مصطفی هرجایی که خطری برای انقلاب بود در آنجا حاضر میشد
در این دیدار پدر شهید صدر زاده گفت: مصطفی از سن 11 سالگی فعالیت های فرهنگی را در سطح مسجد و پایگاه شروع کرد که بعد از آمدن ما به شهریار این فعالیت ها به اوج خود رسید.با جوانها مانوس بود و به بچه ها آموزش میداد و سعی می کرد در کلاسها و هیئتها بچه ها را جذب خود کند. در سال 87 وارد حوزه علمیه شد و بعد در دانشگاه رشته ادیان و عرفان را انتخاب کرد و در این زمینه به فعالیت میپرداخت. مصطفی هرجایی که خطری برای انقلاب بود در آنجا حاضر میشد, زمانیکه زلزله بم رخ داد فوری برای امدادرسانی به زلزلهزدگان به بم رفته بود. مصطفی خودش را مسئول می دانست و فعالیتهایش در جهت کمک به دیگران و جذب نوجوانان و جوانان بود و معتقد بود که ما باید نوجوانان را برای سربازی امام زمان(عج) تربیت کنیم.
تا اینکه بحث سوریه پیش آمد و خیلی تلاش کرد که برود ولی به خاطر داشتن همسر و فرزند اجازه رفتن به او ندادند. مصطفی با اسم و هویت افغانستانی وارد فاطمیون میشود و مدتی در عراق و مدتی هم در سوریه فعالیت کرد. ابتدا مربی تکتیرانداز بود و بعد فرمانده گردان عمار فاطمیون شد و بعد جانشینی فرمانده لشکر فاطمیون را به مصطفی پیشنهاد دادند و او قبول نکرد و میگفت میخواهم در وسط میدان باشم و خودش را نوکر میدانست و هر وقت از او میپرسیدم چکار میکنی, میگفت نوکری میکنم.
@seyyedebrahim
از سوریه زنگ می زد و تاکید میکرد که فاطمه قرآن حفظ کند
برای اینکه به سوریه برود به مزار شهدای اندیشه رفت و شهدای گمنام را قسم داد که راه را برایش باز کنند و آن شهدانیز حاجت مصطفی را دادند و راه را برای رفتن به سوریه برایش باز کردند.زمانی که نوجوان بود در خواب دیده بود که از مسجدی که در آن فعالیت می کرد شهید آورده بودند و از این مسجد نوری به سمت آسمان بلند می شود که چند سال بعد خودش و شهید عفتی اولین شهدای این مسجد می شوند. مصطفی چندین بار مجروح شده بود و تقریبا نقطه سالمی در بدن نداشت و ضربات فتنه نیز بر تنش بود و هر روز با هر ضربه محکمتر و مقاوم تر می شد و قدرت جاذبه بالایی داشت. از سوریه زنگ می زد و تاکید میکرد که فاطمه قرآن حفظ کند که الان فاطمه حافظ 4 جزء قرآن است.مصطفی با خود قرار گذاشته بود که هر زمانی که از یاد شهدا غافل شد روزه بگیرد و به دوستانخود نیز گفته بود هر وقت از یاد شهدا غافل شدید خود را تنبیه کنید
@seyyedebrahim
مصطفی تمام زندگیاش را وقف خدا و اهل بیت کرده بود
در ادامه همسر شهید صدر زاده گفت: یکی از خصوصیات بارز مصطفی در 9 سال زندگی مشترکمان خلوص بالایش بود و هر کاری را برای رضای خدا انجام میداد و موجب شد کسانی که مصطفی را ندیده بودند دوستدار مصطفیشوند و چون کارش برای رضای خدا بود خدا نیز محبتش را در دل مردم انداخته بود. مصطفی تمام زندگیاش را وقف خدا و اهل بیت کرده بود و به روستای محرم شهریار می رفت و با بچه ها قرآن کار میکرد و با جان و دل با بچه ها کار میکرد و بهترین اساتید را برای آموزش بچهها می آورد. برای اینکه فاطمه قرآن یاد بگیرد برای حفظ هر آیته یک مبلغی را بعنوان جایزه تعیین کرده بود و بهترین هدیه ها برای فاطمه میخرید.بسیار خانواده دوست بود و سعی میکرد در هر جایگاهی که بود بهترین باشد با پدر و مادر و منو فرزندان به بهترین شکل رفتار میکرد و حتی زمانی که فرمانده بود نیروهایشان بهترین نیروها بودند و مصطفی اولین نفر در گردان بود که به دل دشمن می زد.
@seyyedebrahim
مقاومت های روزانه ات در برابر گناه...
شب هنگام؛لبخند ،دلبرانه ی امام زمان را در پی دارد
#دلنوشته🍁🍂
@seyyedebrahim
💐🕊🌿🕊💐🌿
🍂💐🕊💐
🍂🌾
💐
🕊
وصیت نامه📝
سردار شهید علیرضا بنکدار🌹
خدایا از تو میخواهم که مرا ببخشی و آمرزیده گردانی و نگذاری از قافله شهادت عقب افتم. امام این قلب امت را سالم و هر کس بر او دشمن روا میدارد نابودش سازی. یاران امام را همچون خامنهایها را حفظ بفرما و این انقلاب را به حکومت امام زمان ملحق نمایی.
از همسر و خواهران و برادرم و عزیزان و دوستان و یاران و بستگان میخواهم که با دوری از وابستگی دنیوی با تلاش در نماز و دعا و نیایش زبان سخن با او را بیاموزید و نگذارید بند اسارت به جانمان بزند. خدایا خطهای ضد ولایت فقیه و هر آن کس را که مخالف حق است نابودش ساز و در آخر آرزو دارم همچون بانوی پاک حضرت فاطمه(س) مفقود الاثر گردم که دست نامحرمان بر من نخورد شاید خداوند پذیرای وجود من گردد.
« اللهی کفی بی عزا، ان اکون لک عبدا، و کفی بیفخر ان تکونلی.»
«خداوندا برای من همین عزت کافیست که بنده تو باشم و همین افتخار مرا بس که پروردگار من باشی.»
والسلام علی من اتبع الهدی
علیرضا بنکدار
🍁قسمت آخر
🌹شهید🌹علیرضا🌹بنکدار🌹
🌹تاریخ ولادت: ۱۳۳۶
🌷تاریخ شهادت: ۲۱ بهمن ۱۳۶۱
🌷محل شهادت: کانال کمیل
🌺شادی روح شهید صلوات
🕊
💐
@seyyedebrahim
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈
نقش زمان و مکان در اجتهاد، باید ها و نبایدها
رهبر معظم انقلاب، ۷۴/۱۲/۲۴
در باب مسئلهی زمان و مکان و نقش و تأثیر آن در استنباط احکام اسلامی کوته سخن آن است که این سرچشمهی مبارک اگر به درستی شناخته و به کار گرفته شود، پشتوانهیی عظیم برای بهرهمندی جوامع بشری از کوثر شریعت اسلامی پدید خواهد آورد.
تا کنون رایجترین بهانه و دستاویز کسانی که خواستهاند اجتماعات بشری را از فیض هدایت و سعادت بخشی شریعت، محروم سازند این بوده است که احکام دینی را حقیقتی جامد و بیانعطاف پنداشته و جریان پیوسته و جوشان و تبدیلپذیر زندگی را با آن ناسازگار قلمداد کردهاند. این سخن اگرچه در مواردی از غرضورزی و بیاعتقادی به اصل دین ناشی شده، لیکن در مواردی نیز از نا آگاهی و جهالت گویندگانش نشأت گرفته است، و ای بسا که عکسالعمل غیر عالمانه یا غیر حکیمانهی برخی از دین باوران نیز به آشفته پنداری و آشفتهگوئیها دامن زده است.
حقیقتی که امام راحل رضوان الله علیه مطرح میکند آن است که کوثر شریعت و فقه، در جریانی دائمی و ابدی، از سرچشمهی وحی، به سوی عرصههای گوناگون حیات جاری است. منشأ و مادهی حکم الهی نه خرد و اندیشهی محدود بشر و نه مصلحتاندیشیهای کوتهبینانهی اوست که در شرایط گوناگون زندگی قالبگیری و منجمد شده است; علم و حکمت محیط و لایتناهای الهی است که همهی زمانها و مکانها را در زیر بال همای خود میگیرد و بر همهی سرزمینها و کشتزارهای حیات میبارد و همه جا و هر زمان را سیراب میکند.
زمان و مکان و اوضاع و احوال گوناگون زندگی بشر و تازههای جهان، به فقیه دین شناس و زمان شناس کمک میکند که خود و اهل زمان خود را از آن کوثر یعنی سرچشمهی لایزال و فزاینده، سیراب سازد و محرومیت از آن را برای بشر که همواره و همه جا نیازمند دین و شریعت الهی است، برنتابد.
در فهم و تطبیق این اصل کلی، روشنبینی و در عین حال، انضباط فکری تمام باید به کار گرفته شود. هرگونه افراط و تفریط در این کار حساس و خطیر، زیانهای جبرانناپذیر به بار خواهد آورد. در این کار، لطمهی بیبندوباری علمی، به همان اندازه سنگین است که جمود فکری و کوتهبینی.
شناختن نقش هر زمان و هر مکان، همواره باید با پایبندی به اصول فقاهت که روشی علمی و تخصصی است، همراه باشد. و این است معنای سخن امام راحل رحمه الله علیه که فقه پوینده و منطبق بر نیازهای همیشه و همه جا را همان فقه سنتی دانسته و بر این پای فشردهاند.
از اینجا میتوان دانست که تنها فقهای کارآزموده و اهل فن، صلاحیت آن را دارند که تأثیر زمان و مکان را در احکام شریعت بشناسند و بر طبق آن فتوا دهند. این امر خطیر از دسترس ناخبرگان و غیرمتبحران اقیانوس فقاهت، بسی دور است.
اکنون جمع شما فرزانگان و دانشمندان دین شناس و خبرگان فقاهت دارای نقشی اساسی است. نخست باید مراد صحیح از «نقش زمان و مکان در اجتهاد» شناخته و توهم ناسازگاری این اصل با اصل «پایداری و ابدیت شریعت» به شیوهیی عالمانه و دقیق، دفع شود. و سپس مرزبندی این اصل مهم، و تعریف جامع و مانع، و شیوههای استفاده از آن تبیین گردد. در این کار بزرگ، شرح صدر و تحمل علمی همراه با دقت و مراقبت از اصول مسلم و مقطوع، در کنار یکدیگر لازم است.
@seyyedebrahim
•••|اللَّهُمَّ إِنْكَانَ ذَنْبِي عِنْدَكَ عَظِيماً « فَعَفْوُكَ » أَعْظَمُ مِنْ ذَنْبِي ... |
°•خدايا اگر چه گناه من نزد تو
بزرگ است اما عفو و بخششت
بزرگتر از گناه من مےباشد ...
#الهے_العفو 🍃🤲
@seyyedebrahim