فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انتشار برای اولین بار | فیلم منتشر نشده از اشکها و نگرانیهای حاج قاسم در روز تودیع از فرماندهی سپاه کرمان و معرفی به عنوان فرمانده نیروی قدس
@Fars_Plus
14011005_42952_64k.mp3
6.95M
واقعا چرا حضرت آقا اینقدر به علامه مصباح ارادت دارند؟
امام خامنهای دامت تاییداته: من صحبتهای آقای مصباح را در عصرهای ماه رمضان گوش میدادم و استفاده میکردم!
من در میان همه فضلای حوزه کسی را به جامعیت ایشان نمیشناسم!
🔶صوت کامل بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده مرحوم علامه آیت الله مصباح یزدی
۱۴۰۱/۱۰/۰۵
🇮🇷 #آنسوتر
@seyedrazy
انتقاد به دولت در تقسیم ناصحیح انفال.mp3
5.9M
🎙 انتقاد آیتالله میرباقری از نحوۀ تقسیم اَنفال
⚡️ انفال نباید براساس «الگوی توسعۀ سرمایهداری» توزیع شود.
🖇 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/4921
#تصمیمسازی
☑️ @mirbaqeri_ir
بله برادر
#بچههای_شیکاگو، شیاطین تعلیم یافتهای هستند که به این راحتی ها از رو نمیروند. با مغالطات نخ نماشدهای مثل شفافیت و قیمت گذاری دستوری و بهرهوری، گوش فلک را کر کردند که قیمتگذاری را رها کنید و خودرو را به بورس کالا ببرید تا مسئله خودرو حل شود. حالا که با نسخههایشان، قیمت خودرو به شدت بالا رفته و مردم دادشان درآمده افاضه فرمودهاند که خیر، اینها کافی نیست خودرو را به بازار آزاد، بخوانیم #بازار_سیاه ، بسپارید. و باز هم که قیمتها منفجر شد، لابد میگویند کار ما نبود.
این آیه چقدر مناسب این قماش است:
«کمثل الشیطان اذ قال للانسان اکفر فلما کفر قال انی بریء منک انی اخاف الله رب العالمین» قرآن کریم، سوره مبارکه حشر، کریمه
«به مانند شیطان که به انسان گفت کافر شو. پس هنگامی که او کافر شد شیطان گفت من از تو تبری میجویم، من از خدا میترسم!!!»
کی ما، جامعه ما و مسئولان ما به این بلوغ میرسیم که این شیاطین را رجم کنیم؟
🖋سید محمدرضا رضی بهابادی، محقق اقتصاد مقاومتی
🇮🇷 #آنسوتر
@seyedrazy
⚫ بازنشر بهمناسبت سالروز رحلت آیتالله مصباحیزدی (ره)
💠 چهاردهمین شماره مجله خردورزی
🔸به همت مؤسسه فرهنگی ـ هنری شناخت چهاردهمین شماره مجله «خردورزی»، ویژهنامه «مذهب و جهان معاصر» در شهریورماه ۱۴۰۱ منتشر شد. این شماره از «خردورزی» به تبیین اندیشهها، مسائل، انگارهها، و چالشهای «مذهب و جهان معاصر» میپردازد.
📌 فایل مجله را اینجا دانلود کنید
#خردورزی #دین #مذهب
📍کانال مجله خردورزی:
@kheradvarzi_ir
DIDEBAN_ANDISHE_N0.34_web.pdf
14.57M
🔶 نشریه دیدهبان اندیشه
(شماره ۳۴ - دیماه ۱۴۰۰)
🔸با موضوع | خون و القلم ؛
بررسی رصدی - تحلیلی «اندیشه مقاومت»
🔻اندیشه مقاومت یکی از راهبردهای انقلاب اسلامی است که مبتنی بر مبانی فقاهتی و معرفتی اسلام ناب سامان یافته است. تعبیر «گفتمان مقاومت» در واقع ناظر به حفظ حقیقت انقلاب اسلامی توسط امت معنا پیدا میکند و این گفتمان تحولات مهمی را در معاصرت ما ایفا کرده است.
🔻دیدهبان اندیشه بر اساس رسالت تبیینی خود با رصد ژورنالیسم اندیشه در فضای مجازی، ابتدا به مسئله اندیشه مقاومت میپردازد و آنرا در مکتب شهید سلیمانی بررسی میکند. در ادامه گزارشی از روایت جریانات مختلف فکری پیرامون مسئله مقاومت و مکتب شهید سلیمانی ارائه میدهد...
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
📌آدرس کانال؛
🆔 @fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹وصیتنامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
از اصول مراقبت کنید، اصول یعنی ولیفقیه خصوصا این حکیم مظلوم، وارسته در دین، فقه، علم، عرفان، معرفت، خامنهای عزیز را عزیز جان خود بدانید، حرمت او را حرمت مقدسات بدانید.
#وصیتنامه_سردار_قاسم_سلیمانی
#مراقبت_از_اصول
او زودتر قامت بست.نمی دانم چرا صدایی در گوشم گفت:از قنوتش عکس بگیر،رفتم کنار منبر ایستادم .دو سه تا عکس ازش گرفتم💔
برشی از کتاب تور تورنتو
🔶شهید امیرحسین قربانی بهابادی از شهدای پرواز اوکراین که پدر و مادر بزرگوارش در صبر و بصیرت، حماسه آفریدند.
#سالگردشهادت
#شهیدامیرحسین_قربانی
@shahidghorbanibahabadi
🔆با سلام و احترام خدمت دغدغه مندان گفتمان انقلاب اسلامی
💠بنابر درخواست دوستان جهت آشنایی با گفتمان اقتصادی انقلاب اسلامی، لیستی از فعالان این عرصه که در حال حاضر در پیامرسان ایتا حضور فعالی دارند تقدیم حضور می گردد.
🔘توصیه میکنم کانالهای زیر را برای آشنایی با مبانی اقتصاد و مباحث روز اقتصادی ایران و جهان با نگاه تمدنی دنبال و به دوستانتان معرفی کنید:
🔸پرفسور مسعود درخشان:
@profderakhshan
🔹حجت الاسلام محسن قنبریان:
@m_ghanbarian
🔸دکتر حمیدرضا مقصودی:
@hamidrezamaghsoodi
🔹دکتر محمدجواد توکلی:
@eqmoq2
🔸دکتر علی سعیدی:
@DrSaeedi
🔹دکتر سید یاسر جبرائیلی:
@syjebraily
🔸حسین زمانی میقان:
@hzamanim
🔹اقتصاد راهبردی/ارسلان ظاهری
@Arsalan_Zaheri
🔸افرا/سید امیرحسین حسینی:
@afra_eco
🔹اقتصاد و رسانه/حسین عباسی فر
@h_abasifar
🔸ایران قوی/دکتر سید سجاد پادام
@sspadam
🔹هنر حکمرانی و توسعه/محمدجواد حق شناس
@hokmraniirani
🔸اقتصاد کاربردی/دکتر رضا غلامی
@DrRezaGholami
🔹اقتصاد انرژی/دکتر همت قلی زاده
@hemmatgholizadeh
🔸آنسوتر/حجت الاسلام سید محمدرضا رضی:
@seyedrazy
🔹ساخت ایران/حجت الاسلام حسین مهدیزاده:
@social_theory
🔸سین.صاد.قاف/دکتر ساجد صمدی قربانی
@sinsadqaf
🔹محمدحسن دهقانی
@dehghani_org
🔸موسسه قصد:
@qasdway
🔹کتابخانه قصد:
@SSL_Qasd
میگوید چرا هر چه میگویید برعکس آنچه میگویند است؟
میگویم، آنچه معمولا میگویند بنا به فرهنگ رایج رسانهای، در جهت تحقیر ملت است. به محض این که بوی تحقیر را احساس میکنیم، نسبت به صحت گفتهها و شاخصها شک میکنیم.
جستجو که میکنیم، معمولا اثبات میشود که ماجرا برعکس است.
قوتهایمان را تحریف میکنند و ضعیف نشان میدهند.
ما هرگز تحقیر تنها حکومت ولایی دنیا را نمیپذیریم.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
شرکت آمریکایی آمازون، ۱۸ هزار کارمند خود را اخراج میکند
🔗 iribnews.ir/fa/news/3703808
اقتصاددانها به این میگویند افزایش بهرهوری نیروی کار!! همینقدر بیحیا!
١٧ هزار نفر در حالی اخراج میشوند که جف بزوس رکورد استثمار کارگر را شکسته بود و این یعنی باز هم حرص و طمع بازار آزادِ انحصاریشان تمامی ندارد! قربانی این بازیِ بازار آزاد هم فقط کارگران بیچاره هستند!
♨️ اقْتِصادْباطَعْمِمَلَسِرَسانِه: 🇮🇷
💠https://eitaa.com/joinchat/2550136832C0e295d7db7
مطابق با آمار مرکز آمار و آمارهای بینالمللی، بیش از ۶۸ درصد از ایرانیها در خانه خود زندگی میکنند و به انضمام بیش از ۷ درصد از ایرانیها که در خانههای رایگان (وقفی و سازمانی) زندگی میکنند، تنها ۲۳ درصد از ایرانیها اجاره نشین هستند. یعنی مالکیت خانه در ایران، بالاتر از آلمان،ژاپن، کره، آمریکا، عربستان، ترکیه و بسیاری از کشورهای مثلا پیشرفته است.
اما مطابق با شاخص من درآوردی قیمت مسکن به درآمد جاری، ایرانیها ۲۹ سال تا خانه دار شدن فاصله دارند و در میان ۱۰۶ کشور دنیا، رتبه ۱۰۰ را دارند.
کدام شاخص واقعی است؟ اگر این شاخص درست است، چرا مالکیت خانه در میان ایرانیها از همه این کشورهای جیگولوی نایس بالاتر است؟
واضح است که همانند همه شاخصهای پولی، شاخص درآمد آن هم درآمد اسمی هرگز نمیتواند نماگر خوبی از واقعیات اقتصادی کشور باشد. نه کم بودن این شاخصها و نه زیادبودنشان، تقریبا هیچ گویایی درباره واقعیتهای رفاهی کشور ندارند.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
فاطمه گویاترین فریاد عشق
روح سبز عاطفه، همزاد عشق
ای دلت پر نور تر از آفتاب
ای کلامت عشق را تفسیر ناب
موج زن در هر کلامت شط نور
خطبههایت شرح ناب خط نور
میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) مبارک باد💐🌺🏵️😍
#مادر
طرح انسیة الحوراء؛ کاری از آقایان علی اخوان بهابادی و مظاهری
شاه که در رفت کجا رفت؟
امام خمینی ره جواب می دهند
👆👆👆
https://eitaa.com/joinchat/1909784716C2f5156ded3
متن وارده:
🔺مرثیه ای برای قطارهای یخ زده!
✍صلاح الدین خدیو
1⃣در حالیکه " قطار پیشرفت رئیسی" همچنان به پیش می تازد، قطارهای مسافری مشهد یکی پس از دیگری یخ می زنند و از حرکت باز می مانند.
یخ زدن قطارها با بارش چند سانتی متر برف و سرمای چند درجه زیر صفر، پدیده ای متعارف نیست.
هرچه هست اشکال از برف و سرما نیست، اشکال از خود قطار است. یا بهتر است گفته شود، مشکل خود قطار پیشرفت رئیس دولت است.
برای واکاوی این مفهوم، بهتر است نقبی به تاریخ بزنیم و بفهمیم که اصلا علاقه رئیسی به تعبیر کذایی قطار پیشرفت از کجا آمده!
2⃣ 150 سال قبل، یعنی تقریبا اواسط دوره ی ناصری از لحاظی مثل حالا بود.
مسافرت های خارجی نسبتا زیاد شده بود و سیاحان و زائران و تاجران و دیپلمات ها، پیشرفت های شهرهایی مانند استانبول، بمبئی، تفلیس و قاهره را با عقب ماندگی های مملکت مقایسه می کردند.
انقلاب حمل و نقل نیمه ی دوم قرن نوزدهم و فن آوری هایی چون خط آهن و کشتی بخار در کانون این مقایسه ها قرار داشت.
در حالی که شهرهای نامبرده در همسایگی ایران همه دارای خطوط ریلی بین جاده ای شده بودند و متروپل های غربی مانند لندن و نیویورک در شرف افتتاح قطار شهری بودند، ایران در دوران درشکه و قاطر مانده بود.
از این رو در اذهان نخبگان، احداث راه آهن نه تنها معادل پیشرفت و درآمدن از عقب ماندگی بود، بل آرزویی ملی هم به شمار می رفت.
این امر حتی یکی از خواسته های مشروطه خواهان هم بود.
شوربختانه اما تحقق این آرزو دستکم هفتاد سال به طول انجامید.
یعنی تا آمدن رضاشاه و تاسیس دولتی متمرکز و مقتدر که به شیوه ای معجزه آسا، پروژه را در عرض یک دهه به سرانجام رساند.
باری شمال و جنوب کشور نخستین بار بهم متصل شد و پایتخت در کانون یک شبکه مواصلاتی بزرگ قرار گرفت.
ضعف مفرط دولت ایران و مداخلات استعماری و نفوذ و رقابت فزاینده روسیه و انگلیس که ماحصل آن برای ایران ضعیف، یک بازی حاصل جمع صفر بود، عامل اصلی این تاخیر صد ساله بود.
3⃣ بالاخره قطار به ایران رسید و غیر از مزیت های اقتصادی، از رهگذر تسریع جابجایی انسان در درون مرزهای ملی، نقشی سترگ در پروژه ی ملت سازی ایفا نمود.
این موفقیت به معنای پایان رابطه ی استعاری میان قطار و پیشرفت نبود.
چه پیشرفت در فناوری های حمل و نقل با شتاب ادامه داشت و به زودی نسخه های دوم و سوم و ... آن از راه رسیدند.
سیستم های نوین حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی آمدند، اما ایران باز عقب ماند.
به طور مثال در حالی که متوسط سرعت خطوط ریلی در جهان، دستکم 250 کیلومتر در ساعت است، ایران با داشتن کمتر از نصف این میزان، عملا در نیمه ی قرن پیش مانده است.
وضع طرق و شوارع و اتومبیل ها هم که رسما قتال ترین معابر جهان محسوب می شوند، بهتر از خط آهن نیست.
به طریق اولی ناوگان هوایی هم که احتمالا فرسوده ترین نوع خود در سطح جهان است، اساسا قابل اشاره نیست.
با این اوصاف دوباره مساله شدن عقب ماندگی در حوزه حمل و نقل و مقایسه با فرودگاه های عظیم و قطارهای تندرو کشورهای دیگر امری دور از انتظار نیست.
4⃣ رئیسی مانند سایر ایرانیان در ناخودآگاه تاریخی اش، استعاره این همانی قطار و پیشرفت را به ارث برده است.
اما مشکل این جاست که وی اصل این مفهوم را سر و ته گرفته است: قطار پیشرفت، قطار و پیشرفت یا اصلا پیشرفت قطار؟
لی کوان یو مستبد مصلح، و خالق کشور سنگاپور از یک جزیره ی منزوی به یک کشور جهان اولی کار خود را با رهیافتی صحیح از این مفاهیم آغاز نمود.
کیسینجر می گوید آقای لی مدتها به صورت هفتگی و منظم، گزارش نظافت سرویس های بهداشتی فرودگاه های این کشور را شخصا دریافت می کرد.
چرا که معتقد بود آن مکان های کذا، نخستین جایی است که تصور خارجیان و سرمایه گذاران از یک کشور را شکل می دهند.
اکنون اگر یک نفر خارجی وارد فرودگاه امام یا مهرآباد شود، یا در سرویس های بهداشتی بین راهی توقف کند، با چه ذهنیتی به کشور خود باز می گردد!
لی کوان یو فقط دستور نمی داد، بلکه اجرا و نظارت هم می کرد.
اولویت اول وی اقتصاد بود و سیاست را هم در خدمت آن بکار می گرفت.
جالب این که هوشمندانه می گفت سنگاپور خالی از ایدئولوژی است.
وی کشور کوچکش را که چون لقمه ای می توانست توسط دو غول آمریکا و چین بلعیده شود، به جایگاهی رساند که میان غول ها تنش زدایی و خود از مزایای آن بهره مند شود.
قطار پیشرفت قطاری نیست که در برف گیر کند. رئیس جمهور دلسوز هم کسی است که بجای مدیریت جهان برای نظافت و سرعت و کیفیت قطار طرح و برنامه داشته باشد.
چین که در قرن نوزدهم از حیث خطوط ریلی، همپای ما بود، امروز با داشتن هزاران کیلومتر خط آهن سریع السیر در جایگاه اول جهان ایستاده است.
در این کشور فواصل هزار کیلومتری در کمتر از سه ساعت طی می شود.
این تحول زمانی بوجود آمد که انقلابی های کمونیست فهمیدند، بهبود سرعت قطار از صدور انقلاب مهم تر است.
🔶مرثیهای برای هویت های یخ زده!
🖋سید محمد رضا رضی
🌴بخش اول
یکی از دوستان عزیز آقای م. ر. مطلبی را برای حقیر فرستادند که عنوانش «مرثیهای برای قطارهای یخ زده» و منتسب به آقای صلاح الدین خدیو بود. ایشان را نمیشناسم اما این تفکر «خود تحقیری» را به خوبی میشناسم.
ایشان یخ زدگی قطارهای مشهد که در خطوط ریلی جهان کاملا طبیعی است و حتی پیشرفتهترین فناوریهای ریلی را میخواباند، بهانه کرده و به بازخوانی تاریخ قطار و پیشرفت در ایران میپردازد. ایران کنونی را با عصر ناصرالدین شاه مقایسه میکند و سنگاپور و دیکتاتورش لی کوان یو را بر سر ملت ایران میکوبد و سه مفهوم را مطرح میکند، قطار پیشرفت، قطار و پیشرفت قطار.
این متن بهانهای شد تا مبتنی بر تحقیقات علمی و مستند، روایتی دیگر از تاریخ قطار در ایران را بیان کنم که شاید مردم ما کمتر شنیده باشند.
🖌 اولین خط آهن ایران توسط بازرگانی به نام مرحوم محمد حسن کمپانی امین الضرب(که از دوستان نزدیک سید جمال الدین اسدآبادی بود)، در ۱۳۰۸ ق. میان آمل و محمود آباد کشیده شد.(بنگرید به کتاب: زندگینامه حاج محمد حسن کمپانی؛ امین دارالضرب، نوشته شیرین مهدوی، ۱۳۷۹) کمی بعدتر راهآهن تهران تا شهرری در دوره ناصری تاسیس شد.
اما دلسوزان کشور در آرزوی تاسیس راه آهن سراسری بودند.
برخی اهالی دربار و سیاسیون، بعضی نمایندگان مجلس و نیز بعض فعالان مشروطه و علمای بیداری چون شهید شیخ فضل الله نوری و حاج آقا نورالله اصفهانی برای احداث راه آهن تلاشهای بسیار کردند. مثلاً شرکت نساجی اسلامیه اصفهان به دنبال احداث راه آهن محوطه اصفهان بود. اما در سطح ملی همه ایشان به دنبال راهآهنی بودند تا جاده چندهزارساله ابریشم را از شرق تا غرب ایران زنده کند. (مقاله جبهه اقتصاد مقاومتی در ایران معاصر، سید محمد رضا رضی، مجله پدافند اقتصادی، شماره ۴، سال ۱۳۹۲)
🖌🖌 به ناگاه با روی کارآمدن حکومت انگلیسیها در ایران با میدانداری رضا پهلوی، طرحی که یک ملت بیش از نیم قرن به دنبال آن بودند ناباورانه عوض شد و به جای خط آهن شرقی غربی، یک راه آهن شمالی جنوبی با سرمایه و نیروی کار ملت ایران برای انتقال سربازان و ماشین جنگی انگلستان از خرمشهر در جنوب به مرزهای شوروی در شمال کشیده شد تا ایران پل پیروزی انگلستان در جنگ جهانی دوم باشد. ایران علاوه بر پل پیروزی اجنبی، دوباره سرزمین قحطی نیز شد. کمتر از ۲۵ سال پس از قحطی بزرگ ۱۲۸۶ تا ۱۲۸۸ ش. که حدود ۱۰ میلیون ایرانی را به کام مرگ برد، قحطی دوم، که هیچ اثر مستقل پژوهشی ای بدان نپرداخته است و شناختمان از این فاجعه را مدیون دکتر محمدقلی مجد هستیم، حدود ۴ میلیون از پدران ما را کشت!!(سرزمین قحطی، پل پیروزی، محمدقلی مجد، ۱۳۹۵) البته عامل این فاجعه تنها بدهکاری و صرف بودجه ملت برای راه آهن انگلیسی نبود اما افسانهسرایی های تطهیرکننده رضاشاه خائن و سفاک در احداث راه آهن را برباد میدهد. تفصیل مطلب را در کتابها و مستندهای گوناگون موجود میتوانید دنبال کنید.
پهلوی دوم نیز با فروش نفتی معادل ۶ میلیون بشکه نفت برای ۳۵ میلیون جمعیت به توسعه راه آهن پرداخت.
البته همه این خطوط امروز مورد استفاده مردم ما هست و انشاءالله خواهد بود.
🖌🖌🖌 انقلاب اسلامی به سان سایر عرصهها، پیشرفتی بزرگ و سریع در عرصه حمل و نقل کشور ایجاد کرد.
خطوط جادهای با جهش از حدود ۶۰ هزار کیلومتر به ۲۳۰ هزار کیلومتر، ۴/۴ برابر شدند. جادههای روستایی ۱۲/۵ برابر و آزادراهها ۸ برابر شدند.
ایرانیان پس از انقلاب ۲۵ برابر از هواپیما استفاده میکنند و بارهای جابهجا شده ۱۶ برابر شده است.
در بحث خودمان یعنی پیشرفت قطار و ریل، در این ۴۰ سال با متوسط فروش نفت ۱ تا ۲/۵ میلیون بشکه نفت برای ۷۰ تا ۹۰ میلیون نفر، خطوط آهن کشور نزدیک به دوبرابر شده است!
رتبه جهانی ترابری خطوط ریلی ۲۰ پله صعود کرده است.
بارهای جابهجا شده با قطار با ۶۰۰ درصد رشد به حدود ۲۷ میلیون تن در سال ۲۰۱۶م. رسیده است. (کتاب صعود ۴۰ ساله، صص ۱۵۸ تا ۱۶۳ به نقل از آمارهای صندوق بین المللی پول نشانی:( https://data.worldbank.org/indicator/IS.RRS.TOTL.KM?end=2016&locations=IR&start=1980&view=chart
ایران که بازار لوکوموتیوهای آلستوم(متعلق به شاخه فرانسوی خاندان صهیونیستی روچیلد)، جی. ام. (متعلق به خاندان های صهیونیستی آمریکا) و اندکی هم رومانیایی بوده است(و هنوز نیز پایههای ناوگان ریلی کشور را تشکیل میدهد) در سودای جهش دانش بنیان است.
در این مدت کشوری که یک پله فلزی ساده برای واگنهای باری نمیساخته است علاوه بر نهضت قطعهسازی امروز در مجموعه مپنا در حال ساخت «لوکومتیو ملی» است!
امروز کارگران و مهندسان و متخصصان ریلی ما به رغم همه مشکلات در دنیا میدرخشند.
بله، این تحولات بزرگ وقتی به وجود آمد که ما انقلابی شدیم.
🔶مرثیهای برای هویت های یخ زده!
🖋سید محمد رضا رضی
🌴🌴بخش دوم
🖌🖌🖌🖌 باری، «هویت یخ زده» با یک برف و یخبندان همه هویت خود را به حراج میگذارد. در همین روزها، فشل شدن کامل سامانه کنترل مرکزی قطارهای سراسر آمریکا، همانجایی که قبله اوست، را نمیبیند اما یخ زدن چند قطار را میبیند که البته همان نیز باید تدبیر شود و اگر کوتاهیای شده است قابل پذیرش نیست.
🖌🖌🖌🖌🖌 هویت یخ زده، چند جزیره کوچک یعنی سنگاپور و دیکتاتورش کوان یو را چماق میکند و بر سر ملتی بزرگ و حکومتی مستقل و پیشرو میزند.
جالب اینکه سنگاپور یکی از ببرهای آسیایی است که به شدت استعداد گربه شدن را دارد و مستعمره بیش از ۷۰۰۰ شرکت چندملیتی است تا با استثمار نیروی کار ارزان سنگاپور بازارهای جهان را قبضه کنند.
در دهههای ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰م. سنگاپور، کره، تایوان و هنگ کنگ به جهنم کارگران ارزان و نیز به کریدور تجاری کالاهای اروپایی آمریکایی تبدیل شد تا بهشتی برای اقتصاد صهیونیستی و آمریکایی باشد. (نگاه کنید به کتاب: جهانیسازی فقر و نظم نوین جهانی، میشل کاسادوفسکی، ترجمه محمد روحانی، صص ۱۳۷ و ۱۳۸)
قطعا در این فضا ساخت هتلهای مجلل و کنترل مداوم نظافت دستشوییهای فرودگاههای سنگاپور وظیفه روزانه آقای لی در برابر اربابان غربیاش بوده است.
انگار بعضی از ما کماکان در آرزوی دیکتاتورهایی مانند لی کوان یو و رضا شاه هستیم...
🖌🖌🖌🖌🖌🖌 عزیزان، خوبان و دوستان!
ایران هم در قطار پیشرفت کرده است و هم قطار پیشرفتش از سریع ترین قطارهای جهانی است. (بنگرید به کتاب صعود چهل ساله، راجی و خاتمی، چاپ ۲۲، ۱۴۰۱ش.)
باشد که از تحقیر، بیهویتی، لیبرالیسم و غربزدگی فکری و فرهنگی آزادیمان را جشن بگیریم. ما ملتی هستیم که به برکت انقلاب اسلامی ظرفیت تبدیل شدن به یک تمدن جهانی را داریم، اگر خودمان را باور کنیم و ذهنها و هویتهای یخ زده بگذارند...
الهی...
🇮🇷#آنسوتر
@seyedrazy
یک نفر پا نشد!.mp3
1.36M
🎙#بشنوید| یک نفر پا نشد!
انتقاد استاد از غفلت ما نسبت به دگراندیشان نجیب و عدالتخواه غربی که خود غرب آنها را سانسور کرده است. مانند روژه گارودی و راتای چاک.
باید این بزرگواران عدالتخواه و مظلوم را از غربت به در آوریم.
به نقل از کانال مرحوم استاد فرج نژاد:
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🇮🇷#آنسوتر
@seyedrazy
دیدار رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا با خانم سلمی فاروقی همسر مرحوم روژه گارودی در اردیبهشتماه ۱۴۰۱
در این متن هم با روژه گارودی بیشتر آشنا میشویم و هم خاطراتی ناب از همسرش میشنویم.
https://www.irna.ir/news/84749462/%D9%87%D9%85%D8%B3%D8%B1-%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%87-%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D9%88%D8%AF%DB%8C-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%85%D8%B4%D9%87%D9%88%D8%B1-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%88%DB%8C-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%88%D9%85%D8%AA-%D9%85%D9%84%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1
🇮🇷#آنسوتر
@seyedrazy
از دلایل متقن بر حرکت اقتصاد ایران در مسیر استقلال این است که در دوران پهلوی تمامی تولید گندم ایران برای ۳۳ تا نهایتا ۴۰ روز جمعیت ۳۰ میلیون نفری ایران کافی بود و برای ۳۲۵ روز یا ۱۰ ماه و نیم باقیمانده باید گندم وارد میشد و اگر کشتیهای گندم به ایران وارد نمیشد نان در ایران وجود نداشت.
اما اکنون برای حداقل ۱۰ ماه برای جمعیت ۸۰ تا ۹۰ میلیون نفری ایران گندم داخلی داریم.
منبع:
۱. تاریخ معاصر ایران از دیدگاه امام خمینی ره، صفحه ۳۳۳، سخنرانی به تاریخ ۱۳۵۷/۸/۱۱ ، تاریخ نشر ۱۳۸۴، انتشارات تبیان
۲. روزنامه اطلاعات ۱۳۵۶/۶/۱: از کشاورزان امسال ۵۳۰ هزار تن گندم خریداری شده است.
🖌سید محمد رضا رضی
🇮🇷#آنسوتر
@seyedrazy
🌸 پاسخ رهبر انقلاب به عده ای که با دیدن یک مشکل در کشور سریع اصل نظام و انقلاب را زیر سوال می برند.
🔻 رهبر معظم انقلاب:
🔹 این درست است که تا در یک گوشه، مختصر نابسامانیای به عقیده و سلیقه کسی پیدا شود، ریش بجنباند و بنا کند اعتراض و اشکال کردن!؟ تا یک مشکل در ادارهای برایش پیدا شد، یا یک مأمور دولتی، چپ نگاهش کرد، یاوه بسراید که: حالا هم مثل زمان فلان است!؟
🔹 این ناشی از نفهمیدن آنچه که واقع شده است نیست!؟ این، ناشی از عدم معرفتِ نعمتِ خدا نیست!؟ یا خدای ناکرده، ناشی از انکار نعمت خداست؟ «یعرفون نعمتالله ثم ینکرونها.» این جفا نیست به این حرکتِ به این عظمت!؟
🔹 مگر وقتی حکومت درست شد، صحیح شد، موازین حکومت موازین کاملی شد؛ در سراسر این حکومت همهی کارها درست خواهد بود!؟ از کجا چنین چیزی ثابت شده است!؟ در زمان امیرالمؤمنین علیهالصّلاةوالسّلام که مثال عدل و تقواست دیگر شما از امیرالمؤمنین که کسی را عادلتر و با تقواتر سراغ ندارید مگر حُکّامی که بر ولایات مسلّط بودند و خودِ امیرالمؤمنین علیهالصّلاةوالسّلام فرستاده بود، همه «ابوذر» و «سلمان» بودند!؟ خیر! چهار نفر مثل ابوذر و سلمان و عمار و فلان داشت. مابقی، آدمهای #عوضی بودند. تاریخ را بردارید نگاه کنید!
🔹 این، تاریخ است. یکی از استانداران امیرالمؤمنین «زیادابن ابیه» بر منطقهی وسیعی حاکم بود. بسیاری از این قبیل، در اطراف و اکناف بلاد اسلامی بودند.
🔹 امام حسن مجتبی علیهالصّلاةوالسّلام، سردار بزرگ جنگش «عبیدالله بن عباس» بود که میدانید چه کار کرد. شبانه رفت با «معاویه» که آن طرف بود، مذاکره کرد. پول گرفت، لشکرگاه خودش را ترک کرد و به دشمن پناهنده شد! امروز اگر یک سرباز شما به دشمن پناهنده میشود، چگونه دربارهاش قضاوت میکنید؟ شب خوابیدند، صبح بلند شدند دیدند فرماندهی کلّ نیروهای امام حسن علیهالصّلاةوالسّلام، از خیمه بیرون نمیآید. یک ساعت، دو ساعت... بعد رفتند داخل خیمه، دیدند نیست! دقّت کردند، دیدند آن طرف خیمه، شکافته است. بعد، قضیه روشن شد. در رأس کار چه کسی بود؟ امام حسن مجتبی علیهالصّلاةوالسّلام.
🔹 این چه توقّع بیجایی است که اگر یک رئیس، یک مرؤوس، یک قاضی، یا مسؤول بخش خاصی از کشور، از تشکیلات حکومت اسلامی، پایش را کج بگذارد، آن آقایی که با او مواجه میشود، فوراً شروع میکند به اصل نظام اسلامی، اصل جمهوری اسلامی، اصل حکومت اسلامی اهانت کردن!
🔹 البته به فضل الهی، مثل همیشه، از اوّل انقلاب تا به حال، اکثر مردم خوبند. اغلب علما و روحانیون، خوبند. اکثر با انصافند. اکثر متوجّه حقایقند. اما در گوشه و کنار، کسانی هم پیدا میشوند که این گونهاند. این ناشی از چیست؟ ناشی از نشناختن قدر جمهوری اسلامی است.
🔹 امروز هر کس با جمهوری اسلامی سرسنگین باشد، کافر به نعمت الله است. البته کافر به نعمت الله، به معنای کافر بالله نیست. کافر نعمت است و کفر نعمت در مقابل ذات مقدّس باریتعالی، یکی از گناهان بزرگ است. خدا کند که ما دچار چنین گناهی نشویم.
🔹 دشمن، البته تبلیغات میکند. دشمن سعی میکند همهی کمبودها و کسریها را به گردن روحانیون بشکند و بگوید «اینها موجب هستند.» بالاخره وقتی کسی کاری به این عظمت را میخواهد انجام دهد، این چیزها هم در آن هست. ما که نباید تعجّب کنیم.
🔹 یادمان بیاید که شخصیتی مثل امیرالمؤمنین، در زمان خودش متّهم شد به اینکه نماز نمیخواند! ما چه توقّعی داریم!؟ البته زمان ما، از زمان امیرالمؤمنین خیلی بهتر است. ایمان مردمِ ما، از ایمانِ سربازان امیرالمؤمنین به مراتب بالاتر است. مردم ما، امیرالمؤمنین را ندیدند و صدای او را نشنیدند؛ اما به ندای او پاسخ دادند. آنها علی را از نزدیک میدیدند، درعینحال آنطور او را آزار میکردند.
۵/۵/۱۳۷۲
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته
زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه
🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه
@hokmrani_masoulaneh