9.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙 گفتاری از استاد #رحیم_پور_ازغدی:
وَیل لأطفال آخِرِ الزّمان🔥=》مِن آبائهم
پیامبر نگران بچه ها در آخر الزمان هستن
از دست پدرها و مادرانشان🚫
سؤال شد از دست والدینی که مشرکند⁉️
فرمودند: خیر، از دست والدین مؤمن‼️
پینوشت:
🔺این یعنی وای بر ما که تربیت فرزندانمان را به دست بیتربیتترین آدمهای جهان سپردهایم... در فضای مجازی❗️
👈شکوفه های سعادت
👉@sh_saada
13890319_2508_128k.mp3
3.2M
🎶تقوای سیاسی
🎤مقام معظم رهبری مدظله العالی
👈شکوفه های سعادت
👉@sh_saada
#معراج_السعاده_قسمت_شانزدهم
#صفت_دوم
#ایمنی_از_مکر_الله
🔅سبب این صفت، #غفلت از عظمت رب العزه و #جهل به ابتلاء و امتحانات آن حضرت، یا #عدم اعتقاد به محاسبه روز قیامت و جزا دادن اعمال از نیک و بد ، یا #اطمینان به سعه رحمت و رافت او یا اعتماد بر طاعت و عبادت خود است.
🔅این صفت از هریک از این اسباب که ناشی شده باشد از صفات مهلکه و موجب نکال و خسران مال است. چون باعث آن یا کفر است یا جهل یا غرور یا عجب، و هر یک از آنها راهی است که آدمی را به هلاکت می کشاند.
⚜پس اگر غفلت از عظمت الهی باشد باعث آن جهل و نادانی است
⚜اگر از عدم اعتقاد باشد منشا آن کفر و بی ایمانی است
⚜اگر از تکیه به رحمت الهی باشد غروراست
⚜اگر از اعتماد بر عمل خود باشد عجب است.
🔅اخبار و آیات بر مذمت ایمنی ازمکر خدا مستفیض و در کتاب کریم وارد است که: «فلا یامن مکر الله الا القوم الخاسرون»
یعنی: «از مکر خدا ایمن نمی گردند مگر جماعت زیانکاران».
و به تواتر ثابت شده است که طایفه فرشتگان و خیل پیغمبران از مکر الهی خائف و ترسان اند.
🔅همچنان که مروی است که: «بعد از آنکه از ابلیس سر زد آنچه سر زد و مردود درگاه احدیت شد، و به آن لعین رسید آنچه رسید ، جبرئیل و میکائیل که از مقربان بارگاه رب جلیل اند با هم به گریه و زاری نشستند. خطاب الهی به ایشان رسید که: چه شده است شما را و به چه سبب گریه می کنید؟
عرض کردند که پروردگارا! از امتحان تو می ترسیم و از ابتلای تو ایمن نیستیم. پس خداوند جلیل فرمود که: همیشه چنین باشید و از مکر من ایمن نگردید».
🔅مروی است که: «حضرت رسول - صلی الله علیه و آله - و جبرئیل امین از خوف خدا گریستند پس خدا به ایشان وحی فرستاد که چرا می گریید و حال آنکه من شما را ایمن گردانیدم؟ عرض کردند : کیست که از آزمایش تو ایمن شود».
گویا که ایمن نشدن ایشان از این راه بود که ایمن نبودند از اینکه خدا فرمودند که:
«من شما را ایمن کردم، از راه امتحان و آزمایش باشد، یا اگر خوف ایشان تسکین یابد معلوم شود که ایشان از مکر ایمن گشته اند و وفا به قول خود ننموده اند».
🔅همچنان که چون ابراهیم خلیل الرحمن - علیه السلام - را در منجنیق گذاردند که به آتش افکنند، گفت: «حسبی الله» یعنی خدا کافی است مرا در هر حال و هیچ چیز دیگر را اعتنا ندارم و چون این ادعای بزرگی بود پروردگار عالم او را آزمایش فرمود و جبرئیل - علیه السلام - را فرستاد تا در هوا به او رسیده گفت: «ای ابراهیم ! اگر حاجتی داری بگو تا بر آرم» . آن بزرگوار گفت: حاجت دارم اما نه به تو. گفت: به آنکه حاجت داری بخواه و طلب کن. گفت: «علمه بحالی حسبی عن مقالی».
یعن : «با وجود علم اوبه حال من، احتیاج به گفتن من نیست».
زهی بزرگوار شخصی که در چنین حالی به روح القدس التفات نکرد و ذات شریفش از بوته امتحان، تمام عیار برآمد و از این جهت خدای - تعالی - فرمود: «و ابراهیم الذی وفی».
یعنی: و ابراهیمی که به گفته خود وفا کرد و به غیر من التفات و اعتنا نکرد».
🔅پس بنده مؤمن باید در هیچ حال از آزمایش و امتحان خدا غافل ننشیند همچنان که ملائکه و انبیاء، ایمن نبودند و مؤاخذه و عذاب الهی را فراموش نکند.
🔅و از خوف آزمایش و مکر الله بودی که موسی بن عمران چون ملاحظه سحر سحره را نمود اندکی در باطن ترسید، چنانکه خدای - تعالی - خبر داده که: «فاوجس فی نفسه خیفة موسی»
📍معالجه این صفت - علاوه بر آنچه خواهد آمد از معالجه عجب و غرور - ، آن است که تحصیل صفت خوف از خدا کند که ضد این صفت است.
#مکر_الهی
👈شکوفه های سعادت
👉@sh_saadat
#حدیث_شانزدهم
🔅طوبَى لِمَنْ أَخْلَصَ لِلَّهِ اَلْعِبَادَةَ وَ اَلدُّعَاءَ وَ لَمْ يَشْغَلْ قَلْبَهُ بِمَا تَرَى عَيْنَاهُ وَ لَمْ يَنْسَ ذِكْرَ اَللَّهِ بِمَا تَسْمَعُ أُذُنَاهُ وَ لَمْ يَحْزُنْ صَدْرَهُ بِمَا أُعْطِيَ غَيْرُهُ
🔅خوشا حال كسي كه عبادت و دعايش را براي خدا خالص كند و دلش را به آن چه چشمش مي بيند مشغول ندارد و بدان چه گوش مي شنود، ياد خدا را فراموش نكند، و براي آن چه به ديگري داده شده اندوهگين نشود.
اصول کافي، جلد 2، صفحه 16
#اصول_کافی
#کتاب_کفر_و_ایمان
#باب_اخلاص
👈شکوفه های سعادت
👉@sh_saadat
🌹🌹🌹
🌹🌹
🌹
«السَّلامُ عَلَیک یا أوَّلَ قَتیلٍ مِن نَسلِ خَیرِ سَلیلٍ مِن سُلالَةِ إبراهیمَ الخَلیلِ ، صَلَّى اللّهُ عَلَیک وعَلى أبیک ، إذ قالَ فیک : قَتَلَ اللّهُ قَوما قَتَلوک ، یا بُنَی ما أجرَأَهُم عَلَى الرَّحمنِ وعَلَى انتِهاک حُرمَةِ الرَّسولِ ! عَلَى الدُّنیا بَعدَک العَفا ، کأَنّی بِک بَینَ یدَیهِ ماثِلاً ، ولِلکافِرینَ قائِلاً :
أنَا عَلِی بنُ الحُسَینِ بنِ عَلِی * نَحنُ وبَیتِ اللّهِ أولى بِالنَّبِی
أطعَنُکم بِالرُّمحِ حَتّى ینثنَی * أضرِبُکم بِالسَّیفِ أحمی عَن أبی
ضَرَبَ غُلامٍ هاشِمِی عَرَبِی * وَاللّهِ لا یحکمُ فینَا ابنُ الدَّعِی
حَتّى قَضَیتَ نَحبَک ولَقیتَ رَبَّک ، أشهَدُ أنَّک أولى بِاللّهِ وبِرَسولِهِ ، وأنَّک ابنُ رَسولِهِ ، وحُجَّتُهُ وأمینُهُ، وَابنُ حُجَّتِهِ وأمینِهِ . حَکمَ اللّهُ عَلى قاتِلِک مُرَّةَ بنِ مُنقِذِ بنِ النُّعمانِ العَبدِی ـ لَعَنَهُ اللّهُ وأخزاهُ ـ ومَن شَرِکهُ فی قَتلِک ، وکانوا عَلَیک ظَهیرا ، أصلاهُمُ اللّهُ جَهَنَّمَ وساءَت مَصیرا ، وجَعَلَنَا اللّهُ مِن مُلاقیک ومُرافِقیک ، ومُرافِقی جَدِّک وأبیک وعَمِّک وأخیک واُمِّک المَظلومَةِ ، وأبرَأُ إلَى اللّهِ مِن أعدائِک اُولِى الجُحودِ ، والسَّلامُ عَلَیک ورَحمَةُ اللّهِ وبَرَکاتُهُ».
سلام بر تو اى نخستین کشته از تبار بهترین بازمانده از نسلِ ابراهیم خلیل! درود خدا بر تو و بر پدرت ، آن گاه که در باره ات فرمود : «خدا بکشد آن گروهى را که تو را کشت . پسرم ! چه جرئتى بر خداى مهربان کردند و چه جسارتى در هتک حرمت پیامبر ! پس از تو ، خاک بر سرِ دنیا !» . گویى که من (زائر) ، در نزد تو هستم و تو (على اکبر علیه السلام ) به کافران مى گویى:
من على ، پسر حسین بن على ام .به خانه خدا سوگند که ما به پیامبر صلى الله علیه و آله ، نزدیک تریم.
با نیزه ، چنان بر شما خواهم زد که نوک آن ، کج شود و با شمشیر ، در حمایت از پدرم ، شما را مى زنم؛
زدنِ جوان هاشمىِ عرب .به خداوند سوگند ، پسر بى نسب (ابن زیاد) ، حق ندارد بر ما حکمرانى کند!
تا عهدت را به انجام رساندى و پروردگارت را دیدار کردى . گواهى مى دهم که تو به خدا و پیامبر او ، نزدیک ترینى ، و پسرِ پیامبر خدا و حجّت و امین اویى ، و پسر حجّت خدا و پسرِ امین اویى . خداوند در باره قاتل تو ، مُرّة بن مُنقِذ بن نعمان عبدى ـ که لعنت و خوارى خدا بر او باد ـ و همدستانش در کشتن تو ، داورى کند ، که علیه تو هم داستان بودند . خدا آنان را به جهنّم فرو افکنَد ـ که بد بازگشتگاهى است ـ و خداوند ما را از دیدار کنندگانِ تو و همراهانت و همراهان جدّ و پدر و عمو و برادر و مادر ستم دیده ات قرار دهد ! از دشمنانِ اهل انکار تو برائت مى جویم . سلام و نیز رحمت و برکات خدا بر تو باد.
فرازی از زیارت ناحیه مقدسه
👈شکوفه های سعادت
👉@sh_saadat
هدایت شده از رسم وفا
فرصت جوانی.mp3
3.62M
🎙بشنوید: به مناسبت #روز_جوان
🔹#جوانی بزرگترین #فرصت زندگی انسان
🔸جوانی #نعمت ویژه انسان
🔹اگر جوانی را دریابید به پیری امیدی هست؛ وگرنه، نه!
🌺میلاد حضرت علیاکبر علیهالسلام مبارک🌺
#استاد_وزیری_فرد
#میلاد_حضرت_علی_اکبر #ماه_شعبان
#اعیاد_شعبانیه #نیمه_شعبان
#امام_زمان #حضرت_علی_اکبر
•••✾•┈🍃💐🍃┈•✾•••
🔻کانال رسم وفا
@rasmevafa
🔥 چهارشنبه سوری حرام شرعی است
نظر فقها و مراجع معظم:
حضرت آیت الله العظمی خامنهای؛
🔶🔸 نظر جنابعالى درباره چهارشنبه سورى چیست؟ جواب: علاوه بر آنکه هیچ مبناى شرعى ندارد، مستلزم ضرر و فساد زیادى است که مناسب است از آنها اجتناب شود.
🔷🔹 آیت الله العظمی مکارم شیرازی: منفعت حاصل از خرید و فروش مواد محترقه حرام است.
🔶🔸آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه چهارشنبه سوری یک مراسم خرافی برگرفته از آیین غلط گذشتگان است و در فرهنگ اسلامی هیچ جایگاهی ندارد، یادآور شد: باید سنت هایی چون دید و بازدید، صله رحم، کمک به دیگران ترویج شود و نباید تسلیم سنت های خرافی گذشتگان شویم. خرید و فروش، حمل و نقل مواد محترقه که به منجر به ایجاد حادثه و مصدوم شدن دیگران میشود جایز نبوده و منفعت حاصل از آن نیز حرام است
🔷🔹آیتالله العظمی بهجت (ره) : این کارها مشروعیت ندارد.
🔶🔸تعبیر قرآن تبعیت كوركورانه از گذشتگان، از پدران، مادران، آباء و اجداد است این هم از موضوعاتی است كه قرآن روی آن زیاد تكیه كرده است و آن را منشأ لغزشهای بشر می داند و سخت انتقاد می كند. مثلا می گوید: آنها چنین می كویند:
🔷🔹«انا وجدنا آبائنا و جدنا آبائنا علی امه و انا علی آثارهم مقتدون»؛ اینها می گویند: ما پدران خودمان را بر یك طریقهای یافتهایم و ما هم همان طریقه پدران خودمان را می گیریم و می رویم ، و به تعبیر امروز سنت گرائی.
🔶🔸آیتالله العظمی سیستانی: اموری که به جامعه ضرر میزند و موجب ایذاء مردم است مانند استعمال ترقه و خرید و فروش آن جایز نیست.
🔷🔹آیتالله العظمی فاضل لنکرانی (ره) : در فرض مزبور که دارای خطرات جانی و مالی است و موجب اذیت و آزار دیگران است و مخالف مقررات و قانون و نظم جامعه است جایز نیست.
🔶🔸آیتالله العظمی میرزا جواد تبریزی(ره): هیچ یک از این امور، رجحان شرعی ندارد و تشویق مردم به این مورد تشویق به دنیا و غافل کردن از آخرت است و این که تصور میکنند این امور مردم را به حفظ وطن و عزت وا میدارد، تصوری باطل است. آنچه مردم را به عزت میرساند و به حفظ وطن وا میدارد ایمان است و بس.
🔷🔹آیتالله علوی گرگانی: چهارشنبه سوری یكی از سنتهای غلط است كه از لحاظ عقلی و شرعی هیچگونه جایگاهی ندارد و از رسوم جاهلیت است و لذا لازم است كه مؤمنین از برپایی اینگونه برنامهها اجتناب كنند. مخصوصاً اگر مشتمل بر محرمات باشد و در صورتی كه موجب وحشت مردم و زیان و ضرر شود، ضمانت هم دارد.
🔶🔸حضرت آیتالله صافی گلپایگانی: استفتاء جمعی از مردم در خصوص استفاده از مواد محترقه در ایام نوروز: چنانچه این مواد موجب آزار مردم باشد، حرمت آن شدیدتر است و مراسم چهارشنبه سوری از این قبیل است و چون استفاده از این مواد،از مصادیق لهو و اسراف است ،جایز نمی باشد.
👈شکوفه های سعادت
👉@sh_saadat