eitaa logo
کانال موسسه قرآنی شیفتگان وحی»استان قم
600 دنبال‌کننده
16.8هزار عکس
4.6هزار ویدیو
155 فایل
امام علی علیه السلام :《اآگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم میان شما در قرآن است.نهج البلاغه خطبه ۱۵۸ آدمین @z_javaheri @Mahmoodi60 @Josheghany
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 (ص) ⚫️ چه کسی پیامبر(ص) را مسموم ساخت؟ ✍️ نظر شیخ حسن فرحان المالکی(محقق عربستانی): 👈 پیامبر توسط طلقاء قریش (ابوسفیان و معاویه و دیگر طلقا) با فریب برخی همسران پیامبر، مسموم و شهید شد! ♨️ @Maddahionlin 🇮🇷کانال «خانواده موفق »در ایتا @sh37233392
مداحی آنلاین - غریب - حجت الاسلام عالی.mp3
3.21M
🏴 (ع) ♨️غریب 👌 بسیار شنیدنی 🎤حجت الاسلام 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. 🔴بهترین های روز ♨️ @Maddahion] 🇮🇷کانال «خانواده موفق »در ایتا @sh37233392
✿ سه چیز زیباست: بی خبر دعایت کنند. نبینی نگاهت کنند. ندانی یادت کنند. ✨ امام زمان ⇦دعایمان می کند به خیر ⇦نگاهمان می کندبه مهربانی ⇦یادمان می کندبه خوبی 🇮🇷کانال «خانواده موفق »در ایتا @sh37233392
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پنج خصلت والای نبوی در آئینه یک آیه قرآنی!!! بنام پروردگار بصیر و دوستدار اهل بصیرت. سلام علیکم. ضمن عرض تسلیت رحلت جانگداز پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام مجتبی و امام رضا (علیهما السلام)، از فرصت استفاده نموده، و به بازگوئی 5 خصلت والای نبوی در آئینه یک آیه قرآنی (= آیه 128 توبه) می پردازم. در این آیه شریفه چنین میخوانیم: «لَقَدْ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُمْ بِالْمُؤْمِنِينَ رَءُوفٌ رَحِيمٌ؛ قطعا براى شما پيامبرى از خودتان آمد كه بر او دشوار است‏ شما در رنج بيفتيد به [هدايت] شما حريص و نسبت به مؤمنان دلسوز مهربان است». در این آیه مبارکه، به پنج صفت جاوید نبی اکرم (ص) توجه داده شده است: 1) : «رَسُولٌ» : (این صفت، گویای این است که نبوت پیامبر اعظم - ص-، امری الهی است، و ریشه در عالم لاهوت دارد؛ در نتیجه، نبوتش اگرچه برای زمینیان است، ولی ماهیتش امری آسمانی است)؛ 2) : «مِنْ أَنْفُسِكُمْ» : (این صفت، گویای این است که ماهیت و حقیقت وجودی نبی اکرم -ص-، بشری و همخوان با حقیقت وجودی پیروانش هست و نه آنکه از جنس ملائک باشد؛ البته براساس مفاد روشن آیه 110 سوره کهف (قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِثْلُكُمْ يُوحَىٰ إِلَيَّ...)، امتیازش به این است که مرتبط با وحی الهی می باشد)؛ 3) : «عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ» : (این صفت، گویای این است که نبی اکرم -ص-، در قبال نا ملایمات و مشکلات مردم، بی تفاوت نبوده است؛ بلکه در قبال آنها احساس غم و رنج می نمود؛ شواهد تاریخی حکایت از این دارد که آن حضرت ن در جهت رفع مشکلات مردم، نیز تلاشی مستمر و چشمگیر داشته است)؛ 4) : «حَرِيصٌ عَلَيْكُمْ» : (این صفت، گویای این است: نبی اکرم -ص- نسبت به چالشهای فرهنگی، اقتصادی و غیره در جامعه، دارای سوز بوده، و بدین جهت «حرص» می خورده است)؛ 5) : «بِالْمُؤْمِنِينَ رَءُوفٌ رَحِيمٌ» : (این صفت گویای اینست : نبی اکرم -ص-، افزون بر اینکه برای همه آفریده های خدای متعال، «رحمت» بود (سوره أنبیاء، آیه 107: «وَ ما أَرْسَلْناكَ إِلَّا رَحْمَةً»)، نسبت به مؤمنان، رأفت و رحمت خاصه ای را افاضه می نمود). (سفر تبلیغی دهه آخر صفر، شهر «علامرودشت استان فارس»، روز پنجشنبه 27 صفر 1442ق= 24 مهرماه 1399 ش : سید حسین شفیعی دارابی). 🇮🇷کانال «خانواده موفق »در ایتا @sh37233392
‼️نماز خواندن روی فرش نجس 🔷س 5416: اگر قسمتی از شود و ما نمی دانیم کدام قسمت است، خواندن روی این فرش صحیح است؟ ✅ج: اشکال ندارد. 🆔 @resale_ahka 🇮🇷کانال «خانواده موفق »در ایتا @sh37233392
‼️گذاشتن دست روی زانو هنگام رکوع 🔷س 5408: آيا هنگام ركوع، قرار دادن دست روی زانو لازم است؟ برای کسی که طبق وظیفه اش نشسته نماز می خواند، چطور؟ ✅ج: احتياط واجب آن است که در حال رکوع، دستها را بر زانو بگذارد، ولی اگر نشسته نماز می خواند، مراعات این احتیاط لازم نیست. 🆔 @resale_ahkam 🇮🇷کانال «خانواده موفق »در ایتا @sh37233392
کتاب تاریخ روحانی فصل "ابن عباس" ندارد؟! ✍️ آقای روحانی امروز گفت"امام حسن(ع)، امام صلح و پیوند بود. وقتی برخی از اصحاب آمدندبا زبان معترضانه که چرا صلح کردی، حضرت فرمودند جامعه اسلامی که فقط شما ۱۰- ۲۰ نفر نیستید. من در مسجد رفتم برای مردم سخنرانی کردم و دیدم اکثریت قاطع صلح می‌ خواهند، صلح را انتخاب می‌کنم... اگر در روز صلح، جنگیدیم و در روز جنگ، صلح کردیم، هر دو اشتباه است. به‌ موقع باید بایستیم و بجنگیم و به‌ موقع باید صلح کنیم". ♦️آقای روحانی چندمین بار است که اصرار دارد صلح امام حسن (ع) را مصادره به مطلوب کند و به خیانت برخی خواص و فرماندهان لشکر در این صلح تحمیلی نپردازد؛ چرا؟! آیا فصل خیانت یارانی مانند عبید الله بن عباس، از کتاب تاریخ آقای روحانی سرقت شده؟ یا تعمدی برای کتمان این فصل مهم وجود دارد؟! 🔹عبید الله بن عباس، فردی با نفوذ و فرمانده لشکر امام حسن (ع) بود، اما به نصایح و هشدار های امام (ع) هنگام مذاکره با معاویه و عمروعاص تمکین نکرد. ♦️معاویه، هم او را فریب داد و هم با رشوه ای هنگفت خرید! عبید الله به همراه هشت هزار نفر، همان وسط جنگ، به جبهه دشمن پیوست! اگر صلح و نرمش قهرمانانه، برای امام حس (ع) تدبیری شجاعانه محسوب می شود، برای ابن عباس ها که در اطراف امام (ع) فراوان بودند، خیانت و ننگ و عار ابدی است. 🔹امام خمینی (ره) در باره خیانت خواص، بیان موشکافانه ای دارند: "قصه امام حسن و قضیه صلح؛ آن هم صلحِ تحمیلی بود. برای این که امام حسن، دوستان خودش یعنی آن اشخاص خائنی که دور او جمع شده بودند، او را جوری کردند که نتوانست خلافش بکند، صلح کرد. صلح تحمیلی بود. این صلحی هم که حالا به ما می خواهند بگویند، این است". ♦️ایشان همچنین فرمودند "امام حسن (سلام الله علیه) آن قدر گرفتاری که از این دوستان و اصحابش داشت، از دیگران نداشت. اصحابی که توجه نداشتند که امام زمان شان روی چه نقشه دارد عمل کند. با خیال کوچکشان با افکار ناقصشان در مقابلش می ایستادند و غارتش کردند، اذیتش کردند و عرض می کنم که شکستش دادند، معاهده با دشمنش کردند و هزار جور بساط درست کردند". 🔹صلح بر جنگ ترجیح دارد؛ اما زمانی که دشمن بنای زورگویی و تعدی و باج خواهی نداشته باشد. در مقابل دشمن متخاصم باید ایستاد و جنگید. پرچم صلح را در چنان شرایطی بالا بردن، عین خیانت و حماقت است. ♦️در چنین موقعیتی، خواص و صاحب منصبان و تریبون داران هستند که می توانند مردم را به مقاومت -با سرانجام عزت و پیروزی- فرا بخوانند، یا در اثر آلودگی به دنیاطلبی و اشرافیت و نفوذ، نسخه تسلیم را تجویز کنند. 🔹رویکرد آقای روحانی و هاشمی و مدعیان اصلاح طلبی و برخی شبه اصولگرایان، در معرفی نسخه سازش به عنوان راه رونق اقتصاد کشور، بی تردید خطای خسارت باری بود که با تحریف صلح امام حسن (ع)، یا ادعای این که "درس کربلا، درس مذاکره بود"(!) جبران نخواهد شد. ♦️او نمی تواند نسخه غلط مطلوب دشمن را دو بار تجویز کند بلکه باید پاسخگوی خسارت های حاصل از تجویز سال 92 باشد. ضمن این که فریب افکار عمومی و تحمیل صلح به امام جامعه، رفتاری طاغوتی و عین خیانت است. 🇮🇷کانال «خانواده موفق »در ایتا @sh37233392
ارسال شده از سروش+: 🔸چگونه می‌شود از حرف حق، علیه جبهۀ حق استفاده کرد؟ 🔸اگر از صلح امام‌حسن(ع) بگوییم اما از خیانت یارانش نگوییم، خیانت کرده‌ایم 🔻 آن‌قدر که با حرف صحیح می‌شود علیه حق قیام کرد، با حرف غلط نمی‌شود. آن‌قدر که انسان با اطلاعات صحیح و ظاهراً سالم، می‌تواند ظلم کند، با حرف دروغ و غلط، نمی‌تواند ظلم کند، به‌ویژه در جامعۀ دینی، از متن دین بیشتر می‌شود علیه دین سوءاستفاده کرد. 🔻 امیرالمؤمنین(ع) دربارۀ حرف صحیحی که علیه جبهۀ حق از آن استفاده می‌شود، فرمود: «کَلِمَةُ حَقٍّ يُرَادُ بِهَا الْبَاطِلُ» اما چگونه می‌شود از حرف حق، علیه جبهۀ حق استفاده کرد؟ یک ترفند این است که بعضی از حرف‌های صحیح را بیان کنند بدون ذکر حرف‌های صحیح دیگری که باید در کنارش بگویند. 🔻 مثلاً می‌گویند: «پیامبر(ص) اهل تحمل و مدارا و عفو بود.» یا «امیرالمؤمنین(ع) به حرف مردم گوش کرد و کوتاه آمد» یا «امام‌حسن(ع) صلح کرد و سخن مردم را شنید» به چنین کسی باید گفت: این حرف‌ها درست است اما ناقص است، همه‌اش را بگو! وقتی نصفش را نمی‌گویی، معلوم می‌شود یک قصد و غرضی پشت سرش هست. 🔻 بله، پیامبر(ص) در مقابل منافقین جامعه، مدارا می‌کرد، اما چاره‌ای نداشت جز اینکه در مقابل آنها کوتاه بیاید، چون مردم زمان ایشان، سطح فهم و ظرفیت لازم را نداشتند که ایشان بتواند با برخی از منافقین برخورد محکم‌تری کند. 🔻 چرا پیامبر(ص) و علی(ع) و امام‌حسن(ع) در برخی موارد کوتاه آمدند؟ به‌خاطر وجود منافقینی که موجب انحراف افکار عمومی بودند، و به‌خاطر وجود مؤمنین ضعیفی که موجب تحمیل اقدام ناصحیح به ایشان شدند. 🔻 می‌گویند «ببینید امام‌حسن(ع) صلح کرد!» خُب بقیه‌اش را هم بگویید که یارانش خیانت کردند و ایشان را تنها گذاشتند و همین خیانت‌ها بود که حضرت را وادار به صلح کرد. کسی که از صلح امام‌حسن(ع) حرف بزند اما از خیانت یاران امام‌حسن(ع) حرف نزند، خائن است؛ همه‌اش را بگو! گفتنِ یک قسمتی از حق و نگفتن بقیۀ حق، بدتر از گفتن سخن باطل است. 🔻 کسی مخالف صلح نیست، اما صلح حقیقی نه صلح تحمیلی! صلح تحمیلی هم مثل جنگ تحمیلی بد است. صلح تحمیلی ناپایدار است و به دنبالش قتل عام جبهه حق است؛ همانطور که در کربلا شاهد بودیم. 👤علیرضا پناهیان 🚩 حرم رضوی - ۹۹.۷.۲۴ 🇮🇷کانال «خانواده موفق »در ایتا @sh37233392