eitaa logo
یاوران‌حضرت‌اباصالح‌المھدے(عج)
851 دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
5.1هزار ویدیو
258 فایل
🌱ݕسݦ‌الݪه‌إݪڔځݦݩ‌إڶڔځيݥ🌱 🌴ݥـد؏ےڲـؤيـدڪـه‌‌ݕـآيــڪـ ڴــڶ ݩـݦــےڳــڔددݕــهآڔ🌸! 🌱ݥـــݩ‌ڲــڶــے‌دآرݦ‌ڪـة‌؏آڶــݦ رآ ڲــݪـسٺـآݩ‌ݦـےڪـݩـد🌻🌿 🌻؏ڄّـڶ‌؏ڶــے‌ظهؤڔڪــ يــآصـآحـݕ أڶـݫݦـآݩ🌻 🍃ږوحــے‌ؤݩفســےڶڪـــ‌آڶــفـدآء🌱 :ارتباط با مدیریت @seyeddzaman
مشاهده در ایتا
دانلود
❓پرسش آیا با شروع اذان میتوان نماز خواند یا باید صبر كرد؟ 📝پاسخ وقتی انسان مى‏ تواند مشغول نماز شود، كه یقین كند وقت داخل شده است یا دو مرد عادل به داخل شدن وقت‏ خبر دهند. ممكن است كسانی كه اذان می گویند زودتر یا دیرتر اذان بگویند. اذان ملاك نیست مگر این كه كسی كه اذان می گوید شخصی دقیق و وقت شناس باشد. اگر اذان دقیق و به موقع باشد با شروع اذان می توان وارد نماز شد. و خوب است انسان مقداری صبر كند تا یقین حاصل شود كه وقت شرعی داخل شده است. -توضیح المسائل مراجع، ج 1 مسئلهء 742 🌺☘️🌺☘️🌺☘️🌺☘️🌺☘️🌺☘️ https://eitaa.com/joinchat/106627137C9f15ccb9f3
❇️ کیفیت سجده سهو ❇️ 🍂🍂🍂🍂🍂 ✳️سوال: کیفیت سجده سهو به چه شکل است؟ ✅پاسخ ◀️ آیت الله خامنه ای: براى سجده‏ سهو بايد پس از سلام نماز فوراً به نيّت سجده‏ سهو، پيشانى را بر چيزى كه سجده بر آن صحيح است بگذارد و بنابراحتیاط بگويد: «بسم اللَّه و باللَّه، السلام عليك ايها النّبىُّ و رحمة اللَّه و بركاته» سپس سر از سجده بردارد و دوباره به سجده رود و ذكر سجده سهو را تكرار كند؛ آن گاه سر از سجده بردارد و تشهد بخواند و سلام دهد. ◀️ آیت الله سیستانی: کیفیت سجده سهو این است كه فرد بعد از سلام نماز فوراً به قصد قربت نیّت سجده سهو كند و پیشانی را بنابر احتیاط لازم، بر شیئی كه سجده بر آن صحیح است بگذارد و بنابر احتیاط مستحب، سایر مواضع سجده را به دستوری كه در سجده نماز ذکر شد، بر زمین بگذارد و گفتن ذكر در آن واجب نیست؛ هرچند احتیاط مستحب است كه در آن ذكر بگوید و بهتر است بگوید، «بِسْمِ اللّهِ وَبِاللّهِ‏ِ، السَّلامُ عَلَیْكَ اَیُّهَا النَّبیُّ وَرَحْمَةُ اللّهِ‏ِ وَبَرَكاتُهُ» بعد، سر از سجده برداشته و دوباره به سجده رود و در سجده دوّم هم، بهتر است ذكری را كه گفته شد، بگوید و بنشیند و تشهّد بخواند و بعد از تشهّد سلام دهد و می‌‌تواند هر سه سلام را بگوید؛ هر‌چند جایز است به سلام آخر اكتفا نماید و بگوید: «السَّلامُ عَلَیْكُمْ» و در این حال بهتر این است «وَ رَحْمَةُ اللّهِ وَبَرَكاتُهُ» را هم اضافه كند. ◀️ آیت الله مكارم: سجده سهو به ترتیب زیر است: بعد از نماز بلافاصله نیت سجده سهو می کند و بعد به سجده می رود و مي گويد: «بسم الله و بالله و السلام عليك أيها النبي و رحمة الله و بركاته» سپس سر از سجده بر مي دارد و مي نشيند، دوباره به سجده مي رود و همان ذكر را مي گويد و بعد از آن كه سر از سجده برداشت تشهد مي خواند و سلام مي دهد و احتياط آن است كه در تشهد به مقدار واجب اكتفا كند و تنها به سلام آخر قناعت نمايد، سجده سهو بايد رو به قبله، و با حالت وضو و طهارت باشد و پيشاني را نيز بر چيزي گذارد كه سجده نماز بر آن جايز است. 🌺☘️🌺☘️🌺☘️🌺☘️🌺☘️🌺☘️ https://eitaa.com/joinchat/106627137C9f15ccb9f3
! ❓ آیا کاشت ناخن مانع غسل و وضو است؟ ✍ آیت الله خامنه ای: با فرض صدق زینت، باید از نامحرم پوشانده شود. در صورت کاشت ناخن، براى وضو و غسل باید مانع ـ ولو با صرف هزینه ممکن ـ برطرف گردد. چنانچه می‌داند امکان برطرف‌کردن آن نیست و یا رفع آن با مشقّت غیر قابل تحمّل همراه بوده و یا ضرر قابل توجهى دارد، در وقت نماز باید وضو یا غسل را انجام دهد سپس مبادرت به این کار کند و وضو و غسل‌هاى بعدى را باید به‌صورت جبیره انجام دهد(یعنى با دست مرطوب مانع را مسح نماید) در صورتى که امکان برطرف کردن آن ـ ولو در روز‌های بعد ـ باشد و برطرف نکند، وضو و غسل جبیره باطل خواهد بود. ✍ آیت الله سیستانی:‌ ناخن کاشته شده مانع از وضو و غسل وتیمم است و باید آن را جدا کند و تا جدا کردن آن به احتیاط واجب بین وضو و تیمم یا غسل و تیمم - به اختلاف وظیفه مکلف - جمع نماید. ✍ آیت الله مکارم شیرازی:‌ در صورتی که ضرورتی برای این کار نباشد آن را ترک کنند، و چنانچه ضرورتی وجود داشته باشد و امکان جداسازی ناخن های مصنوعی به هنگام غسل و وضو نباشد، با آن وضو و غسل جبیره ای می گیرند. ✍ آیت الله وحید خراسانی:‌ کاشتن ناخن که موجب نرسیدن آب به پوست یا ناخن اصلی در وضو و غسل می باشد جایز نیست. در فرض کاشتن واجب است اگرچه به حرج و مشقت بیافتد ناخن کاشته شده را بردارد و اگر حتی با حرج و مشتقت قابل برداشتن نبود بنابراحتیاط واجب باید هم وضو و غسل جبیره انجام دهد و هم تیمم نماید. https://eitaa.com/joinchat/106627137C9f15ccb9f3
☘☘ادامه مبحث اعتقادی// کلام ☘☘👇👇
☘☘ادامه مبحث اعتقادی// کلام ☘☘👇👇
☘☘ادامه مبحث اعتقادی// کلام ☘☘👇👇
❓قضا و قدر چیست و رابطه ی آن با جبر و اختیار را بیان کنید؟ 🔰 مفهوم اصطلاحی قضا و قدر الهي آن است که همه موجودات - از جمله انسان - هم تحقق یافتن و هستی خود را از مشیت و اراده الهی دارند(قضا) و هم ویژگی ها و اندازه های خود را(قدر)، پس آفرینش انسان و اندازه هایش از جمله اراده و اختیار او بر اساس خواست و اراده الهی است و همین مفهوم قضا و قدر است. 🔹حال اگر انسان فاقد اختیار و مجبور فرض شود، خلاف اراده حق و خلاف قضا و قدر است؛ به عبارت دیگر، اراده و اختیار انسان نه تنها با اراده الهی و قضا و قدر منافات ندارد بلکه مجبور بودنش با قضا و قدر منافات دارد؛ چون اختیار انسان مظهری از مظاهر قضا و قدر و مصداقی از مصادیق آن است. 🔸با این توضیح هم هستی انسان و هم تمام افعال او به قضا و قدر الهی است. به این ترتیب، تمام افعال اختیاری انسان با اختیار و اراده خود انجام می شوند؛ چون از اختیارش نشئت می گیرند و در عین حال خارج از مجاری قضا و قدر الهی نیز نیستند. (با دقت بخوانید) 📚 درس هایی از عقاید اسلامی ج5 ص72 پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/106627137C9f15ccb9f3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اینکه گفته میشه امام علی علیه السلام هنگام اختضار بر بالین شیعیانشان می آیند پس چرا این افرادی که برای مدتی از دنیا رفته و دوباره زنده شده اند چنین چیزی را ندیده اند؟ 🌺☘️🌺☘️🌺☘️🌺☘️🌺☘️🌺☘️ https://eitaa.com/joinchat/106627137C9f15ccb9f3
عالم ذر چیست؟ چگونه شخصی می شود امیرالمومنین یکی هم می شود بنده ی عادی مثل من؟.mp3
1.25M
سوال: 903 ❓عالم ذر چیست؟ چگونه شخصی می شود امیرالمومنین یکی هم می شود بنده ی عادی مثل من؟ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/106627137C9f15ccb9f3
31.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 واکنش حجت الاسلام و المسلمین محمدی شاهرودی به اهانت اخیر آقای امجد به مقام معظم رهبری حفظه الله پرسمان اعتقادی =استاد محمدی https://eitaa.com/joinchat/106627137C9f15ccb9f3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا کسی که دینش را تغییر می دهد مرتد محسوب می شود پس لا اکراه فی الدین چه می‌شود؟ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/106627137C9f15ccb9f3