eitaa logo
شین حا الف...🇮🇷🇵🇸🇱🇧
573 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
489 ویدیو
50 فایل
مسیرهای طولانی را فقط شوق و علاقه درمان می‌کند و یک زمزمه‌ی آرام از تو گفتن و شنیدن و یک قلبِ‌زیبا برای تکیه دادن... #امام_زمان 📲 توسط ادمین اداره می‌شود. ✍️ انتقادات و پیشنهادات:
مشاهده در ایتا
دانلود
ای که از زهر کین جان دادی.mp3
9.06M
ای که از زهر کین جان دادی سوختی تا ز پا افتادی پدر و مادرم قربانت سیدی یا امام هادی 🎙کربلایی حسین ستوده علیه‌السلام علیه‌السلام @sh_hosein
السَّلاَمُ عَلَى أَئِمَّةِ الْهُدَى وَ کَهْفِ الْوَرَى وَ الْمَثَلِ الْأَعْلَى دعایمان کنید آقاجان! به حکم همان فراز از جامعه کبیره کَهف الوَری به پناهِ پناهگاه عالمیان درنیاییم کجا رویم... ؟! الّلهُـمَّ‌عَجِّــلْ‌لِوَلِیِّکَ‌الْفَـــرَج علیه السلام @sh_hosein
تو را شهید کردند آنانکه در حیطّه شکّ خود را بر بادهایِ خشم سپرده بودند. کسانی که آسمان را نادیده گرفتند تا برجستگی‌ها و حقایق را با قیاس‌هایِ نامتناسب به اهلِ حیاتِ وحش بفروشند آنان را می‌گویم! وضو گرفتند تا نداشته‌هایِ مُخِ عدّه‌ای را بر مردم تحمیل کنند امّا با صلابت می گویم: معتمد عباسی‌هایِ تاریخ هنوز بر گُرده‌هایِ جوامع مختلف سوارند و تجدید خاطره‌ها هرگز علاجِ سرزمین‌هایِ سوخته نخواهد بود! ما به اعتراف می‌خوانیم: فَالرَّاغِبُ عَنکُم مارِق و اللّازِمُ لَکُم لاحِقٌ وَ المُقَصِّرُ فِی حَقَّکُم زاهِقٌ وَ الحَقُّ مَعَکُم وَ فِیکُم وَ مِنکُم وَ إِلَیکُم وَ أَنتُم أَصلُهُ وَ مَعدِنُهُ پس؛ باید ایستاد تا شهید شد و به تاریخ پیوست… علیه‌السلام علیه‌السلام @sh_hosein
جوری نباش که تو آینه به جای خودت سلیقه دیگران رو ببینی... @sh_hosein
پیوند جان جداشدنی نیست ماهِ من... @sh_hosein
مفتخر عالم است نوکری که هنگام وصال در آغوشِ شما باشد... @sh_hosein
یکی از علت‌های توجیهاتی که به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه، در مقابل دیگران یا در مقابل خودمون، برای رفتارهای اشتباهمون میاریم به دلیل کم شدن عذاب وجدان هست! به شکلی که در نهایت خودمون هم باورمون میشه واقعا گناه‌کار یا مقصر نیستیم @sh_hosein
این کلام از امام هادی رو بخون عزیزم! ببین هزاران سال پیش چقدر قشنگ واسه ما گفتن با این ادبیات شیرین: ‹لو سَلَكَ النّاسُ وادِيا و شِعْبا لسَلَكْتُ‌واديَ رجُلٍ عَبَدَاللّه َوحْدَهُ‌خالِصا› اگر مردمان هر يک، به وادى و درّه‌اى روند،من در وادى آن مردى قدم‌ گذارم كه مخلصانه خدا را عبادت میكند. بحار الأنوار، ج ۶۷، ص ۲۴۵ • الهی که قلبمون خدایی باشه🌱. • علیه‌السلام علیه‌السلام @sh_hosein
إِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ✌️🏻🇮🇷
🌱اجر و ثواب روزه در ماه رجب: رسول اكرم صلّى اللّٰه عليه و اله و سلّم فرمود: مَنْ صَامَ مِنْ رَجَبٍ أَرْبَعَةَ أَيَّامٍ عُوفِيَ مِنَ اَلْبَلاَيَا كُلِّهَا مِنَ اَلْجُنُونِ وَ اَلْجُذَامِ وَ اَلْبَرَصِ وَ فِتْنَةِ اَلدَّجَّالِ وَ أُجِيرَ مِنْ عَذَابِ اَلْقَبْرِ وَ كُتِبَ لَهُ أُجُورُ أُولِي اَلْأَلْبَابِ وَ اَلتَّوَّابِينَ اَلْأَوَّابِينَ وَ أُعْطِيَ كِتَابَهُ يَمِينَهُ فِي أَوَائِلِ اَلْعَابِدِينَ. هر كس چهار روز از ماه رجب را روزه بگيرد، از تمام بلاها از قبيل ديوانگى و خوره و پيسى و فتنۀ دجّال در امان خواهد بود، و از عذاب قبر ايمن باشد، و از براى اوست مانند اجر صاحبدلان توبه كار و بازگشت‌كننده، و نامۀ اعمالش را بدست راستش دهند در اوّل زمرۀ عبادت‌كنندگان. 📚ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ج ۱، ص ۵۴ @sh_hosein
حکومت اسلامی(۲‌) امیرالمؤمنین علیه السلام در ادامه ی اوامر خود به مالک اشتر می فرماید: - و أمره أن یکسر من نفسه الشهوات امیرالمومنین علیه السلام به مالک اشتر فرمان می دهد تا بشکند نفسش را از پیروی شهوات - و ینزعها عند الجمحات و رام کند هنگام سرکشی و طغیان - فإن النفس أمارة بالسوء إلا رحم الله بخاطر اینکه اگر چنین نکند، معلوم نیست نفس، او را به کجا ببرد مگر اینکه خدا به او رحم کند - ثم اعلم یا مالک سپس بدان ای مالک ‌- أنی قد وجهتک إلی بلاد قد جرت علیها دول قبلک من عدل و جور من تو را به جایی می فرستم که قبل از تو دولت هایی از عدل و جور دیده اند "دولت" را از آن جهت "دولت" گويند كه دست به دست مي گردد. - و أن الناس ینظرون من أمورک فی مثل ما کنت تنظر فيه من أمور الولاة قبلک و یقولون فیک ما کنت تقوله فیهم چنان که تو حکمرانی پادشاهان قبلی مصر را قضاوت می کنی، مردم نیز حکمرانی تو را قضاوت خواهند کرد و می گویند درباره ی تو آنچه که درباره حکمران های قبلی گفته اند - و إنما یستدل علی الصالحین بما یجری الله لهم علی السن عباده با آن سخنی که بر زبان بندگان خدا(عباد) جاری می شود می توان نیکوکاران را شناخت(نه هر مردمی) گفته می شود: زبان های رعيت، قلم های حق است به سوی پادشاهان - فلیکن أحب الذخائر إلیک ذخیرة العمل الصالح جمع عمل صالح برای تو باید بهترین و نیکوترین ذخیره باشد - فاملک هواک مالک هوای نفست باش - و شح بنفسک عمل لا یحل لک آنچه که بر تو حلال نیست، نفسا بخیل باش ‌"شح" به معنای بخل است، راغب در مفردات می گوید‌: «الشّحّ: بخلى كه با حرص توأم باشد، بطوريكه عادت شود»(مفردات ج ۲ ص ۳۰۷) و گفته اند: شح از بخل شدید تر است. - فإن الشح النفس الإنصاف منها فیما أحبت أو کرهت بخاطر اینکه در این راه بخیل بودن نسبت به نفس، آن است که در آنچه دوست دارد یا برای او ناخوشایند است، راه انصاف را حضرت می فرماید‌: نسبت به خویشتن بخیل باش، و شح(بخل) را برای او تفسیر کرد که چیست؟ پس گفت: در آنچه دوست داری و ناخوش داری حق خود از آن بستانی، یعنی به آن امکان رها شدن در شهوات را ندهد، و بر آن امیر باش، و سیطره داشته باش، و آن را از بی باکی و پرده دری باز دار @sh_hosein
یعنی داشتنِ چهارچوب... @sh_hosein
ـــــــــــــ🍀💚ـــــــــــــ -یکی از بزرگترین علت های بی‌عَمَلی، ترک کردن عمل درست حین کار یا تنبلی و بی انگیزه بودن، این است که به آنچه داریم راضی نیستیم! این نارضایتی سم هست و ما سم را با خودمان می‌بریم -به آنچه داری ابتدا راضی باش و بعد عمل کن. اگر هیچ نداری ابتدا آن را بپذیر و بعد عمل کن -این موضوع یک جمله انگیزشی نیست، یکی از ریشه‌هاست در انسان، جهت خودشناسی و درمان! @sh_hosein
اگر اهل غیبت هستید که معمولا عیبی برملا می‌کنید یا آبرویی می‌برید، به این علت هست که شدیداً احساس خوبی نسبت به خودتون پیدا می‌کنید. و این بزرگترین دروغ به خودتون هست چون دیگه تلاشی برای تغییر نمی‌کنید. ✍این شکل افراد به حدی در تغییر ناتوان هستن که به خاطر اینکه لحظه‌ای احساس خوبی نسبت به خودشون بهشون دست بده و عزت‌نفس کاذبی رو برای خودشون بسازن ناخودآگاه، این عمل زشت رو انجام می‌دن امیر کلام حضرت علی علیه‌السلام: «غيبت كردن، آخرين تلاش شخص ناتوان است» (الْغِيبَةُ جُهْدُ الْعَاجِزِ). 📚بحار الأنوار، ج ۷۵، ص ۱۳ @sh_hosein
🌱قال الصادق علیه‌السلام: إِنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ خَلَقَ اَلْعَقْلَ مِنْ نُورِهِ. خداوند عقل را از نور خويش آفريد... _حدیث ۱۴ @sh_hosein
🌱اجر و ثواب روزه در ماه رجب: رسول اكرم صلّى اللّٰه عليه و اله و سلّم فرمود: مَنْ صَامَ مِنْ رَجَبٍ خَمْسَةَ أَيَّامٍ كَانَ حَقّاً عَلَى اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَنْ يُرْضِيَهُ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ وَ بَعَثَ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ وَ وَجْهُهُ كَالْقَمَرِ لَيْلَةَ اَلْبَدْرِ وَ كَتَبَ لَهُ عَدَدَ رَمْلِ عَالِجٍ حَسَنَاتٍ وَ أُدْخِلَ اَلْجَنَّةَ بِغَيْرِ حِسَابٍ وَ يُقَالُ لَهُ تَمَنَّ عَلَى رَبِّكَ مَا شِئْتَ. و هر كس پنج روز را از ماه رجب روزه بگيرد، بر خدا لازم است كه روز قيامت او را خشنود سازد، و او را برانگيزد در حالى كه چهره‌اش چون ماه شب چهارده بدرخشد، و به عدد ريگ‌هاى بيشمار بيابانها عمل نيك در نامۀ عملش ثبت نمايد، و بى‌دغدغۀ حساب او را داخل بهشت گرداند، و به وى گفته شود اينك هر چه خواهى از خدا تمنّا كن. 📚ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ج ۱، ص ۵۴ @sh_hosein
حکومت اسلامی(۳) امیرالمؤمنین علیه السلام در ادامه، روش برخورد رهبر با مردم را توضیح می دهد و می فرماید: - و أشعر قبلک الرحمة للرعیة بپوشان قلبت را از رحمت برای رعیت " أشعر قلبک الرحمة" یعنی رحمت را چون شعار که همان لباس چسبیده به تن است برای آنان قرار ده به لباس روئین "دثار" و به لباس زیرین "شعار" گفته می شود - و المحبة لهم و اللطف بهم محبت و لطف به آنها کن - و لا تکونن علیهم سبعا ضاریا تغتنم أکلهم از کسانی نباش که مانند حیوان وحشی درنده مغتنم می داند خوردن آنها را - فإنهم صنفان: إما أخ لک فی الدین و إما نظیر لک فی الخلق بخاطر اینکه مردم بر دو دسته هستند: یا برادران دینی تو اند یا مثل تو در خلقت اند - یفرط منهم الزلل و تعرض لهم العلل اگر کسی از آنها لغزش کرد و معیوب شدند ‌- و یؤتی علی أیدیهم فی العمد و الخطاء و عمداً و خطاً از سوی آنها اشتباهی روی داد ‌- فأعطهم من عفوک و صفحک پس عطا کن به آنها عفو و صفح فایده عفو برای حاکم، حفظ حکومت اوست: «عَفْوُ الْمُلُوكِ بَقَاءُ الْمُلْكِ» "عفو" از ديدگاه فقه اللغه آن است كه كسي براي محو كردن چيزي به سراغ آن چيز برود. اينكه گفته مي شود «عفت الدّيار» گويا سرزمين ها رفته اند تا آثار خودشان را محو كنند. وقتي گفته مي شود كه خداوند كسي را عفو كرد، يعني آثار گناه و ضعف هاي او را برطرف و او را بدون گناه رها كرد. و "صفح" فراتر از آن است؛ یعنی علاوه بر اینکه می بخشد و گناه را می پوشاند و یغْفَرْلَهُمْ ما قَدْ سَلَف می کند، چیز اضافه ای نیز به او عطا می کند و از سرزنش او دست می کشد. راغب در مفردات می گوید‌: «کلمه" صفح" به معنای ترک ملامت است، و فرقش با عفو این است که از عفو بلیغ تر است، و به همین جهت خدای تعالی در یک جمله هر دو را ذکر کرده و فرموده: «فَاعْفُوا وَ اصْفَحُوا حَتَّی یَأْتِیَ اللَّهُ بِأَمْرِهِ» چون گاهی می‌شود که انسان عفو می‌کند، ولی صفح نمی کند(مفردات راغب ماده صفح) و در مقابل "صفح" "ثرب" قرار دارد و آن به معنای ملامت و سرزنش با بیان تک تک گناهان است؛ حضرت یوسف می فرماید: «لا تَثْرِیبَ عَلَیْکُمُ الْیَوْمَ یَغْفِرُ اللَّهُ لَکُمْ». - مثل الذی تحب و ترضی أن یعطیک الله من عفوه و صفحه مثل آن کسی که راضی است و می خواهد خداوند با او با عفو و صفح برخورد کند؛ یعنی همان انتظاری که از خداوند داری و می خواهی تو را ببخشد، تو نیز با مردم اینگونه باش - فإنک فوقهم من عفوک و إلی الأمر علیک فوقک چون تو فوق بر آنها هستی و والی امر فوق تو است(تسلط دارد) - و الله فوق من ولاک و خداوند فوق والی امر تو است - و قد استکفاک أمرهم و کار های آنها را به تو واگذار کرده اند - و ابتلاک بهم و تو مورد آزمایش هستی در مورد مردم "ابتلاء" از ماده "بلي" به معناي كهنگي است و چون همه خصوصيات ذاتي و عرضي اشيا پس از كهنه و فرسوده شدن آنها آشكار مي‌شود، امتحان را ابتلاء گفته‌اند. کلمه ی مشابه آن "فتنه" است و فتنه می تواند فراگیر تر از ابتلاء در امتحان مردم باشد. ‌- و لا تنصبن نفسک لحرب الله هرگز خودت را در مقام جنگ با خدا قرار نده ابن ابی الحدید می گوید: یعنی با معاصی با او به مبارزه برنخیز[که ظرف وجودی تو را از استعداد و نعمت برمی گیرد و تبدیل به نقمت می کند]( شرح ابن ابی الحدید ج ۱۷ ص ۳۷) - فإنه لا یدی لک بنقمته بخاطر اینکه اگر خدا بخواهد نقمتی به تو برساند، هیچ راه فراری نداری نقمت خداوند زمانی فرا می رسد که انسان با ظلم به خویش، استعداد درونی اش را تخلیه کند و جای آن را نقمت گیرد و از این رو خداوند به انسان ظلم نمی کند و این انسان است که استعداد خویش را از بین می برد. علامه طباطبائی می گوید: «عقابی که خداوند معاقبین را با آن عذاب می‌کند، همیشه به دنبال نعمت الهی ای است که خداوند قبل از آن عقاب ارزانی داشته، به این طریق که نعمت را برداشته عذاب را به جایش می‌گذارد و هیچ نعمتی از نعمت‌های الهی به نقمت و عذاب مبدل نمی شود مگر بعد از تبدل محلش که همان نفوس انسانی است» (المیزان ج ۹ ص ۱۳۱) - و لا غنی بک عن عفوه و رحمته و تو هم بی نیاز از آن عفو و رحمت نیستی(فقر ذاتی داری) @sh_hosein
🌱امام صادق علیه السلام: کونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ بِغَیرِ أَلْسِنَتِکمْ مردم را نه با گفتار "بلکه با کردار" دعوت کنید. الکافی، ج ۲، ص ۷۸ @sh_hosein
مضحک نیست واقعا؟؟؟ با این ایده آمیخته شده است که زنان وقتی به کار فرمایان خدمت می کنند، هستند. ولی وقتی به خانواده خود کمک می‌کنند هستند... 🤦🏻‍♂ @sh_hosein
آقا جان! کی الان جای من ضریحت رو بغل گرفته... @sh_hosein
چرا از تغییر می‌ترسی؟ چرا می‌ترسی رو‌به‌رو بشی با خودت؟ با کسی لجبازی می‌کنی؟ می‌خوایی نبینن عوض شدی به خاطر تکبرت؟ می‌ترسی دیگه نتونی کنترلشون کنی و اونا تورو کنترل کنن؟ می‌ترسی چیزی از دست بدی؟ یا در نهایت حوصله تغییر نداری چون ازش می‌ترسی؟ می‌ترسی؟ می‌ترسی؟ ریشه‌های تَرست رو دریاب! تصوراتت همه پوچه... @sh_hosein
515_28431430170407.mp3
19.66M
برات وصل امضا می‌شد ای کاش... گره از کار دل وا می‌شد ای کاش... 🎙حاج مهدی رسولی @sh_hosein
«قالُوا لا تَخَفْ و لا تَحْزَنْ إِنَّا مُنَجُّوکَ.» نترس، غمگین نباش؛ نجاتت می‌دم... @sh_hosein
🌱اجر و ثواب روزه در ماه رجب: رسول اكرم صلّى اللّٰه عليه و اله و سلّم فرمود: مَنْ صَامَ مِنْ رَجَبٍ سِتَّةَ أَيَّامٍ خَرَجَ مِنْ قَبْرِهِ وَ لِوَجْهِهِ نُورٌ يَتَلَأْلَأُ أَشَدُّ بَيَاضاً مِنْ نُورِ اَلشَّمْسِ وَ أُعْطِيَ سِوَى ذَلِكَ نُوراً يَسْتَضِيءُ بِهِ أَهْلُ يَوْمِ اَلْجَمْعِ اَلْقِيَامَةِ وَ بُعِثَ مِنَ اَلْآمِنِينَ حَتَّى يَمُرَّ عَلَى اَلصِّرَاطِ بِغَيْرِ حِسَابٍ وَ يُعَافَى عُقُوقَ اَلْوَالِدَيْنِ وَ قَطِيعَةَ اَلرَّحِمِ. هر كس شش روز از ماه رجب را روزه بدارد از قبر خود برخيزد در حالى كه نور روى او درخشان‌تر از نور خورشيد باشد و بعلاوه نورى ديگر بدو عطا شود كه از روشنى آن اهل محشر استفاده كنند، و روز قيامت در زمرۀ ايمنان از عذاب باشد تا آنكه با كمال راحتى و بدون (دلهره و دغدغه) حساب از صراط‍‌ بگذرد، و خداوند او را از نارضايتى پدر و مادر و قطع رحم در امان دارد. 📚ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ج ۱، ص ۵۴ @sh_hosein