eitaa logo
کانال موسسه قرآنی شیفتگان وحی»استان قم
590 دنبال‌کننده
16.9هزار عکس
4.6هزار ویدیو
161 فایل
امام علی علیه السلام :《اآگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم میان شما در قرآن است.نهج البلاغه خطبه ۱۵۸ آدمین @z_javaheri @Mahmoodi60 @Josheghany
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 «آینده چه می‌شود؟» 👤 حجت الاسلام بهشتی ⁉️ آینده جهان چه می‌شود؟ واقعا به وعده‌هایی که خدا توی قرآن داده، امید داریم یا نه؟ 📖 قرآن رو باید اونطور که شایسته‌ست بخونیم! 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸وَانَا یَا سَیِّدِی عَائِذٌ بِفَضْلِکَ 🔹و من، ای مولایم❗ پناهنده به فضل تو هستم   *🔸هَارِبٌ مِنْکَ إِلَیْکَ* *🔹گریزان از تو به‌سوی توأم*   🔸مُتَنَجِّزٌ مَا وَعَدْتَ مِنَ ٱلصَّفْحِ عَمَّنْ احْسَنَ بِکَ ظَنّاً 🔹خواستار تحقق وعده‌ات هستم که: از کسی که به تو گمان نیکو دارد، درگذری! 📚سیری‌دردعای‌ابوحمزه‌ثمالی 🔸🔹🔸🔹🔸
خوراک رسانه ای چلوکباب حتی اگر با بهترین گوش و به بهترین شکل هم پخته شده باشد زیادی خوردنش دل درد می‌آورد ❗️ یعنی در رژیم مصرف مواد غذایی هم باید 👌مشروط 👌و هم محدود عملکرد مشروط به سالم بودن و محدود به میزان مورد نیاز همین فرمول را برای سواد رسانه‌ای نیز به کار می‌بریم دو قاعده طلایی در استفاده صحیح از رسانه ها است 👌استفاده مشروط 👌استفاده محدود 1⃣مشروط به: حیطه دینی و مذهبی حدود و قواعد شرعی و دینی( تقوای رسانه‌ای) ★اولویت بندی اولویت وظایف (خانوادگی) بر استفاده از رسانه ها ★ تکلیف محوری تقدم انجام تکالیف و وظایف( تحصیلی) در استفاده از رسانه ها (رسانه ها در خدمت انجام تکالیف و نه ابزاری برای مقابله با تکلیف) ★رشد و اعتلا و ارتقاء تولید محصولات رسانه‌ای با کیفیتی بهتر از قبل (حرکت رو به رشد و بهبود شونده) 2⃣محدود به: ★مکان : موقعیت شناسی مکانی در استفاده و یا عدم استفاده از رسانه‌ها ★زمان: رعایت محدود معقول مطلوب و مجاز در کیفیت و کمیت استفاده از رسانه‌ها ★قیمت : آموزش تدبیر معاش و پرداخت هزینه ها برای بهره برداری از رسانه ها ★قوانین : عملکرد خلاف قوانین دارای تبعات منفی شخصی (در سبک زندگی) و اجتماعی( در نظم عمومی)
✅ سواد رسانه ای به افراد کمک خواهد کرد تا: 🔺بفهمند که چگونه پیام های رسانه ای تولید معنامی کنند. 🔺تشخیص دهند که چه کسی یا چه کسانی پیام های مختلف رسانه ها را تولید می کنند. 🔺تشخیص دهند که سازندگان رسانه ها از مخاطبان چه می خواهند و چه انتظاراتی از مخاطبان برای باور کردن پیام ها و عمل بر اساس آنهادارند. 🔺از نوع و نحوه عملکرد ابزارهای اقناعی رسانه هاآگاه شوند. 🔺توانایی تشخیص سوگیری ها، چرخش ها، اطلاعات نادرست و دروغ ها را داشته باشند. 🔺پیام ها و محتویات رسانه ای خودشان را تولیدکنند و اشاعه دهند.   🔸در همین راستا لازم به تاکید بر ابعاد مختلف سواد رسانه ای است. بدین ترتیب سواد رسانه ای را می توان از جنبه های مختلف موردتوجه قرار داد. از جمله اینکه: ▫️سواد امری فرهنگی است. ▫️سواد رسانه ای امری انتقادی است. ▫️سواد رسانه ای امری تغییر پذیر و خلاق است. ✅ چرا سواد رسانه ای مهم است؟ 🔺تاثیرات روزافزون رسانه در فرآیندهای دموکراتیک در جوامع امروزی 🔺نرخ بالای مصرف رسانه ای و اشباع جامعه توسط رسانه ها 🔺تاثیر رسانه بر شکل دادن به دریافت ها، باورها،و نگرش ها 🔺اهمیت فزاینده ارتباطات و اطلاعات بصری 🔺اهمیت اطلاعات و جامعه و نیاز برای آموزش مادام العمر  با ما همراه باشید "ژئوپلیتیک رسانه" https://t.me/javaheri33
35.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 راهکار کاهش اثر شخصیت های کارتونی بر بچه ها 🔻 امروزه شخصیتها در فیلم‌ها و انیمیشن ها به قهرمان و ابرقهرمان تغییر کرده است. تاثیر شخصیت های قهرمان بر کودکان بیشتر است، چون اثرپذیری کودکان در این سن بالاست. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• سواد رسانه https://t.me/javaheri33
6.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خطرات و عواقب آرایش کردن بچه‌ها چه تو پسر بچه‌ها و چه دختر بچه‌ها، دچار بلوغ زودرس شدیم! ‎ 👈🏼 بدنبال بلوغ زودرس، بچه‌ها با آرایش کردن، دچار بحران هویت میشن که عوارض روانی شدیدی داره! 👈🏼 از عوارض دیگه آرایش دختر بچه‌ها، از بین رفتن اعتماد بنفسشونه؛ چرا که وقتی به سنین بالاتر میرسن، دیگه گزینه‌ بیشتری برای بزرگتر به نظر رسیدن و...ندارن و بدون آرایش هم براشون سخته تو جامعه ظاهر بشن! •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• کلیپ های آموزنده https://t.me/javaheri33
💠🌐💠 🌐💠 💠 ✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ *زندگی به سبک‌نهج البلاغه* 📝 *درس شانزدهم: در خوراک مغزت دقت کن❗* ✅ بعد از انقلاب اسلامی _ خداروشکر_ میل مردم مخصوصا جوونا به منبر و هیأت و... خیلی زیاد شده. 👌 اما آیا ما از این عطش فزاینده جوونا نسبت به دین و اهل بیت علیهم السلام درست استفاده می کنیم❓ ⏪ منبریهای ما، کارشناسان مذهبی صداو سیما، مداحان ما آیا همشون از سواد و صلاحیت لازم برای تصاحب این منصب خطیر برخوردارن❓ 🔹چند نفر مثل استاد حامد کاشانی می‌شناسید❓ 🔹چند نفر مثل آیت الله سیدحسن عاملی (سمت خدا ) داریم❓ 🔹در بین مداحان چقدر انسان فرهیخته داریم که فرهنگ و دین رو عالمانه فهمیده و مغز مدیریت تبلیغی داشته باشه❓ 🔹چند نفر از ذاکران عزیز مشهور، تکیه شهرتشون به کیفیت و محتوای مضمون اشعارشونه بجای صوت و لحن و شور و کیفیت باند و اکو و نورپردازی و ...❓ 💠 امیرالمؤمنین علیه السلام ۱۴۰۰ سال پیش منتقد غلبه منبرهای بی محتوا و پرجاذبه است و *در خطبه هفدهم* 👈 *دو گروه را نالایق و عامل انحراف مردم ساده دلی می دانند* که به عشق کسب دین پای منبرها می نشینن ولی نادانسته منحرف می شن.⚠️ 👌اگرچه ظاهر خطبه درباره قضات و قضاوته ولی توصیفات حضرت اعمه و مدعیان وعظ و ارشاد را هم شامل می شه. 💠◾💠◾💠 *" دشمن ترین آفریده ها نزد خدا دو نفرند:* ⤵️ 💠 *مردى که خدا او را به حال خود گذاشته، و از راه راست دور افتاده است، دل او شیفته بدعت است و مردم را گمراه کرده، به فتنه انگیزى مى کشاند و راه رستگارى گذشتگان را گم کرده و طرفداران خود و آیندگان را گمراه ساخته است. ...* 💠 *و مردى که مجهولاتى به هم بافته، و در میان انسان هاى نادان امّت، جایگاهى پیدا کرده است. ...* ⏪ *آدم نماها او را عالم نامیدند که نیست، چیزى را بسیار جمع آورى مى کند که اندک آن به از بسیار است، تا آن که از آب گندیده سیراب شود، و دانش و اطّلاعات بیهوده فراهم آورد."* 💠◾💠◾💠 ↩️ و سپس *ریشه این دو نوع انحراف را در شک ( عدم یقین) و کفر می‌دانند* و می فرمایند: " ⬇️ ▪️اگر مشکلى پیش آید، با حرف هاى پوچ و تو خالى و رأى و نظر دروغین، آماده رفع آن مى شود. ▪️سپس اظهارات پوچ خود را باور مى کند، ▪️عنکبوتى را مى ماند که در شبهات و بافته هاى تار خود چسبیده، ▪️نمى داند که درست حکم کرده یا بر خطاست ▪️اگر بر صواب باشد مى ترسد که خطا کرده، ▪️و اگر بر خطاست، امید دارد که رأى او درست باشد..... ▪️روى علم و یقین سخن نمى گوید، ▪️روایات را بدون آگاهى نقل مى کند، ⤵️ ↩️ چون تند بادى که گیاهان خشک را بر باد دهد، روایات را زیر و رو مى کند، که بى حاصل است.... ▪️آنچه را که نپذیرد علم به حساب نمى آورد، ▪️و جز راه و رسم خویش، مذهبى را حق نمى داند، ▪️ اگر حکمى را نداند آن را مى پوشاند تا نادانى او آشکار نشود." 💠▪️💠▪️💠 ⚠️ *پس مواظب باش که دین و موعظه و مشورتت را از چه کسی میگیری؟* 👈 *نه هرکه سر بتراشد قلندری داند❗* 👉 ( *خطبه ١٧، نهج البلاغه* ) 🔗ادامه دارد.... ✍️حجةالاسلام مهدوی ارفع 💠 🌐💠 💠🌐💠
AUD-20220411-WA0012.mp3
3.59M
🍃صوت درس شانزدهم🍃 الاسلام مهدوی ارفع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا