#تفسیر آیه ۲۷ و۲۸فرقان با رویکرد رسانه ای
⚡️خدا وند مى فرماید:
«به خاطر آور روزى را که ظالم دست خویش را از شدت حسرت، به دندان مى گزد، مى گوید: اى کاش! با رسول خدا(صلى الله علیه وآله) راهى برگزیده بودم» (وَ یَوْمَ یَعَضُّ الظّالِمُ عَلى یَدَیْهِ یَقُولُ یا لَیْتَنِی اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِیلاً).
«یَعَضُّ» از ماده «عَضّ» (بر وزن سدّ) به معنى گاز گرفتن با دندان است، و معمولاً این تعبیر در مورد کسانى که از شدت حسرت و تأسف ناراحتند، به کار مى رود، ⚡️چنان که در فارسى نیز ضرب المثل است که فلان کس «انگشت حسرت به دندان مى گزید» (ولى در عربى به جاى انگشت، دست گفته مى شود، و شاید رساتر باشد، چون همیشه انسان در چنین حالاتى انگشت نمى گزد بلکه گاه پشت دست را می گزد،این کار، شاید به خاطراین باشد که: این گونه اشخاص، هنگامى که گذشته خویش را مى نگرند، خود را مقصر مى دانند و تصمیم بر انتقام از خویشتن مى گیرند و این نوعى انتقام است، تا بتوانند در سایه آن کمى آرامش یابند.حتى براى نیکوکاران هم روز تأسف است، تأسف از این که: چرا بیشتر از این نیکى نکردند؟!
⚡️آن گاه مى افزاید: این ظالم بیدادگر که در دنیائى از تأسف فرو رفته مى گوید: «اى واى بر من! کاش! فلان شخص گمراه را دوست خود انتخاب نکرده بودم» (یا وَیْلَتى لَیْتَنِی لَمْ أَتَّخِذْ فُلاناً خَلِیلاً).
روشن است: منظور از «فلان» همان شخصى است که او را به گمراهى کشانده: شیطان، دوست بد، یا خویشاوند گمراه، و فردى همچون «اُبَىّ» براى «عقبه» که در شأن نزول آمده بود.
⚡️در واقع این آیه، و آیه قبل، دو حالت نفى و اثبات را در مقابل هم قرار مى دهد در یک جا مى گوید: «اى کاش! راهى با پیامبر(صلى الله علیه وآله) پیدا کرده بودم» و در اینجا مى گوید: «اى کاش! فلان شخص را دوست خود انتخاب نکرده بودم» که تمام بدبختى در ترک رابطه با پیامبر(صلى الله علیه وآله) و قبول رابطه با این دوست گمراه بود
🔅نقش دوست در سرنوشت انسان.
بدون شک عامل سازنده شخصیت انسان بعد از اراده، خواست و تصمیم او ،امور مختلفى است که: از اهم آنها همنشین، دوست و معاشر است; چرا که انسان خواه و ناخواه، تأثیرپذیر است، و بخش مهمى، از افکار و صفات اخلاقى خود را از طریق دوستانش مى گیرد، این حقیقت، هم از نظر علمى و هم از طریق تجربه و مشاهدات حسى به ثبوت رسیده است.
🔅امروزه دوستی در فضای مجازی به یک سرگرمی برای جوانان و به خصوص نوجوانان تبدیل شده است.
🔅 متاسفانه استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی باعث شده است تا از این فضاهای مجازی به عنوان بستری برای دوست یابی استفاده کنند. دنبال کردن صفحهی شخصی، لایک کردن، نظر دادن به مطلب ارسال شده در شبکههای اجتماعی و یا دریافت و ارسال یک پیام خصوصی در این شبکهها میتواند نقطه شروع یک آشنایی و دوستی اینترنتی باشد. که پشت این دوستی، دشمنی پنهان شده است. دوستی ای که اورا از راه درست به انحراف می کشاند.
🔅 فضای مجازی می تواند آسیب های متعددی داشته باشد و افراد به راحتی می توانند خود را دوست معرفی کنند وبا یک هویت جعلی روش های فریب کارانه خود را پیش بگیرند.
⚡️برای مثال،افراد معروفی(بازیگران و فوتبالیس هاو...)داشتیم که براثر دوستی درفضای مجازی منحرف شدند
🔅 استکبار جهانی اینترنت رو رایگان در اختیار جوانان ما قرارداده تا راحت وبی هزینه یاهزینه کم، وارد فضای مجازی
،سایت ها، کانال هاو... شوند وآنان را به دام انحطاط اخلاقی وانحرافات جنسی بکشند وحیا وغیرت را از جوانان بگیرنددر صورتی، که برای مردم خودشون همراه با هزینه است
⚡️هدف اصلی دشمنان، دسترسی بدون محدودیت به اطلاعات کاربران و جاسوسی از آن ها می باشد.
⚡️هدف این دوستی دشمن،تغییر عقایدوباورها وارزشهای اسلامی جوانان هست آنان رامعتاد به اینترنت می کننداین اعتیاد می تواند سبب بروز خشونت، پرخاشگری، افسردگی، تنهایی، بی حوصلگی و خلا هویتی در آنها شود. دور شدن از جمع های خانوادگی، رها شدن در محیط های آلوده که نتیجه ی خوبی به همراه ندارد. اینها همه هدف دشمن می باشد.
https://eitaa.com/sh37233392
#مهدویت_در_قرآن
🔴 بعضی آیات مهدویت جزء نوزدهم
1️⃣ شعراء: 4 👈🏻 ندای آسمانی
2️⃣ شعراء: 21 👈🏻 علت غیبت
🆔 https://eitaa.com/sh37233392
10.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 هر روز یک آیه راجع به امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف )
🔵 جزء نوزدهم
🌕 نفرین پیامبر اکرم علیه السلام بر مخالفین حضرت مهدی ارواحنافداه
#امام_زمان
#آیات_مهدوی
#رمضان_مهدوی
🆔 https://eitaa.com/sh37233392
▪️صلوات خاصه امام علی علیه السلام
▪️اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ أَخِي نَبِيِّكَ وَ وَلِيِّهِ وَ صَفِيِّهِ [وَ وَصِيِّهِ] وَ وَزِيرِهِ وَ مُسْتَوْدَعِ عِلْمِهِ وَ مَوْضِعِ سِرِّهِ وَ بَابِ حِكْمَتِهِ وَ النَّاطِقِ بِحُجَّتِهِ وَ الدَّاعِي إِلَى شَرِيعَتِهِ وَ خَلِيفَتِهِ فِي أُمَّتِهِ وَ مُفَرِّجِ الْكُرَبِ [الْكَرْبِ] عَنْ وَجْهِهِ قَاصِمِ الْكَفَرَةِ وَ مُرْغِمِ الْفَجَرَةِ الَّذِي جَعَلْتَهُ مِنْ نَبِيِّكَ بِمَنْزِلَةِ هَارُونَ مِنْ مُوسَى اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاهُ وَ عَادِ مَنْ عَادَاهُ وَ انْصُرْ مَنْ نَصْرَهُ وَ اخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ وَ الْعَنْ مَنْ نَصَبَ لَهُ مِنَ الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ وَ صَلِّ عَلَيْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْصِيَاءِ أَنْبِيَائِكَ يَا رَبَّ الْعَالَمِينَ
#فقطبہعشقعلیعلیہالسلام
🖤🌱https://eitaa.com/sh37233392
دردناکترین ساعاتِ این
ضیافت گذشت!...
آسمان و زمین، عجیب
بوے درد گرفت !
می دانی که چه شد ... ؛
شق القمرے در کوفه رخ داد💔
، که بر غربتِ هزار سالهے مان،
تلنبار شد...
#بِأَبِيأَنْتَوَأُمِّيیاعلی🖤
https://eitaa.com/sh37233392
استاد سید هادی عظیمیBakhshe ebtedaee.mp3
زمان:
حجم:
5.39M
🎧 #بشنوید
✅ #قسمت_هجدهم طرح آموزشی درسا
🔰 توضیحات استاد #سید_هادی_عظیمی درمورد قسمت هجدهم طرح آموزشی درسا
https://eitaa.com/sh37233392
استاد سید هادی عظیمی18-Dorsaa-Ostad Azimi.mp3
زمان:
حجم:
35.14M
✳️ طرح آموزشی دُرسا
🔰 مهارتهای گفتگو درباره حجاب
🟢 استاد سید هادی عظیمی
🔻 خلاصه #قسمت_هجدهم
https://eitaa.com/sh37233392
استاد سید هادی عظیمیporsesh , pasokh.mp3
زمان:
حجم:
42.53M
🎧 #بشنوید
✅ #قسمت_هجدهم طرح آموزشی درسا
🔰 پرسش و پاسخ قسمت هجدهم با استاد #سید_هادی_عظیمی
https://eitaa.com/sh37233392