💠امام زمان کیست؟ (ویژگیهای مهدی موعود)
۳_مظهر صفات و اسماء الهی
مقام معظم رهبری: دربارۀ برکات این میلاد معظم و حقایقی که در باب وجود اقدس ولی عصر (ارواحنالتراب مقدمه الفداء) هست، من قادر نیستم سخن تازه یی بگویم. درک مراتب معنوی و حقایق الهی در باب این قطب اعظم عالم امکان و خلیفۀ خدا و مظهر صفات و اسمای الهی، در حد زبان و بیان و قلب و فهمی همچون من قاصر نیست. خود آنها اهل بيت (عليهم السلام) باید درباره امام زمان سخن بگویند؛ همچنان که خود آنها باید درباره علی بن ابی طالب (علیه الصلاة والسلام) و بقیهٔ اولیا و اصفیای دین سخن بگویند.
ما همین قدر می دانیم که وجود مقدس امام زمان، مصداق وعده الهی است. همین قدر میدانیم که این بازمانده خاندان وحی و رسالت، علم سرافراز خدا در زمین است. «السلام عليك أيها العلم المنصوب و العلم المصبوب و الغوث و الرحمة الواسعة وعدا غير مكذوب».
او وعده الهی و مصداق لطف خدا بر انسانیت و بشریت است. او مستوره و نمونه ای از اولیا و اصفیا و انبیا و برجسته ترین بندگان خداست. او نمایشگر مبلغ فضل الهی بر بنی آدم است. اینها چیزهایی است که خود آنان بیان فرمودند. اگر ما بتوانیم در حد فهم قاصر و ناقص خودمان، رشحاتی از این گفته ها را درک کنیم و بفهمیم، خیلی بُرد کرده ایم.
۴_ سر «لیله القدر»
امام خمینی: اگر سر «لیله القدر» و سر «نزول ملائکه» در شبهای قدر-که الآن هم برای ولی الله اعظم حضرت صاحب (سلام الله علیه) این معنا امتداد دارد- سر اینها را ما بدانیم، همه مشکلات ما آسان می شود. تمام مشکلاتی که ما داریم برای این است که، ما محجوبیم از اینکه واقعیت را آن طور که هست و نظام هستی را به آن طوری که تنظیم شده است، مشاهده کنیم.
#بقیه_الله
#امام_زمان
#امام_زمان_کیست
@sh_hosein
#مقام_معظم_رهبری: ما باید به انتخابات از زاویه منافع ملی نگاه کنیم نه از زاویههای جناحی و گروهی.
۱۴۰۲/۱۲/۰۹
@sh_hosein
🌸 انسانِ الهی، هم خشمش سازنده است و هم مهرش
امام علی علیه السلام اصحابه خودش را با خشم به موقع می ساخت و تربیت می کرد. مثلاً در روایات داریم «نَظَرَ إِلَيْهِ شِبْهَ الْمُغْضِب»؛ امام به صحابی خودش با چشمی نگاه کرد که در آن خشم بود و شبیه غضب بود. اصلا می ساخت؛ چون خشم لله بود. به دوست هم لله خشم گرفتن، برای او سازنده است؛ یعنی ائمه ما در تربیت زیردستان خودشان دقیق بودند. حتی به خطورات آنها هم دقت می کردند. صعصعة بن صوحان، جد فرزدق، از خطبای بزرگ است. بیمار شده بود. حضرت علی علیه السلام به عیادتش رفت. وقتی بالای بالینش نشست، به او گفت: صعصعه، بر برادران خودت تفاخر نکنی که علی به عیادت من
آمده. امام خطورات را می خواند؛ یعنی من آمدم، اما نه برای اینکه تو بگویی به من بیشتر نظر داشت. درست درسش می دهد. این برخورد من مهر بود؛ اما تو ظرفش را داشته باش و غرور پیدا نکن.
🌱مربی و تربیت، آیت الله حائری شیرازی
@sh_hosein
📚مجموعه کتابهای انتخاب صالحان
📜جلد اول: واجب سیاسی
https://eitaa.com/sh_hosein/1800
📜جلد دوم: راه و اصول امام رحمةاللهعلیه
https://eitaa.com/sh_hosein/1812
📜جلد سوم: خوابهای بیتعبیر
https://eitaa.com/sh_hosein/1830
📜جلد چهارم: اصولگرای اصلاحطلب انقلابی
https://eitaa.com/sh_hosein/1841
📜جلد پنجم: مجری و ناظر
https://eitaa.com/sh_hosein/1852
📜جلد ششم: همه با هم
https://eitaa.com/sh_hosein/1863
📜جلد هفتم: تکلیف نخبگان
https://eitaa.com/sh_hosein/1881
📜جلد هشتم: الزامات داوطلبی
https://eitaa.com/sh_hosein/1892
📜جلد نهم: ویژگیهای نماینده صالح
https://eitaa.com/sh_hosein/1900
#انتخابات #انتخاب_مردم #مشارکت_حداکثری
@sh_hosein
📜شرح فرازهای مناجات شعبانیه
📖فراز: اِلهی جُودُكَ بَسَطَ اَمَلی وَ عَفْوُكَ اَفْضَلُ مِنْ عَمَلی؛ خداوندا، بخشش تو، امید من را زیاد و گسترده مىكند و عفو و گذشت تو بالاتر از عمل من است.
براى تبیین این فراز از مناجات و درك بهترِ آن، یك نكته را باید متذكر گردیم و آن اینكه:
توجّه ما به خداى متعال، معمولا در شرایط عادى به كمك مفاهیم ذهنى انجام مىگیرد، حتّى وقتى كه اسم خدا را به زبان مىآوریم، هر كسى معناى خاصّى از آن را در ذهن خود تداعى مىكند و معمولا معناى آفریدگار عالم تصور مىشود. همین كلمه آفریدگار كه یك مفهوم ذهنى است در هنگام دعا به تناسب حال یا حاجت و خواستهاى كه داریم داراى مفهوم خاصى مىگردد. كسى كه از خداوند روزى طلب مىكند از كلمه خدا؛ روزىدهنده و كسى كه گرفتارى دارد؛ رفعكننده گرفتارى و آن كسى كه مریض دارد؛ شفادهنده بیماران را در ذهن خود مىآورد.
البته گاهى ممكن است براى برخى افراد در حال دعا، مناجات و نماز با حضور قلب و خلوت در شبهای تار و در حال سجده با اشك جارى، حالاتى پیش بیاید كه توجه به هیچ مفهوم خاصّى نداشته باشد و نتواند بگوید كه در آن حالت از خدا چه معنایى را در نظر مىآورد و فقط حالت انسى كه براى او پیش آمده را درك كند.
این همان مرتبه ضعیف از درك شهودى است و براى افراد معمولى پیش مىآید و مراتب كامل آن مخصوص اولیاى الهى است.
غالب مردم از راه مفاهیم با خدا ارتباط برقرار مىكنند و مفاهیم همیشه یك بُعد و زاویه خاص را نشان مىدهند.
با گفتن رحمن و رحیم، باید كسى را در نظر بگیریم كه خداوند به او ترحم مىكند.
و با گفتن خالق و رازق، باید كسى را در نظر بگیریم كه خداوند او را خلق كرده و رزق مىدهد.
تمامى اسما حسناى الهى در مقام فعل، نشانه كارى از كارهاى خدا یا بیانكننده كیفیت آن كار است.
اسما و صفات الهى كه عقل و ذهن ما را از یك زاویه ویژه به خدا توجه مىدهد به دو دسته تقسیم مىشوند:
✍اسماى جمال. یعنى اسمهایى كه دلالت بر رحمت و لطف الهى مىكند مثل رحمن و رحیم و غفار و كریم و...
✍اسماى جلال. یعنى اسمهایى كه دلالت بر قهر و سلطه خدا مىكند مثل عزیز و قهار و جبار و متكبّر و...
وقتى كه اسماى جمال مطرح مىشود انسان احساس مىكند كه مىخواهد با او انس بگیرد و به او نزدیك شود و وقتى كه اسماى جلال مطرح مىشود انسان احساس مىكند كه قدرت عرض اندام در مقابل او و حتى قدرت راحت سخن گفتن با او را ندارد.
بنابراین، وقتى انسان به مهربانىِ خدا توجه مىكند، زبانش باز مىشود و مىگوید:
خدایا با ما هم مهربان باش.
انسان وقتى خودش را در مقابل چنین دریاى بىكران مىبیند، آرزوهاى بسیار وسیع و گسترده پیدا مىكند، نهتنها امیدوار مىشود كه گناهانش آمرزیده شوند بلكه براى رسیدن به مقامات بسیار عالىِ دوردست نیز امیدوار مىشود.
فراموش نكنید كه در آغاز در مقام توبه كردن هستیم.
پس اوّل باید توجّه به زشتىهاى اعمال خود پیدا كنیم ولى اكنون كه در مقام طلب احسان خداییم، با اسم جواد آغاز مىكنیم و مىگوییم: جود تو امید مرا گستراند.
در حقیقت از یك طرف آرزوهایم زیاد و از سوى دیگر گناهانم نیز فراوان است و امر دائر است بین اینكه بیامرزى یا مؤاخذه بنمایى.
در مقام مقایسه عمل خودم با آمرزش تو مىبینم گرچه گناه من بزرگ است ولى آیا گناه من بزرگتر است یا آمرزش تو؟
گناه من شأنى از شؤون من است.
گناه من با همه بزرگىاش در مقابل آمرزش الهى چیزى به حساب نمىآید.
عدد بزرگى را فرض كنید كه همه كهكشانها را پر كرده است، ولى هر گاه با بىنهایت مقایسه مىگردد باز هم محدود است. گناه ما هر چند مثل آن عدد بزرگ است ولى در مقابل آمرزش الهى ناچیز است.
#مناجات_شبانه
#مناجات_شعبانیه
@sh_hosein
18.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اینجا تکّهای از بهشت روی زمین است.
اینجا افلاکیان نغمه سرایی می کنند
اینجا #علقمه است.
معراج شهدای دست بسته غواص
اینجا غواصان برای غرق دنیا شدگان غریق نجاتند!
#راهیان_نور
@sh_hosein
شین حا الف...
اینجا تکّهای از بهشت روی زمین است. اینجا افلاکیان نغمه سرایی می کنند اینجا #علقمه است. معراج شهدای
اینجا علقمه
به وقت شهدای کربلای چهار
به وقت چشم انتظاری مادران شهدا
به وقت تولد دوباره قلبم...
و لقائکَ قرّةُ عینی...
و دیدارت، نورِ دیدگانِ من است.
#امام_زمان
@sh_hosein
سلام
علیالظاهر ایتا نسخه جدید منتشر کرده با قابلیت تماس و...
البته فعلا فقط از مایکت منتشر شده