🔵🔵🔵 فوری👇👇👇
📣📣 موسسه قرآنی شیفتگان وحی به یک نیروی (خانم) جهت اجرایی و خدمات ترجیحا جوان به صورت تمام وقت
و
یک نیروی ( آقا ) توانمند جهت تدارکات و امور فنی
به صورت پاره وقت
نیاز دارد
شرایط پذیرش:
🍃مسیر اطراف ۴۵ متری عمار یاسر
🍃خدمات همراه با نظافت
⬅️ لطفا در صورت اطلاع به شخصی مراجعه نمایید
@josheghany
📣 شيوههاي مقابله با تهاجم فرهنگي
از مطالب جلسات قبلی دانستيم كه هدف اصلي تهاجم، حمله به سنگر باورها، ارزشها و در نتيجه رفتارهاست.
پس بيشترين تلاش ما بايد در حفظ سه ركن اساسي فرهنگ و تقويت آنها باشد و با ديدي باز ابزارها و وسايلي را كه در اين جهت به كار گرفته ميشود را خنثي كنيم.
اڪنون به برخی از شيوههاي مقابله با تهاجم فرهنگي دشمن اشاره ميكنيم:
1⃣. ترويج ارزشها و باورها:
بايد از راه بحث و گفتگو، منطق و استدلال و تبليغ عملي از راه اصول و عقايد، روان شناختي، جامعه شناختي، به ترويج باورها پرداخت. دشمن از راه تحريك احساسات و عواطف با استفادة از قوة خيال، رمان، فيلم، داستان، عكس وارد مي شود و تبليغ خود را در قالب پيامهاي پنهان و با شيوههاي دقيق روانشناختي و جامعهشناختي انجام ميدهد.
ما بايد اين شيوهها را خنثي كنيم و در عوض جايگزيني مناسبي به جاي آن بگذاريم
2⃣. تبيين انگيزة اصلي دشمن از اين تهاجم براي مردم و بيان عواقب شوم آن براي افراد به ويژه جوانان و خانوادهها.
3⃣. تبيين برتريطلبي غرب:
دشمن با استفاده از مباني نظري دانشمندان خود كار ميكند، اصولي مثل اصل لذتطلبي و جلب منفعت بيشتر و اينكه اساساً آدمي براي غلبه بر ضعيفان آفريده شده و خوي سلطهجويي در طبيعت او نهاده شده است. ادوارد سعيد پژوهشگر عرب در اين زمينه مي گويد: اروپائيان دربارة خاورزمين نوشتهاند كه انسان خاورزمين خردستيز، فاسد، كودك منش و متفاوت است و انسان غربي خردگرا، پاكدامن و طبيعي ميباشد.
4⃣. هجوم فرهنگي بر ضد فرهنگ غرب:
ما بايد با استفاده از هنر، فيلم، نمايشنامه، رمان، روان شناسي و... ابتدا به ترويج فرهنگ خود (باورها و ارزشها) بپردازيم و بعد انحطاط جامعة غربي و اهداف شوم آنها را به مردم حتي به مردم غربنشين نشان دهيم.
5⃣بسيج همگاني در مقابله با تهاجم فرهنگي:
در اين امر بايد دو مغز متفكر جامعه اسلامي ما حوزهها و دانشگاهها مقدم باشند و رهبري اين نهضت فرهنگي را به عهده بگيرند، مردم بايد مثل زمان جنگ، بسيج عمومي (با سلاحهاي فرهنگي) شوند؛ همه بايد آموزش ببيند و خودشان را مجهز كنند، چرا كه وقتي مرضي شايع ميشود همه بايد واكسن بزنند. سادهترين و واجبترين كار كه از عهدة هر كسي ساقط نميشود احياء امر به معروف و نهي از منكر و احياء جلسات مذهبي است.
6⃣. توجه به نسل جوان و برخورد دوستانه با آنها: پدر و مادر بايد بدانند كه تربيت، يك امر دقيق و ظريف است. آنها بايد محيطي گرم و باصفا در خانواده ايجاد كنند؛ از برخوردهاي تند پرهيز نمايند؛ به شيوة غيرمستقيم با نسل جوان سخن بگويند (سؤال طرح نمايند تا خود آنها متوجه شوند)؛ در يافتن دوست به جوانان كمك كنند و... البته مربيان و والدين و دانشمندان، خود بايد نقش يك الگوي صالح را در جامعه ايفا كنند.
ادامه دارد👇
ادامه 👇
7⃣. مطالعه سقوط اندلس، سرزمين مقتدر اسلامي: به اعتراف تاريخ، مهمترين عوامل سقوط مسلمانان در اندلس چند چيز بود:
1. اختلافات داخلي و بسط و توسعة آن توسط عمال مسيحي
2. خيانت وزراء و زمامداران به خاطر ضعف ايمان و اعتماد به نفس
3. اشاعه فساد و بيبند و باري، ميخواري، شهوتراني (ترويج فرهنگ برهنگي، بيحجابي و بدحجاي، آرايشهاي تند و...) در ميان جوانان مسلمان به وسيله ايادي كليسا.
8⃣. درك هويت فرهنگي خود: شناخت يك فرهنگ در حقيقت معرفت به ويژگيها، مشاهير، ارزشها و برتريهاي آن فرهنگ نسبت به ساير فرهنگهاست. نسل جوان بايد به امتيازات فرهنگ اسلامي و ملي خويش آشنا باشند، تا در مقابل ظواهر فريبنده و توخالي فرهنگ بيگانه از اعتماد به نفس بالائي برخوردار باشند.
9⃣ بازيابي هويت ديني:
هويت جوئي و بازشناسي آن نقش مهمي در مقابله با تهاجم فرهنگي دارد. يافتن پاسخهاي منطقي و مستدل براي پرسشهاي اساسي (هدف زندگي، جايگاه من در حيات، آيا جوان در نظام هستي از كرامتي برخوردار است؟ و...) باعث توجه جوان به جايگاه رفيع خود نزد پروردگار ميشود و او را از رنج و آسيب پوچي و درون تهي بودن ميرهاند.
0⃣1⃣ دورة جواني آسيبپذيرترين دورهها: دشمن براي رسيدن به اهداف خود از راه جوانان وارد ميشود. آنها با مطالعات دقيق روان شناسانه خود ميدانندكه جوان در اين مرحله با بحران روبروست، از طرفي محدوديت تجربه فردي و اجتماعي دارد (عدم توانائي حل معادلات و شبهههاي پيچيده، سادهانديش و خوشبين) و از طرف ديگر در اين دوره احساسات بر فرد غلبه دارد (در محاسبات نسل جوان جاذبهها و كششها جايگاه خاصي دارد). بنابراين از شعارهاي فريبنده به گمراهي آنها ميپردازد؛ مثلاً ميگويند هر چيز جديدي لذت دارد، جوان از اين شعار خوشش ميآيد، چون روحية فطري او تنوعطلبي و پيروي از الگو است.
1⃣1⃣ جايگزيني: مسئولين ما بايد به اصل مهم «جايگزيني» (يك اصل مهم روان شناختي) اهميت دهند، يعني اگر يك چيزي را از جوان منع كرديم، حتما بايد يك چيزي بهتر و جذابتر از آن را جايگزين نمائيم و به اوقات فراغت و ورزش جوانان اهميت زيادي بدهيم.
2⃣1⃣. در محاسبات خود به لذت پايدار (دنيوي و اخروي) و كمالآور (ازدواج و تقرب به خدا) بهاء بيشتري نسبت به لذات آني و زيانآور بدهيم.
3⃣1⃣ توجه به اصل «الگو پذيري» و اصل «تنوع خواهي»:
مسئولان (والدين، مربيان، حكومت) بايد در برنامههاي خود به دو اصل اساسي توجه كنند؛ اصل «الگوپذيري» و اصل «تنوع خواهي» جوانان. در ارزشهاي ديني ما دو گرايش فطري براي انسان ذكر شده است، غرائز حيواني و ميلهاي متعالي.