📜شرح فرازهای مناجات شعبانیه
📖فراز: اِلهی قَدْ سَتَرْتَ عَلَیَّ ذُنُوباً فِی الدُّنْیا وَ اَنَا اَحْوَجُ اِلى سَتْرِها عَلَیَّ مِنْكَ فِی الاُْخْرى اِذْ لَمْ تُظْهِرْها لاَِحَد مِنْ عِبادِكَ الصّالِحینَ؛
خداوندا، تو در دنیا گناهانى را كه مرتكب شده بودم پوشانیدى، در حالى كه من در آخرت نیاز بیشترى به پوشانیدن آنها دارم. چراكه تو در دنیا براى هیچ یك از بندگان صالحت گناهان مرا آشكار نساختى.
خداوندا، من اقرار به گناه كردم و تو آن كریمى هستى كه در تمام عمر آنها را پوشانیدى و مرا رسوا نساختى، ولى نیاز من به این ستاریّت در آخرت بیشتر است، چرا كه در دنیا اگر رسوا مىشدم عذاب آخرت از من برداشته مىشد، حال كه حاضر نشدى آبروى من را پیش خلق بریزى و مرا در حضور كسانى امثال خودم رسوا كنى، این ستاریّت خود را در آخرت نیز تداوم ببخش، چرا كه نیاز من به این پردهپوشى در آخرت خیلى بیشتر از پردهپوشى در دنیاست.
این فراز از دعا نیز در طلب رحمت است و در آن از استدلال و برهان و جدل خبرى نیست كه بگوید به این دلیل در دنیا گناهانت را پوشاندم تا حیا كنى ولى سوء استفاده كردى، اكنون باید تو را كیفر بدهم.
در اینجا علاوه بر نكات یادشده در فرازهاى قبلى، نكته جدیدى هم اضافه مىشود و آن عبارت است از اینكه، خدایا، در دنیا براى هیچ یك از بندگان شایستهات راز مرا فاش نكردى، و در آخرت اگر رسوایم كنى آبروى من پیش بندگان صالح تو مىریزد. اگر انساندر دنیا گناهى مىكند و رفقاى او مىفهمند و او هم پروایى ندارد، چون آنها همپالگىهاى او هستند، ولى از این كه افراد خوب كه اهل این كارها نیستند بفهمند هراس دارد و خداوند لطف مىكند و در دنیا آبروى او را نزد خوبان نمىریزد تا او را توبیخ نكنند ولى در آخرت خوب و بد همه معلوم مىشود. آنجا بهشتیان، جهنمیان را مىبینند و هیچكس مخفیانه به بهشت یا جهنم نمىرود. وَبَرَزُوا للهِِ جَمِیعا.
اگر خداوند در آخرت عیوب او را نپوشاند همه مىفهمند كه انسان بدى بوده است. انسان گاهى نمىخواهد حتى یك بچّه هم از اعمال زشت او آگاه شود، ولى در قیامت كه همه خلائق از اوّل تا پایان خلقت در صحراى محشر حاضرند، رسوایى آن روز هزاران بار بدتر از رسوایى دنیاست. پس نیاز او به ستاریّت خداوند بیشتر از دنیاست.
خداوند تا جایى كه خلاف حكمت نباشد از افاضه رحمت خوددارى نمىكند و به همین خاطر كسانى كه به واسطه شدت گناهان در برزخ و در قیامت معذّب مىشوند در پایان كار آنها را مشمول شفاعت مىنماید. حضرت رسول(صلى الله علیه وآله) مىفرمایند: «اِدَّخَرْتُ شَفاعَتی لاَِهْلِ الْكَبائِرِ مِنْ اُمَّتی».شفاعت پیامبر(صلى الله علیه وآله) براى كسانى است كه در مراحل گوناگون پاك نشدهاند. گاهى مَثل گرفتارىها مثل آتشى است كه فلزى را در آن مىاندازند تا خالص شود. در دنیا افرادى كه گناهكارند مبتلا به بلاهایى مىشوند تا روح آنها پاك شود و راحت از دنیا بروند و اگر پاك نشدند با سكرات موت آنها را پاك مىكنند تا در عالم برزخ مشكل نداشته باشند و اگر پاك نشدند با فشار قبر وگرنه با گرفتارىهاى برزخ و در پایان با سختىهاى محشر و دست آخر با شفاعت پیامبر(صلى الله علیه وآله)و اهلبیت(علیهم السلام) پاك شده و وارد حوض كوثر مىگردند. زیرا بهشت جاى ناپاكان نیست و در هر صورت انسان باید پاك شود تا به بهشت برود.
بیشترین امید ما همان شفاعت است. طبق روایاتْ مقام شفاعت در آخرت است. در روایات آمده كه شفاعت پیامبر(صلى الله علیه وآله) و ائمه(علیهم السلام) متعلق به آخرت است و قولى براى شفاعت در برزخ ندادهاند. كسانى هستند كه با اعمالى چون زیارت حضرت رضا(علیه السلام) و سیدالشهدا(علیه السلام) و سایر ائمه اطهار(علیهم السلام)موجب شدهاند آن بزرگواران به دیدن آنها بیایند و از دردهاى آنها بكاهند و چه بسا عذاب به كلى مرتفع شود. در عین حال اگر چیزى باقى بماند و در عالم برزخ با آن همه گستردگى زمان پاك نشدند و روز قیامت نیز با حوادث هولناك خود نتوانست آنها را بشوید، سرانجام محمّد و آل محمّد(علیهم السلام) به شفاعت بر خواهند خاست و مؤمنان را نجات خواهند داد.
#مناجات_شبانه
#مناجات_شعبانیه
@sh_hosein
💠امام زمان کیست؟ (ویژگیهای مهدی موعود)
۳_مظهر صفات و اسماء الهی
مقام معظم رهبری: دربارۀ برکات این میلاد معظم و حقایقی که در باب وجود اقدس ولی عصر (ارواحنالتراب مقدمه الفداء) هست، من قادر نیستم سخن تازه یی بگویم. درک مراتب معنوی و حقایق الهی در باب این قطب اعظم عالم امکان و خلیفۀ خدا و مظهر صفات و اسمای الهی، در حد زبان و بیان و قلب و فهمی همچون من قاصر نیست. خود آنها اهل بيت (عليهم السلام) باید درباره امام زمان سخن بگویند؛ همچنان که خود آنها باید درباره علی بن ابی طالب (علیه الصلاة والسلام) و بقیهٔ اولیا و اصفیای دین سخن بگویند.
ما همین قدر می دانیم که وجود مقدس امام زمان، مصداق وعده الهی است. همین قدر میدانیم که این بازمانده خاندان وحی و رسالت، علم سرافراز خدا در زمین است. «السلام عليك أيها العلم المنصوب و العلم المصبوب و الغوث و الرحمة الواسعة وعدا غير مكذوب».
او وعده الهی و مصداق لطف خدا بر انسانیت و بشریت است. او مستوره و نمونه ای از اولیا و اصفیا و انبیا و برجسته ترین بندگان خداست. او نمایشگر مبلغ فضل الهی بر بنی آدم است. اینها چیزهایی است که خود آنان بیان فرمودند. اگر ما بتوانیم در حد فهم قاصر و ناقص خودمان، رشحاتی از این گفته ها را درک کنیم و بفهمیم، خیلی بُرد کرده ایم.
۴_ سر «لیله القدر»
امام خمینی: اگر سر «لیله القدر» و سر «نزول ملائکه» در شبهای قدر-که الآن هم برای ولی الله اعظم حضرت صاحب (سلام الله علیه) این معنا امتداد دارد- سر اینها را ما بدانیم، همه مشکلات ما آسان می شود. تمام مشکلاتی که ما داریم برای این است که، ما محجوبیم از اینکه واقعیت را آن طور که هست و نظام هستی را به آن طوری که تنظیم شده است، مشاهده کنیم.
#بقیه_الله
#امام_زمان
#امام_زمان_کیست
@sh_hosein
#مقام_معظم_رهبری: ما باید به انتخابات از زاویه منافع ملی نگاه کنیم نه از زاویههای جناحی و گروهی.
۱۴۰۲/۱۲/۰۹
@sh_hosein
🌸 انسانِ الهی، هم خشمش سازنده است و هم مهرش
امام علی علیه السلام اصحابه خودش را با خشم به موقع می ساخت و تربیت می کرد. مثلاً در روایات داریم «نَظَرَ إِلَيْهِ شِبْهَ الْمُغْضِب»؛ امام به صحابی خودش با چشمی نگاه کرد که در آن خشم بود و شبیه غضب بود. اصلا می ساخت؛ چون خشم لله بود. به دوست هم لله خشم گرفتن، برای او سازنده است؛ یعنی ائمه ما در تربیت زیردستان خودشان دقیق بودند. حتی به خطورات آنها هم دقت می کردند. صعصعة بن صوحان، جد فرزدق، از خطبای بزرگ است. بیمار شده بود. حضرت علی علیه السلام به عیادتش رفت. وقتی بالای بالینش نشست، به او گفت: صعصعه، بر برادران خودت تفاخر نکنی که علی به عیادت من
آمده. امام خطورات را می خواند؛ یعنی من آمدم، اما نه برای اینکه تو بگویی به من بیشتر نظر داشت. درست درسش می دهد. این برخورد من مهر بود؛ اما تو ظرفش را داشته باش و غرور پیدا نکن.
🌱مربی و تربیت، آیت الله حائری شیرازی
@sh_hosein
📚مجموعه کتابهای انتخاب صالحان
📜جلد اول: واجب سیاسی
https://eitaa.com/sh_hosein/1800
📜جلد دوم: راه و اصول امام رحمةاللهعلیه
https://eitaa.com/sh_hosein/1812
📜جلد سوم: خوابهای بیتعبیر
https://eitaa.com/sh_hosein/1830
📜جلد چهارم: اصولگرای اصلاحطلب انقلابی
https://eitaa.com/sh_hosein/1841
📜جلد پنجم: مجری و ناظر
https://eitaa.com/sh_hosein/1852
📜جلد ششم: همه با هم
https://eitaa.com/sh_hosein/1863
📜جلد هفتم: تکلیف نخبگان
https://eitaa.com/sh_hosein/1881
📜جلد هشتم: الزامات داوطلبی
https://eitaa.com/sh_hosein/1892
📜جلد نهم: ویژگیهای نماینده صالح
https://eitaa.com/sh_hosein/1900
#انتخابات #انتخاب_مردم #مشارکت_حداکثری
@sh_hosein
📜شرح فرازهای مناجات شعبانیه
📖فراز: اِلهی جُودُكَ بَسَطَ اَمَلی وَ عَفْوُكَ اَفْضَلُ مِنْ عَمَلی؛ خداوندا، بخشش تو، امید من را زیاد و گسترده مىكند و عفو و گذشت تو بالاتر از عمل من است.
براى تبیین این فراز از مناجات و درك بهترِ آن، یك نكته را باید متذكر گردیم و آن اینكه:
توجّه ما به خداى متعال، معمولا در شرایط عادى به كمك مفاهیم ذهنى انجام مىگیرد، حتّى وقتى كه اسم خدا را به زبان مىآوریم، هر كسى معناى خاصّى از آن را در ذهن خود تداعى مىكند و معمولا معناى آفریدگار عالم تصور مىشود. همین كلمه آفریدگار كه یك مفهوم ذهنى است در هنگام دعا به تناسب حال یا حاجت و خواستهاى كه داریم داراى مفهوم خاصى مىگردد. كسى كه از خداوند روزى طلب مىكند از كلمه خدا؛ روزىدهنده و كسى كه گرفتارى دارد؛ رفعكننده گرفتارى و آن كسى كه مریض دارد؛ شفادهنده بیماران را در ذهن خود مىآورد.
البته گاهى ممكن است براى برخى افراد در حال دعا، مناجات و نماز با حضور قلب و خلوت در شبهای تار و در حال سجده با اشك جارى، حالاتى پیش بیاید كه توجه به هیچ مفهوم خاصّى نداشته باشد و نتواند بگوید كه در آن حالت از خدا چه معنایى را در نظر مىآورد و فقط حالت انسى كه براى او پیش آمده را درك كند.
این همان مرتبه ضعیف از درك شهودى است و براى افراد معمولى پیش مىآید و مراتب كامل آن مخصوص اولیاى الهى است.
غالب مردم از راه مفاهیم با خدا ارتباط برقرار مىكنند و مفاهیم همیشه یك بُعد و زاویه خاص را نشان مىدهند.
با گفتن رحمن و رحیم، باید كسى را در نظر بگیریم كه خداوند به او ترحم مىكند.
و با گفتن خالق و رازق، باید كسى را در نظر بگیریم كه خداوند او را خلق كرده و رزق مىدهد.
تمامى اسما حسناى الهى در مقام فعل، نشانه كارى از كارهاى خدا یا بیانكننده كیفیت آن كار است.
اسما و صفات الهى كه عقل و ذهن ما را از یك زاویه ویژه به خدا توجه مىدهد به دو دسته تقسیم مىشوند:
✍اسماى جمال. یعنى اسمهایى كه دلالت بر رحمت و لطف الهى مىكند مثل رحمن و رحیم و غفار و كریم و...
✍اسماى جلال. یعنى اسمهایى كه دلالت بر قهر و سلطه خدا مىكند مثل عزیز و قهار و جبار و متكبّر و...
وقتى كه اسماى جمال مطرح مىشود انسان احساس مىكند كه مىخواهد با او انس بگیرد و به او نزدیك شود و وقتى كه اسماى جلال مطرح مىشود انسان احساس مىكند كه قدرت عرض اندام در مقابل او و حتى قدرت راحت سخن گفتن با او را ندارد.
بنابراین، وقتى انسان به مهربانىِ خدا توجه مىكند، زبانش باز مىشود و مىگوید:
خدایا با ما هم مهربان باش.
انسان وقتى خودش را در مقابل چنین دریاى بىكران مىبیند، آرزوهاى بسیار وسیع و گسترده پیدا مىكند، نهتنها امیدوار مىشود كه گناهانش آمرزیده شوند بلكه براى رسیدن به مقامات بسیار عالىِ دوردست نیز امیدوار مىشود.
فراموش نكنید كه در آغاز در مقام توبه كردن هستیم.
پس اوّل باید توجّه به زشتىهاى اعمال خود پیدا كنیم ولى اكنون كه در مقام طلب احسان خداییم، با اسم جواد آغاز مىكنیم و مىگوییم: جود تو امید مرا گستراند.
در حقیقت از یك طرف آرزوهایم زیاد و از سوى دیگر گناهانم نیز فراوان است و امر دائر است بین اینكه بیامرزى یا مؤاخذه بنمایى.
در مقام مقایسه عمل خودم با آمرزش تو مىبینم گرچه گناه من بزرگ است ولى آیا گناه من بزرگتر است یا آمرزش تو؟
گناه من شأنى از شؤون من است.
گناه من با همه بزرگىاش در مقابل آمرزش الهى چیزى به حساب نمىآید.
عدد بزرگى را فرض كنید كه همه كهكشانها را پر كرده است، ولى هر گاه با بىنهایت مقایسه مىگردد باز هم محدود است. گناه ما هر چند مثل آن عدد بزرگ است ولى در مقابل آمرزش الهى ناچیز است.
#مناجات_شبانه
#مناجات_شعبانیه
@sh_hosein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینجا تکّهای از بهشت روی زمین است.
اینجا افلاکیان نغمه سرایی می کنند
اینجا #علقمه است.
معراج شهدای دست بسته غواص
اینجا غواصان برای غرق دنیا شدگان غریق نجاتند!
#راهیان_نور
@sh_hosein
شین حا الف...🇮🇷🇵🇸🇱🇧
اینجا تکّهای از بهشت روی زمین است. اینجا افلاکیان نغمه سرایی می کنند اینجا #علقمه است. معراج شهدای
اینجا علقمه
به وقت شهدای کربلای چهار
به وقت چشم انتظاری مادران شهدا
به وقت تولد دوباره قلبم...
و لقائکَ قرّةُ عینی...
و دیدارت، نورِ دیدگانِ من است.
#امام_زمان
@sh_hosein
سلام
علیالظاهر ایتا نسخه جدید منتشر کرده با قابلیت تماس و...
البته فعلا فقط از مایکت منتشر شده
شین حا الف...🇮🇷🇵🇸🇱🇧
ما را، خدا، عاقبت به عشق تو می بخشد... #دلتنگی #اروند_کنار #راهیان_نور @sh_hosein
إِنِّي أَنَا رَبُّكَ فَاخْلَعْ نَعْلَيْكَ إِنَّكَ بِالْوادِ الْمُقَدِّسِ طُوی (طه-۱۲)
همانا منم پروردگار تو، پس نعلین (از پای) برکن
زیرا تو در وادی طوی مقدس هستی (و جایگاه مقدس را با کفش آمدن نشاید)
این نخلستان و این رود، روزها و شبهای بسیاری را در یاد دارند. مناجات علیوار جنگاوران در میان نخلستان و فریادهای یازهرا (سلاماللهعلیها) در شب عملیات، وقتی در میان توفان گرفتار شده بودند.
این جا روزهای سختی را به یاد دارد. هر گوشهٔ این سرزمین، قدمگاه شهیدان است و اگر خوب گوش بسپاری، میتوانی زمزمه شبانه جنگاوران را با گوش دل بشنوی.
آداب زیارت را به جا آور نیت کن که شهیدان با تو همکلام شوند. با تو سخن بگویند.
وضو بگیر و طاهر شو، آنگاه بر این سرزمین قدم بگذار. گام بردار بر هر گوشه این خاک، همانند آن که بر کربلا و مشهد شهیدان قدم می گذاری.
شهدا راهنما هستند، برای همه ما از قافله جاماندگان.
در اینجا میتوان چشم دل باز کرد.
در اینجا میتوان نفس را زیر پا گذاشت
در یادمان شهیدان اروند خدا را میتوان پیدا کرد و به شهر بازگشت...
#اروند
#راهیان_نور
@sh_hosein
Eitaa.apk
55.34M
نسخه جدید ایتا منتشر شد 🔥
این نسخه دارای قابلیت تماس صوتی و تصویری و درحال نوشتن است.
همچنین برخی از اشکالات نسخه قبلی برطرف شده.
@sh_hosein
💠امام زمان کیست؟
نیمه شعبان؛ عید امید
۱_ شب و روز نیمه شعبان؛جای نشین قدر
مقام معظم رهبری: یکی از مهمترین روزهای سال، روز نیمه شعبان است که هم مصادف با ولادت ذی جود و مسعود حضرت بقیة الله (ارواحنافداه) شده است و هم شب و روز نیمه شعبان - با قطع نظر از ولادت این بزرگوار در این شب و روز - از لیالی و ایام متبرکند.
شب نیمه شعبان، شب بسیار متبرکی است. تالی تلو لیالی قدر و وقت توجه و تذکر و توسل به ذیل عنایات باری تعالی و طلب و درخواست است.
۲_ عيد حقیقی آزادگان عالم
مقام معظم رهبری: روز ولادت مهدی موعود ارواحنالتراب مقدمه الفدا، حقیقتاً روز عید همه انسانهای پاک و آزادۀ عالم است. فقط کسانی در این روز ممکن است احساس شادی و خرسندی نکنند که یا جزو پایه های ظلم، یا جزو پیروان طواغیت و ستمگران عالم باشند، والا کدام انسان آزاده ای است که از گسترش عدالت، ازبرافراشته شدن پرچم دادگری و رفع ظلم در سراسر جهان، خرسند نشود و آن را آرزو نکند.
۳_ عید امید
مقام معظم رهبری: روز نیمه شعبان روز امید است. این امید، مخصوص مجموعه شیعیان یا حتی مخصوص امت مسلمان هم نیست. اصل امید به یک آینده روشن برای بشریت و ظهور یک موعود، یک منجی، یک دست عدالت گستر در سرتاسر جهان، تقریباً مورد اتفاق همه ی ادیانی است که در عالم سراغ داریم. غیر از حالا دین
اسلام و مسیحیت و یهودیت، حتی ادیان هند، بودائی و ادیانی که نامی از آنها هم در ذهن اکثر مردم دنیا نیست، در تعلیمات خود یک چنین آینده ای را بشارت داده اند. این در واقع امید بخشیدن به همه ی انسانها در طول تاریخ است و پاسخگوئی به نیاز انسانها به این امید، که حقیقتی هم با آن بیان شده است.
ادیان الهی و آسمانی - که اغلب این ادیان ریشه های الهی و آسمانی دارند - نخواسته اند امید واهی به مردم بدهند؛
آنها واقعیتی را بیان کردند. در خلقت بشر و تاریخ طولانی بشریت حقیقتی وجود دارد و آن حقیقت این است که این ستیزه میان حق و باطل، یک روز به سود حق و به زیان باطل پایان خواهد گرفت و از آن روز به بعد دریای حقیقی بشر، زندگی مطلوب انسان، آغاز خواهد شد که در آنجا ستیزه گری مفهوم مبارزه نیست، مبارزه برای تسابق در خیرات است. این یک حقیقتی است که بین همه ی ادیان مشترک است.
مقام معظم رهبری: این عید، مایه امید و درست نقطه ی مقابل آن فضای یأس آلودی است که استکبار میخواهد در مقابل چشم مستضعفان عالم به وجود بیاورد. اگر امروز شما سیاستگذاران و طراحان برنامه های استکباری را مشاهده کنید، خواهید دید که از مهمترین کارها و هدفهای آنها یکی این است که در مقابل چشم مردم، فضای یأس آلودی نسبت به اصلاحاتی که باید انجام بگیرد، ایجاد کنند.
ملتها باید از صلاح مأیوس بشوند، تا حربه استکبار کارگر بیفتد؛ والا اگر ملتها امیدوار باشند و امیدوار بمانند، حربه استکبارچندان کارگر نیست. سعی می کنند، فضای تیره یی را در مقابل چشمها ترسیم کنند؛ فضای تیره به این معنا که به ملتها تفهیم کنند که نیروی ذاتی شما، فرهنگ شما، اعتقادات شما، شخصیت و هویت ملی شما، نمیتواند برای شما کاری انجام بدهد باید قدرتهای بزرگ به شما کمک کنند تا بتوانید حرکت کنید.
درست صدوهشتاد درجه مقابل این فکر، فکر انتظاری است که بر محیط ما و بر محیط های طرفداران مذهب اهل بیت (علیهم السلام) حاکم است.
انتظار، یعنی دل سرشار از امید بودن نسبت به پایان راه زندگی بشر. ممکن است کسانی آن دوران را نبینند و نتوانند درک کنند - فاصله هست - اما بلاشک آن دوران وجود دارد.
لذا تبریک این عید - که عید امید و عید انتظار فرج و گشایش است - درست نقطه مقابل آن چیزی است که دشمن می خواهد به وجود بیاورد.
#بقیه_الله
#امام_زمان
#امام_زمان_کیست
@sh_hosein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عزیزدلم!
همه چیز تغییر کرد
جز دوست داشتنِ تو...
#دلتنگی
@sh_hosein
📜شرح فرازهای مناجات شعبانیه
📖فراز: اِلهی فَسُرَّنی بِلِقائِكَ یَوْمَ تَقْضی فیهِ بَیْنَ عِبادِك؛ خداوندا، مرا با دیدار خودت در روز قضاوت و داورى بین بندگانت مسرور و شاد گردان.
كلمه لقاء در متون دینى و قرآن و روایات آمده و در كلمات بزرگان به دو صورت به كار رفته است:
👈همین معنایى كه غالباً در كتب دینى آمده و با حذف مضافالیه یعنى لقاء الحساب و لقاء الاجر و لقاء یوم الدین و... مىباشد.
👈برداشتن پردهها و حجابها؛ یعنى كنار رفتن همین دنیاست و در قیامت، كه روز آشكار شدن نهانىها و دریده شدن پردههاست، تحقّق مىیابد و همه بندگان، خود را در حضور خدا مىبینند و نداى «لِمَنِ الْمُلْكُ الْیَوْمَ» را مىشنوند كه خداوند پاسخ مىدهد: «للهِِ الْواحِدِ الْقَهّارِ» چرا كه هیچ نَفَسكشى نیست تا پاسخ بگوید.
منكرترین افراد مىگویند: «رَبَّنا أَبْصَرْنا وَسَمِعْنا».
یكى از اسامى روز قیامت یوم لقاء الله است. این لقا اختصاص به شخص معین ندارد، بلكه همگى در این روز با خداوند ملاقات مىكنند. در این زمینه در قرآن مجید چنین مىخوانیم: «یا أَیُّهَا الإِْنْسانُ إِنَّكَ كادِحٌ إِلى رَبِّكَ كَدْحاً فَمُلاقِیه».
پس چه كافر و چه مؤمن با خدا ملاقات خواهند كرد و این ملاقاتها عمومیت دارند و همه مردم با كنار رفتن پردهها خدا را ملاقات مىكنند.
البتّه این ملاقاتها با یكدیگر متفاوتند و براى همه شادكننده نیست، بلكه براى كافران مایه عذاب است. به كافران حتى اجازه تكلّم داده نمىشود و به آنها گفته مىشود: اخْسَؤُا فِیها وَلا تُكَلِّمُون
لقاء دیگرى نیز وجود دارد كه مخصوص اولیاى الهى است و در آخرین مراحل سیر و تكامل به لقاء الهى بار مىیابند.
در یكى از مناجاتهاى امام سجّاد(علیه السلام) آمده است: وَ رُؤْیَتُكَ حَاجَتِی و درباره شهید نیز آمده است كه: یَنْظُرُ اِلى وَجْهِ الله؛اینگونه لقاها غیر از لقاهاى عمومى است. مراد از لقا در این فراز از مناجات: «فسَّرنی یوم لقاءك»، با فرض گناهان فراوان، لقاء مخصوص افراد كامل و اولیاى الاهى نیست بلكه شاد شدن به هنگام ملاقات عمومى است؛ ملاقات عمومى كه در آن شاد و برخى نگران هستند. پس، از خدا مىخواهیم در آن روز كه بین مردم داورى مىكند از ما خشنود باشد و با غضب با ما مواجه نشود.
#مناجات_شبانه
#مناجات_شعبانیه
@sh_hosein
❌ فردا مراقب راه دادن قالتاقها به مجلس باشیم
این صندلی ارزش دارد. آن را به هرکسی نسپاریم...
#انتخابات
#انتخاب_مردم
#مشارکت_حداکثری
@sh_hosein
شین حا الف...🇮🇷🇵🇸🇱🇧
📸چه دلیلی از این بهتر برای رأی دادن؟!!!! #انتخابات #انتخاب_مردم #مشارکت_حداکثری @sh_hosein
حاج قاسم کجایید؟؟
کجایید که بگید والله والله والله باید چشممون، گوشمون، حواسمون...
به رهبرمون باشه...
به رهبری که چندماهِ دارن مردم رو سفارش میکنن به مشارکت درانتخابات، به رای دادن و مردم نباید حرف رهبری رو نادیده بگیرن.. :))
#انتخابات
#انتخاب_مردم
#مشارکت_حداکثری
@sh_hosein
💠سرگذشت موسی و فرعون؛ سرگذشت «انسان»
از این جهت قرآن تو را می خواند و سرگذشت تو را می گوید و نیز جنگ دائم در وجود تو را شرح می کند. از فرعون درون تو و از موسای درون تو حرف می زند و به تو می گوید ببین فرعون و آنها که همراه او بودند به چه سرنوشتی رسیدند. تو اگر در این منازعه وجود خود جانب جنبۀ فرعونی وجودت را گرفتی، بدون هیچ شک و شبهه ای دچار همان سرنوشت فرعون خواهی شد. می گوید ببینید عاقبت آنهایی که به دنبال فرعون رفتند به کجا رسید: «فَانظُرُوا كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُالْمُكَذِّبِينَ»
نظری کن و لحظه ای بیندیش که سرگذشت تکذیب کنندگان و کسانی که به دنبال فرعون راه افتادند به کجا رسید. تو اگر جنبۀ فرعونی وجود خودت را تعقیب کنی، به همان جایی خواهی رسید که دنباله روهای فرعون رسیدند. بعد در قرآن به تو نشان میدهد که ببین طرفداران موسی با اینکه ضعیف و درمانده بودند، به سبب اینکه گارد و لشکر موسی شدند، پیروز گشتند. پس تو هم اگر جنبۀ موسوی وجودت را پیگیری کنی، همان سرنوشت را خواهی داشت. پس قرآن این نظام ارزشی را بیان می کند. در این نظام ارزشی، پیروزیِ یکی، از دیدگاه آن دیگری شکست است.
🌱مربی و تربیت، آیت الله حائری شیرازی
@sh_hosein
یادمان دشت شهید ذوالفقاری
به فرماندهی سید مجتبی هاشمی
رشادتهای شاهرخ ضرغام
به وقت ذکرهای با رنج شهید تندگویان
غیرت شهید دهداری
به وقت شرمندگی
اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ شَهَادَةً فِي سَبِيلِكَ
#دشت_ذوالفقاری
#راهیان_نور
@sh_hosein