگر قرار است از پیله اومانیستی و سکولاریستیِ علوم اجتماعی مدرن خارج شوید باید آن را خوب بخوانید 11. پدیده اربعین حسینی یک آزمایشگاه اجتماعی و تربیتی است 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
هدایت شده از پژوهشگاه فقه نظام
🔰پژوهشگاه فقه نظام برگزار می‌کند: سلسله‌نشست‌های «چالش‌های نظری و عملی تربیت اسلامی در دنیای معاصر» 👤حجت‌ الاسلام و المسلمین دکتر رضا ملایی؛ پژوهشگر فلسفه در حوزه علمیه قم: «مسائل کلان آموزش عمومی کشور و نسبت آن با آموزش دینی» 🗓 پنجشنبه‌ها 6، 13 و 20 مهر ماه؛ ساعت 10 تا 12 👤حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید نقی موسوی؛ عضو هیئت علمی و رئیس دانشگاه فرهنگیان قم: «آزادی و اجبار، تلقین، تجاری سازی دانش» 🗓 چهارشنبه‌ها 26 مهر و 3 و 10 آبان بعد از نماز مغرب و عشا 👤حجت الاسلام و المسلمین دکتر مصطفی فیض: «آسیب‌ها و محدودیت‌های آموزش دین و تربیت اعتقادی در نظام مدرسه‌ای» 🗓 چهارشنبه‌ها 1 و 24 آبان؛ بعد از نماز مغرب و عشا 👤حجت الاسلام و المسلمین استاد محسن انبیایی: «پژوهش‌های عصب‌شناختی (نورولوژی) و چالش‌های اخلاقی» 🗓چهارشنبه 1 آذر؛ بعد از نماز مغرب و عشا 👤حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد درودی؛ دبیر گروه تربیت‌پژوهی مؤسسه معارف اهل بیت علیهم‌السلام: «چالش‌های پیش روی دانش تربیت اسلامی» 🗓 چهارشنبه‌ها 22 و 29 آذر؛ بعد از نماز مغرب و عشا 👤حجت الاسلام و المسلمین مجتبی وافی؛ مدیر مرکز مصباح‌الهدی و مدرسه عالی علمیه ملا‌صادق: «روایت تجربه‌ی زیسته از چالش‌های تربیت اسلامی در دنیای معاصر و راهکارهای آن» 🗓 چهارشنبه‌ها 6 و 13 دی بعد از نماز مغرب و عشا 📍قم، صفائیه، کوچه ممتاز (24)، پلاک 91، پژوهشگاه فقه نظام ◻️پژوهشگاه فقه نظام 🆔@jiiss_ir
دروس فقه تربیتی :حکمرانی تربیتی سیدنقی موسوی در ادامه سلسله دروس فقه تربیتی سالهای گذشته، توجه فقه تربیتی به حوزه سیاست گذاری و مدیریت تربیتی ضروری می نمایاند. مفروض این است که تجویزات و فتاوای تربیتی می تواند بستری برای "سیاست تربیتی" قرار گیرد. در این باره تعیین حقوق و تکالیف تربیتی بازیگران تربیتی و تسهیم اقتدار تربیتی آنان مهم است و لازم است بصورت اجتهادی حقوق و تکالیف تربیتی بازیگران/عوامل/مکلفان تربیت بررسی گردد (با استفراغ وُسع و الیاس بعد الفحص) و سپس نسبت تکالیف تربیتی هریک و فروعات مرتبط هرکدام تفریع و تبیین گردد. ارتباط برخط به آدرس https://room.gharar.ir/13c2d7f1-2524-4691-814f-95652e2a5e61 شرکت برای عموم طلاب آزاد می باشد 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
فقه حکمرانی تربیتی. جلسه اول 020708.mp3
17.79M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403 8مهر 1402 🔸درس «فقه حکمرانی تربیتی» جلسه یکم 👇🏾: مقدمه 1: دورنمای بحث (مبانی تصوریه و تصدیقیه، پیشینه، امکان سنجی، مبادی و مسائل فقه حکمرانی تربیتی) مقدمه 2: مفهوم شناسی فقه تربیتی نکته 1 : معنای خاص فقه تربیتی، دراینجا مراد است (اشاره به مقاله فقه تربیتی در ترازو) فقه تربیتی به معنای خاص، ادبیات فقه تربیتی عام (التربیه السلامیه) را به پیش می برد و درضمن معنای محصلی ندارد. مسانخت این معنای خاص، با مضافه الیه (حکمرانی تربیتی) نکته 2: تبار فقه تربیتی : گزارشی از تولید فقه تربیتی (نارسی ایده ها و فقه های نو و آسیب شناسی تولید فقه های نو و آسیبهای محتمل تولید زیرشاخه های فقه تربیتی و تحذیر نسبت به مُضاف و مُضاف الیه. مرزبانی فقاهت و روشمندی و مرزبانی موضوع-مضاف الیه-) 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
فقه حکمرانی تربیتی. جلسه دوم 020708.mp3
18.95M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403 8مهر 1402 🔸درس «فقه حکمرانی تربیتی» جلسه دوم 👇🏾: ادامه نکته 2: لزوم اتخاذ عقلانیت حوزوی در تولید فقه های نو مقدمه 3: فتوحات فقه تربیتی قلمرو/سنگرها: سنگر1: تجمیع موضوعات تربیتی موجود در فقه؛ سنگر 2: تفقه در موضوعات کهن، سنگر 3: موضوعات نوین و مسائل مستحدثه ؛ سنگر 4: تفقه در سطح کلان و فرانهادی و حاکمیتی و تمدنی (مثل فقه المدرسه و فقه الحوکَمَه فی التربیه) ضرورت توسعه قلمروهای تفقه تربیتی مقدمه 4: آسیب شناسی برخی آثار و درس¬ها در زمینه فقه تربیتی 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
فقه حکمرانی تربیتی. جلسه سوم 020709.mp3
18.45M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403 9 مهر 1402 🔸درس «فقه حکمرانی تربیتی» جلسه سوم 👇🏾: مقدمه 1: مفهوم شناسی حاکمیت (sovereignty)، حکومت (government)، دولت (State)، قدرت (power) مقدمه 2: مفهوم شناسی حکمرانی (governance) ریشه ها، روایت ها، مبانی فلسفی و تاریخی الگوهای حکمرانی هرمی، بازاری، شبکه ای حکمرانی یعنی یک فرایند که از سیاست گذاری، شروع و به تنظیم گری و درنهایت به خدمات عمومی منجر می شود که در تلاش است تسهیل گرانه مشارکت عمومی ایجاد کند. 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
فقه حکمرانی تربیتی. جلسه چهارم 020709.mp3
20.91M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403 9 مهر 1402 🔸درس «فقه حکمرانی تربیتی» جلسه چهارم 👇🏾: مقدمه 2: مفهوم شناسی حکمرانی مقدمه 3: مفهوم شناسی حکمرانی تربیتی (توضیح تسهیم اقتدار تربیتی، انواع اقتدار تربیتی) 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فقه حکمرانی تربیتی - ج پنجم 020715.mp3
18.19M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403 15 مهر 1402 🔸درس «فقه حکمرانی تربیتی» جلسه پنجم 👇🏾: مرور تعاریف حکمرانی توشه ها و برداشتهایی از تعاریف 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
فقه حکمرانی تربیتی - ج ششم 020715.mp3
21.68M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403 15 مهر 1402 🔸درس «فقه حکمرانی تربیتی» جلسه ششم 👇🏾: - ادامه تحلیل مفهوم حکمرانی - الگوهای مدیریت : مدیریت دولتی سنتی، مدیریت دولتی نوین، حکمرانی -استعمالات حکمرانی: 1. حکمرانی به مثابه حاکمیت نظم یافته، 2. به مثابه حکومت، 3. به مثابه حکمرانی خوب، 4. به مثابه فراتر از حکومت، 5. به مثابه نفی حکومت 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
فقه حکمرانی تربیتی - جلسه هفتم 020716.mp3
18.82M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403 16 مهر 1402 🔸درس «فقه حکمرانی تربیتی» جلسه هفتم 👇🏾: ♦مقدمه 1: معنا و قلمرو و نسبت سنجی حکمرانی تربیتی -نسبت حکمرانی تربیتی با رشته های مدیریت اموزشی/اموزشگاهی، برنامه ریزی آموزشی، برنامه ریزی درسی و نسبت با مقوله سیاست گذاری -مدیریت اموزشی در سه سطح (صفی، ستادی ، نهادی) – ♦مقدمه 2: اشاره ای به اسناد بالادستی در این زمینه -زیرنظام راهبری و مدیریت تربیتی ص 367 کتاب مبانی نظری تحول: -برنامه زیرنظام راهبری و مدیریت نظام ت ت رسمی عمومی ج اا. مصوب شورایعالی آپ (24/7/96) -چرخشهای تحولی در زیرنظام راهبری تربیتی و مدیریت: ((مبانی نظری تحول بینادین ص416) -ضرورت توجه فقیه تربیت به اسناد بالادستی تربیتی 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
فقه حکمرانی تربیتی - جلسه هشتم 020716.mp3
20.05M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403 16 مهر 1402 🔸درس «فقه حکمرانی تربیتی» جلسه هشتم 👇🏾: 🔻مقدمه 3: ظرفیت سنجی فقه تربیتی برای حکمرانی تربیتی -ظرفیت فقه تربیتی برای مدیریت اموزشی در سه سطح (صفی، ستادی ، نهادی) ** تبیین ماهیت آپ جدید و ملاحظات ورود فقه -ماهیت اجتماعی (فقه الاجتماع) -ماهیت سازمانی (فقه مدیریت/سازمان) مناسبات انسانی و ... -ماهیت حکومتی/دولتی (فقه السیاسه/ فقه الحکومه) -ماهیت بین المللی 🔻مقدمه 4: شبکه نسبتهای مفهومی فقه حکمرانی تربیتی با دیگر فقه های نو و دیگر دانشها: -نسبت با فقه الحُوکَمه، فقه الاداره، فقه السیاسه، فقه الحکومه -نسبت با فلسفه تربیت، فلسفه سیاست (ضرورت تفلسف در تربیت در تعامل با تفلسف در سیاست- لزوم هم آغوشی فلسفه تربیت و فلسفه سیاست) 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ حوزه‌های علمیه با همکاری آموزش و پرورش برگزار می نماید: کرسی درس تربیت رسمی عمومی «فقه المدرسه» ویژه طلاب سطوح عالی حوزه و طلاب شاغل در آموزش و پرورش استان قم با حضور استاد سید نقی موسوی زمان: روزهای سه شنبه ساعت ۷ الی ۸ صبح مکان: بلوار شهید صدوقی، بیست متری فجر، مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ، طبقه همکف، مدرس ۱۴۶ •┈••••✾•🍀🌷🍀•✾••••┈• معــــــاونت پرورشــی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم 🆔 @qomparvareshi بارگذاری صوت و متن در 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
قابل توجه مدیران محترم گروه‌های معارف اسلامی سلام علیکم با توجه به آغاز دوره‌های آموزشی مهارت آموزان و نظر به تغییر سرفصل سه عنوان از دروس برنامه درسی این دوره شامل دروس «معلم تحول‌آفرین»، «آشنایی با تجارب مدارس اسلامی» و «آموزش تفکر به کودکان»، ضروری است وبینارهای توجیهی مجازی با شرکت همه اساتید محترم هر یک از این دروس برای تبیین منطق و سرفصل‌های دروس جدید برگزار شود. بدین منظور برنامه برگزاری جلسات فوق به شرح زیر اعلام می‌گردد: ۱. درس معلم تحول آفرین حجه الاسلام والمسلمین دکتر سید نقی موسوی زمان برگزاری: یکشنبه ۱۴۰۲/۷/۲۳ ساعت ۱۴-۱۶ ۲. درس آموزش تفکر سرکار خانم دکتر رقیه فاضل زمان برگزاری: یکشنبه ۱۴۰۲/۷/۲۳ ساعت ۱۶-۱۸ ۳. درس تجارب مدارس اسلامی سرکار خانم دکتر سمیه رام تاریخ برگزاری: سه‌شنبه ۱۴۰۲/۷/۲۵ ساعت ۱۴-۱۶ لینک وبینارها: https://vc.cfu.ac.ir/majaziqom (ورود به صورت مهمان با درج نام کامل جهت تهیه آمار شرکت کنندگان) با توجه به ضرورت شرکت همه اساتید محترم این دروس در وبینارهای یاد شده، مستدعی است مدیران محترم گروه‌های معارف، نسبت به هماهنگی و اطلاع‌رسانی جهت شرکت اساتید محترم هر درس در جلسات مربوطه، اقدامات لازم را مبذول فرمایند. دبیرخانه هماهنگی گروه‌های معارف و تربیت اسلامی
فقه حکمرانی تربیتی - جلسه نهم 020722.mp3
18.65M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403 22 مهر 1402 🔸درس «فقه حکمرانی تربیتی» جلسه نهم 👇🏾: 🔻مقدمه: -بحث از شخصیت حقوقی در فقه - دیدگاه ها در مسئولیت مدنی و کیفری شخصیت حقوقی - نسبت این بحث با تفقه در مسائل حکمرانی تربیتی (ابتناء یا عدم ابتناء) 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📣 محاکمه! 👈 به جرم نسل‌کُشی فلسطینی‌ها در غزه ✏️ رهبر انقلاب، صبح امروز: در قضیّه‌ی فلسطین، آنچه که جلوی چشم همه‌ی دنیا است جنایتِ نسل‌کشیِ رژیمِ غاصب است... مراکز پُرجمعیّت را انتخاب میکنند و میزنند. چند هزار تا حالا کشته دادند فلسطینی‌ها در غزّه، در همین چند روز! ... دولتِ غاصبِ رژیمِ صهیونیستیِ امروز قطعاً باید محاکمه بشود. ۱۴۰۲/۷/۲۵ 🖼 مجموعه محاکمه 💻 Farsi.Khamenei.ir